Ik heb iets van 5 jaar lang regelmatig een kaak- of neusholteontsteking gehad waar geen oorzaak voor te vinden was. De dokter stuurde me naar de tandarts en de tandarts naar de dokter. Gelukkig hebben wij wel standaard AB in huis. Een aantal keer was het gewoon té erg.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 11:20 schreef Goodbye het volgende:
Ik ben gistermiddag naar de dokter geweest, ik heb niet standaard antibiotica in huis. Waarschijnlijk is het een ontstoken lymfeklier oid. Of het de lymfeklier was kon hij niet met zekerheid zeggen, maar het is een(beginnende) ontsteking en niet in mijn mond ofzo.
Ibu werkt gelukkig nu, al voel ik nog een beetje pijn. Zo even naar de drogist, want ik had geen paracetamol in huis en die heb ik toch wel dringend nodig.
Pff, heb ik weer zeg. Hoop dat het maandag weer wat de goede kant op gaat!
quote:Op zaterdag 11 juli 2009 11:45 schreef sigme het volgende:
Ruim 2 uur gerend (7 min inrennen, 5 wandelen, 2 uur hardlopen, 15 min wandelen, 8 min uitrennen). En nu doen m'n benen zeer.
En vandaag mag eindelijk de kachel weer eens aan, dus ik heb brooddeeg gemaakt en ik ga nog cakebeslag maken en vanavond een stuk lamsvlees uit de oven.
En er staat nog een mega-afwas en er moet nog gemoestuinierd worden en het is al bijna 12 uur..
Even uit mijn hoofd, dus give or take een paar calorietjes.:quote:Op zaterdag 11 juli 2009 11:53 schreef sigme het volgende:
Vraag aan degenen met verstand van kilocaloriën. Ik heb nogal vreetaanvallen de laatste tijd. Als in 8 snickers. Of vijf kokosmacronen en een zak nootjes. Die orde van grootte.
Ik probeer dat nu te ondervangen door extra brood mee te nemen naar kantoor, en bij 6 extra boterhammen met pindakaas kom ik de dag wel door. Maar hoe verhouden 6 boterhammen pindakaas zich tot een pak kokosmacronen of een pak chocoladekoekies? Enig idee?
Het stond wel op de lijst voornemens maar eigenlijk niet voor vandaag maar ik verdwaaldequote:
quote:Op zaterdag 11 juli 2009 11:59 schreef sigme het volgende:
[..]
Het stond wel op de lijst voornemens maar eigenlijk niet voor vandaag maar ik verdwaalde![]()
![]()
Thanxquote:Op zaterdag 11 juli 2009 11:59 schreef conleche het volgende:
[..]
Even uit mijn hoofd, dus give or take een paar calorietjes.:
8 grote snickers ja. Daarna was ik misselijk en heb ik het avondeten overgeslagenquote:een pak chocoladekoekjes van 200 gram is ongeveer 1100 cal. 1 boterham met pindakaas is ongeveer 160 cal. dat x 6 is: 960. Dus. Van kokosmakronen heb ik geen verstand en van snickers denk ik dat ze zo'n 225 cal. bevatten. Dus die zijn het ergst als je er 8 eet. (acht grote snickers???)
Echt een end rennen is maar 1 keer per week. Ik ren daarnaast nog een keer een half uur en ik probeer drie dagen te fietsen (= 6 x 40 minuten).quote:Maar goed. Als je 2 uur rent dan kan je zo'n beetje alles eten waar je trek in hebt.
Daar heb ik dus echt helemaal geen verstand van. Maar ik eet gewoonlijk:quote:Tip om de vreetbuien te verminderen: eet minder koolhydraten. Die veroorzaken de trek in meer koolhydraten.
Oh ja, dat zie ik hier wel vaker voorbijkomen. Goeie en foute koolhydraten. Iets in die bewoording maakt me altijd wat giechelig, ik heb steeds de indruk dat 'goed' en 'fout' in de koolhydraat een moreel oordeel is, en dus voornamelijk op een geloof berust. Maar dat zal wel niet hmm?quote:Op zaterdag 11 juli 2009 12:16 schreef conleche het volgende:
Slechte koolhydraten: alle koek, snoep, wittebrood, witte pasta en rijst en andere snelle suikers.
Goede koolhydraten: volkoren producten. groenten. peulvruchten. fruit met mate, want ook snelle suiker.
Dat herken ik (zo) niet, maar ik denk dat je wel gelijk hebt dat 8 snickers op dag 1 de vreetbuien op dag 2 en 3 in de hand werken. Als ik een tijd -en meestal is dat máánden- niet snoep, heb ik er ook geen trek in.quote:Hmmmm je gewone menu ziet er qua koolhydraatgehalte wel goed uit. Dus het zijn dan de vreetbui items, die in zijn geheel uit rotzooi bestaan (koolhydraten en vetten) die de zin tot meer doen toenemen. Heb jij dan ook, nadat je misselijk bent van 8 snickers, dat je een paar uur later, of de volgende dag een raar hongergevoel hebt?
Interessant. Want het sluit aan bij wat ik doe / wil, zonder erover nagedacht te hebben. Gister wel brood gegegeten (om geen koekkoopbui te krijgen in de pauze) maar 's avonds alleen groente gegegeten, en ik kan niet wachten tot de komkommers gaan groeien want ik wil zo graag véél komkommer eten op kantoordagen.quote:Als het je niet lukt om ervan af te komen. Dan kan je overwegen om een week echt bijna geen koolhydraten te eten. Dus wel eieren, kaas vlees groene groenten. Maar geen brood/pasta/aardappels/rijst. Maar ik denk niet dat dat nodig is.
Als ik onder de 65 kg kom, komen deze buien. En aangezien ik nu onder de 65 wens te blijven, moet ik er maar eens wat aan gaan doen.quote:Hoe lang heb je die vreetbuien al?
Je hebt nog nooit verse kapucijners gegeten?quote:Op zaterdag 11 juli 2009 11:49 schreef sigme het volgende:
Er zit (in pot/blik) een héél groot verschil tussen (gewone) capucijners en baby-capucijners. Tegenwoordig kan je in sommige supermarkten alleen nog maar babycapucijners kopen. Ik vind daar niks aan - als babyvoer is het vast heel geschikt. Zachte flatsjes.
Gewone capucijners zijn steviger dan bruine bonen / linzen.
Jazeker welquote:Op zaterdag 11 juli 2009 12:30 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Je hebt nog nooit verse kapucijners gegeten?
Die zijn echt overheerlijk!![]()
Helemaal niet stevig, maar ik zou het toch ook geen zachte flatsjes noemen.
Qua structuur vergelijkbaar met verse erwtjes.
Helaas zijn die uit mijn tuin alweer op.
Oh. Dat van die suiker en dip weet ik wel, dat dat dan weer de link was met het moreel gehalte van de koolhydraat was niet blijven hangen.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 12:34 schreef conleche het volgende:
Goede koolhydraten bestaan uit suikers die langzaam in je lijf worden opgenomen en die geen grote schommelingen veroorzaken in je bloedsuikerspiegel. (Heeft ook nog iets met insuline-afgifte te maken)
Slechte koolhydraten bestaan uit snelle suikers die je bloedsuikerspiegel heel snel doen stijgen, maar na een klein poosje ook heel hard doen dalen. (de zgn suikerdip)
Dit alles heeft effect op hoe je je voelt. En ook op je hongergevoel. Mensen die Atkins doen bijvoorbeeld. (een bijna koolhydraatloos dieet), vallen oa zo af, omdat hun hongergevoel helemaal weg is en ze na een paar happen al vol zitten.
Ik eet gewoonlijk achter mijn bureau, omdat ik het eten over de dag verdeel. En dan zijn broodjes zo makkelijk. Komkommers zou ook wel gaan, maar de komkommertijd is nog niet aangebroken.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 12:38 schreef Laureline het volgende:
Als je de 6 boterhammen weglaat tijdens je lunch, verdwijnt denk ik de vreetbuizin direct! Die pindakaas kan je ook wel op een komkommer smeren, toch? Verder omelettes, gerookte kip, salades als lunch nemen. Ik mik tegenwoordig na de traditionele boterham kroket op mijn werk er direct een bak sla achteraan, anders sta ik zo weer bij het buffet voor nòg 2 kroketten brood, en een chocolademuffin en roze glazuurdonut
Ik heb weleens lekkere gehaald bij de natuurvoedingswinkel, maar kan me voorstellen dat het toeval is dat die nog aardig vers waren.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 12:38 schreef sigme het volgende:
Jazeker wel. Ik ben opgegroeid met een moestuin
.
Maar verse capucijners liggen buiten bereik van "gewone" consumenten. Je kan ze nergens kopen, en als je dat wel kan moet je het meestal niet doen: alleen vers bij een boer / moestuin.
Toch vind ik die lekkerder dan de gewone uit pot, maar dat komt waarschijnlijk door die slijmerige derrie die erbij zit. Maar ik zal ze toch nog eens proberen en de derrie er gewoon goed afwassen.quote:Verse capucijners zijn geen zachte flatsjes. Babycapucijners uit pot/blik wel.
Tomaatjes zijn er toch al wel? Of maak een sperziebonensalade.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 12:47 schreef sigme het volgende:
Ik eet gewoonlijk achter mijn bureau, omdat ik het eten over de dag verdeel. En dan zijn broodjes zo makkelijk. Komkommers zou ook wel gaan, maar de komkommertijd is nog niet aangebroken.
Kip staat hier ook niet op het menu. Ik heb niet echt de vrijheid om zomaar dingen te gaan kopen - ik heb een moestuin en schapen. Dus het moet het seizoen zijn, of schaapsvlees.
Ik heb ook kippen, en eieren in overvloed. Ga je van omelettes niet raar ruiken?
Lekker sate cambing eten achter je bureau!quote:Op zaterdag 11 juli 2009 12:47 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik eet gewoonlijk achter mijn bureau, omdat ik het eten over de dag verdeel. En dan zijn broodjes zo makkelijk. Komkommers zou ook wel gaan, maar de komkommertijd is nog niet aangebroken.
Kip staat hier ook niet op het menu. Ik heb niet echt de vrijheid om zomaar dingen te gaan kopen - ik heb een moestuin en schapen. Dus het moet het seizoen zijn, of schaapsvlees.
Ik heb ook kippen, en eieren in overvloed. Ga je van omelettes niet raar ruiken?
Oh ja, op kantoordagen eet ik ook een pakje Smints (o.i.d) leeg. Het laxerend effect verneem ik niet zo - op de niet-kantoordagen / 3 weken vakantie merk ik geen verschil.
Dat Atkins dieet is dus ook niet echt gezond lijkt mij?quote:Op zaterdag 11 juli 2009 12:34 schreef conleche het volgende:
Goede koolhydraten bestaan uit suikers die langzaam in je lijf worden opgenomen en die geen grote schommelingen veroorzaken in je bloedsuikerspiegel. (Heeft ook nog iets met insuline-afgifte te maken)
Slechte koolhydraten bestaan uit snelle suikers die je bloedsuikerspiegel heel snel doen stijgen, maar na een klein poosje ook heel hard doen dalen. (de zgn suikerdip)
Dit alles heeft effect op hoe je je voelt. En ook op je hongergevoel. Mensen die Atkins doen bijvoorbeeld. (een bijna koolhydraatloos dieet), vallen oa zo af, omdat hun hongergevoel helemaal weg is en ze na een paar happen al vol zitten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |