Ik zou nog het een en ander plaatsen over mijn stoere zoon!
Vrijdag was daar dus dé dag..
![]()
Klaar om op weg te gaan om Hanne naar haar oppas-adresje te brengen. Opa zou pappa bij het MCL oppikken.
![]()
Stoer doen voor de ingang..
"Daar word ik geopereerd" Daar maakten we kennis met zuster Truus. Samen zouden we even een vragenlijstje doorlopen. Het begon al met de narcose-vraag.. Prikje of kapje.. Er stond prikje maar Wilyan was nog steeds helemaal wous van het kapje. (en maakte zuster Truus ook goed duidelijk

) Hmmmm.. Dat klopte niet. En later had zuster Truus het over iets van exceem waar ze over gelezen had in het dossier. Exceem?

Zuster Truus keek nog eens, besefte dat dit niet Wilyan's vragenlijst was, en ja hoor precies op dát moment kwam het desbetreffende patientje binnen lopen. Wij waren wat vroeg en zij waren laat.
Anyhoe, ze zou eerst maar even de lijst met hem doorlopen want hij moest eerder geopereerd worden. Of we het ook erg vonden om in de speelkamer te gaan wachten?
Speelkamer? Erg??
De deur zat nog op slot maar gelukkig was daar pedagogische zuster Geert(s)je die de sleutel had en ons er in liet met de mededeling dat ze later terug zou komen om Wilyan voor te bereiden.
Hij heeft er lekker gespeeld en voornamelijk rond gecrosst op een trekker met supercoole (kiep)kar.

Ik heb Tessel daar gevoed en heb fijn zitten praten met een andere moeder (met een baby'tje van 8 weken) toen Geert(s)je weer binnenkwam.
![]()
Wilyan kon haast niet wachten tot ze aan het kapjes-deel toe waren.
![]()
Rond half elf/elf uur kwam zuster Truus Wilyan halen om hem klaar te maken voor de O.K. Meneer heeft nog even snel (ahum) geplast en toen ging hij op weg naar de O.K.
![]()
Daar mocht hij weer iets uitkiezen van de cadeautjeskar terwijl mamma in een raar groen apenpakkie werd gehesen.
![]()
![]()
En toen de O.K.
De plakkers..
![]()
Plakkers, geplakt.. Dan komt nu zo het KAPJE!!
Wilyan zag, greep en drukte meteen het kapje op zijn neus! De anesthesist was zulke patientjes niet gewend en riep nog
"Euj, wat een snelle! Ik ben nog niet eens zo ver..
"
Daarna "draaide" hij aan een knopje en melde dat het slaapgeurtje nu in het kapje zou komen. Wilyan zat ondertussen nog steeds met dat ding stevig op zijn snufferd gedrukt en de O.K.-zuster was bang dat als Wilyan het slaapgeurtje zou ruiken dat hij dan het kapje weg zou duwen. Ze wou voor de zekerheid dat ding op zijn neus houden maar dat werd stellig geweigerd..
"
AF-BLIJ-VEN!!!
Dat
doe
ik
zelf
wel!
"
"Zo! Zie je wel? Dat kan ik best zelf!
"
(Het lijkt of hij heel bang kijkt.. Dat is niet het geval, dat is de narcose die zijn werk doet. Ze stonden ook op de O.K. weer versteld van het feit dat meneer zo (positief?) gefixeerd was op dat kapje) Om twaalf uur werd ik gehaald, om kwart over zat ik naast hem op de verkoever en om half één lag hij weer op zaal. Waar hij meteen alweer zei dat hij wel zin in wat drinken had.
En na wat bekers ranja en wat koekjes mocht hij alweer naar huis. Wilyan heeft Tessel's kinderwagen naar de lift geduwd en beneden heeft hij in één van de winkeltjes iets uitgezocht (een ambulance met sirene). Op weg naar buiten moest ik hem al telkens afremmen (Wilyan doe nou rustig, Wilyan loop nou niet zo snel, Wilyan Mamma moet ook meehee) en meneer vond dat hij wel lekker balancerend over een relinkje kon lopen.
(leek mij dus NIET zo verstandig.

)
Maar om drie uur 's middags waren we dus alweer thuis!
Het gaat goed met hem.
Zó goed dat we hem zaterdagmorgen van zijn fiets hebben geplukt toen we ineens een blauw helmpje voorbij zagen komen. Dat terwijl we eerder hadden gezegd dat hij wél buiten mocht spelen maar dan NIET op zijn fiets mocht. Nou zat hij er gelukkig maar net op en is er verder niks gebeurd.
Gisteravond bij het douchen is het allerlaatste (vaseline-)gaasje er af gegaan/gehaald. Het ziet er allemaal mooi uit en het is een stuk minder gezwollen dan de vorige keer. Hij moe(s)t wel heel erg wennen aan hoe het nu voelt zonder gaasje en verband.
Vandaag MAG hij weer naar school maar gezien vanavond hoe hij moest wennen zo zonder verband kijken we het wel even aan hoe het gaat.
Juf stond vanmorgen weer te kijken dat hij er alweer was! We hebben afgesproken dat hij het rustig aan moet doen, liever niet fietsen ofzo en iig vandaag nog maar niet in de zandbak.
Oja..
En op dezelfde dag als zijn ziekenhuisavontuur heeft hij 's avonds ook nog zijn grote wiebeltand er uit!
![]()
Maxi,
Midi &
Mini(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!