Nog steeds eerste jaars? Je bent toch al 2.5 jaar bezig?quote:Op donderdag 9 juli 2009 11:07 schreef motorbloempje het volgende:
Motorbloempje/Faithy - Informatiekunde - 1e jaars
De OP is enigszins verouderdquote:Op donderdag 9 juli 2009 11:18 schreef Earry het volgende:
[..]
Nog steeds eerste jaars? Je bent toch al 2.5 jaar bezig?
Ik hopelijk ook! Welke lotingsklasse zit je? Over een week de uitslag hè! Spannend!quote:Op donderdag 9 juli 2009 11:10 schreef appelsjap het volgende:
Hoi, ik kom over 2 maanden miss geneeskunde studeren bij jullie!
Equote:Op donderdag 9 juli 2009 13:39 schreef Nad-ja het volgende:
[..]
Ik hopelijk ook! Welke lotingsklasse zit je? Over een week de uitslag hè! Spannend!
Laatste tentamen is voorbij! Vakantie!![]()
Succes nog morgen SterreMarit!
Ja! En ik dacht dat je maar 2 keer mocht loten, nja ik duim voor je.quote:Op donderdag 9 juli 2009 13:53 schreef Nad-ja het volgende:
D(6.9 gemiddeld
) Maar inmiddels wel al mijn derde keer loten (dus nu MOET het lukken!)
Voor jou de eerste keer?
Geen idee, jou komen irriteren op de Uni.quote:Op donderdag 9 juli 2009 14:02 schreef Nad-ja het volgende:
Wat ga je trouwens doen als je niet wordt ingeloot?
't zat er voor mij om kwart over 10 al op.quote:Op donderdag 9 juli 2009 13:04 schreef SterreMarit het volgende:
Nadja en Soempie, voor jullie ziet het erop nu hè! Ik ben jalooooeeeers! Fijne vakantie =) *ook voor de anderen natuurlijk*
't Zit er bijna op! Veel succes morgen.quote:
1.5quote:Op donderdag 9 juli 2009 11:18 schreef Earry het volgende:
[..]
Nog steeds eerste jaars? Je bent toch al 2.5 jaar bezig?
Je heet toch ook Soempie, ik zie het probleem nietquote:Op donderdag 9 juli 2009 21:46 schreef Soempie het volgende:
[..]
't zat er voor mij om kwart over 10 al op.![]()
Ik stond in het CC, terwijl daar dus ook iedereen tentamen had behalve de mensen met achternaam beginnend met s (ofzo) t/m z.!
Nop.quote:Op donderdag 16 juli 2009 13:11 schreef Nad-ja het volgende:
Ingeloot voor geneeskunde in Nijmegen!![]()
Jij ook appelsjap?
Mooi punt SterreMarit! Ik hoop voor je dat je de andere twee ook hebt gehaald. Ik ben zelf ook benieuwd.
Wat goed! Statistiek-achtige vakken liggen jou wel volgens mijquote:Op donderdag 16 juli 2009 15:39 schreef SterreMarit het volgende:
Ingeloot ja? Wat goed!!! Dat betekent dus dat je stopt met orthopedagogiek en geneeskunde gaat doen?
Wauw...dan heb je 2 jaar voor...naja...vrijwel niks gedaan!
Aanvulling: ik zie net dat psychometrie erop staat. Die is ook binnen...met een 9.5![]()
Over de invulling van het Klinisch Practicum durf ik bij LH niets te zeggen. Geen flauw idee wat dat precies inhoudt, wat de opdrachten enzo zijn. Ik weet wel dat het KP van G&G druk was (veel afspraken met het gezin en eigen cliënt), en volgens mij was het bij L&O minstens zo druk, al is de invulling wel wat anders. Wat ik je wel kan zeggen is dat het OZS van L&O vrij pittig schijnt te zijn, soms zelf onderzoek doen, data invoeren enzo en da's gewoon een hoop werk. Vergis je daar niet in, beide vakken zijn 10 ECTS en lopen een groot deel tegelijkertijd. Qua colleges is het hoe selectief je bent en wat je nodig hebt. De colleges data zijn vaak nuttig om te volgen en het is überhaupt handig om dat bij te houden anders loopt je achterstand in no-time enorm op. Psychopathologie is leuk en wel zinvol, maar er zijn ook minder nuttige colleges (ik vond bijvoorbeeld besliskunde echt grenzeloos saai). Behandelingsmethodiek zijn verplichte werkgroepen en daarbij nog een opdracht, maar die stelt meestal niet heel veel voor, uurtje of twee werk ofzo.quote:Op donderdag 16 juli 2009 16:18 schreef Nad-ja het volgende:
Mikkie, misschien kun jij me ook helpen. Hoe zwaar is het 3e jaar van PWO? Met colleges, de stage (ik zou lichamelijke handicaps doen) + onderzoekseminar?
Dankjewel! Ik had al zo'n vermoeden. De eerste twee jaar gingen me (te) makkelijk af, maar ik dacht al dat het derde jaar zwaarder zou worden. Ik moet er nog maar eens goed over nadenken of ik het wil/kan combineren met geneeskunde.quote:Op donderdag 16 juli 2009 17:08 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Over de invulling van het Klinisch Practicum durf ik bij LH niets te zeggen. Geen flauw idee wat dat precies inhoudt, wat de opdrachten enzo zijn. Ik weet wel dat het KP van G&G druk was (veel afspraken met het gezin en eigen cliënt), en volgens mij was het bij L&O minstens zo druk, al is de invulling wel wat anders. Wat ik je wel kan zeggen is dat het OZS van L&O vrij pittig schijnt te zijn, soms zelf onderzoek doen, data invoeren enzo en da's gewoon een hoop werk. Vergis je daar niet in, beide vakken zijn 10 ECTS en lopen een groot deel tegelijkertijd. Qua colleges is het hoe selectief je bent en wat je nodig hebt. De colleges data zijn vaak nuttig om te volgen en het is überhaupt handig om dat bij te houden anders loopt je achterstand in no-time enorm op. Psychopathologie is leuk en wel zinvol, maar er zijn ook minder nuttige colleges (ik vond bijvoorbeeld besliskunde echt grenzeloos saai). Behandelingsmethodiek zijn verplichte werkgroepen en daarbij nog een opdracht, maar die stelt meestal niet heel veel voor, uurtje of twee werk ofzo.
Als ik het kort moet samenvatten: de eerste twee jaren zijn relatief easy. Weinig doen, colleges niet zo belangrijk, je kunt op hoop op de gok of met een samenvatting halen. Opdrachten maken is een eitje. Het derde jaar, is het jaar waar je mijns inziens het meest kan leren (vooral de vakken met werkgroepen als BHM, OZS en KP). De consequentie daarvan is dat je tijd moet investeren, en dat wordt ook van je verwacht.
Nja ik snap er niets van. Op de ibgroep site staat:quote:Op donderdag 16 juli 2009 13:14 schreef Nad-ja het volgende:
Aaahw, stom!En nu?
Weet je je lotnummer/volgnummer al? Misschien dat je nog een kans hebt als er mensen uitvallen?
Je zou het natuurlijk kunnen proberen de eerste maanden... wat heb je te verliezen? Echter, afhankelijk van de studiedruk van geneeskunde zou het wel eens zo kunnen zijn dat je in het tweede semester behoorlijk aan de bak moetquote:Op donderdag 16 juli 2009 17:48 schreef Nad-ja het volgende:
[..]
Dankjewel! Ik had al zo'n vermoeden. De eerste twee jaar gingen me (te) makkelijk af, maar ik dacht al dat het derde jaar zwaarder zou worden. Ik moet er nog maar eens goed over nadenken of ik het wil/kan combineren met geneeskunde.
Ik heb het helaas nog niet afgerond, nog de nodige losse eindjes wapperen doordat ik de afgelopen twee jaar eigenlijk drukker ben met werken dan met studeren. Komend jaar wel stage, en dan probeer ik in de tussentijd die losse eindjes aan elkaar te knopen, en anders in het half jaar erna, wanneer ik m'n scriptie ga doen.quote:Heb jij het derde jaar nu afgerond of hoe sta jij ervoor? Kun je aan je master beginnen?
Uhm, ik heb er ook niet zo veel verstand van. Je zat in lotingsklasse E hè? Volgens mij moet je dan naar het tweede cijfer kijken (0174). Als er iemand uitvalt, dan wordt iemand met volgnummer 0175 nageplaatst. Aangezien jij volgnummer 0913 hebt, is de kans volgens mij (!) enorm klein dat jij nog nageplaatst zult worden. Er moeten dan namelijk veel te veel mensen uitvallen.quote:Op donderdag 16 juli 2009 21:41 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Nja ik snap er niets van. Op de ibgroep site staat:
Geneeskunde (6551)
Lotingsklasse t/m lotnummer t/m volgnummer
B 2724 0361
C 1853 0650
D 1303 0387
E 0903 0174
In de brief die ik van ib-groep heb gekregen staat :
Je volgnummer in deze klasse is 0913.
Maar ik snap niet of dit het nieuwe nummer is, het oude. OF WAT?
En betekent dit dat als er 10 mensen afvallen ik erin mag ofzo?
Dankjewel! Ik ga er nog maar eens rustig over nadenkenquote:Op vrijdag 17 juli 2009 00:44 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Je zou het natuurlijk kunnen proberen de eerste maanden... wat heb je te verliezen? Echter, afhankelijk van de studiedruk van geneeskunde zou het wel eens zo kunnen zijn dat je in het tweede semester behoorlijk aan de bak moet. Wel tof trouwens dat je ingeloot bent... Gefeliciteerd!
[..]
Ik heb het helaas nog niet afgerond, nog de nodige losse eindjes wapperen doordat ik de afgelopen twee jaar eigenlijk drukker ben met werken dan met studeren. Komend jaar wel stage, en dan probeer ik in de tussentijd die losse eindjes aan elkaar te knopen, en anders in het half jaar erna, wanneer ik m'n scriptie ga doen.
Ja maar het vage is, dat op de ib-groep site staat dat er van de 903 mensen er maar 174 zijn geplaatst. Hoe kan ik dan nummer 913 hebben als er op de ibgroep site 903 staat?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 10:17 schreef Nad-ja het volgende:
[..]
Uhm, ik heb er ook niet zo veel verstand van. Je zat in lotingsklasse E hè? Volgens mij moet je dan naar het tweede cijfer kijken (0174). Als er iemand uitvalt, dan wordt iemand met volgnummer 0175 nageplaatst. Aangezien jij volgnummer 0913 hebt, is de kans volgens mij (!) enorm klein dat jij nog nageplaatst zult worden. Er moeten dan namelijk veel te veel mensen uitvallen.
Maar..ik weet niet of ik het zo goed zeg! Ik snap het namelijk ook niet helemaal.
Dat eerste snap ik ook niet helemaal. Waar zie je dat staan op de site?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 11:27 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Ja maar het vage is, dat op de ib-groep site staat dat er van de 903 mensen er maar 174 zijn geplaatst. Hoe kan ik dan nummer 913 hebben als er op de ibgroep site 903 staat?
En volgens de ibgroep site krijgt iedereen weer een nieuw lotnummer. Mja, weetnou niet of 913 de nieuwe is, of wat
http://www.ib-groep.nl/pa(...)s_WO/Geneeskunde.aspquote:Op vrijdag 17 juli 2009 11:45 schreef Nad-ja het volgende:
[..]
Dat eerste snap ik ook niet helemaal. Waar zie je dat staan op de site?
En ik denk dat het volgnummer je nieuwe lotnummer is. Dus dan zou 0913 inderdaad jouw nieuwe lotnummer zijn.
Als het klopt wat jij zegt (wat volgens mij niet zo isquote:Op vrijdag 17 juli 2009 12:02 schreef appelsjap het volgende:
[..]
http://www.ib-groep.nl/pa(...)s_WO/Geneeskunde.asp
En aangezien bij de eerste loting 903 loten waren, en ze opnieuw loten geven, ben ik dus nummer 913, dus als 10 mensen uitvallen mag ik erin?10 mensen is toch best weinig
of ligt het aan mij?
Nee, wat je zegt klopt niet.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 12:45 schreef Nad-ja het volgende:
[..]
Als het klopt wat jij zegt (wat volgens mij niet zo is), dan is 10 mensen inderdaad niet veel.
Maar volgens mij zit het zo: Tijdens de eerste loting zijn de mensen t/m lotnummer 0903 ingeloot in lotingsklasse E. Daarna krijgt iedereen een nieuwe lotnummer (het volgnummer). Jij hebt volgnummer 0913. Dit nummer is een ander nummer dan jouw eerste lotnummer denk ik (heb je die toevallig ook gekregen?). Of je wordt nageplaatst hangt af van je volgnummer (het eerste rijtje cijfers is dus niet meer belangrijk). Het verschil tussen 0174 en 0913 is zo groot dat ik niet denk dat jij wordt nageplaatst..
Maar goed, ik hoop voor je dat jij gelijk hebt! Want dan is de kans groot dat je toch in kunt stromen!
Hoe weet jij/waar lees je dat er 903 aanmeldingen zijn in lotingsklasse E?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 13:11 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Nee, wat je zegt klopt niet.
In lotingsklasse E zijn er 174 mensen ingeloot van de 903. Nu geeft IB groep bij een volgnummer, namelijk 913. Waarom 913 als er maar 903 aanmeldingen zijn? Dit snap ik niet
http://www.ib-groep.nl/pa(...)s_WO/Geneeskunde.aspquote:Op vrijdag 17 juli 2009 13:27 schreef Nad-ja het volgende:
[..]
Hoe weet jij/waar lees je dat er 903 aanmeldingen zijn in lotingsklasse E?
Ja dat bedoel ik idd, maar ooit eraan gedacht dat er mensen geen diploma hebben gehaald en daardoor niet mee konden doen? Of zijn vergeten hun cijferlijst op te sturen? Of dat ze gewoon niet meer wilden?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 13:43 schreef Nad-ja het volgende:
Als het zou kloppen wat jij zegt, dan zouden dus de lotnummers van alle klassen bij elkaar opgeteld 7945 moeten zijn (het totaal aantal aanmeldingen), maar dat is niet zo. Of begrijp ik je verkeerd?
Die redenen die jij geeft (diploma niet gehaald etc.) zorgen ervoor dat er mensen nageplaatst kunnen worden. Dus die mensen zijn in principe (bij voorbaat) ingeloot, maar vallen dan af. Dan is het afhankelijk van je volgnummer (niet je lotnummer!) of je een van de mensen bent die nageplaatst wordt. Jij hebt volgnummer 0913, maar de eerstvolgende die nageplaatst zal worden uit lotingsklasse E is degene met volgnummer 0175.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 13:46 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik idd, maar ooit eraan gedacht dat er mensen geen diploma hebben gehaald en daardoor niet mee konden doen? Of zijn vergeten hun cijferlijst op te sturen? Of dat ze gewoon niet meer wilden?
Als ik jou goed begrijp zijn er 903 mensen ingeloot in klasse E, dan zou ik met mijn volgnummer 913 heel veel kans hebben, niet?
En als dat het aantal mensen is dat is ingeloot, dan zou alles bij elkaar opgeteld; 6551 mensen zouden zijn ingeloot. En dat terwijl er 'maar' 2754 plaatsen zijn.
Ja ik snap t ook niet meer, ach we zien wel.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 13:54 schreef Nad-ja het volgende:
[..]
Die redenen die jij geeft (diploma niet gehaald etc.) zorgen ervoor dat er mensen nageplaatst kunnen worden. Dus die mensen zijn in principe (bij voorbaat) ingeloot, maar vallen dan af. Dan is het afhankelijk van je volgnummer (niet je lotnummer!) of je een van de mensen bent die nageplaatst wordt. Jij hebt volgnummer 0913, maar de eerstvolgende die nageplaatst zal worden uit lotingsklasse E is degene met volgnummer 0175.
Jij vergelijkt nu jouw volgnummer met de lotnummers, maar je moet het volgnummer vergelijken met het rijtje volgnummers.
Maar nogmaals, ik weet helemaal niet zeker of ik het zo goed zeg hè!Ik vind het ook een beetje raar allemaal. Misschien is het een idee om de IB-groep te bellen?
Nja, ik wil het wss niet eens gaan doen, maar toch.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 14:01 schreef Nad-ja het volgende:
Vervelend! Ik hoop in ieder geval voor je dat je toch nog in kunt stromen!
Mja, je kent me inmiddels een beetjequote:Op vrijdag 17 juli 2009 10:22 schreef Nad-ja het volgende:
[..]
Dankjewel! Ik ga er nog maar eens rustig over nadenken.
Zo te horen krijg je het volgend jaar weer druk?Heb je een leuke stageplaats kunnen regelen? Bij G&G moet je er zelf een zoeken of niet? Ik hoorde verhalen dat dat nogal lastig is (voor sommigen)?
Hmmm, dat is echt afhankelijk van je opleiding. Mail even, of kijk even op de site van je studievereniging? Bij ons was het wel altijd gebruikelijk om HBO-instromers die het vrijstellingenprogramma van drie jaar (ipv vier) volgden in een aparte groep te doen, maar verder werd nergens naar gekeken.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:53 schreef Californium het volgende:
Jah hoi! even een vraagje.... misschien dat iemand het weet... Ik ga dus volgend jaar doorstroomprogramma doen op de Unien nu kreeg ik een folder van de intro
nu is er voor mijn opleiding geen speciaal programma
wat ik uiteraard geen probleem vind... maar ik vraag me af of ze wel een beetje rekening houden met het feit dat ik doorstromer ben en me wel bij 1 of 2 andere doorstromers plaatsen? Niet dat ik het erg vind als het niet zo is en grote kans dat er 1e jaars tussen zitten die ouder zijn dan mij...
maar misschien wel leuk om ook mensen te ontmoeten die ook doorstromen
irritant he? jij ook die dingen van: 'je persoongegevens zijn niet bevestigd' of 'je vooropleiding is niet bevestigd' en 'je aanvraag is niet bevestigd' gekregen?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 20:17 schreef motorbloempje het volgende:
Zo, eindelijk eens de formulieren voor de betalingen (collegegeld én sportkaart) ingevuld, morgen opsturen
Hopelijk gaat studielink dan ook wat minder kankeren
Hee, dat ken ik ergens vanquote:Op dinsdag 28 juli 2009 20:17 schreef motorbloempje het volgende:
Zo, eindelijk eens de formulieren voor de betalingen (collegegeld én sportkaart) ingevuld, morgen opsturen
Hopelijk gaat studielink dan ook wat minder kankeren
ik vooral 'je hebt je collegegeld nog niet betaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaald'quote:Op dinsdag 28 juli 2009 20:19 schreef Californium het volgende:
[..]
irritant he? jij ook die dingen van: 'je persoongegevens zijn niet bevestigd' of 'je vooropleiding is niet bevestigd' en 'je aanvraag is niet bevestigd' gekregen?![]()
![]()
Zelfs mijn HAVO diploma was nog niet bevestigd![]()
studielinkquote:Op dinsdag 28 juli 2009 23:34 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik vooral 'je hebt je collegegeld nog niet betaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaald'
oh, en toen ik me wilde HERinschrijven voor Informatiekunde, deed dat kkding het niet, dus toen had ik contact opgenomen met studielink, en die zeiden: 'oh, dan schrijf je je gewoon opnieuw in, voor komend jaar zonder de knop herinschrijven!!!'
dus nu heb ik dat gedaan en krijg ik spam dat ik 'me nog niet heb heringeschreven!!! of dat geen foutje is!!! '
Congratsquote:Op donderdag 30 juli 2009 11:29 schreef Miss_S het volgende:
P binnengewoon in het eerste jaar, nu lekker vakantie vieren
Ik zou willen dat ik die mailtjes nog kreegquote:Op dinsdag 28 juli 2009 23:41 schreef RRGJL het volgende:
Ik vind die mails ook zo gruwelijk irritant dat ze je even vertellen dat de studiefinanciering is/wordt overgemaakt.
Wat verwachten ze nou? Dat ik trots op ze ben?
"Goedzo jongens, ook deze maand is het weer gelukt! *schouder klopt*"
De mailtjes alleen ,of ook daadwerkelijk het geld?quote:Op donderdag 30 juli 2009 12:19 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik zou willen dat ik die mailtjes nog kreeg
Daar zit een verband tussenquote:Op donderdag 30 juli 2009 12:27 schreef RRGJL het volgende:
[..]
De mailtjes alleen ,of ook daadwerkelijk het geld?
Kut en... kut. Vergeten een boek te bestellen en de envelop ligt nog steeds in de auto. Ik moet dat ding ook op een stoel leggen en niet in een portiervak proppenquote:Op donderdag 30 juli 2009 17:00 schreef motorbloempje het volgende:
het wonder is geschied!
De enveloppen (die van Mr.MoBlo ook!) zitten in de oranje brievenbus
en ik ben boeken aan het bestellen
het wordt nog wat met mij
KUT!quote:Op vrijdag 31 juli 2009 10:52 schreef motorbloempje het volgende:
En die enveloppe ligt nu bij de garage zeker?![]()
Die heb ik dan ook helemaal gemist vorig jaarquote:Op zondag 2 augustus 2009 15:05 schreef motorbloempje het volgende:
overdreven vroeg?
In Utrecht begint hij al de 13e
En weer!quote:Op maandag 3 augustus 2009 20:13 schreef motorbloempje het volgende:
ik heb geen leven
en euh.. die faculteit ken ik niet, dus daar kan ik ook niets nuttigs over zeggen![]()
quote:Op maandag 3 augustus 2009 21:27 schreef motorbloempje het volgende:
euh.. nu even in het Nederlands?
en deze?quote:Op maandag 3 augustus 2009 21:26 schreef dekloonvanzuen het volgende:
ewa begin die politicologie september jwz alles.
hulde!quote:Op maandag 3 augustus 2009 22:46 schreef Mikkie het volgende:
Moblo, you can be proud!De brief is vanmiddag gepost
Er zat niks bij de gewone post bedoel je? Pakketpost wordt inderdaad op een ander tijdstip gedaan, de post- en het pakketservice zijn immers gesplitst.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 13:27 schreef motorbloempje het volgende:
Zit nu te hopen dat pakketpost op een ander tijdstip wordt gedaan, want vandaag zat er weer niets bij
Ja, klopt, maar ik bedoel meer dat het een klein pakketje is en die worden vaak wel met de postbode meegegeven (mn paps was postbode, 35 jaar langquote:Op donderdag 6 augustus 2009 13:35 schreef Horloge het volgende:
[..]
Er zat niks bij de gewone post bedoel je? Pakketpost wordt inderdaad op een ander tijdstip gedaan, de post- en het pakketservice zijn immers gesplitst.
Geneeskunde toch?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 18:19 schreef motorbloempje het volgende:
waar was je ookalweer voor uitgeloot?
Voor m'n gevoel is de vakantie nog maar net begonnen, terwijl ik volgende week toch weer aan de bak moet.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 18:08 schreef motorbloempje het volgende:
whehe, ik ook, maar ik verlang weer naar regelmaat, zowel voor m'n gezondheid als vanwege het feit dat ik wel zin heb in een nieuwe frisse start met nieuwe frisse mensen
Zodat ze nóg minder aangemoedigd wordt om eindelijk eens een boek te pakken!quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 18:48 schreef Soempie het volgende:
Heb wel m'n familie gevraagd niet elk gesprek te beginnen met de vraag wanneer ik (her)tentamens heb en hoe die dan gegaan zijn.![]()
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 18:52 schreef Wiebelkont het volgende:
[..]
Zodat ze nóg minder aangemoedigd wordt om eindelijk eens een boek te pakken!
Kloptquote:
Je betaalt sowieso altijd maar één keer collegegeldquote:Op woensdag 12 augustus 2009 17:40 schreef motorbloempje het volgende:
nou ja, dat ik straks niet ik weet niet hoeveel collegegeld betaal ofzo
was er vandaag ook rond die tijdquote:Op donderdag 13 augustus 2009 09:26 schreef appelsjap het volgende:
kan iemand mij vertellenw aar het bestuursgebouw is? Moet daar om 14:00 zijn.
??? ik moet alleen nog even mijn diploma halen (quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:29 schreef sjeppert het volgende:
wanneer begint het college jaar 2009-2010
ik hoor pas 31 augustus of ik wordt toegelaten tot de opleiding (master)
Iddquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:39 schreef sjeppert het volgende:
ja ik zat te twijfelen tussen twee masters
voor de vakantie ingeschreven voor de ene, in de vakantie gaan twijfelen en dus besloten voor master numero twee te kiezen. Maar door de vakantie periode enzo was de aangewezen persoon niet bereikbaar en nu moet het nog voor de examen commissie besproken worden. En dit kan dus pas op 31 augustus. Maar moet dus eerst schakelprogramma van 30 ects doen, misschien dat deze vakken niet allemaal in het eerste weken beginnen??
ik zie je wel de 28ste (mylene ben je toch) op de diploma uitreiking
Netjes.... mijn laatste stagedag stond ik nogmaals uurtje of 5 op he lab (dat was een zondagquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:45 schreef sjeppert het volgende:
nee geen moluculaire levenswetenschappen...ben beetje klaar met het lab gebeuren op DNA/eiwit gebied enzo
ik wil nu dus milieu en natuurwetenschappen doen.
Verslag had ik laatste stagedag al ingeleverd, alleen nog portfolio maken/ inelkaar zetten. Eigenlijk alleen nog reflectieverslag en alles in een map stoppen. En volgende week vrijdag afstuderen....
Master?quote:
Niet dat ik weetquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 15:23 schreef motorbloempje het volgende:
heyben jij die maat van Gerko?
ah jij! hoiquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 15:30 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Niet dat ik weetEerlijk gezegd weet ik van bijna niemand de naam
Wel heb ik bij begin van het bierdrinken twee naar links vanaf jou gezeten! (even je fobo gecheckt
)
Volgens mij is het sowieso een chaos daar.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 15:25 schreef appelsjap het volgende:
Word men nu nog toegelaten voor een studie? Heb me vrijdag ingeschreven maar nog steeds geen antwoord gehad.
quote:24 augustus:
Beste student,
Ik heb een VWO cijferlijst van je ontvangen, maar niet het bijbehorende diploma. Je dient alsnog een gewaarmerkte kopie van dit diploma naar ons toe te sturen.
Ons adres is:
Ja, sorry, maar dan is er toch écht iets flink mis met je administratie gok ik zo.quote:25 augustus:
Beste student,
Ik heb een VWO diploma van je ontvangen, maar niet de bijbehorende cijferlijst. Je dient alsnog een gewaarmerkte kopie van deze cijferlijst naar ons toe te sturen.
Ons adres is:
Heb ze net gebeld, en ja je kan altijd starten. Maar heb een halfuur in de wacht gestaan en ben één ding vergeten te vragen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 15:27 schreef motorbloempje het volgende:
ik zou even bellen met de studentenbalie
Ze waren mijn pasfoto kwijtgeraakt, en ik heb twee studentnummersquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:28 schreef Omniej het volgende:
-knip-
voor mij iig niet, was om half 1 thuis ofzoquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 15:36 schreef Aibmi het volgende:
[..]
HaiWas 't nog laat geworden gisteren?
Als je echt wilt gaan kan je het sowieso proberen natuurlijkquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:53 schreef appelsjap het volgende:
Vanavond eindintroductiefeest aan de uni. Ik heb nog geen studentenpas maar heb me wel ingeschreven. Nog neit toegelaten, maar ik word nog toegelaten. Hoe groot is de kans dat ze me niet binnenlaten? Wil toch graag gaan.
Ja maar als de kans klein is, en ze erg streng zijn (dit weet ik op het moment niet) dan heeft t niet zo heel veel zin he.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 18:16 schreef dekloonvanzuen het volgende:
[..]
Als je echt wilt gaan kan je het sowieso proberen natuurlijk
Die heb ik dus niet.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 18:27 schreef Yashaaaaa het volgende:
Je moet een introkaart hebben, zonder kaart kom je er niet in.
Heb me afgelopen vrijdag ingeschreven. Intro's begonnen daarvoor al.quote:
Voor een introkaart hoefde je er niet per se vanaf het begin al bij te zijn geweest hoor... Later instromen was ook mogelijk, volgens mij kon je zelfs gisteren nog een kaart halen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 18:32 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Heb me afgelopen vrijdag ingeschreven. Intro's begonnen daarvoor al.
Oh echt? Sheißequote:Op dinsdag 25 augustus 2009 18:54 schreef Omniej het volgende:
[..]
Voor een introkaart hoefde je er niet per se vanaf het begin al bij te zijn geweest hoor... Later instromen was ook mogelijk, volgens mij kon je zelfs gisteren nog een kaart halen.
http://www.ru.nl/introductie/contact/veel_gestelde_vragen/quote:
Kutzooi. Net te laat. 3 uurtjes eerder kon t nog.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 18:57 schreef Omniej het volgende:
[..]
http://www.ru.nl/introductie/contact/veel_gestelde_vragen/
Kan ik ook later met de Introductie beginnen?
Jazeker dat hoeft geen probleem te zijn. Instromen kan van 16 t/m 25 augustus: Meld je dan bij de Introductiebalie in het cultuurcafé op Meractorpad 1. De kosten zijn ¤ 60,- (inclusief weekend). Wil je instromen op 24 of 25 augustus dan moet je je aanmelden bij het Informatiecentrum Bachelor Master, Comeniuslaan 4. De kosten van de Introductiekaart zijn 5 Euro.
Edit: Nou ja, beetje mosterd na de maaltijd nu natuurlijk, maar het hád nog gekund. Zelfs vandaag nog, blijkbaar.
quote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:52 schreef motorbloempje het volgende:
het wordt steeds raarder
ik sta wel ingeschreven voor de vakken in Blackboard (dat doen ze de eerste keer voor je) en heb dus mijn collegekaart al binnen en alles is verder goed.. sta alleen niet ingedeeld
secretariaat is tot 12 uur open, dus als ik half 12 niets gehoord heb ga ik bellen, want moet vandaag op 't werk mn rooster voor de komende periode doorgeven
Je kunt ook even zelf kijken op www.ru.nl/engels en daar het eerstejaars rooster bekijken om een idee te krijgen. Bij Amerikanistiek waren er maar twee groepen destijds en kwamen de roosters grotendeels overeen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:52 schreef motorbloempje het volgende:
het wordt steeds raarder
ik sta wel ingeschreven voor de vakken in Blackboard (dat doen ze de eerste keer voor je) en heb dus mijn collegekaart al binnen en alles is verder goed.. sta alleen niet ingedeeld
secretariaat is tot 12 uur open, dus als ik half 12 niets gehoord heb ga ik bellen, want moet vandaag op 't werk mn rooster voor de komende periode doorgeven
ik weet het, maar ik doe brits, en dat zijn 9 groepen. Op welke pagina denk je dat ik heb zitten verversen de hele dag gisteren?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 10:03 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Je kunt ook even zelf kijken op www.ru.nl/engels en daar het eerstejaars rooster bekijken om een idee te krijgen. Bij Amerikanistiek waren er maar twee groepen destijds en kwamen de roosters grotendeels overeen.
Ok, ik snap het. Meestal zijn ze vrij rap bij het secretariaat, maar nu zal het wel erg druk zijn. Indeling gaat volgens mij ook bij Brits op achternaam, maar dat geeft je nog geen duidelijkheid helaas.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 10:04 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik weet het, maar ik doe brits, en dat zijn 9 groepen. Op welke pagina denk je dat ik heb zitten verversen de hele dag gisteren?
aan een 'idee' heb ik niets, ik wil mijn week in kunnen delen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
niet in de groep waar ik dacht te komen (groep 6 of 7) maar in groep 2! Ook goed, prima week vullend rooster met nog genoeg studiemomenten en momenten waarop ik kan werken
[ Bericht 4% gewijzigd door motorbloempje op 26-08-2009 11:30:01 ]Ja doei.
Studielink bellen inderdaad? Of even bij de studieadviseur langs?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:50 schreef Horloge het volgende:
Nou, het gaat 'em waarschijnlijk toch niet worden aan de RUN. Ze nemen geen genoegen met een gewaarmerkt overzicht waaruit vrij duidelijk blijkt dat ik mijn propedeuse heb gehaald, maar willen per se een getuigschrift hebben. En laat de VU die nou niet uitgeven...
Ik moet dus nu mijn examencommissie aanspreken, maar die vergadert pas eind september weer (veel te laat). De RU's oplossing was om me dan maar voor de 'gewone' oplossing in te schrijven zodat ik wél vakken zou kunnen volgen, maar Studielink verzendt mijn verzoek niet (2 weken terug ingediend).![]()
Heb er een beetje genoeg van.
Ik ken ze geen van allen eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:28 schreef motorbloempje het volgende:
kijk maar in het rooster van groep B1 2
Het is nog lang niet opgelost, dit is namelijk maar een tijdelijke oplossing. Mijn gezeur over dat papiertje wat de RUN niet wil aannemen blijft gewoon staan, ik ben namelijk nog altijd niet ingeschreven voor de verkorte opleiding Wijsbegeerte (maar voor de 'lange' opleiding). En om dat te fixen moet ik alsnog naar mijn eigen examencommissie om daar weer een paar handtekeningen te halen. Gaaap.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:14 schreef motorbloempje het volgende:
en maar zeuren op de rest![]()
![]()
maar fijn dat 't is opgelost
Faal.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 17:26 schreef appelsjap het volgende:
ik ontvang vandaag een brief met hoe ik KISS activeer enzo, maar heb nog geen brief gehad dat ik aangenomen ben
Ik heb nog helemaal niets opgestuurd.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 17:31 schreef Horloge het volgende:
[..]
Faal.
Had je trouwens je foto al opgestuurd voordat je die KISS-brief kreeg?
Tsja, heel eerlijk gezegd: ik heb me ruim op tijd aangemeld en heb meegedaan met de belangrijkste dingen van de introductie (o.a. dus instructies over die cursusgroepen e.d.), maar ook voor mij is de helft nog onduidelijk. Vind dat er verdomd weinig uitleg gegeven wordt over het imo veel te omslachtige systeem...quote:Nu kreeg ik vandaag een brief over KISS, en hoe je het moet activeren enzo. Allemaal leuk en aardig maar heb geen idee wat cursussen, cursusgroepen, werkgroepen zijn, en wat het verschil is? Wie gaat dit allemaal uitleggen? Krijg ik hier info over? Gelukkig heb ik een vriend die ook Bedrijfskunde gaat doen en me dat kan uitleggen. Maar wat meer officiele documenten zou wel handig zijn.
Ja, dat hebben ze eergisteren ofzo nog even last-minute rondgemaild aan iedereen... Ik zat ook even met open mond naar die mail te kijken eigenlijk.quote:Nu hoor ik van diezelfde vriend dat we vrijdag een instaptoets statistiek hebben.
Ik citeer;
-knip-
Damn, aan jou heb ik wat.quote:
Denk dat we elkaar nog wel tegen gaan komen ja. En zeker als we ergens in dezelfde werkgroep zitten.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 21:08 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Damn, aan jou heb ik wat.Leuk dat je het ook gaat doen. Wss kom ik je dan nog wel tegen
Maar nog één laatste vraag? Heb je echt maar 2 boeken voor bedrijfskunde?Of alleen over statistiek?
Ah, dat is een handige link. Ben die al 'ns eerder tegengekomen, maar was 'm al weer kwijt.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 21:25 schreef Horloge het volgende:
Hier staan alle vakken, ik weet niet welke jullie precies hebben in het eerste blok, maar als je op de link klikt zie je welke boeken je nodig hebt. En dat zijn er geen twee, kan ik je zeggen.
Dat introding kreeg ik 8 augustus, mijn KISS-toegang kreeg ik 14 augustus al thuisgestuurd en op 18 augustus ontving ik m'n studentenkaart. M'n officiële inschrijving is pas sinds gisteren (25 aug. dus) afgerond. Paar mailtjes van Studielink waarin ze zeiden dat m'n verzoek tot inschrijving is gehonoreerd en ik nu officieel ingeschreven ben.quote:Ben verbaasd dat jullie wel inloggegevens en dergelijke hebben, ik heb mijn (eerste) inschrijving toch al een redelijk tijdje terug gedaan en heb alleen een introbrochure ontvangen en een brief waarbij uitgelegd werd dat je een pasfoto en een machtiging moest geven.![]()
Ja goeie grap was dat. Waarom regelen ze dat nou zo teringlaat. Prima dat je alles nu zelf moet regelen, maar laat hen er dan ook rekening mee houden en op tijd zijn. Nu moet ik vrijdag mijn werk afzeggen en dat is echt naaierig, maarja het moet dan maar.quote:Ja, dat hebben ze eergisteren ofzo nog even last-minute rondgemaild aan iedereen... Ik zat ook even met open mond naar die mail te kijken eigenlijk.
Ik heb vandaag pas mijn propedeuse uitgereikt gekregen, ik heb ook alleen een gewaarmerkte kopie opgestuurd.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:50 schreef Horloge het volgende:
Nou, het gaat 'em waarschijnlijk toch niet worden aan de RUN. Ze nemen geen genoegen met een gewaarmerkt overzicht waaruit vrij duidelijk blijkt dat ik mijn propedeuse heb gehaald, maar willen per se een getuigschrift hebben. En laat de VU die nou niet uitgeven...
Ik moet dus nu mijn examencommissie aanspreken, maar die vergadert pas eind september weer (veel te laat). De RU's oplossing was om me dan maar voor de 'gewone' oplossing in te schrijven zodat ik wél vakken zou kunnen volgen, maar Studielink verzendt mijn verzoek niet (2 weken terug ingediend).![]()
Heb er een beetje genoeg van.
Bij mij naar m'n @student.ru.nl e-mailadres in ieder geval, neem aan dat iedereen 'm dus in z'n universiteitsmail heeft gekregen. Maar waarschijnlijk was jouw student e-mail nog niet eens aangemaakt op het moment dat de mail verstuurd werd, dus het is mij een raadsel hoe jij zou moeten weten dat je vrijdag een instaptoets hebt eerlijk gezegd. (als je het niet van anderen zou horen)quote:Op woensdag 26 augustus 2009 23:15 schreef appelsjap het volgende:
Waar hebben ze dat mailtje naar toe gestuurd?
Mja precies. Gaat nog wel leuk worden trouwens... 't Is ondertussen al weer anderhalf jaar terug dat ik voor het laatst enigszins les heb gehad, dus die instaptoets zal ik ook wel flink gaan verneuken denk ik zo.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 23:37 schreef JennoL het volgende:
ook bedrijfskunde hier ( ja het zijn er veel dit jaar) het is idd zeer vaag over dat boek wat je mee mag nemen. Aan de andere kant willen ze gewoon kijken hoe het ervoor staat met onze kennis dus gwoon niks meenemen en gaan met die banaan.
Ik ben nu een jaar verder, heb ook nog geen idee en doe het precies hetzelfde.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 20:57 schreef Omniej het volgende:
Wat het verschil tussen beide is: geen idee, maar als je je aanmeldt voor de juiste cursusgroep is het goed in ieder geval.
uiteraardquote:Op donderdag 27 augustus 2009 00:04 schreef Smart_ass het volgende:
Hebben jullie trouwens jullie roosters al bekeken?
Ik ben eigenlijk best wel benieuwd. Ik heb niet enorm veel contacturen, maar ik hoorde dat het wel vaak verspreid is over 5 dagen. Ik hoop het niet, anders moet ik zo vaak heen en weer nu ik nog geen kamer heb.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 08:29 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
uiteraardben al helemaal ingeplanned voor de komende periode
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 08:25 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ik ben nu een jaar verder, heb ook nog geen idee en doe het precies hetzelfde.Ik kijk in m'n rooster welke vakken ik volg en in TIS zoek ik bij de verschillende kopjes naar de werkgroepen en de hoorcolleges, inschrijven, klaar. Heel onoverzichtelijk vind ik het. Ik ga ook elke keer alle kopjes langs om zeker te weten dat ik niet per ongeluk iets mis.
Geloof me: na vijf jaar doe je nog steeds precies hetzelfdequote:Op donderdag 27 augustus 2009 08:25 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ik ben nu een jaar verder, heb ook nog geen idee en doe het precies hetzelfde.Ik kijk in m'n rooster welke vakken ik volg en in TIS zoek ik bij de verschillende kopjes naar de werkgroepen en de hoorcolleges, inschrijven, klaar. Heel onoverzichtelijk vind ik het. Ik ga ook elke keer alle kopjes langs om zeker te weten dat ik niet per ongeluk iets mis.
Oh, piece of cake.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 17:52 schreef Horloge het volgende:
Gewoon wat je op het vwo al hebt gehad. Dingen als kansberekening, hypothese toetsen, misschien iets berekenen van de normale verdeling.
Ergens in het midden gok ik zo.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:52 schreef dekloonvanzuen het volgende:
waar is het collegezalencomplex?
Da's niet standaard. Officieel zou de maandag(middag?) onderwijsvrij moeten zijn, maar dat is ze bij ons op de opleiding al vijf jaar achter elkaar niet gelukt. Collegeplanning komt dan in de knoei enzo... STRESS!!!quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:34 schreef Soempie het volgende:
Maandag? Ik dacht dat alles dinsdag pas zou beginnen.
Ik denk het wel, maar ik heb nog niet op internet gekeken. Ik moet maar eens zien of ik eruit kan komen. Anders hoor ik het morgen wel.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 08:43 schreef motorbloempje het volgende:
is je rooster nog niet bekend?lijkt me zeer sterk
Hmm, van wat ik zo even heb bekeken moet ik pas donderdag de 3e beginnen en dan ben ik vrijdag weer vrij.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:04 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Da's niet standaard. Officieel zou de maandag(middag?) onderwijsvrij moeten zijn, maar dat is ze bij ons op de opleiding al vijf jaar achter elkaar niet gelukt. Collegeplanning komt dan in de knoei enzo... STRESS!!!
Ken je het Erasmusplein? Aan de ene kant heb je Erasmusgebouw met de Refter, en aan de andere kant de hoofdbibliotheek. Het CC ligt ook tegen dat plein.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:52 schreef dekloonvanzuen het volgende:
waar is het collegezalencomplex?
Wat ga je studeren?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 10:21 schreef Horloge het volgende:
Het is definitief nu: Ik studeer over een paar daagjes in Nijmegen.![]()
Net mijn inloggegevens gekregen en kon me nog nét inschrijven (het had niet tot maandag moeten duren, dan was het te laat geweest). Dus ik = blij!
Dank!quote:
Ik ga de verkorte bacheloropleiding Filosofie doen (1,5 jaar, met vrijstellingen). Als 2e studie, voordat dhr. Plasterk dat fenomeen aan banden gaat leggen...quote:
Dat gaat 'ie heul niet doen, anders heb ik een probleemquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 19:02 schreef Horloge het volgende:
Ik ga de verkorte bacheloropleiding Filosofie doen (1,5 jaar, met vrijstellingen). Als 2e studie, voordat dhr. Plasterk dat fenomeen aan banden gaat leggen...
Wat gaat ie doen?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 19:02 schreef Horloge het volgende:
[..]
Dank!
[..]
Ik ga de verkorte bacheloropleiding Filosofie doen (1,5 jaar, met vrijstellingen). Als 2e studie, voordat dhr. Plasterk dat fenomeen aan banden gaat leggen...
De Tweede Kamer is al akkoord. Het kan alleen nog worden verworpen door de Eerste Kamer/Raad van State. Zie ook Het grote 2 studies topic en Het grote 2 studies topic - deel IIquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 19:14 schreef SterreMarit het volgende:
'dat fenomeen aan banden leggen' -> hij wil het onmogelijk maken om een 2e studie te doen na je hbo of uni; dit kan dan ¤10.000 per jaar gaan kosten is de schatting. Tot nu toe is er nog geen beslissing over genomen...
Bv: www.stopplasterk.nl
Edit: Ghehe, je had 'em al door =)
Zou wel absurd zijn als het ook zomaar ineens ging gelden voor mensen die al begonnen zijn met de tweede studiequote:Op vrijdag 28 augustus 2009 19:56 schreef appelsjap het volgende:
Als je nu begint he, dan geldt de wet volgend jaar wél? Dus dan moet je stoppen met je 2e studie? Of kun je dan wel doorgaan?
Je hebt gelijk.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 19:57 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Zou wel absurd zijn als het ook zomaar ineens ging gelden voor mensen die al begonnen zijn met de tweede studie
Waarom heb je je nu niet ingeschreven dan?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 20:10 schreef SterreMarit het volgende:
Mja, en dat is dus mijn probleem: ik heb me komend jaar niet ingeschreven, maar wil in 2010/2011 graag verder met de laatste twee jaar van het vrijstellingenprogramma (= mijn 2e studie, vandaar de vrijstellingen). Zou het erg jammer vinden als ik nu de opleiding niet af kan maken omdat het niet meer betaalbaar is
Is het dan geen idee om je nu in te schrijven? Dan volg je geen onderwijs, collegegeld betaal je toch al bij je eerste studie, maar op papier...quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 20:10 schreef SterreMarit het volgende:
Mja, en dat is dus mijn probleem: ik heb me komend jaar niet ingeschreven, maar wil in 2010/2011 graag verder met de laatste twee jaar van het vrijstellingenprogramma (= mijn 2e studie, vandaar de vrijstellingen). Zou het erg jammer vinden als ik nu de opleiding niet af kan maken omdat het niet meer betaalbaar is
Exact, want stel dat er een overgangsregeling komt voor studenten die al voor jaar X aan hun tweede studie zijn begonnen, dan zit jij er in ieder geval bij.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 20:40 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Is het dan geen idee om je nu in te schrijven? Dan volg je geen onderwijs, collegegeld betaal je toch al bij je eerste studie, maar op papier...
Dat is nu dus ook waar ik over nadenk, dan maar een jaar ¤1500 'weggooien'quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 20:40 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Is het dan geen idee om je nu in te schrijven? Dan volg je geen onderwijs, collegegeld betaal je toch al bij je eerste studie, maar op papier...
Om 'privé redenen'quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 20:28 schreef Horloge het volgende:
[..]
Waarom heb je je nu niet ingeschreven dan?
Wel extreem kut dat je er nu pas achter komt, anders had je de opties beter kunnen overwegen...quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 21:49 schreef SterreMarit het volgende:
[..]
Dat is nu dus ook waar ik over nadenk, dan maar een jaar ¤1500 'weggooien'Als ik me inschrijf, kan ik ook bij Philips aangeven dat ik studeer en krijg ik via het fonds daar ¤110 per maand; op die manier maak ik maar een beetje verlies.
Béétje jammer dat ik me net via Studielink 'niet opnieuw in heb laten schrijven' en ook bij Philips de hele handel stopgezet heb. Iets in mij zegt dat als ik nu bij Studielink alsnog voor 'herinschrijven' kies, het niet goed zal gaanOh, en ik heb dat herinschrijvingsformulier uiteraard bij het oud papier gegooid, en kan het online zo ook niet vinden bij de RU. Dat hele alsnog inschrijven wordt nog een drama denk ik
![]()
Ook handig dat nog niet duidelijk is OF het inderdaad in zal gaan in 2010 en of het überhaupt niet gaat gelden voor mensen die al bezig zijn. In het andere topic hier geeft iemand nl net aan dat het ook geldt voor mensen die al bezig zijn. Als dat zo is, kan ik me dus net zo goed niet opnieuw inschrijven...
Lekker dan dit
Ik heb echt met je te doen, dat zou wel een heel erg lullige reden zijn om je tweede studie definitief te moeten stoppen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 21:52 schreef SterreMarit het volgende:
[..]
Om 'privé redenen'Ik ga een jaar intensieve behandeling volgen om eindelijk eens van een erg hardnekkige eetstoornis-enzo af te komen. Alles is zo gepland dat ik precies een studiejaar mis en in september 2010 weer gewoon kan starten. Beetje jammer dat dit roet in het eten gooit
Dat is nou net het ding: dat is wel degelijk mogelijk. Er schijnt namelijk iets in de (grond)wet te staan, dat je als burger ervan moet kunnen uitgaan dat een wet voor een bepaalde tijd in de toekomst geldt. Dus bijvoorbeeld, ik als WO-student moet ervan uit kunnen gaan dat ik volgend jaar een diploma krijg, die over 10 jaar ook nog geldig is.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 22:09 schreef SterreMarit het volgende:
Maar nu het al bij de Eerste Kamer ligt, is het wel duidelijk dat het er wel door komt...alsof die ooit iets tegenhouden![]()
Ze doet er geen twee tegelijk, maar de studie waar ze nu niet voor heeft heringeschreven was haar tweede studie (na afronding van de eerste studie dus).quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 00:43 schreef Mikkie het volgende:
Maar Sterre, ga je komend jaar niet door met je huidige studie dan? Want als je dat doet, betaal je voor die tweede studie nu toch niets extra?
Jij hebt nog geen universitaire bachelor, dus geldt het niet in jouw geval. In de wet wordt ook het onderscheid gemaakt tussen universitaire bachelors en hbo-bachelors als verschillende opleidingen:quote:Artikel 7.45. Wettelijk collegegeld
1. Het wettelijk collegegeld is verschuldigd door een student die:
a. blijkens het Centraal register inschrijving hoger onderwijs, bedoeld in artikel 7.52, voor een inschrijving aan een bacheloropleiding niet eerder een bachelorgraad heeft behaald of voor een inschrijving aan een masteropleiding niet eerder een mastergraad heeft behaald,
Maargoed in 7.45 staat niet dat er onderscheid wordt gemaakt tussen hbo- en wo- bachelors, dus het is moeilijk om daar vanuit te gaan.quote:Artikel 7.3a. Bachelor- en masteropleidingen
1.Binnen het wetenschappelijk onderwijs worden onderscheiden:
a. bacheloropleidingen, en
b. masteropleidingen, volgend op de bacheloropleidingen, bedoeld onder a.
2.Binnen het hoger beroepsonderwijs worden onderscheiden:
a. bacheloropleidingen, en
b. masteropleidingen die door Onze minister als zodanig zijn aangemerkt.
Kijk, nu valt het kwartje bij mij ookquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 09:49 schreef Horloge het volgende:
[..]
Ze doet er geen twee tegelijk, maar de studie waar ze nu niet voor heeft heringeschreven was haar tweede studie (na afronding van de eerste studie dus).
Anders kijk je even op je roosterquote:Op zondag 30 augustus 2009 11:30 schreef ganzenherder het volgende:
Beginnen de colleges nou maandag of dinsdag?
Daar staat gewoon maandag. Maar wat mensjes zeggen dat het pas dinsdag begint ivm de opening van het academisch jaar maandag.quote:Op zondag 30 augustus 2009 11:33 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Anders kijk je even op je rooster
Ik hoorde dat middag uitviel, maar ochtend ging wel door.quote:Op zondag 30 augustus 2009 11:35 schreef ganzenherder het volgende:
[..]
Daar staat gewoon maandag. Maar wat mensjes zeggen dat het pas dinsdag begint ivm de opening van het academisch jaar maandag.
Afhankelijk van wat het is, kan het goed zijn dat het alsnog gewoon doorgaat. Je gaat nu iets anders doen geloof ik hè? Bij pedagogiek was het in elk geval geen uitzondering dat alles alsnog gewoon doorging.quote:
Ja ik ga nu iets anders doen inderdaad. Ik heb drie hoorcolleges die volgens mij gewoon doorgaan.quote:Op zondag 30 augustus 2009 11:41 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Afhankelijk van wat het is, kan het goed zijn dat het alsnog gewoon doorgaat. Je gaat nu iets anders doen geloof ik hè? Bij pedagogiek was het in elk geval geen uitzondering dat alles alsnog gewoon doorging.
Deed ik maar geneeskunde.quote:Op zondag 30 augustus 2009 11:49 schreef Nad-ja het volgende:
[..]
Ja ik ga nu iets anders doen inderdaad. Ik heb drie hoorcolleges die volgens mij gewoon doorgaan.
Heb jij nog een beetje vakantie gehad of heb je veel moeten werken? Wanneer begin jij weer?
Ja hoor. En als ik mijn propedeuse haal dan loot ik volgend jaar in C toch? Ik hoor van sommige dat C minder kans heeft op inloting dan E omdat heel veel buitenlanders enzo ook in C mee loten.quote:Op zondag 30 augustus 2009 11:56 schreef Nad-ja het volgende:
[..]
Je gaat toch studeren dit jaar zie ik. Heb je er een beetje zin in?
Je blijft meeloten in je eigen lotingsklasse. Ik heb mijn propedeuse ook gehaald en heb daar toen over gebeld met de IBG, maar dat schijnt dus niets uit te maken voor je lotingsklasse..quote:Op zondag 30 augustus 2009 12:01 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Ja hoor. En als ik mijn propedeuse haal dan loot ik volgend jaar in C toch? Ik hoor van sommige dat C minder kans heeft op inloting dan E omdat heel veel buitenlanders enzo ook in C mee loten.
Niet waar toch? Het is toch niet zo dat ik minder kans heb?![]()
Oh kut.quote:Op zondag 30 augustus 2009 12:07 schreef Nad-ja het volgende:
[..]
Je blijft meeloten in je eigen lotingsklasse. Ik heb mijn propedeuse ook gehaald en heb daar toen over gebeld met de IBG, maar dat schijnt dus niets uit te maken voor je lotingsklasse..
Ik heb bijna de hele vakantie gewerkt, niet meer weg geweest. Ik moet me dinsdag melden op m'n stage-adres, mag aan de bakquote:Op zondag 30 augustus 2009 11:49 schreef Nad-ja het volgende:
[..]
Ja ik ga nu iets anders doen inderdaad. Ik heb drie hoorcolleges die volgens mij gewoon doorgaan.
Heb jij nog een beetje vakantie gehad of heb je veel moeten werken? Wanneer begin jij weer?
Wij hebben morgenochtend dat hoorcollege Inleiding in de Bedrijfskunde 1 hè?quote:Op zondag 30 augustus 2009 11:36 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Ik hoorde dat middag uitviel, maar ochtend ging wel door.
Ja daar kan ik niet heen, moet werkenquote:Op zondag 30 augustus 2009 12:57 schreef Omniej het volgende:
[..]
Wij hebben morgenochtend dat hoorcollege Inleiding in de Bedrijfskunde 1 hè?
En in welke werkgroep zit jij nou met academische vaardigheden dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |