Ja serieus he, WTF. Beetje Microsoft-achtig van ze.quote:Op woensdag 10 juni 2009 22:17 schreef Jarno het volgende:
(waaaaaaaaaaaarom zit er niet gewoon ext2/3 support in OSX trouwens)
Ik vind het suf.quote:Op woensdag 10 juni 2009 22:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja serieus he, WTF. Beetje Microsoft-achtig van ze.
Ohja. Dat zou al in Leopard zitten he.quote:Op woensdag 10 juni 2009 22:22 schreef Tijn het volgende:
Ja, het is ook suf. HFS+ is ook suf. En van ZFS horen we ook opeens niks meer
Waar is de HPFS support?quote:Op woensdag 10 juni 2009 22:32 schreef Tijn het volgende:
Wel apart dat de Linux hobbyboys echt uit tientallen moderne filesystems kunnen kiezen, maar dat het zowel Apple als Microsoft niet lukt om uit de jaren '90 te kruipen.
Die komt vast met een geweldig nieuw product terugquote:Op woensdag 10 juni 2009 22:18 schreef Tijn het volgende:
Hij zou in juni weer terug komen. Nog 3 weken, Steve
Het grootste voordeel van ZFS is dat het een versioning file system is. Van elk bestand op je disk worden versies opgeslagen op het moment dat het bestand verandert. Zo kun je altijd een versie terug, als je bv iets verkloot in een document, zonder dat je een backup-systeem met intervallen nodig hebt, zoals Time Machine.quote:Op woensdag 10 juni 2009 23:03 schreef TheEgoHasLanded het volgende:
Wat zouden de voordelen van ZFS eigenlijk zijn?
"ZFS is een 128-bit bestandssysteem, dit wil zeggen dat het 18 miljard miljard (18 triljoen) keer meer data kan opslaan dan de huidige 64-bit systemen."quote:Op woensdag 10 juni 2009 23:03 schreef TheEgoHasLanded het volgende:
Wat zouden de voordelen van ZFS eigenlijk zijn?
Nou ik ben benieuwdquote:Op woensdag 10 juni 2009 23:42 schreef Junkie het volgende:
[..]
"ZFS is een 128-bit bestandssysteem, dit wil zeggen dat het 18 miljard miljard (18 triljoen) keer meer data kan opslaan dan de huidige 64-bit systemen."
Dat dus.... en meer...
Handig voor als je 16,8 miljoen terabyte aan data met een 64-bit systeem niet genoeg isquote:Op woensdag 10 juni 2009 23:42 schreef Junkie het volgende:
[..]
"ZFS is een 128-bit bestandssysteem, dit wil zeggen dat het 18 miljard miljard (18 triljoen) keer meer data kan opslaan dan de huidige 64-bit systemen."
Dat dus.... en meer...
Neej, nooit.quote:Op donderdag 11 juni 2009 00:10 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Handig voor als je 16,8 miljoen terabyte aan data met een 64-bit systeem niet genoeg is
Met een 'groter' filesysteem heb je ook meer ruimte nodig voor het filesystem zelf. Ik heb geen idee hoe veel dat is, maar ik kan me voorstellen dat je dat bij 128 bits en versioning toch wel begint te merken.quote:
Dat zou interessant zijn inderdaad.quote:Op donderdag 11 juni 2009 07:52 schreef Swetsenegger het volgende:
Zo... al iemand een occasion 3G iphone voor 50 euro te koop?
Dat is wel heel cheap.quote:Op donderdag 11 juni 2009 07:52 schreef Swetsenegger het volgende:
Zo... al iemand een occasion 3G iphone voor 50 euro te koop?
Ik hoop dat het zo makkelijk blijft.quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:15 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik houd mijn 3G waarschijnlijk en zie volgend jaar bij verlenging wel of er een iPhone 3GSS uit komt.
Heeft iemand trouwens tethering al aan de gang gekregen? Het schijnt dat je met een simpel ipcc bestand dat werkend kunt krijgen op OS 3.0
De 380.quote:Op donderdag 11 juni 2009 09:03 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Build 10a354? Of een nog recentere?
iPhone1,2_3.0_7A341_Restore.ipswquote:Op donderdag 11 juni 2009 10:52 schreef Walter_Sobchak het volgende:
OS3.0 werkt, ook zonder dev-account. Ik heb mijn iPhone 3G (wellicht met activatie via supermuffin) en die van mijn vriendin (zonder dev-account) op 3.0 gezet. Gewoon doen dus, want ik kon ook niet wachten.
Yup!quote:Op donderdag 11 juni 2009 11:05 schreef Junkie het volgende:
[..]
iPhone1,2_3.0_7A341_Restore.ipsw
Deze versie heb jij ook gebruikt?
Ik ben ook bijna klaar.quote:Op donderdag 11 juni 2009 12:22 schreef Blaxje het volgende:
Zalig dat 3.0! Werkt perfectStukje sneller dan 2.0 ook.
Werkt goed.quote:Op donderdag 11 juni 2009 12:33 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Inmiddels ook binnen. Vanavond even proberen
Waarschijnlijk omdat al die engineers nu on-site zijn bij WWDC en geen tijd hebben voor support als er wat mis zou zijn met de updat oidquote:Op donderdag 11 juni 2009 12:33 schreef Junkie het volgende:
[..]
Ik ben ook bijna klaar.Tot nu toe gaat alles goed.
Snap niet waarom Apple een week wacht.
Maar dat is met abonnement, ik denk dat je voor een tweedehands 3G toch wel meer moet kunnen krijgen.quote:
Jawel, ontvangen werkt namelijk nietquote:Op donderdag 11 juni 2009 14:00 schreef Junkie het volgende:
3.0 staat erop.
![]()
En ben hem nu weer aan 't volpompen met muziek.![]()
En een MMSje versturen werkte gewoon.
Moest daar niks voor geactiveerd worden bij T-Mobile?
Nicequote:Op donderdag 11 juni 2009 15:57 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Hij ziet er bijna exact hetzelfde uit als de unibody MacBook
Het scherm lijkt een veel betere kijkhoek te hebben, maar kan nu nog niet goed vergelijken. Dat komt wel als mn Time Machine backup erop is gezet en ik echt aan de slag kan.
Pics: (linkjes, geen zin om te verkleinen)
http://dl.getdropbox.com/u/286370/DSC00147.JPG
http://dl.getdropbox.com/u/286370/DSC00148.JPG
Edit: Oeh, geyl, toetsenbordverlichting![]()
Netjes! Ik voel het hier ook aardig kriebelen om wat uit mijn subsidiepotjes te gebruiken voor een 13" MBP.quote:Op donderdag 11 juni 2009 15:57 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Hij ziet er bijna exact hetzelfde uit als de unibody MacBook
Het scherm lijkt een veel betere kijkhoek te hebben, maar kan nu nog niet goed vergelijken. Dat komt wel als mn Time Machine backup erop is gezet en ik echt aan de slag kan.
Pics: (linkjes, geen zin om te verkleinen)
http://dl.getdropbox.com/u/286370/DSC00147.JPG
http://dl.getdropbox.com/u/286370/DSC00148.JPG
Edit: Oeh, geyl, toetsenbordverlichting![]()
Laat je niet verleiden door het Pro label, het is nog gewoon dezelfde MacBook. Ik ben meer dan tevreden met mijn oude, maar ik kan nu voor zo'n laag bedrag upgraden dat ik het er wel voor over had. Vooral de extra accuduur en het backlit keyboard doen het voor mij.quote:Op donderdag 11 juni 2009 16:06 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Netjes! Ik voel het hier ook aardig kriebelen om wat uit mijn subsidiepotjes te gebruiken voor een 13" MBP.
Hoeveel?quote:Op donderdag 11 juni 2009 16:05 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Oh ja, bijna vergeten dat ik nog een pakketje hebIemand een gloednieuwe iPod touch 8GB kopen?
Ik wou hem voor meer op marktplaats zetten, maar ik reken erop zo'n ¤ 175 excl verzenden ervoor te kunnen krijgen.quote:
Een volledig nieuwe? Is die niet gewoon 220 euro?quote:Op donderdag 11 juni 2009 16:20 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ik wou hem voor meer op marktplaats zetten, maar ik reken erop zo'n ¤ 175 excl verzenden ervoor te kunnen krijgen.
Volledig nieuw, moet hem alleen even openmaken om de streepjescode uit een van de papiertjes te knippen. Die heb ik namelijk nodig voor de kortingsactie van Apple. En 219 is de nieuwprijs bij Apple, je kan hem elders wel een beetje goedkoper krijgen. Maar als jij me er 220 voor wilt geven...quote:Op donderdag 11 juni 2009 16:26 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Een volledig nieuwe? Is die niet gewoon 220 euro?
Nee, ik hoef hem nietquote:Op donderdag 11 juni 2009 16:30 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Volledig nieuw, moet hem alleen even openmaken om de streepjescode uit een van de papiertjes te knippen. Die heb ik namelijk nodig voor de kortingsactie van Apple. En 219 is de nieuwprijs bij Apple, je kan hem elders wel een beetje goedkoper krijgen. Maar als jij me er 220 voor wilt geven...
175..!?quote:Op donderdag 11 juni 2009 13:08 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Ik ken wel iemand die interesse heeft in een Apple TV, voor hoeveel doe je 'm weg?
De specs zien er erg aardig uit, zeker in vergelijking met mijn MBA wat toch mijn travelmachine is. Vooral die 4Gb intern lijken me erg prettig. Enfin, ik moet natuurlijk ook nog even een reden vinden om een MBP te budgetterenquote:Op donderdag 11 juni 2009 16:11 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Laat je niet verleiden door het Pro label, het is nog gewoon dezelfde MacBook. Ik ben meer dan tevreden met mijn oude, maar ik kan nu voor zo'n laag bedrag upgraden dat ik het er wel voor over had. Vooral de extra accuduur en het backlit keyboard doen het voor mij.
Edit: En het scherm natuurlijk, dat is een beetje ondermaats op de oude.
had ik wel vaker in de beta.quote:Op donderdag 11 juni 2009 16:20 schreef vrolijke-frits het volgende:
De scrollbars zijn verdwenen in mijn Safari 4 wtf echt
Let op, die is voor de 2G, daar passen de 3G en 3GS niet in! Trust me, ik heb het geprobeerd.quote:Op donderdag 11 juni 2009 19:11 schreef Geqxon het volgende:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=290322199261&ssPageName=ADME:B:EF:DE:1123
Maar eens even eentje van bestellen. iPhone dock voor een tientje, genuine Apple.
Aya caramba, over het hoofd gezien. Dank je!quote:Op donderdag 11 juni 2009 19:13 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Let op, die is voor de 2G, daar passen de 3G en 3GS niet in! Trust me, ik heb het geprobeerd.
Nodig is het ding idd niet, maar hij is wel erg handig. Ik kreeg trouwens ongevraagd 15 euro korting op mijn dock toen ik mijn 3G haalde in een T-mobile store, dus misschien valt er iets te regelen met ze. Al was dat misschien omdat ze probeerden goed te maken dat de ene medewerker me eerst onzin stond te verkopen over nummerbehoud van een abbo dat ik zelf al had opgezegd.quote:Op donderdag 11 juni 2009 19:14 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Aya caramba, over het hoofd gezien. Dank je!
Niet dat ik een dock nodig heb, voor het opladen zou het wel makkelijk zijn. Syncen ben ik toch van plan over bluetooth of WiFi te doen.
Het is met een reboot van Safari verholpen, wel irritant.quote:Op donderdag 11 juni 2009 16:59 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
had ik wel vaker in de beta.
Is er al een oplossing voor de tabs?
Gewoon sparen en dan kopen is geen optie?quote:Op donderdag 11 juni 2009 22:26 schreef couleurs het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met de iPay10 bij de iCentre in Amsterdam? Ik wil namelijk een MacBook Pro kopen en ik heb gelezen dat het hier in 10 termijnen kan. Gewoon het verkoopprijs gedeeld door 10 + nog administratiekosten. Ik heb 't allemaal een beetje gelezen alleen staat er met koeienletters boven 'Lenen kost geld.' Zou er nog extra rente bij komen? Heb helemaal geen ervaring met leningen.![]()
Dank.
Link: http://www.macsupport.nl/acties/ipay2010.php
Tja, als ik het nu al kan krijgen wil ik best in termijnen betalen.quote:Op donderdag 11 juni 2009 22:45 schreef EvilMarc het volgende:
[..]
Gewoon sparen en dan kopen is geen optie?
Inderdaad, spullen kopen met geleend is zoooo pré-crisis.quote:Op donderdag 11 juni 2009 22:45 schreef EvilMarc het volgende:
[..]
Gewoon sparen en dan kopen is geen optie?
Dat is het, gewoon prijs / 10 + 79,99 administratie kosten, alleen dat lenen kost geld moét er tegenwoordig bovenstaan van de wet in nederland. (en je leent in principe het bedrag en lost het in 10 x af)quote:Op donderdag 11 juni 2009 22:56 schreef couleurs het volgende:
[..]
Tja, als ik het nu al kan krijgen wil ik best in termijnen betalen.
En het klopt ook gewoon, het kost namelijk 80 euro in dit geval.quote:Op donderdag 11 juni 2009 23:23 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Dat is het, gewoon prijs / 10 + 79,99 administratie kosten, alleen dat lenen kost geld moét er tegenwoordig bovenstaan van de wet in nederland. (en je leent in principe het bedrag en lost het in 10 x af)
Ga dan voor een refurbished, dan hoef je minder lang te sparen.quote:Op donderdag 11 juni 2009 22:56 schreef couleurs het volgende:
[..]
Tja, als ik het nu al kan krijgen wil ik best in termijnen betalen.
Of de vraag is zo groot dat het wel gewoon klopt, of je hebt iets aan de configuratie veranderd (snoertje erbij, geheugen veranderd) want dan komt 'ie uit Verweggistan en klopt het wederom. Mijn ervaring met de verwachte datum van een bestelling is dat het meestal wel behoorlijk klopt.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 10:52 schreef Vitamine_C het volgende:
holy F![]()
13"MPB besteld, ze hebben eindelijk mijn betaling verwerk, krijg ik de volgende mail:
Verzending: 3 werkdagen.
Verwachte leverdatum: 25 Jun, 2009 - 26 Jun, 2009
mag toch hopen dat die leverdatum niet klopt en mijn MPB eerder komt (ga namelijk de 25e op vakantie)
ah hij komt idd uit verweggistan. En dat vanwege een snoertje erbijquote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:07 schreef Maravilla het volgende:
[..]
Of de vraag is zo groot dat het wel gewoon klopt, of je hebt iets aan de configuratie veranderd (snoertje erbij, geheugen veranderd) want dan komt 'ie uit Verweggistan en klopt het wederom. Mijn ervaring met de verwachte datum van een bestelling is dat het meestal wel behoorlijk klopt.
quote:De website iTalkiPhone.com heeft ontdekt dat je dankzij een bug in de Amerikaanse online Apple Store de iPhone 3G S kunt bestellen zonder een bijbehorend abonnement van AT&T af te sluiten. Het gaat om een ongesubsidieerd toestel, dus je zult wel je portemonnee moeten trekken: $599 voor de 16GB iPhone 3G S en $699 voor de 32GB iPhone 3G S. En een Amerikaans afleveradres heb je ook nodig, maar dat is met diensten als myus.com wel te regelen. Om de truc uit te voeren installeer je de Firebug-extensie voor Firefox. Je opent de productpagina voor een niet-Apple-product, bijvoorbeeld de Mophie Juice Pack. Klik op het torretje rechtsonder in je browservenster, klik op Inspect, voeg het product aan je mandje toe en wijzig daarna de productcode.
Die code is als volgt:
iPhone 3G 8GB ($499): MB046LL/A
iPhone 3GS 16GB Black ($599): MB715LL/A
iPhone 3GS 16GB White ($599): MB716LL/A
iPhone 3GS 32GB Black ($699): MB717LL/A
iPhone 3GS 32GB White ($699): MB718LL/A
Nogmaals op ‘Add To Card’ drukken en de iPhone wordt opgestuurd zonder dat je een AT&T-contract hoeft af te sluiten. De truc schijnt bevestigd te zijn door een Apple-vertegenwoordiger. Eén probleem is er wel: de iPhone is weliswaar zonder abonnement, maar er zit wel een simlock op. En daarvan is nog steeds niet definitief bekend of het iPhone Dev Team er een unlock voor heeft.
Pittige prijzen voor een simlocked.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:40 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Voor de geinteresseerden: hoe een iPhone 3GS te scoren in de VS zonder AT&T abonnement.
[..]
FTPquote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:15 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Microsoft haalt IE uit Europese Windows 7
Ik zie het al helemaal voor me, Windows 7 installeren en dan geen browser kunnen downloaden omdat je geen browser hebt
600+ reacties.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:15 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ik zie het al helemaal voor me, Windows 7 installeren en dan geen browser kunnen downloaden omdat je geen browser hebt
Wat een onzin zegquote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:15 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Vooral als die browser geen flauw benul heeft van webstandaarden en zo innovatief is als een baksteen. Want dan blokkeer je de ontwikkeling van het web en dat is het hele probleem.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:52 schreef Swetsenegger het volgende:
En zo zie je maar dat de EU niet snapt waar het over gaat. Er is natuurlijk niets mis met een browser meeleveren. Het is alleen vervelend als een browser dusdanig verweven zit met een OS dat je niet zonder die browser kan.
Maar ja... om dat nou op europees politiek niveau te regelen....quote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Vooral als die browser geen flauw benul heeft van webstandaarden en zo innovatief is als een baksteen. Want dan blokkeer je de ontwikkeling van het web en dat is het hele probleem.
Nee, dat vind ik ook niet zo sjiek.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Maar ja... om dat nou op europees politiek niveau te regelen....
Voor de nog scherpere lezer: Microsoft moet helemaal niets. De EU is met een onderzoek bezig, Microsoft heeft gezegd niet te wachten op de uitkomst van dat onderzoek en heeft daarom deze stap gezet. De EU is hier niet blij mee:quote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:51 schreef Tijn het volgende:
Maar goed, voor de scherpe lezer: er gaan geen computers zonder browser worden verkocht. Microsoft moet een IE-loze Windows leveren
Ik heb het idee dat deze stap van Microsoft is bedoeld om de EU onder druk te zetten: als jullie doorzetten doen we dit, kijken hoeveel kritiek jullie dan krijgen.quote:De Europese Commissie reageerde echter niet enthousiast op de knieval van Microsoft. ''Microsoft heeft blijktbaar besloten om klanten een versie van Windows aan te bieden zonder een webbrowser. In plaats van meer, lijkt Microsoft te hebben gekozen voor minder keuze'', laat de Commissie in een verklaring weten.
De Commissie suggereerde zelf eerder dat Microsoft naast Internet Explorer juist verschillende andere browsers moest meeleveren, zoals Firefox, Opera en Safari. Consumenten zouden dan bij het eerste gebruik van hun pc zelf kunnen aangeven welk product ze prefereren.
Ubuntu?quote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:51 schreef Tijn het volgende:
Dit is serieus wel een voordeel van Linux trouwens. Daar klik je gewoon Firefox aan vanuit het repository van jouw distro en je kunt gaan.
Ik zeg: bring it onquote:Op vrijdag 12 juni 2009 15:01 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat deze stap van Microsoft is bedoeld om de EU onder druk te zetten: als jullie doorzetten doen we dit, kijken hoeveel kritiek jullie dan krijgen.
Oh, het houdt me ook zeker niet tegen hoor!quote:Op vrijdag 12 juni 2009 15:12 schreef Tijn het volgende:
Des te leuker is het om toe te kijken vanaf de zijlijn en dingen te roepen, Jarno
Alles voor een rel Walt.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 15:20 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Jarno is echt helemaal bekeerd he?
Stiekem is Windows Verkenner ook een ingecapsuleerde vorm van Internet Explorer..quote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:15 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Bij instellingen > tabs?quote:Op vrijdag 12 juni 2009 15:35 schreef t1m0k het volgende:
Weet iemand waar in Safari 4 je kan instellen dat links in tabs geopend worden?
Natuurlijk.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 15:29 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Mac OS X mag in Europa gewoon wel Safari blijven meeleveren?
Eigenlijk een keer een post van jou van drie jaar geleden opzoeken. Gewoon, voor de lol.quote:
Dat mag hoor. Alsof hier niemand voordat hij een Apple had dacht dat MS z'n zaakjes redelijk voor elkaar had. En alles wat ik drie jaar geleden vind of vond over de serverproducten van MS vind ik nog steeds: die zijn goed tot zeer goed te noemen. Server, SQL Server, Exchange (jaja), de laatste paar versies zijn gewoon prima okay. Afgezien van de prijs dan misschienquote:Op vrijdag 12 juni 2009 15:50 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Eigenlijk een keer een post van jou van drie jaar geleden opzoeken. Gewoon, voor de lol.
Ik plaag je maar hoor.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 15:51 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dat mag hoor. Alsof hier niemand voordat hij een Apple had dacht dat MS z'n zaakjes redelijk voor elkaar had. En alles wat ik drie jaar geleden vind of vond over de serverproducten van MS vind ik nog steeds: die zijn goed tot zeer goed te noemen. Server, SQL Server, Exchange (jaja), de laatste paar versies zijn gewoon prima okay. Afgezien van de prijs dan misschien.
Overigens Exchange instellen in Mail van OS X, gaat nu net zoals Exchange instellen in Outlook 2003/2007. Username/Password invullen klaar. Alles laten regelen door Active Directory, instellingen, adresboeken, agenda's, notes, deadlines. Werkt prima. Wel fijn dat Apple het gratis voor je doet in OS. Scheelt weer een apart Office-pakket. Stiekem hadden ze ook graag MS Exchange Server uitgevonden (iig de latere versies dan).quote:Op vrijdag 12 juni 2009 15:51 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dat mag hoor. Alsof hier niemand voordat hij een Apple had dacht dat MS z'n zaakjes redelijk voor elkaar had. En alles wat ik drie jaar geleden vind of vond over de serverproducten van MS vind ik nog steeds: die zijn goed tot zeer goed te noemen. Server, SQL Server, Exchange (jaja), de laatste paar versies zijn gewoon prima okay. Afgezien van de prijs dan misschien.
Ik weet eerlijk gezegd niet waarom ik daar een "?" had gezet. Wilde alleen even aangeven dat de redenatie van het EC om de Monoplie-positie te ondermijnen, eigenlijk kan nog kant nog wal slaat. D'r zijn toch echt wel betere redenen (door bijvoorbeeld OEM's standaard al overal Windows OS op te laten zetten, de aantallen zijn stukken meer dan Mac OS X, omdat zij hun eigen product enkel leveren op hun eigen hardware en andere merken niet i.t.t MS)quote:Op vrijdag 12 juni 2009 15:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Natuurlijk.
- Apple is geen monopolist
- Safari is niet in het OS genesteld en kan verwijderd worden als een gebruiker dat wil
- Safari houdt zich aan webstandaarden
Er is geen enkele reden voor de EU om Apple aan te pakken wat dit betreft.
"Instellingen" bestaat niet. ik neem aan dat je "Voorkeuren" bedoeld. Ik krijg daar alleen ingesteld dat links worden geopend in tabs met Ctrl + klikken.quote:
How to force Safari 4 to open links in a new Tab instead of a new Windowquote:Op vrijdag 12 juni 2009 16:04 schreef t1m0k het volgende:
[..]
"Instellingen" bestaat niet. ik neem aan dat je "Voorkeuren" bedoeld. Ik krijg daar alleen ingesteld dat links worden geopend in tabs met Ctrl + klikken.
Iemand anders die weet hoe je kan instellen dat links in tabs worden geopend?
En dan nog: Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerdquote:Op vrijdag 12 juni 2009 15:51 schreef Jarno het volgende:
[..]
Uh... vanaf snow leopard toch pas? Of ook al in mail 3.6?quote:Op vrijdag 12 juni 2009 15:59 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Overigens Exchange instellen in Mail van OS X, gaat nu net zoals Exchange instellen in Outlook 2003/2007. Username/Password invullen klaar. Alles laten regelen door Active Directory, instellingen, adresboeken, agenda's, notes, deadlines. Werkt prima. Wel fijn dat Apple het gratis voor je doet in OS. Scheelt weer een apart Office-pakket. Stiekem hadden ze ook graag MS Exchange Server uitgevonden (iig de latere versies dan).
Nee, Snow Leopard pasquote:Op vrijdag 12 juni 2009 16:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Uh... vanaf snow leopard toch pas? Of ook al in mail 3.6?
Die staat hier al bijna 2 jaar trouwe dienst te doen. Een pracht apparaat.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 21:13 schreef Svyatagor het volgende:
Mijn neefje van 18 heeft net een 24" iMac gekocht, de 2,8 ghz, voorheen het topmodel, voor 1200 euro. I want it.
ja.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 03:07 schreef checky het volgende:
Hmm, ik heb de 24" en die bevalt ook nog prima....
Hoewel dit nieuwe mbp toch ook wel mijn interesse hebben, kun je btw op het touchpad van een mbp dubbelclicken? Ik probeerde dat laatst in de MM en het ging niet..... dus alleen via de knoppen onder het touchpad. Weet iemand of dit is in te stellen?
Gok dat checky ook wou weten waar je dat insteld enzo... maar je hebt gelijk, dat is niet wat hij vroegquote:Op zaterdag 13 juni 2009 10:15 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
tisser?
'Kan je dubbelklikken?' Ja
'Kan je dat instellen?' Ja
Lagen inderdaad.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 11:39 schreef nietzman het volgende:
Meh, gister een MacBook+touch besteld, had 'm maandag binnen verwacht, maar inmiddels staat de verwachte leverdatum op de 22ste. Die dingen lagen toch allemaal in Eindhoven? Ik heb nou gewoon track&traces van Kuhne & Nagel en SYNCREON die volgens mij verantwoordelijk waren voor het verkeer uit Azie.
Bummer..
Aangepast zeker?quote:Op zaterdag 13 juni 2009 11:39 schreef nietzman het volgende:
Meh, gister een MacBook+touch besteld, had 'm maandag binnen verwacht, maar inmiddels staat de verwachte leverdatum op de 22ste. Die dingen lagen toch allemaal in Eindhoven? Ik heb nou gewoon track&traces van Kuhne & Nagel en SYNCREON die volgens mij verantwoordelijk waren voor het verkeer uit Azie.
Bummer..
Dat kan ook z'n voordelen hebben, doordat mijn Macbook zes weken levertijd had valt mijn huidige reparatie nog net binnen de garantie. Anders zou ik pech hebben gehad.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 11:39 schreef nietzman het volgende:
Bummer..
Ik heb d'r niets aan veranderd iig.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 13:06 schreef KingGone het volgende:
Aangepast zeker?
Mijn MBP en touch kwamen gewoon uit Eindhoven, bezorgd met de UPS.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 11:39 schreef nietzman het volgende:
Bummer..
Daar ligt toch gewoon het distributiecentrum van UPS? Daar komt je bestelling dus sws vandaan, ongeacht of ie uit Azië of Amsterdam komt...quote:Op zaterdag 13 juni 2009 13:40 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Mijn MBP en touch kwamen gewoon uit Eindhoven, bezorgd met de UPS.
Als 'ie uit Azie komt kun je dat ook tracken, iig zo ging het jaren terug met m'n PowerBook.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 13:53 schreef Roel_Jewel het volgende:
Daar ligt toch gewoon het distributiecentrum van UPS? Daar komt je bestelling dus sws vandaan, ongeacht of ie uit Azië of Amsterdam komt...
quote:
Heb je nog andere plug-ins geïnstalleerd? Ad-Block?quote:Op maandag 15 juni 2009 01:35 schreef broer het volgende:
Zo. Ik heb eindelijk Safari eens naar versie 4 getild. En natuurlijk meteen even geprobeerd of ik een heel FOK!-topic op één pagina kon bekijken. Maar nee, hoor. Meteen spinning beach balls of death en een force quit.
Ben ik nou echt de enige die daar last van heeft? En zo ja: hoe zou dat kunnen komen?
(Op andere sites is Safari 4 overigens heerlijk snel.)
Daar ben je niet de enige in. Ik wijt het meer aan het feit dat ik nog op mijn PowerBook zit te prutsen. Binnenkort maar eens de nieuwe bestellen.quote:Op maandag 15 juni 2009 01:35 schreef broer het volgende:
Zo. Ik heb eindelijk Safari eens naar versie 4 getild. En natuurlijk meteen even geprobeerd of ik een heel FOK!-topic op één pagina kon bekijken. Maar nee, hoor. Meteen spinning beach balls of death en een force quit.
Ben ik nou echt de enige die daar last van heeft? En zo ja: hoe zou dat kunnen komen?
Hier exact hetzelfde op een MBP early 2008. Errug irritant. Heb veel gezocht naar een oorzaak (o.a. via Console) maar niks gevondenquote:Op maandag 15 juni 2009 01:35 schreef broer het volgende:
quote:Sorry, Apple's Price Cuts Won't Save Its Sputtering Mac Business (AAPL)
Apple's (AAPL) MacBook price cuts should help stimulate sales in a crappy economy. But if Apple wants to restore the Mac business as a growth engine for the company, it needs to do a lot more.
A year ago (and for several years before that), the Mac business was growing at a 20% to 50% clip. It was also rapidly gaining share in the personal computer market. It was a major factor in driving Apple's stock price toward $200, and it was scaring the pants off the rest of the PC industry.
This quarter, Apple's Mac business, measured by revenue, could shrink more than 10% year-over-year. And the company no longer appears to be gaining any share at all.
On Monday, Apple reacted to weak sales by cutting Mac notebook prices by 5% to 15%. That should help drive up Mac unit sales 5% year-over-year in June, Piper Jaffray analyst Gene Munster predicted in a note today.
That's better than the overall 8% year-over-year June quarter unit sales decline that Wall Street expects, based on a slow April and May. And perhaps it's the bottom for the Mac business, which declined 3% year-over-year in the March quarter. But it's not enough to take the Mac business back to where it was.
Why not? Because many of the Mac growth drivers have stalled, and Apple shows no signs of addressing this. Specifically:
* Failure to launch exciting new products. (The MacBook Air was the last big hit.)
* Failure to play in the fastest growing segment of the market (netbooks).
* Weakness in core markets: Education and media/creative.
* Failure to make real inroads into the corporate world.
* Failure to build a big international business.
The recent price cuts may persuade some price-conscious consumers to pay up for a Mac. But they aren't a game-changer, especially in this economy.
Apple can't do anything about the economy. But it can do a lot to get its Mac business growing again. Here are the three biggest opportunities:
Enter more sectors of the PC industry (selectively). One of the fastest-growing segments is netbooks. Apple probably won't release a traditional mini-laptop netbook -- it hates them -- but we expect the company to release some sort of multi-touch tablet that will compete with netbooks. (Apple's market/pricing strategy will help determine its success here: Whether it decides to compete with sub-$600 netbooks, which are selling, or comes out with a $1,500 luxury tablet, which aren't selling.)
Build a real corporate sales business. Several of Apple's key corporate clients -- the creative/advertising/media industries and education -- have very small technology budgets right now. But there have to be many areas for potential growth, especially this fall, when Macs will natively support Microsoft's (MSFT) Exchange email and calendar servers. We've also heard that Apple is hiring representatives for its retail stores that will help sell and support small and medium businesses nearby its stores. Companies are getting ready to decide what to do with their XP machines over the next few years: Buy new Windows 7 PCs or get Macs. Apple needs to make sure that many companies consider Macs.
Drive international growth. Most of Apple's revenue still comes from the Americas and its U.S.-heavy retail business. But sales are growing faster overseas. So Apple should strengthen its marketing and brand internationally. A start: The company is building more retail stores abroad, including Paris, Italy, and Germany.
Nee, geen andere plug-ins. En Flash opnieuw installeren hielp niet. Helaas... Niettemin bedankt voor het meedenken.quote:Op maandag 15 juni 2009 02:11 schreef Junkie het volgende:
Heb je nog andere plug-ins geïnstalleerd? Ad-Block?
Misschien kan je Flash opnieuw installeren?
quote:Op maandag 15 juni 2009 02:14 schreef LudoSanders het volgende:
Daar ben je niet de enige in. Ik wijt het meer aan het feit dat ik nog op mijn PowerBook zit te prutsen. Binnenkort maar eens de nieuwe bestellen.
Hmm... Misschien ligt het dan toch aan het feit dat dit niet meer de nieuwste MacBook is. Al vind ik dat een MB van januari 2007 zo'n pagina toch wel gewoon moet kunnen weergeven.quote:Op maandag 15 juni 2009 06:08 schreef Roel_Jewel het volgende:
Hier exact hetzelfde op een MBP early 2008. Errug irritant. Heb veel gezocht naar een oorzaak (o.a. via Console) maar niks gevonden.
Als SSD de komende anderhalf jaar mogelijk meer gemeengoed wordt, is dit geen goede ontwikkeling dunkt me.quote:1.) It appears nearly certain that the new 13" and 15" MacBook Pros are all reporting a SATA interface running at 1.5Gb and not the faster 3.0Gb rate that has been in pretty common use for the last few years. These new models have the Secure Digital (SD) slot and also appear to have redesigned motherboards.
2.) Those who are using standard hard disk drives will probably see no difference in performance. If that is you, you can stop reading now.
3.) Benchmarks on FAST solid-state drives (SSDs) are showing a decrease in RAW disk i/o transfer rates on these same systems (in comparison to the previous generation MacBook Pros and MacBooks).
4.) The largest differences in the benchmark results seem to be in large, sequential disk READS (one of the traditional strengths with SSDs).
5.) To the best of my knowledge, no one has done any test with REAL-WORLD operations to show that the user experience (i.e. "performance") will be decreased with the 1.5Gb SATA interface. That is to say that thus far we've only seen benchmarks done with RAW disk i/o benchmarking tools.
6.) No one really knows why this has been done and no one knows whether it can be fixed with a software/firmware update (it may or may not be able to be fixed).
Even voor de leek, wat merk ik daar van?quote:Op maandag 15 juni 2009 12:12 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Omgekeerd hebben de 13" en 15" MBP nu een langzamere SATA-interface, wat vooral bij SSD-schijven leidt tot afname in disk i/o transfer: bron
[..]
Als SSD de komende anderhalf jaar mogelijk meer gemeengoed wordt, is dit geen goede ontwikkeling dunkt me.
Mwah, ik heb 't idee dat het ergens in een of ander script fout gaat. Dat is ook de foutmelding die ik krijg als de gekleurde strandbal is uitgedraaid. Als ik dan op Cancel klik kan ik wel gewoon door de pagina met het hele topic scrollen, maar het duurt dus wel heel lang voordat dat mogelijk is...quote:Op maandag 15 juni 2009 11:54 schreef broer het volgende:
[..]
[..]
Hmm... Misschien ligt het dan toch aan het feit dat dit niet meer de nieuwste MacBook is. Al vind ik dat een MB van januari 2007 zo'n pagina toch wel gewoon moet kunnen weergeven.
Nou ja, ik ben er inmiddels aan gewend om geen grote pagina's op FOK! te openen. Dat moest ik dan maar eens voortzetten.
Wanneer besteld?quote:Op maandag 15 juni 2009 12:50 schreef couleurs het volgende:
Wooeeww.. Trotse eigenaar van een nieuwe MacBook Pro 15" hier
Die foutmelding heb ik ook wel eens gezien, geloof ik. Dan ligt het misschien toch aan de eigenlijk onomstreden script-kwaliteiten van Danny...quote:Op maandag 15 juni 2009 12:44 schreef Roel_Jewel het volgende:
Mwah, ik heb 't idee dat het ergens in een of ander script fout gaat. Dat is ook de foutmelding die ik krijg als de gekleurde strandbal is uitgedraaid.
quote:Op maandag 15 juni 2009 15:21 schreef broer het volgende:
[..]
Die foutmelding heb ik ook wel eens gezien, geloof ik. Dan ligt het misschien toch aan de eigenlijk onomstreden script-kwaliteiten van Danny...
Benieuwd of de volgende layout überhaupt nog wel op een Mac werkt.
Voor wat het waard is: Ik heb er ook last van.quote:Op maandag 15 juni 2009 01:35 schreef broer het volgende:
+1quote:Op maandag 15 juni 2009 15:48 schreef Tijn het volgende:
Ik gebruik de oude oude layout en heb nergens last van
+2quote:Op maandag 15 juni 2009 15:48 schreef Tijn het volgende:
Ik gebruik de oude oude layout en heb nergens last van
Nice! Er valt dus wel te onderhandelen met Apple begrijp ik?quote:Op maandag 15 juni 2009 17:17 schreef couleurs het volgende:
[..]
Gekocht bij iCentre Amsterdam CS met gratis printer erbij
Nee, het is een speciale actie op dit moment.quote:Op maandag 15 juni 2009 19:57 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Nice! Er valt dus wel te onderhandelen met Apple begrijp ik?![]()
Dan moet een MBP 13" + gratis mighty mouse en toetsenbord wel lukken
en een iCentre is geen officiële Apple Store maar een resellerquote:Op maandag 15 juni 2009 19:57 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Nice! Er valt dus wel te onderhandelen met Apple begrijp ik?![]()
Dan moet een MBP 13" + gratis mighty mouse en toetsenbord wel lukken
quote:
quote:
En als jullie in de baggerlayout een heel topic op één pagina proberen te ladenquote:Op maandag 15 juni 2009 15:56 schreef TwyLight het volgende:
ik gebruik ook gewoon fok silver, die nieuwe bagger layout ofzo is zo traag als wat
Dat is geen probleem hierquote:Op maandag 15 juni 2009 20:19 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
[..]
[..]
En als jullie in de baggerlayout een heel topic op één pagina proberen te laden
Wonderlijk.quote:
Idd.quote:Op maandag 15 juni 2009 21:52 schreef broer het volgende:
[..]
Wonderlijk.
En vervelend ook. Voor de mensen die er wél last van hebben, tenminste. Het is nu zo lastig zoeken naar de eigenlijke oorzaak...
perian?quote:Op maandag 15 juni 2009 22:57 schreef Remzz het volgende:
Mijn Flip4mac lijkt niet meer te werken na de update na 10.5.7.... Hij start bijvoorbeeld programma's van uitzenginggemist niet meer in quick time terwijl ik die optie wel aan heb staan. Ook als ik die uitvink blijft hij met alleen het geluid komen...?
Is er eigenlijk geen goed alternatief voor flip4mac?
Ik heb hier geen problemen.quote:Op maandag 15 juni 2009 22:57 schreef Remzz het volgende:
Mijn Flip4mac lijkt niet meer te werken na de update na 10.5.7.... Hij start bijvoorbeeld programma's van uitzenginggemist niet meer in quick time terwijl ik die optie wel aan heb staan. Ook als ik die uitvink blijft hij met alleen het geluid komen...?
heb je wel de wel de laatste versie van Flip4Mac? hier werkt alles nog perfectquote:Op maandag 15 juni 2009 22:57 schreef Remzz het volgende:
Werkt prima hier. 158mb gedownload en geinstalleerd.quote:Op maandag 15 juni 2009 23:43 schreef Junkie het volgende:
Er komt hier net een software update voor Java tevoorschijn.
Maar als ik op install druk krijg ik deze melding: "The update "Java for Mac OSX X 10.5 Update 4" can't be installed"
Hebben jullie hier ook last van?
Ik zou op de Mac FTP-bestandeling aanzetten. Dan ga je met je Windows-machien naar ftp://username:password@ip-van-je-mac en kun je pompen.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 13:30 schreef koffiekoekje het volgende:
Hij is binnen![]()
![]()
....
Hoe de hel maak je een netwerkverbinding naar een pc![]()
Bestanden op pc zijn gedeeld (op het moment draadloos)
imac (lan) kan mijn pc niet vinden, en andersom ook niet.
Bestandsdeling is overigens ingeschakeld.
Ook invoeren van ip via "verbinding met server" geeft geen resultaten (smb://***.***.***.***)
Help
Wat is het?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 13:47 schreef Tijn het volgende:
Transmit FTW.
Hoewel MacFuse + MacFusion ook wel erg nice is.
Overigens heb ik hier niks voor hoeven doen, ik zette m'n Mac aan en op een gegeven moment zag ik ze in het linkerrijtje van Finder verschijnen tussen de netwerklocaties. Dat doet ie automatisch als alle computers in dezelfde werkgroep en IP-range zitten.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 13:30 schreef koffiekoekje het volgende:
Hij is binnen![]()
![]()
....
Ook invoeren van ip via "verbinding met server" geeft geen resultaten (smb://***.***.***.***)
Help
Ik eigenlijk ook niet, maar mbv Google kom je een eind. En het is zoooo kewl.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 13:51 schreef GoeRoe86 het volgende:
Ik begrijp nog niet echt hoe automator werkt
Dan ga ik dan eens vanavond uitzoekenquote:Op dinsdag 16 juni 2009 13:52 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik eigenlijk ook niet, maar mbv Google kom je een eind. En het is zoooo kewl.
quote:Op dinsdag 16 juni 2009 13:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zou op de Mac FTP-bestandeling aanzetten. Dan ga je met je Windows-machien naar ftp://username:password@ip-van-je-mac en kun je pompen.
O! Dat wil ik! Denk ik.quote:
Neh, overkill..quote:
Mew, dat is niets vergeleken met Google Chrome:quote:
SMB aanzetten onder Delen in je systeemvoorkeuren. Alhoewel andersom (van Mac naar Windows) bij mij gewoon werkt terwijl dat uitstaat.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 13:30 schreef koffiekoekje het volgende:
Hij is binnen![]()
![]()
....
Help
Volgens mij wrkt het al bij em. Hij had met de Firewall-settings lopen prutsen..quote:Op dinsdag 16 juni 2009 14:14 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
SMB aanzetten onder Delen in je systeemvoorkeuren. Alhoewel andersom (van Mac naar Windows) bij mij gewoon werkt terwijl dat uitstaat.
Er zijn toch wel eens geruchten geweest over iTunes Unlimited ofzo?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 14:21 schreef GoeRoe86 het volgende:
Ik zie net dit artikel op Tweakers: http://tweakers.net/nieuw(...)or-muziekdienst.html
Als iTunes/Apple een abo zou aanbieden a 20 euro per maand om onbeperkt muziek en films (HD) binnen te halen, zou ik dat zeker doen. Gat in de markt? Of zijn de producenten weer eens tegen?
Ahja, overheen gelezenquote:Op dinsdag 16 juni 2009 14:19 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Volgens mij wrkt het al bij em. Hij had met de Firewall-settings lopen prutsen..
quote:Op dinsdag 16 juni 2009 14:26 schreef Mr.Noodle het volgende:
Zeker zoals bij MS, als je stopt met betalen, werkt je muziek niet meer?
Blijkbaar niet dus..quote:De bestanden zijn niet beveiligd met drm.
Precies. Ik wil de geruchten terug! En daarna de dienst introduceren aubquote:Op dinsdag 16 juni 2009 14:25 schreef Jarno het volgende:
[..]
Er zijn toch wel eens geruchten geweest over iTunes Unlimited ofzo?
Jaquote:Op dinsdag 16 juni 2009 14:19 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Volgens mij wrkt het al bij em. Hij had met de Firewall-settings lopen prutsen..
Goed bezigquote:Op dinsdag 16 juni 2009 14:30 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Ja
Maar ehh.... Nu is tijdens het copieren de verbinding weg gevallen. Opzich niet zo erg, maar nu kan ik de copieer actie niet meer anuleren, en tevens geen verbinding meer krijgen met de pc. Kan ik de Finder forceren de actie af te breken
Nee joh, alles werktquote:Op dinsdag 16 juni 2009 14:10 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Dat is toch read-only? Of loop ik achter?
Het voelt vertrouwdquote:Op dinsdag 16 juni 2009 14:33 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Goed bezig, bij de kopieeractie zie je achter het voortgangsbalkje als het goed is een "kruisje" staan. Daar een paar keer op klikken (duurt even computer heeft niet zo gauw in de gaten dat de verbinding weg is) en als het echt niet wil werken heb je nog <Command><Option><ESC>
Gefeliciteerd, je bent Finder ontmaagd. Veel plezier met SMB verbindingen, al is het gelukkig niet zo'n ramp als met Tiger. Daar moest ik het niet proberen mijn Macbook midden in een file-transfer dicht te klappen, dan mocht ik OS X geforceerd opnieuw opstarten.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 14:48 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Het voelt vertrouwd![]()
COE did it
Nu kan ik alleen weer geen netwerkverbinding maken ....
Je moet wel eerst zorgen dat je "verbinding" hersteld is, voordat je de netwerkverbinding gaat maken.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 14:48 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Het voelt vertrouwd![]()
COE did it
Nu kan ik alleen weer geen netwerkverbinding maken ....
Er zou voor de gebruiker niks veranderd zijn, maar in de core wel.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 14:53 schreef Jarno het volgende:
Ik snap nog steeds niet dat de Finder niet enorm op de schop is genomen in Snow Leopard.
Zou wel goed zijn geweest idd. Ik noem bijvoorbeeld: knippen en plakken......quote:Op dinsdag 16 juni 2009 14:53 schreef Jarno het volgende:
Ik snap nog steeds niet dat de Finder niet enorm op de schop is genomen in Snow Leopard.
quote:Op dinsdag 16 juni 2009 15:11 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Zou wel goed zijn geweest idd. Ik noem bijvoorbeeld: knippen en plakken......
Thanxquote:Op dinsdag 16 juni 2009 14:58 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Je moet wel eerst zorgen dat je "verbinding" hersteld is, voordat je de netwerkverbinding gaat maken.
Overigens heb ik niet zo vaak Samba problemen, maar waarschijnlijk omdat de meeste computers hier in huis niet draadloos verbonden zijn.
Mag ook een normale UTP kabel zijn. Maakt helemaal niets uit.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 16:13 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Thanx![]()
Ik ga een utp-crossedje halen
Ah ja, heerlijk. Voedingsbodem voor menig religieus flamefest.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 15:27 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Knippen en plakken kan in Finder niet.
Krijg op die mannier geen verbinding voor elkaarquote:Op dinsdag 16 juni 2009 16:14 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Mag ook een normale UTP kabel zijn. Maakt helemaal niets uit.
Ja. Nou ja, het is meer een dienst dan een ding. Dus het is wel iets maar als je dat iets tastbaar wilt moet je het in een doosje kopen. Dan heb je een doosje.quote:
quote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:37 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Ja. Nou ja, het is meer een dienst dan een ding. Dus het is wel iets maar als je dat iets tastbaar wilt moet je het in een doosje kopen. Dan heb je een doosje.
a.k.a. wat wil je weten?
Als je een Mac hebt en een iPhone dan is het syncen van de contacten/agenda/bookmarks echt handig. En dat ook als je meerdere Mac's hebt.quote:
Ja, op mijn iPhonequote:
Ik vind van wel. Heb een tijdje zonder gedaan, maar als je eenmaal gewend bent aan bookmarksyncing, push mail en calendar en vooral contactsyncing. Voor dat laatste is eigenlijk geen goed gratis alternatief. De ensleheid van MobileMe laat wel eens te wensen over (vooral vwb de wehosting) maar als je het voordelig via eBay kunt kopen zou ik het niet laten!quote:
Ik zou ook echt nooit wat via FOK! verkopen. Allemaal paupers. Gewoon lekker op Marktplaats met biedingen uit, of op de Tweakers V&A. Die zijn best okay wat dat betreft.quote:Op woensdag 17 juni 2009 09:52 schreef Swetsenegger het volgende:
Pff weer typisch fok hoor. Ik bied een netbookje met nog enkele maanden garantie aan die nu nieuw 299,- kost, en wat bieden ze op FOK met droge ogen.... 125,-
Dat snap ik echt niet, een abonnement vergelijkbaar met het iPhone abbo kost je minstens 30 euro in de maand. Waarom zou je dat ding simlockvrij willen maken.... koop hem gewoon bij T-Mobilequote:Op woensdag 17 juni 2009 10:17 schreef Junkie het volgende:
iPhone 3G running OS 3.0 unlocked, ultrasn0w release coming Friday
[ afbeelding ]
En 3.0 is weer gehackt.
Omdat je neit van een T-Mobile abo gebruik wil makenquote:Op woensdag 17 juni 2009 10:19 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Dat snap ik echt niet, een abonnement vergelijkbaar met het iPhone abbo kost je minstens 30 euro in de maand. Waarom zou je dat ding simlockvrij willen maken.... koop hem gewoon bij T-Mobile
Nou, dan betaal je los 500 euro voor een 3GS, en dan nog 20+ euro per maand voor een los telefoonabbonement. Ben je een stuk duurder uit, heb je geen visual voicemail, en wat schiet je er mee op?quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:20 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Omdat je neit van een T-Mobile abo gebruik wil makenOmdat je nog een ander abo hebt lopen? Mijn SIM Only-abo van Vodafone is echt wel goedkoper dan het iPhone abo van T-Mobile.
Ga ik maar doen ja. Op mijn NAS helemaal geen reactie.quote:Op woensdag 17 juni 2009 09:53 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik zou ook echt nooit wat via FOK! verkopen. Allemaal paupers. Gewoon lekker op Marktplaats met biedingen uit, of op de Tweakers V&A. Die zijn best okay wat dat betreft.
Mja. Op zich heb ik wel interesse in 'een' NAS maar deze is net iets te gedateerd denk ik. Wat voor doorvoersnelheden haal je er mee?quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:45 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ga ik maar doen ja. Op mijn NAS helemaal geen reactie.
Ik bel dan wel stukken goedkoper in 't buitenland (T-Mobile heeft niet zoiets als Passport). Da's voor mij belangrijker dan Visual Voicemail.quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:33 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Nou, dan betaal je los 500 euro voor een 3GS, en dan nog 20+ euro per maand voor een los telefoonabbonement. Ben je een stuk duurder uit, heb je geen visual voicemail, en wat schiet je er mee op?
Wauw, je zit niet bij T-Mobile! ...
Jailbreaken boeit me niet zo; de SIM-unlock is het belangrijkste.quote:God, en dan iedere keer dat gekloot met jailbreaken en hopen dat alles maar werkt, dat is zo niet Apple.
Idd. Alsof ze aan de bitjes kunnen zien of die van een laptop of de iPhone zelf komen...quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:46 schreef Jarno het volgende:
Hoe gaat T-Mobiel eigenlijk het gebruik van tethering tegenhouden in NL?. Het is toch gewoon een optie in de firmware? Of niet?
Het enige wat zou kunnen is de carrier upate file die je vroeger wel eens voorbij zag komen. Maar die kun je na een update of restore ook gewoon skippen dacht ik.quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:55 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Idd. Alsof ze aan de bitjes kunnen zien of die van een laptop of de iPhone zelf komen...
Nauwelijks. Maar aan de user-agent van de client kan je het zien, en datagebruik in het algemeen.quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:46 schreef Jarno het volgende:
Hoe gaat T-Mobiel eigenlijk het gebruik van tethering tegenhouden in NL?. Het is toch gewoon een optie in de firmware? Of niet?
Voor mij is het gewoon een handige achter de hand optie voor op vakantie in NL ofzo. Netbookje en iPhone mee en klaar.quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:56 schreef Sander het volgende:
[..]
Nauwelijks. Maar aan de user-agent van de client kan je het zien, en datagebruik in het algemeen.
Niet iedereen met gehackte firmware betaalt 500 euro voor een 3G S. Nu kun je 3.0 ook draaien op de eerste iPhones of de 3G. Die kun je voor minder dan 500 euro op marktplaats vinden.quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:33 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Nou, dan betaal je los 500 euro voor een 3GS, en dan nog 20+ euro per maand voor een los telefoonabbonement. Ben je een stuk duurder uit, heb je geen visual voicemail, en wat schiet je er mee op?
Wauw, je zit niet bij T-Mobile! ...
God, en dan iedere keer dat gekloot met jailbreaken en hopen dat alles maar werkt, dat is zo niet Apple.
Nauwelijks? Je hebt de user-agent van je browser, maar daarnaast heeft je computer talloze applicaties die regelmatig contact met de buitenwereld maken. Denk aan updates voor je besturingsysteem, een programma die kijkt of hij nog wel up-to-date is. Sterker nog, aangezien de iPhone amper kan multitasken, is het nog veel simpeler: Als je meer dan 5 simultane connecties naar de buitenwereld hebt kun je dat onmogelijk vanaf je iPhone doen. Als je zit te surfen, gelijktijdig je mailbox open hebt staan, via IRC wat chat en je een IM open hebt staan weten ze al genoeg.quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:56 schreef Sander het volgende:
[..]
Nauwelijks. Maar aan de user-agent van de client kan je het zien, en datagebruik in het algemeen.
Ik heb een hele vergelijkingslijst met NAS chipsets gemaakt ivm de ontwikkeling van een sitecom NASquote:Op woensdag 17 juni 2009 10:46 schreef Jarno het volgende:
[..]
Mja. Op zich heb ik wel interesse in 'een' NAS maar deze is net iets te gedateerd denk ik. Wat voor doorvoersnelheden haal je er mee?
SoundDockquote:Op woensdag 17 juni 2009 11:01 schreef Blik het volgende:
Vraagje: Ik wil graag een Ipod kopen + speakers voor in de woonkamer. Welke speakers zijn hiervoor aan te raden?
Er zijn er niet veel die een (veel) hogere snelheid halen hoor. Zoals gezegd ligt het denk ik aan meetmethode. Hexus haalt met die thecus dus snelheden tot 62MB die heb ik bij geen 1 NAS gezien. Snelste schrijf snelheden zijn tot 15MB en lezen tot 24MB. Afhankelijk van de filesize.quote:Op woensdag 17 juni 2009 11:19 schreef Jarno het volgende:
Duidelijk. 10Mbit is me eigenlijk net iets te mager.
quote:Op woensdag 17 juni 2009 11:29 schreef Jarno het volgende:
Nee, maar ik had eigenlijk een Synology in gedachten. Andere prijsklasse natuurlijk, maar ook RAID en uitgebreidere software.
1 2 3 4 | Synology DS107+ LATTICE LC4032C75 10,728140 (16k lezen) Synology DS107+ LATTICE LC4032C75 3,060799 (32K schrijven) Synology DS107+ LATTICE LC4032C75 13,090596 (32K lezen) |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |