quote:Op zondag 21 juni 2009 19:36 schreef Lois het volgende:
Wat een heerlijke berichten allemaal hierDiploma's, nieuwe klassen, wiebeltanden
![]()
Hier ook groot nieuws, niet alleen gaat Iris over naar groep 3 maar ook Eva mag het volgend jaar in groep 3 proberenOndanks de wisseling van school na Pasen, en overgaan bij het ZML onderwijs niet zo vanzelfsprekend is vinden ze Eva toch te slim voor groep 2 en mag ze groep 3 onveilig gaan maken
![]()
quote:Op maandag 22 juni 2009 06:58 schreef Sugar het volgende:
Aaaah, wat een goed nieuws! Ik kan je hier zien glimmen, Lois!
En Morris gaat ook al zo lekker op school, fijn is dat, he?
Wij hadden een paar weken terug ook een 10-minutengesprekje en alles was heel erg positief en fijn! Dat ze emotioneel zo gegroeid is, helemaal lekker in d'r vel zit en niet de klok rond praat, maar zeker wel bepaalde dingen echt graag wil vertellen, ook in de kring. Herkenbaar en leuk!
We hoorden ook dat ze de lat wel altijd hoog legt voor zichzelf, dat is óók herkenbaar () , maar het lijkt haar nu gelukkig niet echt in de weg te zitten. Ze durft wel te proberen.
En de juf zei dat Maria zo creatief is en dat ze -ook al zouden er geen namen op de werkjes staan- die van Maria er zo uit zou pikken.![]()
Ze gaat inderdaad ook naar groep 2 na de zomer. "Daar mogen jullie hartstikke trots op zijn, ze is een vroege leerling maar kan echt volmondig naar groep 2!"
dat is gewoon toe aan vakantie..!quote:Op maandag 22 juni 2009 10:42 schreef debuurvrouw het volgende:
Wat fijn zeg Sugar! Heerlijk dat het zo goed gaat.
Wij zitten nog even in een "trajectje" met middelste. Hij blijkt ineens compleet niet meer gemotiveerd, zijn zelfvertrouwen is afgenomen (ik heb er niets van gemerkt?) Maar werktempo en resultaten zijn nog wel heel erg goed. Wat dat nou weer is??
School zegt het, maar hijzelf ook. Zijn vaste werkmaatje is verhuisd (als in : naar een ander dorp) en daarvan was hij wat van slag. En het nieuwe werkmaatje past niet lekker Maar een toevoeging dat hij leunt op een ander voor zijn motivatie en zelfvertrouwen gaat mij toch wat ver.quote:Op maandag 22 juni 2009 10:49 schreef livelink het volgende:
Wie zegt dan dat hij niet meer gemotiveerd is, Buuv? De school of hij zelf?
Sugar, goed ook van Maria. En over dat creatieve, dat zag ik wel aan haar mooie kuiken. Ik mis hem ook wel een beetje als jouw usericon, ik werd er zo vrolijk van.
Ja, dat dacht ik eerst ook. Maar het is al langer gaande. Maar hij kan slecht tegen als hem verteld wordt wat ie moet doen.quote:
Ja, dat wilden wij ook voorstellen. Waarom moet alles samen? Volgens mij komt dat weer uit het feit dat hij een eigen leerlijn volgt maar dat weet ik dan ook weer niet precies. Morgen dus een vervolggesprek, dus dan zullen we het horen.quote:Op maandag 22 juni 2009 11:03 schreef livelink het volgende:
Moeten ze persé in teams werken dan, Buurvrouw? Misschien bouwt hij weer wat motivatie en zelfvertrouwen op als hij wat dingen alleen kan doen.
Ja, dat had ik al gedaan. Maar het is toch vreemd dat een niet gemotiveerd kind wél doorwerkt en wél goede resultaten behaald. Waaruit blijkt dán nog slechte motivatie? En we gaan nu nog even naar de juffen zodat het eerst na de vakantie nog opstarten, wennen, weetikwatvoorgedoe is. Want dan is het november voor er ingegrepen wordt. (klinkt wat zwaar, maar het is een rare draai ineens.) Voordat zijn resultaten er wel onder gaan lijden natuurlijk.quote:Op maandag 22 juni 2009 11:19 schreef Rewimo het volgende:
Misschien kun je tegen hem zeggen dat het nog maar een paar weken duurt en met hem overleggen dat hij die nog maar even uit moet zitten (beetje beroep doen op hem als "grote verstandige jongen" en zo). Volgend schooljaar weer een nieuwe start en dan gaat het vast beter.
Oh ook niet zo fijn dus. Ja ik had het zelf ook al wel gemerkt. Het stomme vind ik dat ze niet eerder aan de bel trekken. Het blijft dus dan een hele poos doorsukkelen maar iets veranderen ho maar.quote:Op maandag 22 juni 2009 15:02 schreef lily het volgende:
Eva![]()
Wat heerlijk, Sugar, zo'n positief 10 minuten gesprekje![]()
Morris(herkenbaar trouwens)
Liam heeft natuurlijk ook anderhalf jaar in groep 1 gezeten, heh Belana. Heeft David nu ook. Hij zit al sinds januari op school maar gaat uiteraard in september weer gewoon naar dezelfde groep (1 in zijn geval).
Buurvrouw, dat heeft Damon ook (ik heb nog geen gesprek gehad op school maar ik merk het zelf).
Niet gemotiveerd. Vindt het allemaal maar zozo, maar de resultaten zijn wel nog goed.
Ik wacht het gesprek maar even af...
Ja, of gewoon aan een nieuw schooljaar..quote:Op maandag 22 juni 2009 15:11 schreef debuurvrouw het volgende:
Ben benieuwd of er voor Damon wel iets concreets uitrolt.)alleen constateren dat er `iets` is is toch niet afdoende lijkt me. Hopelijk zijn ze gewoon beide aan vakantie toe.
ja precies zo jaquote:Op maandag 22 juni 2009 15:02 schreef lily het volgende:
Liam heeft natuurlijk ook anderhalf jaar in groep 1 gezeten, heh Belana. Heeft David nu ook. Hij zit al sinds januari op school maar gaat uiteraard in september weer gewoon naar dezelfde groep (1 in zijn geval).
heerlijk toch ! Beter zo dan andersom denk ik altijd maarquote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:12 schreef Rewimo het volgende:
Opnieuw testen levert misschien weer nieuwe invalshoeken op, lady-wrb. En begeleiding voor het leren lijkt me
Christan gaat vandaag naar een molen. Want ze hebben het thema "brood" op school bij SachkundeHij keek ernaar uit, al is ie met ons al naar tig molens geweest
't Is natuurlijk ook wel grappig dat we midden tussen de velden met graan en rogge wonen dit jaar (geen mais, hoera), kan ie meteen zien hoe dat groeit.
En hij zei vanmorgen: "Het is leuk dat we vakantie krijgen hoor mama, maar school vind ik óók leuk!"
En dat vind ík dan weer fijn
sprookjeswonderland in enkhuizenquote:Op dinsdag 23 juni 2009 08:24 schreef lady-wrb het volgende:
waar gaat liam heen, belana? of stond dat al ergens?
Oh blergh, ik vind dat zelf als moeder niks die schoolkampen, ik gun het de kinderen wel, maar mn nest is leeg en zoquote:Op woensdag 24 juni 2009 12:44 schreef Spuuglokje het volgende:
Wouter heeft schoolkamp t/m vrijdag. Hij is vanmorgen op de fiets vertrokken.
Ah sneu...quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:49 schreef Spuuglokje het volgende:
Wouter zat (als enige) snikkend op de fiets. Ik was de enige ouder die snikkend haar kind uitzwaaide. Gênant misschien, maar oh wat ga ik mijn zoon missen. Hij logeert ook nooit ergens he, ik ben gewoon helemaal van slag.
Een heel handelingsplan lag er op tafel! Met een doel en een termijn en enenen... Hopelijk gaat het voor jullie ook zo! Oh, en nog gefeliciteerd!quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:04 schreef lily het volgende:
oh wow, Jolie een optreden in de schouwburg![]()
![]()
Fijn, debuurvrouw
oh bah, Spuuglokje![]()
Ik kan er ook heel moeilijk tegen (D had laatst voor het eerst een scoutingweekend)
Fotootje van gisteravond:quote:Op donderdag 25 juni 2009 16:19 schreef Lois het volgende:
Foto Spuuglokje, ik wil dat wel zien bij Tristan![]()
Belaan hoe was de schoolreis van Liam?
Ik begreep dat de oudere kinderen die na de zomer naar groep 3 gaan iets hebben ingestudeerd en dat ze jongere kinderen vanochtend instructies geven over wat zij straks moeten doen. Om 11 uur moeten we op school zijn in de gymzaal en daarna gaan we met alle ouders en kinderen in de klas lunchen.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 07:46 schreef Belana het volgende:
ik vind het wel vreemd eigenlijk snoopywaarom dan? en ik ben benieuwd wat ze dan gaan doen
nou, als hij maar plezier heeft straks!
Ik zal een ijsje voor hem kopen uit naam van jongste, goed?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 07:46 schreef Stout het volgende:
Rewimo wat onwijs goed van Christan !!!
Moest van jongste hier zeggen dat hij best een ijsje (zijn traktatie) mocht komen eten.
Heb toen maar even op de kaart laten zien waar jullie wonen en wij......reactie :: mmm kunnen we beter niet doen, dan krijgt hij Ranja ipv ijs ....
Doe maarquote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:20 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik zal een ijsje voor hem kopen uit naam van jongste, goed?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
Ik liet het oudste net lezen...die wiebelde zijn 10e tand er gister uit....reactie : nou zeg en ik maar wiebelen en ik krijg niets... (wij doen niet aan tandenfee) had ik ze nu maar laten zittenquote:Op zondag 28 juni 2009 15:11 schreef moussy het volgende:
Livelink wat lekker dat het zwemmen zo goed gaat zeg!
Noli, hoe ist met Wilyan, vertel eens?
Wij lopen al een paar weken van joh haal die enorme losse tand er nou eens uit bij Cas. Zijn we gister ope en feesie: 2 euro als je je tand er uit haalt, en nog 2 als hij er uit is! En zo kwam de 1 na de ander, Cas heeft uiteindelijk ¤15,15 opgehaald.. ze hebben hem wel leuk opgefokt, dat hij van de tandenfee een tientje krijgt
De vorige keer kreeg hij een partiele circumcisie oftewel een gedeeltelijke besnijdenis. Daarbij halen ze het bovenste randje voorhuid (het 'tuutje') weg en laten ze rest van de voorhuid zitten.quote:Op maandag 29 juni 2009 09:48 schreef Belana het volgende:
wow wat is Wilyan stoer
ik weet alleen even niet waaraan ie geopereerd moest worden?
hier nog 1, ik zit eigenlijk een beetje met mn kin op tafel...quote:Op maandag 29 juni 2009 10:14 schreef Belana het volgende:
ik vind al die verhalen echt heel ergik weet niet wat ik lees
dat dit gebeurt, ik ben er helemaal een beetje van ondersteboven...
het doet Liam echt zeer om het naar achteren te halen, dat vooral. goed schoonmaken lukt dus niet. plassen geen problemen mee, dat dan weer niet. nou, ik ga het wel eens vragen. ik geloof dat je ook wel eens een smeerseltje meekrijgt om de huid soepeler te maken, dat je dat eerst kan proberen.quote:Op maandag 29 juni 2009 13:00 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Oh dat klinkt wel leuk buuf! Enhet is inderdaad leuker om 4e te worden dan 40eEn hij gaat als een speer ja, is pas 9 maanden ofzo bezig. Mijn judo-held
Belana, het kan ook nog vanzelf een stuk de goede kant op gaan! Bij oudste zag ik de bui al hangen, hij deed aan zgn. ballonplassen en het gaatje was ter grootte van een speldenprik
Met heel veel geduld en veel oefenen van zijn kant, is de boel nu los genoeg dat het helemaal naar achteren kan. Had ik nooit verwacht!
mja een zalfje om het wat soepeler te krijgen, maar bij Cas kon het niet eens naar achter, ook niet na het zalven.quote:Op maandag 29 juni 2009 13:19 schreef Belana het volgende:
[..]
het doet Liam echt zeer om het naar achteren te halen, dat vooral. goed schoonmaken lukt dus niet. plassen geen problemen mee, dat dan weer niet. nou, ik ga het wel eens vragen. ik geloof dat je ook wel eens een smeerseltje meekrijgt om de huid soepeler te maken, dat je dat eerst kan proberen.
buuf, dat klinkt goed zo'n toernooi op die manier!! daar hebben ze over nagedacht!
Kan ook nog wachten tot 16 hoorquote:Op maandag 29 juni 2009 13:25 schreef Belana het volgende:
bij Liam dus ook niet, bijna niet ten minste. nou ja, gewoon de huisarts vragen natuurlijk.
Ik heb steeds gedacht, dat komt wel met hem. kan ten slotte duren tot ze 5 zijn, maar inmiddels is ie 5,5
Ik mag toch zeker wel beslissen of mijn zoon besneden wordt?quote:Op maandag 29 juni 2009 17:02 schreef moussy het volgende:
Dat dus, wat Lily zegt, veel artsen doen er voor die tijd aan. Maar de chirurg van Cas vind dat een beetje onzin. Omdat je nu nog niet kan zeggen of je zoon met (sexuele) klachten op die leeftijd naar je toe zou komen of niet en het nu echt al duidelijk kan zijn bij kleine jongetjes. Wij zijn dus niet bij de uroloog geweest, maar 'gewoon' bij de chirurg.
Vind ik ook,maar tis een ingreep de arts beslist. Er schijnt ook gezegd te worden dat je dan maar naar zo'n particuliere toestand moet.quote:Op maandag 29 juni 2009 18:41 schreef Belana het volgende:
[..]
Ik mag toch zeker wel beslissen of mijn zoon besneden wordt?
idd!quote:TF wat goed van hem!!
pfff... 6 weken. Jeutje kan me voorstellen dat je nu al mist.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 10:34 schreef Huppelmuts het volgende:
As zaterdag gaat mijn zoon (11) 6 weken op "vakantie" bij mijn stiefvader 200 km verderop. Ik moet mezelf echt aanpraten dat hij het daar geweldig naar zijn zin zal hebben en dat het dus niet erg is.
Maar ik mis hem nu al
Mjuh het helpt dat ik weet dat hij het daar altijd gigantisch naar zijn zin heeft, en hij zeurt hier al om sinds de kerst. Maar het zal wel rustig zijn in huis dan opeensquote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:00 schreef chacama het volgende:
[..]
pfff... 6 weken. Jeutje kan me voorstellen dat je nu al mist.
Omdat als ik hem voor 1 week daarheen doe dan belt hij na 5 dagen al op dat hij langer wil blijven. Dus heb ik nu afgesproken met hem dat hij de hele vakantie daarheen gaat en als hij eerder naar huis wil dan is mama maar een telefoontje verwijderd.quote:
Op zich wel maar ik kan heel slecht tegen warmte. Dus een dagje strand oid heeft altijd als gevolg dat ik 3 dagen met hoofdpijn op bed ligquote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:54 schreef bixister het volgende:
hmm, ik vind 6 weken wel meteen 't andere uiterste! wil je zelf niet wat vakantie-tijd met 'm doorbrengen?
ja da's echt anna hoor.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 14:30 schreef snoopy het volgende:
Anna![]()
![]()
Ik moest zondag wel lachen om de welhaast 'dodelijke' blik die Anna mij toewierp toen ik Pipo de Clown mee begon te zingen
Op je taakbalk staat als het goed is NL of EN met een toetsenbordje ernaast daarop klikken en dan of naar EN of NL zettenquote:Op dinsdag 30 juni 2009 19:47 schreef lady-wrb het volgende:
stormt even binnen, veegt zweet van voorhoofd, rug en bilnaad, en meldt zich met kind met mooi rapport en 3 losse kiezen en één eruit![]()
en mijn toetsenbord doet raar. alle tekens zijn niet wie ze zijn![]()
hoe los ik dat nou weer op=
quote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:00 schreef Lois het volgende:
Control shift Lady, dan is alles weer oke(niet dat dat hier hoort maar ala)
Wat een goed nieuws berichten hier allemaal, super
Zolang ze het volhoudenquote:Op dinsdag 30 juni 2009 18:05 schreef bixister het volgende:
wat houdt die lesenacht in dan rewimo? gaat dat de hele nacht door??
Een slip is een klein stukje kleur. Die gaan wel in dezelfde volgorde, maar zijn tussenstappen tot een volgende band. Dus witte band en als je dan bepaalde worpen enzo kan krijg je na een examen gele slip (klein stukje geel aan je witte band) of oranje, groen blauw bruin of zwart (ff uit mijn hoofd) Bruin en zwart komt niet in slip geloof ik. Maar dan dus gele band. Waar dan weer een oranje slip op kan. Of een groene of blauwe.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:02 schreef lady-wrb het volgende:
o gatver meezwemmen bij zwemles
ik vind het al erg dat ik vrijdag verkleed moet komen
wat is het verschil tussen een band en een slip? ik heb geen bal verstand van judo, ik dacht dat dat hetzelfde was
Bij ons is het weer anders ; scheelt denk ik ook per judoschool.quote:Op woensdag 1 juli 2009 00:09 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Een slip is een klein stukje kleur. Die gaan wel in dezelfde volgorde, maar zijn tussenstappen tot een volgende band. Dus witte band en als je dan bepaalde worpen enzo kan krijg je na een examen gele slip (klein stukje geel aan je witte band) of oranje, groen blauw bruin of zwart (ff uit mijn hoofd) Bruin en zwart komt niet in slip geloof ik. Maar dan dus gele band. Waar dan weer een oranje slip op kan. Of een groene of blauwe.
Tot je uiteindelijk bij zwarte band bent.
Blokker een heule grote voor 6,99.quote:Op woensdag 1 juli 2009 10:03 schreef lady-wrb het volgende:
en nu moet ik weer een waterpistool scoren
op de laatste schooldag hebben ze waterfeest.
ja, ik vind het ook echt wel erg veel... maarja, wat doe je er aan? het is 1 van de 2 scholen hier in de binnenstad, weinig keus wat dat betreftquote:Op dinsdag 30 juni 2009 16:57 schreef moussy het volgende:
31ik ben toch wel erg blij met de kleine groepjes waar mijn DNA in zit.
Dat komt door die hoos aan babietjes in 2004-2005quote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:03 schreef lady-wrb het volgende:
het is tegenwoordig echt druk in dit topic.
Dan heb je inderdaad weinig keus.. nu maar hopen dat het gaat veranderenquote:Op woensdag 1 juli 2009 20:29 schreef Belana het volgende:
[..]
ja, ik vind het ook echt wel erg veel... maarja, wat doe je er aan? het is 1 van de 2 scholen hier in de binnenstad, weinig keus wat dat betreftde andere school is de montessorischool en dat zou met Liam echt niet gaan
Jippie Bix, fijn!!!quote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:36 schreef bixister het volgende:
anna kan eindelijk op de wc poepen, olé!en ze heeft ook al haar 3e droge luierloze nacht erop zitten. olé in 't kwadraat!
![]()
![]()
![]()
Dat klinkt haast op een machtspelletje van zoon's kantquote:Op donderdag 2 juli 2009 09:08 schreef Huppelmuts het volgende:
Mijn zoon weigerde om zindelijk te worden. pas 2 dagen voordat hij 4 werd was het gelukt. Maar wel meteen de hele dag en nacht droog.
Och Morrisje. Wat sneu Snoop!quote:Op donderdag 2 juli 2009 07:38 schreef snoopy het volgende:
Cas
Morris had gisteren een schoolfeest vanaf 12 uur met spelletjes en lekkere dingen. Maar hij is toch nog wel klein eigenlijk merk je dan. Het wachten in een rij voor iets vond hij zo moeilijk en het was zooooo warm.
Toen hij ergens bijna aan de beurt was hield hij het niet meer vol en ging huilend ergens op de grond liggen.
Hij kon er maar niet mee ophouden: 'ik weet niet meer hoe ik gewoon moet doen mama' huilde hij. Ik vond het zo zieligIk heb hem heel lang getroost en afgekoeld bij de kraan in de klas en de keuze gegeven om weg te gaan.
Maar toen ging het gelukkig wel weer even. 's middags zijn we gaan afkoelen bij oma in de tuin met de waterslang. Morris: 'dit was een prachtige dag met een suikerspin en een springkussen'!
Pfffff, gelukkig maar. Kleine man
Dat zou je denken maar zijn karakter was en is helemaal niet op macht gericht.quote:Op donderdag 2 juli 2009 09:11 schreef moussy het volgende:
Arme Morris, wat moet hij zich verdrietig hebben gevoeld... helaas komt het in de puberfase ook weer.. Ik hoor het van René nu ook wel eens, dat ze wel gewoon wil doen, maar dat het niet zo maar lukt.
[..]
Dat klinkt haast op een machtspelletje van zoon's kant
Hi hi, onze zoons zitten in de zogenaamde filosofiefase...quote:Op donderdag 2 juli 2009 11:22 schreef snoopy het volgende:
Ik hoop ook op goed weer Sjeen! Klinkt iig erg gezellig allemaal
Julius
Renz, ik moest aan je denken vanochtend. Morris vroeg tijdens het tandenpoetsen: 'waarom zijn er mensen op de wereldbol?' Ik:eh......
Erg leuk en lekker verwendquote:Op donderdag 2 juli 2009 06:31 schreef Luchtbel het volgende:
Nog gefeliciteerd RottdogHeeft ze het leuk gehad? En waar ik zeer benieuwd naar ben: wat heeft ze van jullie gekregen? En Sjeen, hoe gaan jullie het allemaal vieren?
Belana weet nog wel iets in Duitslandquote:Op donderdag 2 juli 2009 23:07 schreef livelink het volgende:
Wij lijden aan ernstige boekingsangst en dat is niet handig met schoolgaande kinderen. Vroeger kwamen we daar nog wel mee weg. Gewoon op de bonnefooi op het laatste moment vertrekken, maar de laatste jaren lukte dat niet meer. Maar met de kredietcrisis heb ik hoop dat er toch nog wel iets gaat lukken dit jaar. Volgens mij zit nog lang niet alles vol
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |