abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70419550
Hoe het begon
quote:
Vandaag van 08:00 tot 15:00 Ambu dienst, de standaard dingen zoals konijnen gevonden, honden kwijt, kalkoen op het dak etc..

En toen werden we rond 13u opgeroepen door het dcw daar lag een doos kittens..

Bleek dat een werknemer gister iets meende te horen uit een afval container maar dacht dat het wel aan hem zou liggen, het toch niet los kon laten en vandaag toen hij op het werk kwam direct is gaan kijken..
Daar vond hij 4 totaal doorweekte en ijskoude kittens ze zijn waarschijnlijk tussen de 2 a 4 dagen oud..
Ze waren echt heeeeel erg onderkoeld. Dus hebben we ze direct mee de ambu in genomen en direct tegen mijn lichaam aan gezet voor de warmte.

Mijn collega had in de tussentijd direct contact opgenomen met de persoon die de kittenplaatsing doet en binnen 4min terwijl we naar haar huis reden kreeg ik een telefoontje van haar
Er was niemand anders te bereiken en er zijn geen andere opvang adresjes momenteel, dus mocht ik direct door naar huis, m.a.w. nachtrust Het was natuurlijik niet de bedoeling om zo snel nieuwe pleegkittens er bij te krijgen, maar so be it.. ze zijn van harte welkom
Ik heb ze de namen Pim, Evie, Boris & Noes gegeven

En aangezien Joen & Teuntje ook een eigen topic reeks hebben:
Kittens: Joep & Teuntje
Kittens: Joep & Teuntje #2

Vind ik dat deze 4 zieltjes dat ook verdienen, en ik mag hopen dat het baasje iets heel naars krijgt
Vorige topics:
Kittens: Pim, Boris, Noes & Evie
Kittens: Erop of eronder voor Noes

Toen

Nu:
Boris

Evie

Noesje

Volledige foto album

-

Evie is gereserveerd door CrakityJones
Boris is gerserveerd door DarkLight
En hopelijk mag Noesje hier Blijven

Helaas heeft Pim het niet gered
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 13:07 schreef Logician het volgende:
Nou.. ik weet niet waar ik moet beginnen

Er bleek ook bloed in de diaree te zitten bij Pim en zijn lichaamstemp. was nog net 34graden ondanks elk uur een nieuwe kruik, de DA zei dat het geen zin had om dan een vocht infuus oid in te brengen omdat volgens haar alles staat en valt met de lichaamstemp.

Voor ze verder ging kijken wou ze de kittens op kattenziekte testen ivm het overgeven, de diaree en het bloed in de ontlasting.. ik heb mij 10min. buiten helemaal staan opvreten van de zenuwen..

Gelukkig bleek die test negatief.. dus wel een darminfectie maar gelukkig geen kattenziekte..

De andere 3 waren wel goed op temp. en reageerden ook goed.. maar pimmetje helaas niet, omdat ze hem geen lanzame leidensweg wilde geven heeft ze hem ingeslapen
quote:
Ook is het met Noes tijden heel slecht gegaan, ze had allemaal absessen die op den duur letterlijk met wit pus openknapten, het randje is meerdere maken in zicht geweest, maar ondertussen (en na 2wk intensief knuffelen, da bezoeken, 2wk antibiotica en de wondjes dagelijks schoonmaken met groene biotex) doet ze het geweldig en begint ze zelfs mee te spelen met de rest!
v.a 3wk waren de kleintjes allemaal van de 1 op andere dag zindelijk, en nu ze 4wk zijn eten ze allemaal mee met Joep en Teun, met om de 4uur overdag nog een flesje

-

Ondertussen hebben ze ook een grote broer er bij in huis, die even tijd nodig heeft om tot rust te komen van alles en een heerlijke plekje incl eten/drinken/fleecedekentje achter de bank heeft gekregen.
Zijn naam heb ik (in overleg met de vorige eigenaar omgedoopt van Wups naar Guus, Guusje is een Coon van 2jr oud.
quote:
Guus zijn baasje gaf aan dat hij het slachtoffer van alle andere huisdieren was, en dus nooit echt ontspannen heeft kunnen rondlopen/liggen, dat ze af en toe beneden kwam en er overal plukken haar van hem lagen en ze zich dan afvroeg of ie nog in leven was.. zo erg ging het er aan toe.. vandaar dat hij ook zo spoedig mogelijk een nieuw huisje moest, hij is ontzettend mager en aan de verzorig van het baasje zal het niet liggen, een schat van een mens en ik zag ook echt aan dr dat ze met pijn in dr hart afstand van hem deed, enige wat ik jammer vind is dat het zo lang heeft geduurd voor Guusje, maar voor de rest is er niets negatiefs te zeggen over zijn ex bazintje, superlief mens. Guus is trouwens ook een ex redcat.

Guus kwam gister toen alle kittens in de bench (sleepytime) zaten heel relaxed op de bank liggen en heb nog even lekker met hem kunnen knuffelen, echter 1 stap van Joep uit de Bench en stoere meneer maine coon verstopt zich achter de bank Denk dat hij nogal schrok van de speelsheid van Joep omdat hij een enorme adhdh hond van bijna mijn omvang is gewend de laatste 2jr.. en dus niet zo goed kan inschatten nog wat 'speelsheid' is.. hij doet verder helemaal niets tegen de kittens, hij is vooral bang voor ze.. maar geen geblaas oid.. Ik heb hem net zijn voer en water in zijn hoekje achter de bank gezet en daar heeft hij net lekker grettig van gegeten.. Ik geef hem gewoon lekker de tijd en hopelijk zal hij vanzelf eens gaan kijken.. Ik heb het idee dat hij elke beweging van andere dieren als een mogelijke aanval op hem ziet omdat hij helaas daar gewend aan is geraakt.. hij heeft vannacht ieg heerlijk op zijn coons op de bank gelegen dus dat is wel een goed teken..

Ik denk dat tijd en vooral het leren vertrouwen krijgen in andere dieren en het verschil leren tussen aanval en speelsheid waarschijnlijk nog wel even gaat duren, maar uiteindelijk heel veel goeds gaat opleveren. Het blijft raar om zo'n enorme leeuw bang te zien voor een kitten als noesje

Maar gelukkig laat hij ze wel gewoon snuffelen en aan zijn staart zitten zonder te meppen oid, hij loopt gewoon van ze weg als het te dichtbij komt, t;is echt een superschatje en ik hoop dat hij zich leert veilig te voelen want dat verdient deze echt.. dr zit serieus geen kwaad in..

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2009 11:53:28 ]
pi_70419609
Wat lees ik nu!? Is Guus een ex-redcat?

Jij woont toch niet in de regio Eindhoven? Hoe is dat contact gegaan? * nieuwsgierig is* En heb je nog meer Redcats?

Verder kitten tvp, super dat ze het zo goed doen! En hopelijk wint Guus ook snel het vertrouwen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 juni 2009 @ 11:39:53 #3
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_70419635
Boris leuke naam
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_70419658
We hebben 1 uur moeten heen en 1 uur terug moeten rijden gister, hij is als kitten bij redcat weggekomen en in overleg met redkat mocht de eigenaar ivm geen plek bij redcat/asiel daar, en de huidige situatie die echt niet meer kon, hem door aan mij geven, mijn gegevens zullen dan ook asap door gegeven worden aan redcat

Maandag is het eerste wat ik doe de DA bellen voor een casteratie, want die schijnt hij nog niet gehad te hebben, en verder gewoon even algemene controle etc.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2009 12:06:17 ]
pi_70419733
Ah, I see. Goede actie.

Potverdorie, mijn huis staat klaar voor Redcats, maar nu laten de moederpoezen op zich wachten.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_70419909
ps: leuk die valium, maar tt mag best even aangepast geen idee waarom maar heb per ongeluk teuntje ipv Noes in de tt gezet
  zaterdag 27 juni 2009 @ 12:02:17 #7
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_70420070
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 11:54 schreef Logician het volgende:
ps: leuk die valium, maar tt mag best even aangepast geen idee waarom maar heb per ongeluk teuntje ipv Noes in de tt gezet
Het is nog vroeg

(en dit is meteen een schaamteloze TVP, want ik wil er niets van missen )
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_70420106
Dankje
pi_70420136
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 11:45 schreef Cat22 het volgende:
Ah, I see. Goede actie.

Potverdorie, mijn huis staat klaar voor Redcats, maar nu laten de moederpoezen op zich wachten.
Vorig jaar schijnt het tot November door gegaan te zijn, dus wat dat betreft geniet nog maar even van je rust hahaha
pi_70420601
doet ook stiekum tvp

wel misschien ook niet zo stiekum..
ik wil gewoon alles volgen van die beestjes!
Help me teach her how to fly......
  zaterdag 27 juni 2009 @ 13:10:12 #11
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_70422228
Wat is Guus een leuk beest zeg
Gaat het al iets beter verder met je, Logi?
Je weet toch zichzellef.
pi_70422477
Schaamteloze tvp voor gediplomeerde duracellknijntjespoezies En meer foto's van de ukkies én Guus Bang zijn voor Joep, ach gossie toch
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  zaterdag 27 juni 2009 @ 14:22:19 #14
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_70423264
tvp
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_70424658
Jemig, schrik me net dood.. ik heb guus incl kattebak, watet, 2 verschillende merken eten boven op mijn slaapkamer gezet zodat ie wat rust heeft, en was met noes even op bed gaan liggen knuffelen zoals ik wel vaker doe, maar blijkbaar ben ik in slaap gevallen en werd ik 2uur later wakker, noes weg, serieus helemaal paniek was als de dood dat ik op dr was gaan liggen even een zelfhaat en vooral medicatie haat momentje, maar zoeken dus, vind ik noes terug onder het bed die zich helemaal tegen guus aangedrukt heeft en guus die doodstil met doodsangst in zijn ogen mij aankijkt zo van 'help' alsof ie bang was te bewegen noesje lekker beneden bij de rest gelegd en ik ga maar weer eens op bed liggen, ga kapot van mijn schouder K**zooi

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2009 15:12:40 ]
pi_70424871
Guus is geweldig

Ik ben zo benieuwd hoe het volgende week met em gaat, zal vast een enorm verschil in zitten Ik ben helemaal vol vertrouwen

En Noesje is gisteravond zowaar even bij mij op schoot in slaap gevallen

En ach gosss...Ik kan me voorstellen dat je je kapot schrikt! Maar wat lievig van Noes dat ze helemaal tegen Guus aankruipt hopelijk gaat deze grote pluizebol het snel waarderen
♥ scars make us who we are ♥
  zaterdag 27 juni 2009 @ 16:04:32 #17
8898 Darklight
pi_70426047
haha, was net ook in slaap gevallen Net wakker, ga straks weer richting Enschede
pi_70426740
Onbevreesde Noes. Maar het is wel zielig voor Guus, die is echt niet gewend aan katten die lief tegen hem doen. Hopelijk gaat de knop in zijn koppie snel om.

Beterschap Logi!
  zaterdag 27 juni 2009 @ 16:40:00 #19
202348 Susi
Temple of Love
pi_70426941
Mooie beestjes zeg
  zaterdag 27 juni 2009 @ 20:01:50 #20
8898 Darklight
pi_70432674
Back in Enschede
pi_70433319
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 15:11 schreef Logician het volgende:
Jemig, schrik me net dood.. ik heb guus incl kattebak, watet, 2 verschillende merken eten boven op mijn slaapkamer gezet zodat ie wat rust heeft, en was met noes even op bed gaan liggen knuffelen zoals ik wel vaker doe, maar blijkbaar ben ik in slaap gevallen en werd ik 2uur later wakker, noes weg, serieus helemaal paniek was als de dood dat ik op dr was gaan liggen even een zelfhaat en vooral medicatie haat momentje, maar zoeken dus, vind ik noes terug onder het bed die zich helemaal tegen guus aangedrukt heeft en guus die doodstil met doodsangst in zijn ogen mij aankijkt zo van 'help' alsof ie bang was te bewegen noesje lekker beneden bij de rest gelegd en ik ga maar weer eens op bed liggen, ga kapot van mijn schouder K**zooi
Awww

Hopen dat die schouder nu toch wat beter gaat worden

Tevens tvp
A mind with a heart of it's own
pi_70446267
aangezien ik dit topic niet wil gaan volspammen met Meneer Guus, heb ik even een nieuw topic aangemaakt: Guus de grote broer van Joep, Teun, Boris, Evie en Noes O+

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2009 14:05:14 ]
pi_70449178
Evie wordt groot! Ik ben echt benieuwd hoe Pixie gaat reageren als ze elkaar ontmoeten. Hopelijk is er een grote klik.

Ik ben de afgelopen weken trouwens gemaild en gebeld door het DOC of ik al interesse had in kittens vanwege de inschrijving op de site. Blijkbaar zijn er erg veel kittens die wachten op een baasje. Zo zielig. Maar ik moest dus steeds uitleggen dat ik al een optie op Evie heb.
pi_70484550
Met dank aan yvo/crackityJones

Boris en Joep aan het spelen

Boris & Evie

Noes

pi_70484578
Wat een mooie foto's weer
Op woensdag 22 mei 2013 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik moet er ook idd niet zo over zaniken. Sorry :P
  maandag 29 juni 2009 @ 17:13:41 #26
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_70484607
Heeft Noes geen bulten meer ed?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_70484733
Nope wondjes zijn allemaal goed
  maandag 29 juni 2009 @ 17:22:04 #28
8898 Darklight
pi_70487824
Schatjes
Je weet toch zichzellef.
  maandag 29 juni 2009 @ 18:57:59 #30
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_70487840
Wat een heerlijke katjes zijn het!
pi_70490940
Cute overload
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_70607107
Noesje ook net nagekeken door de DA en zag er PERFECT uit

(in Guus topic staan foto's van frettenbuitenren) dus als goed is, moet dat nu ook geen probleem meer zijn )
  vrijdag 3 juli 2009 @ 14:29:54 #33
8898 Darklight
pi_70612626
Zou wel cool zijn als ze gewoon mag blijven, gaat ook wel lukken denk ik
Benieuwd naar de foto´s
pi_70619881
pi_70651623
Ze zij zo actief dat het lastig is om foto's van ze te maken, maar er zijn er toch nog wat gelukt

Noes wil aandacht

* DrMarten is klimobject

Boris en Evie aan het stoeien

Evie valt de bank aan

Voor de rest van de serie zie link:
http://picasaweb.google.com/mwvdzee/NoesEvieBoris#
pi_70651750
Liefffff!

En gevaarlijk, uiteraard.
pi_70651845
Had ze alle 3 tegelijk aan m'n broek hangen

Alleen is het dan onmogelijk om dat op de foto te krijgen helaas.
pi_70654177
Aww lievv
♥ scars make us who we are ♥
pi_70654245
Heel lief
  zondag 5 juli 2009 @ 08:52:06 #40
8898 Darklight
pi_70660315
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 23:22 schreef Ada. het volgende:
Heel lief
  Moderator zondag 5 juli 2009 @ 08:54:01 #41
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_70660320
Wat doen ze het goed zeg
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_70661885
quote:
Op zondag 5 juli 2009 03:16 schreef DrMarten het volgende:
Zo, ff een nachtelijke update......

Tegen half 12 belde Danny dat het helemaal niet goed ging met Logi, heel veel pijn. Er was al een afspraak gemaakt bij de huisartsenpost, dus in de auto gesprongen.
Uiteindelijk de huisarts de brief van de neuroloog gegeven, toen hij die had gelezen heeft ie direct met de dienstdoende neuroloog gebeld. Opname was nu niet aan de orde (doen ze 's nachts alleen als je ter plekke dood ligt te gaan). Wel krijgt ze extra morfine. Ook gaf ze aan iedere keer heel misselijk te zijn, dus ook daar een middel voor gekregen en een laxeermiddel (hij ging er vanuit dat ze die la had, dus klonk wat verbaasd dat ze dat nog niet had).

Ze heeft nu dus een partij pillen in huis waar de gemiddelde dealer jaloers op is.

Junks onder u even opgelet!!!

- 2x daags langwerkende morfine. Oxicodon 10mg
- Tussendoor 4x daags kortwerkende morfine Oxynorm 5mg
- 4x daags Ibuprofen 600
- 4x daags valium. Diazepam 5mg
- 3x daags middel tegen misselijkheid
- 1x daags laxeermiddel

De tramadol (andere pijnstiller) slikt ze sinds dinsdag niet meer want dat mag niet samen met de morfine, dat was ook 4 keer daags.

Oftewel, maandag bellen met de neuroloog dat dit niet echt de bedoeling kan zijn.

Was dus weer een enerverende nacht
hey wakker even, wat een KKK avond...

Maar die snel werkende morfine is letterlijk 5min en dan ben ik 3a4 uur weg.. en dan ook echt weg.. m.a.w. eerst koffie nu en dan pas de pil want de vorige koffie heb ik niet eens weggekregen omdat ik omviel

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 05-07-2009 11:20:46 ]
pi_70662253
Darklight, Danny belt je nu, bedankt ieg voor het aanbod..
  zondag 5 juli 2009 @ 11:54:41 #44
8898 Darklight
pi_70662566
ff kleine update

Logi net gesproken, wordt morgen ws toch ziekenhuis(nog niet helemaal zeker)
Danny zit er langzamerhand ook doorheen, heb afgesproken dat ik vanaf morgen de kittens ga verzorgen, een week lang in eerste instantie
Voeding geven, rond 12u, rond 17u en rond 22u, krijgt Danny ook een beetje rust, hij doet echt veel!!!
pi_70695548
Realiseer me net hier ook, nog 4 wk, en dan gaat hetheeeeel stil worden in huis,,,
pi_70701949
Evie, Boris, & Noes

Zelfs Noes is haast niet meer te onderscheiden van de rest

Noes in aktie, waterrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Met dank aan Darklight
pi_70730623
Wat een lieffies, goed dat Noes zo gegroeid is Heb je inmiddels al nieuws, mag ze blijven???
Je weet toch zichzellef.
pi_70731228
nope nog niets

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2009 10:30:42 ]
pi_70733251
wat een schatjes zijn het ook

en ik hoop dat je snel hoort dat je Noes mag houden!
Help me teach her how to fly......
  dinsdag 7 juli 2009 @ 14:52:57 #50
8898 Darklight
pi_70740055
Nog meer foto's, weet ff niet wie wie is

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')