abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69733867
Altijd zeiken mensen hier bij peiligen...

ach die peilingen kloppen niet, bij de echte verkiezingen stemt men niet wilders....

maar goed, zelfs voor de laffe europese verkiezingen krijgt wilders het voor elkaar om flink toe te slaan:
quote:
Na het tellen van 92,1 procent van de stemmen voor de verkiezing van het nieuwe Europees Parlement, duidt de tussenstand op het volgende aantal zetels. Van 26 van de 442 gemeenten moeten de uitslagen nog binnenkomen. Die worden vanaf vanochtend verwacht.
De cijfers wijzen vooralsnog op een opkomst van 36,5 procent.

CDA 5 (-2)
PvdA 3 (-4)
VVD 3 (-1)
D66 3 (+2)
GroenLinks 3 (+1)
SP 2 (-)
CU/SGP 2 (-)
PVV 4 (+4)
quote:
''Dit is de dag dat de PVV definitief is doorgebroken'', zei PVV-leider Geert Wilders. Volgens hem hebben mensen genoeg van het grote Europa en ook van het kabinet-Balkenende-Bos.

De PVV scoorde vooral goed in midden- en zuid-Nederland. In Edam-Volendam scoorde de nieuwkomer zelfs 39,8 procent. De partij kwam in Rotterdam als grootste uit de bus (22,5 procent).

Daarentegen wint ook het juist zeer pro-Europese D66 fors: de partij stijgt van een naar drie zetels. In Amsterdam is de partij zelfs de grootste geworden.

'Winst voor Europa'

D66-leider Alexander Pechtold reageerde blij. Hij wees erop dat van de 25 zetels voor Nederland er maar acht terechtkomen bij het 'nee-kamp'. ''Dat is de grote winst voor Europa vandaag.''

De opkomst was met 36,5 procent lager dan de vorige verkiezing voor het Europees Parlement in 2004. Toen kwam 39,3 procent van de stemgerechtigden naar de stembus. In het Brabantse Rucphen was de laagste opkomst van Nederland: slechts 22,3 procent.

CDA

Het CDA blijft de grootste Nederlandse fractie. De christendemocraten komen uit op vijf zetels, twee minder dan nu. Premier Jan Peter Balkenende (CDA) is verheugd dat de christendemocraten ''met afstand'' de grootste fractie blijven vormen.

Grote verliezer is de PvdA. Die halveert ruimschoots: van zeven naar drie zetels. PvdA-leider Wouter Bos had eerder op de avond gezegd dat een uitkomst van drie zetels ''een echte nederlaag'' zou zijn.

Onderzoek

Bos kondigde een kritisch onderzoek aan naar het verlies. Hij wilde nog niet de schuld geven aan de campagne of boodschap. ''Ik zie wel dat PvdA, CDA en VVD hebben verloren. Dat zijn alle drie partijen die van oudsher iets hebben met Europa. Die compromissen hebben gesloten. Die Europa hebben verdedigd.''

De VVD verliest een zetel en komt uit op drie. Lijsttrekker Hans van Baalen had tevoren uitgesproken dat zijn partij vast groter zou worden dan de PVV, maar kwam bedrogen uit. Toch beschouwt hij de drie zetels als winst. ''De VVD is terug. We hebben een aanzienlijk deel van onze aanhang kunnen behouden'', aldus Van Baalen, die volgens onderzoek de bekendste lijsttrekker is.

GroenLinks

GroenLinks wint een zetel en telt voortaan drie Europarlementsleden. ''Deze verkiezingsuitslag heeft partijen met een duidelijke mening over Europa beloond'', vindt lijsttrekker Judith Sargentini, die sterk pro-Europees is.

SP en ChristenUnie/SGP houden elk de twee zetels die ze nu ook hebben. Lijsttrekker Peter van Dalen (ChristenUnie/SGP) was erg opgelucht over het behoud van de twee zetels. De SP is ook blij met de prognose.

"We hebben weer gewonnen. Het is even wennen dat het niet zo'n klapper is als bij de Tweede Kamerverkiezingen, maar we zijn er wel weer op vooruitgegaan. Da's mooi'', meende fractievoorzitter Agnes Kant.
bron: frontpage + nu.nl

geweldig, nu nog hopen dat het nederlandse kabinet valt en er nieuwe verkiezingen komen
pi_69733951
dubbel
You dream it, I live it.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 11:54:53 #3
167923 appelsjap
All the above
pi_69733970
PVV heeft soms misschien wel gelijk, maar als het neerkomt op argumenten schiet Wilders tekort, bij hem is het alleen: 'het moet gewoon zo'.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_69734116
Dat debat gister... Het enige dat Wilders zei was dat het kabinet moest opstappen omdat de regeringspartijen bij de Europese verkiezingen veel verloren hebben. Het lukte geen van allen om Wilders duidelijk te maken dat het andere verkiezingen waren.. Maargoed, das Wilders he. Populistische uitspraken maar geen oplossingen.
De sint verzon op z'n gemak,
dit voor het oude wrak.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 12:00:20 #5
39631 GoeRoe86
Libera eas de ore leonis!
pi_69734157
Ik hoop inmiddels dat de PVV zo groot wordt dat ze alleen kunnen regeren. De fik erin. Misschien dat men de volgende keer dan iets verder kijkt dan het onnozele gepraat van Wilders ed
pi_69734274
PVV 16%
Niet-PVV 84%

Waar praten we over?
pi_69734325
Jij bent er ook vroeg bij, spuit elf.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 12:10:41 #8
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_69734486
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 11:58 schreef Market_Garden het volgende:
Dat debat gister... Het enige dat Wilders zei was dat het kabinet moest opstappen omdat de regeringspartijen bij de Europese verkiezingen veel verloren hebben.
Het leuke is natuurlijk dat eerst Bakellende loopt te janken dat de Europese verkiezingen door de kiezers middels "protest-stemmen" "misbruikt" worden om uitdrukking aan hun onvrede met de huidige regering te geven, en dus niet gaan over de echte mening van de kiezers over Europa, maar als dan Wilders aangeeft dat het dus blijkbaar gaat over het binnenlandse beleid en dat de regering daar consequenties uit moet trekken, dat dan plotseling wordt geroepen dat het Europese verkiezingen zijn, die niets met de binnenlandse verhoudingen te maken hebben.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_69734637
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 12:10 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Het leuke is natuurlijk dat eerst Bakellende loopt te janken dat de Europese verkiezingen door de kiezers middels "protest-stemmen" "misbruikt" worden om uitdrukking aan hun onvrede met de huidige regering te geven, en dus niet gaan over de echte mening van de kiezers over Europa, maar als dan Wilders aangeeft dat het dus blijkbaar gaat over het binnenlandse beleid en dat de regering daar consequenties uit moet trekken, dat dan plotseling wordt geroepen dat het Europese verkiezingen zijn, die niets met de binnenlandse verhoudingen te maken hebben.
"En wat ziet gij den splinter, die in het oog uws broeders is, maar den balk, die in uw oog is, merkt gij niet?"

Als er iemand hypocriet is, is dat Wilders.
pi_69734679
Ik blijf het schokkend vinden dat een extremistische partij als de SP in staat blijft om 2 (misschien 3 als de PvdD er nog ééntje bij krijgt) in de wacht te slepen. Maar ja, het domme stemvee kon ook niet om de rode schreeuwende posters heen met populistische boodschap
pi_69734775
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 12:16 schreef buachaille het volgende:
Ik blijf het schokkend vinden dat een extremistische partij als de SP in staat blijft om 2 (misschien 3 als de PvdD er nog ééntje bij krijgt) in de wacht te slepen. Maar ja, het domme stemvee kon ook niet om de rode schreeuwende posters heen met populistische boodschap
Maar dat 16% van de Nederlanders op een extreem rechtse partij stemt vind je niet schokkend?

vrijdag 5 juni 2009 @ 12:21:40 #12
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_69734925
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 12:19 schreef Meh7 het volgende:
Maar dat 16% van de Nederlanders op een extreem rechtse partij stemt vind je niet schokkend?

Dat is inderdaad schokkend, maar dat doet niets af aan mijn sympathie voor de stemmers op de PVV. De PVV is de uitlaatklep voor dit volk. Vanmorgen was Balkendende op televisie en zijn dreigende uitspraak dat het CDA gaat kijken wat ze gaan doen met de verkiezingsoverwinning van de PVV zegt genoeg. Nadat een paar jaar geleden de SP op winst stond heeft het CDA een slag naar links gemaakt. Iedereen zal nu wel doorzien denk ik dat het CDA nu op de rechterflank gaat spelen. De rest van de politiek zal een beetje hetzelfde spelletje gaan spelen zodat de PVV bij de volgende verkiezingen een stuk minder stemmen zal gaan krijgen. De pers zal tzt overigens het spelletje wel meespelen.
pi_69735022
quote:

[..]

en dit zijn de europese verkiezingen die nog niet echt leven bij het klootjesvolk.
kun je nagaan hoeveel stemmen hij haalt bij de nederlandse verkiezingen

ik hoop dat geertje meki uitzet als de eerste zeg maar
pi_69735122
Ikzelf heb bewust geen P.V.V. gestemd ( ivm milieu standpunten en israel standpunten )
Maar natuurlijk hebben de cijfers die deze partij scoort alles met de binnenlandse politiek te maken.
In mijn woonplaats heeft maar liefst 30% op de P.V.V. gestemd ( Rozenburg ZH)
Daar waar de problemen met allochtonen ( zelfs als ze een NL paspoort hebben blijven het in mijn ogen buitenlanders ) het grootst zijn daar stemt men P.V.V.
Zo simpel is dat behalve in Amsterdam want daar zit de grootste afnemer van pick wick
  vrijdag 5 juni 2009 @ 12:31:40 #16
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_69735148
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 12:04 schreef Meh7 het volgende:
PVV 16%
Niet-PVV 84%

Waar praten we over?
Over 16% van de stemmers. Best een flinke groep.
pi_69735149
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 12:26 schreef brascoo het volgende:

[..]

en dit zijn de europese verkiezingen die nog niet echt leven bij het klootjesvolk.
kun je nagaan hoeveel stemmen hij haalt bij de nederlandse verkiezingen
Je kan ook denken dat de PVV'ers massaal naar de stembus zijn gegaan om hun partij te steunen. De PVV'ers hadden iets te bewijzen (zoals in de OP ook al staat). Ook de onvrede over Europa kan de PVV een lift gegeven hebben.
quote:
ik hoop dat geertje meki uitzet als de eerste zeg maar
Daar heeft Wilders heel wat zetels voor nodig, een stuk of honderd.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 12:33:17 #18
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_69735175
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 12:30 schreef Martinovibes het volgende:
Ikzelf heb bewust geen P.V.V. gestemd ( ivm milieu standpunten en israel standpunten )
Maar natuurlijk hebben de cijfers die deze partij scoort alles met de binnenlandse politiek te maken.
In mijn woonplaats heeft maar liefst 30% op de P.V.V. gestemd ( Rozenburg ZH)
Daar waar de problemen met allochtonen ( zelfs als ze een NL paspoort hebben blijven het in mijn ogen buitenlanders ) het grootst zijn daar stemt men P.V.V.
Zo simpel is dat behalve in Amsterdam want daar zit de grootste afnemer van pick wick
Ik heb helemaal niet gestemd, maar inderdaad. Deze uitslag heeft alles met binnenlandse problemen te maken.

Dat over de EU ging speelt imo nauwelijks mee. Ik gok dat 80% van de stemmers geen idee heeft wat de partij punten zijn van de partijen

Heb ik zelf ook niet namelijk
pi_69735184
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 12:31 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Over 16% van de stemmers. Best een flinke groep.
Dat is zeker waar, maar we moeten het wel in de context blijven bekijken. De PVV is niet "het volk". Wilders had het gisteravond ook constant over "de kiezer" die niet genegeerd mag worden. Er zijn echter veel meer mensen die er bewust voor gekozen hebben om niet op de PVV te kiezen. Dat terwijl de PVV zich neergezet heeft als anti-alles, tegen iedereen, de partij van geen compromissen, alleen en onafhankelijk in europa etcetera. De kiezer mag inderdaad niet genegeerd worden, maar 84% mag nog minder genegeerd worden dan 16%.
pi_69735221
quote:

[..]

Ik heb ook op de PVV gestemd en zal de laatste zijn om extreemrechts te zijn; houd er dus ook niet van om door clowns als jij in die hoek gezet te worden.

Mijn opa heeft in Duitsland dwangarbeid moeten verrichten, mijn oma heeft in het geheim Joden opgevangen en ik bestrijd al tien jaar lang met hand en tand neonazi's, dus ik denk wel dat ik in het goede kamp zit. Ik zie het jou nog niet doen met je zielige one-liners.

Wat mij betreft is de PVV nog de enige resterende partij die de nagedachtenis aan degenen die voor onze vrijheid gestorven zijn niet besmeurd door de uitverkoop van ons land en verkwanseling van onze cultuur, normen en waarden. Ik denk dat de mensen die toen zo hard vochten voor het behoud van de Nederlandse identiteit met tranen in hun ogen de huidige staat van Nederland zouden aanschouwen.

Wilders is tegen extreemrechts en groot gelijk heeft hij, net zulk vuilnis als extreemlinks en al die andere verenigingen die de vrijheid van meningsuiting om willen leggen.
pi_69735261
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 12:34 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Ik heb ook op de PVV gestemd en zal de laatste zijn om extreemrechts te zijn; houd er dus ook niet van om door clowns als jij in die hoek gezet te worden.
Leuk verhaaltje, de PVV is nou eenmaal extreem rechts, daar doet jouw jankverhaal, wat ik verder niet geheel gelezen heb, niets aan af.
pi_69735287
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 12:36 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Leuk verhaaltje, de PVV is nou eenmaal extreem rechts, daar doet jouw jankverhaal, wat ik verder niet geheel gelezen heb, niets aan af.
De PVV is niet extreemrechts, jij bent extreemlinks.

Leuk dat je de rest van mijn verhaal niet gelezen hebt, daar heb je namelijk geen fuck tegenin te brengen. Sterker nog: het doet jou je schamen voor jezelf. Net zoals de rest van links Nederland zich zou moeten schamen wegens het goedkeurend toekijken bij de structurele groepsverkrachting van ons land

[ Bericht 14% gewijzigd door paddy op 06-06-2009 01:43:59 ]
  vrijdag 5 juni 2009 @ 12:38:21 #23
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_69735309
quote:

[..]

Mijn opa heeft in Duitsland dwangarbeid moeten verrichten, mijn oma heeft in het geheim Joden opgevangen en ik bestrijd al tien jaar lang met hand en tand neonazi's, dus ik denk wel dat ik in het goede kamp zit. Ik zie het jou nog niet doen met je zielige one-liners.

Wat mij betreft is de PVV nog de enige resterende partij die de nagedachtenis aan degenen die voor onze vrijheid gestorven zijn niet besmeurd door de uitverkoop van ons land en verkwanseling van onze cultuur, normen en waarden. Ik denk dat de mensen die toen zo hard vochten voor het behoud van de Nederlandse identiteit met tranen in hun ogen de huidige staat van Nederland zouden aanschouwen.

Wilders is tegen extreemrechts en groot gelijk heeft hij, net zulk vuilnis als extreemlinks en al die andere verenigingen die de vrijheid van meningsuiting om willen leggen.
Dit is het probleem met een term als 'extreem-rechts', iedereen heeft er meteen associaties met de nazi's, WOII en skinheads bij. Maar als je de Nederlandse partijen op een spectrum van links naar rechts zet, dan kan je toch niet ontkennen dat de PVV op het meest rechtse puntje van dat spectrum zit?

PVV is geen neo-nazi partij (hoewel sommige aanhangers daar wel sympathieen voor hebben), maar ze zijn wel gewoon extreem-rechts natuurlijk.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 12:39:40 #24
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_69735351
PVV heeft helemaal niet gewonnen. CDA heeft gewonnen.
pi_69735392
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 12:37 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Waarom zijn jullie bang om er voor uit te komen dat de PVV extreem rechts is en dat jullie op een extreem rechtse partij stemmen? Blijkbaar vinden jullie extreem rechts ook niet helemaal zuiver, aangezien jullie je daar niet mee willen linken, maar toch weerhoudt dat jullie er niet van om op de PVV te stemmen.
pi_69735413
quote:

[..]

extreem rechts word altijd verkeerd gebruikt.

men wil daarme zeggen dat ze net als de NVU zijn, stormfront, neo-nazi's etc.

wilders zit gewoon wat rechts van de kiesschaal.

extreem links is veel gevaarlijker of partijen als de cda of pvda zijn de Chamberlains van de 21ste eeuw.

[ Bericht 6% gewijzigd door paddy op 06-06-2009 01:45:36 ]
pi_69735451
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 12:38 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Dit is het probleem met een term als 'extreem-rechts', iedereen heeft er meteen associaties met de nazi's, WOII en skinheads bij. Maar als je de Nederlandse partijen op een spectrum van links naar rechts zet, dan kan je toch niet ontkennen dat de PVV op het meest rechtse puntje van dat spectrum zit?

PVV is geen neo-nazi partij (hoewel sommige aanhangers daar wel sympathieen voor hebben), maar ze zijn wel gewoon extreem-rechts natuurlijk.
Nee, dat zijn ze niet gewoon.

PVV is gewoon stevig rechts, waar vroeger de VVD zat, voordat mevrouw Rutte het roer overnam. Weleens van Wiegel en Bolkestein gehoord? Die waren ook gewoon rechts hoor, net als Wilders, Fortuijn en Verdonk, die ook allemaal in het verdomhoekje zitten. Het probleem is gewoon dat Nederland gebukt gaat onder het juk van een kleine groep extreemlinkse radicalen, waarvan er een flink aantal in de achterban en zelfs fracties van Groenlinks, PvdA en de SP zitten.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 5 juni 2009 @ 12:43:11 #28
163650 Greys
pi_69735460
quote:

[..]

Het zou je sieren als je dat soort posts gewoon eens wél zou lezen en er inhoudelijk en volwassen op zou reageren ipv het af te doen als 'jankverhaal' als iets niet geheel in jouw straatje is.
Of je het er nou mee eens bent of niet, het is een serieuze en nette post. Dat jij daar als een klein stampvoetend kind op gaat reageren omdat je niet beter weet, dát is pas sneu.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_69735461
quote:
Leuk dat je de rest van mijn verhaal niet gelezen hebt, daar heb je namelijk geen fuck tegenin te brengen. Sterker nog: het doet jou je schamen voor jezelf.
Nee, wat jouw opa heeft gedaan, geeft jou geen speciale status. Jij bent verantwoordelijk voor je eigen daden. Als jouw opa een NSB'er was, kon ik jou daar niet op afrekenen, als hij in het verzet zat krijg je ook geen pluspunten.

Blijft over dat je op een partij stemt die gelijkenissen toont met de NSB.
quote:
Net zoals de rest van links Nederland zich zou moeten schamen wegens het goedkeurend toekijken bij de structurele groepsverkrachting van ons land door types zoals jij.
pi_69735482
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 12:00 schreef GoeRoe86 het volgende:
Ik hoop inmiddels dat de PVV zo groot wordt dat ze alleen kunnen regeren. De fik erin. Misschien dat men de volgende keer dan iets verder kijkt dan het onnozele gepraat van Wilders ed
Wilders natte droom. Want het is denk ik eigenlijk een dictatortje. Ik zie hem er wel voor aan, iedereen die het niet met hem eens is de mond te willen snoeren.
En een hoop PVV-ers denken ook zo.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 12:44:20 #31
97934 ASroma
Flamboyant
pi_69735499
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 12:41 schreef brascoo het volgende:

de nieuwe nazi's hebben geen bruime hemden meer aan maar zijn al bruin van zichzelf.
Maar nee hoor, jij bent niet extreem rechts?!
  vrijdag 5 juni 2009 @ 12:45:50 #33
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_69735544
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 12:41 schreef brascoo het volgende:

[..]

extreem rechts word altijd verkeerd gebruikt.

men wil daarme zeggen dat ze net als de NVU zijn, stormfront, neo-nazi's etc.

wilders zit gewoon wat rechts van de kiesschaal.

extreem links is veel gevaarlijker of partijen als de cda of pvda zijn de Chamberlains van de 21ste eeuw.

de nieuwe nazi's hebben geen bruime hemden meer aan maar zijn al bruin van zichzelf.
Ik weet niet of je Stormfront weleens leest, maar er is daar een grote groep users die grote sympathie heeft voor Wilders. Dat lijkt me toch wel veelzeggend, dat de racisten en neo-nazi's van Stormfront achter Wilders staan.

Daarmee schaar ik Wilders niet onder de nazi's he, voor alle duidelijkheid. Maar zijn boodschap spreekt wel de mensen aan die dat wél zijn.
pi_69735553
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 12:33 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Ik heb helemaal niet gestemd, maar inderdaad. Deze uitslag heeft alles met binnenlandse problemen te maken.

Dat over de EU ging speelt imo nauwelijks mee. Ik gok dat 80% van de stemmers geen idee heeft wat de partij punten zijn van de partijen

Heb ik zelf ook niet namelijk
Wat kom je hier doen als je niet eens de moeite hebt genomen te stemmen?
pi_69735581
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 12:45 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Ik weet niet of je Stormfront weleens leest, maar er is daar een grote groep users die grote sympathie heeft voor Wilders. Dat lijkt me toch wel veelzeggend, dat de racisten en neo-nazi's van Stormfront achter Wilders staan.

Daarmee schaar ik Wilders niet onder de nazi's he, voor alle duidelijkheid. Maar zijn boodschap spreekt wel de mensen aan die dat wél zijn.
Diegenen die daar niet achter Wilders staan, doen dat niet vanwege Wilders' liefde voor Israël. Die kaalkopjes op stromfront hebben het namelijk niet zo op joden.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 12:47:17 #36
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_69735588
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 12:42 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Nee, dat zijn ze niet gewoon.

PVV is gewoon stevig rechts, waar vroeger de VVD zat, voordat mevrouw Rutte het roer overnam. Weleens van Wiegel en Bolkestein gehoord? Die waren ook gewoon rechts hoor, net als Wilders, Fortuijn en Verdonk, die ook allemaal in het verdomhoekje zitten. Het probleem is gewoon dat Nederland gebukt gaat onder het juk van een kleine groep extreemlinkse radicalen, waarvan er een flink aantal in de achterban en zelfs fracties van Groenlinks, PvdA en de SP zitten.
Grappig dat je Wiegel en Bolkesteijn als voorbeelden noemt. Beiden vinden Wilders namelijk een stuk extremer (!) dan ze zelf waren en zijn.
pi_69735599
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 12:43 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Nee, wat jouw opa heeft gedaan, geeft jou geen speciale status. Jij bent verantwoordelijk voor je eigen daden. Als jouw opa een NSB'er was, kon ik jou daar niet op afrekenen, als hij in het verzet zat krijg je ook geen pluspunten.

Blijft over dat je op een partij stemt die gelijkenissen toont met de NSB.
[..]

nederland kent een geschiedenis van tolerantie en anderen helpen (op de voc tijd na )
moet eens zien wat je hier in nederland in de schoot krijgt geworpen...
en moet eens zien hoer er zwaar misbruik van word gemaakt en hoe de autochtone bewoners te maken krijgen met het tuig wat uit het rifgebergte is komen aanspoelen.

en dat houdt een keer op, dan komt het geuzenbloed weer boven en dan worden er korte metten gemaakt.

waarom heeft wilders het over de islam en migranten uit noord-afrika?

waarom niet over aziaten of mensen uit andere europese landen?
pi_69735644
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 12:40 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Waarom zijn jullie bang om er voor uit te komen dat de PVV extreem rechts is en dat jullie op een extreem rechtse partij stemmen? Blijkbaar vinden jullie extreem rechts ook niet helemaal zuiver, aangezien jullie je daar niet mee willen linken, maar toch weerhoudt dat jullie er niet van om op de PVV te stemmen.
Omdat de PVV niet extreemrechts is, ik vind het woord extreemrechts, juist gezien het historische gewicht aan het woord, zelfs erg vies. Extreemrechts:
quote:
Veel voorkomende kenmerken van extreem rechtse ideologieën zijn:

1. mensen en rassen zijn in beginsel niet gelijkwaardig;
2. culturele verschillen zijn belangrijker dan sociale verschillen;
3. mensenrechten zijn niet universeel geldig;
4. eigen standpunten mogen doorgezet worden met geweld;
5. democratische structuren zijn niet op voorhand legitiem;
6. sterke leiding wordt gezien als een betere manier van bestuur dan democratie.
Geen van deze punten gaat op bij de PVV.

En voordat je de discussie over dat eeuwige straattuig van Marokkaanse afkomst weer van stal haalt: die gasten hebben het er zelf naar gemaakt dat iedereen een schurft aan ze heeft, niet de PVV.

Maar laat me raden, volgens Meki was het Wilders zelf die groepsverkrachtingen op meisjes pleegde, oude oma'tjes beroofde, agenten bespoog, inbraken pleegde en mensen op allerlei andere manieren het bloed onder de nagels vandaan trok. Als het extreemrechts is om daar keihard tegenop te treden dan ben ik maar extreemrechts in Meki's ogen; kan er niet wakker van liggen wat een simpele mocroknuffelaar ervan vindt.
pi_69735672
quote:

[..]

ze kiezen gewoon die wie het dichtste bij hun staat maar idd ik denk niet dat die kaalkopjes daar weten dat hij een oost-europese vrouw heeft en heel veel joodse vrienden (daar hoor je relatief weinig over in het nieuws).

ik denk dat er op stormfront sinds een week of 2 ook wel fantopics over rutte zijn te vinden
pi_69735688
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 12:47 schreef brascoo het volgende:

waarom niet over aziaten of mensen uit andere europese landen?
Dan heb jij toch niet goed opgelet, want Wilders is ook tegen de Polen en andere Oost-Europeanen die 'onze banen komen inpikken' zoals hij zegt. Eergisteren zag ik 't hem nog zeggen op tv.

Net alsof Nederlanders staan te springen om weer op het land en in de kassen aan de slag te gaan.
pi_69735701
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 12:47 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Grappig dat je Wiegel en Bolkesteijn als voorbeelden noemt. Beiden vinden Wilders namelijk een stuk extremer (!) dan ze zelf waren en zijn.
Dan lezen jij en ik toch andere bronnen van informatie, aangezien ik laatste een quote van Wiegel las waarin hij Wilders ongeveer de beste politicus van Nederland vond. Misschien dat hij hem extremer vond, maar hij vond hem dus wel verdomd goed. Kwestie van nuance.

Sowieso is de situatie sinds Wiegel's bewindsperiode ook wel wat veranderd ten opzichte van nu, dus dat vraagt inderdaad om een hardere aanpak.
quote:

[..]

Nee, ik lees geen Stormfront. Veelzeggend dat jij dat wel doet trouwens.

De laatste keer dat ik zo'n clown tegenkwam en ik weleens van hem wilde weten waarom hij met zo'n zielige Keltisch kruisje om zijn nek liep kreeg ik een rechtomhoog gestoken rechterarm van hem. Daarop kreeg hij van mij een verschrikkelijke beuk voor zijn smoel, waarna ik rustig ben doorgelopen en al zijn vieze wazivriendjes beteuterd achterliet. Zo sterk is de SturmAbteilung dus tegenwoordig...
quote:
Omdat er geen extreemrechts in de Nederlandse politiek zit (NVU is geen echte politieke partij) stemmen ze op de enige die nog een beetje een stevig geluid laat horen. Alleen de wazi's trouwens, want Wilders is pro-Israel en dat mag niet van ome Adolf.

Dat maakt Wilders nog niet extreemrechts. Over situaties zwart/wit zien gesproken...

[ Bericht 48% gewijzigd door TimMer1981 op 05-06-2009 12:58:25 ]
pi_69735774
quote:

[..]

Extreem rechts, de term die jij gebruikt is lachwekkend. Iedereen weet dat, dankzij de geschiedenis (Hitler) deze term gelijk verafschuwed wordt en geassocieerd wordt met kale relnichterige neo-nazi's. Het enige wat hem extreem laat lijken is omdat hij ontzettend veel tegenwicht ondervind in de kamer.
Want wanneer is men extreem nou eigenlijk extreem ? Wanneer men buiten het bootje valt met hunner meningen ? Wat als het gehele kabinet zijn mening deelde. Extreem is altijd een afwijking van het normale of een overdrijving van het normale (en daarmee weer aan afwijking).
Als je de oorsprong van de de term rechts bekijkt, lees je dat de term altijd gelijk heeft gestaan aan conservatisme en een scherpe reactie had tegenover de moderne vrijheden. En links als een progressieve/socialistische visie uit. Zoek maar eens op, je zult zien dat Wilders ook voor uiterst linkse standpunten staat. Er zijn ook vele die vinden dat de term extreem rechts los moet staan van elke reguliere betekenis van de politieke termen links en rechts.

(wikipedia wijsheid:)

" Het onderscheid tussen "gewoon rechts en extreem rechts is dan ook afhankelijk van de gebruiker van deze termen. Een gangbaar criterium is de gewenste wijze van maatschappijverandering. Extreem rechts streeft dan naar een omverwerping van de maatschappelijke orde zelfs in met geweld als middel, terwijl gewoon rechts hiernaar streeft zonder geweld als methode te hanteren. Een beweging die niet extreem rechts is kan in die visie wel dezelfde doeleinden nastreven van radicale maatschappijhervorming. "

" Sommige politicologen zien het politieke spectrum als een hoefijzervorm, waarbij extreem rechts en extreem links elkaar naderen. Raakvlakken bestaan voornamelijk uit de sterke rol die beide stromingen toekennen aan de overheid, de afkeer van kapitalisme en imperialisme, maar tegenwoordig zijn er ook partijen die extreem rechts genoemd worden, die juist het kapitalisme omhelzen. Met extreem rechts wordt dan ook niet rechts in economische zin bedoeld, maar in sociale zin. Libertariërs bijvoorbeeld zijn economisch gezien uiterst rechts, aangezien ze een vrijemarkteconomie zonder enige belemmering voorstaan, maar worden doorgaans toch niet tot extreem rechts gerekend."

Extreem rechtse bewegingen typeren zich vaak door een zeer sterke vorm van nationalisme en/of racisme. Veel voorkomende kenmerken van extreem rechtse ideologieën zijn:
1.mensen en rassen zijn in beginsel niet gelijkwaardig;
2.mensenrechten zijn niet universeel geldig;
3.eigen standpunten mogen doorgezet worden met geweld;
4.democratische structuren zijn niet op voorhand legitiem;
5.sterke leiding wordt gezien als een betere manier van bestuur dan democratie.
6.culturele verschillen zijn belangrijker dan sociale verschillen.

Trek zijn opmerkingen in het extreme en je zult hem op zijn hoogst 2 punten kunnen aanrekenen.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 12:54:39 #43
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_69735813
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 12:47 schreef Hephaistos. het volgende:
Beiden roepen dat, omdat ze nog steeds sterk gelieerd zijn met de VVD. Ze kunnen moeilijk gaan roepen dat zijn, als VVD-prominenten, het laaiend eens zijn met de PVV. Wat ze feitelijk vinden is iets anders.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 12:54:46 #44
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_69735819
quote:
Dit is de reinste onzin. Als je puur objectief naar het verkiezingsprogramma kijkt, kun je niet anders dan de PVV aan de (extreme) rechtse kant van het politieke spectrum plaatsen.

Dat jij jezelf niet (extreem) rechts vindt, doet niks af aan het feit dat je gestemt hebt op een partij die (extreem) rechtste ideeën propageert.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_69735840
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 12:51 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Dan heb jij toch niet goed opgelet, want Wilders is ook tegen de Polen en andere Oost-Europeanen die 'onze banen komen inpikken' zoals hij zegt. Eergisteren zag ik 't hem nog zeggen op tv.

Net alsof Nederlanders staan te springen om weer op het land en in de kassen aan de slag te gaan.
polen blijven hier niet snel hangen

waar ik werk werken veel polen en die komen idd puur voor het geld, vinden nederland maar niks

en veel kaswerk is wel geautomatiseerd, en als je niet wil werken dan gewoon geen uitkering geven.
pi_69735875
6. sterke leiding wordt gezien als een betere manier van bestuur dan democratie.

1. "Natuurlijk is het niet acceptabel als de grote steden in Nederland in meerderheid niet-blanke steden zijn."
Geert Wilders, BBC-Hardtalk interview22/3/2006

"Het is volstrekt onwenselijk dat Amsterdam maar liefst 177 nationaliteiten telt".
Geert Wilders, AT5, 22/8/2007

“Iedere niet-westerse allochtoon moet een assimilatiecontract tekenen. Daarin staat precies wat je wel en niet mag doen. Als je daar niet aan voldoet, moet je het land verlaten.”
Geert Wilders, Volkskrant 7 oktober 2006

2. "De Nederlandse cultuur is duizend keer beter dan de islam."
Geert Wilders in Spits, 9 november 2006

3. "Ik wil een nieuw artikel 1, waarin de Leitkultur van het Westen wordt verwoord. Er mogen van mij in Nederland best joodse en christelijke scholen bestaan, maar geen islamitische scholen."

4. "De politie moet bij ernstige rellen, en na een duidelijke waarschuwing, met scherp kunnen schieten op relschoppers. Dit zou bij voorkeur moeten gebeuren in het been."
Geert Wilders in reactie op rellen na voetbal-oefeninterland tussen Jong Oranje en Jong Marokko, Parool 29 mei 2007

PVV-kamerlid Martin Bosma:
“Ik zou die neuzen gaan afhakken. Ooh, ik zie Clairy Polak al liggen…”

„Nu zijn we een kleine knokploeg die iedere dag de Kamer binnenloopt.”

5.
Interviewer: Rechters zullen woedend zijn. U beperkt hun vrijheid.
Wilders: ‘Ach, die rechters. Dat is het restant van D66 dat nog actief is. Daar zit ik dus niet mee.’

Maar ik, ik zal nooit zwijgen, ik zal nooit zwichten. (...) niet voor de minister van Justitie en al helemaal niet voor het politieke showproces dat mij te wachten staat.

Geert Wilders: "Mijn vervolging is een politiek proces"

6. Wilders' partij kent geen leden, Wilders is als enige lid.
http://www.elsevier.nl/we(...)ijkt-PVV-met-NSB.htm
pi_69735894
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 12:53 schreef EipNiC het volgende:

Extreem rechtse bewegingen typeren zich vaak door een zeer sterke vorm van nationalisme en/of racisme. Veel voorkomende kenmerken van extreem rechtse ideologieën zijn:
1.mensen en rassen zijn in beginsel niet gelijkwaardig;
2.mensenrechten zijn niet universeel geldig;
3.eigen standpunten mogen doorgezet worden met geweld;
4.democratische structuren zijn niet op voorhand legitiem;
5.sterke leiding wordt gezien als een betere manier van bestuur dan democratie.
6.culturele verschillen zijn belangrijker dan sociale verschillen.

Trek zijn opmerkingen in het extreme en je zult hem op zijn hoogst 2 punten kunnen aanrekenen.
Punt 1/2/5/6 is hier van toepassing.

3 nog niet, hoewel verwijzingen door Wilders zelf (knokploeg, inzetten van leger, afhakken van neuzen, hoofddoeken rauw lusten) steeds vaker voorkomen.

Punt 4, als we kijken naar het constante gezeik van hem over de legitimiteit van het feit dat het parlement nog blijft zitten.

edit, damn you Meh!
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 5 juni 2009 @ 12:57:15 #48
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_69735897
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 12:54 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Beiden roepen dat, omdat ze nog steeds sterk gelieerd zijn met de VVD. Ze kunnen moeilijk gaan roepen dat zijn, als VVD-prominenten, het laaiend eens zijn met de PVV. Wat ze feitelijk vinden is iets anders.
Als ik Bolkesteijn zijn gruwel uit zie spreken over bijvoorbeeld het voorstel om de Koran te verbieden, heb ik nou niet bepaald het idee dat hij dat doet vanwege zijn banden met de VVD hoor. Nee, dat doet hij omdat hij oprecht walgt van dit soort beperkingen van grondrechten.
pi_69736047
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 12:56 schreef Meh7 het volgende:

1. "Natuurlijk is het niet acceptabel als de grote steden in Nederland in meerderheid niet-blanke steden zijn."

"Het is volstrekt onwenselijk dat Amsterdam maar liefst 177 nationaliteiten telt".

“Iedere niet-westerse allochtoon moet een assimilatiecontract tekenen. Daarin staat precies wat je wel en niet mag doen. Als je daar niet aan voldoet, moet je het land verlaten.”

3. "Ik wil een nieuw artikel 1, waarin de Leitkultur van het Westen wordt verwoord. Er mogen van mij in Nederland best joodse en christelijke scholen bestaan, maar geen islamitische scholen."

4. "De politie moet bij ernstige rellen, en na een duidelijke waarschuwing, met scherp kunnen schieten op relschoppers. Dit zou bij voorkeur moeten gebeuren in het been."
Geert Wilders in reactie op rellen na voetbal-oefeninterland tussen Jong Oranje en Jong Marokko, Parool 29 mei 2007

5.
Wilders: ‘Ach, die rechters. Dat is het restant van D66 dat nog actief is. Daar zit ik dus niet mee.’

Maar ik, ik zal nooit zwijgen, ik zal nooit zwichten. (...) niet voor de minister van Justitie en al helemaal niet voor het politieke showproces dat mij te wachten staat.

en dan doe je hem nu eens met de islam ...

of vergelijk de kenmerken van het facisme eens met de islam
pi_69736048
Ik gruwel van Wilders net zo veel als van Femke Halsema. Allebei een grote bek, altijd negatief en boos. Alleen neigt de een te veel naar rechts en de ander teveel naar links.
pi_69736071
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 13:02 schreef brascoo het volgende:

Nou, begin maar. Want jij ziet schijnbaar veel overeenkomsten.
pi_69736079
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 13:02 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik gruwel van Wilders net zo veel als van Femke Halsema. Allebei een grote bek, altijd negatief en boos. Alleen neigt de een te veel naar rechts en de ander teveel naar links.
femke halsema moet idd stoppen met politiek.

ze moet pornofilms gaan maken

MILF!!!!!!!

rrr, wat word ik geil van dat wijf
pi_69736082
Beste mensen,

Het is nu 1932....
het is geen 2009 meer maar 1932..
we leven nu alweer in 1932..
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_69736087
quote:

[..]

De Islam is een religie, geen politieke ideologie, alhoewel sommige moslims-extremisten en nederlandse rechts-extremisten dat wel menen. Maar goed, je hebt dus geen tegenargumenten meer.
Allah Al Watan Al Malik
pi_69736105
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 13:03 schreef Meki het volgende:
Beste mensen,

Het is nu 1932....
Jij leeft nog in 1967 toch meki??
  vrijdag 5 juni 2009 @ 13:04:30 #56
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_69736128
quote:

[..]

Je stapt wel heel snel heen over het punt waar het over ging. Aangezien je geen tegen-argumenten geeft neem ik aan dat je het er mee eens bent dat de PVV extreem rechts is?
pi_69736133
quote:

[..]

Wie op PVV stemt is niet anders dan in 1932 ook op een gevaarlijke iemand stemmen...
pi_69736145
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 13:03 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De Islam is een religie, geen politieke ideologie, alhoewel sommige moslims-extremisten en nederlandse rechts-extremisten dat wel menen.
het is niet alleen een religie, een misselijke ideologie.

ooit ontworpen om die moordlustige idioten in het gareel te houden maar totaal uit de hand gelopen.

(duizenden jaren later zijn de aanhangers van de islam nog steeds niet geestelijk geevolueerd)
pi_69736187
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 13:04 schreef brascoo het volgende:

[..]

ooit ontworpen om die moordlustige idioten in het gareel te houden maar totaal uit de hand gelopen.

(duizenden jaren later zijn de aanhangers van de islam nog steeds niet geestelijk geevolueerd)
Heel leuk die fantasieverhaaltjes van je, afgeleid uit de sprookjesfilm fitna, maar je gaat weer niet in op mijn post.
Allah Al Watan Al Malik
pi_69736190
- knip -

[ Bericht 98% gewijzigd door sp3c op 05-06-2009 13:15:48 ]
pi_69736199
Een goede les voor de politieke elite. Waarschijnlijk zullen ze er niets van leren want ze zijn nogal hardleers en wint Wilders ook bij de gemeenteraadsverkiezingen en later ook landelijk. Misschien is zo'n politieke aardverschuiving weleens goed.

Nog mooier nieuws is het verlies van de PvdA. Hopelijk zet die trend zich door.
pi_69736204
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 13:04 schreef brascoo het volgende:

[..]

Islam is nog steeds de meest groeiende geloof ter wereld...
jaarlijks bekeren er duizenden en tienduizenden in Nederland en omliggende landen. ??

Waarom bekeren de tienduizenden mensen naar de Islaam ? dan als het gevaarlijke geloof is ?
pi_69736284
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 13:03 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De Islam is een religie, geen politieke ideologie, alhoewel sommige moslims-extremisten en nederlandse rechts-extremisten dat wel menen. Maar goed, je hebt dus geen tegenargumenten meer.
Wat is de sharia dan? De islam is meer dan alleen een religie.
pi_69736285
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 13:06 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Heel leuk die fantasieverhaaltjes van je, afgeleid uit de sprookjesfilm fitna, maar je gaat weer niet in op mijn post.
http://samenvattingen.sne(...)-sect1-tm-sect5.html

google zelf gewoon eens.
pi_69736360
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 13:06 schreef Meki het volgende:

[..]

Islam is nog steeds de meest groeiende geloof ter wereld...
jaarlijks bekeren er duizenden en tienduizenden in Nederland en omliggende landen. ??

Waarom bekeren de tienduizenden mensen naar de Islaam ? dan als het gevaarlijke geloof is ?
waarom groeien rechtse partijen als kool?

waarom hadden een paar jaar geleden al meer dan 50% van de europeanen een hekel aan moslims?
pi_69736398
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 13:08 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Wat is de sharia dan? De islam is meer dan alleen een religie.
Vertel mij eens wat de sharia is, is dat niet een set van normen en waarden? Een set van normen en waarden, met betreffende regels maakt het nog geen politieke ideologie. Helemaal niet als die set van normen en waarden geen essentie uit maken van de Islam (de Koran). Het is nutteloos om daarover met je in discussie te gaan, gezien je standpunten die bij mij reeds bekend zijn en ik respecteer maar algeheel verwerp.
Allah Al Watan Al Malik
pi_69736452
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 12:47 schreef brascoo het volgende:

[..]

nederland kent een geschiedenis van tolerantie en anderen helpen (op de voc tijd na )

*Kuch*
Ik heb niet bar veel geschiedenis geleerd, maar van wat ik geleerd heb kon ik opmaken dat Nederland altijd met oog op de welvaart mensen heeft geaccepteerd. De basis van onze economie is immers al eeuwen handel drijven.
Nederland is nooit zo lief geweest, niet op de eerste plaats, althans. En nu is daar ook niks in veranderd. Waarom laat de linkse meute zoveel mensen binnen ? Omdat ze zo altruistisch zijn ? Laat mij niet lachen. Dat zit simpelweg niet in de aard van het diertje. Zoek maar op wie er na de tweede oorlog in Nederland aan de macht was, welke partijen Indonesie als hunner kolonie wilden behouden (en daarmee onderdrukken). Of zoek eens op wat onze grootste maatschappij, Shell allemaal op hun geweten heeft. Wat wij als consumenten op onze gewetens hebben. De schijnheiligheid, het verstevigen van de economie onder het mom van 'openstaan voor/helpen van'' is lachwekkend.
pi_69736454
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 12:51 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Dan lezen jij en ik toch andere bronnen van informatie, aangezien ik laatste een quote van Wiegel las waarin hij Wilders ongeveer de beste politicus van Nederland vond. Misschien dat hij hem extremer vond, maar hij vond hem dus wel verdomd goed. Kwestie van nuance.

Sowieso is de situatie sinds Wiegel's bewindsperiode ook wel wat veranderd ten opzichte van nu, dus dat vraagt inderdaad om een hardere aanpak.
[..]

Nee, ik lees geen Stormfront. Veelzeggend dat jij dat wel doet trouwens.

De laatste keer dat ik zo'n clown tegenkwam en ik weleens van hem wilde weten waarom hij met zo'n zielige Keltisch kruisje om zijn nek liep kreeg ik een rechtomhoog gestoken rechterarm van hem. Daarop kreeg hij van mij een verschrikkelijke beuk voor zijn smoel, waarna ik rustig ben doorgelopen en al zijn vieze wazivriendjes beteuterd achterliet. Zo sterk is de SturmAbteilung dus tegenwoordig...
[..]

Omdat er geen extreemrechts in de Nederlandse politiek zit (NVU is geen echte politieke partij) stemmen ze op de enige die nog een beetje een stevig geluid laat horen. Alleen de wazi's trouwens, want Wilders is pro-Israel en dat mag niet van ome Adolf.

Dat maakt Wilders nog niet extreemrechts. Over situaties zwart/wit zien gesproken...
Wat is er mis met een Keltisch kruisje? Ik heb een ketting van de hamer van Donar, is dat soms ook een probleem? En waarom denken mensen hier dat alle Nazi's kaal zijn? Al dat gezeik in die politieke topics op dit forum altijd.

Edit: oh ja, en ik heb geen PVV gestemd.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2009 13:13:51 ]
pi_69736489
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 13:10 schreef brascoo het volgende:

[..]

waarom groeien rechtse partijen als kool?

waarom hadden een paar jaar geleden al meer dan 50% van de europeanen een hekel aan moslims?
Rechtse partijen groeien snel als vreemdelingen haat en Islam haat.
angst en onwetend maakt PVV stemmers dom...

Islam niet Islam wordt steeds groter omdat het een ware geloof is voor velen... en nog velen zullen de licht van de Islam zien..
pi_69736637
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 13:13 schreef Meki het volgende:

[..]

Islam niet Islam wordt steeds groter omdat het een ware geloof is voor velen... en nog velen zullen de licht van de Islam zien..
waarom worden moslims dan gehaat meki?
waarom, waarom overal in landen waar ze komen?
van spanje tot de scandinavische landen.

als jullie zo'n gezellig fijn volkje zijn waarom haten we jullie dan?
pi_69736797
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 13:17 schreef brascoo het volgende:

[..]

Spreek voor jezelf.
Het is echt niet zo dat dat ze door iedereen gehaat worden. Ik denk dat er maar een kleine groep is die denkt als jou, in termen van 'haten'. Meki is irritant bezig hier, en z'n vergelijkingen met WO2 gaan nergens over, maar jouw gedachten zijn net zo extreem.
pi_69736823
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 13:17 schreef brascoo het volgende:

[..]

Omdat de Islam een groeiende religie is, die demografisch een bedreiging vormt voor het Westen. Het Westen wordt niet alleen demografisch overrompeld door moslims, maar ook chinezen en Indiërs, de frustratie spat er dan ook vanaf. Economisch gezien zijn westerse mogendheden in handen van oosterse mogendheden, nog meer frustratie en weerzin.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 5 juni 2009 @ 13:22:20 #73
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_69736835
- knip -

[ Bericht 51% gewijzigd door sp3c op 05-06-2009 13:49:54 ]
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
  vrijdag 5 juni 2009 @ 13:23:34 #74
18159 Dlocks
pi_69736883
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 12:51 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

[..]
En voor zijn eigen vrouw uit het Oostblok die hier een man 'van ons' inpikt en misschien ook wel een baan heeft ingepikt (weet niet of ze werkt of een uitkering heeft) maakt Wilders natuurlijk graag een uitzondering. Dan kan hij opeens wel nuanceren.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 13:23:57 #75
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_69736901
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 13:21 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Omdat de Islam een groeiende religie is, die demografisch een bedreiging vormt voor het Westen. Het Westen wordt niet alleen demografisch overrompeld door moslims, maar ook chinezen en Indiërs, de frustratie spat er dan ook vanaf.
Uhh ja, dat zou kunnen. Maar waarschijnlijker is dat mensen hun beeld van een groep baseren op wat ze voor hun voordeur zien. En als er voor die voordeur een stel Marokkanen je dochter voor hoer staat uit te maken, is dat niet een heel positief beeld.
pi_69736944
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 13:23 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Uhh ja, dat zou kunnen. Maar waarschijnlijker is dat mensen hun beeld van een groep baseren op wat ze voor hun voordeur zien. En als er voor die voordeur een stel Marokkanen je dochter voor hoer staat uit te maken, is dat niet een heel positief beeld.
Ook dat speelt een rol ja, maar de algehele angst is gebaseerd op "islamisering", in die zin lijkt het haast weer op iets wat pak 'm beet duizend jaar geleden gebeurde.
Allah Al Watan Al Malik
pi_69736945
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 13:23 schreef Dlocks het volgende:

[..]

En voor zijn eigen vrouw uit het Oostblok die hier een man 'van ons' inpikt en misschien ook wel een baan heeft ingepikt (weet niet of ze werkt of een uitkering heeft) maakt Wilders natuurlijk graag een uitzondering. Dan kan hij opeens wel nuanceren.
En waarvan we ook niet weten of zij nog een tweede paspoort heeft...
Hij altijd angstvallig stil over haar! Iemand al eens een foto gezien van haar?
pi_69736974
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 13:25 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ook dat speelt een rol ja, maar de algehele angst is gebaseerd op "islamisering", in die zin lijkt het haast weer op iets wat pak 'm beet duizend jaar geleden gebeurde.
En ik denk dat die marokkaantjes die zo lastig zijn echt niet vaak een moskee van binnen zien.
pi_69736988
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 13:26 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

En ik denk dat die marokkaantjes die zo lastig zijn echt niet vaak een moskee van binnen zien.
Dat klopt.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 5 juni 2009 @ 13:27:02 #80
138914 Slappy
ambtenaar
pi_69737005
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 13:03 schreef Meki het volgende:
Beste mensen,

Het is nu 1932....
Maak je druk om zo clown man Ik vind het eerder erg dat zo hippie partij als Sp hoog staat
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_69737015
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 13:11 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Vertel mij eens wat de sharia is, is dat niet een set van normen en waarden? Een set van normen en waarden, met betreffende regels maakt het nog geen politieke ideologie. Helemaal niet als die set van normen en waarden geen essentie uit maken van de Islam (de Koran). Het is nutteloos om daarover met je in discussie te gaan, gezien je standpunten die bij mij reeds bekend zijn en ik respecteer maar algeheel verwerp.
Is de sharia geen islamitische wetgeving hoe je als moslim je leven moet leiden? Al die landen waarbij de Koran en/of sharia gebruikt wordt als invulling van de staat zijn dus in jouw ogen verkeerd bezig en misbruiken de islam waarvoor het niet bedoeld is?

Het is echt absurd om te stellen dat de islam louter een religie is die het leven van een individu richting moet geven en anderen die naar niet voor kiezen volkomen met rust laat. Waarom zien we dat nooit?
pi_69737064
quote:

Hierbij geeft hij niet aan dat rassen niet gelijkwaardig zijn. Hij geeft aan dat dit Nederland (otw het Westen) is, en deze niet compatable is met andere nationaliteiten.
quote:
Daar heeft hij simpelweg een goed punt. Maar hij stelt niets voor waaruit blijkt dat culturele verschillen de basis leggen voor sociale verschillen binnen de maatschappij. "Iedereen die moslim is, mag niet bij de AH werken'' of ''Moslims mogen niet naar school en krijgen geen subsidie als ze een bedrijf starten''. Dergelijke teksten zul je nergens van terug vinden. Dit is al eerder een vorm van realiteit. Waarvan de schuld niet bij Wilders te leggen valt. HIj verergd de sociale verschillen op zijn minst door de invloed die hij heeft op de meningen van burgers.
quote:
Dat is inderdaad een van de 2...
quote:

Dit is natuurlijk iets heel anders. Waar punt 4 op doeld is dat hij democratische wegen omzijlt, d.m.v. geweld om aan de macht te komen. Wat jij hier quote zijn standpunten die hij aan de man brengt met woorden, niet geweld. Zal ik een voorbeeld geven van punt 4 ? Kijk naar het CDA die troepen stuurt naar Afganistan en Irak om hun standpunten met geweld over te brengen.
quote:
5.

Dit komt tog helemaal niet overheen met de stelling. Of je moet denken dat hij implicieerd om de trias politica omver te gooien wanneer hij aan de macht komt o.i.d. ?
quote:
In theorie is het mogenlijk om via democratische wegen de democratie afte schaffen, wat uiteindelijk dus een democratisch politiek-stelsel is. Maar goed, het is natuurlijk een kul quote. Hij is en blijft een gekozen partijleider.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2009 13:30:51 ]
pi_69737110
quote:
PVV 16%
Niet-PVV 84%

Waar praten we over?
Het zit je hoog he? Wen er maar aan, het wordt voor mensen zoals jij hier alleen maar erger
X
X
X
pi_69737189
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 13:27 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Is de sharia geen islamitische wetgeving hoe je als moslim je leven moet leiden? Al die landen waarbij de Koran en/of sharia gebruikt wordt als invulling van de staat zijn dus in jouw ogen verkeerd bezig en misbruiken de islam waarvoor het niet bedoeld is?

Het is echt absurd om te stellen dat de islam louter een religie is die het leven van een individu richting moet geven en anderen die naar niet voor kiezen volkomen met rust laat. Waarom zien we dat nooit?
Het is geen wetgeving nee, dat bepaalde landen het hebben verheven tot wetgeving is een andere zaak. Dat neig jij wel vaker door elkaar te halen, net als de eerder door mij genoemde moslim-fundamentalisten/extremisten. De gehele institutie van Islamitische landen is doorgaans on-islamitisch ingericht, de sharia wordt gebruikt als wetgeving om nationale belangen te dienen (waarbij nationale belangen vervangen kunnen worden door dictatoriale belangen). De landen die de sharia als wettelijke grondslag hanteren zijn dan ook veruit in de minderheid en die zijn in mijn ogen zeer zeker verkeerd bezig. Het is absurd om te stellen dat de Islam een politieke ideologie is, alleen op basis van voorbeelden uit het midden-oosten.
Allah Al Watan Al Malik
pi_69737190
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 13:21 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Omdat de Islam een groeiende religie is, die demografisch een bedreiging vormt voor het Westen. Het Westen wordt niet alleen demografisch overrompeld door moslims, maar ook chinezen en Indiërs, de frustratie spat er dan ook vanaf. Economisch gezien zijn westerse mogendheden in handen van oosterse mogendheden, nog meer frustratie en weerzin.
tuurlijk niet, dat leeft bij weinig mensen.
hoeveel mensen weten dat veel investeerders uit het oosten komen ...

waarom krijgen jullie zelfs de zo vriendelijke/hartelijke scandinaviers over de zeik?
de islam is gewoon gewelddadig en intolerant.

btw, waarom zitten vrouwen en mannen gescheiden in een moskee... en waarom de vrouwen niet vooraan?

waarom is het vrijwel onmogelijk om als atheist/christen een moslima te daten/huwen...
  vrijdag 5 juni 2009 @ 13:32:58 #86
18159 Dlocks
pi_69737217
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 13:26 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Precies, de hele Islam heeft er geen ene donder mee te maken. Zo zijn relatief gezien Antilianen een stuk crimineler dan Marokkanen. Maar Wilders heeft het zo weten over te brengen dat men denkt dat de Islam het probleem is. Mensen die langer dan 1 seconde kunnen nadenken weten wel beter.

Wil overigens niet zeggen dat er geen problemen zijn met Marokkanen en dat het tuig niet keihard aangepakt moet worden. Alleen de argumenten -of eigenlijk het argument- waar Wilders mee komt om de problemen te verklaren -Islam- is onzin. Maar goed, wel een goede manier om angst te zaaien. En iedereen weet dat door angst zaaien en een zondebok aan te wijzen veel stemmen te winnen zijn.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 13:34:53 #87
121168 _Qmars_
Mannetje.
pi_69737284
quote:

5.

Ik ben het met je eens Meh. Het is een sluimerend gevaar.
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
pi_69737368
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 13:29 schreef Frasier het volgende:

[..]

Het zit je hoog he? Wen er maar aan, het wordt voor mensen zoals jij hier alleen maar erger
Je wordt er al helemaal geil van, of niet? Wat zijn dat voor uitspraken man? Vertel eens, zie je de treinen ook al rijden, of niet? Flapdrol.
pi_69737373
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 13:32 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Precies, de hele Islam heeft er geen ene donder mee te maken. Zo zijn relatief gezien Antilianen een stuk crimineler dan Marokkanen. Maar Wilders heeft het zo weten over te brengen dat men denkt dat de Islam het probleem is. Mensen die langer dan 1 seconde kunnen nadenken weten wel beter.

Wil overigens niet zeggen dat er geen problemen zijn met Marokkanen en dat het tuig niet keihard aangepakt moet worden. Alleen de argumenten -of eigenlijk het argument- waar Wilders mee komt om de problemen te verklaren -Islam- is onzin. Maar goed, wel een goede manier om angst te zaaien. En iedereen weet dat door angst zaaien en een zondebok aan te wijzen veel stemmen te winnen zijn.
de islam is gewoon gevaarlijk (net als mein kampf).

bovendien denk ik dat onder de aanhangers van de islam veel rassen zitten die genetisch makkelijke naar geweld grijpen en minder intelligent zijn.
ook door het vele incest fok je een ras door die genetisch problemen krijgt (dat blijkt ook uit het feit dat er in nederland veel downers en shizo's onder marokkanen en turken te vinden zijn)
pi_69737409
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 13:32 schreef brascoo het volgende:
tuurlijk niet, dat leeft bij weinig mensen.
hoeveel mensen weten dat veel investeerders uit het oosten komen ...
Steeds meer mensen. Vandaar ook de toenemende frustratie in tijden van recessie.
quote:
waarom krijgen jullie zelfs de zo vriendelijke/hartelijke scandinaviers over de zeik?
de islam is gewoon gewelddadig en intolerant.
Omdat niet alle scandinaviers vriendelijk en hartelijk zijn.
quote:
btw, waarom zitten vrouwen en mannen gescheiden in een moskee... en waarom de vrouwen niet vooraan?
Ter voorkoming van afleiding van de spirituele momenten.
quote:
waarom is het vrijwel onmogelijk om als atheist/christen een moslima te daten/huwen...
Omdat dat meer gelegen is in een culturele barrière, gelegen in een soort van vooroordeel of angst dat het verkeerd kan gaan.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 5 juni 2009 @ 13:39:43 #91
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_69737454
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 13:37 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Je wordt er al helemaal geil van, of niet? Wat zijn dat voor uitspraken man? Vertel eens, zie je de treinen ook al rijden, of niet? Flapdrol.
Tsjonge wat een opgefokte reactie!!!

Het zit je hoog he???

Tsjoeke Tsjoeke!
pi_69737524
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 13:37 schreef brascoo het volgende:

[..]

bovendien denk ik dat onder de aanhangers van de islam veel rassen zitten die genetisch makkelijke naar geweld grijpen en minder intelligent zijn.
ook door het vele incest fok je een ras door die genetisch problemen krijgt (dat blijkt ook uit het feit dat er in nederland veel downers en shizo's onder marokkanen en turken te vinden zijn)
Ten eerste:

De oorspronkelijke titel ‘Djinns of pillen: “Marokkanen hebben genetisch meer aanleg voor schizofrenie”‘ is onjuist en misleidend. De reportage Djinns of Pillen van programmamaker Samar Haddad wil niet de suggestie wekken dat Marokkanen genetisch meer aanleg hebben voor schizofrenie dan Nederlandse mensen, en het is in de reportage ook nergens uit op te maken dat dit wordt gesteld.

De reden dat wij deze titel hebben gekozen is niet gebaseerd op de reportage maar op de volgende twee factoren:

1. psychiaters stellen dat schizofrenie ‘voor een belangrijk deel genetisch bepaald is’
2. psychiaters stellen dat de ‘ziekte’ vaker voor komt bij marokkaanse mensen

Dit suggereert indirect (via de reportage waarin gesteld wordt dat Marokkaanse mensen vaker schizofrenie hebben dan Nederlandse mensen) dat Marokkaanse mensen genetisch meer aanleg hebben voor schizofrenie. Maar wetenschappelijk gezien is er geen enkel verband tussen genen en schizofrenie. De hypothese dat het wel zo is is gebaseerd op valse wetenschap.

Ten tweede is de Islam inderdaad interraciaal - eenieder kan zich er toe bekeren.
Allah Al Watan Al Malik
pi_69737545
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 13:38 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Steeds meer mensen. Vandaar ook de toenemende frustratie in tijden van recessie.
[..]

Omdat niet alle scandinaviers vriendelijk en hartelijk zijn.
[..]

Ter voorkoming van afleiding van de spirituele momenten.
[..]

Omdat dat meer gelegen is in een culturele barrière, gelegen in een soort van vooroordeel of angst dat het verkeerd kan gaan.
heel weinig mensen hoor.
de meesten geven de VS en de topfunctionarissen en banken de schuld.
scandinaviers zijn vriendelijk maar goed het ligt nooit aan jullie altijd aan een ander.

maar waarom zitten de vrouwen dan niet vooraan in de moskee?
en als jullie iets vrouwelijks zien dan zijn jullie niet meer te houden?
waarom kunnen christenen wel gewoon naast elkaar in de kerk zitten?

ah en nu is het opeens een culturele barriere?
ik dacht dat jij altijd beweerde dat het grootste gedeelte was geintegreerd?
en waarom is huwen wel weer oke als de man zich bekeerd tot de islam...
pi_69737734
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 13:42 schreef brascoo het volgende:
heel weinig mensen hoor.
de meesten geven de VS en de topfunctionarissen en banken de schuld.
scandinaviers zijn vriendelijk maar goed het ligt nooit aan jullie altijd aan een ander.
Er zijn bekrompen scandinaviers en vriendelijke scandinaviers. En nogmaals, steeds meer mensen weten dat het geld in het Oosten zit en dat het Oosten steeds meer de touwtjes in handen heeft.
quote:
maar waarom zitten de vrouwen dan niet vooraan in de moskee?
en als jullie iets vrouwelijks zien dan zijn jullie niet meer te houden?
waarom kunnen christenen wel gewoon naast elkaar in de kerk zitten?
Omdat ze soms boven zitten, soms links, soms rechts. De imam leidt het gebed en dat is een man, derhalve zitten andere mannen achter de imam. Christenen zitten alleen bij het gebed en bewegen daar niet bij (hooguit staan).
quote:
ah en nu is het opeens een culturele barriere?
ik dacht dat jij altijd beweerde dat het grootste gedeelte was geintegreerd?
en waarom is huwen wel weer oke als de man zich bekeerd tot de islam...
Integreren zegt niets over vooroordelen of culturele barrières. Bovendien is het in veel gevallen ook niet oke als de man zich bekeerd tot de Islam. Heeft te maken met wat ik reeds heb gezegd, bepaalde vooroordelen. Net zoals sommige mensen het hun kind verbieden om een Marokkaans vriendje te hebben.
Allah Al Watan Al Malik
pi_69737750
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 13:32 schreef Dlocks het volgende:
[..]Wil overigens niet zeggen dat er geen problemen zijn met Marokkanen en dat het tuig niet keihard aangepakt moet worden. Alleen de argumenten -of eigenlijk het argument- waar Wilders mee komt om de problemen te verklaren -Islam- is onzin. Maar goed, wel een goede manier om angst te zaaien. En iedereen weet dat door angst zaaien en een zondebok aan te wijzen veel stemmen te winnen zijn.
Angst en hoop zaaien inderdaad. Wilders heeft het makkelijk inderdaad. De grootste groep criminelen behoren tot de grootste 'dreiging' van de Westerse cultuur, teminste de dreiging die de media ons voorhoud. De nuance laat hij voor wat het is.
Maar moet je dat werkelijk zo erg vinden, als iemand die gesteld is op zijn cultuur ? Statistisch gezien is er over een paar decenia geen "Nederland" meer. Dankzij de firtility rate zal het meerendeel, landelijk, Moslim zijn. Alhoewel je vandaag de dag veel Marokkanen met westerse kleren e.d. ziet lopen, moet je je afvragen op wie zullen hun stemmen wanneer een Moslim partij zal komen. Het is hypothetisch, maar wat als zei, Marokanen een beter land met meer kansen beloven ?
Als je niet op Wilders stemt heb je of de hoop dat de allochtonen bevolking uiteindelijk de westerse normen zullen overnemen, of je vind religie/Islam echt iets voor 2050...
Ik heb zoiets van...laat wilders maar lekker doorgaan, laat hem maar gebruik maken van degene die geen nuance kennen.
pi_69737842
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 13:47 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Angst en hoop zaaien inderdaad. Wilders heeft het makkelijk inderdaad. De grootste groep criminelen behoren tot de grootste 'dreiging' van de Westerse cultuur, teminste de dreiging die de media ons voorhoud. De nuance laat hij voor wat het is.
Maar moet je dat werkelijk zo erg vinden, als iemand die gesteld is op zijn cultuur ? Statistisch gezien is er over een paar decenia geen "Nederland" meer. Dankzij de firtility rate zal het meerendeel, landelijk, Moslim zijn. Alhoewel je vandaag de dag veel Marokkanen met westerse kleren e.d. ziet lopen, moet je je afvragen op wie zullen hun stemmen wanneer een Moslim partij zal komen. Het is hypothetisch, maar wat als zei, Marokanen een beter land met meer kansen beloven ?
Als je niet op Wilders stemt heb je of de hoop dat de allochtonen bevolking uiteindelijk de westerse normen zullen overnemen, of je vind religie/Islam echt iets voor 2050...
Ik heb zoiets van...laat wilders maar lekker doorgaan, laat hem maar gebruik maken van degene die geen nuance kennen.
De fertility rate onder moslims is al jaren sterk aan het dalen, in veel moslimlanden is de ratio net genoeg om tot een beperkte bevolkingsgroei te komen. Bovendien hebben we in de geschiedenis van Nederland 2 moslimpartijen gekend, de Islam-Democraten en de AEL. Beiden een succes, nietwaar?
Allah Al Watan Al Malik
pi_69737864
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 13:39 schreef Henk-B het volgende:

[..]

Het zit je hoog he???

Tsjoeke Tsjoeke!
Het zit me inderdaad hoog ja. Om de een of andere reden vind ik het niet zo fijn als mensen stiekem in hun vuistjes lachen bij de gedachte dat het in Nederland erger gaat worden voor mensen zoals ik (moslims/allochtonen). Gek hè?
pi_69738006
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 13:39 schreef Henk-B het volgende:

[..]

Het zit je hoog he???

Tsjoeke Tsjoeke!
Hij heeft toch gewoon gelijk. Roepen dat het alleen maar erger wordt voor sommigen, dan ben je toch heel niet goed wijs.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_69738023
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 13:32 schreef Mutant01 het volgende:
Het is geen wetgeving nee, dat bepaalde landen het hebben verheven tot wetgeving is een andere zaak. Dat neig jij wel vaker door elkaar te halen, net als de eerder door mij genoemde moslim-fundamentalisten/extremisten. De gehele institutie van Islamitische landen is doorgaans on-islamitisch ingericht, de sharia wordt gebruikt als wetgeving om nationale belangen te dienen (waarbij nationale belangen vervangen kunnen worden door dictatoriale belangen). De landen die de sharia als wettelijke grondslag hanteren zijn dan ook veruit in de minderheid en die zijn in mijn ogen zeer zeker verkeerd bezig. Het is absurd om te stellen dat de Islam een politieke ideologie is, alleen op basis van voorbeelden uit het midden-oosten.
Ik zeg dat de islam meer is dan alleen een religie. Het is wel degelijk ook een staatsinvulling. De sharia vormt daarbij een voorbeeld hoe je dat kan bewerkstelligen.
quote:
Muhammad, however, chose a different path. In Medina he could only ensure the survival of his new faith by creating not merely an autonomous religious community, but a political authority to go with it.

In Islam, therefore, there can be only one law. It is called the Shari'a, a word whose primary meanings is 'the road to the watering place'- in the desert society in which Islam was born, the most sought after, the most blessed of places. The Shari'a is the direct expression of the will of God, derived from the Qur'an and the Hadith by the community of scholars know as the Ulema. It relates to all of God's commands concerning the activities of man. It is a doctrine of duties covering the whole of the religious, political, social, domestic, and private life of all Muslims. In practice it is the creation of the Ulema, but, despite its purely human origins, it, like everything which derives from Muhammad, derives also from God. The idea that there might exist, as there does in the West, a secular law, a law which is the creation of human intelligence rather than divine command, and is, therefore, subject not merely to change, at least as far as its prescriptions are concerned, but also to abrogation is, for many Mulsims, merely senseless.
Dit is dus complete onzin?
pi_69738038
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 13:50 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De fertility rate onder moslims is al jaren sterk aan het dalen, in veel moslimlanden is de ratio net genoeg om tot een beperkte bevolkingsgroei te komen. Bovendien hebben we in de geschiedenis van Nederland 2 moslimpartijen gekend, de Islam-Democraten en de AEL. Beiden een succes, nietwaar?
Ja, ook hun daling is mee gecalculeerd. Maar die van de 'westerse' staat op dit moment in de min. Vergeleken met de groei van Moslims in het Westen zelf, zonder de nog te komen immigratie-stroom zullen er in circa 30/40 jaar meer allochtonen (moslims) dan autochtonen in NL wonen.
Met die twee partijen was ik eigenlijk niet bekend. Apart...
  vrijdag 5 juni 2009 @ 13:55:23 #101
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_69738057
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 13:50 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Het zit me inderdaad hoog ja. Om de een of andere reden vind ik het niet zo fijn als mensen stiekem in hun vuistjes lachen bij de gedachte dat het in Nederland erger gaat worden voor mensen zoals ik (moslims/allochtonen). Gek hè?
Voel jij je ook eens, zoals de gemiddelde nederlander zich de afgelopen jaren heeft gevoeld!

Ik zou je bevolkingsgroepje dan eens zelf gaan veroordelen en er afstand van nemen of beter, leer ze eens wat normen en waarden bij!!
Probleem opgelost!
pi_69738138
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 13:54 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik zeg dat de islam meer is dan alleen een religie. Het is wel degelijk ook een staatsinvulling. De sharia vormt daarbij een voorbeeld hoe je dat kan bewerkstelligen.
[..]

Dit is dus complete onzin?
Nee, de Sharia kan staatsinvulling zijn, voor diegene die het als staatsinvulling wensen. Pas dan is het een politieke ideologie, maar dan nog heeft het weinig met de Islam van doen. Het Engelse stuk is wat mij betreft dan ook een groot stuk bull-shit. "There can only be one law"- en dan dingen aanhalen die niet in de Koran voorkomen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_69738179
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 13:55 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Ja, ook hun daling is mee gecalculeerd. Maar die van de 'westerse' staat op dit moment in de min. Vergeleken met de groei van Moslims in het Westen zelf, zonder de nog te komen immigratie-stroom zullen er in circa 30/40 jaar meer allochtonen (moslims) dan autochtonen in NL wonen.
Met die twee partijen was ik eigenlijk niet bekend. Apart...
Zeker niet apart, omdat moslims er niet op stemden, maar daar hoor je niemand over. Bovendien is het flagrante nonsens dat in 30-40 jaar meer allochtonen dan autochtonen in NL wonen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_69738211
En dat gezeik over islam dit en islam dat van die halve zool Wilders. Ik heb gvd helemaal geen last van de islam. De islam vormt voor mij (en ons) geen enkele bedreiging. Het merendeel van de moslims in NL gaat gewoon iedere vrijdag naar de moskee, doet daar een gebedje en gaat weer naar huis. Net zoals christenen dat doen.

Waar wij last van hebben is de Marokkaanse kutjeugd, maar dat heeft dan weer geen ene hol te maken met de islam. Hetgeen dat Wilders doet is slim inspelen op de angsten van Nederlanders en hij gebruikt de islam als zondebok. Levensgevaarlijk die man.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 14:03:17 #105
97934 ASroma
Flamboyant
pi_69738362
"Niks integratie. Assimilatie!"

"Ik ga er als eerste met cement en stenen heen om die moskeeën dicht te metselen."

"Vrouwe Justitia heeft blinddoek verruild voor hoofddoek."

"Als je alle haatdragende teksten uit de Koran zou verwijderen, dan heb je een boekje net zo dik als de Donald Duck."

"Balkenende is een beroepslafaard."

wat een heerlijke man eindelijk die stinkmoslims het land uit. Dat is waar ons landje fout is gegaan, moslims eruit en rap een beetje! Die elite in Den Haag in die ivorentoren wordt in stand gehouden door de straatterroristen in Gouda. Geen monaco aan de maas, maar rabbat aan de maas. Het wordt tijd dat er eens wordt opgetreden, een omgedraaid generaal pardon. Het volk is het spuug en spuugzat, dit land gaat kapot aan de regeltjes van de zakkenvullers uit Brussel. Het wordt tijd dat de mensen de straten op trekken en muren om de moskeeen gaan bouwen, liever gister dan vandaag. Het is tijd mensen om ons te bewapenen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_69738478
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 13:56 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, de Sharia kan staatsinvulling zijn, voor diegene die het als staatsinvulling wensen. Pas dan is het een politieke ideologie, maar dan nog heeft het weinig met de Islam van doen. Het Engelse stuk is wat mij betreft dan ook een groot stuk bull-shit. "There can only be one law"- en dan dingen aanhalen die niet in de Koran voorkomen.
De sharia heeft niets met de islam te maken en moet daar totaal los van gezien worden? Als je de sharia gebruikt als staatsinvulling ben je niet-islamitisch bezig? Als ik je goed begrijp moet ik het dus los van elkaar zien. Islam als louter een religie en de sharia als staatsinvulling die gebaseerd is op zichzelf. Merkwaardig dat er islamitische landen zijn waarbij het hand in hand gaat en men doet voorkomen dat het onafscheidelijk is.

Als de Koran door moslims als dé waarheid wordt gezien en seculiere wetgeving botst met de inhoud van de Koran is dat dus goed mogelijk. Dat impliceert dat de Koran niet als dé waarheid wordt gezien.

Je hebt in de islam dus hetzelfde als in het christendom waarbij je onderscheid moet maken tussen het wereldlijke en het goddelijke.
pi_69738538
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 13:55 schreef Henk-B het volgende:

[..]

Voel jij je ook eens, zoals de gemiddelde nederlander zich de afgelopen jaren heeft gevoeld!
De gemiddelde Nederlander bestaat niet. De meeste Nederlanders hebben overigens nog altijd geen PVV gestemd.
quote:
Ik zou je bevolkingsgroepje dan eens zelf gaan veroordelen en er afstand van nemen of beter, leer ze eens wat normen en waarden bij!!
Probleem opgelost!
Wat een idioterie! Leer jij autochtone criminelen en hooligans ook normen en waarden bij in je vrije tijd? Het is mijn taak niet om mensen op te voeden. Ik weet me prima te gedragen en ik ben beter geïntegreerd dan menig autochtonen Nederlander. Ik wens dan ook als een individu bekeken te worden en niet in een hokje te worden gepropt vanwege mijn achtergrond. Als ik niets misdaan heb hoef ik ook niet voor iemand anders gedrag te boeten of er op aangesproken te worden.
Het probleem wordt opgelost wanneer de (xenofobische) kronkel verdwijnt uit het hoofd van mensen zoals jij.
pi_69738596
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 14:08 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

De gemiddelde Nederlander bestaat niet. De meeste Nederlanders hebben overigens nog altijd geen PVV gestemd.
[..]

Wat een idioterie! Leer jij autochtone criminelen en hooligans ook normen en waarden bij in je vrije tijd? Het is mijn taak niet om mensen op te voeden. Ik weet me prima te gedragen en ik ben beter geïntegreerd dan menig autochtonen Nederlander. Ik wens dan ook als een individu bekeken te worden en niet in een hokje te worden gepropt. Als ik niets misdaan heb hoef ik ook voor iemand anders gedrag te boeten of er op aangesproken te worden.
Het probleem wordt opgelost wanneer deze (xenofobische) kronkel verdwijnt uit het hoofd van mensen zoals jij.
De meeste Nederlanders hebben niet eens gestemd. Daar hoor je dan weer niemand over.
pi_69738665
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 13:37 schreef brascoo het volgende:

[..]

Je bedoelt iemand als:
quote:
BTW Wilde Wilders niet minimaal 1 jaar geven voor openlijke geweldpleging???
  vrijdag 5 juni 2009 @ 14:13:34 #110
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_69738686
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 13:58 schreef KoosVogels het volgende:
En dat gezeik over islam dit en islam dat van die halve zool Wilders. Ik heb gvd helemaal geen last van de islam. De islam vormt voor mij (en ons) geen enkele bedreiging. Het merendeel van de moslims in NL gaat gewoon iedere vrijdag naar de moskee, doet daar een gebedje en gaat weer naar huis. Net zoals christenen dat doen.

Waar wij last van hebben is de Marokkaanse kutjeugd, maar dat heeft dan weer geen ene hol te maken met de islam. Hetgeen dat Wilders doet is slim inspelen op de angsten van Nederlanders en hij gebruikt de islam als zondebok. Levensgevaarlijk die man.
Kort, krachtig en helemaal waar!
  Moderator vrijdag 5 juni 2009 @ 14:15:54 #111
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_69738753
christenen gaan heul niet naar de moskee op vrijdag
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 14:18:13 #112
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_69738838
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 14:08 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

[..]

Wat een idioterie! Leer jij autochtone criminelen en hooligans ook normen en waarden bij in je vrije tijd? Het is mijn taak niet om mensen op te voeden. Ik weet me prima te gedragen en ik ben beter geïntegreerd dan menig autochtonen Nederlander. Ik wens dan ook als een individu bekeken te worden en niet in een hokje te worden gepropt vanwege mijn achtergrond. Als ik niets misdaan heb hoef ik ook niet voor iemand anders gedrag te boeten of er op aangesproken te worden.
Het probleem wordt opgelost wanneer de (xenofobische) kronkel verdwijnt uit het hoofd van mensen zoals jij.
Ik heb echt enorm veel gezocht naar autochtone criminelen zodat ik ze zou kunnen opvoeden, maar ben er in hartje Rotterdam nog geen 1 tegengekomen. Het waren altijd die andere waarmee ik een confrontatie had of zag dat ze iets crimineels deden.

Geen kronkel in mijn kop hoor, allemaal gebaseerd op feiten en eigen ervaringen.

Kom eens uit die slachtofferrol, zou je goed doen!

En weet je wat het grappige is, ik heb Kaapveridanen, Surinamers en Antiliaanen in mijn familie en die hebben precies dezelfde mening over marokkanen, grappig he??
Ik ben dus geen racistje, want ik heb zelf Allochtonen in mijn familie!
pi_69738919
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 14:13 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Kort, krachtig en helemaal waar!
Ik weet het ook niet
pi_69738931
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 14:18 schreef Henk-B het volgende:

[..]

Ik heb echt enorm veel gezocht naar autochtone criminelen zodat ik ze zou kunnen opvoeden, maar ben er in hartje Rotterdam nog geen 1 tegengekomen. Het waren altijd die andere waarmee ik een confrontatie had of zag dat ze iets crimineels deden.

Geen kronkel in mijn kop hoor, allemaal gebaseerd op feiten en eigen ervaringen.

Kom eens uit die slachtofferrol, zou je goed doen!
moet je eens binnenlopen bij de clubdag van Feijenoord
  vrijdag 5 juni 2009 @ 14:21:51 #115
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_69738951
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 14:21 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Vaak geweest, nooit problemen gehad!
Er werd mij ook nooit gevraagd of ik ruzie zocht!

NEXT!
  vrijdag 5 juni 2009 @ 14:22:47 #116
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_69738984
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 14:21 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Kom jij maar eens naar spangen, wil je een keertje afspreken?

EDIT: Woonplaats Wageningen!!!!
pi_69738991
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 14:21 schreef Henk-B het volgende:

[..]

Vaak geweest, nooit problemen gehad!
Er werd mij ook nooit gevraagd of ik ruzie zocht!

NEXT!
pi_69739025
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 14:22 schreef Henk-B het volgende:

[..]

Kom jij maar eens naar spangen, wil je een keertje afspreken?

EDIT: Woonplaats Wageningen!!!!
gestudeerd in Rotterdam, gewoont in jawel SPANGEN, nooit problemen gehad

NEXT
  vrijdag 5 juni 2009 @ 14:25:38 #119
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_69739074
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 14:24 schreef devlinmr het volgende:

[..]

gestudeerd in Rotterdam, gewoont in jawel SPANGEN, nooit problemen gehad

NEXT
Wanneer in 1946?
pi_69739158
- knip -

[ Bericht 97% gewijzigd door sp3c op 05-06-2009 14:29:57 ]
  vrijdag 5 juni 2009 @ 14:30:01 #121
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_69739208
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 14:28 schreef devlinmr het volgende:

[..]

ja zoiets, toen ben ik in jouw huis gaan wonen dat leeg stond toen jij je duitse vriendjes een jaar eerder achterna was gegaan.
Hahahahaha

Heerlijk!!!

En die heeft dan ook nog een dochter
  vrijdag 5 juni 2009 @ 14:31:23 #122
104871 remlof
Europees federalist
pi_69739265
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 13:58 schreef KoosVogels het volgende:

Hier sluit ik me helemaal bij aan.

Maar gelukkig, hoe groot de overwinning van de PVV ook lijkt: de meeste mensen hebben niet eens gestemd en van diegenen die gestemd hebben heeft nog geen vijfde op de PVV gestemd. Het valt allemaal nog wel mee dus.
pi_69739288
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 14:30 schreef Henk-B het volgende:

[..]

Hahahahaha

Heerlijk!!!
ff serieus. In Wageningen leven 171 nationaliteiten zonder enig probleem bij elkaar. Ik weet het niet zeker maar volgens mij zijn dat er meer dan in Rotterdam
  vrijdag 5 juni 2009 @ 14:32:11 #124
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_69739296
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 14:31 schreef remlof het volgende:

[..]

Hier sluit ik me helemaal bij aan.

Maar gelukkig, hoe groot de overwinning van de PVV ook lijkt: de meeste mensen hebben niet eens gestemd en van diegenen die gestemd hebben heeft nog geen vijfde op de PVV gestemd. Het valt allemaal nog wel mee dus.
Inderdaad. De PvdA heeft eigenlijk ook niet eens zoveel verloren.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 14:35:10 #125
104871 remlof
Europees federalist
pi_69739396
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 14:32 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Inderdaad. De PvdA heeft eigenlijk ook niet eens zoveel verloren.
Meer dan ik verwacht had. Ook opvallend is dat dat in verschillende grote steden D66 de meeste stemmen heeft gekregen
  vrijdag 5 juni 2009 @ 14:42:09 #126
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_69739639
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 14:35 schreef remlof het volgende:

[..]

Meer dan ik verwacht had. Ook opvallend is dat dat in verschillende grote steden D66 de meeste stemmen heeft gekregen
Ik vind het eigenlijk veel opvallender dat uit de uitslag te herleiden valt dat de opmars van de PVV bij deze verkiezingen voor het grootste deel te wijten is aan het PvdA en CDA electoraat dat deze partijen de rug heeft toegekeerd ten voordele van de PVV.
Wat ik dan niet begrijp is de regelmatige terugkerende oordeel over het profiel van de gemiddelde PVV-stemmer die dom en achterlijk is. Zolang deze kiezers op de PvdA of CDA stemmen is het dus blijkbaar wel kies en is er geen enkele aanleiding daarover een oordeel te vellen.
Dat heet onverkort een dubbele moraal.
pi_69739754
Even ter herhaling, iemand had een lijstje gepost met kenmerken van extreem-rechts, ik borduur daarop voort.

Dit is mijn eerste post hierover: PVV "wint" Europese verkiezingen
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 13:28 schreef EipNiC het volgende:
Hierbij geeft hij niet aan dat rassen niet gelijkwaardig zijn. Hij geeft aan dat dit Nederland (otw het Westen) is, en deze niet compatable is met andere nationaliteiten.
1. Als hij allochtonen een "contract" wil laten tekenen, waar staat wat je mag doen en laten op straffe van uitzetting, impliceert dat op zijn minst een minderwaardigheid. Hij wil moslims bijvoorbeeld ook anders straffen, nu zijn moslims natuurlijk geen "ras", maar het zijn bepaalde bevolkingsgroepen (Turken/Marokkanen) die hij daarmee voor ogen heeft en die praktisch het onderwerp zullen zijn van die straffen. Daarnaast heeft hij ook aangegeven dat zijn utopie van Nederland, een Nederland zonder migranten is:

"Migranten bestaan" "hun hypothetische afwezigheid binnen de Nederlandse realiteit mag dan wel mijn utopia zijn, maar is niet realistisch"
Interview van Wilders met het Duitse persbureau DPA

Verder zegt hij:

"Veel fundamentele problemen in Nederland, zoals infrastructuur, files, huisvestingsproblemen en de verzorgingsstaat, kun je rechtstreeks
toeschrijven aan*/in verband brengen met* migranten."
Geert Wilders in interview met DPA, 3 januari 2008

*vertaald van: "directly related to"

Over het "anders straffen":

"Stuur de moslims die problemen veroorzaken het land uit,
met familie en al."
Geert Wilders, HP/De Tijd, 12 december 2007

Tenslotte, niet zijn minste uitspraak:

“Mocht het ooit tot rassenrellen komen, wat ik dus echt niet wil, dan hoeft daarvan niet bij voorbaat een negatieve werking uit te gaan.”
Geert Wilders, Volkskrant, 9 oktober 2004

Rassenrellen zijn niet per definitie negatief!?
quote:
Daar heeft hij simpelweg een goed punt. Maar hij stelt niets voor waaruit blijkt dat culturele verschillen de basis leggen voor sociale verschillen binnen de maatschappij. "Iedereen die moslim is, mag niet bij de AH werken'' of ''Moslims mogen niet naar school en krijgen geen subsidie als ze een bedrijf starten''. Dergelijke teksten zul je nergens van terug vinden. Dit is al eerder een vorm van realiteit. Waarvan de schuld niet bij Wilders te leggen valt. HIj verergd de sociale verschillen op zijn minst door de invloed die hij heeft op de meningen van burgers.
2.Hier benadrukt hij ook de culturele verschillen:

"Onze cultuur een betere is dan die van veel immigranten."
Geert Wilders, HP/De Tijd, 12 december 2007

Verder zegt hij:

"Een op de vijf Marokkaanse jongeren staat als verdachte bij de politie geregistreerd. Hun gedrag vloeit voort uit hun religie en cultuur."

De straat/gansgter/macho-cultuur heeft er dus niets mee te maken?!
quote:
Dat is inderdaad een van de 2...
3. In de context van mensenrechten verder:

Hij wil een soort van "Guantanamo Bay" invoeren in Nederland, waar hij mensen zonder bewijs kan vasthouden:

http://www.pvv.nl/index.php?option=com_deeppockets&task=contShow&id=425&Itemid=21

Daarnaast wil hij de Koran verbieden.
quote:
Dit is natuurlijk iets heel anders. Waar punt 4 op doeld is dat hij democratische wegen omzijlt, d.m.v. geweld om aan de macht te komen. Wat jij hier quote zijn standpunten die hij aan de man brengt met woorden, niet geweld. Zal ik een voorbeeld geven van punt 4 ? Kijk naar het CDA die troepen stuurt naar Afganistan en Irak om hun standpunten met geweld over te brengen.
4.Hij schuwt geweld in ieder geval niet. Verder wil hij het leger (!) inzetten in Gouda:

http://www.telegraaf.nl/b(...)r_naar_Gouda___.html
quote:
Dit komt tog helemaal niet overheen met de stelling. Of je moet denken dat hij implicieerd om de trias politica omver te gooien wanneer hij aan de macht komt o.i.d. ?
5.Hij respecteert de Trias Politica inderdaad niet. De rechter is onafhankelijk en dat hoort hij te respecteren. Daarnaast zijn we niet vergeten dat hij wegliep tijdens besprekingen in de Tweede Kamer:

http://www.rtl.nl/(/finan(...)crisisplan_debat.xml

Respectvol tegenover de kiezer die die regering gekozen heeft? Nee. Respectvol tegenover het democratisch proces? Nee.
quote:
In theorie is het mogenlijk om via democratische wegen de democratie afte schaffen, wat uiteindelijk dus een democratisch politiek-stelsel is. Maar goed, het is natuurlijk een kul quote. Hij is en blijft een gekozen partijleider.
6. Nee, hij is geen gekozen partijleider, hij is als enige lid van de PVV. Hij is een gekozen volksvertegenwoordiger, dat is iets anders.

Alleen Wilders lid PVV:
http://www.nrc.nl/binnenl(...)leen_Wilders_lid_PVV

Tenslotte:"Monitor racisme" bestempelt de PVV als extreem rechts: http://www.monitorracisme.nl/content.asp?PID=251&LID=1
  vrijdag 5 juni 2009 @ 14:48:30 #128
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_69739867
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 14:42 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik vind het eigenlijk veel opvallender dat uit de uitslag te herleiden valt dat de opmars van de PVV bij deze verkiezingen voor het grootste deel te wijten is aan het PvdA en CDA electoraat dat deze partijen de rug heeft toegekeerd ten voordele van de PVV.
Wat ik dan niet begrijp is de regelmatige terugkerende oordeel over het profiel van de gemiddelde PVV-stemmer die dom en achterlijk is. Zolang deze kiezers op de PvdA of CDA stemmen is het dus blijkbaar wel kies en is er geen enkele aanleiding daarover een oordeel te vellen.
Dat heet onverkort een dubbele moraal.
Nou ja, je zou 2 zetels al kunnen toeschrijven aan de anti-europa stemmers die de vorige keer nog op Europa Transparant hebben gestemd. Lijkt me dat de PvdA-stemmen eerder richting D'66 zijn gegaan.
pi_69739890
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 14:45 schreef Meh7 het volgende:
knip - verhaal-
quote:
PVV 16%
Niet-PVV 84%

Waar praten we over?
Je maakt je dus wel degelijk druk om die 16%.
pi_69740003
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 14:49 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

[..]

Je maakt je dus wel degelijk druk om die 16%.
Daar had ik al op gereageerd:
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 12:33 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Dat is zeker waar, maar we moeten het wel in de context blijven bekijken. De PVV is niet "het volk". Wilders had het gisteravond ook constant over "de kiezer" die niet genegeerd mag worden. Er zijn echter veel meer mensen die er bewust voor gekozen hebben om niet op de PVV te kiezen. Dat terwijl de PVV zich neergezet heeft als anti-alles, tegen iedereen, de partij van geen compromissen, alleen en onafhankelijk in europa etcetera. De kiezer mag inderdaad niet genegeerd worden, maar 84% mag nog minder genegeerd worden dan 16%.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 14:54:06 #131
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_69740058
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 14:48 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Nou ja, je zou 2 zetels al kunnen toeschrijven aan de anti-europa stemmers die de vorige keer nog op Europa Transparant hebben gestemd. Lijkt me dat de PvdA-stemmen eerder richting D'66 zijn gegaan.
Gelet het aantal zetels dat de PvdA heeft verloren (4 zetels) en D'66 heeft gewonnen en buiten dat de opkomst is dat helemaal niet met zekerheid te stellen.

In elk geval ga ik voor nu even af op de analyse van de NOS.
pi_69740116
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 14:52 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Daar had ik al op gereageerd:
[..]
Oh ok die post had ik niet gezien .

Zit wat in je betoog maar nog belangrijker 60% van de stemgerechtigden zou niet genegeerd mogen worden maar dat is een andere discussie.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 14:57:19 #133
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_69740200
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 14:54 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Gelet het aantal zetels dat de PvdA heeft verloren (4 zetels) en D'66 heeft gewonnen en buiten dat de opkomst is dat helemaal niet met zekerheid te stellen.

In elk geval ga ik voor nu even af op de analyse van de NOS.
Ik heb er verder ook geen gegevens van hoor, maar als ik zou moeten gokken zou ik zeggen dat die vier zetels bestaan uit de twee van Europa Transparant, eentje van CDA en eentje van VVD.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 15:01:03 #134
257175 iemandmoethetdoen
nietallesiswathetlijkt
pi_69740318
Na het lezen hier op Fok dat de wilders aanhangers toch te lui en te dom zouden zijn om te gaan stemmen vindt ik deze uitkomst toch wel een lange neus waard!

2 stemmen voor de PVV uit mijn gezin want uiteraard zijn we wel gaan stemmen, dus vooral doorgaan met PVV stemmers belachelijk te maken, noem de PVV van mijn part ultra extreem rechts en let is op hoe die partij blijft groeien, verder vooral Wilders uitsluiten binnen de politiek en zie de PVV verder groeien, heerlijk om de (s)linkse rakkers nerveus te zien worden, op naar de binnenlandse verkiezingen, k'heb er zin an.

Ps; houdt je niet in om mij neo nazie of skinhead of van mijn part untermensch te noemen, vinden we hier prachtig, al dat loze (s)linkse gemiep!!
Als je links kijkt, zie je rechts niets!
  vrijdag 5 juni 2009 @ 15:03:01 #135
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_69740376
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 14:57 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Ik heb er verder ook geen gegevens van hoor, maar als ik zou moeten gokken zou ik zeggen dat die vier zetels bestaan uit de twee van Europa Transparant, eentje van CDA en eentje van VVD.
Ik raad dat er een hoop kiezers van de PvdA naar de PVV zijn overgestapt zoals het verleden heeft laten zien dat de PvdA kiezers verloor aan de LPF.
Dat die tokkies op de PvdA stemmen maakt evenwel niets uit, maar op de PVV des te meer.
pi_69740530
Wilders stelt kamervragen over een stemlokaal in een moskee

Ik word daar best droevig van. Met een beetje pech wordt die partij straks een van de grootste in NL. In dat geval zal Wildes moeten regeren. En dat terwijl nog steeds hoofdzaken niet bijzaken kan scheiden. Wilders, ik wil suggesties voor de betuigeling van de crisis en een plan voor de vergrijzing.

Het scheelt mij werkelijk geen reet waar de fok er wordt gestemd.
pi_69740706
waar kan je zien hoeveel % een stad heeft gestemd op een partij?
pi_69740927
quote:
Precies.

Bakellende en Bos:

"Geloof ons maar, er is geen Marokkanenprobleem en de kredietcrisis is zo over; no problemo."
pi_69740947
wilders

links nederland

blijf je kop in het zand steken en wilders belachelijk maken
  vrijdag 5 juni 2009 @ 15:21:31 #140
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_69741048
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 15:12 schreef fespo het volgende:
waar kan je zien hoeveel % een stad heeft gestemd op een partij?
http://europakiest.nos.nl/uitslag

En dan 'Per Gemeente'
pi_69741065
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 15:17 schreef TimMer1981 het volgende:

"Geloof ons maar, er is geen Marokkanenprobleem en de kredietcrisis is zo over; no problemo."
Gelukkig stikt Wilders van de ideeen om de kredietcrisis op te lossen. Wat was het ook alweer? Geef iedereen 500 euri's
pi_69742995
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 15:17 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Precies.

Bakellende en Bos:

[ afbeelding ]

Over hun wil ik het nog niet eens hebben. Vind de huidige regering maar niks, die kunnen alleen maar geld over de balk smijten.
Enige waar ik me nog een beetje in kan vinden is D66.
pi_69743041
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 15:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Gelukkig stikt Wilders van de ideeen om de kredietcrisis op te lossen. Wat was het ook alweer? Geef iedereen 500 euri's
Daarom. Laat 'm maar zover komen dat ie gaat regeren. Hij en z'n partij zullen ook afgestraft worden.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 16:16:53 #144
18159 Dlocks
pi_69743066
In Nederland zijn ca 12.300.000 stemgerechtigden. Er zijn 36,5% stemgerechtigden komen opdagen. Dat zijn 4.489.500 Nederlanders. Daarvan stemde 17% op de PVV.

Gisteren hebben dus slechts 83.215 Nederlanders hun stem aan de PVV gegeven.

Dus van de 12.300.000 stemgerechtigden heeft slechts 0,676% gestemd op de PVV. Lekker belangrijk
pi_69743137
Nulletje te weinig
pi_69743164
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 16:16 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Daarom. Laat 'm maar zover komen dat ie gaat regeren. Hij en z'n partij zullen ook afgestraft worden.
LPF all over again
pi_69743230
Ik denk dat als de PVV in de regering komt er vooral veel gerel en geruzie zal zijn.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 16:26:03 #148
18159 Dlocks
pi_69743413
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 16:18 schreef buachaille het volgende:
Nulletje te weinig
Whoeps Was een 4 te weinig. Ik gebruikte 489.500 i.p.v 4.489.500. Vond het al zo laag uitvallen
  vrijdag 5 juni 2009 @ 16:29:11 #149
97934 ASroma
Flamboyant
pi_69743537
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 16:16 schreef Dlocks het volgende:
In Nederland zijn ca 12.300.000 stemgerechtigden. Er zijn 36,5% stemgerechtigden komen opdagen. Dat zijn 4.489.500 Nederlanders. Daarvan stemde 17% op de PVV.

Gisteren hebben dus slechts 83.215 Nederlanders hun stem aan de PVV gegeven.

Dus van de 12.300.000 stemgerechtigden heeft slechts 0,676% gestemd op de PVV. Lekker belangrijk
en dan zeggen ze dat er alleen laagopgeleiden op de pvv stemmen
  vrijdag 5 juni 2009 @ 16:29:36 #150
18159 Dlocks
pi_69743558
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 16:26 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Whoeps Was een 4 te weinig. Ik gebruikte 489.500 i.p.v 4.489.500. Vond het al zo laag uitvallen
Herkansing:

Gisteren hebben dus slechts 763.215 Nederlanders hun stem aan de PVV gegeven.

Dus van de 12.300.000 stemgerechtigden heeft slechts 6,205% gestemd op de PVV. Lekker belangrijk Toch nog aardig wat.
pi_69743652
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 16:29 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Herkansing:

Gisteren hebben dus slechts 763.215 Nederlanders hun stem aan de PVV gegeven.

Dus van de 12.300.000 stemgerechtigden heeft slechts 6,205% gestemd op de PVV. Lekker belangrijk Toch nog aardig wat.
Ik schat, als er landelijke verkiezingen waren, dit zou kunnen oplopen tot 10%.
Maar goed, dit duurt nog lang. Laat ze eerst maar 'spelen' in het EP.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 16:43:09 #152
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_69744088
Prachtig topic vol met rationalisaties waarom mensen toch vooral niet extreem rechts of racistisch zijn
Ga zo door
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_69744396
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 16:43 schreef kingmob het volgende:
Prachtig topic vol met rationalisaties waarom mensen toch vooral niet extreem rechts of racistisch zijn
Ga zo door
Sarcasme?
pi_69746276
PVV .wat hebben ze mooi gewonnen ..en de PvdA gehalveerd
Je zou toch verwachten dat een allochtoon wel op de PvdA stemt want die praten alles goed of ontkennen dat er problemen zijn. etc.
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  vrijdag 5 juni 2009 @ 18:04:59 #155
58560 Oksel
Gezellig.
pi_69746648
Jammer dat de Nederlandse verkiezingen pas over 2 jaar zijn.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 18:11:07 #156
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_69746830
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 16:52 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Sarcasme?
Half. Ik vind het oprecht vermakelijk, maar natuurlijk niet op een respectvolle manier.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 18:13:57 #157
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_69746916
Verder blijft het opvallend dat het CDA na jaren lang nog steeds overal tussendoor weet te sneaken. Voor de zoveelste keer worden ze als grootste amper benoemt en op die manier is het dus een status quo geworden.

Vreemd genoeg lijken PVV stemmer daar geen problemen mee te hebben vanwege een irrationele PvdA haat. Die haat is neem ik aan een puberale afzetting van een oude gevestigde orde, maar ze lijken niet door te hebben wat de echte gevestigde orde is. Lijkt me een gevolg van de Fortuyn erfenis, die die blinde vlek als feit heeft verspreid.
pi_69748103
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 18:13 schreef kingmob het volgende:
Verder blijft het opvallend dat het CDA na jaren lang nog steeds overal tussendoor weet te sneaken. Voor de zoveelste keer worden ze als grootste amper benoemt en op die manier is het dus een status quo geworden.

Vreemd genoeg lijken PVV stemmer daar geen problemen mee te hebben vanwege een irrationele PvdA haat. Die haat is neem ik aan een puberale afzetting van een oude gevestigde orde, maar ze lijken niet door te hebben wat de echte gevestigde orde is. Lijkt me een gevolg van de Fortuyn erfenis, die die blinde vlek als feit heeft verspreid.
Idd, spijker op zijn kop. Op de 8 jaar paars na, heeft het CDA sinds zijn bestaan altijd in de regering gezeten.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 19:04:03 #159
168739 Red_85
'echt wel'
pi_69748522
quote:
Precies het probleem van het moment. Alleen er is 1 verschil. Wilders krijgt zijn mensen mee op straat en die enge halsema krijgt haar mensen mee in de kamer, dat vind ik eigenlijk nog enger want die mensen op straat hebben niets te zeggen in dit land. Behalve dan eens in de 4 jaar...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_69748999
Ik geniet echt van dit topic. Al die zure gezichtjes en kromme redenaties.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 19:30:41 #161
168739 Red_85
'echt wel'
pi_69749370
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 19:19 schreef JamesWarrenJones het volgende:
Ik geniet echt van dit topic. Al die zure gezichtjes en kromme redenaties.
Prachtig dat links nou eens op zn muil gaat.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_69749842
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 16:29 schreef ASroma het volgende:

[..]

en dan zeggen ze dat er alleen laagopgeleiden op de pvv stemmen
Ik denk eerder D66 als ik zijn rekensommetje zie, wat overigens een sommetje basisschoolniveau is... Die hele som slaat trouwens als een lul op een drumstel want waar komt in jesusnaam die aanname vandaan dat er bij de overige 60% van de stemmers geen enkele PVV-stemmer zit?

PVV overigens is qua opleidingsniveau vergelijkbaar met de overige partijen, alleen de leeftijd van de gemiddelde is voornamelijk hoger. Tsja, verstand komt met de jaren he...

Alhoewel ik ook steeds meer jongeren richting PVV zie trekken, dus Nederland gaat een mooie toekomst tegemoet.
pi_69749873
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 19:30 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat dus
  vrijdag 5 juni 2009 @ 19:44:34 #164
18159 Dlocks
pi_69749881
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 18:50 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Idd, spijker op zijn kop. Op de 8 jaar paars na, heeft het CDA sinds zijn bestaan altijd in de regering gezeten.
Het CDA zit inderdaad al sinds 1918 (dus inclusief periode voor de fusie van ARP, CHU en KVK) non stop in de regering. En dan ook nog eens bijna altijd als grootste partij.

En van 2002 t/m 2006 heeft het CDA het voorelkaar gekregen dat we na een kleine vijf jaar alweer bij kabinet Balkenende IV zijn zitten. Twee kabinetten in vier jaar tijd naar de kloten geholpen.

En maar schelden op de PVDA
pi_69749915
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 19:44 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Het CDA zit inderdaad al sinds 1918 (dus inclusief periode voor de fusie van ARP, CHU en KVK) non stop in de regering. En dan ook nog eens bijna altijd als grootste partij.

En van 2003 t/m 2006 heeft het CDA het voorelkaar gekregen dat we in 4 jaar tijd alweer bij kabinet Balkenende IV zijn zitten. Twee kabinetten in vier jaar tijd naar de kloten geholpen.

En maar schelden op de PVDA
Sinds de PvdA is het helemaal hollend achteruit gegaan, laat ik dat even voorop stellen. Maar inderdaad, ben het met je eens: het CDA is ook een zak stront.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 5 juni 2009 @ 19:50:30 #166
163650 Greys
pi_69750080
quote:

[..]

Behalve Femke en de haren.
Die hebben genoten en waren blij en dat hebben we geweten ook
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 5 juni 2009 @ 19:52:38 #167
93664 waht
Mushir
pi_69750173
quote:

[..]

J4 3chttt h3?!!!!!!!!!!!! Eindelijk is links helemaal van de kaart verdwenen!!!!!!!!!!1111einz!@!!!!~~~!!!!!!!!

Die vieze linksen bij de VVD, CDA hebben verloren. De überrechtsen bij Groenlinks en D66 gaan keihard samenwerken met de oppermachtige PVV!!!111 Wilders 4 Pr351D3N7!!111.
[/inleven in de psyche van de gemiddelde PVV-stemmert]

The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 19:53:21 #168
18159 Dlocks
pi_69750194
quote:

[..]

Hangt ervanaf wat jij onder links verstaat. PVV stemmers zien meestal alles wat niet PVV is als links. Dan heeft rechts (PVV) 17% van de stemmen en links (de rest) 83% van de stemmen.

Misschien dat jij de VVD nog mee rekent. Dan heeft rechts 28,4% van de stemmen en links 71,6% van de stemmen.
pi_69750558
quote:

[..]

pi_69750567
quote:

[..]

Ondertussen is er bijna niemand meer over die met de PVV samen wil werken. Goed gedaan Wilders, ga zo door!
pi_69750657
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 20:03 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Ondertussen is er bijna niemand meer over die met de PVV samen wil werken. Goed gedaan Wilders, ga zo door!
Nu heb je ons echt tuk hoor. Nu kunnen we vast niet meer slapen vannacht. En Geert ook niet!

pi_69750681
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 20:05 schreef JamesWarrenJones het volgende:

[..]

Nu heb je ons echt tuk hoor. Nu kunnen we vast niet meer slapen vannacht. En Geert ook niet!

Wat heb je eraan als je de grootste partij wordt, terwijl niemand je serieus neemt?
pi_69750719
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 20:05 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Wat heb je eraan als je de grootste partij wordt, terwijl niemand je serieus neemt?
Niemand ?
dom figuur
  vrijdag 5 juni 2009 @ 20:08:53 #174
111528 Viajero
Who dares wins
pi_69750795
quote:

[..]

Gaat die vrijheid van meningsuiting ook voor Moslim imams gelden? De PVV is wel degelijk extreem rechts.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_69750813
PVV maakt nog kans op een extra zetel:

http://www.nu.nl/algemeen(...)-op-extra-zetel.html
  vrijdag 5 juni 2009 @ 20:10:01 #176
18159 Dlocks
pi_69750846
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 20:05 schreef JamesWarrenJones het volgende:

[..]

Jij kunt gewoon slapen omdat je niet snapt dat de PVV 0,0 inbreng kan en zal hebben in de EU. Jij kunt gewoon slapen omdat je denk'iets gewonnen te hebben. Jij kunt gewoon slappen omdat je blijkbaar niet snapt dat je simpelweg helemaal niets gewonnen hebt.

Of misschien snap ik het niet. Wat heeft de PVV gewonnen? Of nog beter, wat heeft de aanhang van de PVV nu gewonnen? Wat ga jij er op vooruit?

En dan een Wilders die het schande vindt dat Nederlandse partijen hem bij voorbaat zullen uitsluiten. Hij vindt dat je dat niet kunt maken. Vervolgens sluit hij zelf GL bij voorbaat uit. Hoe bedoel je meten met twee maten.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 20:11:56 #177
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_69750913
Heerlijk om te zien dat sommige mensen er niet mee om kunnen gaan.

"Boohoo , PVV heeft veel stemmen gekregen"
"Allemaal nazi's die PVV stemmers"
"PVV stemmers zijn dom"
"Alleen mensen tokkies met VMBO stemmen op de PVV"
"Terug naar 1932"
"Alleen IQ-loze mensen stemmen op de PVV"

Waarschijnlijk ben ik er nog een paar vergeten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben inmiddels overleden
  vrijdag 5 juni 2009 @ 20:14:09 #178
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_69751014
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 20:10 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Jij kunt gewoon slapen omdat je niet snapt dat de PVV 0,0 inbreng kan en zal hebben in de EU. Jij kunt gewoon slapen omdat je denk'iets gewonnen te hebben. Jij kunt gewoon slappen omdat je blijkbaar niet snapt dat je simpelweg helemaal niets gewonnen hebt.

Of misschien snap ik het niet. Wat heeft de PVV gewonnen? Of nog beter, wat heeft de aanhang van de PVV nu gewonnen? Wat ga jij er op vooruit?

En dan een Wilders die het schande vindt dat Nederlandse partijen hem bij voorbaat zullen uitsluiten. Hij vindt dat je dat niet kunt maken. Vervolgens sluit hij zelf GL bij voorbaat uit. Hoe bedoel je meten met twee maten.
Dat laatste is wel begrijpelijk , PVV en GL is ongeveer hetzelfde als Soennieten en Sji 'ieten (waarschijnlijk verkeerd gespeld ) in Irak
pi_69751130
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 20:06 schreef qonmann het volgende:

[..]

Niemand ?
dom figuur
Wilders heeft zich in een zodanige situatie gepositioneerd, dat je of met hem bent of tegen hem. Hij heeft tegen alle gevestigde partijen aangeschopt. Hij heeft de onderbuik van Nederland op tientallen verschillende manieren proberen aan te spreken. Hij heeft zich in de calimero-rol gezet door te spreken over een cordon sanitaire, door weg te lopen uit de Tweede Kamer, door de rechtszaak tegen hem een politiek proces te noemen.

Wat heeft hij bereikt? 17% van de stemmen. 83%(!) heeft er voor gekozen om niet op Wilders te stemmen. Vier linkse partijen geven uitdrukkelijk aan dat ze nooit met hem in een coalitie zullen stappen.

Wilders loopt nu al een aantal jaar te kankeren tegen iedereen en alles. Iedereen die hem wilde steunen kon dat gisteren doen, dat is niet gebeurd.

Komt nog bij dat Wilders voor een groot deel van zijn plannen een 2/3 meerderheid nodig heeft (voor het wijzigen van de Grondwet), hoe gaat hij dat ooit voor elkaar krijgen?
pi_69751131
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 20:09 schreef qonmann het volgende:
PVV maakt nog kans op een extra zetel:

http://www.nu.nl/algemeen(...)-op-extra-zetel.html
Gedeelde eerste plek zou mooi zijn.
pi_69751185
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 20:11 schreef Enchanter het volgende:
Heerlijk om te zien dat sommige mensen er niet mee om kunnen gaan.

"Boohoo , PVV heeft veel stemmen gekregen"
"Allemaal nazi's die PVV stemmers"
"PVV stemmers zijn dom"
"Alleen mensen tokkies met VMBO stemmen op de PVV"
"Terug naar 1932"
"Alleen IQ-loze mensen stemmen op de PVV"

Waarschijnlijk ben ik er nog een paar vergeten
SPOILER
Deze ben je vergeten:
PVV "wint" Europese verkiezingen
pi_69751218
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 20:16 schreef Specularium het volgende:

[..]

vrijdag 5 juni 2009 @ 20:44:09 #183
18159 Dlocks
pi_69752259
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 20:16 schreef Specularium het volgende:

[..]

Nog een zetel naar de PVV is nog minder invloed voor Nederland in Brussel. De PVV heeft van te voren aangegeven zich niet aan te sluiten bij een fractie met als gevolg dat de PVV 0,0 in te brengen heeft in de EU.
pi_69753484
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 13:13 schreef Meki het volgende:

[..]

Ik kies liever voor een kogel dan voor de Islam.
pi_69753851
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 19:52 schreef waht het volgende:

[..]

J4 3chttt h3?!!!!!!!!!!!! Eindelijk is links helemaal van de kaart verdwenen!!!!!!!!!!1111einz!@!!!!~~~!!!!!!!!

Die vieze linksen bij de VVD, CDA hebben verloren. De überrechtsen bij Groenlinks en D66 gaan keihard samenwerken met de oppermachtige PVV!!!111 Wilders 4 Pr351D3N7!!111.

Dit dramatische zinnen komen toch echt uit jouw eigen minder bedeelde geest.
X
X
X
pi_69756543
quote:

[..]

Dan zou ik eens goed gaan nadenken als ik jou was

Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  vrijdag 5 juni 2009 @ 22:56:05 #187
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_69756749
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 22:48 schreef nokwanda het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Oh ze hebben beide een vogel in hun embleem en ze gebruiken het woord VRIJHEID

OH NOOOOOOOOOOEEEEEEEEEEEEEEEEES , een nazipartij

vrijdag 5 juni 2009 @ 22:59:16 #188
138914 Slappy
ambtenaar
pi_69756851
Zou Klopkoek al opgeflikkerd zijn.Anders help ik graag een handje mee.
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_69756867
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 22:56 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Op zijn minst extreemrechts:

vrijdag 5 juni 2009 @ 23:05:50 #190
138914 Slappy
ambtenaar
pi_69757054
Spuit 11 is ook weer aanwezig
pi_69757316
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 22:56 schreef Enchanter het volgende:

[..]

En zelfs de jongen piepen niet veel anders.
Maar goed... over een paar jaar niet zeiken dat je het niet wist.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  vrijdag 5 juni 2009 @ 23:15:35 #192
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_69757325
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 22:59 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Op zijn minst extreemrechts:

Ja ze hebben ook heel veel overeenkomsten met de NVU
pi_69757374
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 23:15 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Ja ze hebben ook heel veel overeenkomsten met de NVU
Je kan ook inhoudelijk reageren:
  vrijdag 5 juni 2009 @ 23:17:23 #194
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_69757375
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 23:15 schreef nokwanda het volgende:

Maar goed... over een paar jaar niet zeiken dat je het niet wist.
Wat gaat er over een paar jaar dan gebeuren?
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 23:37:52 #195
93664 waht
Mushir
pi_69757895
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 23:17 schreef ExTec het volgende:

[..]

Wat gaat er over een paar jaar dan gebeuren?
Heb je het niet gehoord? Wilders behaalt de volgende verkiezingen eerst een redelijk aantal nieuwe parlementszetels. Daarna steekt hij de tweede kamer in de fik en geeft de schuld aan de linksen. Bij de nieuwe verkiezingen die dan komen haalt hij samen met zijn geallieërde partij, de PvdD, een tweederde meerderheid. Vervolgens staat als eerste een Machtigingswet op de agenda die de macht van de PVV absoluut maakt. De volgende zaak van orde is de aanpassing van de grondwet om minder gewenste mensen het land uit te krijgen. Dit zal de 'eindoplossing van het moslim- en allochtone criminelen-vraagstuk' heten. Na een aantal maanden wordt Nederland binnengevallen door een EU-troepenmacht. Tot slot zullen velen van ons toegeven 'niks te hebben geweten' over de bezigheden van de Partij voor de V.

Zo, de hitler-vergelijking van vandaag is ook weer geplaatst...
  vrijdag 5 juni 2009 @ 23:56:28 #196
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_69758343
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 19:52 schreef waht het volgende:

[..]

indeed
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  zaterdag 6 juni 2009 @ 00:01:56 #197
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_69758514
pi_69758578
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 23:37 schreef waht het volgende:

[..]

Heb je het niet gehoord? Wilders behaalt de volgende verkiezingen eerst een redelijk aantal nieuwe parlementszetels. Daarna steekt hij de tweede kamer in de fik en geeft de schuld aan de linksen. Bij de nieuwe verkiezingen die dan komen haalt hij samen met zijn geallieërde partij, de PvdD, een tweederde meerderheid. Vervolgens staat als eerste een Machtigingswet op de agenda die de macht van de PVV absoluut maakt. De volgende zaak van orde is de aanpassing van de grondwet om minder gewenste mensen het land uit te krijgen. Dit zal de 'eindoplossing van het moslim- en allochtone criminelen-vraagstuk' heten. Na een aantal maanden wordt Nederland binnengevallen door een EU-troepenmacht. Tot slot zullen velen van ons toegeven 'niks te hebben geweten' over de bezigheden van de Partij voor de V.

Zo, de hitler-vergelijking van vandaag is ook weer geplaatst...
met enige humor, dat wel.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 00:09:21 #199
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_69758720
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 23:17 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Je kan ook inhoudelijk reageren:
Alsof jij het met alle punten van jou partij (ik gok GL of PVDA) eens bent en ik vind het nog altijd minder schokkend dan sommige dingen die in de koran staan.

Maar blijkbaar ben je toch een beetje bang voor het succes van Wilders anders sla je niet zo door
pi_69758766
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 00:09 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Alsof jij het met alle punten van jou partij (ik gok GL of PVDA) eens bent en ik vind het nog altijd minder schokkend dan sommige dingen die in de koran staan.

Maar blijkbaar ben je toch een beetje bang voor het succes van Wilders anders sla je niet zo door
Ach elk mens met een gezond verstand is een beetje geschokt door deze uitslag.

Maar Wilders premier. Kom op zeg.
pi_69760139
quote:

[..]

powned
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_69760176
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 22:48 schreef nokwanda het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
De PvdA en de SP zijn rood, dat was de club van Stalin en Mao ook... OH GOD! COMMUNISTEN!! MILJOENEN DODEN IN NEDERLAND!!

Is dit nu het werkelijk het intellect van links?

Oh, nog even over dat fijne GroenLinks van jullie favoriete fräulein Halsema; op de website van PvdA Amsterdam, het capitool der linkse ratten, notabene:
quote:
Een lijstverbinding aangaan met een andere politieke partij is meer dan een technisch verstandshuwelijk. De kiezer ziet in deze een zware verloving met een mogelijke coalitiepartner. Even wat meer over die mogelijke coalitiepartner:

GroenLinks heeft, via allerlei gesubsidieerde verenigingen in het maatschappelijk middenveld, banden naar actiegroepjes, naar de krakersbeweging en dierenactivisten en uiteindelijk de levensgevaarlijke knokploegen en groepen rondom bijvoorbeeld Volkert van der Graaf. De beweging zit dik in de Nederlandse maatschappij verankerd.

De laatste maanden wordt weer duidelijk hoe fout deze club van Femke Halsema is. Geregeld zijn de parlementsleden van GroenLinks in opspraak door hun verleden. Of dit allemaal stomme toevalligheden zijn en dat de screening van GL niet optimaal werkt, of dat het bewust beleid is, is niet duidelijk.

De voorganger van Halsema, rijkeluiszoontje en ex-vakbondsleider Rosenmöller was in zijn jonge jaren aanhanger van de marxistisch-lenistische beweging in Nederland en had een zwak voor Mao. Tijdens zijn fractievoorzitterschap kwam hij op voor "de zwakkeren en slachtoffers" in de samenleving. Terwijl hij pleitte voor gecombineerde scholen, bracht Paul zijn eigen kroost bewust naar een witte school. De milieubewuste Rosenmöller ging overigens regelmatig met het vliegtuig een weekendje naar zijn buitenverblijf in Frankrijk. Het meest bont maakte deze salon-communist het door na zijn politieke loopbaan die in 2002 (na de confrontaties met Fortuyn) eindigde, zijn zakken te völlen in allerlei commissies (zoals PAVEM, met Maxima) en nu weer een andere "onderzoekscommissie". Erg fout dus.

Er zijn steeds meer geruchten dat Tweede Kamerlid Winand Duyvendak betrokken is geweest bij RaRa, de actiegroep die de Macro's in de as legde en Shell saboteerde. Sam Pormes is nu ontmaskerd als terrorist, en over Tara Singh Varma zullen we het maar niet meer hebben.

GroenLinks is een buitengewoon foute partij bestaande uit hele en halve (ex-)criminelen, (ex-) terroristen, (ex-)actievoerders, (ex-)krakers, idealisten en luchtfietsers. PvdA'ers neem je verantwoordelijkheid. Wie met deze partij een lijstverbinding aangaat, steunt in mijn ogen een criminele organisatie.

Michel van Dijk
Dat kan van de PVV niet gezegd worden...

[ Bericht 35% gewijzigd door TimMer1981 op 06-06-2009 01:21:28 ]
  zaterdag 6 juni 2009 @ 01:46:23 #203
18159 Dlocks
pi_69760855
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 00:09 schreef Enchanter het volgende:

[..]

[..]
Want die 83% van de Nederlanders die niet op de PVV gestemt hebben stemmen allemaal op GL of op de PVDA?
  zaterdag 6 juni 2009 @ 06:48:03 #204
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_69762389
quote:

[..]

Dan moet je met je kwijlbekkie vooral PVV stemmen
quote:
Mijn opa heeft in Duitsland dwangarbeid moeten verrichten, mijn oma heeft in het geheim Joden opgevangen en ik bestrijd al tien jaar lang met hand en tand neonazi's, dus ik denk wel dat ik in het goede kamp zit. Ik zie het jou nog niet doen met je zielige one-liners
Je opa zal trots op je zijn Je oma ook

Of zouden ze zich wellicht omdraaien in hun graf als ze wisten wat Geertje en (misschien nog wel meer?) zijn aanhang allemaal roepen.

Het uitzetten van mensen die hier geboren zijn bijvoorbeeld.
quote:
Denk eerder dat ze zouden janken om het feit dat 44 jaar later een aanzienlijk deel van het Nederlands volk alweer vergeten is wat er kan gebeuren met proteststemmen.

Bovendien vochten de meeste mensen helemaal niet, en zij die in het verweer kwamen deden dit pas echt toen de vervolging van Joden open en bloot zichtbaar werd. Saillant detail is dat de grootste georganiseerde actie tegen de jodenvervolging door communisten is georganiseerd.

De partij met de meeuw collaboreerde met de moffen.
quote:
De koran verbieden is geen beperking van de vrijheid van meningsuiting? Artikel 1 willen schrappen.... 'IK WIL DISCRIMINEREN'.

Je hebt werkelijk het IQ van een strandbal, weet je dat?
Intelligent, but fucked up.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 06:56:11 #205
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_69762405
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 12:49 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Omdat de PVV niet extreemrechts is, ik vind het woord extreemrechts, juist gezien het historische gewicht aan het woord, zelfs erg vies. Extreemrechts:

[quote]
Veel voorkomende kenmerken van extreem rechtse ideologieën zijn:

6. sterke leiding wordt gezien als een betere manier van bestuur dan democratie
quote:
Geen van deze punten gaat op bij de PVV.
1. Artikel 1 willen schrappen - CHECK
2. Wilders linkt de problemen DIRECT aan de Islam - CHECK
3. Artikel 1 willen schrappen, hier geboren mensen willen uitzetten in strijd met het EVRM - CHECK
4. Wilders heeft meermaals aangegeven het leger in te willen zetten en schuwt woorden als knieschot e.d. niet - omdat ik vriendelijk ben gun ik je dit punt.
5. okido
6. De PVV is Wilders, maar genadig als ik ben gun ik je dit punt ook.

Komen we dus op 3 van de 6. Laat die fles eens staan, denk ik dan
quote:
En voordat je de discussie over dat eeuwige straattuig van Marokkaanse afkomst weer van stal haalt: die gasten hebben het er zelf naar gemaakt dat iedereen een schurft aan ze heeft, niet de PVV.

Maar laat me raden, volgens Meki was het Wilders zelf die groepsverkrachtingen op meisjes pleegde, oude oma'tjes beroofde, agenten bespoog, inbraken pleegde en mensen op allerlei andere manieren het bloed onder de nagels vandaan trok. Als het extreemrechts is om daar keihard tegenop te treden dan ben ik maar extreemrechts in Meki's ogen; kan er niet wakker van liggen wat een simpele mocroknuffelaar ervan vindt.
Je praat anders wel als een nazi
  zaterdag 6 juni 2009 @ 07:04:56 #206
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_69762421
PS. PVV stemmers gefeliciteerd trouwens! Kan niet wachten tot de 'echte' verkiezingen.
pi_69762516
Ik las ergens dat 55.8% van alle niet-PVV stemmers het wél gedeeltelijk met Wilders eens zijn. Dat is pas angstaanjagend.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 07:43:15 #208
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_69762517
Ligt eraan op welke delen natuurlijk.
pi_69762530
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 07:43 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Ligt eraan op welke delen natuurlijk.
Nou, bij Wilders kan je dat wel raden.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 07:47:02 #210
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_69762534
Ja, we kunnen overal wel naar raden.... Maar stond er in de bron ook iets over welke dingen die mensen het mee eens zijn?
pi_69762540
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 07:47 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Ja, we kunnen overal wel naar raden.... Maar stond er in de bron ook iets over welke dingen die mensen het mee eens zijn?
Ik weet niet meer waar ik dat gelezen had. Ze hadden het over wijkscheidingen en dat soort bullshit.
pi_69764340
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 06:48 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Dan moet je met je kwijlbekkie vooral PVV stemmen
[..]

Je opa zal trots op je zijn Je oma ook

Of zouden ze zich wellicht omdraaien in hun graf als ze wisten wat Geertje en (misschien nog wel meer?) zijn aanhang allemaal roepen.
Weet je dat het vooral de ouderen zijn die tegen allochtonen zijn?
Weet je ook dat het grootste deel (50%) van de PVV-stemmers boven de 50 is?

Jou kennende vast wel.
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 06:56 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

[..]

1. Artikel 1 willen schrappen - CHECK
2. Wilders linkt de problemen DIRECT aan de Islam - CHECK
3. Artikel 1 willen schrappen, hier geboren mensen willen uitzetten in strijd met het EVRM - CHECK
4. Wilders heeft meermaals aangegeven het leger in te willen zetten en schuwt woorden als knieschot e.d. niet - omdat ik vriendelijk ben gun ik je dit punt.
5. okido
6. De PVV is Wilders, maar genadig als ik ben gun ik je dit punt ook.

[quote]Komen we dus op 3 van de 6.
Vind jij, ik denk er anders over.
quote:
Laat die fles eens staan, denk ik dan
Ik drink niet, in tegenstelling tot nazi's.
quote:
Je praat anders wel als een nazi
Je weet dat dit je een aanklacht wegens smaad op kan leveren?
Ook al denkt al dat extreemlinkse tuig dat je op internet onschendbaar bent: jullie zijn het niet.
pi_69764634
Jezus, wat een huil-topic is dit.
Heerlijk, al die anti-Wilders huilers.
Mijn stem ging niet naar de pvv, maar dit is zo ziekelijk obsessief...al die topics
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_69765005
De gemiddelde PVV-stemmer is een man van rond de 50. Het is niet zo dat de gemiddelde PVV-stemmer bejaard is ofzo.
Denk dat de meeste bejaarden vooral CDA stemmen.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 11:43:31 #215
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_69765010
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 07:42 schreef IntercityAPT het volgende:
Ik las ergens dat 55.8% van alle niet-PVV stemmers het wél gedeeltelijk met Wilders eens zijn. Dat is pas angstaanjagend.
Mja, Wilders lijkt het alleenrecht verworven te hebben op problemen die andere partijen ook gewoon onderkennen. Als je dan een stelling krijgt als: "Marokkaanse hangjongeren moeten strenger aangepakt worden" is het niet zo vreemd dat veel mensen het daar mee eens zijn.
pi_69765718
Ik en velen met mij hebben niet gestemd, maar wanneer er straks de belangrijke verkiezingen zijn, zullen we wel gaan stemmen.

Maar ondanks de opkomst lager dan laag was heeft de PVV als nog ongekende monsterzege weten te behalen. Echt heel bijzonder.

En let op mensen! Dit is pas het begin, want de PVV gaat nog veel en veel groter worden en deze nieuwe heldhaftige politieke stroming zal zich heel snel door Europa verspreiden.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_69765869
Mensen die niet eens zijn gaan stemmen maar daarna wel hun zegje komen doen in een topic over de Europeese verkiezingen.
pi_69765937
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 12:22 schreef nummer_zoveel het volgende:
Mensen die niet eens zijn gaan stemmen maar daarna wel hun zegje komen doen in een topic over de Europeese verkiezingen.
De PVV moest dit op eigen kracht doen, dit was een ultieme test. En buiten dat als iedereen massaal ging stemmen, kreeg de PVV weer te horen dat alleen de paupers nu gingen stemmen.
Nu de opkomst ongekend laag was en de monsterzege van de PVV ongekend groot, is de spiegel die die politici en de linkse (pseudo) intellectuele televisiekijker wordt voorgehouden nog groter.

En dan komen Wouter Nos e.d. aan dat hun orwelliaanse campagne mislukt was, maar dat is helemaal niet zo. Want de kiezer is gewoon helemaal klaar met dat gelieg, gedraai, getheedrink, gepap en genathou en gegraai.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zaterdag 6 juni 2009 @ 13:06:26 #219
18159 Dlocks
pi_69766978
quote:
Voor mij persoonlijk geldt dat iedere partij één of meer ideeen heeft waar ik het mee eens ben. Iedere partij heeft zo zijn goede punten en slechte punten. Dus ik weet niet of het nou zo angstaanjagend is.

Natuurlijk heb je ook nog een groep mensen die ieder willekeurig idee van partij X per definitie niet goed vinden. En dan niet om de inhoud maar puur en alleen omdat het idee van een bepaalde partij komt. Mensen die zo denken vind ik persoonlijk enger dan mensen die eerlijk en min of meer objectief ideeen ofwel standpunten bekijken en beoordelen.
pi_69767132
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 13:06 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Voor mij persoonlijk geldt dat iedere partij één of meer ideeen heeft waar ik het mee eens ben. Iedere partij heeft zo zijn goede punten en slechte punten. Dus ik weet niet of het nou zo angstaanjagend is.

Natuurlijk heb je ook nog een groep mensen die ieder willekeurig idee van partij X per definitie niet goed vinden. En dan niet om de inhoud maar puur en alleen omdat het idee van een bepaalde partij komt. Mensen die zo denken vind ik persoonlijk enger dan mensen die eerlijk en min of meer objectief ideeen ofwel standpunten bekijken en beoordelen.
Goed gezegd.

Ik irriteer me ook mateloos aan mensen die alleen maar in termen van smerig-links en vuil-rechts kunnen denken. Zo zwart-wit is het allemaal niet.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 13:14:13 #221
18159 Dlocks
pi_69767136
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 12:16 schreef JohnDope het volgende:
[..]

Maar ondanks de opkomst lager dan laag was heeft de PVV als nog ongekende monsterzege weten te behalen. Echt heel bijzonder.

[..]
Ehh, voor alle partijen was de opkomst laag. Of denk jij dat het alleen de PVV aanhang is die massaal niet is gaan stemmen?

Ik denk dat deze verkiezingen wel een aardige afspiegeling zijn van wat Nederland met de tweede kamerverkiezingen te wachten staat. En dat is dat de PVV de 2e of 3e partij zal worden. Dit is uiteraard afhankelijk van hoe de debatten tegen die tijd gaan lopen (als Wilders daar al aan mee gaat doen). Zal hij als een Pim Fortuyn er doorheen lopen of gaat hij er als een zoutzak ala Melkert erbij zitten. Kan zeer veel invloed hebben op de uitslag.
pi_69768050
quote:
Als dat waar zou zijn (bron?), dan hoeft dat niet meteen angstaanjagend te zijn. Want hoewel het lijkt alsof Wilders het eigenlijk alleen over moslims etc. heeft, heeft hij uiteraard nog veel meer meningen over andere onderwerpen. Misschien is het dus juist goed dat veel mensen het toch gedeeltelijk met hem eens zijn want het zou kunnen betekenen dat Wilders niet zo extreem is (aangezien nu niet duidelijk is wáár die 55,8% het mee een is).
pi_69768206
Of dat meer mensen toch extremer blijken.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 13:57:11 #224
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_69768240
CDA is nog steeds de grootste, dus waarom Wilders dan gewonnen heeft, weet ik niet.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  zaterdag 6 juni 2009 @ 14:06:04 #225
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_69768481
Ik denk dat het over dit onderzoek gaat. Die 55% zie ik nergens terug zo op het eerste gezicht.
quote:
Veertig procent van de Nederlanders is het met veel van de opvattingen van Geert Wilders eens. Dat is de conclusie van een onderzoek dat TNS NIPO op verzoek van Vrij Nederland verrichtte naar de groeiende populariteit van de Partij voor de Vrijheid.

Volgens peilingen van TNS NIPO zou Geert Wilders zesentwintig zetels krijgen als er nu verkiezingen zouden worden gehouden: zo’n achttien procent van de stemmen. Maar uit het onderzoek voor Vrij Nederland blijkt dat de steun voor de opvattingen van Wilders, ook onder mensen die níet van plan zijn op hem te stemmen, meer dan twee keer zo groot is: ruim veertig procent.

Volgens het onderzoek vindt tweeënveertig procent van de Nederlanders dat Wilders verwoordt 'wat gewone mensen denken en willen'.

Vooral de opvattingen van Wilders over de dreiging van de islam kunnen rekenen op brede steun. Zo vindt vijfendertig procent van de Nederlanders volgens de peiling dat Wilders niet te ver gaat in zijn uitspraken over moslims en de islam. Achtendertig procent van de Nederlanders is het eens met de stelling van Wilders dat de moslims gekomen zijn 'om hier de boel over te nemen, om ons te onderwerpen'.

Een overgrote meerderheid van de Nederlanders – eenenzestig procent – is het eens met Wilders' uitspraak dat 'straat–terroristen' het land uit moeten worden gezet. Wilders deed die uitspraak naar aanleiding van de rellen in Gouda, waarbij Marokkaans-Nederlandse jongeren betrokken waren.

Een aanzienlijk kleiner percentage – zesendertig procent – is het eens met de formulering 'Straatterroristen moeten eruit.' Volgens Tim de Beer van TNS NIPO is dat typerend voor de brede steun voor Wilders in Nederland. 'De persoon Wilders roept grote weerstand op. Maar uit ons onderzoek blijkt dat hij grote "gedoogsteun" heeft: veel mensen zullen misschien niet op hem stemmen, maar zijn het vaak wél met hem eens.'

Vooral onder VVD-kiezers bestaat grote sympathie voor de opvattingen van Wilders. Zo bleek zevenenveertig procent van de VVD-stemmers het eens te zijn met de stelling dat de moslims zijn gekomen 'om de boel over te nemen'. Ter vergelijking: dertig procent van de CDA-stemmers en eenendertig procent van de PvdA-stemmers konden zich in die uitspraak vinden.

Maar Wilders' uitspraak dat de 'straatterroristen' het land uit moeten, kan rekenen op brede steun binnen álle grote partijen: zeventig procent van de VVD-stemmers, drieënzestig procent bij het CDA, zestig procent bij de SP en eenenvijftig procent bij de PvdA.

Uit eerder onderzoek van TNS NIPO bleek dat het potentiële electoraat van Geert Wilders steeds meer opschuift naar het landelijk gemiddelde, in geografische spreiding en sociale herkomst. Zijn populariteit onder hoger opgeleiden vertoont een lichte groei. 'Maar de PVV is nog steeds vooral een partij van de gewone man die zich niet serieus genomen voelt door de gevestigde partijen,' zegt Peter Kanne van TNS NIPO. 'Van die onvrede maakt Wilders handig gebruik.'

bron
pi_69768874
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 13:14 schreef nummer_zoveel het volgende:

Zo zwart-wit is het allemaal niet.
Aldus nummer_zoveel live vanuit Disneyland
pi_69768893
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 11:43 schreef nummer_zoveel het volgende:
De gemiddelde PVV-stemmer is een man van rond de 50. Het is niet zo dat de gemiddelde PVV-stemmer bejaard is ofzo.
Denk dat de meeste bejaarden vooral CDA stemmen.
Volgens de statistieken vooral 50+.
pi_69768931
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 13:14 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Ehh, voor alle partijen was de opkomst laag. Of denk jij dat het alleen de PVV aanhang is die massaal niet is gaan stemmen?
Het waren gewoon weer dezelfde mensen die al stemden ver voordat de PVV bestond.
quote:
Ik denk dat deze verkiezingen wel een aardige afspiegeling zijn van wat Nederland met de tweede kamerverkiezingen te wachten staat. En dat is dat de PVV de 2e of 3e partij zal worden. Dit is uiteraard afhankelijk van hoe de debatten tegen die tijd gaan lopen (als Wilders daar al aan mee gaat doen).
Blijf maar door gaan met wegkijken.

De PVV wordt de grootste partij van het land.
quote:
Zal hij als een Pim Fortuyn er doorheen lopen of gaat hij er als een zoutzak ala Melkert erbij zitten. Kan zeer veel invloed hebben op de uitslag.
Zoals je vroeger een grafhekel aan die kale flickr hadden, hebben jullie nu een hekel aan Wilders en praten jullie (jij dus ook) nu vervolgens goed over Fortuyn (alsof jullie destijds op hem gestemd hadden).

Al die Wildershaters moeten gewoon geen gal spuwen meer over Wilders, want als er over een paar jaar een nog radicalere politicus opstaat, verlangen jullie ook weer terug naar Geert.
Dus wees verstandig, leer van jullie fouten en stem dus straks PVV.
pi_69769038
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 13:57 schreef Bowlingbal het volgende:
CDA is nog steeds de grootste, dus waarom Wilders dan gewonnen heeft, weet ik niet.
Ach, hetzelfde werd vorige keer gezegd over de SP die naar 25 zetels steeg. "Nederland heeft gesproken" etc. En dan verbaasd opkijken dat er een regering tussen het CDA, de PvdA en de CU wordt gemaakt.

Mensen veranderen niet.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 14:59:05 #230
18159 Dlocks
pi_69769896
quote:
Achtendertig procent van de Nederlanders is het eens met de stelling van Wilders dat de moslims gekomen zijn 'om hier de boel over te nemen, om ons te onderwerpen'.
Dat is wel heel zielig als het echt zo is dat 36% van de Nederlanders dat echt denkt. Ben benieuwd naar de exacte vraagstelling.
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 14:22 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Het waren gewoon weer dezelfde mensen die al stemden ver voordat de PVV bestond.
[..]
Nogmaals, jij denkt dus dat de PVV stemmers massaal niet zijn gaan stemmen.
quote:
Blijf maar door gaan met wegkijken.
Nee hoor, 2e of 3e partij is heel goed mogelijk.
quote:
De PVV wordt de grootste partij van het land.
Dat blijkt niet uit de peilingen. Maar goed, er kan nog veel gebeuren in de komende tijd. Zowel in negatieve zin als positieve zin.
quote:
Zoals je vroeger een grafhekel aan die kale flickr hadden, hebben jullie nu een hekel aan Wilders en praten jullie (jij dus ook) nu vervolgens goed over Fortuyn (alsof jullie destijds op hem gestemd hadden).
Lijkt er eerder op dat jij een grafhekel aan Fortuyn had. In iedergeval, Fortuyn was van een totaal ander niveau dan Wilders. Wilders kan nog niet eens de schaduw van Fortuyn lopen als hij nog geleeft had. Als Fortuyn nog geleeft had en Wilders zou met hem in debat durven te gaan dan had Fortuyn Wilders alleen maar hoeven aan te kijken en dan was Wilders al uitgelult. Dit om maar even aan te geven wat voor een clown Wilders is in vergelijking met Fortuyn (waar ik het overigens inhoudelijk over het algemeen niet mee eens was en nee, mijn stem zou Fortuyn absoluut niet gekregen hebben. Ook niet postuum.).
quote:
Al die Wildershaters moeten gewoon geen gal spuwen meer over Wilders
Zie jij nou echt niet dat je zelf ook alleen maar fanatiek bezig bent met het haten van veel dingen? Het lijkt erop dat jij wat dat betreft geen haar beter bent dan fanatieke linkse mensen met het verschil dat jij rechts stemt en zij links.

Wat dat betreft zijn er ook veel overeenkomsten te zien tussen extreem rechtse mensen, extreem linkse mensen en extreme Moslims. Allemaal één pot nat.
pi_69770070
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 14:59 schreef Dlocks het volgende:

Lijkt er eerder op dat jij een grafhekel aan Fortuyn had. In iedergeval, Fortuyn was van een totaal ander niveau dan Wilders. Wilders kan nog niet eens de schaduw van Fortuyn lopen als hij nog geleeft had. Als Fortuyn nog geleeft had en Wilders zou met hem in debat durven te gaan dan had Fortuyn Wilders alleen maar hoeven aan te kijken en dan was Wilders al uitgelult. Dit om maar even aan te geven wat voor een clown Wilders is in vergelijking met Fortuyn (waar ik het overigens inhoudelijk over het algemeen niet mee eens was en nee, mijn stem zou Fortuyn absoluut niet gekregen hebben. Ook niet postuum.).
[..]
Jij en velen met jou hadden een grafhekel aan Fortuyn, netzoals jullie nu een hekel aan Wilders hebben.

En eerlijk is eerlijk: Fortuyn zou in deze tijd veel te gematigd zijn geweest als hij zich niet had aangepast aan deze tijd.
Fortuyn zou het debat in dat geval zeker weten van Wilders verliezen, maar dat debat zou er nooit gekomen zijn als Fortuyn nog had geleefd.

Maar goed: over een paar jaar praat jij netzo over Wilders zoals je nu over Fortuyn praat. Dus wees nou een keertje verstandig en leer van je fouten en stem straks op de PVV.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 15:22:12 #232
18159 Dlocks
pi_69770442
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 15:07 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Jij en velen met jou hadden een grafhekel aan Fortuyn, netzoals jullie nu een hekel aan Wilders hebben.
Nee hoor, ondanks dat ik het inhoudelijk over het algemeen niet met hem eens was vond ik het altijd wel vermakelijk om hem in een debat te zien. Het haten van (groepen) mensen laat ik over aan de extremere mensen in onze samenleving. Wilders haat ik ook niet.
quote:
Fortuyn zou het debat in dat geval zeker weten van Wilders verliezen, maar dat debat zou er nooit gekomen zijn als Fortuyn nog had geleefd.
Fortuyn zou een debat verliezen van Wilders? Als er iets is waar Wilders absoluut niet goed in is dan is het wel debatteren. Het enige wat Wilders doet is niet ingaan op vragen, niet inhoudelijk ingaan op een probleem maar alleen halstarig een standpunt van een paar woorden blijven herhalen met de vermelding dat het een schande is. Stelt iemand een inhoudelijk vraag? Gewoon niet op ingaan en weer het standpunt van een paar woorden herhalen. En ja, dat doet hij blijkbaar goed, maar dat heeft helemaal niet te maken met debatteren.
quote:
Maar goed: over een paar jaar praat jij netzo over Wilders zoals je nu over Fortuyn praat. Dus wees nou een keertje verstandig en leer van je fouten en stem straks op de PVV.
Tuurlijk
pi_69770648
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 15:22 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Nee hoor, ondanks dat ik het inhoudelijk over het algemeen niet met hem eens was vond ik het altijd wel vermakelijk om hem in een debat te zien. Het haten van (groepen) mensen laat ik over aan de extremere mensen in onze samenleving. Wilders haat ik ook niet.
[..]
Maak het nou niet mooier dan het is, want je had destijds een grafhekel aan Fortuyn netzoals je dat nu ook met Wilders hebt.
quote:
Fortuyn zou een debat verliezen van Wilders? Als er iets is waar Wilders absoluut niet goed in is dan is het wel debatteren. Het enige wat Wilders doet is niet ingaan op vragen, niet inhoudelijk ingaan op een probleem maar alleen halstarig een standpunt van een paar woorden blijven herhalen met de vermelding dat het een schande is. Stelt iemand een inhoudelijk vraag? Gewoon niet op ingaan en weer het standpunt van een paar woorden herhalen. En ja, dat doet hij blijkbaar goed, maar dat heeft helemaal niet te maken met debatteren.
[..]
Je had je niet genoeg verdiept in Fortuyn en daarom stemde je niet op Fortuyn, dus ga nou nu niet lopen zeggen dat Fortuyn een debat van Wilders zou winnen of verliezen, want Fortuyn draait zich om in zijn graf door figuren zoals jij
  zaterdag 6 juni 2009 @ 15:32:27 #234
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_69770663
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 15:07 schreef JohnDope het volgende:

[..]

En eerlijk is eerlijk: Fortuyn zou in deze tijd veel te gematigd zijn geweest als hij zich niet had aangepast aan deze tijd.
Waarom zou dat deba niet plaatsgevonden hebben? Fortuyn zei over Dewinter dat hij tever ging. Dewinter vindt Wilders te ver gaan. Kortom lijkt het me dat Fortuyn niet met Wilders overeengekomen was. Dat het debat niet zou plaatsvinden, zou kunnen, omdat als Fortuyn er nog was, Wilders waarschijnlijk niet opgekomen was. Net als wanneer Fortuyn er nooit was geweest. Wat dit betreft heeft Fortuyn een slecht effect teweeggebracht. Van die niwits die totaal geen maatschappelijke interesse, kennis of ervaring hebben, denken dit nu wel te hebben. En de media gaat er voor een flink deel in mee. En dat deel van de media die er in mee gaat (en dus er niet altijd al mee bezig was) brengt het ook nog eens op een manier dat het de kijker aanspreekt. Simpel, kort door de bocht, en snel beschouwd.
pi_69770801
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 15:32 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Waarom zou dat deba niet plaatsgevonden hebben? Fortuyn zei over Dewinter dat hij tever ging. Dewinter vindt Wilders te ver gaan. Kortom lijkt het me dat Fortuyn niet met Wilders overeengekomen was. Dat het debat niet zou plaatsvinden, zou kunnen, omdat als Fortuyn er nog was, Wilders waarschijnlijk niet opgekomen was. Net als wanneer Fortuyn er nooit was geweest. Wat dit betreft heeft Fortuyn een slecht effect teweeggebracht. Van die niwits die totaal geen maatschappelijke interesse, kennis of ervaring hebben, denken dit nu wel te hebben. En de media gaat er voor een flink deel in mee. En dat deel van de media die er in mee gaat (en dus er niet altijd al mee bezig was) brengt het ook nog eens op een manier dat het de kijker aanspreekt. Simpel, kort door de bocht, en snel beschouwd.
Ook voor jou geldt: jij had destijds een grafhekel aan Fortuyn. Ook jij laat Fortuyn rollen in zijn graf.
pi_69770916
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 12:16 schreef JohnDope het volgende:
Ik en velen met mij hebben niet gestemd, maar wanneer er straks de belangrijke verkiezingen zijn, zullen we wel gaan stemmen.

En let op mensen! Dit is pas het begin, want de PVV gaat nog veel en veel groter worden en deze nieuwe heldhaftige politieke stroming zal zich heel snel door Europa verspreiden.
Hoe hoger ze gaan hoe harder ze vallen....
  zaterdag 6 juni 2009 @ 15:44:30 #237
18159 Dlocks
pi_69770921
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 15:31 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Maak het nou niet mooier dan het is, want je had destijds een grafhekel aan Fortuyn netzoals je dat nu ook met Wilders hebt.
[..]
Tuurlijk, jij weet alles beter. Jij weet zelfs beter dan ik wat ik destijds vond van Fortuyn. Jij weet zelfs dat ik mij destijds niet verdiepte in Fortuyn en zijn 'programma'.

Hoe goed verdiep jij je eigenlijk in de programma's van de politieke (oppositie) partijen in Nederland? Jij hebt dit keer nog niet eens gestemt!!!

Maar nogmaals, als er iemand is die zich bezig houdt met blind haten dan ben jij het wel.
quote:
Je had je niet genoeg verdiept in Fortuyn en daarom stemde je niet op Fortuyn, dus ga nou nu niet lopen zeggen dat Fortuyn een debat van Wilders zou winnen of verliezen, want Fortuyn draait zich om in zijn graf door figuren zoals jij
Nee, Fortuyn draait zich om in zijn graf door figuren zoals jij die in een droomwereld leven waarin Fortuyn een debat van Wilders zou verliezen. Nogmaals, Wilders voert nog niet eens debatten.

Natuurlijk hoort Fortuyn veel liever van iemand dat hij het debat van WIlders zou verliezen. Dat zou hij pas gaaf gevonden hebben. Als Fortuyn zou kunnen horen dat iemand zegt dat hij een debat met Wilders met gemak zou winnen zou hij zich uiteraard omdraaien in zijn graf.
pi_69771443
Met alle respect, jij stemde niet op Fortuyn, jij had een grafhekel aan hem en nu ga je heel ver achteraf - terwijl Fortuyn ergens onder de groene zoden ligt - lopen verkondigen dat we beter met Fortuyn af waren.

Als je een punt had willen maken, had je dit destijds moeten zeggen en niet achteraf.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 16:28:10 #239
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_69771903
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 16:08 schreef JohnDope het volgende:
Met alle respect, jij stemde niet op Fortuyn, jij had een grafhekel aan hem en nu ga je heel ver achteraf - terwijl Fortuyn ergens onder de groene zoden ligt - lopen verkondigen dat we beter met Fortuyn af waren.

Als je een punt had willen maken, had je dit destijds moeten zeggen en niet achteraf.
Dit is weer zo'n onzinredenatie van je. Dat er twee kwaden zijn, wil niet zeggen dat je ze beiden als even erg inschaalt. Ik ben tegen facisme en tegen rekeningrijden. Toch kan ik zeggen dat ik rekeningrijden beter kan accepteren dan een facistische regering. Snappie??

En een punt kan achteraf pas relevant worden.

Weet iemand wie die Surinaamse of Antilliaanse vrouw was die achter Madlener en Wilders stond te juichen toen die twee elkaar een beetje verliefd aankeken na de 'overwinning'?

[ Bericht 9% gewijzigd door Xaobotnik op 06-06-2009 16:35:09 ]
pi_69772073
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 16:28 schreef Xaobotnik het volgende:

En een punt kan achteraf pas relevant worden.
Dat probeer ik dus ook de hele tijd duidelijk te maken: leer nou een keer van je fouten en stem gewoon direct PVV.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 16:41:10 #241
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_69772215
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 16:34 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dat probeer ik dus ook de hele tijd duidelijk te maken: leer nou een keer van je fouten en stem gewoon direct PVV.
Niet snappie dus. Ik doelde op de verpositivering van Fortuyn tov Wilders. Een ander voorbeeld is de Israëlische aggressie en conservatisme die in het heden minder geplaatst is dan in het verleden.

En leren van mijn fouten? Ik heb geen fouten gemaakt in hoe ik gestemd heb. En indien dat wel zo was, dan was Wilders nog steeds geen optie. Wat je nu zegt is net zoiets als: Kijk in het vervolg beter uit en ram ipv je auto tegen je voorganger te rijden, hem in het vervolg gewoon het ravijn in...

[ Bericht 22% gewijzigd door Xaobotnik op 06-06-2009 17:08:24 ]
  zaterdag 6 juni 2009 @ 17:05:00 #242
18159 Dlocks
pi_69772771
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 16:08 schreef JohnDope het volgende:
Met alle respect, jij stemde niet op Fortuyn, jij had een grafhekel aan hem [..]
Hoe vaak ga je dat nog herhalen? Jij lijkt Wilders wel. Constant blijven halen van de zelfde paar woorden en als iemand met argumenten komt waaruit blijkt dat het niet zo is gewoon niet op ingaan en de stelling blijven herhalen. En ook vooral niet op de andere punten ingaan. Gewoon heel seledtief één puntje eruit halen en zelfs daar niet inhoudelijk op ingaan.

Ga jij maar lekker door met je negatieve instelling zoals het haten van van alles en nog wat en halstarrig blijven vasthouden aan verkeerde aannames. Blijf ik ondertussen lekker doorgaan met plezier maken. Maakt het leven een stuk leuker
  zaterdag 6 juni 2009 @ 18:46:17 #243
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_69775501
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 16:34 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Wanhopig?
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_69777466
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 13:57 schreef Bowlingbal het volgende:
wellicht dat wint daarom tussen aanhalingstekens staat....

zo moeilijk is het niet....
pi_69778556
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 18:46 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Wanhopig?
Lijkt me niet toch?

Wilders is de grote winnaar.

De PVV is een van de weinige partijen die duidelijk tegen Europa is, dat kan een reden zijn, maar dit is niet voor niets gebeurd.
pi_69778925
Volgens mij is Berlusconi, gelieerd aan het CDA in het EP, rechtser dan Wilders.

In Italie wordt Berlusconi toegejuigd met "Duce, Duce, ..."

Dus een stem op het CDA is dus via via eigenlijk een stem op Mussolini.

Balkenende kon dit niet ontkennen bij Andries Knevel.

D'66 is eigenlijk een kloon van de Pvda.

Dus de Nederlandse uitslag met 26 zetels in het EP straks is dus:

CDA-Mussolini: 5 zetels
PVV: 5 zetels
VVD: 3 zetels

CU-SGP: 2 zetels

Pvda: 3+3 = 6 zetels
Overig links: 5 zetels

[ Bericht 19% gewijzigd door Bankfurt op 06-06-2009 21:03:39 ]
  zaterdag 6 juni 2009 @ 21:36:10 #247
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_69780169
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 20:43 schreef yyentle het volgende:

[..]

De PVV is een van de weinige partijen die duidelijk tegen Europa is, dat kan een reden zijn, maar dit is niet voor niets gebeurd.
Wanneer je ècht helemaal niets volgt, zoals wel meer PVV-stemmers hier lijken te doen, gezien hun gebrek aan tegenargumentatie, dan denk je dat. Die zgn. 'linkse' kwade media, heeft Wilders namelijk veel meer dan anderen in staat gesteld zijn boodschap uit te brengen. De SP was gewoon erg duidelijk tegen Europa, wat ze in principe altijd al zijn geweest.
pi_69780382
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 21:36 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Wanneer je ècht helemaal niets volgt, zoals wel meer PVV-stemmers hier lijken te doen, gezien hun gebrek aan tegenargumentatie, dan denk je dat. Die zgn. 'linkse' kwade media, heeft Wilders namelijk veel meer dan anderen in staat gesteld zijn boodschap uit te brengen. De SP was gewoon erg duidelijk tegen Europa, wat ze in principe altijd al zijn geweest.
Goede post, ja.

Waarom is de SP wel tegen Polen, Roemenen en Bulgaren, en doet zij de poort wagenwijd open voor dat volk uit Marokko ?

Ik snap iets niet, ben ik soms iets vergeten ?
pi_69780812
quote:

[..]

Wat een toon zeg.

Je gaat er vanuit dat ik op de PVV hebt gestemd. Ik vraag me af waarop je dat baseert.

En nee, ik houd me niet zo erg veel met politiek bezig, alhoewel, de laatste tijd wel wat meer maar heb mijn partner mijn stemkaart meegeven.

Drie maal raden op welke partij er dit keer gestemd is.
pi_69781201
quote:

[..]

Wanneer je ècht helemaal niets volgt, zoals wel meer PVV-stemmers hier lijken te doen, gezien hun gebrek aan tegenargumentatie, dan denk je dat.
Ik heb mijn bedenkingen bij de PVV, dat kun je ook in mijn eerdere berichten lezen, heb ook niet op die partij gestemd, maar om al die mensen die op de PVV hebben gestemd (blijkbaar toch wel mensen uit alle lagen van de bevolking) weg te zetten als dommen en idioten is een beetje zwakjes.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 22:20:48 #251
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_69781357
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 21:58 schreef yyentle het volgende:

[..]

Je gaat er vanuit dat ik op de PVV hebt gestemd. Ik vraag me af waarop je dat baseert.
Toen ik die post schreef, dacht ik ook al 'dat weet k eigenlijk niet'. My bad. Maar jij hebt dus helemaal niet gestemt. Dat is een werkelijke schande. Jij hoort je burgerlijke plicht te doen. Jij mag eigenlijk helemaal niet meepraten hier. Mensen hebben gevochten, gebloed, ....om jou het recht te gunn..........

Anyway even goed blijft staan dat de PVV helemaal niet als enige uitgesproken tègen Europa was. Maar ik kan me wel voorstellen dat mensen die geen verstand van zaken hebben, en altijd maar negatief zijn over de huidige staat van de regering, het land, de maatschappij, etc. maar ondertussen zich helemaal niet op de hoogte stellen van de actualiteit en de werkelijkheid, alleen van de PVV horen. En dan vervolgens ook zeggen dat de PVV de enige duidelijk partij is. Tsja, als je hen als enige hoort tijdens de sporadische keren dat je naar het nieuws kijkt....

Eigenlijk net zo iets als wat mensen zeggen over Cruijff. Haha, hij brabbelt zo leuk. Terwijl de man gewoon inhoudelijk commentaar geeft op een wedstrijd en daadwerkelijk iets te melden heeft.
Het is bijv. erg makkelijk om leuk te roepen "Ja, da's de partij van de allochtonen". Heeft iemand ooit verzonnen, en het wordt maar herhaald. Maar waar het werkelijk op gebaseerd is? Puur omdat zij niet puur een anti-allochtoon geluid uitspreken wat bepaalde andere partijen wel doen? Tsja. Noem mij dan ook maar iemand die voor de allochtonen is, want puur op grond van die ene eigenschap die helemaal niets zegt (wat men bij de PVV overigens niet door heeft, en ook de gemiddelde PVV-stemmer niet, zo heb ik het idee) zal ik nooit iemand diskwalificeren.

Het arguement dat de PVV 'ons Nederland' behoud is ook zo'n flauwekul. Er is maar één entiteit die bepaald wat Nederland is, en dat is het Nederlandse volk. Wanneer je daar een politicus voor nodig meent te hebben, snap je het niet. Verder is onze cultuur toch echt aan verandering onderhevig. Deze kun je niet op een bepaald moment in de tijd op in een status quo houden.

Maar goed, Wilders en de manier waarop hij zijn 'partij' runt, en zich uitlaat over anderen, heeft alles weg van een dictator. Als je dat wenst, tsja, dan is het logisch om van hen te vewachten dat hij onze cultuur bewaakt.
pi_69781491
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 22:20 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Toen ik die post schreef, dacht ik ook al 'dat weet k eigenlijk niet'. My bad. Maar jij hebt dus helemaal niet gestemt. Dat is een werkelijke schande. Jij hoort je burgerlijke plicht te doen. Jij mag eigenlijk helemaal niet meepraten hier. Mensen hebben gevochten, gebloed, ....om jou het recht te gunn..........

Lees jij wel?

Ik heb mijn partner gevraagd op wie ik het best kan stemmen en hem mijn kaart meegegeven.

Is dat verboden?
  zaterdag 6 juni 2009 @ 22:35:23 #253
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_69781792
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 22:14 schreef yyentle het volgende:

[..]

Ik heb mijn bedenkingen bij de PVV, dat kun je ook in mijn eerdere berichten lezen, heb ook niet op die partij gestemd, maar om al die mensen die op de PVV hebben gestemd (blijkbaar toch wel mensen uit alle lagen van de bevolking) weg te zetten als dommen en idioten is een beetje zwakjes.
Ten eerste vind ik niet dat ik ze wegzet als dommen en idioten. Ik stel puur dat het dom en idioot is om te stemmen met het motief die veel mensen hebben aangegeven, en ook waarom. Dat is een mening die ik heb. Mag toch?
pi_69782239
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 22:35 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Ten eerste vind ik niet dat ik ze wegzet als dommen en idioten. Ik stel puur dat het dom en idioot is om te stemmen met het motief die veel mensen hebben aangegeven, en ook waarom. Dat is een mening die ik heb. Mag toch?
Tuurlijk mag dat. Ik heb ook mijn bedenkingen bij Wilders. Dat hij zo erg into Israel is, een land dat andere mensen uit hun land verjaagt en de mensenrechten schendt, is een van de dingen waar ik veel moeite mee heb.

Maar ja, als je dat zegt word je weer uitgemaakt voor jodenhater en dat is dus niet het geval.
pi_69800527
quote:
Vanuit de huidige aanhang van de PVV bezien, koos ruim 26 procent eerder voor Geert Wilders. Verder komt ruim 23 procent van de PVV-achterban bij de VVD vandaan, ruim 16 procent van de SP en ruim 12 procent voelde zich eerder een CDA'er. Slechts bijna 5 procent van de PVV-aanhang is afkomstig uit de PvdA-gelederen.

Deze uitkomst logenstraft de brede gedachte dat vooral de sociaaldemocraten kiezers verliezen aan Geert Wilders. De PvdA van Wouter Bos verloor donderdag weliswaar fors, maar de aanhang loopt vooral over naar D66 en in mindere mate naar GroenLinks. Die raakte op haar beurt ook stemmen kwijt aan D66, die donderdag eveneens fors won. Verder snoept de partij van Alexander Pechtold stemmen af van de VVD en van de SP.
http://www.elsevier.nl/we(...)j-VVD,-SP-en-CDA.htm

Dit had ik niet verwacht, ik dacht dat veel bij de PvdA vandaan zouden komen.
  zondag 7 juni 2009 @ 20:35:23 #256
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_69805818
Als je erover nadenkt slaat het natuurlijk ook nergens op. Het partijprogramma van beide partijen is niet te verenigen, en toch is er een groep mensen die van de ene naar de andere gelegenheid opeens op de ander stemt. Dan is er toch wat mis met de motievatie die achter de betreffende stemmen zit. Ze gaan voor de dominante partij. De PvdA wist in 2006 veel te winnen, omdat Wouter Bos die partij zo goed wist te verkopen. De werkelijke inhoud was niet eens belangrijk, behalve dat Bos' vriendelijke gezicht beter past bij een 'niet- kankerend' programma, ala de SP of de PVV. Dat is nog een verschil met de afgelopen verkiezingen. De zwaargewichten van de partijen zullen worden ingezet, die zich niet zomaar door Wilders zullen laten wegzetten, omdat ze gewoon meer autoriteit uitstralen. Wat dit betreft was het ook onbegrijpelijk dant de PvdA heeft gekozen voor Hamer. Zal best een capabel vrouwke zijn, maar in het huidige klimaat konden ze beter voor iemand gaan met postuur. Voor de toekomst zouden ze bijv. Lodewijk Asscher naar Den Haag kunnen halen, mocht die ermee instemmen.
  zondag 7 juni 2009 @ 21:03:47 #257
93664 waht
Mushir
pi_69806871
quote:
Op zondag 7 juni 2009 17:54 schreef Monidique het volgende:

[..]

http://www.elsevier.nl/we(...)j-VVD,-SP-en-CDA.htm

Dit had ik niet verwacht, ik dacht dat veel bij de PvdA vandaan zouden komen.
Ben benieuwd wat voor type mens eerst kiest voor de SP en dan voor de PVV. Lager dan dat kan niet.
  zondag 7 juni 2009 @ 22:01:15 #258
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_69809160
Dat valt eigenlijk wel mee. SP en PVV zijn beiden kleine partijen die weliswaar aan weerzijden van het politieke spectrum te plaatsen zijn, maar toch niet helemaal onverenigbaar zijn. Op diverse sociale aspecten kunnen zij elkaar prima vinden. Weliswaar niet kwa inhoud, maar dat is voor de gemiddelde stemmer niet eens echt belangrijk. dat erover gepraat wordt, dat is wat de gemiddelde kiezer meekrijgt. Het politieke spectrum kun je dan ook beter in een hoefijzer zien, dan in een rechte lijn, waarbij de uitersten elkaar naderen.

Maar goed, zeker de laatse jaren leeft een groot deel van de stemmers in de waan van de dag. en dan kijkt men niet eens naar de inhoud, maar puur naar wie er leuk overkomt. En wie leuk overkomt, krijgt de stem. Ongeacht de inhoud van het programma, de kwaliteit of capaciteiten van de mensen, of de staat van het land en wat er nodig is. Dat is immers allemaal saaie flauwekul waar men niet naar kijkt.

[ Bericht 7% gewijzigd door Xaobotnik op 07-06-2009 22:13:25 ]
  zondag 7 juni 2009 @ 23:29:33 #259
18159 Dlocks
pi_69812439
quote:
Op zondag 7 juni 2009 21:03 schreef waht het volgende:

[..]

Ben benieuwd wat voor type mens eerst kiest voor de SP en dan voor de PVV. Lager dan dat kan niet.
De SP werd in de jaren 80 als extreem rechts gezien om hun opvattingen m.b.t integratie en asielzoekersbeleid. Ook nu nog is de SP voorstander van opvang in de probleemgebieden zelf i.p.v in Nederland. Ook is de SP geen voorstander van ga maar lekker op de bank zitten en je handje op houden. De SP is voorstander van keihard werken.

Wat de SP met name een afwijkende partij maakt t.o.v andere partijen is dat ze minder kapitalistisch ingesteld zijn. Wat dan ook wat mij betreft het grootste (zo niet zeer groot) minpunt van de SP is. Voor de rest heeft de SP over het algemeen -naar mijn mening- goede, weldoordachte en onderbouwde standpunten.

Maar goed, zoals bij iedere partij bepaald het gezicht voor een groot gedeelte hoeveel stemmen een partij zal krijgen. Dit is wellicht nog belangrijker dan de inhoud. Jan Marijnissen kreeg bij de vorige 2e kamer verkiezingen na jaren eindelijk eens veel aandacht van de media en kwam goed over bij de kiezers. Dat is mede een rede waarom de SP het zo goed heeft gedaan tijdens de laatste 2e kamer verkiezingen.

Nu is Marijnissen van het toneel verdwenen is Agnes van Kant het gezicht van de SP. Zij heeft velen malen minder charisma dan Marijnissen, komt gestresst over, kan minder goed standpunten uitleggen, minder goed debatteren etc. etc. Gevolg is dat ondanks dat het programma van de SP min of meer nog steeds hetzelfde is de SP toch stemmen kwijt raakt.
pi_69817516
quote:
Op zondag 7 juni 2009 22:01 schreef Xaobotnik het volgende:
En wie leuk overkomt, krijgt de stem. Ongeacht de inhoud van het programma, de kwaliteit of capaciteiten van de mensen, of de staat van het land en wat er nodig is. Dat is immers allemaal saaie flauwekul waar men niet naar kijkt.
Nu begrijp ik waarom Wilders zo fors gewonnen heeft.
  maandag 8 juni 2009 @ 10:19:50 #261
3542 Gia
User under construction
pi_69818862
quote:
Op zondag 7 juni 2009 23:29 schreef Dlocks het volgende:
Agnes van Kant
Leuke woordspeling.
  maandag 8 juni 2009 @ 10:20:37 #262
3542 Gia
User under construction
pi_69818880
quote:
Op maandag 8 juni 2009 09:16 schreef yyentle het volgende:

[..]

Ja, hij komt zo leuk over!!!
  maandag 8 juni 2009 @ 11:02:23 #263
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_69820071
quote:
Op maandag 8 juni 2009 09:16 schreef yyentle het volgende:

[..]

Nog een reden is nuance. Wilders is weinig genuanceerd (Understatement! Zelfde geldt ook een beetje voor de SP.) en dat vinden mensen fijn. Dit schept duidelijkheid, is simpel en begrijpelijk.

Als je ziet hoe vaak een PvdA'er (Of iemand anders van de huidige politieke 'elite') die zijn/haar standpunt herziet omdat er nieuwe feiten aan het licht zijn gekomen voor 'draaikont' wordt uigemaakt... En dit toch als 'slecht' bestempeld wordt door het grote publiek... Heb je ook een groot deel van de reden waarom Wilders populair is.

Die blijft altijd hetzelfde roepen ongeacht feiten of veranderingen in informatie.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')