quote:they are now arresting human rights activists in large scale. where is UN watchdog?!
quote:rumors of Ex General Rezayi (1of the candidates) now using what left of his connections to prevent IRG's main army from interring Tehran.
quote:Armed people(!) attacked & killed defenless basij troops who were watching the mob from the roofs!
quote:all ballots are destroyed! what are they actually going to recount?!
quote:Raad Iran stemt in met hertelling
De Raad van Hoeders in Iran is bereid om de stemmen die zijn uitgebracht bij de presidentsverkiezingen opnieuw te tellen. Volgens het hoogste juridische orgaan in Iran gaat het om een hertelling in de gebieden waar de oppositie de uitslag in twijfel trekt.
Oppositieleider Mousavi zegt dat er bij de verkiezingen is gefraudeerd. Hij eist dat de Raad van Hoeders de uitslag van de verkiezingen ongeldig verklaart.
OUDERE BERICHTENquote:Zeven doden bij protesten in Iran
Bij protesten zijn gisteravond in Iran zeker zeven betogers om het leven gekomen. Ze werden doodgeschoten toen ze volgens de Iraanse staatsradio in het westen van Teheran een militaire post probeerden aan te vallen.
Eerder op de dag was er in Teheran een massale demonstratie. Aanhangers van de verslagen presidentskandidaat Mousavi vechten de herverkiezing van president Ahmadinejad aan. Er zou fraude zijn gepleegd. De massabetoging begon rustig, maar ontaardde 's avonds in geweld.
Volg de berichtgeving op de voet via o.a. Youtube en Twitter:quote:Ahmadinejad herkozen als president Iran
TEHERAN - De aartsconservatieve Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad is met een ruime meerderheid herkozen.
Een tweede ronde lijkt niet meer nodig nu Ahmadinjead circa 64 procent van de stemmen heeft gekregen. Wanneer iemand in de eerste ronde 50 procent of meer van de stemmen krijgt, vervalt een tweede ronde.
De tegenstanders van de conservatieve president zijn verbijsterd over de monsterzege. De belangrijkste en hervormingsgezinde rivaal van Ahmadinejad, Mir Hossein Mousavi, stond zaterdagmorgen op 32,57 procent van stemmen met nog slechts 6 procent van de stemmen ongeteld, meldde de Iraanse nieuwszender Presstv.
De overige twee kandidaten, Mohsen Rezai en Mehdi Karoubi, komen naar het zich laat aanzien niet verder dan respectievelijk 1,66 en 0,83 procent.
Opkomst
De opkomst was volgens de verkiezingscommissie ongekend groot. Ruim 32 miljoen van de 46 miljoen stemgerechtigde Iraniërs hebben hun stem uitgebracht.
Een aantal waarnemers meende voor de verkiezingen dat een hoge opkomst de oppositie tegen Ahmadinejad zou versterken.
Maar de uitslagen geven de president toch een enorme overwinning. Vooral de omvang daarvan is volgens Ahmadinejads tegenstanders veel te groot om waar te zijn. Zij stellen dat er op grote schaal verkiezingsfraude moet zijn gepleegd.
Rivaal
Vrijdagavond had de belangrijkste rivaal van Ahmadinejad, ex-premier Mir Hossein Mousavi (67), zichzelf op een persconferentie tot onbetwiste winnaar uitgeroepen.
Hij klaagde dat veel kiezers niet in staat zouden zijn geweest hun stem uit te brengen, hoewel de sluitingstijd van de stembureaus met vier uur was verlengd.
Ook zou een aantal van zijn vertegenwoordigers de toegang tot stembureaus zijn geweigerd. Zij wilden daar controleren of de verkiezingen eerlijk verliepen.
Volgens naaste medewerkers van Mousavi behaalde hun kandidaat 65 procent van de stemmen. Zij baseerden dat resultaat op ''informatie'' uit provincies en de Iraanse hoofdstad Teheran.
Spannend
Met twee 'winnaars' blijft het ook na de presidentsverkiezingen uiterst spannend in de klaarblijkelijk uiterst verdeelde strengislamitische republiek.
Dat het geen gewone stembusronde was, bleek al uit de relatief grote belangstelling onder kiesgerechtigden.
Zelfs toen de eerste resultaten bekend werden en de stembusronde officieel was beëindigd, stonden nog kiezers in de rij om te stemmen.
De Ahmadinejad aanhangers zijn via de staatstelevisie opgeroepen om vandaag op dezelfde plek te demonsteren als de Mousavi aanhangers. Mousavi heeft vervolgens de demonstratie afgelast in vrees voor harde confrontaties tussen beide partijen. Er gaat ook het gerucht dat mochten er vandaag toch weer mensen gaan demonstreren er hard ingegrepen worden en zelfs meer doden niet geschuwd wordt.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 15:54 schreef SoldMayor het volgende:
Gaat er nog iets gebeuren of was dat het alweer?
Of krijgen we geen nieuws meer doorgegeven?
ja daar snap ik dus ook niks van geen Breaking News op de nieuwszenders en dat had ik toch allang verwachtquote:Op dinsdag 16 juni 2009 15:55 schreef Dunckie het volgende:
ik ook, vind het tot nu toe een hele vreemde gang van zaken. De 'traditionele' media berichtten nauwelijks, terwijl je afgaande op de internetmedia zou geloven dat er een heuse revolutie gaande is. Normaal staat de wereld bij mensenrechtenschendingen in dermate belangrijke landen meteen klaar met analyses, veroordelingen, steunbetuigingen etc, nu ontbreekt dat alles. En als er echt mensen vermoord worden, mishandeld worden en opgesloten worden dan kan dit toch niet zomaar uit het nieuws blijven? En als er journalisten uitgezet worden, dan moeten de media waarvan die journalisten zijn toch moord en brand schreeuwen? En inderdaad, zoals al in de TS staat, waar zijn de grote internationale organisaties? Of wordt er stilte betracht omdat men het momentum niet wil verstoren? Maar in wiens voordeel is dat dan?
Maar wat vind jij nu? Moet er doorgestoten worden en is een revolutie mogelijk en moeten doden en geweld voor lief worden genomen? Of moet het volk het bij dit statement laten en het bijltje er bij neergooien?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 15:56 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
De Ahmadinejad aanhangers zijn via de staatstelevisie opgeroepen om vandaag op dezelfde plek te demonsteren als de Mousavi aanhangers. Mousavi heeft vervolgens de demonstratie afgelast in vrees voor harde confrontaties tussen beide partijen. Er gaat ook het gerucht dat mochten er vandaag toch weer mensen gaan demonstreren er hard ingegrepen worden en zelfs meer doden niet geschuwd wordt.
Ow nou lekker is dat dan.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 15:56 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
De Ahmadinejad aanhangers zijn via de staatstelevisie opgeroepen om vandaag op dezelfde plek te demonsteren als de Mousavi aanhangers. Mousavi heeft vervolgens de demonstratie afgelast in vrees voor harde confrontaties tussen beide partijen. Er gaat ook het gerucht dat mochten er vandaag toch weer mensen gaan demonstreren er hard ingegrepen worden en zelfs meer doden niet geschuwd wordt.
Zeer, zeer frustrerend.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 15:58 schreef alexis_ het volgende:
BBC persian is de demonstratie aan het uitzenden, maar is echt meteen gestoord.
De zender staat nu op zwart met heel zwak signaal. (Hotbird satelliet)
Doorstoten inderdaad. Ik ben bang dat als ze nu stoppen ze voor komende decennia geen tweede kans meer krijgen. Dat er meer doden vallen neem ik dan maar voor lief. Je moet immers een prijs betalen voor vrijheid.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 15:59 schreef Dunckie het volgende:
[..]
Maar wat vind jij nu? Moet er doorgestoten worden en is een revolutie mogelijk en moeten doden en geweld voor lief worden genomen? Of moet het volk het bij dit statement laten en het bijltje er bij neergooien?
Zo heel veel van dit soort kansen krijg je niet in de geschiedenis. Ik heb niet zo veel verstand van de situatie aldaar, maar als er echt al een jarenlange onvrede heerst, vooral onder de jonge mensen, dan is dit misschien hét moment en dan is het toch zonde om het te laten varen.
En hoe schat je de situatie in? Gaat dat ook gebeuren denk je? Je hebt toch contacten in het land? Kun je daar momenteel nog iets mee of is dat allemaal verstoord nu?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 16:02 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Doorstoten inderdaad. Ik ben bang dat als ze nu stoppen ze voor komende decennia geen tweede kans meer krijgen. Dat er meer doden vallen neem ik dan maar voor lief. Je moet immers een prijs betalen voor vrijheid.
Dat is zo goed als verstoord.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 16:04 schreef Dunckie het volgende:
[..]
En hoe schat je de situatie in? Gaat dat ook gebeuren denk je? Je hebt toch contacten in het land? Kun je daar momenteel nog iets mee of is dat allemaal verstoord nu?
Een gewapende strijd zal resulteren in veel teveel doden.... wil je dat?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 16:06 schreef AryaMehr het volgende:
Het liefst zou ik trouwens zien dat het Iraanse volk gewapend de strijd aangaat met de Basiji. Je kunt niet verwachten dat enig verandering mogelijk is door middel van een fluwelen revolutie.
Dus ze moeten zich laten afslachten door die beesten? Het woord ''teveel'' is niet van toepassing als het om vrijheid gaat.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 16:08 schreef PrinceOfPerzia het volgende:
[..]
Een gewapende strijd zal resulteren in veel teveel doden.... wil je dat?
Misschien wel heel het internet... kutwesterse internetquote:Op dinsdag 16 juni 2009 15:56 schreef themauster het volgende:
Volgens mij ligt twitter ook plat in Iran zie al een tijdje geen nieuwe berichten meer verschijnen
quote:RT From Iran: CONFIRMED!! Army moving into Tehran against protestors!
Dat zeg ik niet. Het is makkelijker gezegd dan gedaan.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 16:09 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Dus ze moeten zich laten afslachten door die beesten? Het woord ''teveel'' is niet van toepassing als het om vrijheid gaat.
Bron ?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 16:11 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
als dit waar is.
Het zou me niets verbazen. Alle persaccreditaties ingetrokken en straatverbod voor journalisten en dan het leger de stad insturen om orde op zaken te stellen.
Ik kan me toch niet voorstellen dat het leger op demonstranten gaat schieten die zich geweldloos verzetten. Wellicht ook nog op hun eigen familieleden.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 16:11 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
als dit waar is.
Het zou me niets verbazen. Alle persaccreditaties ingetrokken en straatverbod voor journalisten en dan het leger de stad insturen om orde op zaken te stellen.
De ayatollah's zijn geen gezanten van Allah, maar ordinaire despoten. Voor zover dat niet duidelijk was. Dat zou dan nog enige winst zijn, maar dit lijkt toch weer op nog eens 30 jaar tirannie.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 16:11 schreef Tourniquet het volgende:
als dit waar is.
Wat staat er in het rood? Kan iemand het vertalen?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 16:23 schreef horned_reaper het volgende:
Kijk die foto's !!
http://www.goftaniha.org/
Het is een stuk dat gaat over het herkennen van je vijanden.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 16:25 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Wat staat er in het rood? Kan iemand het vertalen?
BBC meldt dit nu wel:quote:Op dinsdag 16 juni 2009 15:55 schreef Dunckie het volgende:
En als er journalisten uitgezet worden, dan moeten de media waarvan die journalisten zijn toch moord en brand schreeuwen?
quote:Op dinsdag 16 juni 2009 16:37 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Hoorde zojuist op CNN (staat aan in de andere kamer) dat US Marines de opdracht gekregen hebben "on guard" te zijn en te voorkomen dat een ontmoeting met Iraanse schepen "escaleert" omdat de Revolutionaire Garde een afleiding zou zoeken voor het volk voor het geval dat de situatie uit de hand loopt.
Zijn bedrijven nu ook al speelballen van de overheid puur vanwege nationaliteit?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 16:42 schreef Chooselife het volgende:
Prachtig bevestigend hoeveel Amerikaanse media (inclusief Twitter, die speciaal de downtime uitstelt) hier uit alle macht aandacht aan blijven besteden.
Voor de rest hoor ik er -internationaal gezien- niet zoveel meer over. Blijkbaar is het allemaal iets minder intens en interessant als de Yankees ons doen geloven. Althans, de meeste van ons.
Ach schei uit! Twitter was nog de enige vorm van communicatie in Iran . Dus was het erg belangrijk voor de Iranese mensen dat twitter online bleefquote:Op dinsdag 16 juni 2009 16:42 schreef Chooselife het volgende:
Prachtig bevestigend hoeveel Amerikaanse media (inclusief Twitter, die speciaal de downtime uitstelt) hier uit alle macht aandacht aan blijven besteden.
Voor de rest hoor ik er -internationaal gezien- niet zoveel meer over. Blijkbaar is het allemaal iets minder intens en interessant als de Yankees ons doen geloven. Althans, de meeste van ons.
Geen idee. Het valt me alleen op. Het is twitter voor- en na, bij die protesten. Allemaal schreeuwerige oneliners over hoe dodelijk en beangstigend het allemaal is.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 16:43 schreef speknek het volgende:
[..]
Zijn bedrijven nu ook al speelballen van de overheid puur vanwege nationaliteit?
Welke social networking site is niet Amerikaans? Alle Iraniers aan de Hyves?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 16:45 schreef Chooselife het volgende:
Geen idee. Het valt me alleen op. Het is twitter voor- en na, bij die protesten. Allemaal schreeuwerige oneliners over hoe dodelijk en beangstigend het allemaal is.
het zou niet de eerste keer zijn dat een land een oorlog begint om binnenlandse problemen op te lossen. Is een veelvuldig en succesvol gebruikt concept.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 16:43 schreef stbabylon het volgende:
Zouden ze werkeijk het land liever in een oorlog storten dan in een burgeroorlog? Wow... Hebben ze wel meer kans. Tenzij Israël dan maar beslist om te tonen dat ze echt nukes hebben.
Ho ho, hyves is er ook nog. Kunnen ze mooi bij de "wie, wat waar" allerlei zware, morbide teksten invullen.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 16:45 schreef themauster het volgende:
[..]
Ach schei uit! Twitter was nog de enige vorm van communicatie in Iran . Dus was het erg belangrijk voor de Iranese mensen dat twitter online bleef
En dat is het ook. Je weet bij lange na niet hoe gek die basiji leden zijn.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 16:45 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Geen idee. Het valt me alleen op. Het is twitter voor- en na, bij die protesten. Allemaal schreeuwerige oneliners over hoe dodelijk en beangstigend het allemaal is.
En dat is nou juist het interessantste misschien nog wel, op de geopolitieke arena na, dat je een revolutie(?) live meemaakt.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 16:45 schreef Chooselife het volgende:
Weet ik niet nee. Ik zit niet op twitter om al die noodkreten door te spitten.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 16:47 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
En dat is het ook. Je weet bij lange na niet hoe gek die basiji leden zijn.
Weet ik, maar ze nemen dan nogal een gok. Potentieel is dit dan hetzelfde als een aanslag op een Oostenrijkse prins...quote:Op dinsdag 16 juni 2009 16:46 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
het zou niet de eerste keer zijn dat een land een oorlog begint om binnenlandse problemen op te lossen. Is een veelvuldig en succesvol gebruikt concept.
Hyvesquote:Op dinsdag 16 juni 2009 16:46 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ho ho, hyves is er ook nog. Kunnen ze mooi bij de "wie, wat waar" allerlei zware, morbide teksten invullen.
Doe er dan ook niet zo cynisch over. Rot gewoon op met je complottheorieën.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 16:48 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Weet ik niet nee. Ik zit niet op twitter om al die noodkreten door te spitten.
Lekker geloofwaardig. Oneliners volgen van onzichtbare computergebruikers.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 16:48 schreef speknek het volgende:
[..]
En dat is nou juist het interessantste misschien nog wel, op de geopolitieke arena na, dat je een revolutie(?) live meemaakt.
Ik heb net zo goed het recht om hier te zijn en mijn mening op een fatsoenlijke manier te verkondigen.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 16:49 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Doe er dan ook niet zo cynisch over. Rot gewoon op met je complottheorieën.
S-400's en Shkval's bestellen.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 16:54 schreef Py het volgende:
Wat zou Ahmedinejad ondertussen aan het bekokstoven zijn met de Russen?
Je hebt gelijk, ik ben grenzeloos naief geweest, ik ben blij dat er nog intelligente vrijdenkers zijn zoals jij die tegen de stroom ingaan en ons op die manier op onze tekortkomingen wijst. Waar zouden we zijn zonder jouw vlijmscherpe blik die de daadwerkelijke onderliggende constructen in deze wereld blootlegt en ons de ogen opent voor de echt slechte krachten die stiekem de touwtjes in handen hebben.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 16:50 schreef Chooselife het volgende:
Lekker geloofwaardig. Oneliners volgen van onzichtbare computergebruikers.
Dat een technisch wetenschapper zich zo om de tuin laat leiden.
De Russen hebben voor miljarden in Iran geïnvesteerd en verdienen miljarden met het leveren van wapens aan Iran. Lijkt me niet dat ze gebaat zijn bij een ander koers.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 16:54 schreef Py het volgende:
Wat zou Ahmedinejad ondertussen aan het bekokstoven zijn met de Russen?
Schelden. Onmacht. Beetje jammer hè.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 16:54 schreef speknek het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ik ben grenzeloos naief geweest, ik ben blij dat er nog intelligente vrijdenkers zijn zoals jij die tegen de stroom ingaan en ons op die manier op onze tekortkomingen wijst. Waar zouden we zijn zonder jouw vlijmscherpe blik die de daadwerkelijke onderliggende constructen in deze wereld blootlegt en ons de ogen opent voor de echt slechte krachten die stiekem de touwtjes in handen hebben.RESCEPT
.
droeftoeter.
quote:Op dinsdag 16 juni 2009 16:54 schreef speknek het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ik ben grenzeloos naief geweest, ik ben blij dat er nog intelligente vrijdenkers zijn zoals jij die tegen de stroom ingaan en ons op die manier op onze tekortkomingen wijst. Waar zouden we zijn zonder jouw vlijmscherpe blik die de daadwerkelijke onderliggende constructen in deze wereld blootlegt en ons de ogen opent voor de echt slechte krachten die stiekem de touwtjes in handen hebben.RESCEPT
.
droeftoeter.
quote:it looks they are going to attack dorms again! IRG's chopper just passed by Yousefabad. there is noting left to destroy over there!
het klikt wel poetischquote:Op dinsdag 16 juni 2009 16:56 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Schelden. Onmacht. Beetje jammer hè.
Leuke bijdrage verder.
Is het nou IRG of het 'echte' leger?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 17:01 schreef AryaMehr het volgende:
Ook zou het leger opweg zijn naar Teheran om de protesten uit elkaar te slaan.
Mijn Iraanse huisgenootjes bellen wel met Iranquote:Op dinsdag 16 juni 2009 17:02 schreef Mutant01 het volgende:
Is er wel telefooncontact mogelijk met Iran of niet?
Ik hoop dat ze inmiddels bezig zijn geweest met boobytrappen. Apart toch altijd hoe religieuzen een hekel hebben aan de intelligentsia.quote:confirmed by farsi twitters: around 2000 basiji is now standing in front of dorms.
Gaan hier weel heer veel doden vallen?...Lijkt me iig heel eng om daar nu binnen te zitten terwijl er buiten z'n boze menigte staat.quote:Op [1 minuut geleden]schreef Change_for_Iran het volgende:
confirmed by farsi twitters: around 2000 basiji is now standing in front of dorms.
Van wat ik heb begrepen werkt het 'vaste' telefoonnetwerk nog wel. Mobiel netwerk zeer beperkt, sms binnen Iran is niet meer mogelijk.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 17:02 schreef Mutant01 het volgende:
Is er wel telefooncontact mogelijk met Iran of niet?
quote:confirmed by farsi twitters: around 2000 basiji is now standing in front of dorms.
quote:we told everybody to get out and leave dorms. but most of the student got no where to go & no relatives in Tehran.
lees net dit:quote:Op dinsdag 16 juni 2009 17:10 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Van wat ik heb begrepen werkt het 'vaste' telefoonnetwerk nog wel. Mobiel netwerk zeer beperkt, sms binnen Iran is niet meer mogelijk.
quote:I can't contact to anyone over there, the cell phones are out again.
Alle Arabische staten kiezen voor Iran? Iran is geen Arabisch land. Bovendien zien de Arabische landen in Iran een nog grotere dreiging dan in Amerika.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 17:10 schreef stbabylon het volgende:
worse case scenario:
Iran gooit een paar raketten naar een Amerikaans schip om de aandacht af te leiden.
Amerika, met behulp van Israel slaat terug
Heel Iran boos op Amerika/Israel
Alle Arabische staten kiezen Irans kant, want dan heeft Amerika potentieel half Arabië
Rusland wil zijn bezittingen beschermen en voorkomen dat Amerika er met de poet vandoor gaat
China ziet zijn grondstoffen verdwijnen
EU kiest braaf Amerika's kant
Ladingen nu nog gematigde moslims in de EU worden boos
En dat allemaal zonder nukes.
Ehm, dat denk ik niet.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 17:10 schreef stbabylon het volgende:
worse case scenario:
Iran gooit een paar raketten naar een Amerikaans schip om de aandacht af te leiden.
Alle Arabische staten kiezen Irans kant, want dan heeft Amerika potentieel half Arabië
Rusland wil zijn bezittingen beschermen en voorkomen dat Amerika er met de poet vandoor gaat
Slaat ook nergens op. Sommige mensen kunnen echt zulke domme dingen zeggen...quote:
Beetje raar dat de journalisten binnen moeten blijven terwijl een grote pro-demonstratie aan de gang is. Zou toch zeggen dat je die dan laat komen om te laten zien met hoeveel je bent.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 16:46 schreef popolon het volgende:
'Alle' sites nu dus in de ban. Althans, die waar je informatie op kwijt kon. Alle journalisten het land uit. Gezellig regime!
Dat filmpje sloeg wel degelijk ergens op. De ironie.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 17:13 schreef fjs het volgende:
[..]
Slaat ook nergens op. Sommige mensen kunnen echt zulke domme dingen zeggen...
i rest my case...quote:Op dinsdag 16 juni 2009 17:14 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Dat filmpje sloeg wel degelijk ergens op. De ironie.
Je vergeet het gedeelte waar er een meteoriet ter grootte van Australie inslaat en al het leven op aarde sterft.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 17:10 schreef stbabylon het volgende:
worse case scenario:
Amerika gaat helemaal niks doen, tenzij er echt veel Amerikanen omkomen. Obama zit totaal niet op die koers. Israel zie ik daarentegen zeker wel aanvallen als het regime blijft, met stille blijdschap bij de Saoedi's e.a. Arabische landen.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 17:10 schreef stbabylon het volgende:
worse case scenario:
Nah gaat niet lukken gezien de locatie van Israel t.o.v. Iran dan moeten ze over Jordanie heen vliegen en ik denk niet dat dat zomaar gaat.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 17:10 schreef stbabylon het volgende:
Goed, alle landen in het Midden-Oosten dan.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 17:12 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Alle Arabische staten kiezen voor Iran? Iran is geen Arabisch land. Bovendien zien de Arabische landen in Iran een nog grotere dreiging dan in Amerika.
We zitten bij het ontbijt nog steeds te wachten op het hoofd van Binnetje Laden.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 17:16 schreef speknek het volgende:
maar stuur er een groepje Amerikaanse groene baretten op af en je hebt het hoofd van Khamenei voor het avondeten.
Of in Polen, vielen ook een Duitse grenspost aanquote:Op dinsdag 16 juni 2009 17:13 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ehm, dat denk ik niet.
Oh ja, net als Vietnam zeker. Die "gooiden ook een paar raketten" op een Amerikaans schip.
Aartsvijand nummero 1 van Arabische landen is Iran momenteel.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 17:19 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Goed, alle landen in het Midden-Oosten dan.
En leuk dat ze het een grotere dreiging vinden, maar als er Amerikaanse soldaten in Irak, Iran en Afghanistan zitten...
momenteel. ik heb het over een worse case scenario.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 17:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Aartsvijand nummero 1 van Arabische landen is Iran momenteel.
Arabieren hebben geen enkel belang bij Iran, die laten ze gewoon in puin liggen - ook in het geval van worst case scenario.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 17:22 schreef stbabylon het volgende:
[..]
momenteel. ik heb het over een worse case scenario.
False flag om de grip op de bevolking nog meer te verstevigen.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 17:22 schreef CANARIS het volgende:
Dit loopt gewoon op een met een Sisser af.
Het regime, of we het nu willen of niet , zit gewoon veel te vast in het zadel. Ik moet die bewijzen ook nog maar zien. Ik zou er namenlijk niet verbaasd van staan te kijken als er helemaal niet is geknoeid.
Ik zie de noodzakelijkheid ook niet . Het regime was niet bang voor Khatamie en ook niet echt dolgelukkig met achmadhindjad.
Waarom zo knoeien met verkiezingen die tot nu toe in Iran eigenlijk altijd in orde waren.
Noem me maar naief , maar ik geloof ook niet dat die religieuse oeiebakkers een "verkiezersbedrog" uit religieus oogpunt zouden accepteren.
Er zijn in dit topic genoeg abnormaliteiten te vinden over de uitslag.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 17:22 schreef CANARIS het volgende:
Ik zou er namenlijk niet verbaasd van staan te kijken als er helemaal niet is geknoeid.
Waarom haten de Arabische staten Iran zo erg?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 17:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Aartsvijand nummero 1 van Arabische landen is Iran momenteel.
soenni/shiaquote:Op dinsdag 16 juni 2009 17:29 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Waarom haten de Arabische staten Iran zo erg?
De sjiitische regering van Iran steunt vaak de sjiitische minderheid in Arabische landen.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 17:29 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Gezien de dingen die ze verder hebben geaccepteerd, denk ik niet dat ze veel problemen hebben met een verkiezingsfraude hoorquote:Op dinsdag 16 juni 2009 17:22 schreef CANARIS het volgende:
Noem me maar naief , maar ik geloof ook niet dat die religieuse oeiebakkers een "verkiezersbedrog" uit religieus oogpunt zouden accepteren.
Omdat een Iran een bedreiging vormt voor diverse kleine aangrenzende staten en omdat ze menen dat Iran bepaalde groeperingen steunt die niet in het belang van de Arabische landen handelen. Daarnaast is Iran ook gewoon een regionale militaire macht, dat tast het gezag van SA ook aan.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 17:29 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Er staat in het bericht dat een ooggetuige aan de bbc heeft verteld dat er meer mensen zijn op komen dagen dan gisteren maar dat de bbc dat niet kan bevestigen omdat ze zelf de straat niet op mogenquote:Op dinsdag 16 juni 2009 17:44 schreef AryaMehr het volgende:
BREAKING NEWS
BBC meldt dat - ondanks de oproep van Mousavi om niet te demonstreren - de Mousavi aanhangers weer massaal bij elkaar zijn gekomen in het noorden van Teheran.
http://news.bbc.co.uk/
Klopt. Ooggetuigen melden dat de er vandaag meer mensen op de been zijn dan gister.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 17:54 schreef themauster het volgende:
[..]
Er staat in het bericht dat een ooggetuige aan de bbc heeft verteld dat er meer mensen zijn op komen dagen dan gisteren maar dat de bbc dat niet kan bevestigen omdat ze zelf de straat niet op mogen
quote:ANejad supporters not civilian, but plain clothes, many from out of teharn - #Iranelection
21 minuten ago from mobile web i estimate more than quarter million for mousavi #Iranelection
26 minuten ago from mobile web demo today v\peaceful but it is going to change tonight - too many baseej tody #Iranelection
28 minuten ago from mobile web some students have left but need to get off street before night #Iranelection
32 minuten ago from mobile web we have info that tehran uni will be attacked tonight - have contact inside - says uni blocked #Iranelection
35 minuten ago from mobile web have returned from valli asr to update and request help - #Iranelection
quote:people are standing in front of state TV building in valiasr in silent just holding their hands & mousavi pictures in air.
quote:not only that they attacked us, now they are hiding the bodies of those we lost! I will kill ahmadynezhad myself!
quote:there is no need to hide their names anymore Mobina Ehtrami, Fateme Borati, Kasra Sharafi, Kambiz Shoaee & Mohsen Imani; all killed by ansar
vrijheid is een illusiequote:Op dinsdag 16 juni 2009 18:38 schreef 0100 het volgende:
Je zou bijna de neiging krijgen om naar dat land te vliegen om mee te demonstreren. Dat gevoel om voor vrijheid te kunnen strijden lijkt me fantastisch. Natuurlijk jammer dat er weer geweld om de hoek komt kijken.
quote:
Heb je de beelden van Nova gisteren gezien? Behoorlijk intens toch? En die foto's onder diverse links in dit topic? Waarom doe je alsof er niets aan de hand is?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 16:42 schreef Chooselife het volgende:
Het is een vervelende situatie, maar natuurlijk niets nieuws onder de zon. De rellen zijn niet excessief te noemen, of enorm uit de hand gelopen. Waar zijn die winkels dan geplunderd, of regeringsgebouwen in brand gestoken?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 19:15 schreef Dunckie het volgende:
[..]
Heb je de beelden van Nova gisteren gezien? Behoorlijk intens toch? En die foto's onder diverse links in dit topic? Waarom doe je alsof er niets aan de hand is?
What about de mensen in verschillende ziekenhuizen gisternacht die bezoek kregen van de Basiji (en men daar in elkaar sloeg en waar ook mensen zijn vermoord)?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 19:47 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Het is een vervelende situatie, maar natuurlijk niets nieuws onder de zon. De rellen zijn niet excessief te noemen, of enorm uit de hand gelopen. Waar zijn die winkels dan geplunderd, of regeringsgebouwen in brand gestoken?
Ja was ik maar emotioneel stabiel.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 19:57 schreef Chooselife het volgende:
Ja ik mag duidelijk niet aan jouw persoonlijke oorlogje komen hè. Het zit je maar diep.
Lang niet zo erg als wat er in Congo gebeurt.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:04 schreef Zith het volgende:
What about de mensen in verschillende ziekenhuizen gisternacht die bezoek kregen van de Basiji (en men daar in elkaar sloeg en waar ook mensen zijn vermoord)?
Een democratische aanpak zowaar? Rightquote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:03 schreef ouderejongere het volgende:
Ik vind dat Ahmadinejad het heel goed aanpakt. Hij laat die sukkels rustig demonstreren, het ebt vanzelf wel weer weg.
Nee, maar ze willen wel vrij zijn.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:11 schreef FloydP het volgende:
and do not want to be run by 'westerners'.
RTL4 nieuws doet het inderdaad veel beter.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:18 schreef Plato1980 het volgende:
Nee, maar ze willen wel vrij zijn.
Overigens belachelijk dat het NOS Journaal niet met het nieuws over Iran gestart is.
Het journaal is sowieso zwaar onder de maat in deze kwestie. Ik wilde gisteren even kijken voor een update, beginnen ze met het nieuws dat de Commissaris van de Koningin van Noord-Holland misschien een paar nevenfuncties op moet gevenquote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:18 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Nee, maar ze willen wel vrij zijn.
Overigens belachelijk dat het NOS Journaal niet met het nieuws over Iran gestart is.
Hij is onderdeel van het probleem, maar zijn vertrek alleen zou nog geen volledige oplossing zijn, maar het kan wel de eerste dominosteen zijn die omvalt en de rest volgt dan hopelijk heel snel.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:22 schreef Burdie het volgende:
Ahmadinejad is eigenlijk helemaal niet het probleem he?.
quote:24 mei 2009
For the first time in Iranian presidential history, a candidate's wife is in the forefront of his campaign.
Dancing in public in not allowed in Iran, but thousands could hardly contain themselves at a recent presidential campaign rally in the capital city, Tehran.
On this day, the deafening cheers were not for presidential hopeful Mir Hossein Mousavi, but rather for his wife -- a woman some are calling Iran's Michelle Obama.
The comparisons to the first lady of the United States stem from the role Zahra Rahnavard is playing in her husband's quest for the presidency.
Never in the history of Iranian presidential elections has a candidate put his wife in the forefront of his campaign.
Wherever Mousavi -- a centrist candidate -- goes, Rahnavard is usually nearby.
"We look at her and we say, 'we want to be like her in the future, ' " said Shakiba Shakerhosseie, one of 12,000 people who packed into Tehran's indoor Azadi (Freedom) sports stadium to hear Rahnavard speak.
Iran became an Islamic republic in 1979 after the ruling monarchy was overthrown and Shah Mohammad Reza Pahlavi was forced into exile.
The revolution also ended the ceremonial role of first lady that the last queen, Farah, enjoyed.
At this rally, Rahnavard -- a writer and art professor -- spoke for her husband, who was campaigning elsewhere.
Wearing a floral headscarf and a traditional black chador -- a full-length loose robe that women in Iran wear like a cloak -- Rahnavard called for freedoms she says were lost during President Mahmoud Ahmadijenad's term.
"I hope freedom of speech, freedom of the pen and freedom of thought will not be forgotten," she said.
The crowd, which was clad in Mousavi's trademark color green, cheered wildly. It waved placards with his picture and swayed from side to side, chanting and beating drums.
The women sat on one side; the men on the other.
The overwhelming majority were young voters, many of whom said they attended because of Mousavi's wife, a mother of three.
Iran's population -- estimated at more than 66 million -- has a median age of 27.
"I am really angry here in Iran with the position of women," said Saghar Kouhestani, adding that she supports Mousavi because of his wife.
Mousavi, a former prime minister, is considered a threat to Ahmadinejad, a hard-liner, in the June 12 elections. He is credited for successfully navigating the Iranian economy during a bloody eight-year war with Iraq in the 1980s.
Over the weekend, the Iranian government blocked access to the social networking site Facebook, where Mousavi has a page with more than 5,000 supporters, the semi-official Iranian Labor News Agency (ILNA) said.
Those attempting to visit Facebook received a message in Farsi saying, "Access to this site is not possible."
Political science professor Mohammad Marandi downplays Rahnavard's impact. She may win over reformists and women, he says, but what will win the election is a solution to the floundering economy and a strong performance in the debates.
"If Ahmadinejad does well in the debates, I don't think anyone will be able to defeat him," Marandi said.
But try selling that to Rahnavard's enthusiastic supporters.
"This is the first time after the Revolution we see a lady behind the president," said Farhad Mahmoudi. "And this is why we're so happy because we can have a first lady."
Er zit nog altijd iemand boven de president in Iran.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:24 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Hij is onderdeel van het probleem, maar zijn vertrek alleen zou nog geen volledige oplossing zijn, maar het kan wel de eerste dominosteen zijn die omvalt en de rest volgt dan hopelijk heel snel.
Dat hangt er maar net vanaf wat je met "het probleem" bedoelt.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:22 schreef Burdie het volgende:
Dat toont maar weer eens aan dat Nederland de laatste jaren te zeer gericht is op de eigen, betrekkelijk kleine problemen.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:24 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Het journaal is sowieso zwaar onder de maat in deze kwestie. Ik wilde gisteren even kijken voor een update, beginnen ze met het nieuws dat de Commissaris van de Koningin van Noord-Holland misschien een paar nevenfuncties op moet geven
Precies, maar die kan in de val van de president worden meegesleurd, maar zover is het helaas nog lang niet.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:25 schreef Burdie het volgende:
[..]
Er zit nog altijd iemand boven de president in Iran.
Ik ben wel heel erg benieuwd hoe dit verder gaat lopen... ik zit er bovenop in elk gevalquote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:27 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Precies, maar die kan in de val van de president worden meegesleurd, maar zover is het helaas nog lang niet.
Toch wel een beetje hoor, en hij is lelijkquote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:22 schreef Burdie het volgende:
En waarom niet? Er is weinig meer te melden dan: 'er is nog een demonstratie, verder weten we weinig'. En dat terwijl de Noord-Hollandse politiek meer op mij betrekking heeft.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:26 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat toont maar weer eens aan dat Nederland de laatste jaren te zeer gericht is op de eigen, betrekkelijk kleine problemen.
quote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:30 schreef Pek het volgende:
[..]
Toch wel een beetje hoor, en hij is lelijk
Door een eventuele Iraanse revolutie verandert het aanzien van de wereld aanzienlijk, terwijl het al dan niet aftreden van een CdK daar amper invloed op heeft.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:31 schreef Monidique het volgende:
[..]
En waarom niet? Er is weinig meer te melden dan: 'er is nog een demonstratie, verder weten we weinig'. En dat terwijl de Noord-Hollandse politiek meer op mij betrekking heeft.
quote:
We zijn de wereld niet, het is een Nederlands journaal. En nog blijft dat er weinig te vertellen valt over wat er gebeurt.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:33 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Door een eventuele Iraanse revolutie verandert het aanzien van de wereld aanzienlijk, terwijl het al dan niet aftreden van een CdK daar amper invloed op heeft.
quote:Ahmadinejad won. Get over it
Without any evidence, many U.S. politicians and “Iran experts” have dismissed Iranian President Mahmoud Ahmadinejad’s reelection Friday, with 62.6 percent of the vote, as fraud.
They ignore the fact that Ahmadinejad’s 62.6 percent of the vote in this year’s election is essentially the same as the 61.69 percent he received in the final count of the 2005 presidential election, when he trounced former President Ali Akbar Hashemi Rafsanjani. The shock of the “Iran experts” over Friday’s results is entirely self-generated, based on their preferred assumptions and wishful thinking.
quote:Pre-election Iranian poll showed Ahmadinejad support
A poll of Iran's electorate three weeks before its election showed President Mahmoud Ahmadinejad leading by a 2-to-1 ratio, greater than the announced results of the contested vote, the pollsters said on Monday.
The poll showed Ahmadinejad's disputed victory, which has sparked riots and demonstrations since it was announced, might reflect the will of the people and "is not the product of widespread fraud," pollsters Ken Ballen and Patrick Doherty said in a column in The Washington Post.
Kun jij je dan niet beter tot Hart van Nederland beperken?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:35 schreef Monidique het volgende:
[..]
We zijn de wereld niet, het is een Nederlands journaal.
Nou, nee.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:37 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Kun jij je dan niet beter tot Hart van Nederland beperken?
Dit is weer een mooi excuus om te kunnen rellen. Dat is het enige wat ze willen.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:22 schreef Burdie het volgende:
Als het een topic over Feyenoord-Ajax was zou je precies hetzelfde zeggenquote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:46 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Dit is weer een mooi excuus om te kunnen rellen. Dat is het enige wat ze willen.
Scheel ook nog, dat had ik gemistquote:
quote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:48 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Als het een topic over Feyenoord-Ajax was zou je precies hetzelfde zeggen?
Jij gelooft de officiele media!quote:
Terwijl iedereen weet dat die door de linkse grachtengordel gemanipuleerd wordt.quote:
quote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:46 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Dit is weer een mooi excuus om te kunnen rellen. Dat is het enige wat ze willen.
Komt ie aan met opiniestukjes uit Politico en The Star.quote:
het is vooral leuk om te weten wanneer* die poll gehouden was, als je tenminste echt kritisch zou zijn ipv alles voor zoete koek te slikken.quote:
Neh man, een poll gedaan door Terrorist free Tomorrow, dezelfde mensen als die in de 9/11 commissie zaten. Dat is allemaal CIA en Mossad. Hoe kun je nou Iran bombarderen zonder dat de gehate Ahmadinejad aan het roer staat?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:56 schreef Plato1980 het volgende:
Terwijl iedereen weet dat die door de linkse grachtengordel gemanipuleerd wordt.
Ik verwacht sowieso geen objectiviteit in een dictatuur. Joris Luyendijk heeft daar een aardig boekje over geschreven.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 21:12 schreef Monidique het volgende:
Hoewel ik moet zeggen dat ik bij het begin al mijn twijfels had bij een bureau dat Terrorist Free Tomorrow heet. Ik verwacht geen objectiviteit.
Dat dus.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:24 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Hij is onderdeel van het probleem, maar zijn vertrek alleen zou nog geen volledige oplossing zijn, maar het kan wel de eerste dominosteen zijn die omvalt en de rest volgt dan hopelijk heel snel.
quote:Two screenshots Iranian state-run television illustrating the apparent decrease in votes for candidate Mohsen Rezaee over a four hour period. The upper picture shows Rezaee with 633,048 votes at 09:47; the lower shows the same candidate with 587,913 votes at 13:53 later that day, a decrease of 45,135.
ChooseLife heeft nog wat inhoud, jij bent gewoon echt breinloos.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:46 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
quote:reports of street fighting in azadi sq and surrounding st's -pepper gas and fires #Iranelection
12 minuten ago from mobile web
1000's on balconys - tehran is alive with sound of freedom - marg bar dictator - #Iranelection
15 minuten ago from mobile web
many many arrests in tehran 2day. hundreds. - now is dark baseej start to make trouble. #Iranelection
19 minuten ago from mobile web
quote:Wat Iran betreft, hoor ik van Sami ook niet meer dan we op tv zien. Hij zegt dat de mensen in Teheran (rijkere middenklasse) op die vernieuwer hebben gestemd (die president was voor Ahmadinejad) maar dat Teheran heel anders is dan de rest van het land en dat de mensen van het platteland waarschijnlijk wel op Ahmadinejad hebben gestemd omdat hij veel voor hen gedaan heeft, nieuwe scholen en ziekenhuizen laten bouwen, terwijl zijn voorganger weinig voor deze mensen heeft gedaan. Op het nieuws zie en hoor je alleen mensen uit Teheran en niet de andere grote steden of het platteland. In Iran leven ook veel arabieren en die hebben in ieder geval niet op Ahmadinejad gestemd omdat die een hekel heeft aan de arabieren in Iran, dus lijkt het Sami sterk dat Ahmadinejad met zo'n grote meerderheid kan hebben gewonnen. Maar hij denkt wel dat het kan dat Ahmadinejad heeft gewonnen, alleen niet met zo'n percentage vd stemmen.
Dezelfde mensen in Teheran die nu tegen Ahmadinejad stemmen hebben vorige keer masaal voor hem gestemd. Kortom, ze weten niet wat ze willen ;-)
Het is dus niet zwart-wit, toen die vernieuwer president was waren de mensen vrijer, maar hij heeft niet veel gedaan. Onder Ahmadinejad zijn de vrijheden weer allemaal terug gedraaid, meer censuur etc. maar hij heeft wel dingen voor de mensen gedaan. Pffff, gelukkig leven we in Nederland, waar je alleen idioten als Wilders hebt ;-)
http://www.telegraaf.nl/d(...)rhoud_Twitter__.htmlquote:WASHINGTON - De Verenigde Staten hebben de mensen achter internetdienst Twitter verzocht onderhoudswerkzaamheden uit te stellen vanwege de politieke onrust in Iran. Dat heeft een Amerikaanse functionaris dinsdag laten weten.
Wie zegt dat ze die niet wilden? Stel een groep hardliners wil de macht naar zich toetrekken, faked de verkiezingen, laat het op rellen uitlopen. Loopt uit de hand, tanks in de straten, arrestaties van het meer gematigde deel van het regime. Orde moet hersteld worden, afschaffen vrijheden, harde confrontatie met buitenlandse vijanden.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 21:29 schreef Andromache het volgende:
Ik snap de bewindhebbers daar totaal niet. Dat je een verkiezingsresultaat fabriceert is tot daar aan toe, maar breng het dan tenminste op een geloofwaardig moment naar buiten, en met een geloofwaardige marge.
Op de manier hoe het nu naar buiten is gebracht vráág je toch om rellen?
quote:"Het heeft de geest van een revolutie"
INTERVIEW, Van onze verslaggeefster Natalie Righton
Gepubliceerd op 16 juni 2009 21:33, bijgewerkt op 21:15
Amsterdam -
Iraniërs in Nederland volgen de gebeurtenissen in hun vaderland op de voet.
Het is het gesprek van de dag onder de 30 duizend Iraniërs in Nederland: de toekomst van hun geboorteland. Drie prominente Nederlandse Iraniërs geven hun reactie; schrijver Kader Abdolah, socioloog Farhad Golyardi en Bijan Moshaver, medisch onderzoeker en bestuurslid van de Perzische radiozender Zamaneh.
Is dit revolutie? Of is het een demonstratie die over een paar dagen is doodgebloed?
Kader Abdolah: ‘Ik denk niet dat dit direct leidt tot een nieuwe revolutie, maar het is wel prachtig, een mooi begin van iets nieuws. Het heeft de geest van een revolutie. Tot afgelopen weekeinde was het ondenkbaar dat miljoenen Iraniërs de straat op zouden gaan om te protesteren.
Farhad Golyardi: ‘De demonstranten hebben geen grote revolutie voor ogen. Ze roepen niet weg met Khamenei of weg die en die. Het is dus geen revolutie zoals mensen zich dat in het Westen voorstellen, zoals in de jaren zeventig in Iran plaatsvond. Het enige dat ze willen is een hertelling van de stemmen. Het is overigens wel revolutionair dat mensen zo massaal de straat opgaan en publiekelijk hun wensen uiten. Het geeft macht aan de oppositie, die kan zeggen: de regering kan wel beweren dat de verkiezingsuitslag correct is, maar daar zijn miljoenen mensen het niet mee eens. Wij denken dat er gesjoemeld is.’
Bijan Moshaver:‘Dit is een volksopstand, geen beperkt protest van een kleine groep. Het laat zien dat deze beweging breed gedragen wordt. Meer dan 70 procent van de Iraniërs is jonger dan 30. Ze weten wat hun te wachten staat als ze nu niet proberen er een einde te maken. Meer repressie, meer onderdrukking, meer nucleaire activiteiten. Allemaal gevaren. Deze mensen laten zich niet verjagen.’
Hoe gaat het verder?
Abdolah: ‘Niemand weet wat gaat gebeuren. Iedereen lijkt verbaasd, ook Ahmadinejad en Khamenei hadden dit nooit verwacht. Ik kijk met tranen in mijn ogen naar de beelden, en recht mijn rug. Ik bewonder de demonstranten om hun moed. Ze zijn niet bang om dood te gaan, valt me op. Toch hoop ik dat de opstand vreedzaam zal verlopen, want met geweld lossen we niks op. Als de demonstranten de geestelijken zover krijgen dat er nieuwe verkiezingen komen, zou dat al prachtig zijn.’
Golyardi: ‘Ik denk dat de inzet van Khamenei is: de boel bij elkaar houden. Ahmadinejad kan zijn favoriet zijn, maar op dit moment brengt hij de samenleving in gevaar. Als miljoenen jonge mensen de straat opgaan zonder controle, gaat dat op een gegeven moment natuurlijk mis. Dat leidt tot gevechten en bloedvergieten. Khamenei weet dat ook. Het is in zijn belang om het land veilig te stellen. Een concessie is de enige uitweg voor dit regime. Ik verwacht dan ook dat Khamenei dat achter de schermen voorbereidt. Nieuwe verkiezingen, of een hertelling van de stemmen. Khamenei zal een chique manier vinden om zichzelf gezichtsverlies te besparen.’
Moshaver: ‘Khamenei heeft onder druk toegezegd dat er een onderzoek komt. Mijn indruk is dat het regime probeert de boel te sussen en hoopt dat het vanzelf weer rustig wordt. Ik denk niet dat dat gaat gebeuren. Iraniërs willen niet dat de opstand inzakt. Ze organiseren elke dag nieuwe en handige dingen om aandacht te vragen. Dinsdag is via internet opgeroepen de straat op te gaan en met miljoenen ‘Allah is Groot’ te roepen, omdat ze weten dat de regering ze daarvoor niet kan oppakken.’
Wat een hoop onzin. Vriendje van haar weet ook duidelijk niet waar hij het over heeft.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 21:41 schreef Pek het volgende:
Van een vriendin, die zo nodig een Iranees moet daten:
[..]
![]()
Aan alle Iraniërs die dit lezen, het is niet wit en niet zwart, maar :
[ afbeelding ]
Kom op, dit is de kans, zoveel ga je er niet krijgen. Doe het
Drie Iraniers die zo politiek correct als wat willen blijven.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 21:56 schreef horned_reaper het volgende:
Een mooi stukje met Kader Abdolah![]()
[..]
Heb je het over Abdolah?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:02 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Drie Iraniers die zo politiek correct als wat willen blijven.
quote:Op dinsdag 16 juni 2009 21:51 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/d(...)rhoud_Twitter__.html
Twitter is ruling the world
quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:04 schreef AryaMehr het volgende:
Weer iemand vermoord. Nu in Isfahan, niet zo frisse beelden mensen:
http://iranianuk.com/article.php?id=38574
Op deze wijze.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:08 schreef IHVK het volgende:
Maar goed de geschiedenis van hoe de fundamentalistische Ayatollahs aan de macht zijn gekomen is bekend.
Hangt duidelijk al te lang hier rond, het boeit hem eigenlijk weinig wat daar gebeurtquote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:00 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Wat een hoop onzin. Vriendje van haar weet ook duidelijk niet waar hij het over heeft.
Hier in Oman is dit dus al geblokkeerdquote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:04 schreef AryaMehr het volgende:
Weer iemand vermoord. Nu in Isfahan, niet zo frisse beelden mensen:
http://iranianuk.com/article.php?id=38574
Hebben ze daar ook al internet politieagenten?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:21 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Hier in Oman is dit dus al geblokkeerdWat een helden hier.
Hier doet hij het ook al niet meer.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:21 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Hier in Oman is dit dus al geblokkeerdWat een helden hier.
Een internetfilter die het internet 'schoon' houdt, jaquote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:23 schreef IHVK het volgende:
[..]
Hebben ze daar ook al internet politieagenten?
Hier ook nietquote:
quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:28 schreef Malebolgia het volgende:
weet niet of dit al eerder aan bod gekomen is in topic maar bij deze:
ben ik de enige die al die rellen in Iran net iets té geregiseerd vind? Een oppositieleider die meteen een vertegenwoordiger in Europa klaar heeft, die daags na de uitslag aankondigt te gaan praten met de EC (in Nova)? Demonstranten met engelse protestbordjes in een land waar zeer weinig mensen engels spreken?
Mijn theorie: de CIA zit er achter. In de zin van: ze hebben voor de verkiezingen al in het geheim gesprekken gevoerd met verschillende oppositieleiders en sympathisanten van de oppositie. Daarin hebben ze afgesproken dat ze als katalysator gaan werken zodat rellen uitbreken, mocht de uitslag in het nadeel zijn van de oppositie. Als ruil gaat de oppositie, als ze eenmaal toch aan de macht zijn gekomen, aardiger doen tegen de VS.
Het is namelijk een gedocumenteerd feit dat de VS op deze wijze al verschillende vijandige dictatoriale regimes op 'subtiele' wijze (dus zonder oorlog) heeft proberen te verdrijven (soms met succes, zoals in Latijns Amerika). Oorlog met Iran is geen optie vanwege instabiliteit in de regio, maar Iran is een pain in the ass. Dus dan zo'n oplossing. Wat denken jullie hier van??
En als je dat Engels op twitter zag (ja ik weet het, ze houden zich daar niet 100% aan de spellingsregels, maar toch) is dat echt verre van perfect hoor, dus lijkt me dat best kunnen kloppen. De bordjes weet ik niet, maar daar staan nou niet bepaald volzinnen op geschreven.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:32 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
![]()
Zeer weinig mensen die Engels kunnen? Op het platteland misschien, maar in een stad als Teheran kunnen nog redelijk wat mensen Engels spreken hoor. Nee, het is gewoon opstand voor meer vrijheid. Denk je werkelijk dat Mousavi of andere politici binnen Iran echt met de CIA hebben gepraat? Wat een grap.
Hey, ben je mij soms vergeten?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:28 schreef Malebolgia het volgende:
ben ik de enige die al die rellen in Iran net iets té geregiseerd vind? Een oppositieleider die meteen een vertegenwoordiger in Europa klaar heeft, die daags na de uitslag aankondigt te gaan praten met de EC (in Nova)? Demonstranten met engelse protestbordjes in een land waar zeer weinig mensen engels spreken?
Mijn theorie: de CIA zit er achter. In de zin van: ze hebben voor de verkiezingen al in het geheim gesprekken gevoerd met verschillende oppositieleiders en sympathisanten van de oppositie. Daarin hebben ze afgesproken dat ze als katalysator gaan werken zodat rellen uitbreken, mocht de uitslag in het nadeel zijn van de oppositie. Als ruil gaat de oppositie, als ze eenmaal toch aan de macht zijn gekomen, aardiger doen tegen de VS.
Het is namelijk een gedocumenteerd feit dat de VS op deze wijze al verschillende vijandige dictatoriale regimes op 'subtiele' wijze (dus zonder oorlog) heeft proberen te verdrijven (soms met succes, zoals in Latijns Amerika). Oorlog met Iran is geen optie vanwege instabiliteit in de regio, maar Iran is een pain in the ass. Dus dan zo'n oplossing. Wat denken jullie hier van??
Het is wat mij betreft zeker een mogelijkheid dat Amerika of andere landen achter de schermen proberen om de zaak te beinvloeden. Wat betreft de argumenten die je geeft, die vind ik minder betrouwbaar. De protesten waren daags na de verkiezingen helemaal niet zo georganiseerd. Integendeel juist.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:28 schreef Malebolgia het volgende:
Ja, allang. Dat hebben ze. En dat komt heus wel uit.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:32 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Denk je werkelijk dat Mousavi of andere politici binnen Iran echt met de CIA hebben gepraat? Wat een grap.
Wat ik bedoel is dat mensen in Teheran echt wel in staat zijn om 2 Engelse woorden op een stuk papier te krijgen.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:33 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
En als je dat Engels op twitter zag (ja ik weet het, ze houden zich daar niet 100% aan de spellingsregels, maar toch) is dat echt verre van perfect hoor, dus lijkt me dat best kunnen kloppen. De bordjes weet ik niet, maar daar staan nou niet bepaald volzinnen op geschreven.
En die wilden toch de wereld verwoesten ?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:17 schreef IHVK het volgende:
Ze lijken hier een beetje op Nameks uit Dragonball Z.
Sja, het lijkt me toch wel duidelijk aan welke kant Amerika staat.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:35 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Hey, ben je mij soms vergeten?
Ik had zoiets al eerder geschetst. En dat heb ik gewéten ook. Iedereen was boos op usertje Chooselife. Hoe die het in z'n hoofd haalt! Wat een ondeugdelijke sliepuit ben ik toch.
Ik reageerde eigenlijk op die andere kerel, ik geef je namelijk gelijkquote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:35 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is dat mensen in Teheran echt wel in staat zijn om 2 Engelse woorden op een stuk papier te krijgen.
Nee ze waren heel vredelievend en ze bestonden alleen uit mannen.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:36 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
En die wilden toch de wereld verwoesten ?
Bovendien, waarom zou de CIA het op zo'n manier aanpakken? Als ze al bezig zijn met deze situatie, dan denk ik niet dat ze dat doen door kartonnen bordjes uit te delenquote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:35 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is dat mensen in Teheran echt wel in staat zijn om 2 Engelse woorden op een stuk papier te krijgen.
Tuurlijk is het een opstand voor meer vrijheid. Het sentiment was er al, maar wordt naar mijn mening doelbewust aangewakkerd. Het komt de VS in ieder geval ERG goed uit als Mousavi aan de macht zou komen. Waarom zouden ze anders er zo op aandringen dat Twitter in de lucht blijft? Is ook een catalysator om momentum te bouwen in zo'n situatie. Je vergeet misschien hoe subtiel een CIA te werk kan gaan in dit soort gevallen...Als de belangen maar groot genoeg zijn aan beide kanten, dan is uiteindelijk iedereen bereid met elkaar te praten.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:32 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
![]()
Zeer weinig mensen die Engels kunnen? Op het platteland misschien, maar in een stad als Teheran kunnen nog redelijk wat mensen Engels spreken hoor. Nee, het is gewoon opstand voor meer vrijheid. Denk je werkelijk dat Mousavi of andere politici binnen Iran echt met de CIA hebben gepraat? Wat een grap.
Nou piccolo was in het begin toch wel een boze meneer hoorquote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:37 schreef IHVK het volgende:
[..]
Nee ze waren heel vredelievend en ze bestonden alleen uit mannen.
Ja, deze dus: http://iranianuk.com/article.php?id=38574.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:36 schreef IHVK het volgende:
Ik denk dat wikkiwakka het over de site heeft, terwijl jullie het over het filmpje hebben.
Dat filmpje was duidelijk geen youtube materiaal inderdaad.
Waarom niet? Dat is toch een relatief eenvoudige methode om het statement extra begrijpelijk te maken voor een internationaal publiek? Oftewel, de Westerse publieke opinie?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:37 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Bovendien, waarom zou de CIA het op zo'n manier aanpakken? Als ze al bezig zijn met deze situatie, dan denk ik niet dat ze dat doen door kartonnen bordjes uit te delen![]()
ja maar dat kwam door de kwade geest in hem.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:39 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
Nou piccolo was in het begin toch wel een boze meneer hoor
Twitter ziet gewoon een uitgelezen kans op meer naamsbekendheid. Gratis marketing. Bovendien zal Twitter bekend komen te staan als een site die wellicht voor miljoenen Iraniers vrijheid heeft bezorgd en aan de basis stond van een revolutie.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:38 schreef Malebolgia het volgende:
[..]
Tuurlijk is het een opstand voor meer vrijheid. Het sentiment was er al, maar wordt naar mijn mening doelbewust aangewakkerd. Het komt de VS in ieder geval ERG goed uit als Mousavi aan de macht zou komen. Waarom zouden ze anders er zo op aandringen dat Twitter in de lucht blijft? Is ook een catalysator om momentum te bouwen in zo'n situatie. Je vergeet misschien hoe subtiel een CIA te werk kan gaan in dit soort gevallen...Als de belangen maar groot genoeg zijn aan beide kanten, dan is uiteindelijk iedereen bereid met elkaar te praten.
Dat lijkt me nogal wiedes: Amerikaanse inmeningen in Iraanse politiek is spelen met vuur, dus moet je heel omzichtig te werk gaan. Dat soort bordjes maakt het hele schouwspel opeens heel begrijpelijk voor de Westerse TV-kijker; denk eens na: hoe logisch zou het zijn dat met verkiezingsfraude hier wij allemaal met engelse ipv nederlandse bordjes de straat op zouden gaan? En die engelse bordjes zijn steeds in andere situaties in beeld daar in teheran; je ziet niets anders...quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:37 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Bovendien, waarom zou de CIA het op zo'n manier aanpakken? Als ze al bezig zijn met deze situatie, dan denk ik niet dat ze dat doen door kartonnen bordjes uit te delen![]()
Ow is die er dan?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:40 schreef IHVK het volgende:
[..]
ja maar dat kwam door de kwade geest in hem.
Verder in het Dragonball Z topic trouwens.
Volgens Twitter.quote:At least one person seriously injured after gunmen open fire at Mousavi supporters in Tehran, the Wall Street Journal reports.
9 minuten ago from web
Ja, het probleem ligt nou niet direct bij de Westerse opinie hoorquote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:40 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Waarom niet? Dat is toch een relatief eenvoudige methode om het statement extra begrijpelijk te maken voor een internationaal publiek? Oftewel, de Westerse publieke opinie?
Lees je eens in in boeken als The art of war, van Sun Tzu. Dan leer je deze tactieken begrijpen en hoe ze van oudsher zijn toegepast.
Twitter zorgt toch niet voor publiciteit? Dat doen de media. Twitter is een Amerikaans product, wereldwijd openaar en verspreidt oneliners. Er valt nergens te controleren wie deze oneliners verspreidt. Des te dommer om het te citeren of te gebruiken in berichtgeving.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:41 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Twitter ziet gewoon een uitgelezen kans op meer naamsbekendheid. Gratis marketing. Bovendien zal Twitter bekend komen te staan als een site die wellicht voor miljoenen Iraniers vrijheid heeft bezorgd en aan de basis van een revolutie.
Omdat mensen in Iran graag de steun van de rest van de wereld hebben. Kijk eens op Twitter en andere dergelijke sites waar Iraniers om steun vragen. Nee, je zoekt gewoon achter elke boom een vijand. Jij en Chooselife.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:42 schreef Malebolgia het volgende:
[..]
Dat lijkt me nogal wiedes: Amerikaanse inmeningen in Iraanse politiek is spelen met vuur, dus moet je heel omzichtig te werk gaan. Dat soort bordjes maakt het hele schouwspel opeens heel begrijpelijk voor de Westerse TV-kijker; denk eens na: hoe logisch zou het zijn dat met verkiezingsfraude hier wij allemaal met engelse ipv nederlandse bordjes de straat op zouden gaan? En die engelse bordjes zijn steeds in andere situaties in beeld daar in teheran; je ziet niets anders...
Die Engelse bordjes zijn in beeld op onze TV-zenders. Dat is niet meer dan logisch, als ik regisseur was van het journaal zou ik ook kiezen voor een begrijpelijk symbool, en niet voor een bordje in onbegrijpelijke tekens.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:42 schreef Malebolgia het volgende:
[..]
Dat lijkt me nogal wiedes: Amerikaanse inmeningen in Iraanse politiek is spelen met vuur, dus moet je heel omzichtig te werk gaan. Dat soort bordjes maakt het hele schouwspel opeens heel begrijpelijk voor de Westerse TV-kijker; denk eens na: hoe logisch zou het zijn dat met verkiezingsfraude hier wij allemaal met engelse ipv nederlandse bordjes de straat op zouden gaan? En die engelse bordjes zijn steeds in andere situaties in beeld daar in teheran; je ziet niets anders...
Waarom is het idee zo moeilijk voor je te geloven? Ben je niet op de hoogte van de geschiedenis wat betreft VS en vijandige dictatoriale regimes? De VS hebben een duidelijk motief, ze hadden een duidelijke kans met die verkiezingen en ze zijn ook duidelijk capabel om dit soort dingen te doen. Wat wil je nog meer? Nu ik er over nadenk: voor Israel ligt het plaatje exact hetzelfde, dus inmengingen van de Mossad zou ook helemaal geen rare gedachte zijn.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:41 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Twitter ziet gewoon een uitgelezen kans op meer naamsbekendheid. Gratis marketing. Bovendien zal Twitter bekend komen te staan als een site die wellicht voor miljoenen Iraniers vrijheid heeft bezorgd en aan de basis stond van een revolutie.
Waarom eigenlijk? Wat hebben die precies misdaan? En waarom kerm je niet over het regime in Saudi-Arabië, Jemen, Soedan, Israël?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:43 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ja, het probleem ligt nou niet direct bij de Westerse opinie hoorDie Westerse opinie was al redelijk klaar met het huidige regime in Iran.
Och jongen, als jij denkt dat ik er weinig van begrepen heb dan ga ik daar wel mee akkoord. Ik zit hier niet om jouw puberale breintje te spekken. Je moet simpelweg wat ouder en -met name- belezen zijn om dit soort revoluties te kunnen begrijpen. Toen ik -pakweg- 25 was, stond ik ook aan de andere kant te schreeuwen en te wijzen.quote:Nee kom op, als je echt denkt dat de CIA een Iraanse revolutie probeert te bereiken door Engelstalige kartonnen bordjes uit te delen, heb je er weinig van begrepen.
De meeste mensen hier zijn te jong om dit te begrijpen.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:45 schreef Malebolgia het volgende:
[..]
Waarom is het idee zo moeilijk voor je te geloven? Ben je niet op de hoogte van de geschiedenis wat betreft VS en vijandige dictatoriale regimes? De VS hebben een duidelijk motief, ze hadden een duidelijke kans met die verkiezingen en ze zijn ook duidelijk capabel om dit soort dingen te doen. Wat wil je nog meer? Nu ik er over nadenk: voor Israel ligt het plaatje exact hetzelfde, dus inmengingen van de Mossad zou ook helemaal geen rare gedachte zijn.
En jij bent te dom om de situatie in mijn land te begrijpen.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:48 schreef Chooselife het volgende:
[..]
De meeste mensen hier zijn te jong om dit te begrijpen.
Dan antwoord je toch niet? Kennelijk krijg ik toch ineens bijval van andere users. Ga met hen de discussie maar aan.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:50 schreef IHVK het volgende:
Hoe vaak gaan we deze discussie nog overdoen Chooselife?
Dat is toch helemaal het punt niet op het moment? Het punt is dat het onzin is dat de CIA al haar inspanningen zou richten op het overtuigen van de Westerse opinie dat het huidige regime corrupt is. Voor een opsomming van alle martelingen, moorden, dictatuur en onderdrukking lees je de afgelopen topics maar door. Ik heb niet het idee dat het nuttig is om daar energie aan te verspillen bij jou.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:47 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk? Wat hebben die precies misdaan? En waarom kerm je niet over het regime in Saudi-Arabië, Jemen, Soedan, Israël?
Doe me een lol en noem alle negatieve feiten eens op.
Voor alle duidelijkheid, ik sluit helemaal niet uit dat Amerika een rol hierin speelt. Ik heb dat eerder zelf al verdedigd in een topic. Maar als je echt denkt dat dat gebeurt door een kartonnen-bordjes-distributie... Tja...quote:Och jongen, als jij denkt dat ik er weinig van begrepen heb dan ga ik daar wel mee akkoord. Ik zit hier niet om jouw puberale breintje te spekken. Je moet simpelweg wat ouder en -met name- belezen zijn om dit soort revoluties te kunnen begrijpen. Toen ik -pakweg- 25 was, stond ik ook aan de andere kant te schreeuwen en te wijzen.
Twitter is de mediaquote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:43 schreef Chooselife het volgende:
Twitter zorgt toch niet voor publiciteit? Dat doen de media.
quote:-citaat verwijderd omdat ik niet kan achterhalen wie het gepost heeft-
Zolang dit soort ideeën worden afgedaan met 'je hebt er weinig van begrepen' ipv een duidelijk antwoord waarom het toch allemaal zo godsonwaarschijnlijk is, wat mij betreft.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:50 schreef IHVK het volgende:
Hoe vaak gaan we deze discussie nog overdoen Chooselife?
Waarom kerm jij niet over Congo? Daarbij is Jemen, Soedan en Israel peanuts.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:47 schreef Chooselife het volgende:
Waarom eigenlijk? Wat hebben die precies misdaan? En waarom kerm je niet over het regime in Saudi-Arabië, Jemen, Soedan, Israël?
Het begint een beetje irritant te worden. (na de 30ste keer)quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:50 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Dan antwoord je toch niet? Kennelijk krijg ik toch ineens bijval van andere users. Ga met hen de discussie maar aan.
Sjongejonge zeg, als dat het enige is waar je over blijft vallen mis je duidelijk de essentie van mijn posts...quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:51 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Dat is toch helemaal het punt niet op het moment? Het punt is dat het onzin is dat de CIA al haar inspanningen zou richten op het overtuigen van de Westerse opinie dat het huidige regime corrupt is. Voor een opsomming van alle martelingen, moorden, dictatuur en onderdrukking lees je de afgelopen topics maar door. Ik heb niet het idee dat het nuttig is om daar energie aan te verspillen bij jou.
[..]
Voor alle duidelijkheid, ik sluit helemaal niet uit dat Amerika een rol hierin speelt. Ik heb dat eerder zelf al verdedigd in een topic. Maar als je echt denkt dat dat gebeurt door een kartonnen-bordjes-distributie... Tja...
Ik heb nog altijd m'n MSc. gladiool. Dat zijn toch echt significante verschijnselen van intelligentie. Geen garantie, maar een zeer hoge mate van zekerheid.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:50 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
En jij bent te dom om de situatie in mijn land te begrijpen.
Tja, dat is je eigen beleving. Misschien ben je niet helemaal op je plek binnen deze discussie. Ligt een ander onderwerp je niet beter?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:54 schreef IHVK het volgende:
[..]
Het begint een beetje irritant te worden. (na de 30ste keer)
En aangezien jij het gezicht bent van deze discussie vroeg ik het aan jou.
Gewoon zonder waardeoordeel, het is irritant om steeds het zelfde te lezen. (aan beide kanten)
Volgens mij is de essentie van jouw posts dat Amerika en de CIA een rol speelt bij deze revolutie. Ik sluit dat niet uit. De argumenten die je er voor geeft vind ik inderdaad onzin.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:54 schreef Malebolgia het volgende:
[..]
Sjongejonge zeg, als dat het enige is waar je over blijft vallen mis je duidelijk de essentie van mijn posts...
Leg jij mij dan eens uit met al jouw kennis van Iran waarom het godsonmogelijk / onwaarschijnlijk is dat de CIA/Mossad contact hebben gehad met Moussavi?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:50 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
En jij bent te dom om de situatie in mijn land te begrijpen.
Dat is nogal de bewijslast omdraaien, vind je niet?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:56 schreef Malebolgia het volgende:
[..]
Leg jij mij dan eens uit met al jouw kennis van Iran waarom het godsonmogelijk / onwaarschijnlijk is dat de CIA/Mossad contact hebben gehad met Moussavi?
Misschien moet ik inderdaad even wat anders doen.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:56 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Tja, dat is je eigen beleving. Misschien ben je niet helemaal op je plek binnen deze discussie. Ligt een ander onderwerp je niet beter?
Fijn dat je met die nuance afsluit. Dan geldt het dus voor beide kampen.
Nee ik wil niet graag geloven. En nee dat soort dingen komen dus niet uit; de CIA zijn geen amateurs wat dat betreft...quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:56 schreef Mortaxx het volgende:
Jullie willen wel heel erg graag 'geloven' hè?
Als de VS Mousafi zouden steunen, zou dat de doodsteek voor de demonstraties zijn mocht het uitkomen. Waarom denk je dat het westen zo stil is vergelijken met de fluwelen revoluties in Oost-Europa? Buitenlandse bemoeienis zal er juist voor zorgen dat het volk weer meer achter Ahmadinejad gaat staan.
Waarom ben je er dan zo van overtuigd?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:58 schreef Malebolgia het volgende:
[..]
Nee ik wil niet graag geloven. En nee dat soort dingen komen dus niet uit; de CIA zijn geen amateurs wat dat betreft...
Het is wel heel convenient vind je niet?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:59 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Waarom ben je er dan zo van overtuigd?
Ik vraag geen bewijslast maar argumentatie. Ik geef de mijne met een motief, een mogelijkheid en capaciteit aan de kans van zowel VS als Israel. Graag dan een argumentatie waarom het ondanks wat ik aandraag nog steeds zeer onwaarschijnlijk zou zijn?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:58 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Dat is nogal de bewijslast omdraaien, vind je niet?
Dit lezen:quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:58 schreef Malebolgia het volgende:
[..]
Nee ik wil niet graag geloven. En nee dat soort dingen komen dus niet uit; de CIA zijn geen amateurs wat dat betreft...
Twitter is zojuist met onderhoud begonnen.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 23:00 schreef -skippybal- het volgende:
Blergh, ik moet allemaal shit lezen voor school maar ga steeds automatisch naar allemaal blogs en twitterpagina's
Kunnen ze niet een een paar dagen pauze nemen?
Laat ik het zo zeggen: het komt niet uit op een moment dat het er toe doet; vaak pas decennia later...quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:58 schreef Malebolgia het volgende:
[..]
Ik kan niet voor Aryah (of hoe ie dan ook heet) spreken, maar ikzelf vind het helemaal niet onwaarschijnlijk. Tot nu toe heb ik er echter nog geen aanwijzingen voor gezien.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 23:00 schreef Malebolgia het volgende:
[..]
Ik vraag geen bewijslast maar argumentatie. Ik geef de mijne met een motief, een mogelijkheid en capaciteit aan de kans van zowel VS als Israel. Graag dan een argumentatie waarom het ondanks wat ik aandraag nog steeds zeer onwaarschijnlijk zou zijn?
Dat de CIA geen amateurs zijn wat dat betreft kun je hooguit bewijzen aan de hand van de keren dat het wel uitkomt, wat je punt aardig verzwakt. Daarbij is er al in commentaren voorbij gekomen dat die verkiezingsfraude en civiele ontrusten nou juist volstrekt onhandig zijn voor de VS en Israel, omdat de dialoog die gevoerd zou gaan worden contingent is op de validiteit van de machtsbasis van Ahmadinejad. En zeker Netanyahu heeft nogal wat te winnen met een gehaat persoon als Ahmadinejad tegenover zich.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:58 schreef Malebolgia het volgende:
Mag allebei, omdat verschillende media intrinsiek multimediaal zijn, maar whatever.quote:
Verklaringquote:Op dinsdag 16 juni 2009 15:58 schreef alexis_ het volgende:
BBC persian is de demonstratie aan het uitzenden, maar is echt meteen gestoord.
De zender staat nu op zwart met heel zwak signaal. (Hotbird satelliet)
BBC Persian werd in Iran veel bekeken vandaar, maar VOA (Voice of America) Persian kunnen ze niet blokkeren en die wordt nu veel in Iran gebruikt.quote:Technicians working for the BBC, Horrocks said, had traced "heavy electronic jamming" from inside Iran of a satellite the corporation uses in the Middle East to broadcast the BBC Persian TV signal.
Wat jij wilt.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 23:07 schreef speknek het volgende:
[..]
Mag allebei, omdat verschillende media intrinsiek multimediaal zijn, maar whatever.
Pot, ketelquote:Op dinsdag 16 juni 2009 23:10 schreef Chooselife het volgende:
Ik had niet eens de intentie om dat als verbetering aan te brengen. Tikkeltje zwak als je dat soort middelen moet inzetten om je fietsbelletje hoorbaar te kunnen maken.
Ook ik schaar me in dit kamp.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:35 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Het is wat mij betreft zeker een mogelijkheid dat Amerika of andere landen achter de schermen proberen om de zaak te beinvloeden. Wat betreft de argumenten die je geeft, die vind ik minder betrouwbaar. De protesten waren daags na de verkiezingen helemaal niet zo georganiseerd. Integendeel juist.
En dat mensen bordjes met Engelse teksten hebben kan komen doordat ze de hulp van het buitenland willen inroepen. Maar nog waarschijnlijker is dat cameramensen, tv-stations en nieuwsprogramma's op zoek zijn naar bordjes die ze kunnen begrijpen. Als ik het journaal kijk en ik zie een bordje met onbegrijpelijke tekens, dan is dat een stuk minder krachtig dan als ik iemand een bordje omhoog zie houden met een slecht gespelde Engelse tekst. En dus kiezen regisseurs voor dat Engelse bordje.
quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:56 schreef Mortaxx het volgende:
Als de VS Mousafi zouden steunen, zou dat de doodsteek voor de demonstraties zijn mocht het uitkomen. Waarom denk je dat het westen zo stil is vergelijken met de fluwelen revoluties in Oost-Europa? Buitenlandse bemoeienis zal er juist voor zorgen dat het volk weer meer achter Ahmadinejad gaat staan.
Het is nu heel verleidelijk ernstige moeite te doen jou dat duidelijk te maken. Echter, ik kan me prima beheersen. Ik schiet er namelijk geen drol mee op.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 23:13 schreef speknek het volgende:
[..]
Pot, ketel.
Maar goed, wat was dan wel je punt.
Heftige beelden inderdaad !quote:Op dinsdag 16 juni 2009 23:05 schreef Hafez het volgende:
Schokkende beelden (niet voor mensen met een zwakke maag)
http://iran09.com/pictures-shocking/
De 2 miljoen mensen die naar buiten zijn gegaan willen allen één ding, namelijk dat de verkiezingen opnieuw worden gehouden en dat Mousavi gekozen wordt als president.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 23:10 schreef speknek het volgende:
Overigens zal het mij ook helemaal niet verbazen als de CIA achter de schermen wel wat probeert om de chaos te beinvloeden, maar die twee miljoen mensen van vandaag kwamen toch echt niet met CIA geld naar buiten, en nee ook Mousavi (een Islamist by all accounts) kan weinig met de CIA.
Onderhoud. Ze zouden het eigenlijk al eerder doen, maar het hadden het uitgesteld zodat de Iraniers toch vandaag konden communiceren en totdat het nacht was in Iran.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 23:18 schreef horned_reaper het volgende:
TWITTER IS OFFLINE !!!! ? :S
Ja, het uitgestelde onderhoud wat eigenlijk gisteren zou plaatsvinden.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 23:18 schreef horned_reaper het volgende:
TWITTER IS OFFLINE !!!! ? :S
Dat is het uitgestelde onderhoud. Viel eerst op een kutmoment voor de opstand, nu is het redelijk midden in de Iraanse nacht gescheduled.quote:
Hoe lang zal het onderhoud duren ?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 23:19 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Onderhoud. Ze zouden het eigenlijk al eerder doen, maar het hadden het uitgesteld zodat de Iraniers toch vandaag konden communiceren en totdat het nacht was in Iran.
Een uur volgens mij.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 23:20 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Hoe lang zal het onderhoud duren ?
Inderdaad.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 23:15 schreef Chooselife het volgende:
Het is nu heel verleidelijk ernstige moeite te doen jou dat duidelijk te maken. Echter, ik kan me prima beheersen. Ik schiet er namelijk geen drol mee op.
quote:
Dat dusquote:Twitter stelt update uit vanwege Iran
dinsdag 16 juni 2009 - Door: Edward Neve
Protest
Twitter heeft een belangrijke netwerk-update uitgesteld vanwege de situatie in Iran. De populaire microblogging service wordt momenteel door Iraniërs gebruikt om de wereld op de hoogte te houden van de misstanden in hun land.
De regering in Iran heeft een flink aantal sites geblokkeerd en ook het GSM-verkeer wordt verstoord. Via deze kanalen komt er dus bijna niks naar buiten over de protesten tegen haar verkiezingsoverwinning. Uitzondering hierop vormt Twitter, hiermee slagen veel Iraniërs er toch in contact met elkaar te houden. Ook is het een belangrijk middel om de rest van de wereld op de hoogte te houden van de huidige ontwikkelingen en protesten.
Via zogeheten hashtags als #Iranians , #Tehran, en #Iran9 kunnen de berichten uit Iran worden gezocht op Twitter. Hashtags zijn een soort labels die aan Twitter-berichten worden meegegeven waardoor je tweets over bepaalde onderwerpen kunt zoeken binnen de grote stroom andere Twitter-berichten.
Er stond voor gisteravond een uiterst belangrijke netwerk-upgrade gepland voor de microblogdienst Twitter. Tijdens deze update zou de dienst tijdelijk minder goed bereikbaar zijn. Maar gezien de gebeurtenissen in Iran is de update nu uitgesteld en verschoven naar het moment dat het in Iran nacht is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |