Ik heb ze de namen Pim, Evie, Boris & Noes gegevenquote:Vandaag van 08:00 tot 15:00 Ambu dienst, de standaard dingen zoals konijnen gevonden, honden kwijt, kalkoen op het dak etc..
En toen werden we rond 13u opgeroepen door het dcw daar lag een doos kittens..
Bleek dat een werknemer gister iets meende te horen uit een afval container maar dacht dat het wel aan hem zou liggen, het toch niet los kon laten en vandaag toen hij op het werk kwam direct is gaan kijken..
Daar vond hij 4 totaal doorweekte en ijskoude kittens ze zijn waarschijnlijk tussen de 2 a 4 dagen oud..
Ze waren echt heeeeel erg onderkoeld. Dus hebben we ze direct mee de ambu in genomen en direct tegen mijn lichaam aan gezet voor de warmte.
Mijn collega had in de tussentijd direct contact opgenomen met de persoon die de kittenplaatsing doet en binnen 4min terwijl we naar haar huis reden kreeg ik een telefoontje van haar
Er was niemand anders te bereiken en er zijn geen andere opvang adresjes momenteel, dus mocht ik direct door naar huis, m.a.w. nachtrust Het was natuurlijik niet de bedoeling om zo snel nieuwe pleegkittens er bij te krijgen, maar so be it.. ze zijn van harte welkom
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:07 schreef Logician het volgende:
Nou.. ik weet niet waar ik moet beginnen
Er bleek ook bloed in de diaree te zitten bij Pim en zijn lichaamstemp. was nog net 34graden ondanks elk uur een nieuwe kruik, de DA zei dat het geen zin had om dan een vocht infuus oid in te brengen omdat volgens haar alles staat en valt met de lichaamstemp.
Voor ze verder ging kijken wou ze de kittens op kattenziekte testen ivm het overgeven, de diaree en het bloed in de ontlasting.. ik heb mij 10min. buiten helemaal staan opvreten van de zenuwen..
Gelukkig bleek die test negatief.. dus wel een darminfectie maar gelukkig geen kattenziekte..
De andere 3 waren wel goed op temp. en reageerden ook goed.. maar pimmetje helaas niet, omdat ze hem geen lanzame leidensweg wilde geven heeft ze hem ingeslapen
v.a 3wk waren de kleintjes allemaal van de 1 op andere dag zindelijk, en nu ze 4wk zijn eten ze allemaal mee met Joep en Teun, met om de 4uur overdag nog een flesjequote:Ook is het met Noes tijden heel slecht gegaan, ze had allemaal absessen die op den duur letterlijk met wit pus openknapten, het randje is meerdere maken in zicht geweest, maar ondertussen (en na 2wk intensief knuffelen, da bezoeken, 2wk antibiotica en de wondjes dagelijks schoonmaken met groene biotex) doet ze het geweldig en begint ze zelfs mee te spelen met de rest!
quote:Guus zijn baasje gaf aan dat hij het slachtoffer van alle andere huisdieren was, en dus nooit echt ontspannen heeft kunnen rondlopen/liggen, dat ze af en toe beneden kwam en er overal plukken haar van hem lagen en ze zich dan afvroeg of ie nog in leven was.. zo erg ging het er aan toe.. vandaar dat hij ook zo spoedig mogelijk een nieuw huisje moest, hij is ontzettend mager en aan de verzorig van het baasje zal het niet liggen, een schat van een mens en ik zag ook echt aan dr dat ze met pijn in dr hart afstand van hem deed, enige wat ik jammer vind is dat het zo lang heeft geduurd voor Guusje, maar voor de rest is er niets negatiefs te zeggen over zijn ex bazintje, superlief mens. Guus is trouwens ook een ex redcat.
Guus kwam gister toen alle kittens in de bench (sleepytime) zaten heel relaxed op de bank liggen en heb nog even lekker met hem kunnen knuffelen, echter 1 stap van Joep uit de Bench en stoere meneer maine coon verstopt zich achter de bank Denk dat hij nogal schrok van de speelsheid van Joep omdat hij een enorme adhdh hond van bijna mijn omvang is gewend de laatste 2jr.. en dus niet zo goed kan inschatten nog wat 'speelsheid' is.. hij doet verder helemaal niets tegen de kittens, hij is vooral bang voor ze.. maar geen geblaas oid.. Ik heb hem net zijn voer en water in zijn hoekje achter de bank gezet en daar heeft hij net lekker grettig van gegeten.. Ik geef hem gewoon lekker de tijd en hopelijk zal hij vanzelf eens gaan kijken.. Ik heb het idee dat hij elke beweging van andere dieren als een mogelijke aanval op hem ziet omdat hij helaas daar gewend aan is geraakt.. hij heeft vannacht ieg heerlijk op zijn coons op de bank gelegen dus dat is wel een goed teken..
Ik denk dat tijd en vooral het leren vertrouwen krijgen in andere dieren en het verschil leren tussen aanval en speelsheid waarschijnlijk nog wel even gaat duren, maar uiteindelijk heel veel goeds gaat opleveren. Het blijft raar om zo'n enorme leeuw bang te zien voor een kitten als noesje
Maar gelukkig laat hij ze wel gewoon snuffelen en aan zijn staart zitten zonder te meppen oid, hij loopt gewoon van ze weg als het te dichtbij komt, t;is echt een superschatje en ik hoop dat hij zich leert veilig te voelen want dat verdient deze echt.. dr zit serieus geen kwaad in..
Het is nog vroegquote:Op zaterdag 27 juni 2009 11:54 schreef Logician het volgende:
ps: leuk die valium, maar tt mag best even aangepast geen idee waarom maar heb per ongeluk teuntje ipv Noes in de tt gezet
Vorig jaar schijnt het tot November door gegaan te zijn, dus wat dat betreft geniet nog maar even van je rust hahahaquote:Op zaterdag 27 juni 2009 11:45 schreef Cat22 het volgende:
Ah, I see. Goede actie.![]()
Potverdorie, mijn huis staat klaar voor Redcats, maar nu laten de moederpoezen op zich wachten.![]()
Awwwquote:Op zaterdag 27 juni 2009 15:11 schreef Logician het volgende:
Jemig, schrik me net dood.. ik heb guus incl kattebak, watet, 2 verschillende merken etenboven op mijn slaapkamer gezet zodat ie wat rust heeft, en was met noes even op bed gaan liggen knuffelen zoals ik wel vaker doe, maar blijkbaar ben ik in slaap gevallen en werd ik 2uur later wakker, noes weg, serieus helemaal paniek was als de dood dat ik op dr was gaan liggen
![]()
![]()
even een zelfhaat en vooral medicatie haat momentje, maar zoeken dus, vind ik noes terug onder het bed die zich helemaal tegen guus aangedrukt heeft en guus die doodstil met doodsangst in zijn ogen mij aankijkt zo van 'help' alsof ie bang was te bewegen
noesje lekker beneden bij de rest gelegd en ik ga maar weer eens op bed liggen, ga kapot van mijn schouder K**zooi
hey wakker even, wat een KKK avond...quote:Op zondag 5 juli 2009 03:16 schreef DrMarten het volgende:
Zo, ff een nachtelijke update......
Tegen half 12 belde Danny dat het helemaal niet goed ging met Logi, heel veel pijn. Er was al een afspraak gemaakt bij de huisartsenpost, dus in de auto gesprongen.
Uiteindelijk de huisarts de brief van de neuroloog gegeven, toen hij die had gelezen heeft ie direct met de dienstdoende neuroloog gebeld. Opname was nu niet aan de orde (doen ze 's nachts alleen als je ter plekke dood ligt te gaan). Wel krijgt ze extra morfine. Ook gaf ze aan iedere keer heel misselijk te zijn, dus ook daar een middel voor gekregen en een laxeermiddel (hij ging er vanuit dat ze die la had, dus klonk wat verbaasd dat ze dat nog niet had).
Ze heeft nu dus een partij pillen in huis waar de gemiddelde dealer jaloers op is.
Junks onder u even opgelet!!!
- 2x daags langwerkende morfine. Oxicodon 10mg
- Tussendoor 4x daags kortwerkende morfine Oxynorm 5mg
- 4x daags Ibuprofen 600
- 4x daags valium. Diazepam 5mg
- 3x daags middel tegen misselijkheid
- 1x daags laxeermiddel
De tramadol (andere pijnstiller) slikt ze sinds dinsdag niet meer want dat mag niet samen met de morfine, dat was ook 4 keer daags.
Oftewel, maandag bellen met de neuroloog dat dit niet echt de bedoeling kan zijn.
Was dus weer een enerverende nacht
quote:Op zaterdag 11 juli 2009 06:35 schreef Darklight het volgende:
haha, toffe foto's
Is gelukkig allemaal gelukt met ophangen, en op de juiste plek
ik hoop dat ik hem wel een keertje mag lenen van Chavez en J.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 12:54 schreef Logician het volgende:
Ik hoop het, hij is helemaal schommelfreak/hangmat gek dus denkdat dat wel hoed gaat komen
![]()
En voor door de week heeft chavez (mijn oudste van 13 die autistisch is) hem al gereserveerd
Jij moet echt nog even doorkrijgen dat wij mannen zijn en niet 6 dingen tegelijk kunnenquote:Op zaterdag 11 juli 2009 12:55 schreef Logician het volgende:
[..]Ja erg he, hij moest precies zo en niet anders, Bertil en DrMarten werden knettergek van die iriitante vrouw op de bank die aanwijzingen lag te geven
![]()
Uit eigen vrije wil of heb je hem van de trap geschopt?quote:Op zaterdag 11 juli 2009 22:16 schreef Logician het volgende:
JA zelfs Noesje is nu bijna even groot!!!
Guus is voor het eerst beneden bij ze nu!!!!!![]()
fotocamera pak en naaar beneden wil!! *lief danny aankjkt voo r trap hulp*
Maar kan ie ineens traplopen dan? Zou een goeie sprong voorwaarts zijn al hoop ik niet dat het een sprong wasquote:Op zaterdag 11 juli 2009 23:12 schreef Logician het volgende:
UIT EIGEN WIL, maar wil jou best wel eens een keer van de trap schoppen heeooo!!!!r![]()
succes, ik heb bezoek!quote:Op donderdag 30 juli 2009 09:01 schreef Darklight het volgende:
leuk hoor
Ben zo ff naar ziekenhuis, maar duurt niet lang
Idd!quote:Op donderdag 30 juli 2009 16:19 schreef Darklight het volgende:
haha leuk hoor, is zeker alles aan het onderzoeken nu
Net wel gegrom en geblaas bij het etensbakje.quote:Op donderdag 30 juli 2009 16:29 schreef Logician het volgende:
Awwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww![]()
Ziet er naar uit dat Pixie het allemaal wel prima vind trouwens
ps: Darklight wanneer kom jij Boris ophalen?![]()
Dat is wel een gave foto, morgen komt Boris hierquote:Op donderdag 30 juli 2009 16:25 schreef CrackityJones het volgende:
Hier de laatste foto voor dit moment. Stilzitten en Evie is nog niet iets wat samengaat.![]()
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 30 juli 2009 22:45 schreef CrackityJones het volgende:
Bij m'n jongere broer op schoot![]()
[ afbeelding ]
Geweldige foto; ze lijkt wel een veldmuisjequote:Op donderdag 30 juli 2009 15:44 schreef CrackityJones het volgende:
Verbaasde blikken van Evie in haar nieuwe huis!
[ afbeelding ]
Edit: snel hé, die foto's![]()
quote:Op donderdag 30 juli 2009 22:45 schreef CrackityJones het volgende:
Bij m'n jongere broer op schoot![]()
[ afbeelding ]
Mooi!quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 09:39 schreef Logician het volgende:
Net gehoord dat de nacht van Noes geweldig is gegaan![]()
Klinkt goed, en denk ik voor Pixie ook echt heel erg leukquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 11:21 schreef CrackityJones het volgende:
[..]
Mooi!De 2e nacht ging ook goed hier. Op dit moment zitten Pixie en Evie elkaar op topsnelheid achterna door het hele huis.
Het lijkt al meer op spelen dan op rivaliteit.
Haha, Evie is ook zo'n spinnerd! Soms lijkt het net een op hol geslagen dieseltrein.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 13:53 schreef Lord Katundro het volgende:
Ik heb Boris net gezienGrappig om te zien dat de andere 3 katten een beetje bang voor hem zijn
Hij is super speels en ondeugendEn hij kan enorm hard snorren!
Wat een slim idee, denk dat ze het deurtje niet kent/snaptquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 17:17 schreef CrackityJones het volgende:
[..]
Haha, Evie is ook zo'n spinnerd! Soms lijkt het net een op hol geslagen dieseltrein.![]()
Vanmiddag kwam ik er wel achter dat Evie niet in de kattenbak heeft gepoept, maar in een donker verscholen hoekje in de woonkamer (ik had de kattenbak schoongemaakt, maar het huis bleef stinkenzodoende kwam ik erachter). Ik heb daar nu een open bak neergezet, die ik geleidelijk ga verplaatsen naar de kamer waar ook Pixie z'n behoeftes doet.
Zo ligt Evie er nu bij. Het lijkt erop dat ze wat slaap aan het inhalen is die ze de afgelopen 2 dagen niet echt heeft gehad door alle nieuwe indrukken.
[ afbeelding ]
Goed om te horen!quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 17:55 schreef Darklight het volgende:
Hier gaat alles goed, hij speelt nu buiten op het balkon met blaadjes(zit nu ook buiten
) Heeft bijna de hele middag geslapen achter een kast, en vannacht bij mij op bed naast me kussen
Andere drie katten(van mn ma, 2 zwarte, 1 rode) zijn nog beetje bang, maar gaat goed komen, ze beginnen wel aan elkaar te wennen, hebben net ook samen vis gegeten, was geen ruzie ofzoHij is nog steeds superspeels, echt schattig om te zien
edit - en Katundro is trouwens mn tweeling broer, had je al begrepen denk ik
Awwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwquote:Op woensdag 5 augustus 2009 19:43 schreef CrackityJones het volgende:
Lief hé!![]()
Hier nog een schattig filmpje van Pixie die Evie aan het likken is. Op een gegeven moment past hij een behoorlijke houdgreep toe, maar dat zal wel speelsigheid zijn.![]()
Ben heel nieuwsgierig!!quote:Op woensdag 5 augustus 2009 19:46 schreef Darklight het volgende:
haha boris is alweer wakkerIs helemaal gek op het witte muisje dat ik kreeg bij het DA
Zit die nu mee te spelen
edit - had idd een picasa account haha:7
http://picasaweb.google.com/DemantoNaturan/ nu nog alleen foto's van de 3 andere katten
Zal vanavond of morgen foto's uploaden
quote:Op woensdag 5 augustus 2009 23:01 schreef Darklight het volgende:
Paar foto's staan erop, zal er wel meer uploaden binnenkort
http://picasaweb.google.com/DemantoNaturan/Boris#
se 01 van The L wordquote:Seizoen1 van wat heb je gedownload? Kwam erachter dat ik S2 van Californication allang kenBinnenkort S3
En ff wachten op laatste seizoen Lost(nog 6mnden)
En truste!
quote:Op donderdag 6 augustus 2009 00:19 schreef Darklight het volgende:
Hij klom alleen helemaal naar boven, bleef ff hangen, en ging op dezelfde manier weer naar beneden
Hij wil ook steeds meer spelen met de andere katten, maar die snappen het niet helemaal(die willen alleen maar slapen de hele dag)
Wat een práchtig diertje!quote:
Het gaat meer dan goed! Soms verveeld Pixie Evie echter een beetjequote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:48 schreef Crazy-p het volgende:
wat is ze al groot zeg!
hoop dat het nog steeds zo goed gaat tussen Evie en Pixie
Mooie foto's van Boris/Beertje & Eviequote:Op zaterdag 5 september 2009 18:56 schreef Darklight het volgende:
Zoals gezegd, met Beertje/Boosje alles goed, foto's komem eraan, lig zelf in het ziekenhis nu
Weet niet hoelang dat gaat duren
Vond het ook gezellig! Hopelijk ben je snel weer de oude.quote:Op maandag 7 september 2009 21:07 schreef Darklight het volgende:
Yvo, leuk dat je er even was! En bedankt voor de pepernoten etc
Dialyse 2 is weer in de lucht
Hij past om mijn enkel! Ook wel om mijn pols maar dan wel wijd, smalle polsjes hequote:Op vrijdag 9 oktober 2009 14:33 schreef Darklight het volgende:
Graag gedaan, handmadeHoop dat die past, Ik heb voor mezelf een yin/yang(zwart/wit) versie gemaakt
Gaat mij wel goed naar omstandigheden, nog steeds medicijnen voor de schildklier, rest vertel ik wel een andere keer.
Met Beertje ook alles prima, is al redelijk groot en dik, zal dit weekend wel weer foto's uploaden
Sterkte,wel klote nog steeds die medicijnen, hopelijk wordt dat wat minder de komende tijd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |