abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70806160

De studenten:
Brammie1 - Biologie
Brainster - Biomedische wetenschappen
Butros - Planologie
DonStefano - Nederlands Recht
Dorset - Economie
Evil-me - Moleculaire levenswetenschappen
Fliepke - Informatiekunde
Gutnre - Pedagogiek
HetwasietsmeteenF - Arabisch/Middenoostenstudies
Jor_Dii - Amerikanistiek
Kauki - Pedagogiek
Kopstoot - Nederlands Recht + ?
IrishBastard - Informatiekunde
Lenin - Politicologie
Mikkie - Pedagogiek
-moi- - Bedrijfswetenschappen
Morendo Nederlands Recht
Morgane Engelse Taal en Cultuur
Motorbloempje/Faithy -Engelse Taal en Cultuur- 1e jaars
Mr._T-Rex - Informatica
Mr.Trelawney - Nederlandse taal en cultuur
Nectarientje - Biomedische wetenschappen
Nielez - Informatica
No-Li-Ta - Bedrijfswetenschappen
Nuna - Geneeskunde
Phvosdotcom - Informatiekunde
PrincessFiona - Nederlands Recht
Sab-ine - Geneeskunde
Slarioux - Informatiekunde
Spinor - Informatica
SterreMarit Pedagogiek
Wheelgunner American Studies
WooZ - Geneeskunde
Yashaaaaa Internationaal en Europees Recht
Yozd - Economie

[ Bericht 3% gewijzigd door motorbloempje op 10-07-2009 16:13:52 ]
Ja doei.
  donderdag 9 juli 2009 @ 11:10:24 #2
167923 appelsjap
All the above
pi_70806256
Hoi, ik kom over 2 maanden miss geneeskunde studeren bij jullie!
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  donderdag 9 juli 2009 @ 11:15:53 #3
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_70806425
Leuk!
pi_70806497
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 11:07 schreef motorbloempje het volgende:
Motorbloempje/Faithy - Informatiekunde - 1e jaars
Nog steeds eerste jaars? Je bent toch al 2.5 jaar bezig?
  donderdag 9 juli 2009 @ 11:40:01 #5
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_70807178
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 11:18 schreef Earry het volgende:

[..]

De OP is enigszins verouderd
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_70810045
Een nieuw topic zie ik! Ga ik meteen weer even mopperen over een pedagogiek-tentamen:

Sociale Context was stom! Ik ging erheen met de verwachting met een rondje gokken een heel eind te komen. Dat viel vies tegen:
- merendeel open vragen
- bij de meerkeuzevragen wordt voor gokken gecorrigeerd en de meeste hadden maar 2 opties óf waren twee van die ellendige juist/onjuist-stellingen

Kortom: als ik dit heb gehaald op gokken en onzin opschrijven dan is het een wonder. Ik ga me maar vast mentaal voorbereiden de her

Oh, en het erge is nog dat ik nu dus eigenlijk vandaag nog statistiek zou moeten gaan leren voor morgen. Alsof ik daar nog zin in het na twee dagen met twee stomme stomme stomme tentamens

Nadja en Soempie, voor jullie ziet het erop nu hè! Ik ben jalooooeeeers! Fijne vakantie =) *ook voor de anderen natuurlijk *
  donderdag 9 juli 2009 @ 13:07:26 #7
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_70810140
Er wordt in de regel altijd gecorrigeerd voor gokken bij tentamens op de sociale faculteit. Dus klagen heeft geen zin. Het lijkt me eerder terecht. Doel is immers om te testen hoeveel kennis je bezit, niet hoeveel geluk je hebt met het invullen van a, b, c of d.
Zerg schreef:
pi_70810369
I know...heb net bij psychometrie geleerd hoe dat werkt

Maar...ik wilde em zo graag halen, hahaha
pi_70811320
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 11:10 schreef appelsjap het volgende:
Hoi, ik kom over 2 maanden miss geneeskunde studeren bij jullie!
Ik hopelijk ook! Welke lotingsklasse zit je? Over een week de uitslag hè! Spannend!

Laatste tentamen is voorbij! Vakantie!
Succes nog morgen SterreMarit!
  donderdag 9 juli 2009 @ 13:51:06 #10
167923 appelsjap
All the above
pi_70811689
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 13:39 schreef Nad-ja het volgende:

[..]

Ik hopelijk ook! Welke lotingsklasse zit je? Over een week de uitslag hè! Spannend!

Laatste tentamen is voorbij! Vakantie!
Succes nog morgen SterreMarit!
E jij?
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_70811760
D (6.9 gemiddeld ) Maar inmiddels wel al mijn derde keer loten (dus nu MOET het lukken!)
Voor jou de eerste keer?
  donderdag 9 juli 2009 @ 13:55:08 #12
167923 appelsjap
All the above
pi_70811832
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 13:53 schreef Nad-ja het volgende:
D (6.9 gemiddeld ) Maar inmiddels wel al mijn derde keer loten (dus nu MOET het lukken!)
Voor jou de eerste keer?
Ja! En ik dacht dat je maar 2 keer mocht loten, nja ik duim voor je.
pi_70812072
Dankjewel! Ik zal ook voor jou duimen. (en je mag dus max. 3 keer loten per studie)
pi_70812119
Wat ga je trouwens doen als je niet wordt ingeloot?
  donderdag 9 juli 2009 @ 14:18:22 #15
167923 appelsjap
All the above
pi_70812739
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 14:02 schreef Nad-ja het volgende:
Wat ga je trouwens doen als je niet wordt ingeloot?
Geen idee, jou komen irriteren op de Uni.
Nee, maar echt geen idee, jaartje vrij. Weet geen andere leuke studie op het moment, in dat jaartje kan ik mooi iets anders leuks zoeken.
pi_70812963
Wel lastig zeg! Maar hopelijk word je gewoon ingeloot, hoef je je daar ook niet druk om te maken.
pi_70814821
tvp mag ik trouwens in de OP moleculaire levenswetenschappen (schakeljaar )
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_70818576
Vakantie
pi_70821813
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 16:59 schreef Miss_S het volgende:
Vakantie
Shut. Up.
  donderdag 9 juli 2009 @ 21:46:20 #20
30252 Soempie
Procreating
pi_70828866
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 13:04 schreef SterreMarit het volgende:

Nadja en Soempie, voor jullie ziet het erop nu hè! Ik ben jalooooeeeers! Fijne vakantie =) *ook voor de anderen natuurlijk *
't zat er voor mij om kwart over 10 al op.

Ik stond in het CC, terwijl daar dus ook iedereen tentamen had behalve de mensen met achternaam beginnend met s (ofzo) t/m z. !

Echt te dom voor woorden natuurlijk. Ik kwam te laat bij de zaal waar ik moest zijn. Ik heb gewoon een paar weken geleden CC in m'n agenda gezet en deze week niet meer gecontroleerd.

Maar gesprek met de studieadviseur gehad en als ik 2 van de 4 herkansingen haal mag ik gewoon door. Dat gaat zeker wel lukken. Helemaal omdat er voor 2 vakken nog de mogelijkheid is ze te halen in de eerste periode.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  donderdag 9 juli 2009 @ 21:46:58 #21
30252 Soempie
Procreating
pi_70828889
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 18:30 schreef SterreMarit het volgende:

[..]

Shut. Up.
't Zit er bijna op! Veel succes morgen.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_70852258
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 11:18 schreef Earry het volgende:

[..]

1.5 februari vorig jaar begonnen
Ja doei.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 19:01:58 #23
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_70857537
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 21:46 schreef Soempie het volgende:

[..]

't zat er voor mij om kwart over 10 al op.

Ik stond in het CC, terwijl daar dus ook iedereen tentamen had behalve de mensen met achternaam beginnend met s (ofzo) t/m z. !
Je heet toch ook Soempie, ik zie het probleem niet
Zerg schreef:
  vrijdag 10 juli 2009 @ 22:55:46 #24
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_70864461
Aaaargh ik heb voor syntax gewoon een 5,5....echt zó genaaid En voor American History een 2,5 alweer 3 herkansingen binnen tot nu toe voor in augustus, wat een feest

[ Bericht 6% gewijzigd door morgane op 11-07-2009 00:09:07 ]
  woensdag 15 juli 2009 @ 18:58:11 #25
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_71009914
2.5? Dat is op zich al knap.
pi_71010649
Ik heb statistiek gehaald...jeeeeeej! Go me

*had 't ook al wel verwacht, maar een 9.5 is wel weer over the top *

Hopelijk heb ik de andere 2 ook =)
pi_71031196
Ingeloot voor geneeskunde in Nijmegen!
Jij ook appelsjap?

Mooi punt SterreMarit! Ik hoop voor je dat je de andere twee ook hebt gehaald. Ik ben zelf ook benieuwd .
  donderdag 16 juli 2009 @ 13:11:56 #28
167923 appelsjap
All the above
pi_71031210
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 13:11 schreef Nad-ja het volgende:
Ingeloot voor geneeskunde in Nijmegen!
Jij ook appelsjap?

Mooi punt SterreMarit! Ik hoop voor je dat je de andere twee ook hebt gehaald. Ik ben zelf ook benieuwd .
Nop.
pi_71031288
Aaahw, stom! En nu?
Weet je je lotnummer/volgnummer al? Misschien dat je nog een kans hebt als er mensen uitvallen?

[ Bericht 1% gewijzigd door Nad-ja op 16-07-2009 13:26:43 ]
pi_71036257
Ingeloot ja? Wat goed!!! Dat betekent dus dat je stopt met orthopedagogiek en geneeskunde gaat doen?

Wauw...dan heb je 2 jaar voor...naja...vrijwel niks gedaan!

Aanvulling: ik zie net dat psychometrie erop staat. Die is ook binnen...met een 9.5

[ Bericht 36% gewijzigd door SterreMarit op 16-07-2009 15:49:02 ]
pi_71037587
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 15:39 schreef SterreMarit het volgende:
Ingeloot ja? Wat goed!!! Dat betekent dus dat je stopt met orthopedagogiek en geneeskunde gaat doen?

Wauw...dan heb je 2 jaar voor...naja...vrijwel niks gedaan!

Aanvulling: ik zie net dat psychometrie erop staat. Die is ook binnen...met een 9.5
Wat goed! Statistiek-achtige vakken liggen jou wel volgens mij . Nu alleen nog Sociale Context. Hoe ging die bij jou?

Uhm, nou ik heb via via gehoord dat het eerste jaar geneeskunde mee valt en dat je er eventueel een tweede studie naast zou kunnen doen. Nu is dat meisje dat dat zei érg slim volgens mij, dus nu ben ik een beetje aan het rondvragen hoe andere mensen het eerste jaar geneeskunde hebben ervaren. Ik heb zelf het idee dat het wat veel wordt namelijk..

Mikkie, misschien kun jij me ook helpen. Hoe zwaar is het 3e jaar van PWO? Met colleges, de stage (ik zou lichamelijke handicaps doen) + onderzoekseminar?
  donderdag 16 juli 2009 @ 17:08:25 #32
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_71039209
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 16:18 schreef Nad-ja het volgende:
Mikkie, misschien kun jij me ook helpen. Hoe zwaar is het 3e jaar van PWO? Met colleges, de stage (ik zou lichamelijke handicaps doen) + onderzoekseminar?
Over de invulling van het Klinisch Practicum durf ik bij LH niets te zeggen. Geen flauw idee wat dat precies inhoudt, wat de opdrachten enzo zijn. Ik weet wel dat het KP van G&G druk was (veel afspraken met het gezin en eigen cliënt), en volgens mij was het bij L&O minstens zo druk, al is de invulling wel wat anders. Wat ik je wel kan zeggen is dat het OZS van L&O vrij pittig schijnt te zijn, soms zelf onderzoek doen, data invoeren enzo en da's gewoon een hoop werk. Vergis je daar niet in, beide vakken zijn 10 ECTS en lopen een groot deel tegelijkertijd. Qua colleges is het hoe selectief je bent en wat je nodig hebt. De colleges data zijn vaak nuttig om te volgen en het is überhaupt handig om dat bij te houden anders loopt je achterstand in no-time enorm op. Psychopathologie is leuk en wel zinvol, maar er zijn ook minder nuttige colleges (ik vond bijvoorbeeld besliskunde echt grenzeloos saai). Behandelingsmethodiek zijn verplichte werkgroepen en daarbij nog een opdracht, maar die stelt meestal niet heel veel voor, uurtje of twee werk ofzo.

Als ik het kort moet samenvatten: de eerste twee jaren zijn relatief easy. Weinig doen, colleges niet zo belangrijk, je kunt op hoop op de gok of met een samenvatting halen. Opdrachten maken is een eitje. Het derde jaar, is het jaar waar je mijns inziens het meest kan leren (vooral de vakken met werkgroepen als BHM, OZS en KP). De consequentie daarvan is dat je tijd moet investeren, en dat wordt ook van je verwacht.
Zerg schreef:
pi_71040597
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 17:08 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Over de invulling van het Klinisch Practicum durf ik bij LH niets te zeggen. Geen flauw idee wat dat precies inhoudt, wat de opdrachten enzo zijn. Ik weet wel dat het KP van G&G druk was (veel afspraken met het gezin en eigen cliënt), en volgens mij was het bij L&O minstens zo druk, al is de invulling wel wat anders. Wat ik je wel kan zeggen is dat het OZS van L&O vrij pittig schijnt te zijn, soms zelf onderzoek doen, data invoeren enzo en da's gewoon een hoop werk. Vergis je daar niet in, beide vakken zijn 10 ECTS en lopen een groot deel tegelijkertijd. Qua colleges is het hoe selectief je bent en wat je nodig hebt. De colleges data zijn vaak nuttig om te volgen en het is überhaupt handig om dat bij te houden anders loopt je achterstand in no-time enorm op. Psychopathologie is leuk en wel zinvol, maar er zijn ook minder nuttige colleges (ik vond bijvoorbeeld besliskunde echt grenzeloos saai). Behandelingsmethodiek zijn verplichte werkgroepen en daarbij nog een opdracht, maar die stelt meestal niet heel veel voor, uurtje of twee werk ofzo.

Als ik het kort moet samenvatten: de eerste twee jaren zijn relatief easy. Weinig doen, colleges niet zo belangrijk, je kunt op hoop op de gok of met een samenvatting halen. Opdrachten maken is een eitje. Het derde jaar, is het jaar waar je mijns inziens het meest kan leren (vooral de vakken met werkgroepen als BHM, OZS en KP). De consequentie daarvan is dat je tijd moet investeren, en dat wordt ook van je verwacht.
Dankjewel! Ik had al zo'n vermoeden. De eerste twee jaar gingen me (te) makkelijk af, maar ik dacht al dat het derde jaar zwaarder zou worden. Ik moet er nog maar eens goed over nadenken of ik het wil/kan combineren met geneeskunde.

Heb jij het derde jaar nu afgerond of hoe sta jij ervoor? Kun je aan je master beginnen?
  donderdag 16 juli 2009 @ 21:41:52 #34
167923 appelsjap
All the above
pi_71046755
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 13:14 schreef Nad-ja het volgende:
Aaahw, stom! En nu?
Weet je je lotnummer/volgnummer al? Misschien dat je nog een kans hebt als er mensen uitvallen?
Nja ik snap er niets van. Op de ibgroep site staat:

Geneeskunde (6551)
Lotingsklasse t/m lotnummer t/m volgnummer
B 2724 0361
C 1853 0650
D 1303 0387
E 0903 0174

In de brief die ik van ib-groep heb gekregen staat :
Je volgnummer in deze klasse is 0913.

Maar ik snap niet of dit het nieuwe nummer is, het oude. OF WAT?
En betekent dit dat als er 10 mensen afvallen ik erin mag ofzo?
  vrijdag 17 juli 2009 @ 00:44:34 #35
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_71052145
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 17:48 schreef Nad-ja het volgende:

[..]

Dankjewel! Ik had al zo'n vermoeden. De eerste twee jaar gingen me (te) makkelijk af, maar ik dacht al dat het derde jaar zwaarder zou worden. Ik moet er nog maar eens goed over nadenken of ik het wil/kan combineren met geneeskunde.
Je zou het natuurlijk kunnen proberen de eerste maanden... wat heb je te verliezen? Echter, afhankelijk van de studiedruk van geneeskunde zou het wel eens zo kunnen zijn dat je in het tweede semester behoorlijk aan de bak moet . Wel tof trouwens dat je ingeloot bent... Gefeliciteerd!
quote:
Heb jij het derde jaar nu afgerond of hoe sta jij ervoor? Kun je aan je master beginnen?
Ik heb het helaas nog niet afgerond, nog de nodige losse eindjes wapperen doordat ik de afgelopen twee jaar eigenlijk drukker ben met werken dan met studeren. Komend jaar wel stage, en dan probeer ik in de tussentijd die losse eindjes aan elkaar te knopen, en anders in het half jaar erna, wanneer ik m'n scriptie ga doen.
Zerg schreef:
pi_71058101
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 21:41 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Nja ik snap er niets van. Op de ibgroep site staat:

Geneeskunde (6551)
Lotingsklasse t/m lotnummer t/m volgnummer
B 2724 0361
C 1853 0650
D 1303 0387
E 0903 0174

In de brief die ik van ib-groep heb gekregen staat :
Je volgnummer in deze klasse is 0913.

Maar ik snap niet of dit het nieuwe nummer is, het oude. OF WAT?
En betekent dit dat als er 10 mensen afvallen ik erin mag ofzo?
Uhm, ik heb er ook niet zo veel verstand van. Je zat in lotingsklasse E hè? Volgens mij moet je dan naar het tweede cijfer kijken (0174). Als er iemand uitvalt, dan wordt iemand met volgnummer 0175 nageplaatst. Aangezien jij volgnummer 0913 hebt, is de kans volgens mij (!) enorm klein dat jij nog nageplaatst zult worden. Er moeten dan namelijk veel te veel mensen uitvallen.

Maar..ik weet niet of ik het zo goed zeg! Ik snap het namelijk ook niet helemaal.
pi_71058254
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 00:44 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Je zou het natuurlijk kunnen proberen de eerste maanden... wat heb je te verliezen? Echter, afhankelijk van de studiedruk van geneeskunde zou het wel eens zo kunnen zijn dat je in het tweede semester behoorlijk aan de bak moet . Wel tof trouwens dat je ingeloot bent... Gefeliciteerd!
[..]

Ik heb het helaas nog niet afgerond, nog de nodige losse eindjes wapperen doordat ik de afgelopen twee jaar eigenlijk drukker ben met werken dan met studeren. Komend jaar wel stage, en dan probeer ik in de tussentijd die losse eindjes aan elkaar te knopen, en anders in het half jaar erna, wanneer ik m'n scriptie ga doen.
Dankjewel! Ik ga er nog maar eens rustig over nadenken .

Zo te horen krijg je het volgend jaar weer druk? Heb je een leuke stageplaats kunnen regelen? Bij G&G moet je er zelf een zoeken of niet? Ik hoorde verhalen dat dat nogal lastig is (voor sommigen)?
  vrijdag 17 juli 2009 @ 11:27:54 #38
167923 appelsjap
All the above
pi_71060212
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 10:17 schreef Nad-ja het volgende:

[..]

Uhm, ik heb er ook niet zo veel verstand van. Je zat in lotingsklasse E hè? Volgens mij moet je dan naar het tweede cijfer kijken (0174). Als er iemand uitvalt, dan wordt iemand met volgnummer 0175 nageplaatst. Aangezien jij volgnummer 0913 hebt, is de kans volgens mij (!) enorm klein dat jij nog nageplaatst zult worden. Er moeten dan namelijk veel te veel mensen uitvallen.

Maar..ik weet niet of ik het zo goed zeg! Ik snap het namelijk ook niet helemaal.
Ja maar het vage is, dat op de ib-groep site staat dat er van de 903 mensen er maar 174 zijn geplaatst. Hoe kan ik dan nummer 913 hebben als er op de ibgroep site 903 staat?
En volgens de ibgroep site krijgt iedereen weer een nieuw lotnummer. Mja, weetnou niet of 913 de nieuwe is, of wat
pi_71060881
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:27 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Ja maar het vage is, dat op de ib-groep site staat dat er van de 903 mensen er maar 174 zijn geplaatst. Hoe kan ik dan nummer 913 hebben als er op de ibgroep site 903 staat?
En volgens de ibgroep site krijgt iedereen weer een nieuw lotnummer. Mja, weetnou niet of 913 de nieuwe is, of wat
Dat eerste snap ik ook niet helemaal. Waar zie je dat staan op de site?
En ik denk dat het volgnummer je nieuwe lotnummer is. Dus dan zou 0913 inderdaad jouw nieuwe lotnummer zijn.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 12:02:10 #40
167923 appelsjap
All the above
pi_71061488
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:45 schreef Nad-ja het volgende:

[..]

Dat eerste snap ik ook niet helemaal. Waar zie je dat staan op de site?
En ik denk dat het volgnummer je nieuwe lotnummer is. Dus dan zou 0913 inderdaad jouw nieuwe lotnummer zijn.
http://www.ib-groep.nl/pa(...)s_WO/Geneeskunde.asp
En aangezien bij de eerste loting 903 loten waren, en ze opnieuw loten geven, ben ik dus nummer 913, dus als 10 mensen uitvallen mag ik erin? 10 mensen is toch best weinig of ligt het aan mij?
pi_71062968
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 12:02 schreef appelsjap het volgende:

[..]

En aangezien bij de eerste loting 903 loten waren, en ze opnieuw loten geven, ben ik dus nummer 913, dus als 10 mensen uitvallen mag ik erin? 10 mensen is toch best weinig of ligt het aan mij?
Als het klopt wat jij zegt (wat volgens mij niet zo is ), dan is 10 mensen inderdaad niet veel.
Maar volgens mij zit het zo: Tijdens de eerste loting zijn de mensen t/m lotnummer 0903 ingeloot in lotingsklasse E. Daarna krijgt iedereen een nieuwe lotnummer (het volgnummer). Jij hebt volgnummer 0913. Dit nummer is een ander nummer dan jouw eerste lotnummer denk ik (heb je die toevallig ook gekregen?). Of je wordt nageplaatst hangt af van je volgnummer (het eerste rijtje cijfers is dus niet meer belangrijk). Het verschil tussen 0174 en 0913 is zo groot dat ik niet denk dat jij wordt nageplaatst..

Maar goed, ik hoop voor je dat jij gelijk hebt! Want dan is de kans groot dat je toch in kunt stromen!
  vrijdag 17 juli 2009 @ 13:11:00 #42
167923 appelsjap
All the above
pi_71063955
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 12:45 schreef Nad-ja het volgende:

[..]

Als het klopt wat jij zegt (wat volgens mij niet zo is ), dan is 10 mensen inderdaad niet veel.
Maar volgens mij zit het zo: Tijdens de eerste loting zijn de mensen t/m lotnummer 0903 ingeloot in lotingsklasse E. Daarna krijgt iedereen een nieuwe lotnummer (het volgnummer). Jij hebt volgnummer 0913. Dit nummer is een ander nummer dan jouw eerste lotnummer denk ik (heb je die toevallig ook gekregen?). Of je wordt nageplaatst hangt af van je volgnummer (het eerste rijtje cijfers is dus niet meer belangrijk). Het verschil tussen 0174 en 0913 is zo groot dat ik niet denk dat jij wordt nageplaatst..

Maar goed, ik hoop voor je dat jij gelijk hebt! Want dan is de kans groot dat je toch in kunt stromen!
Nee, wat je zegt klopt niet.
In lotingsklasse E zijn er 174 mensen ingeloot van de 903. Nu geeft IB groep bij een volgnummer, namelijk 913. Waarom 913 als er maar 903 aanmeldingen zijn? Dit snap ik niet
pi_71064653
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 13:11 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Nee, wat je zegt klopt niet.
In lotingsklasse E zijn er 174 mensen ingeloot van de 903. Nu geeft IB groep bij een volgnummer, namelijk 913. Waarom 913 als er maar 903 aanmeldingen zijn? Dit snap ik niet
Hoe weet jij/waar lees je dat er 903 aanmeldingen zijn in lotingsklasse E?
  vrijdag 17 juli 2009 @ 13:32:49 #44
167923 appelsjap
All the above
pi_71064881
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 13:27 schreef Nad-ja het volgende:

[..]

Hoe weet jij/waar lees je dat er 903 aanmeldingen zijn in lotingsklasse E?

pi_71065219
Die link gaf je net ook al . Maar daar staat toch nergens dat er 903 aanmeldingen zijn in lotingsklasse E? Daar staat (volgens mij) dat mensen t/m lotnummer 0903 zijn ingeloot.
pi_71065297
Als het zou kloppen wat jij zegt, dan zouden dus de lotnummers van alle klassen bij elkaar opgeteld 7945 moeten zijn (het totaal aantal aanmeldingen), maar dat is niet zo. Of begrijp ik je verkeerd?
  vrijdag 17 juli 2009 @ 13:46:20 #47
167923 appelsjap
All the above
pi_71065450
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 13:43 schreef Nad-ja het volgende:
Als het zou kloppen wat jij zegt, dan zouden dus de lotnummers van alle klassen bij elkaar opgeteld 7945 moeten zijn (het totaal aantal aanmeldingen), maar dat is niet zo. Of begrijp ik je verkeerd?
Ja dat bedoel ik idd, maar ooit eraan gedacht dat er mensen geen diploma hebben gehaald en daardoor niet mee konden doen? Of zijn vergeten hun cijferlijst op te sturen? Of dat ze gewoon niet meer wilden?

Als ik jou goed begrijp zijn er 903 mensen ingeloot in klasse E, dan zou ik met mijn volgnummer 913 heel veel kans hebben, niet?
En als dat het aantal mensen is dat is ingeloot, dan zou alles bij elkaar opgeteld; 6551 mensen zouden zijn ingeloot. En dat terwijl er 'maar' 2754 plaatsen zijn.
pi_71065792
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 13:46 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Ja dat bedoel ik idd, maar ooit eraan gedacht dat er mensen geen diploma hebben gehaald en daardoor niet mee konden doen? Of zijn vergeten hun cijferlijst op te sturen? Of dat ze gewoon niet meer wilden?

Als ik jou goed begrijp zijn er 903 mensen ingeloot in klasse E, dan zou ik met mijn volgnummer 913 heel veel kans hebben, niet?
En als dat het aantal mensen is dat is ingeloot, dan zou alles bij elkaar opgeteld; 6551 mensen zouden zijn ingeloot. En dat terwijl er 'maar' 2754 plaatsen zijn.
Die redenen die jij geeft (diploma niet gehaald etc.) zorgen ervoor dat er mensen nageplaatst kunnen worden. Dus die mensen zijn in principe (bij voorbaat) ingeloot, maar vallen dan af. Dan is het afhankelijk van je volgnummer (niet je lotnummer!) of je een van de mensen bent die nageplaatst wordt. Jij hebt volgnummer 0913, maar de eerstvolgende die nageplaatst zal worden uit lotingsklasse E is degene met volgnummer 0175.

Jij vergelijkt nu jouw volgnummer met de lotnummers, maar je moet het volgnummer vergelijken met het rijtje volgnummers.

Maar nogmaals, ik weet helemaal niet zeker of ik het zo goed zeg hè! Ik vind het ook een beetje raar allemaal. Misschien is het een idee om de IB-groep te bellen?
  vrijdag 17 juli 2009 @ 13:56:36 #49
167923 appelsjap
All the above
pi_71065854
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 13:54 schreef Nad-ja het volgende:

[..]

Die redenen die jij geeft (diploma niet gehaald etc.) zorgen ervoor dat er mensen nageplaatst kunnen worden. Dus die mensen zijn in principe (bij voorbaat) ingeloot, maar vallen dan af. Dan is het afhankelijk van je volgnummer (niet je lotnummer!) of je een van de mensen bent die nageplaatst wordt. Jij hebt volgnummer 0913, maar de eerstvolgende die nageplaatst zal worden uit lotingsklasse E is degene met volgnummer 0175.

Jij vergelijkt nu jouw volgnummer met de lotnummers, maar je moet het volgnummer vergelijken met het rijtje volgnummers.

Maar nogmaals, ik weet helemaal niet zeker of ik het zo goed zeg hè! Ik vind het ook een beetje raar allemaal. Misschien is het een idee om de IB-groep te bellen?
Ja ik snap t ook niet meer, ach we zien wel.
Een vriend van me heeft ib-groep gebeld, maar ook die konden geen duidelijkheid geven. Dus het blijft allemaal raar.
pi_71066014
Vervelend! Ik hoop in ieder geval voor je dat je toch nog in kunt stromen!
  vrijdag 17 juli 2009 @ 14:13:10 #51
167923 appelsjap
All the above
pi_71066440
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 14:01 schreef Nad-ja het volgende:
Vervelend! Ik hoop in ieder geval voor je dat je toch nog in kunt stromen!
Nja, ik wil het wss niet eens gaan doen, maar toch.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 16:33:02 #52
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_71071432
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 10:22 schreef Nad-ja het volgende:

[..]

Dankjewel! Ik ga er nog maar eens rustig over nadenken .

Zo te horen krijg je het volgend jaar weer druk? Heb je een leuke stageplaats kunnen regelen? Bij G&G moet je er zelf een zoeken of niet? Ik hoorde verhalen dat dat nogal lastig is (voor sommigen)?
Mja, je kent me inmiddels een beetje . Weer druk inderdaad . Heb 'n prima stageplaats kunnen fixen gelukkig, ben er zeer tevreden mee. Stage zoeken kán inderdaad lastig zijn, maar dat hoeft helemaal niet. Volgens mij is het vooral belangrijk dat je zorgt dat je een pré hebt ten opzichte van de andere sollicitanten. Ik heb bijvoorbeeld niet nader te noemen werkervaring bij te zetten, die me uit 5 brieven 4 uitnodigingen heeft opgeleverd, en uiteindelijk had ik de keuze uit twee of drie instellingen (van twee had ik de bevestiging, de derde heb ik zelf afgekapt voordat zij iets konden laten weten). Dat, terwijl ik van anderen hoorde dat ze 20+ brieven hadden verstuurd, maar geen gesprek hadden. Het is op zich dus niet heel moeilijk, maar je moet wel iets te bieden hebben .
Zerg schreef:
pi_71078767
Hm laat ik me ook maar een melden bij dit topic...

Master Informatica, woei

hallo
pi_71082938
Even een TVP met meteen een vraagje;

Wat zijn de ervaringen met de kamers in Vossenveld?
Ik ga er pas studeren in 2010, en zoals het er nu uit ziet ga ik me richten op de kamers daar. Een eigen douche spreekt me toch wel heel erg aan (net als een eigen toilet en keuken, maar dat wordt een beetje duur).
Weet iemand ook hoe het zit met de kans om daar terecht te komen? Ik heb net niet de afstandsbonus van 2 uur... 1u55 :S Ik denk dat ik een poging ga wagen ze te overtuigen dat ik 'recht' heb op de bonus van 2u aangezien die 5min natuurlijk niet echt merkbaar zijn.. maar van de andere kant moeten ze natuurlijk ook ergens een lijn trekken en dat begrijp ik wel.

Zijn de kamers daar trouwens echt zo goed geisoleerd als gezegd wordt?
pi_71083014
Oh btw, zoals het er nu uit ziet ga ik psychologie studeren.
Ik reken er niet op, maar stel het gaat me (te) makkelijk af, dan wil ik er misschien taalwetenschap of filosofie naast gaan doen.

Edit: Ik was even de numerus fixus aan het checken. Elke jaar 450-500 aanmeldingen waarvan er uiteindelijk minder dan 450 daadwerkelijk met de studie beginnen. Het maximum aantal studenten voor psychologie is gesteld op 450. Als ik in lotingsklasse C zit, waarin ik zit volgens de informatie op de website (met een HBO P zit je sowieso in C), dan moet ik er wel tussen komen toch?

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2009 00:22:05 ]
pi_71092820
Jah hoi! even een vraagje.... misschien dat iemand het weet... Ik ga dus volgend jaar doorstroomprogramma doen op de Uni en nu kreeg ik een folder van de intro nu is er voor mijn opleiding geen speciaal programma wat ik uiteraard geen probleem vind... maar ik vraag me af of ze wel een beetje rekening houden met het feit dat ik doorstromer ben en me wel bij 1 of 2 andere doorstromers plaatsen? Niet dat ik het erg vind als het niet zo is en grote kans dat er 1e jaars tussen zitten die ouder zijn dan mij... maar misschien wel leuk om ook mensen te ontmoeten die ook doorstromen
  zondag 19 juli 2009 @ 00:56:50 #57
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_71108121
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 13:53 schreef Californium het volgende:
Jah hoi! even een vraagje.... misschien dat iemand het weet... Ik ga dus volgend jaar doorstroomprogramma doen op de Uni en nu kreeg ik een folder van de intro nu is er voor mijn opleiding geen speciaal programma wat ik uiteraard geen probleem vind... maar ik vraag me af of ze wel een beetje rekening houden met het feit dat ik doorstromer ben en me wel bij 1 of 2 andere doorstromers plaatsen? Niet dat ik het erg vind als het niet zo is en grote kans dat er 1e jaars tussen zitten die ouder zijn dan mij... maar misschien wel leuk om ook mensen te ontmoeten die ook doorstromen
Hmmm, dat is echt afhankelijk van je opleiding. Mail even, of kijk even op de site van je studievereniging? Bij ons was het wel altijd gebruikelijk om HBO-instromers die het vrijstellingenprogramma van drie jaar (ipv vier) volgden in een aparte groep te doen, maar verder werd nergens naar gekeken.
Zerg schreef:
pi_71148954
Weet iemand misschien of psychologie bij Radboud ook een februari instroom heeft? Ik heb al gemaild, maar misschien dat iemand hier het weet..
pi_71332601
Hoezo dit topic is dood?
pi_71333281
iedereen heeft verkansie!! vrees ik
Ja doei.
  zondag 26 juli 2009 @ 09:45:30 #61
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_71333502
quote:
Op zondag 26 juli 2009 08:57 schreef motorbloempje het volgende:
iedereen heeft verkansie!! vrees ik
. Soort van, maar dat telt niet
Zerg schreef:
pi_71334075
En dan internet je niet?
pi_71334413
er zijn mensen die weg gaan.. heb zelf ook net 2 weken geen computer in de buurt gehad
Ja doei.
pi_71335581
Ik had nog niet eens gepost hier

Maar goed ik studeer aankomend studiejaar dan ook niet in Nijmegen
pi_71335626
shus jij dan!
Ja doei.
pi_71336144
Ja maar ik blijf wel ingeschreven jeweetz..
pi_71336316
doe's hoi zeggen op msn, doos
Ja doei.
pi_71406600
Zo, eindelijk eens de formulieren voor de betalingen (collegegeld én sportkaart) ingevuld, morgen opsturen

Hopelijk gaat studielink dan ook wat minder kankeren
Ja doei.
pi_71406695
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 20:17 schreef motorbloempje het volgende:
Zo, eindelijk eens de formulieren voor de betalingen (collegegeld én sportkaart) ingevuld, morgen opsturen

irritant he? jij ook die dingen van: 'je persoongegevens zijn niet bevestigd' of 'je vooropleiding is niet bevestigd' en 'je aanvraag is niet bevestigd' gekregen?

Zelfs mijn HAVO diploma was nog niet bevestigd
  dinsdag 28 juli 2009 @ 22:52:14 #70
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_71411907
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 20:17 schreef motorbloempje het volgende:

Hee, dat ken ik ergens van Envelop ligt al in de auto, nu nog een keer posten
Zerg schreef:
pi_71413339
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 20:19 schreef Californium het volgende:

[..]

irritant he? jij ook die dingen van: 'je persoongegevens zijn niet bevestigd' of 'je vooropleiding is niet bevestigd' en 'je aanvraag is niet bevestigd' gekregen?

Zelfs mijn HAVO diploma was nog niet bevestigd
ik vooral 'je hebt je collegegeld nog niet betaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaald'

oh, en toen ik me wilde HERinschrijven voor Informatiekunde, deed dat kkding het niet, dus toen had ik contact opgenomen met studielink, en die zeiden: 'oh, dan schrijf je je gewoon opnieuw in, voor komend jaar zonder de knop herinschrijven!!! '

dus nu heb ik dat gedaan en krijg ik spam dat ik 'me nog niet heb heringeschreven!!! of dat geen foutje is!!! '

Ja doei.
pi_71413473
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 23:34 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ik vooral 'je hebt je collegegeld nog niet betaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaald'

oh, en toen ik me wilde HERinschrijven voor Informatiekunde, deed dat kkding het niet, dus toen had ik contact opgenomen met studielink, en die zeiden: 'oh, dan schrijf je je gewoon opnieuw in, voor komend jaar zonder de knop herinschrijven!!! '

dus nu heb ik dat gedaan en krijg ik spam dat ik 'me nog niet heb heringeschreven!!! of dat geen foutje is!!! '

studielink
pi_71413533
ik vind het echt werkelijk debiel dat ze dit systeem bedacht hebben.

Ik daarnet helemaal in de stress:

Bij Studielink stond dus dat bij IBG mijn OUDE adres bekend was, terwijl ik dat allemaal goed heb aangepast bij de verhuizing..

dus ik

zoeken naar digidwachtwoord ergens in mn achterhoofd, IBG geopend, en daar stond 't wel gewoon juist?

Ze snappen werkelijk niets daar
Ja doei.
pi_71413566
Ik vind die mails ook zo gruwelijk irritant dat ze je even vertellen dat de studiefinanciering is/wordt overgemaakt.
Wat verwachten ze nou? Dat ik trots op ze ben?
"Goedzo jongens, ook deze maand is het weer gelukt! *schouder klopt*"
pi_71413596
da's dan weer de IBG, daarvan kun je de spam ook uitzetten geloof ik
Ja doei.
pi_71413913
Ja daar ben ik dan weer te lui voor
pi_71414721
dan moet je niet gaan zeuren
Ja doei.
pi_71453315
P binnen gewoon in het eerste jaar, nu lekker vakantie vieren
pi_71453545
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 00:16 schreef motorbloempje het volgende:
dan moet je niet gaan zeuren
Tss, ze moeten me gewoon niet abonneren op dingen waar ik niet om gevraagd heb
pi_71453557
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 11:29 schreef Miss_S het volgende:
P binnen gewoon in het eerste jaar, nu lekker vakantie vieren
Congrats
  donderdag 30 juli 2009 @ 12:19:20 #81
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_71454866
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 23:41 schreef RRGJL het volgende:
Ik vind die mails ook zo gruwelijk irritant dat ze je even vertellen dat de studiefinanciering is/wordt overgemaakt.
Wat verwachten ze nou? Dat ik trots op ze ben?
"Goedzo jongens, ook deze maand is het weer gelukt! *schouder klopt*"
Ik zou willen dat ik die mailtjes nog kreeg
Zerg schreef:
pi_71455126
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 12:19 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Ik zou willen dat ik die mailtjes nog kreeg
De mailtjes alleen ,of ook daadwerkelijk het geld?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-07-2009 12:27:39 ]
pi_71456154
geld

zodadelijk dan ook die enveloppe maar eens op de bus doen

en boeken voor 't eerste semester bestellen
Ja doei.
pi_71463084
het wonder is geschied!

De enveloppen (die van Mr.MoBlo ook!) zitten in de oranje brievenbus

en ik ben boeken aan het bestellen
het wordt nog wat met mij
Ja doei.
  donderdag 30 juli 2009 @ 22:57:46 #85
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_71474964
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 12:27 schreef RRGJL het volgende:

[..]

De mailtjes alleen ,of ook daadwerkelijk het geld?
Daar zit een verband tussen
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 17:00 schreef motorbloempje het volgende:
het wonder is geschied!

De enveloppen (die van Mr.MoBlo ook!) zitten in de oranje brievenbus

en ik ben boeken aan het bestellen
het wordt nog wat met mij
Kut en... kut. Vergeten een boek te bestellen en de envelop ligt nog steeds in de auto. Ik moet dat ding ook op een stoel leggen en niet in een portiervak proppen
Zerg schreef:
pi_71483816
En die enveloppe ligt nu bij de garage zeker?
Ja doei.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 11:01:11 #87
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_71484060
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 10:52 schreef motorbloempje het volgende:
En die enveloppe ligt nu bij de garage zeker?
KUT!

Zerg schreef:
pi_71484152
whehe..
Ja doei.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 11:16:24 #89
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_71484482
Vanmiddag een nieuwe kans
Zerg schreef:
pi_71484508
het is dat ik je mobiele nummer niet heb, anders was ik je wel gaan stalken

'hebbie't al gedaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan???'

Ja doei.
pi_71502317
Mikkieieieieieieieieieieie

heb je 't al op de bus gedaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan?
Ja doei.
pi_71519518
Volgend jaar ga ik maar eens een nieuwe studeerpoging doen in Nijmegen, ik heb er eigenlijk best wel zin in.

Alleen kreeg ik een paar dagen geleden een activatiecode voor KISS toegestuurd die niet werkt. Een lekker begin
Patat Friet
pi_71527742
Nee .

Het is er gisteren niet van gekomen en vandaag geen brievenbus gezien. Morgen een nieuwe kans, al vrees ik dat het minimaal maandag wordt
Zerg schreef:
pi_71527754
Het ergste is gewoon dat ik het formulier voor collegegeld al lang ingevuld en ondertekend had... eind juni
Zerg schreef:
pi_71527777
faler
Ja doei.
  zondag 2 augustus 2009 @ 00:00:49 #96
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_71527803
Soooo true
Zerg schreef:
pi_71527819
je kunt 't net zo goed zelf in de postbus gaan gooien of langs Studentenzaken brengen
Ja doei.
  zondag 2 augustus 2009 @ 09:29:13 #98
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_71531266
Ik ben nou niet de meest georganiseerde persoon, maar dat soort dingen regel ik toch wel op tijd. Als ik nou ook gewoon eens op tijd was begonnen aan mijn scriptie
  zondag 2 augustus 2009 @ 10:21:45 #99
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_71531700
Ah joh, die brief hoeft pas ergens rond de 31e binnen te zijn, dat gaat vast lukken
Zerg schreef:
pi_71538071
Maar die intro begint al op 16 augustus begrijp ik? Ik vind het een beetje overdreven vroeg eigenlijk
Patat Friet
pi_71538367
overdreven vroeg?

In Utrecht begint hij al de 13e
Ja doei.
pi_71538718
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 15:05 schreef motorbloempje het volgende:
overdreven vroeg?

In Utrecht begint hij al de 13e
Die heb ik dan ook helemaal gemist vorig jaar
Patat Friet
  maandag 3 augustus 2009 @ 20:10:18 #103
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_71573328
Hey!

Even een vraagje: binnen welke termijn krijg je ongeveer je inloggegevens/bevestiging van inschrijving/etc. in de brievenbus van de RU? Ik heb wel een uitnodiging voor de introweek (waar ook mijn studentnr. op staat), maar nog niet die andere dingen ontvangen. Over een paar dagen ga ik op vakantie, dan wil ik dat toch echt wel rond hebben...
pi_71573340
wat ga je studeren?

enneh.. geen idee, eigenlijk
Ja doei.
  maandag 3 augustus 2009 @ 20:12:46 #105
180385 Horloge
pi_71573394
Jeez, dat was er één in de categorie 'snelle replies'.

Waarschijnlijk ga ik de verkorte bacheloropleiding Wijsbegeerte volgen. Dit omdat het inschrijven voor een minor Wijsbegeerte aan de UvA "een beetje" is mislukt.
pi_71573418
ik heb geen leven

en euh.. die faculteit ken ik niet, dus daar kan ik ook niets nuttigs over zeggen
Ja doei.
  maandag 3 augustus 2009 @ 20:17:37 #107
180385 Horloge
pi_71573537
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 20:13 schreef motorbloempje het volgende:
ik heb geen leven

en euh.. die faculteit ken ik niet, dus daar kan ik ook niets nuttigs over zeggen
En weer!

Ok... één ding dat ik alvast weet is dat ze niet helemaal weten hoe de e-mail functie te gebruiken. Of ze zijn op vakantie natuurlijk. (* Horloge heeft drie weken terug een mail gestuurd)
pi_71573574
Op de administratie zitten nu hoogstens wat nieuwelingen of uitzendkrachten omdat de vaste en gevorderden op verkansie zijn

die kloppen dus wel je gegevens in (mijn betaal-machtiging is ergens tussen vrijdag en vandaag al ingevoerd! ) en kunnen telefonisch basis-vragen beantwoorden, maar op al te veel moet je niet rekenen.. denk dat dat pas ergens een week voor de intro weer op gang komt
Ja doei.
  maandag 3 augustus 2009 @ 21:26:10 #109
231856 dekloonvanzuen
uhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
pi_71575707
ewa begin die politicologie september jwz alles.
geef mij die pepsi max
pi_71575740
euh.. nu even in het Nederlands?
Ja doei.
  maandag 3 augustus 2009 @ 21:27:21 #111
231856 dekloonvanzuen
pi_71575741
moe alleen nog ff boekenlijst ergens vandaag fixzen
geef mij die pepsi max
pi_71575763
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 21:27 schreef motorbloempje het volgende:
euh.. nu even in het Nederlands?
Ja doei.
  maandag 3 augustus 2009 @ 21:29:08 #113
231856 dekloonvanzuen
pi_71575809
moet nog even boekenlijst regelen
geef mij die pepsi max
pi_71575816
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 21:26 schreef dekloonvanzuen het volgende:
ewa begin die politicologie september jwz alles.
en deze?
Ja doei.
  maandag 3 augustus 2009 @ 21:55:47 #115
180385 Horloge
pi_71576776
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 21:29 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

en deze?
"Hallo, ik begin in september met Politicologie. Dat ken je toch!"

Of zoiets.
pi_71576845
en dat moet gaan studeren?
Ja doei.
  maandag 3 augustus 2009 @ 22:46:25 #117
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_71578612
Moblo, you can be proud! De brief is vanmiddag gepost
Zerg schreef:
pi_71578628
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 22:46 schreef Mikkie het volgende:
Moblo, you can be proud! De brief is vanmiddag gepost
hulde!
Ja doei.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 13:07:12 #119
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_71649389
Toch jammer dat ik mn P niet gehaald heb in 1 jaar
pi_71649879
nog herkansingen? of nie?

Ik ben officieel ingeschreven in ieder geval en heb al wat boeken besteld en binnen. Ben nog aan het wachten op het binnenkomen van een boek van marktplaats, maar dat komt maar niet.. en iinmiddels wel al zoveel contact gehad met de verzender dat ik haar wel vertrouw

Ja doei.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 13:25:48 #121
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_71649924
Welk boek is het? Als ik 'm niet nodig heb kan je 'm anders zolang wel lenen.

Ik heb nog 4 herkansingen, waarvan ik er sowieso 1 niet ga maken omdat ik daar zoveel tijd in zou moeten steken dat ik de andere 3 dan waarschijnlijk toch niet haal.
pi_71649991
Wadsworth

De Longman woordenboeken heb ik allebei al gevonden (bij De Slegte!) en de van Dales heb ik voor 100 euro (beide) ook via marktplaats besteld. Zit nu te hopen dat pakketpost op een ander tijdstip wordt gedaan, want vandaag zat er weer niets bij
Ja doei.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 13:35:22 #123
180385 Horloge
pi_71650220
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 13:27 schreef motorbloempje het volgende:
Zit nu te hopen dat pakketpost op een ander tijdstip wordt gedaan, want vandaag zat er weer niets bij
Er zat niks bij de gewone post bedoel je? Pakketpost wordt inderdaad op een ander tijdstip gedaan, de post- en het pakketservice zijn immers gesplitst.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 13:37:05 #124
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_71650278
Netjes ik heb eigenlijk alles gewoon bij Dekker v.d. Vegt gehaald, met studentenkorting. Vind het via marktplaats vaak zo'n gekloot. Maar als je over een paar weken nog wat mist hoor ik het wel
pi_71650322
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 13:35 schreef Horloge het volgende:

[..]

Er zat niks bij de gewone post bedoel je? Pakketpost wordt inderdaad op een ander tijdstip gedaan, de post- en het pakketservice zijn immers gesplitst.
Ja, klopt, maar ik bedoel meer dat het een klein pakketje is en die worden vaak wel met de postbode meegegeven (mn paps was postbode, 35 jaar lang ) dus ik hoopte dat het er bij zou zitten

nu maar weer wachten op de pakketpost idd..
Ja doei.
pi_71651154
Hoera!!!

Mr.MoBlo mailde net dat hij er was. De dame van de woordenboeken gaat ze vandaag op de bus doen naar het schijnt
Ja doei.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 18:20:39 #127
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_71657653
Tering wat zijn die lui snel . Ben weer volgespamt door studielink dat ze m'n betalingsopdracht hebben ontvangen en dat ik weer een jaartje toegelaten ben
Zerg schreef:
pi_71682858
ik heb al friggin' veel op boeken bespaard
Ja doei.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 14:48:40 #129
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_71682924
Oh crap, niet eens aan gedacht dat ik weer nieuwe boeken moet kopen ja.
pi_71683092
boek 1: van 80 voor 35
boeken 2 en 3: voor 200 voor 100
boek 4: van 32 voor 21
boek 5: van 32 voor 25

45 + 100 + 11 + 7 = 153 euro!

en als ik mail terug krijg van boek 6 en 7, die ik beide voor 20 euro kan krijgen in plaats van voor 70
Ja doei.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 14:55:36 #131
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_71683173
Ik ben ook helemaal uit de collegemodus, het laatste semester heb ik nauwelijks vakken gehad.
pi_71688533
whehe, ik ook, maar ik verlang weer naar regelmaat, zowel voor m'n gezondheid als vanwege het feit dat ik wel zin heb in een nieuwe frisse start met nieuwe frisse mensen
Ja doei.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 18:18:42 #133
167923 appelsjap
All the above
pi_71688789
volgende week ga ik zoeen studiekeuzetest doen omdat ik uitgeloot ben. Donderdag 13 aug 14:00 in het 'bestuursgebouw'.
pi_71688810
waar was je ookalweer voor uitgeloot?
Ja doei.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 18:25:21 #135
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_71689002
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 18:19 schreef motorbloempje het volgende:
waar was je ookalweer voor uitgeloot?
Geneeskunde toch?
Zerg schreef:
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 18:48:55 #136
30252 Soempie
Procreating
pi_71689645
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 18:08 schreef motorbloempje het volgende:
whehe, ik ook, maar ik verlang weer naar regelmaat, zowel voor m'n gezondheid als vanwege het feit dat ik wel zin heb in een nieuwe frisse start met nieuwe frisse mensen
Voor m'n gevoel is de vakantie nog maar net begonnen, terwijl ik volgende week toch weer aan de bak moet. Heb, behalve m'n inschrijving, nog nergens naar gekeken. Heb wel m'n familie gevraagd niet elk gesprek te beginnen met de vraag wanneer ik (her)tentamens heb en hoe die dan gegaan zijn.

Maarre, wel tof dat jij vol goede zin aan het volgende studiejaar begint.
pi_71689684
Ik heb ook echt nog wel zin in 3 weekjes lekker niets doen (nog 1 week echt op vakantie en 1 hotelovernachting)
Maar ook altijd wel weer zin in de studie
pi_71689737
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 18:48 schreef Soempie het volgende:
Heb wel m'n familie gevraagd niet elk gesprek te beginnen met de vraag wanneer ik (her)tentamens heb en hoe die dan gegaan zijn.
Zodat ze nóg minder aangemoedigd wordt om eindelijk eens een boek te pakken!
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 18:54:12 #139
30252 Soempie
Procreating
pi_71689778
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 18:52 schreef Wiebelkont het volgende:

[..]

Zodat ze nóg minder aangemoedigd wordt om eindelijk eens een boek te pakken!

Het demotiveert juist!
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 18:55:32 #140
167923 appelsjap
All the above
pi_71689806
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 18:25 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Geneeskunde toch?
Klopt
pi_71823799
goftedomme

heb ik net 3 bewijzen van inschrijving gehad, voor bij je studentenkaart, jeweets

1 voor Engels
2 voor Informatiekunde

liek, wtf

morgen maar even langshobbelen dan
Ja doei.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 17:38:01 #142
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_71824209
Mja, ach
Zerg schreef:
pi_71824281
nou ja, dat ik straks niet ik weet niet hoeveel collegegeld betaal ofzo
Ja doei.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 17:55:58 #144
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_71824712
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 17:40 schreef motorbloempje het volgende:
nou ja, dat ik straks niet ik weet niet hoeveel collegegeld betaal ofzo
Je betaalt sowieso altijd maar één keer collegegeld .
Zerg schreef:
pi_71824816
bij twee studies, straks heb ik ineens '3' studies ofzo
Ja doei.
pi_71840871
kan iemand mij vertellenw aar het bestuursgebouw is? Moet daar om 14:00 zijn.
pi_71841651
Comeniuslaan 4.

http://www.ru.nl/studeren(...)heid/bereikbaarheid/

Rechts op de site kun je een kaartje vinden.
pi_71849217
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 09:26 schreef appelsjap het volgende:
kan iemand mij vertellenw aar het bestuursgebouw is? Moet daar om 14:00 zijn.
was er vandaag ook rond die tijd kon eht ook al niet vinden
pi_71850177
Komend jaar mag ik blijven als student-assistent yay
pi_71874535
wanneer begint het college jaar 2009-2010

ik hoor pas 31 augustus of ik wordt toegelaten tot de opleiding (master)
mumbo jumbo who are you? AAAHHHH!!!
pi_71874660
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 13:29 schreef sjeppert het volgende:
wanneer begint het college jaar 2009-2010

ik hoor pas 31 augustus of ik wordt toegelaten tot de opleiding (master)
??? ik moet alleen nog even mijn diploma halen ( _! die krijg ik pas de 28ste hop ik dan)en een kopie daarvan inleveren... raar dat ze dat dan pas laten weten... schooljaar begint de 31 ste dus
pi_71874859
ja ik zat te twijfelen tussen twee masters
voor de vakantie ingeschreven voor de ene, in de vakantie gaan twijfelen en dus besloten voor master numero twee te kiezen. Maar door de vakantie periode enzo was de aangewezen persoon niet bereikbaar en nu moet het nog voor de examen commissie besproken worden. En dit kan dus pas op 31 augustus. Maar moet dus eerst schakelprogramma van 30 ects doen, misschien dat deze vakken niet allemaal in het eerste weken beginnen??

ik zie je wel de 28ste (mylene ben je toch) op de diploma uitreiking
pi_71874935
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 13:39 schreef sjeppert het volgende:
ja ik zat te twijfelen tussen twee masters
voor de vakantie ingeschreven voor de ene, in de vakantie gaan twijfelen en dus besloten voor master numero twee te kiezen. Maar door de vakantie periode enzo was de aangewezen persoon niet bereikbaar en nu moet het nog voor de examen commissie besproken worden. En dit kan dus pas op 31 augustus. Maar moet dus eerst schakelprogramma van 30 ects doen, misschien dat deze vakken niet allemaal in het eerste weken beginnen??

ik zie je wel de 28ste (mylene ben je toch) op de diploma uitreiking
Idd

Dus niet moleculaire levenswettenschappen nee? Heb je alles al af? verslag enzo en portfolio.... ik bijna _! op het laatste moment ook he...
pi_71875052
nee geen moluculaire levenswetenschappen...ben beetje klaar met het lab gebeuren op DNA/eiwit gebied enzo

ik wil nu dus milieu en natuurwetenschappen doen.
Verslag had ik laatste stagedag al ingeleverd, alleen nog portfolio maken/ inelkaar zetten. Eigenlijk alleen nog reflectieverslag en alles in een map stoppen. En volgende week vrijdag afstuderen....
pi_71875120
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 13:45 schreef sjeppert het volgende:
nee geen moluculaire levenswetenschappen...ben beetje klaar met het lab gebeuren op DNA/eiwit gebied enzo

ik wil nu dus milieu en natuurwetenschappen doen.
Verslag had ik laatste stagedag al ingeleverd, alleen nog portfolio maken/ inelkaar zetten. Eigenlijk alleen nog reflectieverslag en alles in een map stoppen. En volgende week vrijdag afstuderen....
Netjes.... mijn laatste stagedag stond ik nogmaals uurtje of 5 op he lab (dat was een zondag ) ik moest dus veel afmaken toen ik in NL was..... Maar portfolio en verslag zijn beiden bijna af IK moet de 26ste pas
pi_71875264
Goed bevallen de stage?? Schotland zat je toch samen met nog iemand ?

zijn er niet zoveel die ook moleculaire levenswetenschappen gaan doen of wel?
pi_71875713
jazeker...!!!! Samen met Els ( dat is minder goed bevallen ), maar zeker leuk jah! wel heel errg hard gewerkt en veuls te veel overuren gedraaid! heb meer weekenden wel gewerkt dan niet laat maar zeggen en volgens mij zijn er veel mensen die medische biologie ofzo gaan doen, maar nog niemand gehoord voor moleculaire levenswetenschappen nee maar heb er wel zin an! introductie komt eraan
pi_71885752
Ik ga vanaf september de master Communicatiewetenschap doen aan de Radboud Universiteit.. Ben benieuwd Hiervoor Communicatie aan de HAN (Arnhem) gestudeerd.
Even een vraagje, zijn de tentamens altijd gewoon tijdens de laatste weken van de periode? Wil dit even weten omdat ik een weekend weg wil plannen in november en wel zeker wil weten dat ik dan geen tentamens heb... Kon nergens vinden wanneer de tentamens plaats vinden, maar heb wel een planning van de semesters/periodes gevonden.
pi_71885839
jah volgens mij wel
pi_71885865
Als het niet in blokken is verdeeld dan wel
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 01:40:39 #161
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_71970034
Scriptie ingeleverd vandaag
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 08:54:29 #162
30252 Soempie
Procreating
pi_71972012
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 01:40 schreef Wheelgunner het volgende:
Scriptie ingeleverd vandaag
Master?

Gefeliciteerd
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:06:15 #163
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_71973211
Bachelor, maar die achter de rug hebben is ook fijn
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:08:40 #164
30252 Soempie
Procreating
pi_71973248
Zeker. En nu op naar de master.
pi_72098962
nog een week en een dag en dan begint alles weer
Ja doei.
pi_72140705
Hai

Laat ik me hier ook maar eens melden! Het komende half jaar volg ik het schakelprogramma informatiekunde als mijn HBO-minor Gisteren aansluitend aan de intreedag nog met thalia meegeweest naar een chinees en een bier'proeverij'

Nu wel een beetje brakkie op mijn werk, maar het was 't zeker waard
pi_72142335
hey ben jij die maat van Gerko?

Ja doei.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 15:25:21 #168
167923 appelsjap
All the above
pi_72142376
Word men nu nog toegelaten voor een studie? Heb me vrijdag ingeschreven maar nog steeds geen antwoord gehad.
pi_72142424
ik zou even bellen met de studentenbalie
Ja doei.
pi_72142509
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 15:23 schreef motorbloempje het volgende:
hey ben jij die maat van Gerko?

Niet dat ik weet Eerlijk gezegd weet ik van bijna niemand de naam Wel heb ik bij begin van het bierdrinken twee naar links vanaf jou gezeten! (even je fobo gecheckt )
pi_72142608
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 15:30 schreef Aibmi het volgende:

[..]

Niet dat ik weet Eerlijk gezegd weet ik van bijna niemand de naam Wel heb ik bij begin van het bierdrinken twee naar links vanaf jou gezeten! (even je fobo gecheckt )
ah jij! hoi
Ja doei.
pi_72142736
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 15:33 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ah jij! hoi
Hai Was 't nog laat geworden gisteren?
pi_72144461
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 15:25 schreef appelsjap het volgende:
Word men nu nog toegelaten voor een studie? Heb me vrijdag ingeschreven maar nog steeds geen antwoord gehad.
Volgens mij is het sowieso een chaos daar.

Seriously, mijn vooropleiding kon niet geverifieerd worden, dus ik moest zorgen voor een gewaarmerkte kopie van mijn VWO diploma en cijferlijst. Hier twee mailtjes van de studenten administratie:
quote:
24 augustus:

Beste student,

Ik heb een VWO cijferlijst van je ontvangen, maar niet het bijbehorende diploma. Je dient alsnog een gewaarmerkte kopie van dit diploma naar ons toe te sturen.

Ons adres is:
quote:
25 augustus:

Beste student,

Ik heb een VWO diploma van je ontvangen, maar niet de bijbehorende cijferlijst. Je dient alsnog een gewaarmerkte kopie van deze cijferlijst naar ons toe te sturen.

Ons adres is:
Ja, sorry, maar dan is er toch écht iets flink mis met je administratie gok ik zo.

En dat komt dan nog bovenop die tig andere mailtjes van de universiteit én van Studielink dat ik me nog niet volledig ingeschreven zou hebben, en dat ik formuliertje zus en zo nog even in moet vullen, terwijl ik dat allemaal al lang en breed gedaan heb.

Maar, zojuist alsnog een mailtje gehad van Studielink dat de universiteit mijn vooropleiding nu geverifieerd heeft (best wel knap, de universiteit zelf mailt mij 10 minuten eerder nog van niet namelijk ) en dat ik nu officieel ingeschreven ben.

Het zal mij benieuwen.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 16:46:09 #174
167923 appelsjap
All the above
pi_72145007
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 15:27 schreef motorbloempje het volgende:
ik zou even bellen met de studentenbalie
Heb ze net gebeld, en ja je kan altijd starten. Maar heb een halfuur in de wacht gestaan en ben één ding vergeten te vragen.
1 september begint de studie, maar ik ben tot 5 september fulltime werken, iets wat ik niet op/af kan zeggen op het moment. Hier MOET ik heen. Is dat een probleem?
En verder heb ik geen uitleg gehad over hoe het werkt met hoorcolleges enzo, en dat je je moet inschrijven, blabla. Volgens de stundentenbalie ga ik daar geen uitleg meer over krijgen. -.-
pi_72145015
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 16:28 schreef Omniej het volgende:
-knip-
Ze waren mijn pasfoto kwijtgeraakt, en ik heb twee studentnummers
pi_72146463
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 15:36 schreef Aibmi het volgende:

[..]

Hai Was 't nog laat geworden gisteren?
voor mij iig niet, was om half 1 thuis ofzo
Ja doei.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:53:32 #177
167923 appelsjap
All the above
pi_72147149
Vanavond eindintroductiefeest aan de uni. Ik heb nog geen studentenpas maar heb me wel ingeschreven. Nog neit toegelaten, maar ik word nog toegelaten. Hoe groot is de kans dat ze me niet binnenlaten? Wil toch graag gaan.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 18:16:52 #178
231856 dekloonvanzuen
pi_72147785
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 17:53 schreef appelsjap het volgende:
Vanavond eindintroductiefeest aan de uni. Ik heb nog geen studentenpas maar heb me wel ingeschreven. Nog neit toegelaten, maar ik word nog toegelaten. Hoe groot is de kans dat ze me niet binnenlaten? Wil toch graag gaan.
Als je echt wilt gaan kan je het sowieso proberen natuurlijk
geef mij die pepsi max
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 18:22:26 #179
167923 appelsjap
All the above
pi_72147955
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 18:16 schreef dekloonvanzuen het volgende:

[..]

Als je echt wilt gaan kan je het sowieso proberen natuurlijk
Ja maar als de kans klein is, en ze erg streng zijn (dit weet ik op het moment niet) dan heeft t niet zo heel veel zin he.
pi_72148104
Je moet een introkaart hebben, zonder kaart kom je er niet in.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 18:29:44 #181
167923 appelsjap
All the above
pi_72148176
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 18:27 schreef Yashaaaaa het volgende:
Je moet een introkaart hebben, zonder kaart kom je er niet in.
Die heb ik dus niet. Kutzooi.
pi_72148227
had je maar mee moeten doen
Ja doei.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 18:32:45 #183
167923 appelsjap
All the above
pi_72148276
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 18:31 schreef motorbloempje het volgende:
had je maar mee moeten doen
Heb me afgelopen vrijdag ingeschreven. Intro's begonnen daarvoor al.
pi_72148890
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 18:32 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Heb me afgelopen vrijdag ingeschreven. Intro's begonnen daarvoor al.
Voor een introkaart hoefde je er niet per se vanaf het begin al bij te zijn geweest hoor... Later instromen was ook mogelijk, volgens mij kon je zelfs gisteren nog een kaart halen.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 18:56:20 #185
167923 appelsjap
All the above
pi_72148945
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 18:54 schreef Omniej het volgende:

[..]

Voor een introkaart hoefde je er niet per se vanaf het begin al bij te zijn geweest hoor... Later instromen was ook mogelijk, volgens mij kon je zelfs gisteren nog een kaart halen.
Oh echt? Sheiße
pi_72148982
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 18:56 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Oh echt? Sheiße
http://www.ru.nl/introductie/contact/veel_gestelde_vragen/

Kan ik ook later met de Introductie beginnen?
Jazeker dat hoeft geen probleem te zijn. Instromen kan van 16 t/m 25 augustus: Meld je dan bij de Introductiebalie in het cultuurcafé op Meractorpad 1. De kosten zijn ¤ 60,- (inclusief weekend). Wil je instromen op 24 of 25 augustus dan moet je je aanmelden bij het Informatiecentrum Bachelor Master, Comeniuslaan 4. De kosten van de Introductiekaart zijn 5 Euro.

Edit: Nou ja, beetje mosterd na de maaltijd nu natuurlijk, maar het hád nog gekund. Zelfs vandaag nog, blijkbaar.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 18:59:04 #187
167923 appelsjap
All the above
pi_72149044
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 18:57 schreef Omniej het volgende:

[..]

http://www.ru.nl/introductie/contact/veel_gestelde_vragen/

Kan ik ook later met de Introductie beginnen?
Jazeker dat hoeft geen probleem te zijn. Instromen kan van 16 t/m 25 augustus: Meld je dan bij de Introductiebalie in het cultuurcafé op Meractorpad 1. De kosten zijn ¤ 60,- (inclusief weekend). Wil je instromen op 24 of 25 augustus dan moet je je aanmelden bij het Informatiecentrum Bachelor Master, Comeniuslaan 4. De kosten van de Introductiekaart zijn 5 Euro.

Edit: Nou ja, beetje mosterd na de maaltijd nu natuurlijk, maar het hád nog gekund. Zelfs vandaag nog, blijkbaar.
Kutzooi. Net te laat. 3 uurtjes eerder kon t nog.
pi_72150630
goftedomme sta niet ingedeeld bij Engels in de groepen terwijl alles al bevestigd en goedgekeurd is (heb zelfs onderwijskaart enzo al binnen)

had zo gehoopt mijn rooster nu te hebben...
Ja doei.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:05:11 #189
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_72152842
Dat is echt raar!! Ik hoop dat ze het snel voor je kunnen regelen.
pi_72154332
ik vind 't jammer dat het pas zo laat (7 uur) op de site stond, anders was ik meteen langsgelopen daar

ik wilde zo graag m'n week in gaan delen
Ja doei.
pi_72163929
Hopelijk kunnen ze het vandaag nog regelen? Zodat je je week in kunt delen.

't Is wel een zooitje allemaal he?
pi_72163943
het wordt steeds raarder

ik sta wel ingeschreven voor de vakken in Blackboard (dat doen ze de eerste keer voor je ) en heb dus mijn collegekaart al binnen en alles is verder goed.. sta alleen niet ingedeeld

secretariaat is tot 12 uur open, dus als ik half 12 niets gehoord heb ga ik bellen, want moet vandaag op 't werk mn rooster voor de komende periode doorgeven
Ja doei.
pi_72164016
Ik ga zo maar eens m'n boeken kopen. Wonder boven wonder heb ik er nu weer zin in.

Krijg een gratis sportkaart van de rabo, dus nog even kijken wat ik daar mee ga doen. En heb me ingeschreven bij een volleybalvereniging. Daarnaast nog 1 of 2 keer per week gebruik maken van m'n zwempas.

Nu nog lekker een paar dagen vakantie.
pi_72164074
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 09:52 schreef motorbloempje het volgende:
het wordt steeds raarder

ik sta wel ingeschreven voor de vakken in Blackboard (dat doen ze de eerste keer voor je ) en heb dus mijn collegekaart al binnen en alles is verder goed.. sta alleen niet ingedeeld

secretariaat is tot 12 uur open, dus als ik half 12 niets gehoord heb ga ik bellen, want moet vandaag op 't werk mn rooster voor de komende periode doorgeven

Inderdaad er achteraan bellen. 't Moet toch niet zo moeilijk zijn het in een ochtend te regelen.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 10:03:01 #195
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_72164174
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 09:52 schreef motorbloempje het volgende:
het wordt steeds raarder

Je kunt ook even zelf kijken op www.ru.nl/engels en daar het eerstejaars rooster bekijken om een idee te krijgen. Bij Amerikanistiek waren er maar twee groepen destijds en kwamen de roosters grotendeels overeen.
pi_72164194
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 10:03 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Je kunt ook even zelf kijken op www.ru.nl/engels en daar het eerstejaars rooster bekijken om een idee te krijgen. Bij Amerikanistiek waren er maar twee groepen destijds en kwamen de roosters grotendeels overeen.
ik weet het, maar ik doe brits, en dat zijn 9 groepen. Op welke pagina denk je dat ik heb zitten verversen de hele dag gisteren?

aan een 'idee' heb ik niets, ik wil mijn week in kunnen delen
Ja doei.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 10:05:13 #197
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_72164223
Het wordt weer wennen voor mij overigens. Nauwelijks college gehad de laatste twee periodes vorig jaar, en nu moet ik ineens 5 dagen in de week op de uni zijn. Aan de ene kant is de regelmaat wel fijn, aan de andere kant kost het zo wel erg veel tijd. Ik zal iig mijn best doen, en mijn doel is voor het einde van 2010 mijn MA binnen te hebben.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 10:07:43 #198
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_72164275
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 10:04 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ik weet het, maar ik doe brits, en dat zijn 9 groepen. Op welke pagina denk je dat ik heb zitten verversen de hele dag gisteren?

aan een 'idee' heb ik niets, ik wil mijn week in kunnen delen
Ok, ik snap het. Meestal zijn ze vrij rap bij het secretariaat, maar nu zal het wel erg druk zijn. Indeling gaat volgens mij ook bij Brits op achternaam, maar dat geeft je nog geen duidelijkheid helaas.
pi_72165982
yaaaaaay, ingedeeld:

15 contacturen en nog gunstig ook, vind ik
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

niet in de groep waar ik dacht te komen (groep 6 of 7) maar in groep 2! Ook goed, prima week vullend rooster met nog genoeg studiemomenten en momenten waarop ik kan werken

[ Bericht 4% gewijzigd door motorbloempje op 26-08-2009 11:30:01 ]
Ja doei.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 11:21:42 #200
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_72166136
Welke docenten heb je?
pi_72166331
kijk maar in het rooster van groep B1 2
Ja doei.
pi_72166740
ik heb er echt zin in
Ja doei.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 11:50:35 #203
180385 Horloge
pi_72166954
Nou, het gaat 'em waarschijnlijk toch niet worden aan de RUN. Ze nemen geen genoegen met een gewaarmerkt overzicht waaruit vrij duidelijk blijkt dat ik mijn propedeuse heb gehaald, maar willen per se een getuigschrift hebben. En laat de VU die nou niet uitgeven...

Ik moet dus nu mijn examencommissie aanspreken, maar die vergadert pas eind september weer (veel te laat). De RU's oplossing was om me dan maar voor de 'gewone' oplossing in te schrijven zodat ik wél vakken zou kunnen volgen, maar Studielink verzendt mijn verzoek niet (2 weken terug ingediend).

Heb er een beetje genoeg van.
pi_72167269
bel even met studielink anders
Ja doei.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 12:14:33 #205
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_72167557
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:50 schreef Horloge het volgende:
Nou, het gaat 'em waarschijnlijk toch niet worden aan de RUN. Ze nemen geen genoegen met een gewaarmerkt overzicht waaruit vrij duidelijk blijkt dat ik mijn propedeuse heb gehaald, maar willen per se een getuigschrift hebben. En laat de VU die nou niet uitgeven...

Ik moet dus nu mijn examencommissie aanspreken, maar die vergadert pas eind september weer (veel te laat). De RU's oplossing was om me dan maar voor de 'gewone' oplossing in te schrijven zodat ik wél vakken zou kunnen volgen, maar Studielink verzendt mijn verzoek niet (2 weken terug ingediend).

Studielink bellen inderdaad? Of even bij de studieadviseur langs?
Zerg schreef:
  woensdag 26 augustus 2009 @ 13:01:22 #206
180385 Horloge
pi_72168603
Ik doe nu een poging bij de helpdesk, maar het is ontzettend druk. Hopelijk is het het wachten waard...
  woensdag 26 augustus 2009 @ 13:05:24 #207
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_72168697
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:28 schreef motorbloempje het volgende:
kijk maar in het rooster van groep B1 2
Ik ken ze geen van allen eerlijk gezegd.
pi_72168706
ik ook niet
Ja doei.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 13:10:37 #209
180385 Horloge
pi_72168841
Jezus wat stom, had ik me ingeschreven voor 2008-2009.
pi_72168943
en maar zeuren op de rest

maar fijn dat 't is opgelost
Ja doei.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 13:22:19 #211
180385 Horloge
pi_72169138
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 13:14 schreef motorbloempje het volgende:
en maar zeuren op de rest

maar fijn dat 't is opgelost
Het is nog lang niet opgelost, dit is namelijk maar een tijdelijke oplossing. Mijn gezeur over dat papiertje wat de RUN niet wil aannemen blijft gewoon staan, ik ben namelijk nog altijd niet ingeschreven voor de verkorte opleiding Wijsbegeerte (maar voor de 'lange' opleiding). En om dat te fixen moet ik alsnog naar mijn eigen examencommissie om daar weer een paar handtekeningen te halen. Gaaap.

Maar het is in ieder geval iets inderdaad, ik kan überhaupt studeren in Nijmegen komend jaar.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 17:26:17 #212
167923 appelsjap
All the above
pi_72176560
ik ontvang vandaag een brief met hoe ik KISS activeer enzo, maar heb nog geen brief gehad dat ik aangenomen ben
  woensdag 26 augustus 2009 @ 17:31:54 #213
180385 Horloge
pi_72176718
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 17:26 schreef appelsjap het volgende:
ik ontvang vandaag een brief met hoe ik KISS activeer enzo, maar heb nog geen brief gehad dat ik aangenomen ben
Faal.

Had je trouwens je foto al opgestuurd voordat je die KISS-brief kreeg?
  woensdag 26 augustus 2009 @ 17:32:43 #214
167923 appelsjap
All the above
pi_72176741
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 17:31 schreef Horloge het volgende:

[..]

Faal.

Had je trouwens je foto al opgestuurd voordat je die KISS-brief kreeg?
Ik heb nog helemaal niets opgestuurd. Heb nog geen intro pas geen studentenpas. Heb me afgelopenvrijdag ingeschreven.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 20:40:16 #215
167923 appelsjap
All the above
pi_72182136
Ff een kleine chaotische niet wetend whut to do post!

Ik heb me afgelopen vrijdag ingeschreven voor Bedrijfskunde aan de RUN.

Afgelopen dinsdag gebeld dat ik nog niets heb ontvangen, word ik wel aangenomen?
Studentenbalie: Waarschijnlijk wel.

Nu kreeg ik vandaag een brief over KISS, en hoe je het moet activeren enzo. Allemaal leuk en aardig maar heb geen idee wat cursussen, cursusgroepen, werkgroepen zijn, en wat het verschil is? Wie gaat dit allemaal uitleggen? Krijg ik hier info over? Gelukkig heb ik een vriend die ook Bedrijfskunde gaat doen en me dat kan uitleggen. Maar wat meer officiele documenten zou wel handig zijn.

Nu hoor ik van diezelfde vriend dat we vrijdag een instaptoets statistiek hebben.
Ik citeer;
Meedoen aan de toets is verplicht, ook voor recidivisten!

De toets telt mee als een opdracht waar je aan hebt moeten voldoen. Blijkt dat je niet
hebt meegedaan dan wordt je eindcijfer voor OiMB niet aan de studentadministratie doorgegeven en krijg je een extra opdracht om hiervoor te compenseren.

Het is een open boek toets:
je mag 1 tekstboek gebruiken, maak niet uit welk, en je mag een rekenmachine gebruiken:
let op, GEEN rekenmachines op telefoons!!!

Ten eerste ik heb geen boeken, heb me afgelopen vrijdag pas ingeschreven.
Ten tweede, moet ik hierheen? Ben ik al aangenomen? Ik krijg toch KISS dus je zou zeggen van wel, maar heb nog geen brief gekregen dat ik toegelaten ben, en ik zou nooit hebben geweten dat er aanstaande vrijdag al een toets was als ik die vriend niet had. Hij stuurde dit. Maar als ik er niet heen ga moet ik een extra opdracht doen. Verder kan ik deze sowieso door omstandigheden niet (wil daar verder niet over ingaan, maar ik kan dus gewoon niet naar de toets, maar als ik zo kijk hoef ik er eigenlijk niet heen, heb immers geen bericht gehad.)
pi_72182646
Dus jij gaat ook bedrijfskunde doen aan de RU? (ik ook dus )

Anyway:
quote:
Nu kreeg ik vandaag een brief over KISS, en hoe je het moet activeren enzo. Allemaal leuk en aardig maar heb geen idee wat cursussen, cursusgroepen, werkgroepen zijn, en wat het verschil is? Wie gaat dit allemaal uitleggen? Krijg ik hier info over? Gelukkig heb ik een vriend die ook Bedrijfskunde gaat doen en me dat kan uitleggen. Maar wat meer officiele documenten zou wel handig zijn.
Tsja, heel eerlijk gezegd: ik heb me ruim op tijd aangemeld en heb meegedaan met de belangrijkste dingen van de introductie (o.a. dus instructies over die cursusgroepen e.d.), maar ook voor mij is de helft nog onduidelijk. Vind dat er verdomd weinig uitleg gegeven wordt over het imo veel te omslachtige systeem...

Maar goed, aangezien we blijkbaar allebei bedrijfskunde doen is hier wat ik weet:

Als je op http://www.ru.nl/fm naar Informatie voor: Studenten gaat, zie je aan de rechterkant IT Handleidingen staan. Kies daar de 'Inschrijven Cursussen' handleiding, dan opent er een PDF-je waar precies in staat voor welke cursusgroepen je je allemaal moet aanmelden in het geval van bedrijfskunde.

Dat aanmelden gaat dus via TIS. Daar log je in met dezelfde logingegevens als je KISS, en aan de linkerkant kun je je dan bij "Aanmelden cursusgroepen" voor de juiste cursusgroepen aanmelden, die dus in de PDF vermeld staan. Als je je aanmeldt voor een cursusgroep, word je automatisch aangemeld voor de bijbehorende cursus. Wat het verschil tussen beide is: geen idee, maar als je je aanmeldt voor de juiste cursusgroep is het goed in ieder geval.
quote:
Nu hoor ik van diezelfde vriend dat we vrijdag een instaptoets statistiek hebben.
Ik citeer;

-knip-
Ja, dat hebben ze eergisteren ofzo nog even last-minute rondgemaild aan iedereen... Ik zat ook even met open mond naar die mail te kijken eigenlijk.

Inderdaad het 'open boek' gedeelte... Je mag je boek erbij houden en het maakt niet uit welk boek, maar ik zou ook niet weten welk boek nuttig is om erbij te houden. Ik heb al wel m'n boeken opgehaald, maar voor bedrijfskunde krijg je maar twee boeken en beide hebben echt geen reet met deze toets te maken.

Of jij er heen moet: ja, eigenlijk lijkt me van wel, aangezien er nadrukkelijk staat dat iedereen er heen moet, maar in jouw geval is het een beetje een rare situatie... (omdat je blijkbaar nog niet officieel ingeschreven staat) Hierover zou ik even contact opnemen met de universiteit denk ik.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 21:08:00 #217
167923 appelsjap
All the above
pi_72182978
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 20:57 schreef Omniej het volgende:
-knip-
Damn, aan jou heb ik wat. Leuk dat je het ook gaat doen. Wss kom ik je dan nog wel tegen
Maar nog één laatste vraag? Heb je echt maar 2 boeken voor bedrijfskunde? Of alleen over statistiek?
pi_72183200
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 21:08 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Damn, aan jou heb ik wat. Leuk dat je het ook gaat doen. Wss kom ik je dan nog wel tegen
Maar nog één laatste vraag? Heb je echt maar 2 boeken voor bedrijfskunde? Of alleen over statistiek?
Denk dat we elkaar nog wel tegen gaan komen ja. En zeker als we ergens in dezelfde werkgroep zitten.

Dit zijn in ieder geval de twee boeken die we nodig hebben:

- Organizational Behaviour, A. Huczynski en D. Buchanan.
- Theorie en Praktijk van empirisch onderzoek, J. Vennix.

In elk geval voor het eerste blok dan.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 21:25:54 #219
180385 Horloge
pi_72183479
Hier staan alle vakken, ik weet niet welke jullie precies hebben in het eerste blok, maar als je op de link klikt zie je welke boeken je nodig hebt. En dat zijn er geen twee, kan ik je zeggen.

Ben verbaasd dat jullie wel inloggegevens en dergelijke hebben, ik heb mijn (eerste) inschrijving toch al een redelijk tijdje terug gedaan en heb alleen een introbrochure ontvangen en een brief waarbij uitgelegd werd dat je een pasfoto en een machtiging moest geven.

Hopelijk kan ik me überhaupt nog voor die vakken inschrijven anders wordt dat ook weer aankloten en formuliertjes invullen...
pi_72183772
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 21:25 schreef Horloge het volgende:
Hier staan alle vakken, ik weet niet welke jullie precies hebben in het eerste blok, maar als je op de link klikt zie je welke boeken je nodig hebt. En dat zijn er geen twee, kan ik je zeggen.
Ah, dat is een handige link. Ben die al 'ns eerder tegengekomen, maar was 'm al weer kwijt.

In het eerste blok hebben appelsjap als het goed is deze drie vakken. Dus volgens mij kloppen die twee boeken die ik hierboven aangaf gewoon... In zo'n introductieboekje dat ik heb gekregen staan ook alleen die twee boeken bij de literatuur voor eerstejaars bedrijfskunde, plus nog een reader dan. Voor het eerste blok ligt het boekenpakketje ook gewoon al standaard klaar, dus dat kan eigenlijk niet missen.
quote:
Ben verbaasd dat jullie wel inloggegevens en dergelijke hebben, ik heb mijn (eerste) inschrijving toch al een redelijk tijdje terug gedaan en heb alleen een introbrochure ontvangen en een brief waarbij uitgelegd werd dat je een pasfoto en een machtiging moest geven.
Dat introding kreeg ik 8 augustus, mijn KISS-toegang kreeg ik 14 augustus al thuisgestuurd en op 18 augustus ontving ik m'n studentenkaart. M'n officiële inschrijving is pas sinds gisteren (25 aug. dus) afgerond. Paar mailtjes van Studielink waarin ze zeiden dat m'n verzoek tot inschrijving is gehonoreerd en ik nu officieel ingeschreven ben.
pi_72184803
Welkom op de uni mensen niets wordt meer voorgekauwd en je mag het lekker allemaal zelf uitzoeken
  woensdag 26 augustus 2009 @ 23:08:02 #222
231856 dekloonvanzuen
pi_72186637
quote:
Ja, dat hebben ze eergisteren ofzo nog even last-minute rondgemaild aan iedereen... Ik zat ook even met open mond naar die mail te kijken eigenlijk.

Ja goeie grap was dat. Waarom regelen ze dat nou zo teringlaat. Prima dat je alles nu zelf moet regelen, maar laat hen er dan ook rekening mee houden en op tijd zijn. Nu moet ik vrijdag mijn werk afzeggen en dat is echt naaierig, maarja het moet dan maar.
geef mij die pepsi max
  woensdag 26 augustus 2009 @ 23:15:35 #223
167923 appelsjap
All the above
pi_72186939
Waar hebben ze dat mailtje naar toe gestuurd?
  woensdag 26 augustus 2009 @ 23:16:59 #224
231856 dekloonvanzuen
pi_72187006
blackboard iig en webmail ook
geef mij die pepsi max
pi_72187765
ook bedrijfskunde hier ( ja het zijn er veel dit jaar ) het is idd zeer vaag over dat boek wat je mee mag nemen. Aan de andere kant willen ze gewoon kijken hoe het ervoor staat met onze kennis dus gwoon niks meenemen en gaan met die banaan.
I never wanted to be the guy at the Melbourne-station, Am I ?
pi_72188577
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:50 schreef Horloge het volgende:

Ik heb vandaag pas mijn propedeuse uitgereikt gekregen, ik heb ook alleen een gewaarmerkte kopie opgestuurd. Maargoed, daar vroegen ze ook om, dus ik hoop dat het bij mij wel goed gaat.
pi_72188613
Hebben jullie trouwens jullie roosters al bekeken?
pi_72189772
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:15 schreef appelsjap het volgende:
Waar hebben ze dat mailtje naar toe gestuurd?
Bij mij naar m'n @student.ru.nl e-mailadres in ieder geval, neem aan dat iedereen 'm dus in z'n universiteitsmail heeft gekregen. Maar waarschijnlijk was jouw student e-mail nog niet eens aangemaakt op het moment dat de mail verstuurd werd, dus het is mij een raadsel hoe jij zou moeten weten dat je vrijdag een instaptoets hebt eerlijk gezegd. (als je het niet van anderen zou horen)
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:37 schreef JennoL het volgende:
ook bedrijfskunde hier ( ja het zijn er veel dit jaar ) het is idd zeer vaag over dat boek wat je mee mag nemen. Aan de andere kant willen ze gewoon kijken hoe het ervoor staat met onze kennis dus gwoon niks meenemen en gaan met die banaan.
Mja precies. Gaat nog wel leuk worden trouwens... 't Is ondertussen al weer anderhalf jaar terug dat ik voor het laatst enigszins les heb gehad, dus die instaptoets zal ik ook wel flink gaan verneuken denk ik zo.
pi_72191780
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 20:57 schreef Omniej het volgende:

Wat het verschil tussen beide is: geen idee, maar als je je aanmeldt voor de juiste cursusgroep is het goed in ieder geval.
Ik ben nu een jaar verder, heb ook nog geen idee en doe het precies hetzelfde. Ik kijk in m'n rooster welke vakken ik volg en in TIS zoek ik bij de verschillende kopjes naar de werkgroepen en de hoorcolleges, inschrijven, klaar. Heel onoverzichtelijk vind ik het. Ik ga ook elke keer alle kopjes langs om zeker te weten dat ik niet per ongeluk iets mis.
pi_72191816
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 00:04 schreef Smart_ass het volgende:
Hebben jullie trouwens jullie roosters al bekeken?
uiteraard ben al helemaal ingeplanned voor de komende periode
Ja doei.
pi_72191938
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 08:29 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

uiteraard ben al helemaal ingeplanned voor de komende periode
Ik ben eigenlijk best wel benieuwd. Ik heb niet enorm veel contacturen, maar ik hoorde dat het wel vaak verspreid is over 5 dagen. Ik hoop het niet, anders moet ik zo vaak heen en weer nu ik nog geen kamer heb.
Maar we zullen zien.
pi_72191978
is je rooster nog niet bekend? lijkt me zeer sterk
Ja doei.
pi_72196662
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 08:25 schreef Soempie het volgende:

[..]

Ik ben nu een jaar verder, heb ook nog geen idee en doe het precies hetzelfde. Ik kijk in m'n rooster welke vakken ik volg en in TIS zoek ik bij de verschillende kopjes naar de werkgroepen en de hoorcolleges, inschrijven, klaar. Heel onoverzichtelijk vind ik het. Ik ga ook elke keer alle kopjes langs om zeker te weten dat ik niet per ongeluk iets mis.

Ben blij om te horen dat het niet alleen aan mij ligt. Vooral het enorm onoverzichtelijke rooster is echt ontzettend irritant, maar ja...
pi_72197018
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 08:25 schreef Soempie het volgende:

[..]

Geloof me: na vijf jaar doe je nog steeds precies hetzelfde .
Zerg schreef:
pi_72204288
jah! heb het rooster gevonden, heb me ingeschreven er is alleen 1 klein dingetje.... er is dus 2 keer statestiek ingeroosterd .... Nu snap ik niet helemaal welke nu bij elkaar horen... ? er zijn dus 2 werkcolleges en 4 hoorcolleges.... Maar je hebt dus 2 keer hoorcollege en 1 keer werkcollege... Hoe weet ik nu welke bij welke hoort Kan ik dat aan het nummer zien ofzo? of wat?
pi_72204308
whehe... kom ik zondag al terug uit Luxemburg omdat ik maandag 3 kwartier college heb.. maargoed.. ze zijn verplicht he...
Ja doei.
pi_72204618
Maandag? Ik dacht dat alles dinsdag pas zou beginnen.
pi_72204673
alleen de dingen die 's middags vallen komen te vervallen blijkbaar...
Ja doei.
pi_72206654
Het is me wat. Studeren. Chaos, en ben niet eens begonnen.
Ik ga morgen trouwens gewoon naar de toets. Dan verneuk ik t maar. Statistiek? Wat zouden ze vragen? Neem alleen GR mee, als dat mag tenminste.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 17:52:59 #240
180385 Horloge
pi_72206900
Gewoon wat je op het vwo al hebt gehad. Dingen als kansberekening, hypothese toetsen, misschien iets berekenen van de normale verdeling.
pi_72207240
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 17:52 schreef Horloge het volgende:
Gewoon wat je op het vwo al hebt gehad. Dingen als kansberekening, hypothese toetsen, misschien iets berekenen van de normale verdeling.
Oh, piece of cake.
pi_72213183
Is het normaal dat ik in de eerste periode maar zoveel naar de uni hoef ?:
Maandag vrij
Dinsdag 1,5 uur les
Woensdag vrij
Donderdag 1,5 uur les
Vrijdag 3 uur les.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 21:52:21 #243
231856 dekloonvanzuen
pi_72214536
waar is het collegezalencomplex?
geef mij die pepsi max
pi_72214583
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 21:52 schreef dekloonvanzuen het volgende:
Ergens in het midden gok ik zo.
pi_72214889
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 16:34 schreef Soempie het volgende:
Maandag? Ik dacht dat alles dinsdag pas zou beginnen.
Da's niet standaard. Officieel zou de maandag(middag?) onderwijsvrij moeten zijn, maar dat is ze bij ons op de opleiding al vijf jaar achter elkaar niet gelukt. Collegeplanning komt dan in de knoei enzo... STRESS!!!
Zerg schreef:
pi_72214922
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 08:43 schreef motorbloempje het volgende:
is je rooster nog niet bekend? lijkt me zeer sterk
Ik denk het wel, maar ik heb nog niet op internet gekeken. Ik moet maar eens zien of ik eruit kan komen. Anders hoor ik het morgen wel.
pi_72215194
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 22:04 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Da's niet standaard. Officieel zou de maandag(middag?) onderwijsvrij moeten zijn, maar dat is ze bij ons op de opleiding al vijf jaar achter elkaar niet gelukt. Collegeplanning komt dan in de knoei enzo... STRESS!!!
Hmm, van wat ik zo even heb bekeken moet ik pas donderdag de 3e beginnen en dan ben ik vrijdag weer vrij.

[ Bericht 0% gewijzigd door Soempie op 27-08-2009 22:53:45 ]
pi_72215223
Bijvoorbeeld klinische besliskunde: begint maandag 7 september, terwijl dat op de maandag en de woensdag valt.

Nou, wel lekker zo.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 22:27:23 #249
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_72215675
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 21:52 schreef dekloonvanzuen het volgende:
Ken je het Erasmusplein? Aan de ene kant heb je Erasmusgebouw met de Refter, en aan de andere kant de hoofdbibliotheek. Het CC ligt ook tegen dat plein.
pi_72215911
CC is bij het Cultuurcafe Tegenover de boeken winkel, dat is dus niet echt dat plein bij het erasmusgebouw Naja daar is ook wel een ingang maar niet de hoofdingang
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 09:45:31 #251
231856 dekloonvanzuen
pi_72222402
Oke thanks! Dan vind ik het wel.
geef mij die pepsi max
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 10:21:12 #252
180385 Horloge
pi_72223136
Het is definitief nu: Ik studeer over een paar daagjes in Nijmegen.

Net mijn inloggegevens gekregen en kon me nog nét inschrijven (het had niet tot maandag moeten duren, dan was het te laat geweest). Dus ik = blij!
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 10:30:05 #253
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_72223376
Gefeliciteerd
Zerg schreef:
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 18:49:00 #254
167923 appelsjap
All the above
pi_72238450
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 10:21 schreef Horloge het volgende:
Het is definitief nu: Ik studeer over een paar daagjes in Nijmegen.

Net mijn inloggegevens gekregen en kon me nog nét inschrijven (het had niet tot maandag moeten duren, dan was het te laat geweest). Dus ik = blij!
Wat ga je studeren?
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 19:02:14 #255
180385 Horloge
pi_72238819
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 10:30 schreef Mikkie het volgende:
Gefeliciteerd
Dank!
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 18:49 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Wat ga je studeren?
Ik ga de verkorte bacheloropleiding Filosofie doen (1,5 jaar, met vrijstellingen). Als 2e studie, voordat dhr. Plasterk dat fenomeen aan banden gaat leggen...
pi_72238987
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 19:02 schreef Horloge het volgende:
Ik ga de verkorte bacheloropleiding Filosofie doen (1,5 jaar, met vrijstellingen). Als 2e studie, voordat dhr. Plasterk dat fenomeen aan banden gaat leggen...
Dat gaat 'ie heul niet doen, anders heb ik een probleem
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 19:10:26 #257
167923 appelsjap
All the above
pi_72239040
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 19:02 schreef Horloge het volgende:

[..]

Dank!
[..]

Wat gaat ie doen?
Oh, 2e studie.
pi_72239133
'dat fenomeen aan banden leggen' -> hij wil het onmogelijk maken om een 2e studie te doen na je hbo of uni; dit kan dan ¤10.000 per jaar gaan kosten is de schatting. Tot nu toe is er nog geen beslissing over genomen...

Bv: www.stopplasterk.nl

Edit: Ghehe, je had 'em al door =)
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 19:36:24 #259
180385 Horloge
pi_72239754
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 19:14 schreef SterreMarit het volgende:
'dat fenomeen aan banden leggen' -> hij wil het onmogelijk maken om een 2e studie te doen na je hbo of uni; dit kan dan ¤10.000 per jaar gaan kosten is de schatting. Tot nu toe is er nog geen beslissing over genomen...

Bv: www.stopplasterk.nl

Edit: Ghehe, je had 'em al door =)
De Tweede Kamer is al akkoord. Het kan alleen nog worden verworpen door de Eerste Kamer/Raad van State. Zie ook Het grote 2 studies topic en Het grote 2 studies topic - deel II

Mijn oorspronkelijke idee was om Filosofie ná mijn huidige bachelor te gaan doen, maar door Plasterk word ik gedwongen om het tegelijk te doen. Naja ik ga me er verder ook niet meer druk om maken, als het goed gaat heb ik over 2 jaar alsnog twee bachelordiploma's op zak.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 19:56:20 #260
167923 appelsjap
All the above
pi_72240331
Als je nu begint he, dan geldt de wet volgend jaar wél? Dus dan moet je stoppen met je 2e studie? Of kun je dan wel doorgaan?
pi_72240365
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 19:56 schreef appelsjap het volgende:
Als je nu begint he, dan geldt de wet volgend jaar wél? Dus dan moet je stoppen met je 2e studie? Of kun je dan wel doorgaan?
Zou wel absurd zijn als het ook zomaar ineens ging gelden voor mensen die al begonnen zijn met de tweede studie
pi_72240701
Mja, en dat is dus mijn probleem: ik heb me komend jaar niet ingeschreven, maar wil in 2010/2011 graag verder met de laatste twee jaar van het vrijstellingenprogramma (= mijn 2e studie, vandaar de vrijstellingen ). Zou het erg jammer vinden als ik nu de opleiding niet af kan maken omdat het niet meer betaalbaar is
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 20:14:31 #263
167923 appelsjap
All the above
pi_72240780
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 19:57 schreef RRGJL het volgende:

[..]

Zou wel absurd zijn als het ook zomaar ineens ging gelden voor mensen die al begonnen zijn met de tweede studie
Je hebt gelijk.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 20:28:38 #264
180385 Horloge
pi_72241208
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 20:10 schreef SterreMarit het volgende:
Mja, en dat is dus mijn probleem: ik heb me komend jaar niet ingeschreven, maar wil in 2010/2011 graag verder met de laatste twee jaar van het vrijstellingenprogramma (= mijn 2e studie, vandaar de vrijstellingen ). Zou het erg jammer vinden als ik nu de opleiding niet af kan maken omdat het niet meer betaalbaar is
Waarom heb je je nu niet ingeschreven dan?
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 20:40:31 #265
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_72241622
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 20:10 schreef SterreMarit het volgende:
Is het dan geen idee om je nu in te schrijven? Dan volg je geen onderwijs, collegegeld betaal je toch al bij je eerste studie, maar op papier...
Zerg schreef:
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 20:56:06 #266
180385 Horloge
pi_72242125
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 20:40 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Is het dan geen idee om je nu in te schrijven? Dan volg je geen onderwijs, collegegeld betaal je toch al bij je eerste studie, maar op papier...
Exact, want stel dat er een overgangsregeling komt voor studenten die al voor jaar X aan hun tweede studie zijn begonnen, dan zit jij er in ieder geval bij.
pi_72243909
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 20:40 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Dat is nu dus ook waar ik over nadenk, dan maar een jaar ¤1500 'weggooien' Als ik me inschrijf, kan ik ook bij Philips aangeven dat ik studeer en krijg ik via het fonds daar ¤110 per maand; op die manier maak ik maar een beetje verlies.

Béétje jammer dat ik me net via Studielink 'niet opnieuw in heb laten schrijven' en ook bij Philips de hele handel stopgezet heb. Iets in mij zegt dat als ik nu bij Studielink alsnog voor 'herinschrijven' kies, het niet goed zal gaan Oh, en ik heb dat herinschrijvingsformulier uiteraard bij het oud papier gegooid, en kan het online zo ook niet vinden bij de RU. Dat hele alsnog inschrijven wordt nog een drama denk ik

Ook handig dat nog niet duidelijk is OF het inderdaad in zal gaan in 2010 en of het überhaupt niet gaat gelden voor mensen die al bezig zijn. In het andere topic hier geeft iemand nl net aan dat het ook geldt voor mensen die al bezig zijn. Als dat zo is, kan ik me dus net zo goed niet opnieuw inschrijven...

Lekker dan dit
pi_72244028
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 20:28 schreef Horloge het volgende:

[..]

Waarom heb je je nu niet ingeschreven dan?
Om 'privé redenen' Ik ga een jaar intensieve behandeling volgen om eindelijk eens van een erg hardnekkige eetstoornis-enzo af te komen. Alles is zo gepland dat ik precies een studiejaar mis en in september 2010 weer gewoon kan starten. Beetje jammer dat dit roet in het eten gooit
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 21:55:58 #269
180385 Horloge
pi_72244153
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 21:49 schreef SterreMarit het volgende:

[..]

Dat is nu dus ook waar ik over nadenk, dan maar een jaar ¤1500 'weggooien' Als ik me inschrijf, kan ik ook bij Philips aangeven dat ik studeer en krijg ik via het fonds daar ¤110 per maand; op die manier maak ik maar een beetje verlies.

Béétje jammer dat ik me net via Studielink 'niet opnieuw in heb laten schrijven' en ook bij Philips de hele handel stopgezet heb. Iets in mij zegt dat als ik nu bij Studielink alsnog voor 'herinschrijven' kies, het niet goed zal gaan Oh, en ik heb dat herinschrijvingsformulier uiteraard bij het oud papier gegooid, en kan het online zo ook niet vinden bij de RU. Dat hele alsnog inschrijven wordt nog een drama denk ik

Ook handig dat nog niet duidelijk is OF het inderdaad in zal gaan in 2010 en of het überhaupt niet gaat gelden voor mensen die al bezig zijn. In het andere topic hier geeft iemand nl net aan dat het ook geldt voor mensen die al bezig zijn. Als dat zo is, kan ik me dus net zo goed niet opnieuw inschrijven...

Lekker dan dit
Wel extreem kut dat je er nu pas achter komt, anders had je de opties beter kunnen overwegen...

Ik zou in jouw plaats inderdaad voor herinschrijving gaan. Als je nu namelijk stopt en volgend jaar pas verder gaat, dan wordt het gezien alsof jij pas in 2010-2011 met een tweede studie bent begonnen. Mocht er toch een overgangsregeling komen, dan heb je er alsnog niks aan omdat je niet in aanmerking komt.
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 21:52 schreef SterreMarit het volgende:

[..]

Om 'privé redenen' Ik ga een jaar intensieve behandeling volgen om eindelijk eens van een erg hardnekkige eetstoornis-enzo af te komen. Alles is zo gepland dat ik precies een studiejaar mis en in september 2010 weer gewoon kan starten. Beetje jammer dat dit roet in het eten gooit
Ik heb echt met je te doen, dat zou wel een heel erg lullige reden zijn om je tweede studie definitief te moeten stoppen.
pi_72244699
Thnx! Ik heb het allemaal wel gevolgd, maar ik vond het gebeuren zó bizar dat ik er vanuit ging dat het er toch niet door zou komen. Maar nu het al bij de Eerste Kamer ligt, is het wel duidelijk dat het er wel door komt...alsof die ooit iets tegenhouden

Ik vind het een verrekte lastig dilemma...dat ze minimaal eens aangeven of er zo'n overgangsregeling komt voor studenten die al bezig zijn Als die er nl komt, dan lijkt het me duidelijk: herinschrijven. Maar als die er niet komt, gooi ik nog eens ¤1500 weg voor een jaar niets.

Andere optie is de behandeling nog 2 jaar uitstellen, maar denk niet dat mijn omgeving (= vriend vooral ) dat me in dank af zal nemen. Hebben ze me eindelijk zover dat ik zoiets wel aan wil gaan en dan kies ik wéér voor de studie, ghehehe.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 22:45:53 #271
180385 Horloge
pi_72245964
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 22:09 schreef SterreMarit het volgende:
Maar nu het al bij de Eerste Kamer ligt, is het wel duidelijk dat het er wel door komt...alsof die ooit iets tegenhouden
Dat is nou net het ding: dat is wel degelijk mogelijk. Er schijnt namelijk iets in de (grond)wet te staan, dat je als burger ervan moet kunnen uitgaan dat een wet voor een bepaalde tijd in de toekomst geldt. Dus bijvoorbeeld, ik als WO-student moet ervan uit kunnen gaan dat ik volgend jaar een diploma krijg, die over 10 jaar ook nog geldig is.

Jij bent met een tweede studie begonnen, in de verwachting dat je die af kon maken zonder daar 10.000 euro collegegeld per jaar aan te hoeven uitgeven om te kunnen afstuderen. Die verwachting zal niet uitkomen als de maatregel van Plasterk per 2010 ingaat. Ik weet niet wat de Eerste Kamer gaat zeggen, maar mij lijkt me dat niet billijk.

Als de Eerste Kamer/Raad van State het met mij eens is (en dat zou goed kunnen, ook al ben ik geen rechtsgeleerde), dan wordt de overheid verplicht om op zijn minst een overgangsregeling in te stellen voor de mensen die vóór studiejaar 2009-2010 met hun tweede studie zijn begonnen. Zij konden immers niet weten dat ze in het/de laatste jaar/jaren 10.000 euro collegegeld moesten gaan betalen.

Vandaar ook mijn advies om je weer in te schrijven voor dit studiejaar, zodat je kans maakt om te 'profiteren' van zo'n regeling.
pi_72246660
Mja, ik ben het uiteraard met je eens! Maar ze kunnen ook zien dat ik in 2009 ben gestart en ik kan vast wel een medische verklaring krijgen die bewijst dat ik er met reden een jaar tussenuit ben geweest... Alleen blijft de vraag: is dit het risico op duizenden euro's collegegeld waard?

Ik ga maandag maar eens de studieadviseur bellen; kijken of die er iets over te melden heeft. En als ook die adviseert tot herinschrijving, ga ik eens kijken of dat mogelijk is in of dat het hele systeem dan op hol slaat En of het inschrijf-/collegegeldformulier nog ergens te krijgen is...en of het geen probleem is als je een jaar ingeschreven staat en 0 ects haalt.

Getsie zeg, je zou hier spontaan neurotisch van worden als je dat niet al was Waarom 'ontdek' ik zoiets dan ook altijd op vrijdagavond, als ik niet de volgende dag direct kan gaan bellen om gerust gesteld te worden? Hahaha
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 00:43:15 #273
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_72249324
Maar Sterre, ga je komend jaar niet door met je huidige studie dan? Want als je dat doet, betaal je voor die tweede studie nu toch niets extra?
Zerg schreef:
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 09:49:33 #274
180385 Horloge
pi_72252332
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 00:43 schreef Mikkie het volgende:
Maar Sterre, ga je komend jaar niet door met je huidige studie dan? Want als je dat doet, betaal je voor die tweede studie nu toch niets extra?
Ze doet er geen twee tegelijk, maar de studie waar ze nu niet voor heeft heringeschreven was haar tweede studie (na afronding van de eerste studie dus).
pi_72252877
Horloge heeft 'em door: orthopedagogiek ís mijn tweede studie. Ik ben zo'n hbo-trutje
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 11:24:46 #276
180385 Horloge
pi_72253716
Volgens mij heeft het dan helemaal geen betrekking op jou. De nieuwe regel luidt:
quote:
Artikel 7.45. Wettelijk collegegeld
1. Het wettelijk collegegeld is verschuldigd door een student die:
a. blijkens het Centraal register inschrijving hoger onderwijs, bedoeld in artikel 7.52, voor een inschrijving aan een bacheloropleiding niet eerder een bachelorgraad heeft behaald of voor een inschrijving aan een masteropleiding niet eerder een mastergraad heeft behaald,
Jij hebt nog geen universitaire bachelor, dus geldt het niet in jouw geval. In de wet wordt ook het onderscheid gemaakt tussen universitaire bachelors en hbo-bachelors als verschillende opleidingen:
quote:
Artikel 7.3a. Bachelor- en masteropleidingen
1.Binnen het wetenschappelijk onderwijs worden onderscheiden:
a. bacheloropleidingen, en
b. masteropleidingen, volgend op de bacheloropleidingen, bedoeld onder a.

2.Binnen het hoger beroepsonderwijs worden onderscheiden:
a. bacheloropleidingen, en
b. masteropleidingen die door Onze minister als zodanig zijn aangemerkt.
Maargoed in 7.45 staat niet dat er onderscheid wordt gemaakt tussen hbo- en wo- bachelors, dus het is moeilijk om daar vanuit te gaan.

Je mag na een hbo-bachelor sowieso een wo-master doen tegen wettelijk collegegeld, ik weet niet of je daar mee bezig was?
pi_72253910
Oh, dan is er dus nog een beetje hoop? Ik had verder ook al bedacht dat de uni-master sowieso tegen wettelijk collegegeld moet zijn voor mij, omdat dat mijn eerste master is. Als dat indd zo is zou ik maar 1 jaar zo belachelijk veel geld uit moeten geven.

Ik ben nu bezig met een schakeltraject: je doet de 3-jarige uni-bachelor in 2 jaar; dit valt dus wel onder 'tweede bachelor' voor zover nu bekend.

Ennuh...wat lief dat je meedenkt!
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 15:52:33 #278
167923 appelsjap
All the above
pi_72259369
Ik begin eindelijk dat KISS, TIS systeem te snappen.
pi_72260461
Ik weet in ieder geval hoe ik mijn rooster en mijn e-mail moet bekijken, dat is al heel wat.
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 17:10:37 #280
180385 Horloge
pi_72261213
TIS en BB zijn niet zo moeilijk. E-mail kun je trouwens het best laten forwarden naar je 'gewone' mail (options -> settings -> enable forwarding aanvinken en je huidige mail invullen in het lijstje), dan hoef je geen twee mailboxen te gaan nakijken elke dag.

@SterreMarit: np, hoop voor je dat het goedkomt.
pi_72272410
Gegroet medestudenten, komend jaar studeer ik ook aan Radboud. Maar ik heb geen idee welke boeken ik nodig heb. Ik heb een bestelling op selexyz geplaatst( daar stellen ze de boeken voor je samen afhankelijk van jouw opleiding), maar ik twijfel of dit de juiste boeken zijn.

Ik heb op http://www.studiegids.sci(...)us/economie/courses/ gecheckt en vreemd genoeg kwamen er alleen maar 2 boeken(van de vijf, uit de bestelling van selexyz) overeen met het literatuur van de vakken. Dus zit selexyz nou fout? Hoe hebben jullie dat gedaan?
  zondag 30 augustus 2009 @ 09:35:44 #282
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_72274298
Heb je al toegang tot BB? Kijk daar dan even bij de course information van de verschillende vakken, soms hebben de docenten daar al een boekenlijst neergezet voor hun vak.
  zondag 30 augustus 2009 @ 09:43:54 #283
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_72274344
Ik weet niet welke opleiding je doet, maar bepaalde studieverenigingen (is wat anders dan studentenverenigingen!) zetten de boekenlijst op selexyz. Kijk maar op http://www.studentenboek.nl of de studievereniging van jouw studie er tussen staat.
  zondag 30 augustus 2009 @ 09:49:08 #284
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_72274376
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 09:49 schreef Horloge het volgende:

[..]

Ze doet er geen twee tegelijk, maar de studie waar ze nu niet voor heeft heringeschreven was haar tweede studie (na afronding van de eerste studie dus).
Kijk, nu valt het kwartje bij mij ook
Zerg schreef:
pi_72275624
Beginnen de colleges nou maandag of dinsdag?
Patat Friet
  zondag 30 augustus 2009 @ 11:33:09 #286
167923 appelsjap
All the above
pi_72275670
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 11:30 schreef ganzenherder het volgende:
Beginnen de colleges nou maandag of dinsdag?
Anders kijk je even op je rooster
pi_72275707
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 11:33 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Anders kijk je even op je rooster
Daar staat gewoon maandag. Maar wat mensjes zeggen dat het pas dinsdag begint ivm de opening van het academisch jaar maandag.
Patat Friet
  zondag 30 augustus 2009 @ 11:36:31 #288
167923 appelsjap
All the above
pi_72275728
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 11:35 schreef ganzenherder het volgende:

[..]

Daar staat gewoon maandag. Maar wat mensjes zeggen dat het pas dinsdag begint ivm de opening van het academisch jaar maandag.
Ik hoorde dat middag uitviel, maar ochtend ging wel door.
  zondag 30 augustus 2009 @ 11:36:37 #289
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_72275729
De colleges op maandagmiddag komen te vervallen maar die op maandagochtend niet.
pi_72275763
Ik heb wel college maandagmiddag.
  zondag 30 augustus 2009 @ 11:41:43 #291
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_72275812
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 11:38 schreef Nad-ja het volgende:
Ik heb wel college maandagmiddag.
Afhankelijk van wat het is, kan het goed zijn dat het alsnog gewoon doorgaat. Je gaat nu iets anders doen geloof ik hè? Bij pedagogiek was het in elk geval geen uitzondering dat alles alsnog gewoon doorging.
Zerg schreef:
pi_72275944
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 11:41 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Afhankelijk van wat het is, kan het goed zijn dat het alsnog gewoon doorgaat. Je gaat nu iets anders doen geloof ik hè? Bij pedagogiek was het in elk geval geen uitzondering dat alles alsnog gewoon doorging.
Ja ik ga nu iets anders doen inderdaad. Ik heb drie hoorcolleges die volgens mij gewoon doorgaan.
Heb jij nog een beetje vakantie gehad of heb je veel moeten werken? Wanneer begin jij weer?
  zondag 30 augustus 2009 @ 11:52:37 #293
167923 appelsjap
All the above
pi_72275995
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 11:49 schreef Nad-ja het volgende:

[..]

Ja ik ga nu iets anders doen inderdaad. Ik heb drie hoorcolleges die volgens mij gewoon doorgaan.
Heb jij nog een beetje vakantie gehad of heb je veel moeten werken? Wanneer begin jij weer?
Deed ik maar geneeskunde.
  zondag 30 augustus 2009 @ 11:52:48 #294
167923 appelsjap
All the above
pi_72276000
Uitgeloot.
pi_72276066
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 11:52 schreef appelsjap het volgende:
Uitgeloot.
Je gaat toch studeren dit jaar zie ik. Heb je er een beetje zin in?
  zondag 30 augustus 2009 @ 12:01:25 #296
167923 appelsjap
All the above
pi_72276163
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 11:56 schreef Nad-ja het volgende:

[..]

Je gaat toch studeren dit jaar zie ik. Heb je er een beetje zin in?
Ja hoor. En als ik mijn propedeuse haal dan loot ik volgend jaar in C toch? Ik hoor van sommige dat C minder kans heeft op inloting dan E omdat heel veel buitenlanders enzo ook in C mee loten.
Niet waar toch? Het is toch niet zo dat ik minder kans heb?
pi_72276302
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 12:01 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Ja hoor. En als ik mijn propedeuse haal dan loot ik volgend jaar in C toch? Ik hoor van sommige dat C minder kans heeft op inloting dan E omdat heel veel buitenlanders enzo ook in C mee loten.
Niet waar toch? Het is toch niet zo dat ik minder kans heb?
Je blijft meeloten in je eigen lotingsklasse. Ik heb mijn propedeuse ook gehaald en heb daar toen over gebeld met de IBG, maar dat schijnt dus niets uit te maken voor je lotingsklasse..
  zondag 30 augustus 2009 @ 12:10:30 #298
167923 appelsjap
All the above
pi_72276349
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 12:07 schreef Nad-ja het volgende:

[..]

Je blijft meeloten in je eigen lotingsklasse. Ik heb mijn propedeuse ook gehaald en heb daar toen over gebeld met de IBG, maar dat schijnt dus niets uit te maken voor je lotingsklasse..
Oh kut.
  zondag 30 augustus 2009 @ 12:52:57 #299
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_72277229
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 11:49 schreef Nad-ja het volgende:

[..]

Ik heb bijna de hele vakantie gewerkt, niet meer weg geweest. Ik moet me dinsdag melden op m'n stage-adres, mag aan de bak
Zerg schreef:
pi_72277334
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 11:36 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Ik hoorde dat middag uitviel, maar ochtend ging wel door.
Wij hebben morgenochtend dat hoorcollege Inleiding in de Bedrijfskunde 1 hè?

En in welke werkgroep zit jij nou met academische vaardigheden dan?
  zondag 30 augustus 2009 @ 12:58:03 #301
167923 appelsjap
All the above
pi_72277355
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 12:57 schreef Omniej het volgende:

[..]

Wij hebben morgenochtend dat hoorcollege Inleiding in de Bedrijfskunde 1 hè?

En in welke werkgroep zit jij nou met academische vaardigheden dan?
Ja daar kan ik niet heen, moet werken
Maaruh ff opzoeken wacht ef.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')