quote:Op zondag 21 juni 2009 19:36 schreef Lois het volgende:
Wat een heerlijke berichten allemaal hierDiploma's, nieuwe klassen, wiebeltanden
![]()
Hier ook groot nieuws, niet alleen gaat Iris over naar groep 3 maar ook Eva mag het volgend jaar in groep 3 proberenOndanks de wisseling van school na Pasen, en overgaan bij het ZML onderwijs niet zo vanzelfsprekend is vinden ze Eva toch te slim voor groep 2 en mag ze groep 3 onveilig gaan maken
![]()
quote:Op maandag 22 juni 2009 06:58 schreef Sugar het volgende:
Aaaah, wat een goed nieuws! Ik kan je hier zien glimmen, Lois!
En Morris gaat ook al zo lekker op school, fijn is dat, he?
Wij hadden een paar weken terug ook een 10-minutengesprekje en alles was heel erg positief en fijn! Dat ze emotioneel zo gegroeid is, helemaal lekker in d'r vel zit en niet de klok rond praat, maar zeker wel bepaalde dingen echt graag wil vertellen, ook in de kring. Herkenbaar en leuk!
We hoorden ook dat ze de lat wel altijd hoog legt voor zichzelf, dat is óók herkenbaar () , maar het lijkt haar nu gelukkig niet echt in de weg te zitten. Ze durft wel te proberen.
En de juf zei dat Maria zo creatief is en dat ze -ook al zouden er geen namen op de werkjes staan- die van Maria er zo uit zou pikken.![]()
Ze gaat inderdaad ook naar groep 2 na de zomer. "Daar mogen jullie hartstikke trots op zijn, ze is een vroege leerling maar kan echt volmondig naar groep 2!"
dat is gewoon toe aan vakantie..!quote:Op maandag 22 juni 2009 10:42 schreef debuurvrouw het volgende:
Wat fijn zeg Sugar! Heerlijk dat het zo goed gaat.
Wij zitten nog even in een "trajectje" met middelste. Hij blijkt ineens compleet niet meer gemotiveerd, zijn zelfvertrouwen is afgenomen (ik heb er niets van gemerkt?) Maar werktempo en resultaten zijn nog wel heel erg goed. Wat dat nou weer is??
School zegt het, maar hijzelf ook. Zijn vaste werkmaatje is verhuisd (als in : naar een ander dorp) en daarvan was hij wat van slag. En het nieuwe werkmaatje past niet lekker Maar een toevoeging dat hij leunt op een ander voor zijn motivatie en zelfvertrouwen gaat mij toch wat ver.quote:Op maandag 22 juni 2009 10:49 schreef livelink het volgende:
Wie zegt dan dat hij niet meer gemotiveerd is, Buuv? De school of hij zelf?
Sugar, goed ook van Maria. En over dat creatieve, dat zag ik wel aan haar mooie kuiken. Ik mis hem ook wel een beetje als jouw usericon, ik werd er zo vrolijk van.
Ja, dat dacht ik eerst ook. Maar het is al langer gaande. Maar hij kan slecht tegen als hem verteld wordt wat ie moet doen.quote:
Ja, dat wilden wij ook voorstellen. Waarom moet alles samen? Volgens mij komt dat weer uit het feit dat hij een eigen leerlijn volgt maar dat weet ik dan ook weer niet precies. Morgen dus een vervolggesprek, dus dan zullen we het horen.quote:Op maandag 22 juni 2009 11:03 schreef livelink het volgende:
Moeten ze persé in teams werken dan, Buurvrouw? Misschien bouwt hij weer wat motivatie en zelfvertrouwen op als hij wat dingen alleen kan doen.
Ja, dat had ik al gedaan. Maar het is toch vreemd dat een niet gemotiveerd kind wél doorwerkt en wél goede resultaten behaald. Waaruit blijkt dán nog slechte motivatie? En we gaan nu nog even naar de juffen zodat het eerst na de vakantie nog opstarten, wennen, weetikwatvoorgedoe is. Want dan is het november voor er ingegrepen wordt. (klinkt wat zwaar, maar het is een rare draai ineens.) Voordat zijn resultaten er wel onder gaan lijden natuurlijk.quote:Op maandag 22 juni 2009 11:19 schreef Rewimo het volgende:
Misschien kun je tegen hem zeggen dat het nog maar een paar weken duurt en met hem overleggen dat hij die nog maar even uit moet zitten (beetje beroep doen op hem als "grote verstandige jongen" en zo). Volgend schooljaar weer een nieuwe start en dan gaat het vast beter.
Oh ook niet zo fijn dus. Ja ik had het zelf ook al wel gemerkt. Het stomme vind ik dat ze niet eerder aan de bel trekken. Het blijft dus dan een hele poos doorsukkelen maar iets veranderen ho maar.quote:Op maandag 22 juni 2009 15:02 schreef lily het volgende:
Eva![]()
Wat heerlijk, Sugar, zo'n positief 10 minuten gesprekje![]()
Morris(herkenbaar trouwens)
Liam heeft natuurlijk ook anderhalf jaar in groep 1 gezeten, heh Belana. Heeft David nu ook. Hij zit al sinds januari op school maar gaat uiteraard in september weer gewoon naar dezelfde groep (1 in zijn geval).
Buurvrouw, dat heeft Damon ook (ik heb nog geen gesprek gehad op school maar ik merk het zelf).
Niet gemotiveerd. Vindt het allemaal maar zozo, maar de resultaten zijn wel nog goed.
Ik wacht het gesprek maar even af...
Ja, of gewoon aan een nieuw schooljaar..quote:Op maandag 22 juni 2009 15:11 schreef debuurvrouw het volgende:
Ben benieuwd of er voor Damon wel iets concreets uitrolt.)alleen constateren dat er `iets` is is toch niet afdoende lijkt me. Hopelijk zijn ze gewoon beide aan vakantie toe.
ja precies zo jaquote:Op maandag 22 juni 2009 15:02 schreef lily het volgende:
Liam heeft natuurlijk ook anderhalf jaar in groep 1 gezeten, heh Belana. Heeft David nu ook. Hij zit al sinds januari op school maar gaat uiteraard in september weer gewoon naar dezelfde groep (1 in zijn geval).
heerlijk toch ! Beter zo dan andersom denk ik altijd maarquote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:12 schreef Rewimo het volgende:
Opnieuw testen levert misschien weer nieuwe invalshoeken op, lady-wrb. En begeleiding voor het leren lijkt me
Christan gaat vandaag naar een molen. Want ze hebben het thema "brood" op school bij SachkundeHij keek ernaar uit, al is ie met ons al naar tig molens geweest
't Is natuurlijk ook wel grappig dat we midden tussen de velden met graan en rogge wonen dit jaar (geen mais, hoera), kan ie meteen zien hoe dat groeit.
En hij zei vanmorgen: "Het is leuk dat we vakantie krijgen hoor mama, maar school vind ik óók leuk!"
En dat vind ík dan weer fijn
sprookjeswonderland in enkhuizenquote:Op dinsdag 23 juni 2009 08:24 schreef lady-wrb het volgende:
waar gaat liam heen, belana? of stond dat al ergens?
Oh blergh, ik vind dat zelf als moeder niks die schoolkampen, ik gun het de kinderen wel, maar mn nest is leeg en zoquote:Op woensdag 24 juni 2009 12:44 schreef Spuuglokje het volgende:
Wouter heeft schoolkamp t/m vrijdag. Hij is vanmorgen op de fiets vertrokken.
Ah sneu...quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:49 schreef Spuuglokje het volgende:
Wouter zat (als enige) snikkend op de fiets. Ik was de enige ouder die snikkend haar kind uitzwaaide. Gênant misschien, maar oh wat ga ik mijn zoon missen. Hij logeert ook nooit ergens he, ik ben gewoon helemaal van slag.
Een heel handelingsplan lag er op tafel! Met een doel en een termijn en enenen... Hopelijk gaat het voor jullie ook zo! Oh, en nog gefeliciteerd!quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:04 schreef lily het volgende:
oh wow, Jolie een optreden in de schouwburg![]()
![]()
Fijn, debuurvrouw
oh bah, Spuuglokje![]()
Ik kan er ook heel moeilijk tegen (D had laatst voor het eerst een scoutingweekend)
Fotootje van gisteravond:quote:Op donderdag 25 juni 2009 16:19 schreef Lois het volgende:
Foto Spuuglokje, ik wil dat wel zien bij Tristan![]()
Belaan hoe was de schoolreis van Liam?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |