abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † maandag 8 juni 2009 @ 20:01:42 #1
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_69837040
Hoe het begon:
quote:
Aangezien Joep & Teun ook een eigen topic hebben, vind ik dat deze 4 zieltjes dat ook verdienen, en ik mag hopen dat het baasje iets heel naars krijgt

Vandaag van 08:00 tot 15:00 Ambu dienst, de standaard dingen zoals konijnen gevonden, honden kwijt, kalkoen op het dak etc..

En toen werden we rond 13u opgeroepen door het dcw daar lag een doos kittens..

Bleek dat een werknemer gister iets meende te horen uit een afval container maar dacht dat het wel aan hem zou liggen, het toch niet los kon laten en vandaag toen hij op het werk kwam direct is gaan kijken..
Daar vond hij 4 totaal doorweekte en ijskoude kittens ze zijn waarschijnlijk tussen de 2 a 4 dagen oud..
Ze waren echt heeeeel erg onderkoeld. Dus hebben we ze direct mee de ambu in genomen en direct tegen mijn lichaam aan gezet voor de warmte.

Mijn collega had in de tussentijd direct contact opgenomen met de persoon die de kittenplaatsing doet en binnen 4min terwijl we naar haar huis reden kreeg ik een telefoontje van haar
Er was niemand anders te bereiken en er zijn geen andere opvang adresjes momenteel, dus mocht ik direct door naar huis, m.a.w. nachtrust Het was natuurlijik niet de bedoeling om zo snel nieuwe pleegkittens er bij te krijgen, maar so be it.. ze zijn van harte welkom

Facts:
Het zijn 2 mannetjes en 2 vrouwtjes.

Zwart met wit M: Pim 120 gram
Zwart M: Boris 135 gram
Zwart V: Noes 115 gram
Zwart V: Evie 134 gram

PS: Volgens Teuntje zijn ze heeeeeeeeeeel erg eng
Helaas heeft Pim het niet gered
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 13:07 schreef Logician het volgende:
Nou.. ik weet niet waar ik moet beginnen

Er bleek ook bloed in de diaree te zitten bij Pim en zijn lichaamstemp. was nog net 34graden ondanks elk uur een nieuwe kruik, de DA zei dat het geen zin had om dan een vocht infuus oid in te brengen omdat volgens haar alles staat en valt met de lichaamstemp.

Voor ze verder ging kijken wou ze de kittens op kattenziekte testen ivm het overgeven, de diaree en het bloed in de ontlasting.. ik heb mij 10min. buiten helemaal staan opvreten van de zenuwen..

Gelukkig bleek die test negatief.. dus wel een darminfectie maar gelukkig geen kattenziekte..

De andere 3 waren wel goed op temp. en reageerden ook goed.. maar pimmetje helaas niet, omdat ze hem geen lanzame leidensweg wilde geven heeft ze hem ingeslapen

@: leukerdje, ik wil het wel aannemen, maar zoals ik al zei, de kittens vallen onder regels waar ik nu helaas niets meer mee kan, het is wel zo dat als ze zo beter zijn en er is een nieuwe moederpoes ze daar dan waarschijnlijk wel direct geplaatst kunnen worden.. Ik vind het dus moeilijk om daar op in te gaan om dat dit allemaal buiten mij om gaat en ik niet de zeggenschap over de kittens heb wat dat betreft..

Ik ga even een kop koffie zetten en een sigaret roken
En nu gaat het ook al erg slecht met Noes
quote:
Op maandag 8 juni 2009 19:30 schreef Mama_Mia het volgende:
Ben net gebeld.

De darmpjes zaten nogal verstopt/waren ontstoken, dus die zijn bij de DA gemasseerd. Ze wil nog wel een beetje drinken dus ze laten Noes op dit moment nog in leven. Het wordt helaas afwachten of het nu beter gaat, ze blijft aan de antibiotica, maar de abcessen die ze had waren wel weer wat gegroeid. Enige wat nu gedaan kan worden is proberen haar te voeren en afwachten

Verder nieuws horen we later wel denk ik, Logician werd weer opgehaald van de dierenarts.

HUP NOES
Duim hier verder voor de kittens!

[ Bericht 0% gewijzigd door Barbaaf op 08-06-2009 20:14:06 (link naar vorig deel bovenaan toegevoegd) ]
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_69837084
*duimduimduimduim*

Dankje voor de openingspost Barbaaf
♥ scars make us who we are ♥
  maandag 8 juni 2009 @ 20:06:26 #3
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_69837263
Hier maar verder duimen, maar heb wel een slecht gevoel
pi_69837395
quote:
Op maandag 8 juni 2009 20:06 schreef Darklight het volgende:
Hier maar verder duimen, maar heb wel een slecht gevoel
Dat dus.

Als de AB nu nog niet alle bacteriën heeft kunnen aanpakken dan dalen haar kansen drastisch. Maar ze is er nog dus we blijven duimen! Er zijn kittens doorgekomen die er nog slechter aan toe waren dan haar.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_69837423
* ferrari_rood duimt mee
pi_69837627
quote:
Op maandag 8 juni 2009 20:09 schreef Cat22 het volgende:

[..]
Maar ze is er nog dus we blijven duimen! Er zijn kittens doorgekomen die er nog slechter aan toe waren dan haar.
.
  maandag 8 juni 2009 @ 20:20:12 #7
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_69837893
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_69838019

* innepin duimt mee voor Noes
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_69838789
* Fha duimt ook mee voor Noes
go noes!
Op woensdag 22 mei 2013 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik moet er ook idd niet zo over zaniken. Sorry :P
pi_69839022
Tegenvaller nadat het zo goed ging vrijdag en zaterdag

Hopen dat het weer bij trekt en ze het redt.

[ Bericht 0% gewijzigd door DrMarten op 08-06-2009 20:56:04 ]
A mind with a heart of it's own
pi_69839599
Ik hoop dat ze blijft vechten, ze krijgt nog wel een huisje bij Logi zelf! Hopelijk trekt dat haar over de streep! Hup Noes!
Any news?
Je weet toch zichzellef.
pi_69839781
Hup noes, je kunt het!
Hoop ik met heel m'n hart..
pi_69839790
quote:
Op maandag 8 juni 2009 20:57 schreef Brittie het volgende:
Ik hoop dat ze blijft vechten, ze krijgt nog wel een huisje bij Logi zelf! Hopelijk trekt dat haar over de streep! Hup Noes!
Any news?
Nee, Logi moet werken tot 22u, dus nog verder geen nieuws gehad. Maar het is nog niet zeker of ze Noes mag houden; wat ik begreep moest ze zich inschrijven voor de kitten op de website, net zoals alle anderen.
pi_69839978

Een kaarsje voor Noes.
Kom op dametje!
pi_69840612
quote:
Op maandag 8 juni 2009 21:01 schreef Mama_Mia het volgende:

[..]

Nee, Logi moet werken tot 22u, dus nog verder geen nieuws gehad. Maar het is nog niet zeker of ze Noes mag houden; wat ik begreep moest ze zich inschrijven voor de kitten op de website, net zoals alle anderen.
Dat is ook zuur als je er zoveel energie en liefde in gestoken hebt
Je weet toch zichzellef.
  maandag 8 juni 2009 @ 21:19:25 #16
52349 purplerose
Footsteps lead me to Eddie O+
pi_69840752
hard meeduimt
Uit een goeie worst hoort sap te komen! :7
Best place for a woman? Face down, ass up
In perfect love and perfect trust. An'ye harm none do what ye will
I Lipsmackers ftw baby! Yeahhh!
  maandag 8 juni 2009 @ 21:25:39 #17
203045 j31
http://www.hullekes.nl
pi_69841065
Ik duim ook mee, go NOES!!
  maandag 8 juni 2009 @ 21:40:05 #18
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_69841775
Och Noesje toch

Go girly
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_69842011
Ben net thuis, wat een dag!

Even snel een paar feitjes:
De DA weet niet wat voor absessen/ontstekingen het zijn, ze heeft zoiets nog nooit eerder gezien.
De darmen van Noesje zitten helemaal dicht = lauw water geven en veel masseren
Noesje heeft waarschijnlijk niesziekte en daar is niets tegen te doen behalve afwachten
Ik mag Noes niet houden van het asiel omdat ik een fret heb (ondanks dat deze katten gewend is)..

Ik moet eerlijk zeggen dat ik heb zitten janken toen ik hoorde dat ik dr niet mocht houden, maar ik kan er niets tegen doen, dus ik moet het gewoon accepteren en ik ga natuurlijk gewoon met net zoveel liefde verder met haar verzorging..

Ik heb nog niet gegeten, dus dat ga ik nu eerst maar eens even doen, ben serieus blij dat k morgen vrij ben..
pi_69842231
*knuffelt* Ik was ook goed kwaad toen ik dat hoorde. Het slaat toch helemaal nergens op?!

Hoop dat het lauwe water & masseren helpt. Als je nog hulp nodig hebt/gezelschap wil dan kan ik woensdag en donderdag als je dan tijd hebt. Ik blijf in de tussentijd duimen voor het mooie meisje
pi_69842503
quote:
Op maandag 8 juni 2009 21:45 schreef Logician het volgende:

De DA weet niet wat voor absessen/ontstekingen het zijn, ze heeft zoiets nog nooit eerder gezien.
Noesje heeft waarschijnlijk niesziekte en daar is niets tegen te doen behalve afwachten
Ik mag Noes niet houden van het asiel omdat ik een fret heb (ondanks dat deze katten gewend is)..

Ik moet eerlijk zeggen dat ik heb zitten janken toen ik hoorde dat ik dr niet mocht houden, maar ik kan er niets tegen doen, dus ik moet het gewoon accepteren en ik ga natuurlijk gewoon met net zoveel liefde verder met haar verzorging..

Ik heb nog niet gegeten, dus dat ga ik nu eerst maar eens even doen, ben serieus blij dat k morgen vrij ben..
5 kittens opvangen mag wel als je een fret hebt, maar een kat houden niet? Das krom

Als ik iets voor je kan doen........
iig sterkte en knuffel enzo
A mind with a heart of it's own
pi_69842793
Wat is dat voor een onzin!?
Je bent goed genoeg om kittens op te vangen maar mag ze daarna geen huisje bieden!? Ik snap dat het asiel regels moet hanteren, maar dan vind ik dat ze je ook als gastgezin hadden moeten weigeren. Wat een rotstreek zeg! Ik kan me voorstellen dat je daar flink van ondersteboven bent geweest. En nu blijft het dametje ook nog sukkelen.
voor jou en een krabbeltje achter de oortjes (voor zover zichtbaar aanwezig ) voor je beestenboel.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_69843436
*duimt mee voor Noesje*

Snap die regels van het asiel ook niet helemaal, zijn ze soms bang dat je al hun schattige kittens inpikt ofzo? Ik krijg een beetje het gevoel dat ze je haar niet gunnen -als ze het al haalt- omdat de andere kittens ook al via jou zijn gegaan en niet via het asiel.. Maar goed, misschien bekijk ik het wel te negatief hoor
(:
  maandag 8 juni 2009 @ 22:19:31 #24
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_69843591
quote:
Op maandag 8 juni 2009 21:45 schreef Logician het volgende:

Eet smakelijk en een dikke kus voor jou!
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_69844267
Mja ik vind het dus ook een heel vreemde reden
Maar de vrouw die dit heeft gezegt is dus de basin van het asiel.. en daar kan ik natuurlijk weinig tegen beginnen.. ik hoorde het via de kittendame, ik ben trouwens heel bang om nu mensen zwart te maken dat is nl. niet mijn bedoeling, maar ik snap het gewoon niet..

Ik wil die mevrouw ieg. vragen wat dan de reden is dat ik wel kittens mag opvangen ..

Want het lijkt mij dat als ze zo klein zijn mijn fret veel gevaarlijker is dan als ze groot zijn..
En toch ik ken mijn fret door en door en mijn fret kan prima met katten v.a een maand of 3 samen want dat is al eerder gebeurd.. mijn fret heeft zelfs nog nooit iemand gebeten, volgens mij is het helemaal geen fret

Ik wil haar argument hierover graag horen.. ik weet alleen nog niet zo goed hoe ik dit het beste kan brengen aangezien ik niemand wil aanvallen etc...

blergh

Ik ga even tv hangen ..

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 08-06-2009 22:32:19 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')