Hoe het begon
quote:
Vandaag van 08:00 tot 15:00 Ambu dienst, de standaard dingen zoals konijnen gevonden, honden kwijt, kalkoen op het dak etc..
En toen werden we rond 13u opgeroepen door het dcw daar lag een doos kittens..
Bleek dat een werknemer gister iets meende te horen uit een afval container maar dacht dat het wel aan hem zou liggen, het toch niet los kon laten en vandaag toen hij op het werk kwam direct is gaan kijken..
Daar vond hij 4 totaal doorweekte en ijskoude kittens ze zijn waarschijnlijk tussen de 2 a 4 dagen oud..
Ze waren echt heeeeel erg onderkoeld. Dus hebben we ze direct mee de ambu in genomen en direct tegen mijn lichaam aan gezet voor de warmte.
Mijn collega had in de tussentijd direct contact opgenomen met de persoon die de kittenplaatsing doet en binnen 4min terwijl we naar haar huis reden kreeg ik een telefoontje van haar
Er was niemand anders te bereiken en er zijn geen andere opvang adresjes momenteel, dus mocht ik direct door naar huis, m.a.w. nachtrust Het was natuurlijik niet de bedoeling om zo snel nieuwe pleegkittens er bij te krijgen, maar so be it.. ze zijn van harte welkom
Ik heb ze de namen Pim, Evie, Boris & Noes gegeven
En aangezien Joen & Teuntje ook een eigen topic reeks hebben:
Kittens: Joep & TeuntjeKittens: Joep & Teuntje #2Vind ik dat deze 4 zieltjes dat ook verdienen, en ik mag hopen dat het baasje iets heel naars krijgt
Vorige topics:
Kittens: Pim, Boris, Noes & EvieKittens: Erop of eronder voor NoesToen
![]()
Nu:
Boris
![]()
Evie
![]()
Noesje
![]()
Volledige
foto album -
Evie is gereserveerd door CrakityJones
Boris is gerserveerd door DarkLight
En hopelijk mag Noesje hier Blijven
Helaas heeft Pim het niet gered
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 13:07 schreef Logician het volgende:
Nou.. ik weet niet waar ik moet beginnen
Er bleek ook bloed in de diaree te zitten bij Pim en zijn lichaamstemp. was nog net 34graden ondanks elk uur een nieuwe kruik, de DA zei dat het geen zin had om dan een vocht infuus oid in te brengen omdat volgens haar alles staat en valt met de lichaamstemp.
Voor ze verder ging kijken wou ze de kittens op kattenziekte testen ivm het overgeven, de diaree en het bloed in de ontlasting.. ik heb mij 10min. buiten helemaal staan opvreten van de zenuwen..
Gelukkig bleek die test negatief.. dus wel een darminfectie maar gelukkig geen kattenziekte..
De andere 3 waren wel goed op temp. en reageerden ook goed.. maar pimmetje helaas niet, omdat ze hem geen lanzame leidensweg wilde geven heeft ze hem ingeslapen
quote:
Ook is het met Noes tijden heel slecht gegaan, ze had allemaal absessen die op den duur letterlijk met wit pus openknapten, het randje is meerdere maken in zicht geweest, maar ondertussen (en na 2wk intensief knuffelen, da bezoeken, 2wk antibiotica en de wondjes dagelijks schoonmaken met groene biotex) doet ze het geweldig en begint ze zelfs mee te spelen met de rest!
v.a 3wk waren de kleintjes allemaal van de 1 op andere dag zindelijk, en nu ze 4wk zijn eten ze allemaal mee met Joep en Teun, met om de 4uur overdag nog een flesje

-
Ondertussen hebben ze ook een grote broer er bij in huis, die even tijd nodig heeft om tot rust te komen van alles en een heerlijke plekje incl eten/drinken/fleecedekentje achter de bank heeft gekregen.
Zijn naam heb ik (in overleg met de vorige eigenaar omgedoopt van Wups naar Guus, Guusje is een Coon van 2jr oud.
quote:
Guus zijn baasje gaf aan dat hij het slachtoffer van alle andere huisdieren was, en dus nooit echt ontspannen heeft kunnen rondlopen/liggen, dat ze af en toe beneden kwam en er overal plukken haar van hem lagen en ze zich dan afvroeg of ie nog in leven was.. zo erg ging het er aan toe.. vandaar dat hij ook zo spoedig mogelijk een nieuw huisje moest, hij is ontzettend mager en aan de verzorig van het baasje zal het niet liggen, een schat van een mens en ik zag ook echt aan dr dat ze met pijn in dr hart afstand van hem deed, enige wat ik jammer vind is dat het zo lang heeft geduurd voor Guusje, maar voor de rest is er niets negatiefs te zeggen over zijn ex bazintje, superlief mens. Guus is trouwens ook een ex redcat.
Guus kwam gister toen alle kittens in de bench (sleepytime) zaten heel relaxed op de bank liggen en heb nog even lekker met hem kunnen knuffelen, echter 1 stap van Joep uit de Bench en stoere meneer maine coon verstopt zich achter de bank Denk dat hij nogal schrok van de speelsheid van Joep omdat hij een enorme adhdh hond van bijna mijn omvang is gewend de laatste 2jr.. en dus niet zo goed kan inschatten nog wat 'speelsheid' is.. hij doet verder helemaal niets tegen de kittens, hij is vooral bang voor ze.. maar geen geblaas oid.. Ik heb hem net zijn voer en water in zijn hoekje achter de bank gezet en daar heeft hij net lekker grettig van gegeten.. Ik geef hem gewoon lekker de tijd en hopelijk zal hij vanzelf eens gaan kijken.. Ik heb het idee dat hij elke beweging van andere dieren als een mogelijke aanval op hem ziet omdat hij helaas daar gewend aan is geraakt.. hij heeft vannacht ieg heerlijk op zijn coons op de bank gelegen dus dat is wel een goed teken..
Ik denk dat tijd en vooral het leren vertrouwen krijgen in andere dieren en het verschil leren tussen aanval en speelsheid waarschijnlijk nog wel even gaat duren, maar uiteindelijk heel veel goeds gaat opleveren. Het blijft raar om zo'n enorme leeuw bang te zien voor een kitten als noesje
Maar gelukkig laat hij ze wel gewoon snuffelen en aan zijn staart zitten zonder te meppen oid, hij loopt gewoon van ze weg als het te dichtbij komt, t;is echt een superschatje en ik hoop dat hij zich leert veilig te voelen want dat verdient deze echt.. dr zit serieus geen kwaad in..
[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2009 11:53:28 ]