Ja serieus he, WTF. Beetje Microsoft-achtig van ze.quote:Op woensdag 10 juni 2009 22:17 schreef Jarno het volgende:
(waaaaaaaaaaaarom zit er niet gewoon ext2/3 support in OSX trouwens)
Ik vind het suf.quote:Op woensdag 10 juni 2009 22:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja serieus he, WTF. Beetje Microsoft-achtig van ze.
Ohja. Dat zou al in Leopard zitten he.quote:Op woensdag 10 juni 2009 22:22 schreef Tijn het volgende:
Ja, het is ook suf. HFS+ is ook suf. En van ZFS horen we ook opeens niks meer
Waar is de HPFS support?quote:Op woensdag 10 juni 2009 22:32 schreef Tijn het volgende:
Wel apart dat de Linux hobbyboys echt uit tientallen moderne filesystems kunnen kiezen, maar dat het zowel Apple als Microsoft niet lukt om uit de jaren '90 te kruipen.
Die komt vast met een geweldig nieuw product terugquote:Op woensdag 10 juni 2009 22:18 schreef Tijn het volgende:
Hij zou in juni weer terug komen. Nog 3 weken, Steve
Het grootste voordeel van ZFS is dat het een versioning file system is. Van elk bestand op je disk worden versies opgeslagen op het moment dat het bestand verandert. Zo kun je altijd een versie terug, als je bv iets verkloot in een document, zonder dat je een backup-systeem met intervallen nodig hebt, zoals Time Machine.quote:Op woensdag 10 juni 2009 23:03 schreef TheEgoHasLanded het volgende:
Wat zouden de voordelen van ZFS eigenlijk zijn?
"ZFS is een 128-bit bestandssysteem, dit wil zeggen dat het 18 miljard miljard (18 triljoen) keer meer data kan opslaan dan de huidige 64-bit systemen."quote:Op woensdag 10 juni 2009 23:03 schreef TheEgoHasLanded het volgende:
Wat zouden de voordelen van ZFS eigenlijk zijn?
Nou ik ben benieuwdquote:Op woensdag 10 juni 2009 23:42 schreef Junkie het volgende:
[..]
"ZFS is een 128-bit bestandssysteem, dit wil zeggen dat het 18 miljard miljard (18 triljoen) keer meer data kan opslaan dan de huidige 64-bit systemen."
Dat dus.... en meer...
Handig voor als je 16,8 miljoen terabyte aan data met een 64-bit systeem niet genoeg isquote:Op woensdag 10 juni 2009 23:42 schreef Junkie het volgende:
[..]
"ZFS is een 128-bit bestandssysteem, dit wil zeggen dat het 18 miljard miljard (18 triljoen) keer meer data kan opslaan dan de huidige 64-bit systemen."
Dat dus.... en meer...
Neej, nooit.quote:Op donderdag 11 juni 2009 00:10 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Handig voor als je 16,8 miljoen terabyte aan data met een 64-bit systeem niet genoeg is
Met een 'groter' filesysteem heb je ook meer ruimte nodig voor het filesystem zelf. Ik heb geen idee hoe veel dat is, maar ik kan me voorstellen dat je dat bij 128 bits en versioning toch wel begint te merken.quote:
Dat zou interessant zijn inderdaad.quote:Op donderdag 11 juni 2009 07:52 schreef Swetsenegger het volgende:
Zo... al iemand een occasion 3G iphone voor 50 euro te koop?
Dat is wel heel cheap.quote:Op donderdag 11 juni 2009 07:52 schreef Swetsenegger het volgende:
Zo... al iemand een occasion 3G iphone voor 50 euro te koop?
Ik hoop dat het zo makkelijk blijft.quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:15 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik houd mijn 3G waarschijnlijk en zie volgend jaar bij verlenging wel of er een iPhone 3GSS uit komt.
Heeft iemand trouwens tethering al aan de gang gekregen? Het schijnt dat je met een simpel ipcc bestand dat werkend kunt krijgen op OS 3.0
De 380.quote:Op donderdag 11 juni 2009 09:03 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Build 10a354? Of een nog recentere?
iPhone1,2_3.0_7A341_Restore.ipswquote:Op donderdag 11 juni 2009 10:52 schreef Walter_Sobchak het volgende:
OS3.0 werkt, ook zonder dev-account. Ik heb mijn iPhone 3G (wellicht met activatie via supermuffin) en die van mijn vriendin (zonder dev-account) op 3.0 gezet. Gewoon doen dus, want ik kon ook niet wachten.
Yup!quote:Op donderdag 11 juni 2009 11:05 schreef Junkie het volgende:
[..]
iPhone1,2_3.0_7A341_Restore.ipsw
Deze versie heb jij ook gebruikt?
Ik ben ook bijna klaar.quote:Op donderdag 11 juni 2009 12:22 schreef Blaxje het volgende:
Zalig dat 3.0! Werkt perfectStukje sneller dan 2.0 ook.
Werkt goed.quote:Op donderdag 11 juni 2009 12:33 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Inmiddels ook binnen. Vanavond even proberen
Waarschijnlijk omdat al die engineers nu on-site zijn bij WWDC en geen tijd hebben voor support als er wat mis zou zijn met de updat oidquote:Op donderdag 11 juni 2009 12:33 schreef Junkie het volgende:
[..]
Ik ben ook bijna klaar.Tot nu toe gaat alles goed.
Snap niet waarom Apple een week wacht.
Maar dat is met abonnement, ik denk dat je voor een tweedehands 3G toch wel meer moet kunnen krijgen.quote:
Jawel, ontvangen werkt namelijk nietquote:Op donderdag 11 juni 2009 14:00 schreef Junkie het volgende:
3.0 staat erop.
![]()
En ben hem nu weer aan 't volpompen met muziek.![]()
En een MMSje versturen werkte gewoon.
Moest daar niks voor geactiveerd worden bij T-Mobile?
Nicequote:Op donderdag 11 juni 2009 15:57 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Hij ziet er bijna exact hetzelfde uit als de unibody MacBook
Het scherm lijkt een veel betere kijkhoek te hebben, maar kan nu nog niet goed vergelijken. Dat komt wel als mn Time Machine backup erop is gezet en ik echt aan de slag kan.
Pics: (linkjes, geen zin om te verkleinen)
http://dl.getdropbox.com/u/286370/DSC00147.JPG
http://dl.getdropbox.com/u/286370/DSC00148.JPG
Edit: Oeh, geyl, toetsenbordverlichting![]()
Netjes! Ik voel het hier ook aardig kriebelen om wat uit mijn subsidiepotjes te gebruiken voor een 13" MBP.quote:Op donderdag 11 juni 2009 15:57 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Hij ziet er bijna exact hetzelfde uit als de unibody MacBook
Het scherm lijkt een veel betere kijkhoek te hebben, maar kan nu nog niet goed vergelijken. Dat komt wel als mn Time Machine backup erop is gezet en ik echt aan de slag kan.
Pics: (linkjes, geen zin om te verkleinen)
http://dl.getdropbox.com/u/286370/DSC00147.JPG
http://dl.getdropbox.com/u/286370/DSC00148.JPG
Edit: Oeh, geyl, toetsenbordverlichting![]()
Laat je niet verleiden door het Pro label, het is nog gewoon dezelfde MacBook. Ik ben meer dan tevreden met mijn oude, maar ik kan nu voor zo'n laag bedrag upgraden dat ik het er wel voor over had. Vooral de extra accuduur en het backlit keyboard doen het voor mij.quote:Op donderdag 11 juni 2009 16:06 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Netjes! Ik voel het hier ook aardig kriebelen om wat uit mijn subsidiepotjes te gebruiken voor een 13" MBP.
Hoeveel?quote:Op donderdag 11 juni 2009 16:05 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Oh ja, bijna vergeten dat ik nog een pakketje hebIemand een gloednieuwe iPod touch 8GB kopen?
Ik wou hem voor meer op marktplaats zetten, maar ik reken erop zo'n ¤ 175 excl verzenden ervoor te kunnen krijgen.quote:
Een volledig nieuwe? Is die niet gewoon 220 euro?quote:Op donderdag 11 juni 2009 16:20 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ik wou hem voor meer op marktplaats zetten, maar ik reken erop zo'n ¤ 175 excl verzenden ervoor te kunnen krijgen.
Volledig nieuw, moet hem alleen even openmaken om de streepjescode uit een van de papiertjes te knippen. Die heb ik namelijk nodig voor de kortingsactie van Apple. En 219 is de nieuwprijs bij Apple, je kan hem elders wel een beetje goedkoper krijgen. Maar als jij me er 220 voor wilt geven...quote:Op donderdag 11 juni 2009 16:26 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Een volledig nieuwe? Is die niet gewoon 220 euro?
Nee, ik hoef hem nietquote:Op donderdag 11 juni 2009 16:30 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Volledig nieuw, moet hem alleen even openmaken om de streepjescode uit een van de papiertjes te knippen. Die heb ik namelijk nodig voor de kortingsactie van Apple. En 219 is de nieuwprijs bij Apple, je kan hem elders wel een beetje goedkoper krijgen. Maar als jij me er 220 voor wilt geven...
175..!?quote:Op donderdag 11 juni 2009 13:08 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Ik ken wel iemand die interesse heeft in een Apple TV, voor hoeveel doe je 'm weg?
De specs zien er erg aardig uit, zeker in vergelijking met mijn MBA wat toch mijn travelmachine is. Vooral die 4Gb intern lijken me erg prettig. Enfin, ik moet natuurlijk ook nog even een reden vinden om een MBP te budgetterenquote:Op donderdag 11 juni 2009 16:11 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Laat je niet verleiden door het Pro label, het is nog gewoon dezelfde MacBook. Ik ben meer dan tevreden met mijn oude, maar ik kan nu voor zo'n laag bedrag upgraden dat ik het er wel voor over had. Vooral de extra accuduur en het backlit keyboard doen het voor mij.
Edit: En het scherm natuurlijk, dat is een beetje ondermaats op de oude.
had ik wel vaker in de beta.quote:Op donderdag 11 juni 2009 16:20 schreef vrolijke-frits het volgende:
De scrollbars zijn verdwenen in mijn Safari 4 wtf echt
Let op, die is voor de 2G, daar passen de 3G en 3GS niet in! Trust me, ik heb het geprobeerd.quote:Op donderdag 11 juni 2009 19:11 schreef Geqxon het volgende:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=290322199261&ssPageName=ADME:B:EF:DE:1123
Maar eens even eentje van bestellen. iPhone dock voor een tientje, genuine Apple.
Aya caramba, over het hoofd gezien. Dank je!quote:Op donderdag 11 juni 2009 19:13 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Let op, die is voor de 2G, daar passen de 3G en 3GS niet in! Trust me, ik heb het geprobeerd.
Nodig is het ding idd niet, maar hij is wel erg handig. Ik kreeg trouwens ongevraagd 15 euro korting op mijn dock toen ik mijn 3G haalde in een T-mobile store, dus misschien valt er iets te regelen met ze. Al was dat misschien omdat ze probeerden goed te maken dat de ene medewerker me eerst onzin stond te verkopen over nummerbehoud van een abbo dat ik zelf al had opgezegd.quote:Op donderdag 11 juni 2009 19:14 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Aya caramba, over het hoofd gezien. Dank je!
Niet dat ik een dock nodig heb, voor het opladen zou het wel makkelijk zijn. Syncen ben ik toch van plan over bluetooth of WiFi te doen.
Het is met een reboot van Safari verholpen, wel irritant.quote:Op donderdag 11 juni 2009 16:59 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
had ik wel vaker in de beta.
Is er al een oplossing voor de tabs?
Gewoon sparen en dan kopen is geen optie?quote:Op donderdag 11 juni 2009 22:26 schreef couleurs het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met de iPay10 bij de iCentre in Amsterdam? Ik wil namelijk een MacBook Pro kopen en ik heb gelezen dat het hier in 10 termijnen kan. Gewoon het verkoopprijs gedeeld door 10 + nog administratiekosten. Ik heb 't allemaal een beetje gelezen alleen staat er met koeienletters boven 'Lenen kost geld.' Zou er nog extra rente bij komen? Heb helemaal geen ervaring met leningen.![]()
Dank.
Link: http://www.macsupport.nl/acties/ipay2010.php
Tja, als ik het nu al kan krijgen wil ik best in termijnen betalen.quote:Op donderdag 11 juni 2009 22:45 schreef EvilMarc het volgende:
[..]
Gewoon sparen en dan kopen is geen optie?
Inderdaad, spullen kopen met geleend is zoooo pré-crisis.quote:Op donderdag 11 juni 2009 22:45 schreef EvilMarc het volgende:
[..]
Gewoon sparen en dan kopen is geen optie?
Dat is het, gewoon prijs / 10 + 79,99 administratie kosten, alleen dat lenen kost geld moét er tegenwoordig bovenstaan van de wet in nederland. (en je leent in principe het bedrag en lost het in 10 x af)quote:Op donderdag 11 juni 2009 22:56 schreef couleurs het volgende:
[..]
Tja, als ik het nu al kan krijgen wil ik best in termijnen betalen.
En het klopt ook gewoon, het kost namelijk 80 euro in dit geval.quote:Op donderdag 11 juni 2009 23:23 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Dat is het, gewoon prijs / 10 + 79,99 administratie kosten, alleen dat lenen kost geld moét er tegenwoordig bovenstaan van de wet in nederland. (en je leent in principe het bedrag en lost het in 10 x af)
Ga dan voor een refurbished, dan hoef je minder lang te sparen.quote:Op donderdag 11 juni 2009 22:56 schreef couleurs het volgende:
[..]
Tja, als ik het nu al kan krijgen wil ik best in termijnen betalen.
Of de vraag is zo groot dat het wel gewoon klopt, of je hebt iets aan de configuratie veranderd (snoertje erbij, geheugen veranderd) want dan komt 'ie uit Verweggistan en klopt het wederom. Mijn ervaring met de verwachte datum van een bestelling is dat het meestal wel behoorlijk klopt.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 10:52 schreef Vitamine_C het volgende:
holy F![]()
13"MPB besteld, ze hebben eindelijk mijn betaling verwerk, krijg ik de volgende mail:
Verzending: 3 werkdagen.
Verwachte leverdatum: 25 Jun, 2009 - 26 Jun, 2009
mag toch hopen dat die leverdatum niet klopt en mijn MPB eerder komt (ga namelijk de 25e op vakantie)
ah hij komt idd uit verweggistan. En dat vanwege een snoertje erbijquote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:07 schreef Maravilla het volgende:
[..]
Of de vraag is zo groot dat het wel gewoon klopt, of je hebt iets aan de configuratie veranderd (snoertje erbij, geheugen veranderd) want dan komt 'ie uit Verweggistan en klopt het wederom. Mijn ervaring met de verwachte datum van een bestelling is dat het meestal wel behoorlijk klopt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |