pownedquote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:02 schreef brascoo het volgende:
[..]
en dan doe je hem nu eens met de islam ...
of vergelijk de kenmerken van het facisme eens met de islam
De PvdA en de SP zijn rood, dat was de club van Stalin en Mao ook... OH GOD! COMMUNISTEN!! MILJOENEN DODEN IN NEDERLAND!!quote:Op vrijdag 5 juni 2009 22:48 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Dan zou ik eens goed gaan nadenken als ik jou was
[ afbeelding ]
Dat kan van de PVV niet gezegd worden...quote:Een lijstverbinding aangaan met een andere politieke partij is meer dan een technisch verstandshuwelijk. De kiezer ziet in deze een zware verloving met een mogelijke coalitiepartner. Even wat meer over die mogelijke coalitiepartner:
GroenLinks heeft, via allerlei gesubsidieerde verenigingen in het maatschappelijk middenveld, banden naar actiegroepjes, naar de krakersbeweging en dierenactivisten en uiteindelijk de levensgevaarlijke knokploegen en groepen rondom bijvoorbeeld Volkert van der Graaf. De beweging zit dik in de Nederlandse maatschappij verankerd.
De laatste maanden wordt weer duidelijk hoe fout deze club van Femke Halsema is. Geregeld zijn de parlementsleden van GroenLinks in opspraak door hun verleden. Of dit allemaal stomme toevalligheden zijn en dat de screening van GL niet optimaal werkt, of dat het bewust beleid is, is niet duidelijk.
De voorganger van Halsema, rijkeluiszoontje en ex-vakbondsleider Rosenmöller was in zijn jonge jaren aanhanger van de marxistisch-lenistische beweging in Nederland en had een zwak voor Mao. Tijdens zijn fractievoorzitterschap kwam hij op voor "de zwakkeren en slachtoffers" in de samenleving. Terwijl hij pleitte voor gecombineerde scholen, bracht Paul zijn eigen kroost bewust naar een witte school. De milieubewuste Rosenmöller ging overigens regelmatig met het vliegtuig een weekendje naar zijn buitenverblijf in Frankrijk. Het meest bont maakte deze salon-communist het door na zijn politieke loopbaan die in 2002 (na de confrontaties met Fortuyn) eindigde, zijn zakken te völlen in allerlei commissies (zoals PAVEM, met Maxima) en nu weer een andere "onderzoekscommissie". Erg fout dus.
Er zijn steeds meer geruchten dat Tweede Kamerlid Winand Duyvendak betrokken is geweest bij RaRa, de actiegroep die de Macro's in de as legde en Shell saboteerde. Sam Pormes is nu ontmaskerd als terrorist, en over Tara Singh Varma zullen we het maar niet meer hebben.
GroenLinks is een buitengewoon foute partij bestaande uit hele en halve (ex-)criminelen, (ex-) terroristen, (ex-)actievoerders, (ex-)krakers, idealisten en luchtfietsers. PvdA'ers neem je verantwoordelijkheid. Wie met deze partij een lijstverbinding aangaat, steunt in mijn ogen een criminele organisatie.
Michel van Dijk
Want die 83% van de Nederlanders die niet op de PVV gestemt hebben stemmen allemaal op GL of op de PVDA?quote:Op zaterdag 6 juni 2009 00:09 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Alsof jij het met alle punten van jou partij (ik gok GL of PVDA) eens bent en ik vind het nog altijd minder schokkend dan sommige dingen die in de koran staan.
[..]
Dan moet je met je kwijlbekkie vooral PVV stemmenquote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:34 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Ik heb ook op de PVV gestemd en zal de laatste zijn om extreemrechts te zijn; houd er dus ook niet van om door clowns als jij in die hoek gezet te worden.
Je opa zal trots op je zijnquote:Mijn opa heeft in Duitsland dwangarbeid moeten verrichten, mijn oma heeft in het geheim Joden opgevangen en ik bestrijd al tien jaar lang met hand en tand neonazi's, dus ik denk wel dat ik in het goede kamp zit. Ik zie het jou nog niet doen met je zielige one-liners
Denk eerder dat ze zouden janken om het feit dat 44 jaar later een aanzienlijk deel van het Nederlands volk alweer vergeten is wat er kan gebeuren met proteststemmen.quote:Wat mij betreft is de PVV nog de enige resterende partij die de nagedachtenis aan degenen die voor onze vrijheid gestorven zijn niet besmeurd door de uitverkoop van ons land en verkwanseling van onze cultuur, normen en waarden. Ik denk dat de mensen die toen zo hard vochten voor het behoud van de Nederlandse identiteit met tranen in hun ogen de huidige staat van Nederland zouden aanschouwen.
De koran verbieden is geen beperking van de vrijheid van meningsuiting? Artikel 1 willen schrappen.... 'IK WIL DISCRIMINEREN'.quote:Wilders is tegen extreemrechts en groot gelijk heeft hij, net zulk vuilnis als extreemlinks en al die andere verenigingen die de vrijheid van meningsuiting om willen leggen.
quote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:49 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Omdat de PVV niet extreemrechts is, ik vind het woord extreemrechts, juist gezien het historische gewicht aan het woord, zelfs erg vies. Extreemrechts:
[quote]
Veel voorkomende kenmerken van extreem rechtse ideologieën zijn:
1. mensen en rassen zijn in beginsel niet gelijkwaardig;
2. culturele verschillen zijn belangrijker dan sociale verschillen;
3. mensenrechten zijn niet universeel geldig;
4. eigen standpunten mogen doorgezet worden met geweld;
5. democratische structuren zijn niet op voorhand legitiem;
6. sterke leiding wordt gezien als een betere manier van bestuur dan democratie
1. Artikel 1 willen schrappen - CHECKquote:Geen van deze punten gaat op bij de PVV.
Je praat anders wel als een naziquote:En voordat je de discussie over dat eeuwige straattuig van Marokkaanse afkomst weer van stal haalt: die gasten hebben het er zelf naar gemaakt dat iedereen een schurft aan ze heeft, niet de PVV.
Maar laat me raden, volgens Meki was het Wilders zelf die groepsverkrachtingen op meisjes pleegde, oude oma'tjes beroofde, agenten bespoog, inbraken pleegde en mensen op allerlei andere manieren het bloed onder de nagels vandaan trok. Als het extreemrechts is om daar keihard tegenop te treden dan ben ik maar extreemrechts in Meki's ogen; kan er niet wakker van liggen wat een simpele mocroknuffelaar ervan vindt.
Nou, bij Wilders kan je dat wel raden.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 07:43 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Ligt eraan op welke delen natuurlijk.
Ik weet niet meer waar ik dat gelezen had. Ze hadden het over wijkscheidingen en dat soort bullshit.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 07:47 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Ja, we kunnen overal wel naar raden.... Maar stond er in de bron ook iets over welke dingen die mensen het mee eens zijn?
Weet je dat het vooral de ouderen zijn die tegen allochtonen zijn?quote:Op zaterdag 6 juni 2009 06:48 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Dan moet je met je kwijlbekkie vooral PVV stemmen![]()
[..]
Je opa zal trots op je zijnJe oma ook
![]()
Of zouden ze zich wellicht omdraaien in hun graf als ze wisten wat Geertje en (misschien nog wel meer?) zijn aanhang allemaal roepen.
Vind jij, ik denk er anders over.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 06:56 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
[..]
1. Artikel 1 willen schrappen - CHECK
2. Wilders linkt de problemen DIRECT aan de Islam - CHECK
3. Artikel 1 willen schrappen, hier geboren mensen willen uitzetten in strijd met het EVRM - CHECK
4. Wilders heeft meermaals aangegeven het leger in te willen zetten en schuwt woorden als knieschot e.d. niet - omdat ik vriendelijk ben gun ik je dit punt.
5. okido
6. De PVV is Wilders, maar genadig als ik ben gun ik je dit punt ook.
[quote]Komen we dus op 3 van de 6.
Ik drink niet, in tegenstelling tot nazi's.quote:Laat die fles eens staan, denk ik dan
Je weet dat dit je een aanklacht wegens smaad op kan leveren?quote:Je praat anders wel als een nazi
Mja, Wilders lijkt het alleenrecht verworven te hebben op problemen die andere partijen ook gewoon onderkennen. Als je dan een stelling krijgt als: "Marokkaanse hangjongeren moeten strenger aangepakt worden" is het niet zo vreemd dat veel mensen het daar mee eens zijn.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 07:42 schreef IntercityAPT het volgende:
Ik las ergens dat 55.8% van alle niet-PVV stemmers het wél gedeeltelijk met Wilders eens zijn. Dat is pas angstaanjagend.
De PVV moest dit op eigen kracht doen, dit was een ultieme test. En buiten dat als iedereen massaal ging stemmen, kreeg de PVV weer te horen dat alleen de paupers nu gingen stemmen.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 12:22 schreef nummer_zoveel het volgende:
Mensen die niet eens zijn gaan stemmen maar daarna wel hun zegje komen doen in een topic over de Europeese verkiezingen.
Voor mij persoonlijk geldt dat iedere partij één of meer ideeen heeft waar ik het mee eens ben. Iedere partij heeft zo zijn goede punten en slechte punten. Dus ik weet niet of het nou zo angstaanjagend is.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 07:42 schreef IntercityAPT het volgende:
Ik las ergens dat 55.8% van alle niet-PVV stemmers het wél gedeeltelijk met Wilders eens zijn. Dat is pas angstaanjagend.
Goed gezegd.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 13:06 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Voor mij persoonlijk geldt dat iedere partij één of meer ideeen heeft waar ik het mee eens ben. Iedere partij heeft zo zijn goede punten en slechte punten. Dus ik weet niet of het nou zo angstaanjagend is.
Natuurlijk heb je ook nog een groep mensen die ieder willekeurig idee van partij X per definitie niet goed vinden. En dan niet om de inhoud maar puur en alleen omdat het idee van een bepaalde partij komt. Mensen die zo denken vind ik persoonlijk enger dan mensen die eerlijk en min of meer objectief ideeen ofwel standpunten bekijken en beoordelen.
Ehh, voor alle partijen was de opkomst laag. Of denk jij dat het alleen de PVV aanhang is die massaal niet is gaan stemmen?quote:Op zaterdag 6 juni 2009 12:16 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Maar ondanks de opkomst lager dan laag was heeft de PVV als nog ongekende monsterzege weten te behalen. Echt heel bijzonder.
[..]
Als dat waar zou zijn (bron?), dan hoeft dat niet meteen angstaanjagend te zijn. Want hoewel het lijkt alsof Wilders het eigenlijk alleen over moslims etc. heeft, heeft hij uiteraard nog veel meer meningen over andere onderwerpen. Misschien is het dus juist goed dat veel mensen het toch gedeeltelijk met hem eens zijn want het zou kunnen betekenen dat Wilders niet zo extreem is (aangezien nu niet duidelijk is wáár die 55,8% het mee een is).quote:Op zaterdag 6 juni 2009 07:42 schreef IntercityAPT het volgende:
quote:Veertig procent van de Nederlanders is het met veel van de opvattingen van Geert Wilders eens. Dat is de conclusie van een onderzoek dat TNS NIPO op verzoek van Vrij Nederland verrichtte naar de groeiende populariteit van de Partij voor de Vrijheid.
Volgens peilingen van TNS NIPO zou Geert Wilders zesentwintig zetels krijgen als er nu verkiezingen zouden worden gehouden: zo’n achttien procent van de stemmen. Maar uit het onderzoek voor Vrij Nederland blijkt dat de steun voor de opvattingen van Wilders, ook onder mensen die níet van plan zijn op hem te stemmen, meer dan twee keer zo groot is: ruim veertig procent.
Volgens het onderzoek vindt tweeënveertig procent van de Nederlanders dat Wilders verwoordt 'wat gewone mensen denken en willen'.
Vooral de opvattingen van Wilders over de dreiging van de islam kunnen rekenen op brede steun. Zo vindt vijfendertig procent van de Nederlanders volgens de peiling dat Wilders niet te ver gaat in zijn uitspraken over moslims en de islam. Achtendertig procent van de Nederlanders is het eens met de stelling van Wilders dat de moslims gekomen zijn 'om hier de boel over te nemen, om ons te onderwerpen'.
Een overgrote meerderheid van de Nederlanders – eenenzestig procent – is het eens met Wilders' uitspraak dat 'straat–terroristen' het land uit moeten worden gezet. Wilders deed die uitspraak naar aanleiding van de rellen in Gouda, waarbij Marokkaans-Nederlandse jongeren betrokken waren.
Een aanzienlijk kleiner percentage – zesendertig procent – is het eens met de formulering 'Straatterroristen moeten eruit.' Volgens Tim de Beer van TNS NIPO is dat typerend voor de brede steun voor Wilders in Nederland. 'De persoon Wilders roept grote weerstand op. Maar uit ons onderzoek blijkt dat hij grote "gedoogsteun" heeft: veel mensen zullen misschien niet op hem stemmen, maar zijn het vaak wél met hem eens.'
Vooral onder VVD-kiezers bestaat grote sympathie voor de opvattingen van Wilders. Zo bleek zevenenveertig procent van de VVD-stemmers het eens te zijn met de stelling dat de moslims zijn gekomen 'om de boel over te nemen'. Ter vergelijking: dertig procent van de CDA-stemmers en eenendertig procent van de PvdA-stemmers konden zich in die uitspraak vinden.
Maar Wilders' uitspraak dat de 'straatterroristen' het land uit moeten, kan rekenen op brede steun binnen álle grote partijen: zeventig procent van de VVD-stemmers, drieënzestig procent bij het CDA, zestig procent bij de SP en eenenvijftig procent bij de PvdA.
Uit eerder onderzoek van TNS NIPO bleek dat het potentiële electoraat van Geert Wilders steeds meer opschuift naar het landelijk gemiddelde, in geografische spreiding en sociale herkomst. Zijn populariteit onder hoger opgeleiden vertoont een lichte groei. 'Maar de PVV is nog steeds vooral een partij van de gewone man die zich niet serieus genomen voelt door de gevestigde partijen,' zegt Peter Kanne van TNS NIPO. 'Van die onvrede maakt Wilders handig gebruik.'
Aldus nummer_zoveel live vanuit Disneylandquote:
Volgens de statistieken vooral 50+.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 11:43 schreef nummer_zoveel het volgende:
De gemiddelde PVV-stemmer is een man van rond de 50. Het is niet zo dat de gemiddelde PVV-stemmer bejaard is ofzo.
Denk dat de meeste bejaarden vooral CDA stemmen.
Het waren gewoon weer dezelfde mensen die al stemden ver voordat de PVV bestond.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 13:14 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Ehh, voor alle partijen was de opkomst laag. Of denk jij dat het alleen de PVV aanhang is die massaal niet is gaan stemmen?
Blijf maar door gaan met wegkijken.quote:Ik denk dat deze verkiezingen wel een aardige afspiegeling zijn van wat Nederland met de tweede kamerverkiezingen te wachten staat. En dat is dat de PVV de 2e of 3e partij zal worden. Dit is uiteraard afhankelijk van hoe de debatten tegen die tijd gaan lopen (als Wilders daar al aan mee gaat doen).
Zoals je vroeger een grafhekel aan die kale flickr hadden, hebben jullie nu een hekel aan Wilders en praten jullie (jij dus ook) nu vervolgens goed over Fortuyn (alsof jullie destijds op hem gestemd hadden).quote:Zal hij als een Pim Fortuyn er doorheen lopen of gaat hij er als een zoutzak ala Melkert erbij zitten. Kan zeer veel invloed hebben op de uitslag.
Ach, hetzelfde werd vorige keer gezegd over de SP die naar 25 zetels steeg. "Nederland heeft gesproken" etc.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 13:57 schreef Bowlingbal het volgende:
CDA is nog steeds de grootste, dus waarom Wilders dan gewonnen heeft, weet ik niet.
Dat is wel heel zielig als het echt zo is dat 36% van de Nederlanders dat echt denkt. Ben benieuwd naar de exacte vraagstelling.quote:Achtendertig procent van de Nederlanders is het eens met de stelling van Wilders dat de moslims gekomen zijn 'om hier de boel over te nemen, om ons te onderwerpen'.
Nogmaals, jij denkt dus dat de PVV stemmers massaal niet zijn gaan stemmen.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 14:22 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het waren gewoon weer dezelfde mensen die al stemden ver voordat de PVV bestond.
[..]
Nee hoor, 2e of 3e partij is heel goed mogelijk.quote:Blijf maar door gaan met wegkijken.![]()
Dat blijkt niet uit de peilingen. Maar goed, er kan nog veel gebeuren in de komende tijd. Zowel in negatieve zin als positieve zin.quote:De PVV wordt de grootste partij van het land.
Lijkt er eerder op dat jij een grafhekel aan Fortuyn had. In iedergeval, Fortuyn was van een totaal ander niveau dan Wilders. Wilders kan nog niet eens de schaduw van Fortuyn lopen als hij nog geleeft had. Als Fortuyn nog geleeft had en Wilders zou met hem in debat durven te gaan dan had Fortuyn Wilders alleen maar hoeven aan te kijken en dan was Wilders al uitgelult. Dit om maar even aan te geven wat voor een clown Wilders is in vergelijking met Fortuyn (waar ik het overigens inhoudelijk over het algemeen niet mee eens was en nee, mijn stem zou Fortuyn absoluut niet gekregen hebben. Ook niet postuum.).quote:Zoals je vroeger een grafhekel aan die kale flickr hadden, hebben jullie nu een hekel aan Wilders en praten jullie (jij dus ook) nu vervolgens goed over Fortuyn (alsof jullie destijds op hem gestemd hadden).
Zie jij nou echt niet dat je zelf ook alleen maar fanatiek bezig bent met het haten van veel dingen? Het lijkt erop dat jij wat dat betreft geen haar beter bent dan fanatieke linkse mensen met het verschil dat jij rechts stemt en zij links.quote:Al die Wildershaters moeten gewoon geen gal spuwen meer over Wilders
Jij en velen met jou hadden een grafhekel aan Fortuyn, netzoals jullie nu een hekel aan Wilders hebben.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 14:59 schreef Dlocks het volgende:
Lijkt er eerder op dat jij een grafhekel aan Fortuyn had. In iedergeval, Fortuyn was van een totaal ander niveau dan Wilders. Wilders kan nog niet eens de schaduw van Fortuyn lopen als hij nog geleeft had. Als Fortuyn nog geleeft had en Wilders zou met hem in debat durven te gaan dan had Fortuyn Wilders alleen maar hoeven aan te kijken en dan was Wilders al uitgelult. Dit om maar even aan te geven wat voor een clown Wilders is in vergelijking met Fortuyn (waar ik het overigens inhoudelijk over het algemeen niet mee eens was en nee, mijn stem zou Fortuyn absoluut niet gekregen hebben. Ook niet postuum.).
[..]
Nee hoor, ondanks dat ik het inhoudelijk over het algemeen niet met hem eens was vond ik het altijd wel vermakelijk om hem in een debat te zien. Het haten van (groepen) mensen laat ik over aan de extremere mensen in onze samenleving. Wilders haat ik ook niet.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 15:07 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Jij en velen met jou hadden een grafhekel aan Fortuyn, netzoals jullie nu een hekel aan Wilders hebben.
Fortuyn zou een debat verliezen van Wilders?quote:Fortuyn zou het debat in dat geval zeker weten van Wilders verliezen, maar dat debat zou er nooit gekomen zijn als Fortuyn nog had geleefd.
Tuurlijkquote:Maar goed: over een paar jaar praat jij netzo over Wilders zoals je nu over Fortuyn praat. Dus wees nou een keertje verstandig en leer van je fouten en stem straks op de PVV.
Maak het nou niet mooier dan het is, want je had destijds een grafhekel aan Fortuyn netzoals je dat nu ook met Wilders hebt.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 15:22 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Nee hoor, ondanks dat ik het inhoudelijk over het algemeen niet met hem eens was vond ik het altijd wel vermakelijk om hem in een debat te zien. Het haten van (groepen) mensen laat ik over aan de extremere mensen in onze samenleving. Wilders haat ik ook niet.
[..]
Je had je niet genoeg verdiept in Fortuyn en daarom stemde je niet op Fortuyn, dus ga nou nu niet lopen zeggen dat Fortuyn een debat van Wilders zou winnen of verliezen, want Fortuyn draait zich om in zijn graf door figuren zoals jijquote:Fortuyn zou een debat verliezen van Wilders?Als er iets is waar Wilders absoluut niet goed in is dan is het wel debatteren. Het enige wat Wilders doet is niet ingaan op vragen, niet inhoudelijk ingaan op een probleem maar alleen halstarig een standpunt van een paar woorden blijven herhalen met de vermelding dat het een schande is. Stelt iemand een inhoudelijk vraag? Gewoon niet op ingaan en weer het standpunt van een paar woorden herhalen. En ja, dat doet hij blijkbaar goed, maar dat heeft helemaal niet te maken met debatteren.
[..]
Waarom zou dat deba niet plaatsgevonden hebben? Fortuyn zei over Dewinter dat hij tever ging. Dewinter vindt Wilders te ver gaan. Kortom lijkt het me dat Fortuyn niet met Wilders overeengekomen was. Dat het debat niet zou plaatsvinden, zou kunnen, omdat als Fortuyn er nog was, Wilders waarschijnlijk niet opgekomen was. Net als wanneer Fortuyn er nooit was geweest. Wat dit betreft heeft Fortuyn een slecht effect teweeggebracht. Van die niwits die totaal geen maatschappelijke interesse, kennis of ervaring hebben, denken dit nu wel te hebben. En de media gaat er voor een flink deel in mee. En dat deel van de media die er in mee gaat (en dus er niet altijd al mee bezig was) brengt het ook nog eens op een manier dat het de kijker aanspreekt. Simpel, kort door de bocht, en snel beschouwd.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 15:07 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Jij en velen met jou hadden een grafhekel aan Fortuyn, netzoals jullie nu een hekel aan Wilders hebben.
En eerlijk is eerlijk: Fortuyn zou in deze tijd veel te gematigd zijn geweest als hij zich niet had aangepast aan deze tijd.
Fortuyn zou het debat in dat geval zeker weten van Wilders verliezen, maar dat debat zou er nooit gekomen zijn als Fortuyn nog had geleefd.
Ook voor jou geldt: jij had destijds een grafhekel aan Fortuyn. Ook jij laat Fortuyn rollen in zijn graf.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 15:32 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Waarom zou dat deba niet plaatsgevonden hebben? Fortuyn zei over Dewinter dat hij tever ging. Dewinter vindt Wilders te ver gaan. Kortom lijkt het me dat Fortuyn niet met Wilders overeengekomen was. Dat het debat niet zou plaatsvinden, zou kunnen, omdat als Fortuyn er nog was, Wilders waarschijnlijk niet opgekomen was. Net als wanneer Fortuyn er nooit was geweest. Wat dit betreft heeft Fortuyn een slecht effect teweeggebracht. Van die niwits die totaal geen maatschappelijke interesse, kennis of ervaring hebben, denken dit nu wel te hebben. En de media gaat er voor een flink deel in mee. En dat deel van de media die er in mee gaat (en dus er niet altijd al mee bezig was) brengt het ook nog eens op een manier dat het de kijker aanspreekt. Simpel, kort door de bocht, en snel beschouwd.
Hoe hoger ze gaan hoe harder ze vallen....quote:Op zaterdag 6 juni 2009 12:16 schreef JohnDope het volgende:
Ik en velen met mij hebben niet gestemd, maar wanneer er straks de belangrijke verkiezingen zijn, zullen we wel gaan stemmen.
Maar ondanks de opkomst lager dan laag was heeft de PVV als nog ongekende monsterzege weten te behalen. Echt heel bijzonder.
En let op mensen! Dit is pas het begin, want de PVV gaat nog veel en veel groter worden en deze nieuwe heldhaftige politieke stroming zal zich heel snel door Europa verspreiden.
Tuurlijk, jij weet alles beter. Jij weet zelfs beter dan ik wat ik destijds vond van Fortuyn. Jij weet zelfs dat ik mij destijds niet verdiepte in Fortuyn en zijn 'programma'.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 15:31 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Maak het nou niet mooier dan het is, want je had destijds een grafhekel aan Fortuyn netzoals je dat nu ook met Wilders hebt.
[..]
Nee, Fortuyn draait zich om in zijn graf door figuren zoals jij die in een droomwereld leven waarin Fortuyn een debat van Wilders zou verliezen. Nogmaals, Wilders voert nog niet eens debatten.quote:Je had je niet genoeg verdiept in Fortuyn en daarom stemde je niet op Fortuyn, dus ga nou nu niet lopen zeggen dat Fortuyn een debat van Wilders zou winnen of verliezen, want Fortuyn draait zich om in zijn graf door figuren zoals jij
Dit is weer zo'n onzinredenatie van je. Dat er twee kwaden zijn, wil niet zeggen dat je ze beiden als even erg inschaalt. Ik ben tegen facisme en tegen rekeningrijden. Toch kan ik zeggen dat ik rekeningrijden beter kan accepteren dan een facistische regering. Snappie??quote:Op zaterdag 6 juni 2009 16:08 schreef JohnDope het volgende:
Met alle respect, jij stemde niet op Fortuyn, jij had een grafhekel aan hem en nu ga je heel ver achteraf - terwijl Fortuyn ergens onder de groene zoden ligt - lopen verkondigen dat we beter met Fortuyn af waren.
Als je een punt had willen maken, had je dit destijds moeten zeggen en niet achteraf.
Dat probeer ik dus ook de hele tijd duidelijk te maken: leer nou een keer van je fouten en stem gewoon direct PVV.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 16:28 schreef Xaobotnik het volgende:
En een punt kan achteraf pas relevant worden.
Niet snappie dus. Ik doelde op de verpositivering van Fortuyn tov Wilders. Een ander voorbeeld is de Israëlische aggressie en conservatisme die in het heden minder geplaatst is dan in het verleden.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 16:34 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat probeer ik dus ook de hele tijd duidelijk te maken: leer nou een keer van je fouten en stem gewoon direct PVV.
Hoe vaak ga je dat nog herhalen? Jij lijkt Wilders wel. Constant blijven halen van de zelfde paar woorden en als iemand met argumenten komt waaruit blijkt dat het niet zo is gewoon niet op ingaan en de stelling blijven herhalen. En ook vooral niet op de andere punten ingaan. Gewoon heel seledtief één puntje eruit halen en zelfs daar niet inhoudelijk op ingaan.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 16:08 schreef JohnDope het volgende:
Met alle respect, jij stemde niet op Fortuyn, jij had een grafhekel aan hem [..]
Wanhopig?quote:Op zaterdag 6 juni 2009 16:34 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat probeer ik dus ook de hele tijd duidelijk te maken: leer nou een keer van je fouten en stem gewoon direct PVV.
wellicht dat wint daarom tussen aanhalingstekens staat....quote:Op zaterdag 6 juni 2009 13:57 schreef Bowlingbal het volgende:
CDA is nog steeds de grootste, dus waarom Wilders dan gewonnen heeft, weet ik niet.
Lijkt me niet toch?quote:
Wanneer je ècht helemaal niets volgt, zoals wel meer PVV-stemmers hier lijken te doen, gezien hun gebrek aan tegenargumentatie, dan denk je dat. Die zgn. 'linkse' kwade media, heeft Wilders namelijk veel meer dan anderen in staat gesteld zijn boodschap uit te brengen. De SP was gewoon erg duidelijk tegen Europa, wat ze in principe altijd al zijn geweest.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 20:43 schreef yyentle het volgende:
[..]
De PVV is een van de weinige partijen die duidelijk tegen Europa is, dat kan een reden zijn, maar dit is niet voor niets gebeurd.
Goede post, ja.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 21:36 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Wanneer je ècht helemaal niets volgt, zoals wel meer PVV-stemmers hier lijken te doen, gezien hun gebrek aan tegenargumentatie, dan denk je dat. Die zgn. 'linkse' kwade media, heeft Wilders namelijk veel meer dan anderen in staat gesteld zijn boodschap uit te brengen. De SP was gewoon erg duidelijk tegen Europa, wat ze in principe altijd al zijn geweest.
Wat een toon zeg.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 21:36 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Wanneer je ècht helemaal niets volgt, zoals wel meer PVV-stemmers hier lijken te doen, gezien hun gebrek aan tegenargumentatie, dan denk je dat. Die zgn. 'linkse' kwade media, heeft Wilders namelijk veel meer dan anderen in staat gesteld zijn boodschap uit te brengen. De SP was gewoon erg duidelijk tegen Europa, wat ze in principe altijd al zijn geweest.
Ik heb mijn bedenkingen bij de PVV, dat kun je ook in mijn eerdere berichten lezen, heb ook niet op die partij gestemd, maar om al die mensen die op de PVV hebben gestemd (blijkbaar toch wel mensen uit alle lagen van de bevolking) weg te zetten als dommen en idioten is een beetje zwakjes.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 21:36 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Wanneer je ècht helemaal niets volgt, zoals wel meer PVV-stemmers hier lijken te doen, gezien hun gebrek aan tegenargumentatie, dan denk je dat.
Toen ik die post schreef, dacht ik ook al 'dat weet k eigenlijk niet'. My bad. Maar jij hebt dus helemaal niet gestemt. Dat is een werkelijke schande. Jij hoort je burgerlijke plicht te doen. Jij mag eigenlijk helemaal niet meepraten hier. Mensen hebben gevochten, gebloed, ....om jou het recht te gunn..........quote:Op zaterdag 6 juni 2009 21:58 schreef yyentle het volgende:
[..]
Je gaat er vanuit dat ik op de PVV hebt gestemd. Ik vraag me af waarop je dat baseert.
Lees jij wel?quote:Op zaterdag 6 juni 2009 22:20 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Toen ik die post schreef, dacht ik ook al 'dat weet k eigenlijk niet'. My bad. Maar jij hebt dus helemaal niet gestemt. Dat is een werkelijke schande. Jij hoort je burgerlijke plicht te doen. Jij mag eigenlijk helemaal niet meepraten hier. Mensen hebben gevochten, gebloed, ....om jou het recht te gunn..........
Ten eerste vind ik niet dat ik ze wegzet als dommen en idioten. Ik stel puur dat het dom en idioot is om te stemmen met het motief die veel mensen hebben aangegeven, en ook waarom. Dat is een mening die ik heb. Mag toch?quote:Op zaterdag 6 juni 2009 22:14 schreef yyentle het volgende:
[..]
Ik heb mijn bedenkingen bij de PVV, dat kun je ook in mijn eerdere berichten lezen, heb ook niet op die partij gestemd, maar om al die mensen die op de PVV hebben gestemd (blijkbaar toch wel mensen uit alle lagen van de bevolking) weg te zetten als dommen en idioten is een beetje zwakjes.
Tuurlijk mag dat. Ik heb ook mijn bedenkingen bij Wilders. Dat hij zo erg into Israel is, een land dat andere mensen uit hun land verjaagt en de mensenrechten schendt, is een van de dingen waar ik veel moeite mee heb.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 22:35 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Ten eerste vind ik niet dat ik ze wegzet als dommen en idioten. Ik stel puur dat het dom en idioot is om te stemmen met het motief die veel mensen hebben aangegeven, en ook waarom. Dat is een mening die ik heb. Mag toch?
http://www.elsevier.nl/we(...)j-VVD,-SP-en-CDA.htmquote:Vanuit de huidige aanhang van de PVV bezien, koos ruim 26 procent eerder voor Geert Wilders. Verder komt ruim 23 procent van de PVV-achterban bij de VVD vandaan, ruim 16 procent van de SP en ruim 12 procent voelde zich eerder een CDA'er. Slechts bijna 5 procent van de PVV-aanhang is afkomstig uit de PvdA-gelederen.
Deze uitkomst logenstraft de brede gedachte dat vooral de sociaaldemocraten kiezers verliezen aan Geert Wilders. De PvdA van Wouter Bos verloor donderdag weliswaar fors, maar de aanhang loopt vooral over naar D66 en in mindere mate naar GroenLinks. Die raakte op haar beurt ook stemmen kwijt aan D66, die donderdag eveneens fors won. Verder snoept de partij van Alexander Pechtold stemmen af van de VVD en van de SP.
Ben benieuwd wat voor type mens eerst kiest voor de SP en dan voor de PVV. Lager dan dat kan niet.quote:Op zondag 7 juni 2009 17:54 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://www.elsevier.nl/we(...)j-VVD,-SP-en-CDA.htm
Dit had ik niet verwacht, ik dacht dat veel bij de PvdA vandaan zouden komen.
De SP werd in de jaren 80 als extreem rechts gezien om hun opvattingen m.b.t integratie en asielzoekersbeleid. Ook nu nog is de SP voorstander van opvang in de probleemgebieden zelf i.p.v in Nederland. Ook is de SP geen voorstander van ga maar lekker op de bank zitten en je handje op houden. De SP is voorstander van keihard werken.quote:Op zondag 7 juni 2009 21:03 schreef waht het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat voor type mens eerst kiest voor de SP en dan voor de PVV. Lager dan dat kan niet.
Nu begrijp ik waarom Wilders zo fors gewonnen heeft.quote:Op zondag 7 juni 2009 22:01 schreef Xaobotnik het volgende:
En wie leuk overkomt, krijgt de stem. Ongeacht de inhoud van het programma, de kwaliteit of capaciteiten van de mensen, of de staat van het land en wat er nodig is. Dat is immers allemaal saaie flauwekul waar men niet naar kijkt.
Ja, hij komt zo leuk over!!!quote:Op maandag 8 juni 2009 09:16 schreef yyentle het volgende:
[..]
Nu begrijp ik waarom Wilders zo fors gewonnen heeft.
Nog een reden is nuance. Wilders is weinig genuanceerd (Understatement! Zelfde geldt ook een beetje voor de SP.) en dat vinden mensen fijn. Dit schept duidelijkheid, is simpel en begrijpelijk.quote:Op maandag 8 juni 2009 09:16 schreef yyentle het volgende:
[..]
Nu begrijp ik waarom Wilders zo fors gewonnen heeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |