abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70077318
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 22:32 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Zeer weinig mensen die Engels kunnen? Op het platteland misschien, maar in een stad als Teheran kunnen nog redelijk wat mensen Engels spreken hoor. Nee, het is gewoon opstand voor meer vrijheid. Denk je werkelijk dat Mousavi of andere politici binnen Iran echt met de CIA hebben gepraat? Wat een grap.
En als je dat Engels op twitter zag (ja ik weet het, ze houden zich daar niet 100% aan de spellingsregels, maar toch) is dat echt verre van perfect hoor, dus lijkt me dat best kunnen kloppen. De bordjes weet ik niet, maar daar staan nou niet bepaald volzinnen op geschreven.
Cool story, Hansel.
pi_70077366
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 22:28 schreef Malebolgia het volgende:
weet niet of dit al eerder aan bod gekomen is in topic maar bij deze:

ben ik de enige die al die rellen in Iran net iets té geregiseerd vind? Een oppositieleider die meteen een vertegenwoordiger in Europa klaar heeft, die daags na de uitslag aankondigt te gaan praten met de EC (in Nova)? Demonstranten met engelse protestbordjes in een land waar zeer weinig mensen engels spreken?

Mijn theorie: de CIA zit er achter. In de zin van: ze hebben voor de verkiezingen al in het geheim gesprekken gevoerd met verschillende oppositieleiders en sympathisanten van de oppositie. Daarin hebben ze afgesproken dat ze als katalysator gaan werken zodat rellen uitbreken, mocht de uitslag in het nadeel zijn van de oppositie. Als ruil gaat de oppositie, als ze eenmaal toch aan de macht zijn gekomen, aardiger doen tegen de VS.

Het is namelijk een gedocumenteerd feit dat de VS op deze wijze al verschillende vijandige dictatoriale regimes op 'subtiele' wijze (dus zonder oorlog) heeft proberen te verdrijven (soms met succes, zoals in Latijns Amerika). Oorlog met Iran is geen optie vanwege instabiliteit in de regio, maar Iran is een pain in the ass. Dus dan zo'n oplossing. Wat denken jullie hier van??
Hey, ben je mij soms vergeten?

Ik had zoiets al eerder geschetst. En dat heb ik gewéten ook. Iedereen was boos op usertje Chooselife. Hoe die het in z'n hoofd haalt! Wat een ondeugdelijke sliepuit ben ik toch.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 22:35:41 #228
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_70077389
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 22:28 schreef Malebolgia het volgende:
weet niet of dit al eerder aan bod gekomen is in topic maar bij deze:

ben ik de enige die al die rellen in Iran net iets té geregiseerd vind? Een oppositieleider die meteen een vertegenwoordiger in Europa klaar heeft, die daags na de uitslag aankondigt te gaan praten met de EC (in Nova)? Demonstranten met engelse protestbordjes in een land waar zeer weinig mensen engels spreken?

Mijn theorie: de CIA zit er achter. In de zin van: ze hebben voor de verkiezingen al in het geheim gesprekken gevoerd met verschillende oppositieleiders en sympathisanten van de oppositie. Daarin hebben ze afgesproken dat ze als katalysator gaan werken zodat rellen uitbreken, mocht de uitslag in het nadeel zijn van de oppositie. Als ruil gaat de oppositie, als ze eenmaal toch aan de macht zijn gekomen, aardiger doen tegen de VS.

Het is namelijk een gedocumenteerd feit dat de VS op deze wijze al verschillende vijandige dictatoriale regimes op 'subtiele' wijze (dus zonder oorlog) heeft proberen te verdrijven (soms met succes, zoals in Latijns Amerika). Oorlog met Iran is geen optie vanwege instabiliteit in de regio, maar Iran is een pain in the ass. Dus dan zo'n oplossing. Wat denken jullie hier van??
Het is wat mij betreft zeker een mogelijkheid dat Amerika of andere landen achter de schermen proberen om de zaak te beinvloeden. Wat betreft de argumenten die je geeft, die vind ik minder betrouwbaar. De protesten waren daags na de verkiezingen helemaal niet zo georganiseerd. Integendeel juist.

En dat mensen bordjes met Engelse teksten hebben kan komen doordat ze de hulp van het buitenland willen inroepen. Maar nog waarschijnlijker is dat cameramensen, tv-stations en nieuwsprogramma's op zoek zijn naar bordjes die ze kunnen begrijpen. Als ik het journaal kijk en ik zie een bordje met onbegrijpelijke tekens, dan is dat een stuk minder krachtig dan als ik iemand een bordje omhoog zie houden met een slecht gespelde Engelse tekst. En dus kiezen regisseurs voor dat Engelse bordje.
pi_70077396
quote:

[..]
Denk je werkelijk dat Mousavi of andere politici binnen Iran echt met de CIA hebben gepraat? Wat een grap.
Ja, allang. Dat hebben ze. En dat komt heus wel uit.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 22:35:58 #230
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_70077400
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 22:33 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

En als je dat Engels op twitter zag (ja ik weet het, ze houden zich daar niet 100% aan de spellingsregels, maar toch) is dat echt verre van perfect hoor, dus lijkt me dat best kunnen kloppen. De bordjes weet ik niet, maar daar staan nou niet bepaald volzinnen op geschreven.
Wat ik bedoel is dat mensen in Teheran echt wel in staat zijn om 2 Engelse woorden op een stuk papier te krijgen.
pi_70077404
quote:

[..]

Gewoon in Nederland.
Hier doet ie het wel vandaar.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 22:36:15 #232
250952 SoldMayor
Dreamchaser
pi_70077412
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 22:17 schreef IHVK het volgende:

Ze lijken hier een beetje op Nameks uit Dragonball Z.
En die wilden toch de wereld verwoesten ?
  dinsdag 16 juni 2009 @ 22:36:33 #233
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_70077420
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 22:35 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Hey, ben je mij soms vergeten?

Ik had zoiets al eerder geschetst. En dat heb ik gewéten ook. Iedereen was boos op usertje Chooselife. Hoe die het in z'n hoofd haalt! Wat een ondeugdelijke sliepuit ben ik toch.
Sja, het lijkt me toch wel duidelijk aan welke kant Amerika staat.
En tevens waarom ze dit niet publiekelijk uitspreken .
KuikenGuppy
pi_70077442
Ik denk dat wikkiwakka het over de site heeft, terwijl jullie het over het filmpje hebben.

Dat filmpje was duidelijk geen youtube materiaal inderdaad.
pi_70077472
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 22:35 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Wat ik bedoel is dat mensen in Teheran echt wel in staat zijn om 2 Engelse woorden op een stuk papier te krijgen.
Ik reageerde eigenlijk op die andere kerel, ik geef je namelijk gelijk
Cool story, Hansel.
pi_70077483
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 22:36 schreef SoldMayor het volgende:

[..]

En die wilden toch de wereld verwoesten ?
Nee ze waren heel vredelievend en ze bestonden alleen uit mannen.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 22:37:55 #237
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_70077496
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 22:35 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Bovendien, waarom zou de CIA het op zo'n manier aanpakken? Als ze al bezig zijn met deze situatie, dan denk ik niet dat ze dat doen door kartonnen bordjes uit te delen
pi_70077508
quote:

[..]

Zeer weinig mensen die Engels kunnen? Op het platteland misschien, maar in een stad als Teheran kunnen nog redelijk wat mensen Engels spreken hoor. Nee, het is gewoon opstand voor meer vrijheid. Denk je werkelijk dat Mousavi of andere politici binnen Iran echt met de CIA hebben gepraat? Wat een grap.
Tuurlijk is het een opstand voor meer vrijheid. Het sentiment was er al, maar wordt naar mijn mening doelbewust aangewakkerd. Het komt de VS in ieder geval ERG goed uit als Mousavi aan de macht zou komen. Waarom zouden ze anders er zo op aandringen dat Twitter in de lucht blijft? Is ook een catalysator om momentum te bouwen in zo'n situatie. Je vergeet misschien hoe subtiel een CIA te werk kan gaan in dit soort gevallen...Als de belangen maar groot genoeg zijn aan beide kanten, dan is uiteindelijk iedereen bereid met elkaar te praten.
"Het is een bedreiging voor onze cultuur om geluk te reduceren tot aangename ervaringen" - Joep Dohmen
  dinsdag 16 juni 2009 @ 22:39:23 #239
250952 SoldMayor
Dreamchaser
pi_70077565
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 22:37 schreef IHVK het volgende:

[..]

Nee ze waren heel vredelievend en ze bestonden alleen uit mannen.
Nou piccolo was in het begin toch wel een boze meneer hoor
pi_70077581
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 22:36 schreef IHVK het volgende:
Ik denk dat wikkiwakka het over de site heeft, terwijl jullie het over het filmpje hebben.

Dat filmpje was duidelijk geen youtube materiaal inderdaad.
Ja, deze dus: http://iranianuk.com/article.php?id=38574.
Cool story, Hansel.
pi_70077620
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 22:37 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Bovendien, waarom zou de CIA het op zo'n manier aanpakken? Als ze al bezig zijn met deze situatie, dan denk ik niet dat ze dat doen door kartonnen bordjes uit te delen
Waarom niet? Dat is toch een relatief eenvoudige methode om het statement extra begrijpelijk te maken voor een internationaal publiek? Oftewel, de Westerse publieke opinie?

Lees je eens in in boeken als The art of war, van Sun Tzu. Dan leer je deze tactieken begrijpen en hoe ze van oudsher zijn toegepast.
pi_70077641
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 22:39 schreef SoldMayor het volgende:

[..]

Nou piccolo was in het begin toch wel een boze meneer hoor
ja maar dat kwam door de kwade geest in hem.

Verder in het Dragonball Z topic trouwens.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 22:41:05 #243
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_70077652
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 22:38 schreef Malebolgia het volgende:

[..]

Tuurlijk is het een opstand voor meer vrijheid. Het sentiment was er al, maar wordt naar mijn mening doelbewust aangewakkerd. Het komt de VS in ieder geval ERG goed uit als Mousavi aan de macht zou komen. Waarom zouden ze anders er zo op aandringen dat Twitter in de lucht blijft? Is ook een catalysator om momentum te bouwen in zo'n situatie. Je vergeet misschien hoe subtiel een CIA te werk kan gaan in dit soort gevallen...Als de belangen maar groot genoeg zijn aan beide kanten, dan is uiteindelijk iedereen bereid met elkaar te praten.
Twitter ziet gewoon een uitgelezen kans op meer naamsbekendheid. Gratis marketing. Bovendien zal Twitter bekend komen te staan als een site die wellicht voor miljoenen Iraniers vrijheid heeft bezorgd en aan de basis stond van een revolutie.
pi_70077702
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 22:37 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Dat lijkt me nogal wiedes: Amerikaanse inmeningen in Iraanse politiek is spelen met vuur, dus moet je heel omzichtig te werk gaan. Dat soort bordjes maakt het hele schouwspel opeens heel begrijpelijk voor de Westerse TV-kijker; denk eens na: hoe logisch zou het zijn dat met verkiezingsfraude hier wij allemaal met engelse ipv nederlandse bordjes de straat op zouden gaan? En die engelse bordjes zijn steeds in andere situaties in beeld daar in teheran; je ziet niets anders...
"Het is een bedreiging voor onze cultuur om geluk te reduceren tot aangename ervaringen" - Joep Dohmen
  dinsdag 16 juni 2009 @ 22:42:32 #245
250952 SoldMayor
Dreamchaser
pi_70077722
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 22:40 schreef IHVK het volgende:

[..]

ja maar dat kwam door de kwade geest in hem.

Verder in het Dragonball Z topic trouwens.
Ow is die er dan?

Maar idd ontopic :
quote:
At least one person seriously injured after gunmen open fire at Mousavi supporters in Tehran, the Wall Street Journal reports.
9 minuten ago from web
Volgens Twitter.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 22:43:03 #246
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_70077751
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 22:40 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Waarom niet? Dat is toch een relatief eenvoudige methode om het statement extra begrijpelijk te maken voor een internationaal publiek? Oftewel, de Westerse publieke opinie?

Lees je eens in in boeken als The art of war, van Sun Tzu. Dan leer je deze tactieken begrijpen en hoe ze van oudsher zijn toegepast.
Ja, het probleem ligt nou niet direct bij de Westerse opinie hoor Die Westerse opinie was al redelijk klaar met het huidige regime in Iran.

Nee kom op, als je echt denkt dat de CIA een Iraanse revolutie probeert te bereiken door Engelstalige kartonnen bordjes uit te delen, heb je er weinig van begrepen.
pi_70077754
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 22:41 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Twitter ziet gewoon een uitgelezen kans op meer naamsbekendheid. Gratis marketing. Bovendien zal Twitter bekend komen te staan als een site die wellicht voor miljoenen Iraniers vrijheid heeft bezorgd en aan de basis van een revolutie.
Twitter zorgt toch niet voor publiciteit? Dat doen de media. Twitter is een Amerikaans product, wereldwijd openaar en verspreidt oneliners. Er valt nergens te controleren wie deze oneliners verspreidt. Des te dommer om het te citeren of te gebruiken in berichtgeving.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 22:43:21 #248
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_70077770
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 22:42 schreef Malebolgia het volgende:

[..]

Dat lijkt me nogal wiedes: Amerikaanse inmeningen in Iraanse politiek is spelen met vuur, dus moet je heel omzichtig te werk gaan. Dat soort bordjes maakt het hele schouwspel opeens heel begrijpelijk voor de Westerse TV-kijker; denk eens na: hoe logisch zou het zijn dat met verkiezingsfraude hier wij allemaal met engelse ipv nederlandse bordjes de straat op zouden gaan? En die engelse bordjes zijn steeds in andere situaties in beeld daar in teheran; je ziet niets anders...
Omdat mensen in Iran graag de steun van de rest van de wereld hebben. Kijk eens op Twitter en andere dergelijke sites waar Iraniers om steun vragen. Nee, je zoekt gewoon achter elke boom een vijand. Jij en Chooselife.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 22:44:46 #249
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_70077836
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 22:42 schreef Malebolgia het volgende:

[..]

Die Engelse bordjes zijn in beeld op onze TV-zenders. Dat is niet meer dan logisch, als ik regisseur was van het journaal zou ik ook kiezen voor een begrijpelijk symbool, en niet voor een bordje in onbegrijpelijke tekens.
pi_70077858
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 22:41 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Twitter ziet gewoon een uitgelezen kans op meer naamsbekendheid. Gratis marketing. Bovendien zal Twitter bekend komen te staan als een site die wellicht voor miljoenen Iraniers vrijheid heeft bezorgd en aan de basis stond van een revolutie.
Waarom is het idee zo moeilijk voor je te geloven? Ben je niet op de hoogte van de geschiedenis wat betreft VS en vijandige dictatoriale regimes? De VS hebben een duidelijk motief, ze hadden een duidelijke kans met die verkiezingen en ze zijn ook duidelijk capabel om dit soort dingen te doen. Wat wil je nog meer? Nu ik er over nadenk: voor Israel ligt het plaatje exact hetzelfde, dus inmengingen van de Mossad zou ook helemaal geen rare gedachte zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')