En??? Verlos me/ons nou!!!quote:Op vrijdag 12 juni 2009 12:11 schreef Troel het volgende:
Schiet op met dat nieuwe topic![]()
Opluchting, blijdschap, nouja, jullie kennen het wel
Hartje was goed, niertjes waren goed, blaasje was goed, de groei was echt gewoon perfectRuggetje was gewoon goed gesloten, geen andere rare dingen, geen waterhoofdje, ik ben echt superblij en heb me echt voor niets zorgen zit maken weer
Echootjes ga ik zo inscannen, dus die komen nog.
En we hadden een kleine pretecho eerder gehad inderdaad(Poppejans vroeg het geloof ik).
't is een broertje of zusje voor Rubenquote:Op vrijdag 12 juni 2009 12:14 schreef amaranta het volgende:
[..]
En??? Verlos me/ons nou!!!
Wat is het geslacht??
Guusjequote:Op vrijdag 12 juni 2009 12:13 schreef Ynske het volgende:
nogmaals Troel
enneh DaviniaFreddie
hoe noemden jullie Eli?
Ik hoop op een jongetjequote:Op vrijdag 12 juni 2009 12:16 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Guusje
Guus is een oom van mijn kant => Guus of Guusje
Fred is een oom van PRs kant => Fred of Frederique
Dat dacht ik al wel, want het stond er heel snelquote:Op vrijdag 12 juni 2009 12:15 schreef _Bar_ het volgende:
@ Toel ik was er al mee bezig hoor maar het moet er wel goed staan![]()
Ze is gewoon erg enthousiast...quote:Op vrijdag 12 juni 2009 12:33 schreef miss_sly het volgende:
Troel, wat goed, gefeliciteerd![]()
Mijn ouders doen niet anders, mijn schoonmoeder ook neit echt, maar dat is van nature al een heel enthousiast persoon, dus dat vind ik wel eens wat veel.
Ze gaat soms ook wat hard, wat mij betreft. Van de week zei ze: ow, en dan ga ik volgend jaar lekker met Senna fietsen en dan fiets ik naar Duivendrecht en gaan we bij die en die op bezoek.
En ik had zoiets van: euhm...hallo, het is ons kind en of je daarmee zo'n eind gaat fietsen zullen we nog wel zien. Ik heb het niet gezegd, maar soms heb ik een beetje het gevoel dat ze plannen maakt alsof het haar eigen kind is. En dat trek ik niet zo goed
Ik ook. Een zwanger paard zou ook leuk zijnquote:Op vrijdag 12 juni 2009 12:28 schreef Vlindur het volgende:
Mijn ouders en schoonouders doen niet anders dan anders, ze vragen af en toe hoe het gaat. Maar verder doen ze niks raars.
Ook wel jammer, zou het best lief vinden als ze bij mij met een zwanger beestje aan zouden komen zetten![]()
Ooooh ja hahaha dat laatste heb ik ook hoorquote:Op vrijdag 12 juni 2009 12:33 schreef miss_sly het volgende:
Troel, wat goed, gefeliciteerd![]()
Mijn ouders doen niet anders, mijn schoonmoeder ook neit echt, maar dat is van nature al een heel enthousiast persoon, dus dat vind ik wel eens wat veel.
Ze gaat soms ook wat hard, wat mij betreft. Van de week zei ze: ow, en dan ga ik volgend jaar lekker met Senna fietsen en dan fiets ik naar Duivendrecht en gaan we bij die en die op bezoek.
En ik had zoiets van: euhm...hallo, het is ons kind en of je daarmee zo'n eind gaat fietsen zullen we nog wel zien. Ik heb het niet gezegd, maar soms heb ik een beetje het gevoel dat ze plannen maakt alsof het haar eigen kind is. En dat trek ik niet zo goed
HEb je een huilbaby.... alsjeblieft... hier heb je ze... succes vannacht, dat wilden jullie toch zo graagquote:Op vrijdag 12 juni 2009 12:40 schreef huuphuup het volgende:
En de logeerplannen"ja, als ze dan een maand of twee is dan komt ze maar lekker een weekendje naar opa en oma!" Ik begrijp het enthousiasme echt hoor, heel goed, en ik vind het heel lief. Maar nee
Zou ook mijn moeder kunnen zijn!!quote:Op vrijdag 12 juni 2009 12:40 schreef huuphuup het volgende:
En de logeerplannen"ja, als ze dan een maand of twee is dan komt ze maar lekker een weekendje naar opa en oma!" Ik begrijp het enthousiasme echt hoor, heel goed, en ik vind het heel lief. Maar nee
Die is nog in het ziekenhuis, maar heeft slecht kunnen slapen ivm pijn.quote:
Ik hoef niet te proberen om ons kindje bij mn schoonouders te laten slapen. Dat willen ze niet. Oppassen ook niet. Het zijn ook totaal geen kindermensen. Vraag me soms echt af hoe ze er 6 hebben weten op te voeden..quote:Op vrijdag 12 juni 2009 12:40 schreef huuphuup het volgende:
Niet sinds gisterenmiddag, maar ik spreek haar vanmiddag weerquote:Op vrijdag 12 juni 2009 13:01 schreef DuchessX het volgende:
Troel een goede echo!
Luna ook een goede echo, maar nog wel een keer terug... Superleuk een meisje!Doe het maar rustig aan verder Luna
BE
Wat zijn jullie weer snel gegaan joh! Topic 503 alweer!
Niemand nieuws van of over Kersjes?
tsja dat is bij mijn moeder op zich ook hoor nu. Ze gaat het toch niet gebruiken, of in elk geval niet zo vaak en intensief als ze zelf nu doet voorkomen. Maar och, ze gaat dr gang maar, het is haar geldquote:Op vrijdag 12 juni 2009 13:02 schreef MeNicole het volgende:
Ja mijn ouders hebben dat ook wel maar die passen al een 3 jaar bijna op Mikael 2 nachten in de week. En straks hebben ze deze ook 1 a 2 nachten. Dus die hebben het ook echt nodig dus dan vind ik het ook helemaal niet erg. Maar wat moet je met een complete kamer als je kleinkind toch nooit blijft slapen. Mijn schoonmoeder werkt zelf trouwens altijd 's nachts dus dat zit er zowiezo niet in. Maar ze heeft ook 3 honden waarvan 1 nog steeds in huis piest en daar wil ik mijn kind gewoon niet laten rondkruipen enzo
wens haar beterschap van mijquote:Op vrijdag 12 juni 2009 13:06 schreef Troel het volgende:
[..]
Niet sinds gisterenmiddag, maar ik spreek haar vanmiddag weer
Dat zou mooi zijn, maar dan wel iets na mijn bevalling. Heb ik lekker zelf veel alleenrecht op beebje eerste dagquote:Op vrijdag 12 juni 2009 12:33 schreef Asyniur het volgende:
Ow ja, en weddenschap ezeltje/Urla: ik ga voor datumtweeling
Ik had niet eens verwacht nog wat mee te krijgenquote:Op vrijdag 12 juni 2009 13:12 schreef lunastar het volgende:
Gho mooie echo's troel... ik heb er alleen ééntje meegekregen van de voetjes...
he jemig bah dat laatste zou wel klote zijn vooral omdat je over 2 weken al 36 wkn bent, je bent er bijna dan! Fijn om te weten dat het niet door snoepen komtquote:Op vrijdag 12 juni 2009 13:33 schreef innepin het volgende:
*knip*
Ik ben terug van de diëtiste. Op de een of andere manier had ik niet de link gelegd dat "verhoogde glucose" meteen "zwangerschapsdiabetes" zou betekenen, maar dat is het dus wel. Eigenlijk valt het dieet dat ik moet volgen me best mee, vooral regelmatig eten en koolhydraten tellen. En het fijnste was dat die hele diabetes dus komt door a) erfelijkheid, b) overgewicht of c) pech met hormonen - in mijn geval het laatste - en dus heul niet door het snoepenHa!
Ik heb nou twee weken om m'n glucose dmv dieet te laten zakken, en als het niet lukt moet ik aan de insulinespuitenHoop dat toch echt wel te kunnen vermijden...
pssst dat is Innepin met die suikerquote:Op vrijdag 12 juni 2009 13:47 schreef ymme het volgende:
Troel: Mooie echo's, mooi dat alles goed is
Huuphuup, balen dat je zwangerschapssuiker hebt, maar gelukkig komt het niet door teveel snoepen, jij kunt er in dit geval dus zeker zelf niets aan doen. Hopelijk is het over 2 weken minder, zodat je niet hoeft te gaan spuiten.
dat was Innepin met de suiker hoorquote:Op vrijdag 12 juni 2009 13:47 schreef ymme het volgende:
Troel: Mooie echo's, mooi dat alles goed is
Huuphuup, balen dat je zwangerschapssuiker hebt, maar gelukkig komt het niet door teveel snoepen, jij kunt er in dit geval dus zeker zelf niets aan doen. Hopelijk is het over 2 weken minder, zodat je niet hoeft te gaan spuiten.
Het is juist wel zwangerschapsdiabetesquote:Op vrijdag 12 juni 2009 13:54 schreef tessie het volgende:
Gelukkig dat het nog niet echt zwangerschapsdiabetes is Innepin! Succes met het dieet! Ik heb voordat ik zwanger werd een tijd het atkinsdieet gedaan, das ook met heeeeeel weinig koolhydraten, en vond het op zich best wel te doen. Misschien kan je nog wat lekkere koolhydraatarme receptjes googlen als je zoekt op atkins
quote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:07 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Troel en Lunastar wat fijn dat alles goed was bij de echo!!
Ik was net in de sportschool en wilde meteen even mijn abbo opschorten vanaf 1 juli. Nou willen ze een bewijs hebben voor de zwangerschap, uhm kijk naar mijn buik?? Nee er moet een verklaring komen van de arts, welke arts konden ze me niet vertellen.
Achja, ik wilde gisteren de thee in het schoteltje schenken in plaats van het kopje...quote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:08 schreef ymme het volgende:
Oh sorry
Ik gooi het maar op de zwangerschap.
Gisteren ook rot gezocht naar de pinpas, die gewoon in de knip zat
Ergens snap ik het niet, want je kunt het toch gewoon opzeggen, de rede gaat hun in preciepe toch geen donder aan, of mis ik het nu gewoon totaal.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:07 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Troel en Lunastar wat fijn dat alles goed was bij de echo!!
Ik was net in de sportschool en wilde meteen even mijn abbo opschorten vanaf 1 juli. Nou willen ze een bewijs hebben voor de zwangerschap, uhm kijk naar mijn buik?? Nee er moet een verklaring komen van de arts, welke arts konden ze me niet vertellen.
nee tegenwoordig hebben heel veel sportscholen een jaarabbo waar je niet zomaar onderuit kunt. Je kunt wel opzeggen maar dan blijf je dus wel gewoon maandelijks betalen tot het einde van het jaar inschrijftijd. Met bepaalde dingen (langdurig ziekzijn, tijd in het buitenland, zwangerschap) kun je je abbo wel stopzetten of onderbreken zonder dat je hoeft te betalen maar dan willen ze vaak wel een verklaring. Maar ik had niet gedacht dat als je zo duidelijk zichtbaar zwanger bent dat ze dat dan ook willen zegquote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:39 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
Ergens snap ik het niet, want je kunt het toch gewoon opzeggen, de rede gaat hun in preciepe toch geen donder aan, of mis ik het nu gewoon totaal.
en idd zo'n verklaring krijg je zo mee bij de vlos
Ik had bij de laatste zwangerschap een flinke niersteen. Ik wens dat nooit meer mee te maken, dat doet zo'n zeerquote:Op vrijdag 12 juni 2009 13:54 schreef mefke79 het volgende:
Even een egopostje, geen tijd om op mijn werk alles bij te lezen.
Hier al sinds gisteravond last van mijn zij/buik. Zelf vermoed ik mijn nier, ik heb deze pijn vaker gehad. Nu toch maar even de vk gebeld want om nou in het weekend te moeten bellen heb ik ook niet zo'n zin in. Kreeg het bandje en heb dat braaf ingesproken, spoed heeft het niet. Driekus voel ik verder ook gewoon goed, dus dat is fijn. Maar het zit me niet helemaal lekker...
Het gaat wel over, omdat 't door de hormonen komt, maar de diëtiste zei er wel bij dat ongeveer de helft van de vrouwen die zwangerschapsdiabetes hebben, later ook 'gewone' diabetes ontwikkelt.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 15:09 schreef Tan het volgende:
Oh ik las ook nog wat van de anderen, maar ben het weer kwijt welk verhaal nu weer bij wie hoorde. Oh ja, innepin, suiker... balen. Gaat zwangerschapssuiker over als je bevallen bent? Dacht het wel toch?
Dat is minder, maar je hoort vast bij de andere helftquote:Op vrijdag 12 juni 2009 15:30 schreef innepin het volgende:
[..]
Het gaat wel over, omdat 't door de hormonen komt, maar de diëtiste zei er wel bij dat ongeveer de helft van de vrouwen die zwangerschapsdiabetes hebben, later ook 'gewone' diabetes ontwikkelt.![]()
Mooie foto's Troelquote:Op vrijdag 12 juni 2009 13:06 schreef Troel het volgende:
[..]
Niet sinds gisterenmiddag, maar ik spreek haar vanmiddag weer
Ohw ja ik zelfquote:
Niet te vergelijken, die van jou wordt veel lieverquote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:02 schreef Kersjes het volgende:
De gyn belde net met de uitslag van de urinekweek. De GBS - bacterie (groep B streptokok) is weer in hoge mate aanwezig, nog hoger dan vorige keer zelfs. Dus toch blaasontsteking en nu krijg ik andere antibiotica dan de vorige keer, nl. een kuur van 10 dagen![]()
Ik moet steeds denken aan de pasgeboren baby's die ik in het ziekenhuis gezien heb. Zo klein, zo lief! Onvoorstelbaar dat ik over niet al te lange tijd datzelfde ziekenhuis zal uitlopen met mijn eigen kleintje
Maar natuuuuuuuurlijkquote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:04 schreef Troel het volgende:
[..]
Niet te vergelijken, die van jou wordt veel liever
volgens mij is waar de B staat beentje rechts, en de BL beentje links en waar de L L staat daartussen meiskequote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:42 schreef TheFrankey het volgende:
Ik zal wel weer de man zijn maar.....ben ik de enige die niet ziet dat het een meisje is op die laatste echo foto?
jah mn lief heeft een bad vol laten lopen voor me, nog heel even dan kan ik lekker wekenquote:Op vrijdag 12 juni 2009 19:20 schreef Stiemie het volgende:
Oei lekker rustig aan doen vanavond dus Huup
quote:Op vrijdag 12 juni 2009 21:36 schreef Stiemie het volgende:
Miss sly ga je naar het borstvoedingscentrum oost? Daar zijn wij toen geweest.
O ja dr Papa wist ook nog te vertellen dat ons meisje al haartjes heeftVoor deze termijn zouden haren van 5 mm al erg lang zijn er ze zijn 4,3 mm. Dat worden dus vlechtjes
Echt zo bijzonder allemaal. Net al 2x de hele dvd gekeken
Dat konden ze bij Lis toen ook al zien en die had idd e rg lang haar bij de geboortequote:Op vrijdag 12 juni 2009 21:36 schreef Stiemie het volgende:
Miss sly ga je naar het borstvoedingscentrum oost? Daar zijn wij toen geweest.
O ja dr Papa wist ook nog te vertellen dat ons meisje al haartjes heeftVoor deze termijn zouden haren van 5 mm al erg lang zijn er ze zijn 4,3 mm. Dat worden dus vlechtjes
Echt zo bijzonder allemaal. Net al 2x de hele dvd gekeken
quote:Op vrijdag 12 juni 2009 21:47 schreef Stiemie het volgende:
Mefke beterschap.
Ah dat wordt een zeemeerminnetje dus Huup![]()
Hij zag de haren gewoon op de echo toen hij de hoofdomtrek ging meten en ging kijken of alles in het hoofdje goed aangelegd was. Ineens zag je een paar sprietjes op de echo. Het slechte nieuws was wel dat het nu nog een "matje" is
Kers!quote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:02 schreef Kersjes het volgende:
De gyn belde net met de uitslag van de urinekweek. De GBS - bacterie (groep B streptokok) is weer in hoge mate aanwezig, nog hoger dan vorige keer zelfs. Dus toch blaasontsteking en nu krijg ik andere antibiotica dan de vorige keer, nl. een kuur van 10 dagen![]()
Ik moet steeds denken aan de pasgeboren baby's die ik in het ziekenhuis gezien heb. Zo klein, zo lief! Onvoorstelbaar dat ik over niet al te lange tijd datzelfde ziekenhuis zal uitlopen met mijn eigen kleintje
7 dagen werken of 7 weken? Ja de laatste loodjes komen steeds meer in de buurt nu hé? En mss is het ook maar goed om niet al te veel stil te staan bij wat komen gaat (gyn), want dan maak je jezelf (hopelijk) voor niks gekquote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:04 schreef Chan het volgende:
[..]
Ohw ja ik zelf![]()
Wel goed denk ik..alles begint nu wel echt ongemakkelijk te worden, maar sja dat hoort erbij he
nog 7 keer werken nu, hopelijk red ik dat.. Verder steek ik een beetje mn hoofd in het zand, 23ste hebben we weer een echo en dan ook een afspraak met een gyn, wil nog niet teveel nadenken over wat de uitkomst daarvan kan zijn..
Hoe is t verder met jou nu zo zonder die ijzerpillen? Kun je nog een beetje wakker blijven?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jeetje ik heb gewoon al staan bespreken dat ik het flesje van mijn meisje in de magnetron kan warmen en waar ik haar kan verschonen, en waar ik haar kan voeden (even rustig alleen)Zó onwerkelijk, lijkt op net doen alsof ik ergens verstand van heb maar eigenlijk heb ik het niet
Zoiets dan
#geen
Ja ik heb er helaas zeer veel ervaring mee.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 20:15 schreef sindell het volgende:
Zelf heb ik vandaag bloed laten prikken, ik slik namelijk een zeer kleine hoeveelheid medicijnen voor mijn schildklier waarvan ik dacht dat ik er gewoon mee door kon gaan. Maar mijn HA zei dat ik misschien toch nog langs de internist moest, dus eerst bloedprikken en dan volgende week weer naar HA om uitslag te bespreken. Ik hoop het toch niet eigenlijk, ben er verder nooit voor behandeld, ik slik ze puur omdat mijn schildklier iets te langzaam werkte. (familiekwaal)
Is er hier misschien iemand die hier ervaring mee heeft?
Oohw nu snap ik het. Op de bijsluiter stond al iets over dat schildklierhormoon belangrijk was tijdens de zwangerschap dus ik slik ze ook gewoon nu, mijn vaste dosering. Maar het zou dus kunnen dat die dosering omhoog moet, vandaar dat ik bloed moest laten onderzoeken.... Maar is dat alles? Op zich is dat niet zo'n punt lijkt me, maar je zegt er helaas bij, dus dat brengt me weer aan het twijfelen....quote:Op zaterdag 13 juni 2009 07:52 schreef het-is-mij het volgende:
[..]
Ja ik heb er helaas zeer veel ervaring mee.
Als je last hebt van je sk en dan te langzaam moet je wel een aantal keren ophogen met je medicatie.
Weet niet wat je precies wil weten maar je mag me anders ook pmén.
Nee nog niet zal haar is even over gaan halenquote:Op vrijdag 12 juni 2009 23:51 schreef DuchessX het volgende:
co_OL, zit jouw zwangere partner ook hier op fok?
quote:Op vrijdag 12 juni 2009 23:09 schreef DuchessX het volgende:Wat lief van je / jullie / iedereen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(mede ASS-er)And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
Meer helaas dat ik er al een jaar of 10 mee aan het ""klooien" bent.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 08:26 schreef sindell het volgende:
[..]
Oohw nu snap ik het. Op de bijsluiter stond al iets over dat schildklierhormoon belangrijk was tijdens de zwangerschap dus ik slik ze ook gewoon nu, mijn vaste dosering. Maar het zou dus kunnen dat die dosering omhoog moet, vandaar dat ik bloed moest laten onderzoeken.... Maar is dat alles? Op zich is dat niet zo'n punt lijkt me, maar je zegt er helaas bij, dus dat brengt me weer aan het twijfelen....![]()
Meer dan ik verwacht had..... Echt heerlijk.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 09:27 schreef het-is-mij het volgende:
[..]
@ Mclaura, geeft het je rust dat je een geplande ks krijgt?
Gaaf! Dat is iets wat ik ook wel zou willen weten, baby's die geboren worden met veel haarquote:Op zaterdag 13 juni 2009 09:45 schreef amaranta het volgende:
Even over die haartjes op de echo. De echojuf die toen mijn echo deed zei dat ze haarzakjes zag zitten. En inderdaad, Eva werd met haar geboren.
Dus ik denk dat ze het zo zien huup!
Eva werd geboren met wenkbrauwen, dat zie je ook niet bij elke babyquote:Op zaterdag 13 juni 2009 10:02 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Gaaf! Dat is iets wat ik ook wel zou willen weten, baby's die geboren worden met veel haar
Bij ons op de echo zag je dus echt haartjes, niet haarzakjes. Tegen ons werd ook gezegd dat we meteen staartjes kunnen makenquote:Op zaterdag 13 juni 2009 09:45 schreef amaranta het volgende:
Even over die haartjes op de echo. De echojuf die toen mijn echo deed zei dat ze haarzakjes zag zitten. En inderdaad, Eva werd met haar geboren.
Dus ik denk dat ze het zo zien huup!
Mijn tub is ook erg groot. Heb ik gekocht op de 9maandenbeurs.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 10:43 schreef miss_sly het volgende:
Ow ja, nog even een vraag, weet niet waar, dus maar even hier.
Ik wil nog een tummy tub kopen. Nu heb ik er eentje bij de Hema gezien, die lijkt me wel fijn, maar die lijkt ook wel groter dan die tubs die je bij de babyzaken ziet. Iemand ervaring mee?
Bij ons ging vrijj snel (half jaartje ofzo) al in het grotemensen bad!quote:Op zaterdag 13 juni 2009 11:04 schreef ymme het volgende:
Gebruiken jullie alleen een tub, of af en toe ook een badje.
Ik zal namelijk niet weten, waarom tub of badje:)
Spannend, een downtimebabyquote:Op zaterdag 13 juni 2009 11:27 schreef TheFrankey het volgende:
Goed hier is enige vorm van actie te bespreuren..... maar helaas gaat fok zo down dus misschien groot nieuws op zondag......
Nou, ga je gangquote:Op zaterdag 13 juni 2009 11:35 schreef tessie het volgende:
Ja met die downtime heb je tenminste wel ff rustig de tijd om te barenToch niks beters te doen dan
Hmmm.... daar merk je niks van... Nou.... Ik vind dat je het hier bij Juup ook niet merkt hoor.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 11:04 schreef mijsje het volgende:
McLaura, heb jij ook ASS? Jeetje, merk je niks van!(t'is dat je het zelf zegt...)
Fijn dat je zoveel rust vind in een geplande keizersnee!En begrijpelijk dat je je persoonlijke redenen en de datum (is ook heel persoonlijk) niet het internet opgooit... en nu kan iedereen evengoed ook nog in spanning blijven wanneer Sjakie geboren wordt!
Kersjes, fijn dat je er weer bijbent!
Maar dan moet het evengoed komen neem ik aanquote:Op zaterdag 13 juni 2009 11:44 schreef Meimeltje het volgende:
Er kan ook ergens een scheurtje in het vlies zitten he...had ik bij mn eerste bevalling ook en het kwam er dus alleen in kleine scheutjes uit
Haha, ik kan wel begrijpen dat je dat dacht... dat wordt mijn inziens ook allemaal gevoed door 'tv-bevallingen'quote:Op zaterdag 13 juni 2009 11:43 schreef TheFrankey het volgende:
Ik had in mijn hoofd zitten dat als je vliezen breken dat de hele boel dan nat is. Maar het druppelde er wat voorzichtig uit en het blijft doordruppelen. VK komt later deze middag even kijken. Ben benieuwd
vergeet niet dat er een volledig gaaf, schoon en ontkreukt kind uitkomt ter grootte van een 3 maanden oude babyquote:Op zaterdag 13 juni 2009 11:49 schreef amaranta het volgende:
[..]
Haha, ik kan wel begrijpen dat je dat dacht... dat wordt mijn inziens ook allemaal gevoed door 'tv-bevallingen'
In films: oh mijn vliezen zijn gebroken en prompt ligt er een liter water op de grond. Twee minuten later heeft de betreffende mevrouw heftige persweeen en weer 2 minuten later is ze bevallen, al dan niet op de plek waar haar vliezen braken
Maargoed, veel succes, het lijkt er op dat het nu echt gaat beginnen. En bij gebroken vliezen weet je in ieder geval zeker dat je binnen 48 vader en moeder bent!!!
oja, hoe kon ik dat vergeten. En van placenta, navelstreng, inknippen danwel inscheuren is er al helemaal geen sprake...quote:Op zaterdag 13 juni 2009 11:52 schreef huuphuup het volgende:
[..]
vergeet niet dat er een volledig gaaf, schoon en ontkreukt kind uitkomt ter grootte van een 3 maanden oude baby![]()
Frankey als het hoofdje volledig ingedaald is dan ligt er ook het een en ander in de weg voor de uitgang dus het kan dat het dan niet zo eruit stroomt enzo.
Hoe dan ook heel veel succes en jullie mogen snel je kleintje vasthouden
Alleen daarom al gaat het lukken....quote:Op zaterdag 13 juni 2009 11:58 schreef TheFrankey het volgende:
Ukker is helemaal ingedaald dus die kan dan als een soort stop fungeren nu haha. Nou spannend hoor het einde van het grote wachten is nabij denk ik.
Saillant detail, het is vandaag precies de uitgerekende datum. Dat zou wel cool zijn. Zou de eerste in mijn familie zijn die uberhaubt een keer ergens voor op tijd komt en zich aan tijdsgebonden afspraken houd :-)
quote:Op zaterdag 13 juni 2009 11:58 schreef TheFrankey het volgende:
Ukker is helemaal ingedaald dus die kan dan als een soort stop fungeren nu haha. Nou spannend hoor het einde van het grote wachten is nabij denk ik.
Saillant detail, het is vandaag precies de uitgerekende datum. Dat zou wel cool zijn. Zou de eerste in mijn familie zijn die uberhaubt een keer ergens voor op tijd komt en zich aan tijdsgebonden afspraken houd :-)
Nee want dan zou ik TheBartey heten denk ikquote:Op zaterdag 13 juni 2009 11:59 schreef amaranta het volgende:
[..]
Alleen daarom al gaat het lukken....
jij heet toch niet Bart ofwel? Bevriend stel van ons is ook vandaag uitgerekend namelijk
Gaat het niet zo dan?quote:Op zaterdag 13 juni 2009 11:49 schreef amaranta het volgende:
[..]
Haha, ik kan wel begrijpen dat je dat dacht... dat wordt mijn inziens ook allemaal gevoed door 'tv-bevallingen'
In films: oh mijn vliezen zijn gebroken en prompt ligt er een liter water op de grond. Twee minuten later heeft de betreffende mevrouw heftige persweeen en weer 2 minuten later is ze bevallen, al dan niet op de plek waar haar vliezen braken
Aangezien jij doorgaans de uitzondering bent die de regel bevestigd durf ik bijna met zekerheid te zeggen dat het bij jullie wel zo zal gaanquote:
Dus dat strijken enzo na het wassen hoefd ook niet? Vond het ook al zonde om alleen voor die luiers de wasmachine aan te zetten. Nu kunnen de lakens enzo erbij in allemaal!!quote:Op zaterdag 13 juni 2009 13:16 schreef owlet het volgende:
40 graden is prima, je hoeft ze niet steriel te maken maar alleen maar de pap en nare dingen uit de fabriek er uit te wassen
Ik doe niet aan mooi!! Das mijn kleine man straks wel als ie geboren isquote:Op zaterdag 13 juni 2009 13:19 schreef owlet het volgende:
Welnee, strijken is echt alleen voor het mooie
juist!quote:Op zaterdag 13 juni 2009 13:20 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Ik doe niet aan mooi!! Das mijn kleine man straks wel als ie geboren is
Ik hoorde mijn vliezen zelfs breken, het was *PANG* en er kwam ineens echt een stortvloed aan vruchtwater en het bleef en bleef maar komenquote:Op zaterdag 13 juni 2009 11:49 schreef tessie het volgende:
Oh dat lijkt me idd wel raar ja... je zou echt zo´n plons verwachten zeg maar...
Dat is precies zoals ik mij tot pas geleden had voorgesteld had hoe het zou gaan, maar na veel lezen (o.a. in dit topic) ben ik er achter dat er vele manieren zijn waarop de vliezen kunnen breken e.d..quote:Op zaterdag 13 juni 2009 13:33 schreef Raissa het volgende:
[..]
Ik hoorde mijn vliezen zelfs breken, het was *PANG* en er kwam ineens echt een stortvloed aan vruchtwater en het bleef en bleef maar komenEn ik wou zo graag met een droge broek naar het ziekenhuis, maar na 3 keer een nieuwe broek aan te hebben gedaan heb ik die hoop maar laten varen
Oh, en ik sliep bijna toen ik die *PANG* hoorde
Ik heb handvatten aangeleerd in de loop der jaren, maar nu ik doodmoe en overprikkeld ben kan ik die niet tot nauwelijks hanteren. Maar dit is OUD en geen R&P dus ik ga er hier niet verder op inquote:Op zaterdag 13 juni 2009 11:42 schreef McLaura het volgende:
[..]
Hmmm.... daar merk je niks van... Nou.... Ik vind dat je het hier bij Juup ook niet merkt hoor.
Maar ASS is idd iets waar je vooral zelf last van hebt, en je hebt ook een heleboel verschillende vormen natuurlijk. Ik heb PDD-nos met ADD.
quote:Op zaterdag 13 juni 2009 11:42 schreef McLaura het volgende:
[..]
Hmmm.... daar merk je niks van... Nou.... Ik vind dat je het hier bij Juup ook niet merkt hoor.
Maar ASS is idd iets waar je vooral zelf last van hebt, en je hebt ook een heleboel verschillende vormen natuurlijk. Ik heb PDD-nos met ADD.
mja voorlopig vals alarm. Echt k*t.... maar wie weet had ze het fout en begint het straks alsnogquote:Op zaterdag 13 juni 2009 14:10 schreef DuchessX het volgende:
[..]![]()
TheFrankey wat spannend!!!!![]()
Wie weet een echte downtime-baby!
Stiemie!!!!![]()
![]()
Wat bak jij cute babies
Lijkt mij enorm spannend dat afwachtenquote:Op zaterdag 13 juni 2009 14:16 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
mja voorlopig vals alarm. Echt k*t.... maar wie weet had ze het fout en begint het straks alsnog
Hé ja ik lees het netquote:Op zaterdag 13 juni 2009 14:16 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
mja voorlopig vals alarm. Echt k*t.... maar wie weet had ze het fout en begint het straks alsnog
opgeblazen darmen???quote:Op zaterdag 13 juni 2009 15:34 schreef ymme het volgende:
Kan het zijn dat je met 5 weken al een buikje begint te krijgen.
Ik krijg mijn broeken niet meer dichtEn ben van mezelf al aardig fors, maar z'n onderbuik/buik heb ik normaal nooit.
Uh dat denk ik niet. Ga geen foto's posten van mijn 'vetjes'.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 15:42 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
opgeblazen darmen???
baarmoeder ligt nog achter je schaambeen, dus daar kan het niet van komen (heb ik hier geleerd van de ervaringsdeskundigen..)
maaaaaar dat vraagt natuurlijk wel om een foto in het buikentopic
Mijn vrouw is nu 7 weken en heeft ook al behoorlijk buikjequote:Op zaterdag 13 juni 2009 15:34 schreef ymme het volgende:
Kan het zijn dat je met 5 weken al een buikje begint te krijgen.
Ik krijg mijn broeken niet meer dichtEn ben van mezelf al aardig fors, maar z'n onderbuik/buik heb ik normaal nooit.
Die zwembanden, zullen vast niet van de 7 weken zwangerschap komen denk ikquote:Op zaterdag 13 juni 2009 15:57 schreef Co_OL het volgende:
[..]
Mijn vrouw is nu 7 weken en heeft ook al behoorlijk buikjeen om haar middel al aardig zwembanden
Nou ehhh die had ze 2 a 3 maanden gelden niet, nouja toen was ze er net weer vanaf na de mkquote:Op zaterdag 13 juni 2009 15:58 schreef ymme het volgende:
[..]
Die zwembanden, zullen vast niet van de 7 weken zwangerschap komen denk ik
Ik had het me totaal niet zo voorgesteldquote:Op zaterdag 13 juni 2009 14:07 schreef Juup© het volgende:
[..]
Dat is precies zoals ik mij tot pas geleden had voorgesteld had hoe het zou gaan, maar na veel lezen (o.a. in dit topic) ben ik er achter dat er vele manieren zijn waarop de vliezen kunnen breken e.d..
nee, bij Juup had ik er ook nooit wat van gemerkt... 't is dat hij het zelf zei... en ik merk er nog steeds niks van in de posts!quote:Op zaterdag 13 juni 2009 11:42 schreef McLaura het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, Rio!quote:Op maandag 15 juni 2009 00:45 schreef Rio het volgende:
Baby geboren hierzo!
Ons meisje India, geboren vrijdag 12 juni. Jeuj!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Leuk weekend gehad zo te lezenquote:Op maandag 15 juni 2009 06:54 schreef Lijnloos het volgende:
Dit is zo niet een tijdstip waarop ik wakker wil of kan zijn, maar stiekum zit ik alweer in de trein...![]()
Afgelopen weekend op een hockeytoernooi voor jeugd meegelopen en daar gisteren "ontvoerd" voor mijn vrijgezellenparty. Supertoffe dag gehad natuurlijk, maar nu weer extra vroeg op om naar huis te gaan om straks rond 9 uur de beste vriend en getuige van mijn aanstaande te leren kennen... Die is vannacht overgekomen uit australie met zijn gezin. En vanmiddag jurk voor de laatste keer passen en ophalen!
Ben dus doodop maar verder prima... Ook geen "last" gehad van de downtime van fok
He balen TheFrankey. Het wachten duurt zo lang he.quote:Op maandag 15 juni 2009 09:50 schreef TheFrankey het volgende:
Hier nog geen activiteit....ik zit toch weer op mijn werk terwijl ik dacht zo onderhand mijn 2 gratis vrije dagen te hebben :-)
Maar goed, 40 + 2 is nog geen ramp, als het maar gewoon begint... maar helemaal niets wijst erop. Geen voorgevoel geen rare zus of zo.
Zal je zien dat word 42 weken en een hoop stress
quote:Op maandag 15 juni 2009 07:35 schreef amaranta het volgende:
Goedemorgen ladies (en Juup en Frankey, of sla ik nu meer mannen over?)
Mja ik snap wat je bedoeltquote:Op maandag 15 juni 2009 10:14 schreef Asyniur het volgende:
MvM komt om half 1![]()
het is zo raar dat ik opeens ook 'meedoe'
Hey Inne,quote:Op vrijdag 12 juni 2009 13:33 schreef innepin het volgende:
Ik ben terug van de diëtiste. Op de een of andere manier had ik niet de link gelegd dat "verhoogde glucose" meteen "zwangerschapsdiabetes" zou betekenen, maar dat is het dus wel. Eigenlijk valt het dieet dat ik moet volgen me best mee, vooral regelmatig eten en koolhydraten tellen. En het fijnste was dat die hele diabetes dus komt door a) erfelijkheid, b) overgewicht of c) pech met hormonen - in mijn geval het laatste - en dus heul niet door het snoepenHa!
Ik heb nou twee weken om m'n glucose dmv dieet te laten zakken, en als het niet lukt moet ik aan de insulinespuitenHoop dat toch echt wel te kunnen vermijden...
Sanquin heb ik al af 'moeten' bellen, omdat je geen bloed mag geven als je zwanger bent (en binnen een half jaar daarna ook niet). Die mevrouw aan de telefoon even rekenen: nou dan nemen in augustus 2010 weer contact met u opquote:Op maandag 15 juni 2009 10:47 schreef sindell het volgende:
[..]
Mja ik snap wat je bedoelt
Bij mij komt MvM donderdag... kan helaas geen bloed meer doneren nu, dus dan maar wat anders
Hier net zo. En een half jaar na de bevalling was ik nog zooo gaar. Dus gebelt en weer een half jaartje op laten schuiven. En toen ik dan eindelijk weer een oproep kreeg, was ik gewoon weer zwangerquote:Op maandag 15 juni 2009 11:23 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Sanquin heb ik al af 'moeten' bellen, omdat je geen bloed mag geven als je zwanger bent (en binnen een half jaar daarna ook niet). Die mevrouw aan de telefoon even rekenen: nou dan nemen in augustus 2010 weer contact met u op
Dat kan je laten doen bij ziezo in Anna Paulownaquote:Op maandag 15 juni 2009 11:31 schreef Sorbootje het volgende:
Ik heb net alles van afgelopen weekend bijgelezen en ben driekwart alweer kwijt. Gaat lekker.
Ik weet nog wel dat meneer Huup superlief was met bad en maskertjes. Wat cute zeg!
En natuurlijk dat TheFrankey nog steeds in spanning zit. Balen zeg, dat 't vals alarm was!
De echo's van Stiemie kon ik niet zien.. rode kruisjes...![]()
Verder wens ik iedereen maar weer een fijne week! Dat we allemaal maar weer van ons buik-kroost mogen genieten!
Wij hebben gisteren besloten gewoon nóg een 3D echo te doen over een paar weken. Ben immers maar één keer zwanger...en het was zóóó leuk! Weet iemand nog een leuk bureau in (de kop van) noord-holland? Woon zelf in Friesland, maar wel willen mijn schoonzusje meenemen en kunnen dan net zo goed de afsluitdijk even overcrossen. Tips zijn welkom
Dankjewel voor je uitgebreide reactie Lauraquote:Op maandag 15 juni 2009 11:10 schreef McLaura het volgende:
[..]
Hey Inne,
En ineens heb je zwangerschapsdiabetes! Hopelijk kun je het onder controle krijgen net als ik. Ik heb te danken aan een moeder met diabetes2 (die ook zwangerschapssuiker heeft gehad, bij mijn zusje) en overgewicht. Pech met hormonen vind ik niet ladingdekkend, het is namelijk geen pech maar meer een soort auto-immuunziekte die vanuit de placenta komt. Die geeft namelijk een signaal af dat je alvleesklier die insuline bij zich moet houden, omdat de baby het niet nodig heeft. Zo zie je maar, zelfs je lichaam vergeet jou als je zwanger bent![]()
Overigens, als je zwangerschapsdiabetes hebt, is de kans niet gering dat je later (weer) type 2 krijgt. Zaak ik dus eigenlijk om niet alleen in de zwangerschap, maar ook erna je glucose in de gaten te houden. Op deze manier kun je het nog jaren uitstellen, en dat is weer positief gezien het feit dat de medicatie voor diabates enorm in ontwikkeling is, en 'wij' daar op ons 50ste dus heel veel baat bij kunnen hebben.
Niet te neurotisch worden van dat dieet trouwens, stress is heel slecht voor je glucose
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |