abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 11 juli 2009 @ 11:46:21 #126
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_70872252
*kusje op gezwollen hoofd!*
Dat het maar snel over mag zijn!

Klinkt best lekker, VMW! Zal het eens voorstellen aan vriendje!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_70872311
Capucijners lijken niet op bruine bonen of linzen, vind ik.

Er zit (in pot/blik) een héél groot verschil tussen (gewone) capucijners en baby-capucijners. Tegenwoordig kan je in sommige supermarkten alleen nog maar babycapucijners kopen. Ik vind daar niks aan - als babyvoer is het vast heel geschikt. Zachte flatsjes.

Gewone capucijners zijn steviger dan bruine bonen / linzen.

Dan kan je capucijners ook nog droog kopen, waarna je ze moet weken alvorens te koken. Dat is (qua textuur) meer iets voor de gevorderde capucijnereter.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 11 juli 2009 @ 11:51:16 #128
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_70872332
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 11:20 schreef Goodbye het volgende:
Ik ben gistermiddag naar de dokter geweest, ik heb niet standaard antibiotica in huis . Waarschijnlijk is het een ontstoken lymfeklier oid. Of het de lymfeklier was kon hij niet met zekerheid zeggen, maar het is een(beginnende) ontsteking en niet in mijn mond ofzo.

Ibu werkt gelukkig nu, al voel ik nog een beetje pijn. Zo even naar de drogist, want ik had geen paracetamol in huis en die heb ik toch wel dringend nodig.

Pff, heb ik weer zeg. Hoop dat het maandag weer wat de goede kant op gaat!
Ik heb iets van 5 jaar lang regelmatig een kaak- of neusholteontsteking gehad waar geen oorzaak voor te vinden was. De dokter stuurde me naar de tandarts en de tandarts naar de dokter. Gelukkig hebben wij wel standaard AB in huis. Een aantal keer was het gewoon té erg.

Ik voel met je mee

Overigens: wat een gedoe weer in het vorige topic
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_70872384
Vraag aan degenen met verstand van kilocaloriën. Ik heb nogal vreetaanvallen de laatste tijd. Als in 8 snickers. Of vijf kokosmacronen en een zak nootjes. Die orde van grootte.

Ik probeer dat nu te ondervangen door extra brood mee te nemen naar kantoor, en bij 6 extra boterhammen met pindakaas kom ik de dag wel door. Maar hoe verhouden 6 boterhammen pindakaas zich tot een pak kokosmacronen of een pak chocoladekoekies? Enig idee?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_70872388
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 11:45 schreef sigme het volgende:
Ruim 2 uur gerend (7 min inrennen, 5 wandelen, 2 uur hardlopen, 15 min wandelen, 8 min uitrennen). En nu doen m'n benen zeer .

En vandaag mag eindelijk de kachel weer eens aan, dus ik heb brooddeeg gemaakt en ik ga nog cakebeslag maken en vanavond een stuk lamsvlees uit de oven .

En er staat nog een mega-afwas en er moet nog gemoestuinierd worden en het is al bijna 12 uur..

Holy Mozes. Sigme!! RESPECT!
pi_70872480
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 11:53 schreef sigme het volgende:
Vraag aan degenen met verstand van kilocaloriën. Ik heb nogal vreetaanvallen de laatste tijd. Als in 8 snickers. Of vijf kokosmacronen en een zak nootjes. Die orde van grootte.

Ik probeer dat nu te ondervangen door extra brood mee te nemen naar kantoor, en bij 6 extra boterhammen met pindakaas kom ik de dag wel door. Maar hoe verhouden 6 boterhammen pindakaas zich tot een pak kokosmacronen of een pak chocoladekoekies? Enig idee?
Even uit mijn hoofd, dus give or take een paar calorietjes.:

een pak chocoladekoekjes van 200 gram is ongeveer 1100 cal. 1 boterham met pindakaas is ongeveer 160 cal. dat x 6 is: 960. Dus. Van kokosmakronen heb ik geen verstand en van snickers denk ik dat ze zo'n 225 cal. bevatten. Dus die zijn het ergst als je er 8 eet. (acht grote snickers???)

Maar goed. Als je 2 uur rent dan kan je zo'n beetje alles eten waar je trek in hebt.

Tip om de vreetbuien te verminderen: eet minder koolhydraten. Die veroorzaken de trek in meer koolhydraten.

edit: opgezocht en een snicker is 299 cal. per stuk. Nog erger dus.
pi_70872486
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 11:54 schreef conleche het volgende:

[..]

Holy Mozes. Sigme!! RESPECT!
Het stond wel op de lijst voornemens maar eigenlijk niet voor vandaag maar ik verdwaalde
  zaterdag 11 juli 2009 @ 12:03:42 #133
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_70872549
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 11:59 schreef sigme het volgende:

[..]

Het stond wel op de lijst voornemens maar eigenlijk niet voor vandaag maar ik verdwaalde

Dan nog, Repsecstz! 2 uur, holy moly.

En dank voor de kapucijner-knowledge
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_70872580
Ik had gister een heeel slecht lijstje, en de avond daarvoor had ik een aantal biertjes gedronken. Dit weekend dus even rustig aandoen.
pi_70872635
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 11:59 schreef conleche het volgende:

[..]

Even uit mijn hoofd, dus give or take een paar calorietjes.:
Thanx
quote:
een pak chocoladekoekjes van 200 gram is ongeveer 1100 cal. 1 boterham met pindakaas is ongeveer 160 cal. dat x 6 is: 960. Dus. Van kokosmakronen heb ik geen verstand en van snickers denk ik dat ze zo'n 225 cal. bevatten. Dus die zijn het ergst als je er 8 eet. (acht grote snickers???)
8 grote snickers ja. Daarna was ik misselijk en heb ik het avondeten overgeslagen .
Koekies/nootjes eet ik náást het gewone dagmenu.
quote:
Maar goed. Als je 2 uur rent dan kan je zo'n beetje alles eten waar je trek in hebt.
Echt een end rennen is maar 1 keer per week. Ik ren daarnaast nog een keer een half uur en ik probeer drie dagen te fietsen (= 6 x 40 minuten).

Overigens kan ik het lijfelijk wel hebben, ik kom er niet van aan, maar het voelt onaangenaam.
quote:
Tip om de vreetbuien te verminderen: eet minder koolhydraten. Die veroorzaken de trek in meer koolhydraten.
Daar heb ik dus echt helemaal geen verstand van. Maar ik eet gewoonlijk:
-een bak brinta
-brood (met op kantoordagen pindakaas en op thuisdagen vlees/kaas/ei
-avondeten: beetje rijst/pasta/aardappels, groente, klein beetje vlees of vis. Meestal wel iets toe: zoete zuivel
En verder 1 pilsje

Welke onderdelen hiervan zijn koolhydraatrijk?
pi_70872785
Sigme, 2 uur. . Wow!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_70872807
Slechte koolhydraten: alle koek, snoep, wittebrood, witte pasta en rijst en andere snelle suikers.
Goede koolhydraten: volkoren producten. groenten. peulvruchten. fruit met mate, want ook snelle suiker.

Hmmmm je gewone menu ziet er qua koolhydraatgehalte wel goed uit. Dus het zijn dan de vreetbui items, die in zijn geheel uit rotzooi bestaan (koolhydraten en vetten) die de zin tot meer doen toenemen. Heb jij dan ook, nadat je misselijk bent van 8 snickers, dat je een paar uur later, of de volgende dag een raar hongergevoel hebt?

Als het je niet lukt om ervan af te komen. Dan kan je overwegen om een week echt bijna geen koolhydraten te eten. Dus wel eieren, kaas vlees groene groenten. Maar geen brood/pasta/aardappels/rijst. Maar ik denk niet dat dat nodig is.

Hoe lang heb je die vreetbuien al?
pi_70873044
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 12:16 schreef conleche het volgende:
Slechte koolhydraten: alle koek, snoep, wittebrood, witte pasta en rijst en andere snelle suikers.
Goede koolhydraten: volkoren producten. groenten. peulvruchten. fruit met mate, want ook snelle suiker.
Oh ja, dat zie ik hier wel vaker voorbijkomen. Goeie en foute koolhydraten. Iets in die bewoording maakt me altijd wat giechelig, ik heb steeds de indruk dat 'goed' en 'fout' in de koolhydraat een moreel oordeel is, en dus voornamelijk op een geloof berust. Maar dat zal wel niet hmm?
quote:
Hmmmm je gewone menu ziet er qua koolhydraatgehalte wel goed uit. Dus het zijn dan de vreetbui items, die in zijn geheel uit rotzooi bestaan (koolhydraten en vetten) die de zin tot meer doen toenemen. Heb jij dan ook, nadat je misselijk bent van 8 snickers, dat je een paar uur later, of de volgende dag een raar hongergevoel hebt?
Dat herken ik (zo) niet, maar ik denk dat je wel gelijk hebt dat 8 snickers op dag 1 de vreetbuien op dag 2 en 3 in de hand werken. Als ik een tijd -en meestal is dat máánden- niet snoep, heb ik er ook geen trek in.
quote:
Als het je niet lukt om ervan af te komen. Dan kan je overwegen om een week echt bijna geen koolhydraten te eten. Dus wel eieren, kaas vlees groene groenten. Maar geen brood/pasta/aardappels/rijst. Maar ik denk niet dat dat nodig is.
Interessant. Want het sluit aan bij wat ik doe / wil, zonder erover nagedacht te hebben. Gister wel brood gegegeten (om geen koekkoopbui te krijgen in de pauze) maar 's avonds alleen groente gegegeten, en ik kan niet wachten tot de komkommers gaan groeien want ik wil zo graag véél komkommer eten op kantoordagen.
quote:
Hoe lang heb je die vreetbuien al?
Als ik onder de 65 kg kom, komen deze buien. En aangezien ik nu onder de 65 wens te blijven, moet ik er maar eens wat aan gaan doen.
pi_70873119
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 11:49 schreef sigme het volgende:
Er zit (in pot/blik) een héél groot verschil tussen (gewone) capucijners en baby-capucijners. Tegenwoordig kan je in sommige supermarkten alleen nog maar babycapucijners kopen. Ik vind daar niks aan - als babyvoer is het vast heel geschikt. Zachte flatsjes.

Gewone capucijners zijn steviger dan bruine bonen / linzen.
Je hebt nog nooit verse kapucijners gegeten?
Die zijn echt overheerlijk!
Helemaal niet stevig, maar ik zou het toch ook geen zachte flatsjes noemen.
Qua structuur vergelijkbaar met verse erwtjes.
Helaas zijn die uit mijn tuin alweer op.
pi_70873191
Even de vreetbuifavorieten van Sigme ingevoerd:

5 kokosmakronen: 1138 kcals
nootjes 150 gr: 938 kcals
chocoladekoekjes 200 gr: 938 kcals
8 snickers: 2443
6 boterhammen pindakaas: 1038 kcals

Wel duidelijk welke uit dit lijstje je moet vermijden! En bij mij veroorzaken volkorenboterhammen met pindakaas direct enorme HONGER, ik zie het dus echt als snoep.
Nav tips van Conleche en Tink probeer ik nu de koolhydraten (slecht of goed ) zoveel mogelijk te vermijden, dan krijg ik ook minder vreetbuizin. Zei zij, met een plak caramelcake koud achter de kiezen. En de rest van de cake roept me
pi_70873217
Goede koolhydraten bestaan uit suikers die langzaam in je lijf worden opgenomen en die geen grote schommelingen veroorzaken in je bloedsuikerspiegel. (Heeft ook nog iets met insuline-afgifte te maken)

Slechte koolhydraten bestaan uit snelle suikers die je bloedsuikerspiegel heel snel doen stijgen, maar na een klein poosje ook heel hard doen dalen. (de zgn suikerdip)

Dit alles heeft effect op hoe je je voelt. En ook op je hongergevoel. Mensen die Atkins doen bijvoorbeeld. (een bijna koolhydraatloos dieet), vallen oa zo af, omdat hun hongergevoel helemaal weg is en ze na een paar happen al vol zitten.
pi_70873301
Als je de 6 boterhammen weglaat tijdens je lunch, verdwijnt denk ik de vreetbuizin direct! Die pindakaas kan je ook wel op een komkommer smeren, toch? Verder omelettes, gerookte kip, salades als lunch nemen. Ik mik tegenwoordig na de traditionele boterham kroket op mijn werk er direct een bak sla achteraan, anders sta ik zo weer bij het buffet voor nòg 2 kroketten brood, en een chocolademuffin en roze glazuurdonut
pi_70873312
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 12:30 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Je hebt nog nooit verse kapucijners gegeten?
Die zijn echt overheerlijk!
Helemaal niet stevig, maar ik zou het toch ook geen zachte flatsjes noemen.
Qua structuur vergelijkbaar met verse erwtjes.
Helaas zijn die uit mijn tuin alweer op.
Jazeker wel . Ik ben opgegroeid met een moestuin .
Maar verse capucijners liggen buiten bereik van "gewone" consumenten. Je kan ze nergens kopen, en als je dat wel kan moet je het meestal niet doen: alleen vers bij een boer / moestuin.

Verse capucijners zijn geen zachte flatsjes. Babycapucijners uit pot/blik wel.
pi_70873395
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 12:34 schreef conleche het volgende:
Goede koolhydraten bestaan uit suikers die langzaam in je lijf worden opgenomen en die geen grote schommelingen veroorzaken in je bloedsuikerspiegel. (Heeft ook nog iets met insuline-afgifte te maken)

Slechte koolhydraten bestaan uit snelle suikers die je bloedsuikerspiegel heel snel doen stijgen, maar na een klein poosje ook heel hard doen dalen. (de zgn suikerdip)

Dit alles heeft effect op hoe je je voelt. En ook op je hongergevoel. Mensen die Atkins doen bijvoorbeeld. (een bijna koolhydraatloos dieet), vallen oa zo af, omdat hun hongergevoel helemaal weg is en ze na een paar happen al vol zitten.
Oh. Dat van die suiker en dip weet ik wel, dat dat dan weer de link was met het moreel gehalte van de koolhydraat was niet blijven hangen.

Hoe staat roggebrood hierin? Ik neem gewoonlijk twee roggebroodjes en twee/drie gewone boterhammen mee naar kantoor. Zou ik het gewone brood beter vervangen door rogge?
pi_70873513
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 12:38 schreef Laureline het volgende:
Als je de 6 boterhammen weglaat tijdens je lunch, verdwijnt denk ik de vreetbuizin direct! Die pindakaas kan je ook wel op een komkommer smeren, toch? Verder omelettes, gerookte kip, salades als lunch nemen. Ik mik tegenwoordig na de traditionele boterham kroket op mijn werk er direct een bak sla achteraan, anders sta ik zo weer bij het buffet voor nòg 2 kroketten brood, en een chocolademuffin en roze glazuurdonut
Ik eet gewoonlijk achter mijn bureau, omdat ik het eten over de dag verdeel. En dan zijn broodjes zo makkelijk. Komkommers zou ook wel gaan, maar de komkommertijd is nog niet aangebroken.
Kip staat hier ook niet op het menu. Ik heb niet echt de vrijheid om zomaar dingen te gaan kopen - ik heb een moestuin en schapen. Dus het moet het seizoen zijn, of schaapsvlees .
Ik heb ook kippen, en eieren in overvloed. Ga je van omelettes niet raar ruiken ?

Oh ja, op kantoordagen eet ik ook een pakje Smints (o.i.d) leeg. Het laxerend effect verneem ik niet zo - op de niet-kantoordagen / 3 weken vakantie merk ik geen verschil.
pi_70873547
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 12:38 schreef sigme het volgende:
Jazeker wel . Ik ben opgegroeid met een moestuin .
Maar verse capucijners liggen buiten bereik van "gewone" consumenten. Je kan ze nergens kopen, en als je dat wel kan moet je het meestal niet doen: alleen vers bij een boer / moestuin.
Ik heb weleens lekkere gehaald bij de natuurvoedingswinkel, maar kan me voorstellen dat het toeval is dat die nog aardig vers waren.
Uit eigen tuin is natuurlijk het lekkerst. Plus dat het zulke mooie plantjes met lieve bloempjes zijn.
quote:
Verse capucijners zijn geen zachte flatsjes. Babycapucijners uit pot/blik wel.
Toch vind ik die lekkerder dan de gewone uit pot, maar dat komt waarschijnlijk door die slijmerige derrie die erbij zit. Maar ik zal ze toch nog eens proberen en de derrie er gewoon goed afwassen.
Iets meer structuur lijkt me namelijk wel een goed idee.
pi_70873648
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 12:47 schreef sigme het volgende:
Ik eet gewoonlijk achter mijn bureau, omdat ik het eten over de dag verdeel. En dan zijn broodjes zo makkelijk. Komkommers zou ook wel gaan, maar de komkommertijd is nog niet aangebroken.
Kip staat hier ook niet op het menu. Ik heb niet echt de vrijheid om zomaar dingen te gaan kopen - ik heb een moestuin en schapen. Dus het moet het seizoen zijn, of schaapsvlees .
Ik heb ook kippen, en eieren in overvloed. Ga je van omelettes niet raar ruiken ?
Tomaatjes zijn er toch al wel? Of maak een sperziebonensalade.
Lekker met zelfgemaakte (of gewoon uit de winkel) ricotta, mozarella of schapenkaas.
Ik eet ook salades op mijn werk en vind dat niet lastiger dan brood.
pi_70873763
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 12:47 schreef sigme het volgende:

[..]

Oh ja, op kantoordagen eet ik ook een pakje Smints (o.i.d) leeg. Het laxerend effect verneem ik niet zo - op de niet-kantoordagen / 3 weken vakantie merk ik geen verschil.
Lekker sate cambing eten achter je bureau!

Van een omelet ga je niet vreemder ruiken dan van een boterham pindakaas of komijnekaas denk ik. Daarbij, met een heel pakje Smints kan je tussendoor alles eten. Nadeel is wel dat die boterhammen het enige makkelijke eten zijn, omdat het 3 seconden kost 's ochtends om te smeren. Zodra je iets anders wil lunchen moet je toch aan het kokkerellen slaan. Dat krijg ik niet voor elkaar om 7 uur 's ochtends
Maar met jouw hoeveelheid lichaamsbeweging zijn die 6 boterhammen per dag toch prima? En één vreetbui in de week doet ook wonderen. De dag erna is het alleen even moeilijk om niet door te gaan met de Slechte koolhydraten.
pi_70873817
Misschien kan je en en doen. Dus minder boterhammen, (rogge is ook prima!) samen met een salade, of een omelet. Om nu direct al het brood te schrappen vind ik niet nodig. Je moet wel zorgen dat je genoeg calorieen binnenkrijgt natuurlijk. (Hoezo zou je van een omelet raar gaan ruiken?? Zolang je er geen 3 tenen knoflook indoet!! ) Heb je koeling op het werk? En je kan 20 komkommers eten, maar dan heb je nog niks binnen!!!
pi_70873888
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 12:34 schreef conleche het volgende:

Dat Atkins dieet is dus ook niet echt gezond lijkt mij?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')