abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70062669

Massale protesten na verkiezingen in Iran:

LAATSTE NIEUWS 16-06-09 / 15.30 uur
quote:
they are now arresting human rights activists in large scale. where is UN watchdog?!
quote:
rumors of Ex General Rezayi (1of the candidates) now using what left of his connections to prevent IRG's main army from interring Tehran.
quote:
Armed people(!) attacked & killed defenless basij troops who were watching the mob from the roofs!
quote:
all ballots are destroyed! what are they actually going to recount?!
quote:
Raad Iran stemt in met hertelling
De Raad van Hoeders in Iran is bereid om de stemmen die zijn uitgebracht bij de presidentsverkiezingen opnieuw te tellen. Volgens het hoogste juridische orgaan in Iran gaat het om een hertelling in de gebieden waar de oppositie de uitslag in twijfel trekt.

Oppositieleider Mousavi zegt dat er bij de verkiezingen is gefraudeerd. Hij eist dat de Raad van Hoeders de uitslag van de verkiezingen ongeldig verklaart.
quote:
Zeven doden bij protesten in Iran
Bij protesten zijn gisteravond in Iran zeker zeven betogers om het leven gekomen. Ze werden doodgeschoten toen ze volgens de Iraanse staatsradio in het westen van Teheran een militaire post probeerden aan te vallen.

Eerder op de dag was er in Teheran een massale demonstratie. Aanhangers van de verslagen presidentskandidaat Mousavi vechten de herverkiezing van president Ahmadinejad aan. Er zou fraude zijn gepleegd. De massabetoging begon rustig, maar ontaardde 's avonds in geweld.
OUDERE BERICHTEN
quote:
Ahmadinejad herkozen als president Iran

TEHERAN - De aartsconservatieve Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad is met een ruime meerderheid herkozen.

Een tweede ronde lijkt niet meer nodig nu Ahmadinjead circa 64 procent van de stemmen heeft gekregen. Wanneer iemand in de eerste ronde 50 procent of meer van de stemmen krijgt, vervalt een tweede ronde.

De tegenstanders van de conservatieve president zijn verbijsterd over de monsterzege. De belangrijkste en hervormingsgezinde rivaal van Ahmadinejad, Mir Hossein Mousavi, stond zaterdagmorgen op 32,57 procent van stemmen met nog slechts 6 procent van de stemmen ongeteld, meldde de Iraanse nieuwszender Presstv.

De overige twee kandidaten, Mohsen Rezai en Mehdi Karoubi, komen naar het zich laat aanzien niet verder dan respectievelijk 1,66 en 0,83 procent.

Opkomst

De opkomst was volgens de verkiezingscommissie ongekend groot. Ruim 32 miljoen van de 46 miljoen stemgerechtigde Iraniërs hebben hun stem uitgebracht.

Een aantal waarnemers meende voor de verkiezingen dat een hoge opkomst de oppositie tegen Ahmadinejad zou versterken.

Maar de uitslagen geven de president toch een enorme overwinning. Vooral de omvang daarvan is volgens Ahmadinejads tegenstanders veel te groot om waar te zijn. Zij stellen dat er op grote schaal verkiezingsfraude moet zijn gepleegd.

Rivaal

Vrijdagavond had de belangrijkste rivaal van Ahmadinejad, ex-premier Mir Hossein Mousavi (67), zichzelf op een persconferentie tot onbetwiste winnaar uitgeroepen.

Hij klaagde dat veel kiezers niet in staat zouden zijn geweest hun stem uit te brengen, hoewel de sluitingstijd van de stembureaus met vier uur was verlengd.

Ook zou een aantal van zijn vertegenwoordigers de toegang tot stembureaus zijn geweigerd. Zij wilden daar controleren of de verkiezingen eerlijk verliepen.

Volgens naaste medewerkers van Mousavi behaalde hun kandidaat 65 procent van de stemmen. Zij baseerden dat resultaat op ''informatie'' uit provincies en de Iraanse hoofdstad Teheran.

Spannend

Met twee 'winnaars' blijft het ook na de presidentsverkiezingen uiterst spannend in de klaarblijkelijk uiterst verdeelde strengislamitische republiek.

Dat het geen gewone stembusronde was, bleek al uit de relatief grote belangstelling onder kiesgerechtigden.

Zelfs toen de eerste resultaten bekend werden en de stembusronde officieel was beëindigd, stonden nog kiezers in de rij om te stemmen.
Volg de berichtgeving op de voet via o.a. Youtube en Twitter:

http://twitter.com/persiankiwi
http://twitter.com/Change_for_Iran
http://twitter.com/StopAhmadi

Vorige delen:

Deel 1: Verkiezingen in Iran
Deel 2: Ahmadinejad in Ruslr

[ Bericht 3% gewijzigd door TheMagnificent op 16-06-2009 16:05:39 ]
pi_70062757
en hier verder
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  dinsdag 16 juni 2009 @ 15:51:12 #3
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_70062786
Ik ben benieuwd.
pi_70062885
Gaat er nog iets gebeuren of was dat het alweer?

Of krijgen we geen nieuws meer doorgegeven?
pi_70062951
ik ook, vind het tot nu toe een hele vreemde gang van zaken. De 'traditionele' media berichtten nauwelijks, terwijl je afgaande op de internetmedia zou geloven dat er een heuse revolutie gaande is. Normaal staat de wereld bij mensenrechtenschendingen in dermate belangrijke landen meteen klaar met analyses, veroordelingen, steunbetuigingen etc, nu ontbreekt dat alles. En als er echt mensen vermoord worden, mishandeld worden en opgesloten worden dan kan dit toch niet zomaar uit het nieuws blijven? En als er journalisten uitgezet worden, dan moeten de media waarvan die journalisten zijn toch moord en brand schreeuwen? En inderdaad, zoals al in de TS staat, waar zijn de grote internationale organisaties? Of wordt er stilte betracht omdat men het momentum niet wil verstoren? Maar in wiens voordeel is dat dan?
Ik weet het ook niet
pi_70062956
Volgens mij ligt twitter ook plat in Iran zie al een tijdje geen nieuwe berichten meer verschijnen
If you Kanye me, I will Chris Brown your girlfriend and Tiger Woods your mother!
  dinsdag 16 juni 2009 @ 15:56:30 #7
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_70062978
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 15:54 schreef SoldMayor het volgende:
Gaat er nog iets gebeuren of was dat het alweer?

Of krijgen we geen nieuws meer doorgegeven?
De Ahmadinejad aanhangers zijn via de staatstelevisie opgeroepen om vandaag op dezelfde plek te demonsteren als de Mousavi aanhangers. Mousavi heeft vervolgens de demonstratie afgelast in vrees voor harde confrontaties tussen beide partijen. Er gaat ook het gerucht dat mochten er vandaag toch weer mensen gaan demonstreren er hard ingegrepen worden en zelfs meer doden niet geschuwd wordt.
pi_70063020
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 15:55 schreef Dunckie het volgende:
ik ook, vind het tot nu toe een hele vreemde gang van zaken. De 'traditionele' media berichtten nauwelijks, terwijl je afgaande op de internetmedia zou geloven dat er een heuse revolutie gaande is. Normaal staat de wereld bij mensenrechtenschendingen in dermate belangrijke landen meteen klaar met analyses, veroordelingen, steunbetuigingen etc, nu ontbreekt dat alles. En als er echt mensen vermoord worden, mishandeld worden en opgesloten worden dan kan dit toch niet zomaar uit het nieuws blijven? En als er journalisten uitgezet worden, dan moeten de media waarvan die journalisten zijn toch moord en brand schreeuwen? En inderdaad, zoals al in de TS staat, waar zijn de grote internationale organisaties? Of wordt er stilte betracht omdat men het momentum niet wil verstoren? Maar in wiens voordeel is dat dan?
ja daar snap ik dus ook niks van geen Breaking News op de nieuwszenders en dat had ik toch allang verwacht
If you Kanye me, I will Chris Brown your girlfriend and Tiger Woods your mother!
pi_70063035
BBC persian is de demonstratie aan het uitzenden, maar is echt meteen gestoord.
De zender staat nu op zwart met heel zwak signaal. (Hotbird satelliet)
pi_70063077
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 15:56 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

De Ahmadinejad aanhangers zijn via de staatstelevisie opgeroepen om vandaag op dezelfde plek te demonsteren als de Mousavi aanhangers. Mousavi heeft vervolgens de demonstratie afgelast in vrees voor harde confrontaties tussen beide partijen. Er gaat ook het gerucht dat mochten er vandaag toch weer mensen gaan demonstreren er hard ingegrepen worden en zelfs meer doden niet geschuwd wordt.
Maar wat vind jij nu? Moet er doorgestoten worden en is een revolutie mogelijk en moeten doden en geweld voor lief worden genomen? Of moet het volk het bij dit statement laten en het bijltje er bij neergooien?

Zo heel veel van dit soort kansen krijg je niet in de geschiedenis. Ik heb niet zo veel verstand van de situatie aldaar, maar als er echt al een jarenlange onvrede heerst, vooral onder de jonge mensen, dan is dit misschien hét moment en dan is het toch zonde om het te laten varen.
Ik weet het ook niet
  dinsdag 16 juni 2009 @ 16:00:57 #11
250952 SoldMayor
Dreamchaser
pi_70063132
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 15:56 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Ow nou lekker is dat dan.
Hopen dat het allemaal mee gaat vallen maar ik ben bang van niet.
En dan nog iets, hoe kan Ahmadinejad nu in Rusland zijn terwijl zijn land nu een puinhoop is.
Alleen zo kun je al zien dat hij geen goede leider is.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 16:02:33 #12
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_70063182
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 15:58 schreef alexis_ het volgende:
BBC persian is de demonstratie aan het uitzenden, maar is echt meteen gestoord.
De zender staat nu op zwart met heel zwak signaal. (Hotbird satelliet)
Zeer, zeer frustrerend.

Wel op CNN nu.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 16:02:36 #13
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_70063184
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 15:59 schreef Dunckie het volgende:

[..]

Maar wat vind jij nu? Moet er doorgestoten worden en is een revolutie mogelijk en moeten doden en geweld voor lief worden genomen? Of moet het volk het bij dit statement laten en het bijltje er bij neergooien?

Zo heel veel van dit soort kansen krijg je niet in de geschiedenis. Ik heb niet zo veel verstand van de situatie aldaar, maar als er echt al een jarenlange onvrede heerst, vooral onder de jonge mensen, dan is dit misschien hét moment en dan is het toch zonde om het te laten varen.
Doorstoten inderdaad. Ik ben bang dat als ze nu stoppen ze voor komende decennia geen tweede kans meer krijgen. Dat er meer doden vallen neem ik dan maar voor lief. Je moet immers een prijs betalen voor vrijheid.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 16:03:51 #14
250952 SoldMayor
Dreamchaser
pi_70063222
Er zijn nu beelden op CNN !!
Ik weet niet of dit live is.
pi_70063259
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 16:02 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Doorstoten inderdaad. Ik ben bang dat als ze nu stoppen ze voor komende decennia geen tweede kans meer krijgen. Dat er meer doden vallen neem ik dan maar voor lief. Je moet immers een prijs betalen voor vrijheid.
En hoe schat je de situatie in? Gaat dat ook gebeuren denk je? Je hebt toch contacten in het land? Kun je daar momenteel nog iets mee of is dat allemaal verstoord nu?
Ik weet het ook niet
  dinsdag 16 juni 2009 @ 16:06:25 #16
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_70063316
Het liefst zou ik trouwens zien dat het Iraanse volk gewapend de strijd aangaat met de Basiji. Je kunt niet verwachten dat enig verandering mogelijk is door middel van een fluwelen revolutie.
pi_70063324
TVP

Ik heb even een banner toegevoegd aan de OP.
pi_70063326
Press TV (Iran CNN) heeft live beelden van de pro-ahmadinejad rally
Ook aardig massaal.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 16:07:38 #19
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_70063363
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 16:04 schreef Dunckie het volgende:

[..]

En hoe schat je de situatie in? Gaat dat ook gebeuren denk je? Je hebt toch contacten in het land? Kun je daar momenteel nog iets mee of is dat allemaal verstoord nu?
Dat is zo goed als verstoord.
pi_70063399
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 16:06 schreef AryaMehr het volgende:
Het liefst zou ik trouwens zien dat het Iraanse volk gewapend de strijd aangaat met de Basiji. Je kunt niet verwachten dat enig verandering mogelijk is door middel van een fluwelen revolutie.
Een gewapende strijd zal resulteren in veel teveel doden.... wil je dat?
Only by great risks can great results be achieved.
an Achaemenian, a Persian, son of a Persian, an Aryan, having Aryan lineage...
pi_70063427
tvp
  dinsdag 16 juni 2009 @ 16:09:35 #22
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_70063432
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 16:08 schreef PrinceOfPerzia het volgende:

[..]

Een gewapende strijd zal resulteren in veel teveel doden.... wil je dat?
Dus ze moeten zich laten afslachten door die beesten? Het woord ''teveel'' is niet van toepassing als het om vrijheid gaat.
  Moderator dinsdag 16 juni 2009 @ 16:10:15 #23
8781 crew  Frutsel
pi_70063449
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 15:56 schreef themauster het volgende:
Volgens mij ligt twitter ook plat in Iran zie al een tijdje geen nieuwe berichten meer verschijnen
Misschien wel heel het internet... kutwesterse internet
pi_70063496
quote:
RT From Iran: CONFIRMED!! Army moving into Tehran against protestors!
als dit waar is.

Het zou me niets verbazen. Alle persaccreditaties ingetrokken en straatverbod voor journalisten en dan het leger de stad insturen om orde op zaken te stellen.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 16:12:49 #26
254702 Newde
Ricky Fitts
pi_70063534
Er stond gister dat er rumoeren waren dat de politie de demonstranten ging steunen, is daar nog wat van terecht gekomen?
pi_70063539
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 16:09 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Dus ze moeten zich laten afslachten door die beesten? Het woord ''teveel'' is niet van toepassing als het om vrijheid gaat.
Dat zeg ik niet. Het is makkelijker gezegd dan gedaan.
Only by great risks can great results be achieved.
an Achaemenian, a Persian, son of a Persian, an Aryan, having Aryan lineage...
pi_70063544
Saudi Arabië wrijft in haar handjes.
Allah Al Watan Al Malik
pi_70063560
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 16:11 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

als dit waar is.

Het zou me niets verbazen. Alle persaccreditaties ingetrokken en straatverbod voor journalisten en dan het leger de stad insturen om orde op zaken te stellen.
Bron ?
  dinsdag 16 juni 2009 @ 16:13:31 #30
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_70063566
quote:

[..]

als dit waar is.

Ik kan me toch niet voorstellen dat het leger op demonstranten gaat schieten die zich geweldloos verzetten. Wellicht ook nog op hun eigen familieleden.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 16:14:26 #31
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_70063592
-

[ Bericht 48% gewijzigd door AryaMehr op 16-06-2009 16:15:23 ]
  dinsdag 16 juni 2009 @ 16:16:28 #33
8369 speknek
Another day another slay
pi_70063657
quote:
als dit waar is.

De ayatollah's zijn geen gezanten van Allah, maar ordinaire despoten. Voor zover dat niet duidelijk was. Dat zou dan nog enige winst zijn, maar dit lijkt toch weer op nog eens 30 jaar tirannie.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_70063669
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 16:09 schreef IHVK het volgende:
tvp
Cool story, Hansel.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 16:17:09 #35
101811 Nicky_Rincon
ilharaka baraka
pi_70063688
Ben erg ongerust over de huidige situatie, vooral omdat ik hem niet goed in kan schatten..

Dit komt door gebrek aan betrouwbaar nieuws..

Hopen dat er snel het een en ander duidelijk wordt!
la taqta il-amal
pi_70063703
Als de studenten het nu opgeven zal de 'rust' weer wederkeren en zal de situatie ongewijzigd blijven. Althans, dat lijkt me wel zo gezien het regime zich naarmate de tijd vordert, zich nog beter zal kunnen wapenen tegen soortgelijke situaties. Het regime zal nog meer controle op het volk uit gaan oefenen om het bestaan van de huidige dictatuur te waarborgen.

Het is gewoon een ontzettend oneerlijke strijd die onmogelijk gewonnen lijkt te worden maar het begin is al gemaakt.

Het is prachtig om te zien dat miljoenen Iraniërs in opstand komen tegen het belachelijke regime dat er nu heerst, alhoewel die Mousavi ook niet zo'n lieverdje blijkt te zijn. Iran is een ontzettend prachtig land met een ontzettend rijke cultuur die momenteel overschaduwt wordt door een moordlustige, religieuze dictatuur die op dit moment lijkt te kunnen gaan wankelen.Het is sowieso een interessante ontwikkeling waar geschiedenis geschreven kan worden.

pi_70063723
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 16:13 schreef horned_reaper het volgende:

[..]

Bron ?
http://twitter.com/home#search?q=%23iranelection

(uiteraard )
  dinsdag 16 juni 2009 @ 16:18:17 #38
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_70063730
tvp
  dinsdag 16 juni 2009 @ 16:19:35 #39
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_70063787
pi_70063800
Bron Twitter/Change_for_Iran .
poeple in streets are talking about a fail attempt by IRG to arrest Admiral Shamkhani (Khatami's def minister) #iranelection
minder dan een minuut ago from web
There is no satisfying lusts, even by a shower of gold pieces; he who knows that lusts have a short taste and cause pain, he is wise
pi_70063814
quote:

Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
pi_70063918
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 16:16 schreef wikwakka2 het volgende:

[tvp]

pi_70063926
Kijk die foto's !!
http://www.goftaniha.org/
  dinsdag 16 juni 2009 @ 16:25:09 #44
256363 ZoKanIkHetOok
pi_70063977
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 16:17 schreef Sturmvogel het volgende:

[ afbeelding ]

Mooie foto.
pi_70063996
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 16:23 schreef horned_reaper het volgende:
Kijk die foto's !!
http://www.goftaniha.org/
Wat staat er in het rood? Kan iemand het vertalen?
pi_70063998
Ben heel benieuwd hoe e.e.a. zal lopen de komende dagen.
pi_70064041
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 16:25 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Wat staat er in het rood? Kan iemand het vertalen?
Het is een stuk dat gaat over het herkennen van je vijanden.
Alle personen die geweld gebruiken tegen onschuldige burgers zijn te herkennen aan bepaalde signaleren!
  dinsdag 16 juni 2009 @ 16:29:50 #48
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_70064177
Fascinerend wat er allemaal op Twitter gebeurt
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_70064259
tvp

Zal het Iranese volk nu dan eindelijk krijgen wat de Amerikanen en de geestelijken ooit hebben afgepakt?
pi_70064293
Foreign journalists banned from streets of Iran
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 15:55 schreef Dunckie het volgende:
En als er journalisten uitgezet worden, dan moeten de media waarvan die journalisten zijn toch moord en brand schreeuwen?
BBC meldt dit nu wel:

Iran clamps down on foreign media

En de Guardian:

http://www.guardian.co.uk(...)-banned-streets-iran

[ Bericht 19% gewijzigd door Tourniquet op 16-06-2009 16:38:11 ]
  dinsdag 16 juni 2009 @ 16:37:54 #52
256363 ZoKanIkHetOok
pi_70064495
Hoorde zojuist op CNN (staat aan in de andere kamer) dat US Marines de opdracht gekregen hebben "on guard" te zijn en te voorkomen dat een ontmoeting met Iraanse schepen "escaleert" omdat de Revolutionaire Garde een afleiding zou zoeken voor het volk voor het geval dat de situatie uit de hand loopt.
pi_70064530
Iran has restricted all journalists working for foreign media from reporting on the streets, the Associated Press is reporting bron: via de twitter van Madyar
En deze:
RT: @lotfan: URGENT: SSL connections in Iran is now down, this has been confirmed and verified
pi_70064572
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 16:37 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Hoorde zojuist op CNN (staat aan in de andere kamer) dat US Marines de opdracht gekregen hebben "on guard" te zijn en te voorkomen dat een ontmoeting met Iraanse schepen "escaleert" omdat de Revolutionaire Garde een afleiding zou zoeken voor het volk voor het geval dat de situatie uit de hand loopt.

False flag coming up!

Hallo Tonkin, daar zijn we weer!
pi_70064628
International media must leave Iran as soon as possible according to Ahmadinejad's direction
Iran's government bans every way of connection and media in Iran Bronvia twitter madyar
pi_70064642
*They are filtering everything! Gmail is blocked now!
pi_70064674
Prachtig bevestigend hoeveel Amerikaanse media (inclusief Twitter, die speciaal de downtime uitstelt) hier uit alle macht aandacht aan blijven besteden.

Voor de rest hoor ik er -internationaal gezien- niet zoveel meer over. Blijkbaar is het allemaal iets minder intens en interessant als de Yankees ons doen geloven. Althans, de meeste van ons.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 16:43:12 #59
8369 speknek
Another day another slay
pi_70064699
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 16:42 schreef Chooselife het volgende:
Prachtig bevestigend hoeveel Amerikaanse media (inclusief Twitter, die speciaal de downtime uitstelt) hier uit alle macht aandacht aan blijven besteden.

Voor de rest hoor ik er -internationaal gezien- niet zoveel meer over. Blijkbaar is het allemaal iets minder intens en interessant als de Yankees ons doen geloven. Althans, de meeste van ons.
Zijn bedrijven nu ook al speelballen van de overheid puur vanwege nationaliteit?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_70064709
Zouden ze werkeijk het land liever in een oorlog storten dan in een burgeroorlog? Wow... Hebben ze wel meer kans. Tenzij Israël dan maar beslist om te tonen dat ze echt nukes hebben.
pi_70064767
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 16:42 schreef Chooselife het volgende:

Ach schei uit! Twitter was nog de enige vorm van communicatie in Iran . Dus was het erg belangrijk voor de Iranese mensen dat twitter online bleef
pi_70064781
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 16:43 schreef speknek het volgende:

[..]

Zijn bedrijven nu ook al speelballen van de overheid puur vanwege nationaliteit?
Geen idee. Het valt me alleen op. Het is twitter voor- en na, bij die protesten. Allemaal schreeuwerige oneliners over hoe dodelijk en beangstigend het allemaal is.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 16:46:18 #63
8369 speknek
Another day another slay
pi_70064807
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 16:45 schreef Chooselife het volgende:
Geen idee. Het valt me alleen op. Het is twitter voor- en na, bij die protesten. Allemaal schreeuwerige oneliners over hoe dodelijk en beangstigend het allemaal is.
Welke social networking site is niet Amerikaans? Alle Iraniers aan de Hyves?
  dinsdag 16 juni 2009 @ 16:46:31 #64
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_70064819
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 16:43 schreef stbabylon het volgende:
Zouden ze werkeijk het land liever in een oorlog storten dan in een burgeroorlog? Wow... Hebben ze wel meer kans. Tenzij Israël dan maar beslist om te tonen dat ze echt nukes hebben.
het zou niet de eerste keer zijn dat een land een oorlog begint om binnenlandse problemen op te lossen. Is een veelvuldig en succesvol gebruikt concept.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  dinsdag 16 juni 2009 @ 16:46:40 #65
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_70064826
'Alle' sites nu dus in de ban. Althans, die waar je informatie op kwijt kon. Alle journalisten het land uit. Gezellig regime!
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_70064832
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 16:45 schreef themauster het volgende:

[..]

Ach schei uit! Twitter was nog de enige vorm van communicatie in Iran . Dus was het erg belangrijk voor de Iranese mensen dat twitter online bleef
Ho ho, hyves is er ook nog. Kunnen ze mooi bij de "wie, wat waar" allerlei zware, morbide teksten invullen.
pi_70064838
ze kunnen ook gewoon t inet afsluiten. zo moeilijk is dat niet.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 16:47:31 #68
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_70064863
quote:

[..]

En dat is het ook. Je weet bij lange na niet hoe gek die basiji leden zijn.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 16:48:09 #69
8369 speknek
Another day another slay
pi_70064890
quote:
En dat is nou juist het interessantste misschien nog wel, op de geopolitieke arena na, dat je een revolutie(?) live meemaakt.
pi_70064913
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 16:47 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

En dat is het ook. Je weet bij lange na niet hoe gek die basiji leden zijn.
Weet ik niet nee. Ik zit niet op twitter om al die noodkreten door te spitten.
pi_70064921
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 16:46 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

het zou niet de eerste keer zijn dat een land een oorlog begint om binnenlandse problemen op te lossen. Is een veelvuldig en succesvol gebruikt concept.
Weet ik, maar ze nemen dan nogal een gok. Potentieel is dit dan hetzelfde als een aanslag op een Oostenrijkse prins...
pi_70064923
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 16:46 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Ho ho, hyves is er ook nog. Kunnen ze mooi bij de "wie, wat waar" allerlei zware, morbide teksten invullen.
Hyves Buiten nederland bestaat Hyves niet!
maar goed ik geloof dat je een beetje aan het trollen bent
  dinsdag 16 juni 2009 @ 16:49:19 #73
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_70064935
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 16:48 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Weet ik niet nee. Ik zit niet op twitter om al die noodkreten door te spitten.
Doe er dan ook niet zo cynisch over. Rot gewoon op met je complottheorieën.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 16:50:10 #74
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_70064955

Ziet er gezellig uit .
KuikenGuppy
pi_70064965
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 16:48 schreef speknek het volgende:

[..]

En dat is nou juist het interessantste misschien nog wel, op de geopolitieke arena na, dat je een revolutie(?) live meemaakt.
Lekker geloofwaardig. Oneliners volgen van onzichtbare computergebruikers.

Dat een technisch wetenschapper zich zo om de tuin laat leiden.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 16:52:27 #76
8369 speknek
Another day another slay
pi_70065040
#iranelection en #gr88 worden nu echt te vol gebaggerd, ik houd het maar bij de standaard kanalen.
pi_70065071
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 16:49 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Doe er dan ook niet zo cynisch over. Rot gewoon op met je complottheorieën.
Ik heb net zo goed het recht om hier te zijn en mijn mening op een fatsoenlijke manier te verkondigen.

En ik ben echt wel voor rede vatbaar, alleen op dit onderwerp ben ik wel héél sceptisch. Net zo sceptisch als over ufo's, graancirkels en Char.

Oh en het automerk opel. Da's ook lang zo goed niet als ze zelf, en de gebruikers ervan, lopen te verkondigen.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 16:54:24 #78
188345 Py
op zich
pi_70065127
Wat zou Ahmedinejad ondertussen aan het bekokstoven zijn met de Russen?
pi_70065149
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 16:54 schreef Py het volgende:
S-400's en Shkval's bestellen.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 16:54:59 #80
8369 speknek
Another day another slay
pi_70065154
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 16:50 schreef Chooselife het volgende:
Lekker geloofwaardig. Oneliners volgen van onzichtbare computergebruikers.

Dat een technisch wetenschapper zich zo om de tuin laat leiden.
Je hebt gelijk, ik ben grenzeloos naief geweest, ik ben blij dat er nog intelligente vrijdenkers zijn zoals jij die tegen de stroom ingaan en ons op die manier op onze tekortkomingen wijst. Waar zouden we zijn zonder jouw vlijmscherpe blik die de daadwerkelijke onderliggende constructen in deze wereld blootlegt en ons de ogen opent voor de echt slechte krachten die stiekem de touwtjes in handen hebben.

RESCEPT .

droeftoeter.
pi_70065178
Nounounounounou.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 16 juni 2009 @ 16:56:14 #82
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_70065211
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 16:54 schreef Py het volgende:
De Russen hebben voor miljarden in Iran geïnvesteerd en verdienen miljarden met het leveren van wapens aan Iran. Lijkt me niet dat ze gebaat zijn bij een ander koers.
pi_70065215
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 16:54 schreef speknek het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, ik ben grenzeloos naief geweest, ik ben blij dat er nog intelligente vrijdenkers zijn zoals jij die tegen de stroom ingaan en ons op die manier op onze tekortkomingen wijst. Waar zouden we zijn zonder jouw vlijmscherpe blik die de daadwerkelijke onderliggende constructen in deze wereld blootlegt en ons de ogen opent voor de echt slechte krachten die stiekem de touwtjes in handen hebben.

RESCEPT .

droeftoeter.
Schelden. Onmacht. Beetje jammer hè.

Leuke bijdrage verder.
pi_70065221
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 16:54 schreef speknek het volgende:

[..]

RESCEPT .

droeftoeter.
pi_70065262
*
quote:
it looks they are going to attack dorms again! IRG's chopper just passed by Yousefabad. there is noting left to destroy over there!
  dinsdag 16 juni 2009 @ 16:58:27 #86
215628 woid
let's get Friendly
pi_70065292
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 16:56 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Schelden. Onmacht. Beetje jammer hè.

Leuke bijdrage verder.
het klikt wel poetisch
  dinsdag 16 juni 2009 @ 17:01:08 #87
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_70065380
Iraniers trekken op naar het UN gebouw in Teheran om daar te demonstreren. Ook zou het leger opweg zijn naar Teheran om de protesten uit elkaar te slaan.
pi_70065426
Is er wel telefooncontact mogelijk met Iran of niet?
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 16 juni 2009 @ 17:02:55 #89
8369 speknek
Another day another slay
pi_70065448
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 17:01 schreef AryaMehr het volgende:
Ook zou het leger opweg zijn naar Teheran om de protesten uit elkaar te slaan.
Is het nou IRG of het 'echte' leger?
pi_70065473
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 17:02 schreef Mutant01 het volgende:
Mijn Iraanse huisgenootjes bellen wel met Iran
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 17:07:35 #91
8369 speknek
Another day another slay
pi_70065622
quote:
confirmed by farsi twitters: around 2000 basiji is now standing in front of dorms.
Ik hoop dat ze inmiddels bezig zijn geweest met boobytrappen. Apart toch altijd hoe religieuzen een hekel hebben aan de intelligentsia.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 17:08:12 #92
256363 ZoKanIkHetOok
pi_70065655
CNN meldt nogmaals dat ze het kantoor niet meer uit kunnen omdat ze niet op de straat de situatie mogen coveren.
pi_70065672
quote:
Op [1 minuut geleden]schreef Change_for_Iran het volgende:
confirmed by farsi twitters: around 2000 basiji is now standing in front of dorms.
Gaan hier weel heer veel doden vallen?...Lijkt me iig heel eng om daar nu binnen te zitten terwijl er buiten z'n boze menigte staat.

edit: oeps te laat.sorry
  dinsdag 16 juni 2009 @ 17:09:08 #94
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_70065718
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 17:02 schreef Mutant01 het volgende:
Van wat ik heb begrepen werkt het 'vaste' telefoonnetwerk nog wel. Mobiel netwerk zeer beperkt, sms binnen Iran is niet meer mogelijk.
pi_70065724
worse case scenario:
Iran gooit een paar raketten naar een Amerikaans schip om de aandacht af te leiden.
Amerika, met behulp van Israel slaat terug
Heel Iran boos op Amerika/Israel
Alle Arabische staten kiezen Irans kant, want dan heeft Amerika potentieel half Arabië
Rusland wil zijn bezittingen beschermen en voorkomen dat Amerika er met de poet vandoor gaat
China ziet zijn grondstoffen verdwijnen
EU kiest braaf Amerika's kant
Ladingen nu nog gematigde moslims in de EU worden boos
En dat allemaal zonder nukes.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 17:10:15 #97
188345 Py
op zich
pi_70065726
van twitter:
quote:
quote:
we told everybody to get out and leave dorms. but most of the student got no where to go & no relatives in Tehran.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 17:11:17 #98
188345 Py
op zich
pi_70065758
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 17:10 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Van wat ik heb begrepen werkt het 'vaste' telefoonnetwerk nog wel. Mobiel netwerk zeer beperkt, sms binnen Iran is niet meer mogelijk.
lees net dit:
quote:
I can't contact to anyone over there, the cell phones are out again.
pi_70065763
quote:

Komt in de beste kringen voor.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 17:12:24 #100
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_70065802
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 17:10 schreef stbabylon het volgende:
worse case scenario:
Iran gooit een paar raketten naar een Amerikaans schip om de aandacht af te leiden.
Amerika, met behulp van Israel slaat terug
Heel Iran boos op Amerika/Israel
Alle Arabische staten kiezen Irans kant, want dan heeft Amerika potentieel half Arabië
Rusland wil zijn bezittingen beschermen en voorkomen dat Amerika er met de poet vandoor gaat
China ziet zijn grondstoffen verdwijnen
EU kiest braaf Amerika's kant
Ladingen nu nog gematigde moslims in de EU worden boos
En dat allemaal zonder nukes.
Alle Arabische staten kiezen voor Iran? Iran is geen Arabisch land. Bovendien zien de Arabische landen in Iran een nog grotere dreiging dan in Amerika.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')