Deze stond nog openquote:Op vrijdag 19 juni 2009 23:50 schreef LindaV84 het volgende:
[..]
Idd 'Pril geluk'! Dank je. Jammer dat er online geen beeldmateriaal van te vinden is, gezien ik me Halina Reijn in 'Pril geluk' niet meer zo voor de geest kan halen.
Die film van Rutger Hauer zegt me eigenlijk niks. Heb 'm even gegoogled, maar daar word ik ook niet zo veel wijzer van. Heb/weet je toevallig een filmpje van de scene die je bedoelt? Dan kan ik checken of het klopt met mijn vage herinnering
Towelhead?quote:Op zaterdag 20 juni 2009 00:29 schreef MikeyMo het volgende:
Ik zoek een film. Ik kan me herinneren toen ik het plot ervan las dat hij em wel interessant leek. Het is een film, niet zo heel lang geleden uitgebracht. Ik denk zelfs dit jaar nog. Het gaat geloof ik over meisjes die in de pubertijd geraken en hun seksualiteit ontdekken. Volgens mij was het een beetje een arthousefilm en een beetj ein de sfeer van films als The babysitters en Water lillies.
Ik dacht dat er een recensie van was dit jaar op Filmtotaal, maar kan niets vinden.
Kan dat Fucking Amal zijn?quote:Op zaterdag 20 juni 2009 00:29 schreef MikeyMo het volgende:
Ik zoek een film. Ik kan me herinneren toen ik het plot ervan las dat hij em wel interessant leek. Het is een film, niet zo heel lang geleden uitgebracht. Ik denk zelfs dit jaar nog. Het gaat geloof ik over meisjes die in de pubertijd geraken en hun seksualiteit ontdekken. Volgens mij was het een beetje een arthousefilm en een beetj ein de sfeer van films als The babysitters en Water lillies.
Ik dacht dat er een recensie van was dit jaar op Filmtotaal, maar kan niets vinden.
ah volgens mij wel jaquote:
Die hoef je toch niet te weten, he?quote:
Is dat misschien Xtreme Martial Arts? Linkquote:Op zondag 21 juni 2009 23:30 schreef EvilMarc het volgende:
Een soort martial arts serie op discovery. Een vrij jonge vent die leert veel verschillende vechttechnieken. Hij leert van veel verschillende personen van bouncers tot kung fu meesters.
In de intro zat volgens mij veel geel ()
Volgens mij is het niet fightquest.
Ik zit al sinds 22:00 te zoeken
Human weapon?quote:Op zondag 21 juni 2009 23:30 schreef EvilMarc het volgende:
Een soort martial arts serie op discovery. Een vrij jonge vent die leert veel verschillende vechttechnieken. Hij leert van veel verschillende personen van bouncers tot kung fu meesters.
In de intro zat volgens mij veel geel ()
Volgens mij is het niet fightquest.
Ik zit al sinds 22:00 te zoeken
quote:
fight clubquote:Op vrijdag 26 juni 2009 00:20 schreef Fingon het volgende:
Ik zoek een film, het gaat over crimineel circuit, illegaal boksen, met in het plot Ierse kampers, waarvan de leider geddwongen wordt te vechten, ze verbranden zijn moeder levend in een caravan, en uiteindelijk vecht hij en maakt hij massa's winst door op zichzelf te gokken, een erg leuke film die ik nog wel eens wil zien, een beetje a la layer cake
lock stock and 2 smoking barrelsquote:Op vrijdag 26 juni 2009 00:35 schreef Fingon het volgende:
dank je, ik had het gezicht van die gast echt voor me, maar wist niet meer wie het was
Nog meer aanbevelingen voor dergelijke films?
Hey Amigo lang niet gezien!quote:
quote:
Een kleine deel van de old gang is weer terug. (Dopekoe, Hornage, ik.) Kom je ook weer eens Triven? Je wordt wel gemist.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 23:34 schreef Patch het volgende:
[..]
Neen, klopt, mijn hoogtijdagen zijn vergane glorie
Ik zal wel weer eens een keertje binnen komen wandelen.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 23:36 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Een kleine deel van de old gang is weer terug. (Dopekoe, Hornage, ik.) Kom je ook weer eens Triven? Je wordt wel gemist.
Cool! Verder alles okay met je?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 23:51 schreef Patch het volgende:
[..]
Ik zal wel weer eens een keertje binnen komen wandelen.
Fishing, the hard way, denk ik. BBC-produktie.quote:Op maandag 22 juni 2009 14:26 schreef Tim_G het volgende:
Deze stond nog open:
--------------------------------------------------------------------------------
Ik zoek een ( brits\engels ) vis TV programma:
In de jaren 90 kwam het rond 5 uur op tv op zaterdag of zondag. Het werd gepresenteerd door 2 engelse mannen die eigenlijk ook wel een komisch duo zouden kunnen zijn. Het programma draaide vooral om het vissen op karper en ze bezochten verscheidene engelse 'vijvertjes'.
1 scene die me in het bijzonder bijstaat is dat ze met zijn 2-en in een boom zitten. De 1 heeft op een gegeven moment een karper aan de lijn en zit echt van: Wat nu? Dus die andere zegt van, je kan hier wel staan dus spring maar in het water. Je raadt het al...hij gaat helemaal kopje onder
Wie o wie kan me de naam van deze serie vertellen?! Google en youtube brachten geen oplossing!
Bij voorbaat dank!
Naast alle discovery vragen over shows van misschien wel 3 jaar geleden is deze natuurlijk wel erg lastig, toch blijf ik hopen
Lijkt me "Just Like Heaven"quote:Op zondag 28 juni 2009 19:29 schreef Natalie het volgende:
Ik zoek de titel van een film
Het gaat over een man die een appartement betrekt, maar al snel merkt dat hij niet alleen is. Voor hij er kwam wonen behoorde het toe aan een vrouw. Zij is daar nog steeds, maar dan als soort van 'geest'. Ze heeft dat alleen niet helemaal door. Uiteindelijk worden ze verliefd.
Hoe het eindigt weet ik niet meer precies, maar er staat me van bij dat de vrouw niet dood blijkt te zijn maar in coma in het ziekenhuis ligt. Uiteindelijk ontwaakt ze waar hij bij is, maar ze kan zich hem niet meer herinneren.
Ik dacht dat de vrouw gespeeld werd door Jennifer Lopes oid, maar volgens IMDB heb ik dat kennelijk mis. Of ik kijk er overheen
Het is iig een romantische comedy van een paar jaar geleden.
Zegt het iemand iets?
Seizoen 7, aflevering 22quote:Op zondag 28 juni 2009 23:25 schreef Meursault het volgende:
Ik zoek de aflevering van the X-files waarin the cigarette smoking man in een rolstoel zit en op een gegeven zegt "What you call God is an Alien." Vervolgens pakt iemand anders hem vast en flikkert hem van de trap af en zegt "I'm sending the Devil back to Hell."
Ik weet niet precies welk seizoen het is. Ergens de tweede helft. Deze scene maakte indruk.
Iemand?
Zou graag zeggenquote:Op zondag 28 juni 2009 00:00 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Fishing, the hard way, denk ik. BBC-produktie.
Misschien "tel and jacko go carp fishing"???quote:Op dinsdag 30 juni 2009 12:40 schreef Tim_G het volgende:
Zou graag zeggenmaar het is hem niet
![]()
Tis puur en alleen gericht op het vissen in Engelse meertje\vijvertjes\stroompjes...als ik op Fishing the hard way zoek zie ik gelijk shotjes met het vissen op meerval. Die vingen ze niet. Het was echt karper waar ze op visten. Maar bedankt voor de poging!
Even opgezocht. Komt erg in de buurt maar 't zijn ze niet! Wel bedankt voor de tipquote:Op dinsdag 30 juni 2009 14:29 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Misschien "tel and jacko go carp fishing"???
Failure To Launchquote:Op woensdag 1 juli 2009 22:23 schreef spikekolkman het volgende:
Hoi,
ik zoek een film waar ik eigenlijk alleen 1 scene nog van ken. Volgens mij was het een wat slappe romkom, waar ergens op 3-kwart de een tegen de ander gelogen of iets achter gehouden heeft. Ze worden er beiden gek van en hun vrienden binden de man vast aan een stoel en lokken de vrouw naar de man toe. Ze moeten verplicht met elkaar praten en de vrienden volgen het hele gebeuren op een laptop in een café. Op het eind kijkt natuurlijk iedereen in het café mee.
Het is niet dat ik de film zo graag wil zien, maar word er gek van dat ik niet kan bedenken wat de titel is of wie er in mee spelen.
Thnx alvast
Professor Poopsnagle?quote:Op donderdag 2 juli 2009 00:28 schreef DanielleM het volgende:
Hoe heet die kinderserie ook alweer waar een stel kinderen samen met, geloof ik, een professor ofzo in een rode bus vliegen.
Klinkt als "The PageMaster" met Macauley Culkin, Whoopie Goldberg, Patrick Stewart en Christopher Lloyd.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 16:52 schreef SuperFruitig het volgende:
Ik zoek de titel van een tekenfilm omstreeks 1990-2000 (?) die ging over een jongen die fan was van een bibliotheek. Uiteindelijk werd hij zo verzot dat alles echt werd en (nogal wiedes natuurlijk) een slechte tovenaar iedereen wou doden (?).
Het is een tekenfilm! Het is niet dungeons and dragons, en het is ook niet the neverending story! Ik had er ook een gameboy spel van met vliegende boeken etcIk weet het alleen niet meer.
quote:
I think u mean Blue Bird.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 22:51 schreef jebanje het volgende:
Hello, I apologize for not speaking Dutch or posting in wrong topic, but I need a name of a Dutch film. I watched a small part of it on TV recently and I liked it, however I can't possibly find it.
It's about a young girl (10-15 years old), she has a disabled brother (hands missing?), she goes to school with a skateboard and a train, she goes swimming.
Thank you!
No problemo. It is a very powerful film about the influence of bullying. A masterpiece of Dutch cinema.quote:
Ik weet welke serie jij op doelt.quote:Op zondag 5 juli 2009 00:34 schreef Basson het volgende:
Vroeger (20+ jaar geleden) keek ik veel Duitse televisie want de Nederlandse TV stelde niet zo heel veel voor.
Ik heb toen een serie gezien dat waarschijnlijk van Tsjechische makelij was met geanimeerde kleifiguren die met live-action beelden waren gemixed. Het waren een soort trollen / aardmensen die in een grot leefden. Wat ik mij kan herinneren is dat een van deze trollen op een gegeven moment de buitenwereld ging verkennen. Een beeld wat mij nog voor ogen staat is dat deze trol in een perkje om zich heen staat te kijken.
Deze serie spookt al zo lang rond in mijn geheugen dat ik antwoorden zoek.
Wie o wie kan mij helpen?
Lijkt me Coccoon (1 of 2, ik meen 2)quote:Op dinsdag 7 juli 2009 13:54 schreef MikeyMo het volgende:
Ik heb van de week star trek 4 gezien en daar is het plot dat ze terug naar het verleden moeten om wat bultruggen op te stralen en mee te nemen naar de toekomst om een buitenaards iets tevreden te stellen.
Waarop ik tegen mijn medekijker zei: ik heb dit ergens eerder gezien. Iets waarin aan het einde van de film/serie(?) Walvissen vanuit de oceaan omhoog gaan naar de ruimte.
De vraag is allen waar heb ik dit eerder gezien? South Park? Yellow Submarine of toch iets anders? Help?
Fantasia 2000?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 13:54 schreef MikeyMo het volgende:
Ik heb van de week star trek 4 gezien en daar is het plot dat ze terug naar het verleden moeten om wat bultruggen op te stralen en mee te nemen naar de toekomst om een buitenaards iets tevreden te stellen.
Waarop ik tegen mijn medekijker zei: ik heb dit ergens eerder gezien. Iets waarin aan het einde van de film/serie(?) Walvissen vanuit de oceaan omhoog gaan naar de ruimte.
De vraag is allen waar heb ik dit eerder gezien? South Park? Yellow Submarine of toch iets anders? Help?
Helaas niet.Ik heb nog even aangevuld dat het om een film gaat en geen serie.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:09 schreef kvd het volgende:
Heartbreak high?
Sweet vally high?
Saved by the bell?
Seks- / High School komediesquote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:12 schreef Terpentin07 het volgende:
[..]
Helaas niet.Ik heb nog even aangevuld dat het om een film gaat en geen serie.
Deze misschien?quote:Op zondag 5 juli 2009 00:34 schreef Basson het volgende:
Vroeger (20+ jaar geleden) keek ik veel Duitse televisie want de Nederlandse TV stelde niet zo heel veel voor.
Ik heb toen een serie gezien dat waarschijnlijk van Tsjechische makelij was met geanimeerde kleifiguren die met live-action beelden waren gemixed. Het waren een soort trollen / aardmensen die in een grot leefden. Wat ik mij kan herinneren is dat een van deze trollen op een gegeven moment de buitenwereld ging verkennen. Een beeld wat mij nog voor ogen staat is dat deze trol in een perkje om zich heen staat te kijken.
Deze serie spookt al zo lang rond in mijn geheugen dat ik antwoorden zoek.
Wie o wie kan mij helpen?
Ik had de bovenste in gedachten iig !quote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:18 schreef Terpentin07 het volgende:
[..]
Deze misschien?
[ afbeelding ]
http://de.wikipedia.org/wiki/Luzie,_der_Schrecken_der_Stra%C3%9Fe
Of deze
[ afbeelding ]
http://de.wikipedia.org/w(...)us_dem_zweiten_Stock
Ik dacht meteen aan een mix tussen:quote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:06 schreef Terpentin07 het volgende:
Ik ben op zoek naar een oude Highschool comedy film.Volgens mij uit de jaren tachtig of begin negentig.Ik kan me nog aan sommige scenes herinneren.Het gaat eigenlijk om een klas en de nieuwe leraar.Hij werd net aangenomen en blijkt best relaxt te zijn.Ze waren samen op het strand en in een pretpark dacht ik.En er waren twee jongens uit die klas die altijd iedereen pesten/vervelen en in scene doen alsof zij door gemuteerde konijnen zijn aangevallen.Dus ook met veel (kunst)bloed dacht ik.
![]()
Ik hoop dat dit genoeg info is voor sommige.
Jaaaa Summer School.Dat is hem.Die heb ik vroeger zo vaak gezien.En die jongens waren dus fans van TCM haha.Geweldig.Even kijken of die nog te koop/downloaden is.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:33 schreef Patch het volgende:
[..]
Ik dacht meteen aan een mix tussen:
Summer School met Mark Harmon
en
One Crazy Summer met John Cusack
Niks te danken.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:38 schreef Terpentin07 het volgende:
[..]
Jaaaa Summer School.Dat is hem.Die heb ik vroeger zo vaak gezien.En die jongens waren dus fans van TCM haha.Geweldig.Even kijken of die nog te koop/downloaden is.
Super, bedankt.![]()
lijkt er wel op, maar ik die film nooit gezienquote:
Ik dacht meteen aanquote:Op woensdag 8 juli 2009 23:52 schreef prupke het volgende:
ik ben redelijk goed in google maar wat ik nu wil weten krijg ik niet gevonden...
een film die gaat over ierse/schotse kabouters...
scene die ik me kan herinneren : een boerderij en daarbuiten een houten tafel met banken er aan vast.
geen animatie in de film.
dat is hemquote:Op donderdag 9 juli 2009 07:02 schreef Patch het volgende:
[..]
Ik dacht meteen aan
The Gnome Mobile
en aan de mini-serie
The Magical Legend of the Leprechauns
Moest ik ook gelijk aan denken, maar klopt toch niet helemaal met de omschrijvingquote:Op vrijdag 10 juli 2009 16:37 schreef Patch het volgende:
klinkt als aquaman...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Arga%C3%AFquote:Op vrijdag 10 juli 2009 16:25 schreef ambro het volgende:
Ik probeer al een tijdje de naam van een TV-serie op te halen, die ik vroeger keek en geweldig vond.
Ik heb een aantal lijsten doorgekeken (waaronder de "Alle tv-shows die ooit op Fox-Kids waren" maar ik heb hem toch niet kunnen vinden.
Het gaat over een kerel, die een keer verdrinkt in de zee, volgens mij als zijn eenmans-onderzeeër crasht. Op de een of andere manier wordt hij weer tot leven gebracht door de bewoners van onder water. Sindsdien krijgt hij automatisch een soort wet-suit aan als hij in aanraking komt met water. Dit wet-suit geeft hem de mogelijkheid om onder water te ademen en snel te zwemmen. Het grootste deel van de afleveringen bevindt hij zich onder water en beleeft allerlei avonturen. Een van zijn vijanden heet geloof ik "The Guardian" en is een robot-octopus die een magisch voorwerp beschermt in een grot. Omdat deze man vaak te dichtbij komt bij deze "Guardian" draait het vaak uit op een gevecht. Volgens mij is het doel van deze man om de kristal te bemachtigen die deze "Guardian" bewaakt zodat hij weer terug kan gaan en een normaal leven leiden.
Dit was het verhaal voor zover ik het me nog kan herinneren. Wat ik nog wél zeker weet is dat er automatisch een wetsuit vormt om zijn lichaam waar hij in aanraking komt met water en dat er een robot-octopus is dit iets beschermt.
De enige overige informatie die ik heb is:
-De verdronken man die later weer tot leven wordt gewekt heet volgens mij Arkai, of iets in die trend
-Het was in het jaar 2000 op tv.
Alle hulp, informatie en aanwijzingen zijn welkom!
Er is geen nieuwe tv-serie van?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 16:38 schreef Da_Ripper het volgende:
[..]
Moest ik ook gelijk aan denken, maar klopt toch niet helemaal met de omschrijving
Je zegt 'vroeger' ... hoe oud ongeveer?
zo oud waarschijnlijk niet, als je het op FOX-kids hebt gezien?
Ziet er best leuk uit eigenlijk..jammer dat het niets is geworden.quote:
gargamelquote:Op zaterdag 11 juli 2009 13:22 schreef TheFrankey het volgende:
ik had gister ineens in mijn hoofd de volgende zin:
"Ik krijg ze te pakken, als is het het laatste wat ik doe" Wie zegt dit op boze toon? Ik dacht eerst aan de baron uit B&A maar twijfel daar nu toch aan.
Of heb ik het toch goed?
Oh ik haat smurfen!!! Gargamel zei dat in de oude Smurfentune geloof ik.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 13:22 schreef TheFrankey het volgende:
ik had gister ineens in mijn hoofd de volgende zin:
"Ik krijg ze te pakken, als is het het laatste wat ik doe" Wie zegt dit op boze toon? Ik dacht eerst aan de baron uit B&A maar twijfel daar nu toch aan.
Of heb ik het toch goed?
Had je het hier al eens eerder gevraagd?quote:Op zaterdag 11 juli 2009 14:26 schreef fayle het volgende:
Nog een:
Deze filmtitel zoek ik echt al jaren. Heb er zelfs mails voor naar Zweedse filmproducenten gestuurd en de vraag is ooit ook onderzocht door een filmcriticus van NRC, maar een kloppend antwoord komt er nooit.
Hier gaat ie:
Een scandinavische jeugdfilm, uitgezonden op ned tv in de jaren tachtig over een gezin met hardwerkende ouders en twee kinderen, jongen en meisje.
De ouders werken in een technisch lab oid en omdat ze telkens hun belofte iets leuks met de kinderen te doen niet nakomen, geven ze hen een experimentele kamer met 3D effecten:
Als de kinderen aan iets denken, dan verschijnt wat ze fantaseren op de muren van de kamer.
De kids verzinnen van alles en veel akelige dingen waarbij ouders omkomen.
Uiteindelijk verzinnen ze een safari met leeuwen en die laten ze permanent staat. Het prairie gras groeit de kamer in en de leeuwen lijken hun op te merken.
Als de ouders eindelijk tijd maken om iets gezamenlijks te gaan doen, sluiten de kinderen de ouders op in de kamer en je ziet hoe de leeuwen naar hen toe lopen.
Eind shot: mama's sjaal en papa's weetnietmeerwat liggen verlaten in het prairiegras in de kamer, leeuwen liggen voldaan na te kauwen.....
Gruwelijk coole jeugdfilm!
Hoe heet ie?!?
quote:Op zaterdag 11 juli 2009 18:02 schreef victorinox het volgende:
[..]
Had je het hier al eens eerder gevraagd?
Volgens mij is het deze film:
Savannen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |