abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 09:45:31 #251
231856 dekloonvanzuen
uhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
pi_72222402
Oke thanks! Dan vind ik het wel.
geef mij die pepsi max
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 10:21:12 #252
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_72223136
Het is definitief nu: Ik studeer over een paar daagjes in Nijmegen.

Net mijn inloggegevens gekregen en kon me nog nét inschrijven (het had niet tot maandag moeten duren, dan was het te laat geweest). Dus ik = blij!
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 10:30:05 #253
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_72223376
Gefeliciteerd
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 18:49:00 #254
167923 appelsjap
All the above
pi_72238450
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 10:21 schreef Horloge het volgende:
Het is definitief nu: Ik studeer over een paar daagjes in Nijmegen.

Net mijn inloggegevens gekregen en kon me nog nét inschrijven (het had niet tot maandag moeten duren, dan was het te laat geweest). Dus ik = blij!
Wat ga je studeren?
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 19:02:14 #255
180385 Horloge
pi_72238819
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 10:30 schreef Mikkie het volgende:
Gefeliciteerd
Dank!
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 18:49 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Wat ga je studeren?
Ik ga de verkorte bacheloropleiding Filosofie doen (1,5 jaar, met vrijstellingen). Als 2e studie, voordat dhr. Plasterk dat fenomeen aan banden gaat leggen...
pi_72238987
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 19:02 schreef Horloge het volgende:
Ik ga de verkorte bacheloropleiding Filosofie doen (1,5 jaar, met vrijstellingen). Als 2e studie, voordat dhr. Plasterk dat fenomeen aan banden gaat leggen...
Dat gaat 'ie heul niet doen, anders heb ik een probleem
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 19:10:26 #257
167923 appelsjap
All the above
pi_72239040
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 19:02 schreef Horloge het volgende:

[..]

Dank!
[..]

Wat gaat ie doen?
Oh, 2e studie.
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_72239133
'dat fenomeen aan banden leggen' -> hij wil het onmogelijk maken om een 2e studie te doen na je hbo of uni; dit kan dan ¤10.000 per jaar gaan kosten is de schatting. Tot nu toe is er nog geen beslissing over genomen...

Bv: www.stopplasterk.nl

Edit: Ghehe, je had 'em al door =)
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 19:36:24 #259
180385 Horloge
pi_72239754
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 19:14 schreef SterreMarit het volgende:
'dat fenomeen aan banden leggen' -> hij wil het onmogelijk maken om een 2e studie te doen na je hbo of uni; dit kan dan ¤10.000 per jaar gaan kosten is de schatting. Tot nu toe is er nog geen beslissing over genomen...

Bv: www.stopplasterk.nl

Edit: Ghehe, je had 'em al door =)
De Tweede Kamer is al akkoord. Het kan alleen nog worden verworpen door de Eerste Kamer/Raad van State. Zie ook Het grote 2 studies topic en Het grote 2 studies topic - deel II

Mijn oorspronkelijke idee was om Filosofie ná mijn huidige bachelor te gaan doen, maar door Plasterk word ik gedwongen om het tegelijk te doen. Naja ik ga me er verder ook niet meer druk om maken, als het goed gaat heb ik over 2 jaar alsnog twee bachelordiploma's op zak.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 19:56:20 #260
167923 appelsjap
All the above
pi_72240331
Als je nu begint he, dan geldt de wet volgend jaar wél? Dus dan moet je stoppen met je 2e studie? Of kun je dan wel doorgaan?
pi_72240365
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 19:56 schreef appelsjap het volgende:
Als je nu begint he, dan geldt de wet volgend jaar wél? Dus dan moet je stoppen met je 2e studie? Of kun je dan wel doorgaan?
Zou wel absurd zijn als het ook zomaar ineens ging gelden voor mensen die al begonnen zijn met de tweede studie
pi_72240701
Mja, en dat is dus mijn probleem: ik heb me komend jaar niet ingeschreven, maar wil in 2010/2011 graag verder met de laatste twee jaar van het vrijstellingenprogramma (= mijn 2e studie, vandaar de vrijstellingen ). Zou het erg jammer vinden als ik nu de opleiding niet af kan maken omdat het niet meer betaalbaar is
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 20:14:31 #263
167923 appelsjap
All the above
pi_72240780
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 19:57 schreef RRGJL het volgende:

[..]

Zou wel absurd zijn als het ook zomaar ineens ging gelden voor mensen die al begonnen zijn met de tweede studie
Je hebt gelijk.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 20:28:38 #264
180385 Horloge
pi_72241208
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 20:10 schreef SterreMarit het volgende:
Mja, en dat is dus mijn probleem: ik heb me komend jaar niet ingeschreven, maar wil in 2010/2011 graag verder met de laatste twee jaar van het vrijstellingenprogramma (= mijn 2e studie, vandaar de vrijstellingen ). Zou het erg jammer vinden als ik nu de opleiding niet af kan maken omdat het niet meer betaalbaar is
Waarom heb je je nu niet ingeschreven dan?
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 20:40:31 #265
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_72241622
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 20:10 schreef SterreMarit het volgende:
Is het dan geen idee om je nu in te schrijven? Dan volg je geen onderwijs, collegegeld betaal je toch al bij je eerste studie, maar op papier...
Zerg schreef:
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 20:56:06 #266
180385 Horloge
pi_72242125
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 20:40 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Is het dan geen idee om je nu in te schrijven? Dan volg je geen onderwijs, collegegeld betaal je toch al bij je eerste studie, maar op papier...
Exact, want stel dat er een overgangsregeling komt voor studenten die al voor jaar X aan hun tweede studie zijn begonnen, dan zit jij er in ieder geval bij.
pi_72243909
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 20:40 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Dat is nu dus ook waar ik over nadenk, dan maar een jaar ¤1500 'weggooien' Als ik me inschrijf, kan ik ook bij Philips aangeven dat ik studeer en krijg ik via het fonds daar ¤110 per maand; op die manier maak ik maar een beetje verlies.

Béétje jammer dat ik me net via Studielink 'niet opnieuw in heb laten schrijven' en ook bij Philips de hele handel stopgezet heb. Iets in mij zegt dat als ik nu bij Studielink alsnog voor 'herinschrijven' kies, het niet goed zal gaan Oh, en ik heb dat herinschrijvingsformulier uiteraard bij het oud papier gegooid, en kan het online zo ook niet vinden bij de RU. Dat hele alsnog inschrijven wordt nog een drama denk ik

Ook handig dat nog niet duidelijk is OF het inderdaad in zal gaan in 2010 en of het überhaupt niet gaat gelden voor mensen die al bezig zijn. In het andere topic hier geeft iemand nl net aan dat het ook geldt voor mensen die al bezig zijn. Als dat zo is, kan ik me dus net zo goed niet opnieuw inschrijven...

Lekker dan dit
pi_72244028
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 20:28 schreef Horloge het volgende:

[..]

Waarom heb je je nu niet ingeschreven dan?
Om 'privé redenen' Ik ga een jaar intensieve behandeling volgen om eindelijk eens van een erg hardnekkige eetstoornis-enzo af te komen. Alles is zo gepland dat ik precies een studiejaar mis en in september 2010 weer gewoon kan starten. Beetje jammer dat dit roet in het eten gooit
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 21:55:58 #269
180385 Horloge
pi_72244153
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 21:49 schreef SterreMarit het volgende:

[..]

Dat is nu dus ook waar ik over nadenk, dan maar een jaar ¤1500 'weggooien' Als ik me inschrijf, kan ik ook bij Philips aangeven dat ik studeer en krijg ik via het fonds daar ¤110 per maand; op die manier maak ik maar een beetje verlies.

Béétje jammer dat ik me net via Studielink 'niet opnieuw in heb laten schrijven' en ook bij Philips de hele handel stopgezet heb. Iets in mij zegt dat als ik nu bij Studielink alsnog voor 'herinschrijven' kies, het niet goed zal gaan Oh, en ik heb dat herinschrijvingsformulier uiteraard bij het oud papier gegooid, en kan het online zo ook niet vinden bij de RU. Dat hele alsnog inschrijven wordt nog een drama denk ik

Ook handig dat nog niet duidelijk is OF het inderdaad in zal gaan in 2010 en of het überhaupt niet gaat gelden voor mensen die al bezig zijn. In het andere topic hier geeft iemand nl net aan dat het ook geldt voor mensen die al bezig zijn. Als dat zo is, kan ik me dus net zo goed niet opnieuw inschrijven...

Lekker dan dit
Wel extreem kut dat je er nu pas achter komt, anders had je de opties beter kunnen overwegen...

Ik zou in jouw plaats inderdaad voor herinschrijving gaan. Als je nu namelijk stopt en volgend jaar pas verder gaat, dan wordt het gezien alsof jij pas in 2010-2011 met een tweede studie bent begonnen. Mocht er toch een overgangsregeling komen, dan heb je er alsnog niks aan omdat je niet in aanmerking komt.
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 21:52 schreef SterreMarit het volgende:

[..]

Om 'privé redenen' Ik ga een jaar intensieve behandeling volgen om eindelijk eens van een erg hardnekkige eetstoornis-enzo af te komen. Alles is zo gepland dat ik precies een studiejaar mis en in september 2010 weer gewoon kan starten. Beetje jammer dat dit roet in het eten gooit
Ik heb echt met je te doen, dat zou wel een heel erg lullige reden zijn om je tweede studie definitief te moeten stoppen.
pi_72244699
Thnx! Ik heb het allemaal wel gevolgd, maar ik vond het gebeuren zó bizar dat ik er vanuit ging dat het er toch niet door zou komen. Maar nu het al bij de Eerste Kamer ligt, is het wel duidelijk dat het er wel door komt...alsof die ooit iets tegenhouden

Ik vind het een verrekte lastig dilemma...dat ze minimaal eens aangeven of er zo'n overgangsregeling komt voor studenten die al bezig zijn Als die er nl komt, dan lijkt het me duidelijk: herinschrijven. Maar als die er niet komt, gooi ik nog eens ¤1500 weg voor een jaar niets.

Andere optie is de behandeling nog 2 jaar uitstellen, maar denk niet dat mijn omgeving (= vriend vooral ) dat me in dank af zal nemen. Hebben ze me eindelijk zover dat ik zoiets wel aan wil gaan en dan kies ik wéér voor de studie, ghehehe.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 22:45:53 #271
180385 Horloge
pi_72245964
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 22:09 schreef SterreMarit het volgende:
Maar nu het al bij de Eerste Kamer ligt, is het wel duidelijk dat het er wel door komt...alsof die ooit iets tegenhouden
Dat is nou net het ding: dat is wel degelijk mogelijk. Er schijnt namelijk iets in de (grond)wet te staan, dat je als burger ervan moet kunnen uitgaan dat een wet voor een bepaalde tijd in de toekomst geldt. Dus bijvoorbeeld, ik als WO-student moet ervan uit kunnen gaan dat ik volgend jaar een diploma krijg, die over 10 jaar ook nog geldig is.

Jij bent met een tweede studie begonnen, in de verwachting dat je die af kon maken zonder daar 10.000 euro collegegeld per jaar aan te hoeven uitgeven om te kunnen afstuderen. Die verwachting zal niet uitkomen als de maatregel van Plasterk per 2010 ingaat. Ik weet niet wat de Eerste Kamer gaat zeggen, maar mij lijkt me dat niet billijk.

Als de Eerste Kamer/Raad van State het met mij eens is (en dat zou goed kunnen, ook al ben ik geen rechtsgeleerde), dan wordt de overheid verplicht om op zijn minst een overgangsregeling in te stellen voor de mensen die vóór studiejaar 2009-2010 met hun tweede studie zijn begonnen. Zij konden immers niet weten dat ze in het/de laatste jaar/jaren 10.000 euro collegegeld moesten gaan betalen.

Vandaar ook mijn advies om je weer in te schrijven voor dit studiejaar, zodat je kans maakt om te 'profiteren' van zo'n regeling.
pi_72246660
Mja, ik ben het uiteraard met je eens! Maar ze kunnen ook zien dat ik in 2009 ben gestart en ik kan vast wel een medische verklaring krijgen die bewijst dat ik er met reden een jaar tussenuit ben geweest... Alleen blijft de vraag: is dit het risico op duizenden euro's collegegeld waard?

Ik ga maandag maar eens de studieadviseur bellen; kijken of die er iets over te melden heeft. En als ook die adviseert tot herinschrijving, ga ik eens kijken of dat mogelijk is in of dat het hele systeem dan op hol slaat En of het inschrijf-/collegegeldformulier nog ergens te krijgen is...en of het geen probleem is als je een jaar ingeschreven staat en 0 ects haalt.

Getsie zeg, je zou hier spontaan neurotisch van worden als je dat niet al was Waarom 'ontdek' ik zoiets dan ook altijd op vrijdagavond, als ik niet de volgende dag direct kan gaan bellen om gerust gesteld te worden? Hahaha
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 00:43:15 #273
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_72249324
Maar Sterre, ga je komend jaar niet door met je huidige studie dan? Want als je dat doet, betaal je voor die tweede studie nu toch niets extra?
Zerg schreef:
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 09:49:33 #274
180385 Horloge
pi_72252332
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 00:43 schreef Mikkie het volgende:
Maar Sterre, ga je komend jaar niet door met je huidige studie dan? Want als je dat doet, betaal je voor die tweede studie nu toch niets extra?
Ze doet er geen twee tegelijk, maar de studie waar ze nu niet voor heeft heringeschreven was haar tweede studie (na afronding van de eerste studie dus).
pi_72252877
Horloge heeft 'em door: orthopedagogiek ís mijn tweede studie. Ik ben zo'n hbo-trutje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')