Nog steeds eerste jaars? Je bent toch al 2.5 jaar bezig?quote:Op donderdag 9 juli 2009 11:07 schreef motorbloempje het volgende:
Motorbloempje/Faithy - Informatiekunde - 1e jaars
De OP is enigszins verouderdquote:Op donderdag 9 juli 2009 11:18 schreef Earry het volgende:
[..]
Nog steeds eerste jaars? Je bent toch al 2.5 jaar bezig?
Ik hopelijk ook! Welke lotingsklasse zit je? Over een week de uitslag hè! Spannend!quote:Op donderdag 9 juli 2009 11:10 schreef appelsjap het volgende:
Hoi, ik kom over 2 maanden miss geneeskunde studeren bij jullie!
Equote:Op donderdag 9 juli 2009 13:39 schreef Nad-ja het volgende:
[..]
Ik hopelijk ook! Welke lotingsklasse zit je? Over een week de uitslag hè! Spannend!
Laatste tentamen is voorbij! Vakantie!![]()
Succes nog morgen SterreMarit!
Ja! En ik dacht dat je maar 2 keer mocht loten, nja ik duim voor je.quote:Op donderdag 9 juli 2009 13:53 schreef Nad-ja het volgende:
D(6.9 gemiddeld
) Maar inmiddels wel al mijn derde keer loten (dus nu MOET het lukken!)
Voor jou de eerste keer?
Geen idee, jou komen irriteren op de Uni.quote:Op donderdag 9 juli 2009 14:02 schreef Nad-ja het volgende:
Wat ga je trouwens doen als je niet wordt ingeloot?
't zat er voor mij om kwart over 10 al op.quote:Op donderdag 9 juli 2009 13:04 schreef SterreMarit het volgende:
Nadja en Soempie, voor jullie ziet het erop nu hè! Ik ben jalooooeeeers! Fijne vakantie =) *ook voor de anderen natuurlijk*
't Zit er bijna op! Veel succes morgen.quote:
1.5quote:Op donderdag 9 juli 2009 11:18 schreef Earry het volgende:
[..]
Nog steeds eerste jaars? Je bent toch al 2.5 jaar bezig?
Je heet toch ook Soempie, ik zie het probleem nietquote:Op donderdag 9 juli 2009 21:46 schreef Soempie het volgende:
[..]
't zat er voor mij om kwart over 10 al op.![]()
Ik stond in het CC, terwijl daar dus ook iedereen tentamen had behalve de mensen met achternaam beginnend met s (ofzo) t/m z.!
Nop.quote:Op donderdag 16 juli 2009 13:11 schreef Nad-ja het volgende:
Ingeloot voor geneeskunde in Nijmegen!![]()
Jij ook appelsjap?
Mooi punt SterreMarit! Ik hoop voor je dat je de andere twee ook hebt gehaald. Ik ben zelf ook benieuwd.
Wat goed! Statistiek-achtige vakken liggen jou wel volgens mijquote:Op donderdag 16 juli 2009 15:39 schreef SterreMarit het volgende:
Ingeloot ja? Wat goed!!! Dat betekent dus dat je stopt met orthopedagogiek en geneeskunde gaat doen?
Wauw...dan heb je 2 jaar voor...naja...vrijwel niks gedaan!
Aanvulling: ik zie net dat psychometrie erop staat. Die is ook binnen...met een 9.5![]()
Over de invulling van het Klinisch Practicum durf ik bij LH niets te zeggen. Geen flauw idee wat dat precies inhoudt, wat de opdrachten enzo zijn. Ik weet wel dat het KP van G&G druk was (veel afspraken met het gezin en eigen cliënt), en volgens mij was het bij L&O minstens zo druk, al is de invulling wel wat anders. Wat ik je wel kan zeggen is dat het OZS van L&O vrij pittig schijnt te zijn, soms zelf onderzoek doen, data invoeren enzo en da's gewoon een hoop werk. Vergis je daar niet in, beide vakken zijn 10 ECTS en lopen een groot deel tegelijkertijd. Qua colleges is het hoe selectief je bent en wat je nodig hebt. De colleges data zijn vaak nuttig om te volgen en het is überhaupt handig om dat bij te houden anders loopt je achterstand in no-time enorm op. Psychopathologie is leuk en wel zinvol, maar er zijn ook minder nuttige colleges (ik vond bijvoorbeeld besliskunde echt grenzeloos saai). Behandelingsmethodiek zijn verplichte werkgroepen en daarbij nog een opdracht, maar die stelt meestal niet heel veel voor, uurtje of twee werk ofzo.quote:Op donderdag 16 juli 2009 16:18 schreef Nad-ja het volgende:
Mikkie, misschien kun jij me ook helpen. Hoe zwaar is het 3e jaar van PWO? Met colleges, de stage (ik zou lichamelijke handicaps doen) + onderzoekseminar?
Dankjewel! Ik had al zo'n vermoeden. De eerste twee jaar gingen me (te) makkelijk af, maar ik dacht al dat het derde jaar zwaarder zou worden. Ik moet er nog maar eens goed over nadenken of ik het wil/kan combineren met geneeskunde.quote:Op donderdag 16 juli 2009 17:08 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Over de invulling van het Klinisch Practicum durf ik bij LH niets te zeggen. Geen flauw idee wat dat precies inhoudt, wat de opdrachten enzo zijn. Ik weet wel dat het KP van G&G druk was (veel afspraken met het gezin en eigen cliënt), en volgens mij was het bij L&O minstens zo druk, al is de invulling wel wat anders. Wat ik je wel kan zeggen is dat het OZS van L&O vrij pittig schijnt te zijn, soms zelf onderzoek doen, data invoeren enzo en da's gewoon een hoop werk. Vergis je daar niet in, beide vakken zijn 10 ECTS en lopen een groot deel tegelijkertijd. Qua colleges is het hoe selectief je bent en wat je nodig hebt. De colleges data zijn vaak nuttig om te volgen en het is überhaupt handig om dat bij te houden anders loopt je achterstand in no-time enorm op. Psychopathologie is leuk en wel zinvol, maar er zijn ook minder nuttige colleges (ik vond bijvoorbeeld besliskunde echt grenzeloos saai). Behandelingsmethodiek zijn verplichte werkgroepen en daarbij nog een opdracht, maar die stelt meestal niet heel veel voor, uurtje of twee werk ofzo.
Als ik het kort moet samenvatten: de eerste twee jaren zijn relatief easy. Weinig doen, colleges niet zo belangrijk, je kunt op hoop op de gok of met een samenvatting halen. Opdrachten maken is een eitje. Het derde jaar, is het jaar waar je mijns inziens het meest kan leren (vooral de vakken met werkgroepen als BHM, OZS en KP). De consequentie daarvan is dat je tijd moet investeren, en dat wordt ook van je verwacht.
Nja ik snap er niets van. Op de ibgroep site staat:quote:Op donderdag 16 juli 2009 13:14 schreef Nad-ja het volgende:
Aaahw, stom!En nu?
Weet je je lotnummer/volgnummer al? Misschien dat je nog een kans hebt als er mensen uitvallen?
Je zou het natuurlijk kunnen proberen de eerste maanden... wat heb je te verliezen? Echter, afhankelijk van de studiedruk van geneeskunde zou het wel eens zo kunnen zijn dat je in het tweede semester behoorlijk aan de bak moetquote:Op donderdag 16 juli 2009 17:48 schreef Nad-ja het volgende:
[..]
Dankjewel! Ik had al zo'n vermoeden. De eerste twee jaar gingen me (te) makkelijk af, maar ik dacht al dat het derde jaar zwaarder zou worden. Ik moet er nog maar eens goed over nadenken of ik het wil/kan combineren met geneeskunde.
Ik heb het helaas nog niet afgerond, nog de nodige losse eindjes wapperen doordat ik de afgelopen twee jaar eigenlijk drukker ben met werken dan met studeren. Komend jaar wel stage, en dan probeer ik in de tussentijd die losse eindjes aan elkaar te knopen, en anders in het half jaar erna, wanneer ik m'n scriptie ga doen.quote:Heb jij het derde jaar nu afgerond of hoe sta jij ervoor? Kun je aan je master beginnen?
Uhm, ik heb er ook niet zo veel verstand van. Je zat in lotingsklasse E hè? Volgens mij moet je dan naar het tweede cijfer kijken (0174). Als er iemand uitvalt, dan wordt iemand met volgnummer 0175 nageplaatst. Aangezien jij volgnummer 0913 hebt, is de kans volgens mij (!) enorm klein dat jij nog nageplaatst zult worden. Er moeten dan namelijk veel te veel mensen uitvallen.quote:Op donderdag 16 juli 2009 21:41 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Nja ik snap er niets van. Op de ibgroep site staat:
Geneeskunde (6551)
Lotingsklasse t/m lotnummer t/m volgnummer
B 2724 0361
C 1853 0650
D 1303 0387
E 0903 0174
In de brief die ik van ib-groep heb gekregen staat :
Je volgnummer in deze klasse is 0913.
Maar ik snap niet of dit het nieuwe nummer is, het oude. OF WAT?
En betekent dit dat als er 10 mensen afvallen ik erin mag ofzo?
Dankjewel! Ik ga er nog maar eens rustig over nadenkenquote:Op vrijdag 17 juli 2009 00:44 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Je zou het natuurlijk kunnen proberen de eerste maanden... wat heb je te verliezen? Echter, afhankelijk van de studiedruk van geneeskunde zou het wel eens zo kunnen zijn dat je in het tweede semester behoorlijk aan de bak moet. Wel tof trouwens dat je ingeloot bent... Gefeliciteerd!
[..]
Ik heb het helaas nog niet afgerond, nog de nodige losse eindjes wapperen doordat ik de afgelopen twee jaar eigenlijk drukker ben met werken dan met studeren. Komend jaar wel stage, en dan probeer ik in de tussentijd die losse eindjes aan elkaar te knopen, en anders in het half jaar erna, wanneer ik m'n scriptie ga doen.
Ja maar het vage is, dat op de ib-groep site staat dat er van de 903 mensen er maar 174 zijn geplaatst. Hoe kan ik dan nummer 913 hebben als er op de ibgroep site 903 staat?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 10:17 schreef Nad-ja het volgende:
[..]
Uhm, ik heb er ook niet zo veel verstand van. Je zat in lotingsklasse E hè? Volgens mij moet je dan naar het tweede cijfer kijken (0174). Als er iemand uitvalt, dan wordt iemand met volgnummer 0175 nageplaatst. Aangezien jij volgnummer 0913 hebt, is de kans volgens mij (!) enorm klein dat jij nog nageplaatst zult worden. Er moeten dan namelijk veel te veel mensen uitvallen.
Maar..ik weet niet of ik het zo goed zeg! Ik snap het namelijk ook niet helemaal.
Dat eerste snap ik ook niet helemaal. Waar zie je dat staan op de site?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 11:27 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Ja maar het vage is, dat op de ib-groep site staat dat er van de 903 mensen er maar 174 zijn geplaatst. Hoe kan ik dan nummer 913 hebben als er op de ibgroep site 903 staat?
En volgens de ibgroep site krijgt iedereen weer een nieuw lotnummer. Mja, weetnou niet of 913 de nieuwe is, of wat
http://www.ib-groep.nl/pa(...)s_WO/Geneeskunde.aspquote:Op vrijdag 17 juli 2009 11:45 schreef Nad-ja het volgende:
[..]
Dat eerste snap ik ook niet helemaal. Waar zie je dat staan op de site?
En ik denk dat het volgnummer je nieuwe lotnummer is. Dus dan zou 0913 inderdaad jouw nieuwe lotnummer zijn.
Als het klopt wat jij zegt (wat volgens mij niet zo isquote:Op vrijdag 17 juli 2009 12:02 schreef appelsjap het volgende:
[..]
http://www.ib-groep.nl/pa(...)s_WO/Geneeskunde.asp
En aangezien bij de eerste loting 903 loten waren, en ze opnieuw loten geven, ben ik dus nummer 913, dus als 10 mensen uitvallen mag ik erin?10 mensen is toch best weinig
of ligt het aan mij?
Nee, wat je zegt klopt niet.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 12:45 schreef Nad-ja het volgende:
[..]
Als het klopt wat jij zegt (wat volgens mij niet zo is), dan is 10 mensen inderdaad niet veel.
Maar volgens mij zit het zo: Tijdens de eerste loting zijn de mensen t/m lotnummer 0903 ingeloot in lotingsklasse E. Daarna krijgt iedereen een nieuwe lotnummer (het volgnummer). Jij hebt volgnummer 0913. Dit nummer is een ander nummer dan jouw eerste lotnummer denk ik (heb je die toevallig ook gekregen?). Of je wordt nageplaatst hangt af van je volgnummer (het eerste rijtje cijfers is dus niet meer belangrijk). Het verschil tussen 0174 en 0913 is zo groot dat ik niet denk dat jij wordt nageplaatst..
Maar goed, ik hoop voor je dat jij gelijk hebt! Want dan is de kans groot dat je toch in kunt stromen!
Hoe weet jij/waar lees je dat er 903 aanmeldingen zijn in lotingsklasse E?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 13:11 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Nee, wat je zegt klopt niet.
In lotingsklasse E zijn er 174 mensen ingeloot van de 903. Nu geeft IB groep bij een volgnummer, namelijk 913. Waarom 913 als er maar 903 aanmeldingen zijn? Dit snap ik niet
http://www.ib-groep.nl/pa(...)s_WO/Geneeskunde.aspquote:Op vrijdag 17 juli 2009 13:27 schreef Nad-ja het volgende:
[..]
Hoe weet jij/waar lees je dat er 903 aanmeldingen zijn in lotingsklasse E?
Ja dat bedoel ik idd, maar ooit eraan gedacht dat er mensen geen diploma hebben gehaald en daardoor niet mee konden doen? Of zijn vergeten hun cijferlijst op te sturen? Of dat ze gewoon niet meer wilden?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 13:43 schreef Nad-ja het volgende:
Als het zou kloppen wat jij zegt, dan zouden dus de lotnummers van alle klassen bij elkaar opgeteld 7945 moeten zijn (het totaal aantal aanmeldingen), maar dat is niet zo. Of begrijp ik je verkeerd?
Die redenen die jij geeft (diploma niet gehaald etc.) zorgen ervoor dat er mensen nageplaatst kunnen worden. Dus die mensen zijn in principe (bij voorbaat) ingeloot, maar vallen dan af. Dan is het afhankelijk van je volgnummer (niet je lotnummer!) of je een van de mensen bent die nageplaatst wordt. Jij hebt volgnummer 0913, maar de eerstvolgende die nageplaatst zal worden uit lotingsklasse E is degene met volgnummer 0175.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 13:46 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik idd, maar ooit eraan gedacht dat er mensen geen diploma hebben gehaald en daardoor niet mee konden doen? Of zijn vergeten hun cijferlijst op te sturen? Of dat ze gewoon niet meer wilden?
Als ik jou goed begrijp zijn er 903 mensen ingeloot in klasse E, dan zou ik met mijn volgnummer 913 heel veel kans hebben, niet?
En als dat het aantal mensen is dat is ingeloot, dan zou alles bij elkaar opgeteld; 6551 mensen zouden zijn ingeloot. En dat terwijl er 'maar' 2754 plaatsen zijn.
Ja ik snap t ook niet meer, ach we zien wel.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 13:54 schreef Nad-ja het volgende:
[..]
Die redenen die jij geeft (diploma niet gehaald etc.) zorgen ervoor dat er mensen nageplaatst kunnen worden. Dus die mensen zijn in principe (bij voorbaat) ingeloot, maar vallen dan af. Dan is het afhankelijk van je volgnummer (niet je lotnummer!) of je een van de mensen bent die nageplaatst wordt. Jij hebt volgnummer 0913, maar de eerstvolgende die nageplaatst zal worden uit lotingsklasse E is degene met volgnummer 0175.
Jij vergelijkt nu jouw volgnummer met de lotnummers, maar je moet het volgnummer vergelijken met het rijtje volgnummers.
Maar nogmaals, ik weet helemaal niet zeker of ik het zo goed zeg hè!Ik vind het ook een beetje raar allemaal. Misschien is het een idee om de IB-groep te bellen?
Nja, ik wil het wss niet eens gaan doen, maar toch.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 14:01 schreef Nad-ja het volgende:
Vervelend! Ik hoop in ieder geval voor je dat je toch nog in kunt stromen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |