Helaas heeft Pim het niet geredquote:Aangezien Joep & Teun ook een eigen topic hebben, vind ik dat deze 4 zieltjes dat ook verdienen, en ik mag hopen dat het baasje iets heel naars krijgt
Vandaag van 08:00 tot 15:00 Ambu dienst, de standaard dingen zoals konijnen gevonden, honden kwijt, kalkoen op het dak etc..
En toen werden we rond 13u opgeroepen door het dcw daar lag een doos kittens..
Bleek dat een werknemer gister iets meende te horen uit een afval container maar dacht dat het wel aan hem zou liggen, het toch niet los kon laten en vandaag toen hij op het werk kwam direct is gaan kijken..
Daar vond hij 4 totaal doorweekte en ijskoude kittens ze zijn waarschijnlijk tussen de 2 a 4 dagen oud..
Ze waren echt heeeeel erg onderkoeld. Dus hebben we ze direct mee de ambu in genomen en direct tegen mijn lichaam aan gezet voor de warmte.
Mijn collega had in de tussentijd direct contact opgenomen met de persoon die de kittenplaatsing doet en binnen 4min terwijl we naar haar huis reden kreeg ik een telefoontje van haar
Er was niemand anders te bereiken en er zijn geen andere opvang adresjes momenteel, dus mocht ik direct door naar huis, m.a.w. nachtrust Het was natuurlijik niet de bedoeling om zo snel nieuwe pleegkittens er bij te krijgen, maar so be it.. ze zijn van harte welkom
Facts:
Het zijn 2 mannetjes en 2 vrouwtjes.
Zwart met wit M: Pim 120 gram
Zwart M: Boris 135 gram
Zwart V: Noes 115 gram
Zwart V: Evie 134 gram
PS: Volgens Teuntje zijn ze heeeeeeeeeeel erg eng
En nu gaat het ook al erg slecht met Noesquote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:07 schreef Logician het volgende:
Nou.. ik weet niet waar ik moet beginnen![]()
Er bleek ook bloed in de diaree te zitten bij Pim en zijn lichaamstemp. was nog net 34graden ondanks elk uur een nieuwe kruik, de DA zei dat het geen zin had om dan een vocht infuus oid in te brengen omdat volgens haar alles staat en valt met de lichaamstemp.
Voor ze verder ging kijken wou ze de kittens op kattenziekte testen ivm het overgeven, de diaree en het bloed in de ontlasting.. ik heb mij 10min. buiten helemaal staan opvreten van de zenuwen..
Gelukkig bleek die test negatief.. dus wel een darminfectie maar gelukkig geen kattenziekte..
De andere 3 waren wel goed op temp. en reageerden ook goed.. maar pimmetje helaas niet, omdat ze hem geen lanzame leidensweg wilde geven heeft ze hem ingeslapen![]()
@: leukerdje, ik wil het wel aannemen, maar zoals ik al zei, de kittens vallen onder regels waar ik nu helaas niets meer mee kan, het is wel zo dat als ze zo beter zijn en er is een nieuwe moederpoes ze daar dan waarschijnlijk wel direct geplaatst kunnen worden.. Ik vind het dus moeilijk om daar op in te gaan om dat dit allemaal buiten mij om gaat en ik niet de zeggenschap over de kittens heb wat dat betreft..
Ik ga even een kop koffie zetten en een sigaret roken
Duim hier verder voor de kittens!quote:Op maandag 8 juni 2009 19:30 schreef Mama_Mia het volgende:
Ben net gebeld.
De darmpjes zaten nogal verstopt/waren ontstoken, dus die zijn bij de DA gemasseerd. Ze wil nog wel een beetje drinken dus ze laten Noes op dit moment nog in leven. Het wordt helaas afwachten of het nu beter gaat, ze blijft aan de antibiotica, maar de abcessen die ze had waren wel weer wat gegroeid. Enige wat nu gedaan kan worden is proberen haar te voeren en afwachten
Verder nieuws horen we later wel denk ik, Logician werd weer opgehaald van de dierenarts.
HUP NOES
Dat dus.quote:Op maandag 8 juni 2009 20:06 schreef Darklight het volgende:
Hier maar verder duimen, maar heb wel een slecht gevoel
quote:Op maandag 8 juni 2009 20:09 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Maar ze is er nog dus we blijven duimen! Er zijn kittens doorgekomen die er nog slechter aan toe waren dan haar.
Nee, Logi moet werken tot 22u, dus nog verder geen nieuws gehad. Maar het is nog niet zeker of ze Noes mag houden; wat ik begreep moest ze zich inschrijven voor de kitten op de website, net zoals alle anderen.quote:Op maandag 8 juni 2009 20:57 schreef Brittie het volgende:
Ik hoop dat ze blijft vechten, ze krijgt nog wel een huisje bij Logi zelf! Hopelijk trekt dat haar over de streep! Hup Noes!
Any news?
Dat is ook zuur als je er zoveel energie en liefde in gestoken hebtquote:Op maandag 8 juni 2009 21:01 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Nee, Logi moet werken tot 22u, dus nog verder geen nieuws gehad. Maar het is nog niet zeker of ze Noes mag houden; wat ik begreep moest ze zich inschrijven voor de kitten op de website, net zoals alle anderen.
5 kittens opvangen mag wel als je een fret hebt, maar een kat houden niet? Das kromquote:Op maandag 8 juni 2009 21:45 schreef Logician het volgende:
Ben net thuis, wat een dag!
Even snel een paar feitjes:
De DA weet niet wat voor absessen/ontstekingen het zijn, ze heeft zoiets nog nooit eerder gezien.
De darmen van Noesje zitten helemaal dicht = lauw water geven en veel masseren
Noesje heeft waarschijnlijk niesziekte en daar is niets tegen te doen behalve afwachten
Ik mag Noes niet houden van het asiel omdat ik een fret heb (ondanks dat deze katten gewend is)..
Ik moet eerlijk zeggen dat ik heb zitten janken toen ik hoorde dat ik dr niet mocht houden, maar ik kan er niets tegen doen, dus ik moet het gewoon accepteren en ik ga natuurlijk gewoon met net zoveel liefde verder met haar verzorging..
Ik heb nog niet gegeten, dus dat ga ik nu eerst maar eens even doen, ben serieus blij dat k morgen vrij ben..
Eet smakelijk en een dikke kus voor jou!quote:Op maandag 8 juni 2009 21:45 schreef Logician het volgende:
Ben net thuis, wat een dag!
Even snel een paar feitjes:
De DA weet niet wat voor absessen/ontstekingen het zijn, ze heeft zoiets nog nooit eerder gezien.
De darmen van Noesje zitten helemaal dicht = lauw water geven en veel masseren
Noesje heeft waarschijnlijk niesziekte en daar is niets tegen te doen behalve afwachten
Ik mag Noes niet houden van het asiel omdat ik een fret heb (ondanks dat deze katten gewend is)..
Ik moet eerlijk zeggen dat ik heb zitten janken toen ik hoorde dat ik dr niet mocht houden, maar ik kan er niets tegen doen, dus ik moet het gewoon accepteren en ik ga natuurlijk gewoon met net zoveel liefde verder met haar verzorging..
Ik heb nog niet gegeten, dus dat ga ik nu eerst maar eens even doen, ben serieus blij dat k morgen vrij ben..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |