Ook dat speelt een rol ja, maar de algehele angst is gebaseerd op "islamisering", in die zin lijkt het haast weer op iets wat pak 'm beet duizend jaar geleden gebeurde.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:23 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Uhh ja, dat zou kunnen. Maar waarschijnlijker is dat mensen hun beeld van een groep baseren op wat ze voor hun voordeur zien. En als er voor die voordeur een stel Marokkanen je dochter voor hoer staat uit te maken, is dat niet een heel positief beeld.
En waarvan we ook niet weten of zij nog een tweede paspoort heeft...quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:23 schreef Dlocks het volgende:
[..]
En voor zijn eigen vrouw uit het Oostblok die hier een man 'van ons' inpikt en misschien ook wel een baan heeft ingepikt (weet niet of ze werkt of een uitkering heeft) maakt Wilders natuurlijk graag een uitzondering. Dan kan hij opeens wel nuanceren.
En ik denk dat die marokkaantjes die zo lastig zijn echt niet vaak een moskee van binnen zien.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ook dat speelt een rol ja, maar de algehele angst is gebaseerd op "islamisering", in die zin lijkt het haast weer op iets wat pak 'm beet duizend jaar geleden gebeurde.
Dat klopt.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:26 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
En ik denk dat die marokkaantjes die zo lastig zijn echt niet vaak een moskee van binnen zien.
quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:03 schreef Meki het volgende:
Beste mensen,
Het is nu 1932....
het is geen 2009 meer maar 1932..
we leven nu alweer in 1932..
Is de sharia geen islamitische wetgeving hoe je als moslim je leven moet leiden? Al die landen waarbij de Koran en/of sharia gebruikt wordt als invulling van de staat zijn dus in jouw ogen verkeerd bezig en misbruiken de islam waarvoor het niet bedoeld is?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Vertel mij eens wat de sharia is, is dat niet een set van normen en waarden? Een set van normen en waarden, met betreffende regels maakt het nog geen politieke ideologie. Helemaal niet als die set van normen en waarden geen essentie uit maken van de Islam (de Koran). Het is nutteloos om daarover met je in discussie te gaan, gezien je standpunten die bij mij reeds bekend zijn en ik respecteer maar algeheel verwerp.
Hierbij geeft hij niet aan dat rassen niet gelijkwaardig zijn. Hij geeft aan dat dit Nederland (otw het Westen) is, en deze niet compatable is met andere nationaliteiten.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:56 schreef Meh7 het volgende:
1. "Natuurlijk is het niet acceptabel als de grote steden in Nederland in meerderheid niet-blanke steden zijn."
Geert Wilders, BBC-Hardtalk interview22/3/2006
"Het is volstrekt onwenselijk dat Amsterdam maar liefst 177 nationaliteiten telt".
Geert Wilders, AT5, 22/8/2007
“Iedere niet-westerse allochtoon moet een assimilatiecontract tekenen. Daarin staat precies wat je wel en niet mag doen. Als je daar niet aan voldoet, moet je het land verlaten.”
Geert Wilders, Volkskrant 7 oktober 2006
Daar heeft hij simpelweg een goed punt. Maar hij stelt niets voor waaruit blijkt dat culturele verschillen de basis leggen voor sociale verschillen binnen de maatschappij. "Iedereen die moslim is, mag niet bij de AH werken'' of ''Moslims mogen niet naar school en krijgen geen subsidie als ze een bedrijf starten''. Dergelijke teksten zul je nergens van terug vinden. Dit is al eerder een vorm van realiteit. Waarvan de schuld niet bij Wilders te leggen valt. HIj verergd de sociale verschillen op zijn minst door de invloed die hij heeft op de meningen van burgers.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:56 schreef Meh7 het volgende:
2. "De Nederlandse cultuur is duizend keer beter dan de islam."
Geert Wilders in Spits, 9 november 2006
Dat is inderdaad een van de 2...quote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:56 schreef Meh7 het volgende:
3. "Ik wil een nieuw artikel 1, waarin de Leitkultur van het Westen wordt verwoord. Er mogen van mij in Nederland best joodse en christelijke scholen bestaan, maar geen islamitische scholen."
Dit is natuurlijk iets heel anders. Waar punt 4 op doeld is dat hij democratische wegen omzijlt, d.m.v. geweld om aan de macht te komen. Wat jij hier quote zijn standpunten die hij aan de man brengt met woorden, niet geweld. Zal ik een voorbeeld geven van punt 4 ? Kijk naar het CDA die troepen stuurt naar Afganistan en Irak om hun standpunten met geweld over te brengen.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:56 schreef Meh7 het volgende:
4. "De politie moet bij ernstige rellen, en na een duidelijke waarschuwing, met scherp kunnen schieten op relschoppers. Dit zou bij voorkeur moeten gebeuren in het been."
Geert Wilders in reactie op rellen na voetbal-oefeninterland tussen Jong Oranje en Jong Marokko, Parool 29 mei 2007
PVV-kamerlid Martin Bosma:
“Ik zou die neuzen gaan afhakken. Ooh, ik zie Clairy Polak al liggen…”
„Nu zijn we een kleine knokploeg die iedere dag de Kamer binnenloopt.”
Dit komt tog helemaal niet overheen met de stelling. Of je moet denken dat hij implicieerd om de trias politica omver te gooien wanneer hij aan de macht komt o.i.d. ?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:56 schreef Meh7 het volgende:
5.
Interviewer: Rechters zullen woedend zijn. U beperkt hun vrijheid.
Wilders: ‘Ach, die rechters. Dat is het restant van D66 dat nog actief is. Daar zit ik dus niet mee.’
Maar ik, ik zal nooit zwijgen, ik zal nooit zwichten. (...) niet voor de minister van Justitie en al helemaal niet voor het politieke showproces dat mij te wachten staat.
Geert Wilders: "Mijn vervolging is een politiek proces"
In theorie is het mogenlijk om via democratische wegen de democratie afte schaffen, wat uiteindelijk dus een democratisch politiek-stelsel is. Maar goed, het is natuurlijk een kul quote. Hij is en blijft een gekozen partijleider.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:56 schreef Meh7 het volgende:
6. Wilders' partij kent geen leden, Wilders is als enige lid.
http://www.elsevier.nl/we(...)ijkt-PVV-met-NSB.htm
Het zit je hoog he? Wen er maar aan, het wordt voor mensen zoals jij hier alleen maar ergerquote:
Het is geen wetgeving nee, dat bepaalde landen het hebben verheven tot wetgeving is een andere zaak. Dat neig jij wel vaker door elkaar te halen, net als de eerder door mij genoemde moslim-fundamentalisten/extremisten. De gehele institutie van Islamitische landen is doorgaans on-islamitisch ingericht, de sharia wordt gebruikt als wetgeving om nationale belangen te dienen (waarbij nationale belangen vervangen kunnen worden door dictatoriale belangen). De landen die de sharia als wettelijke grondslag hanteren zijn dan ook veruit in de minderheid en die zijn in mijn ogen zeer zeker verkeerd bezig. Het is absurd om te stellen dat de Islam een politieke ideologie is, alleen op basis van voorbeelden uit het midden-oosten.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:27 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Is de sharia geen islamitische wetgeving hoe je als moslim je leven moet leiden? Al die landen waarbij de Koran en/of sharia gebruikt wordt als invulling van de staat zijn dus in jouw ogen verkeerd bezig en misbruiken de islam waarvoor het niet bedoeld is?
Het is echt absurd om te stellen dat de islam louter een religie is die het leven van een individu richting moet geven en anderen die naar niet voor kiezen volkomen met rust laat. Waarom zien we dat nooit?
tuurlijk niet, dat leeft bij weinig mensen.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Omdat de Islam een groeiende religie is, die demografisch een bedreiging vormt voor het Westen. Het Westen wordt niet alleen demografisch overrompeld door moslims, maar ook chinezen en Indiërs, de frustratie spat er dan ook vanaf. Economisch gezien zijn westerse mogendheden in handen van oosterse mogendheden, nog meer frustratie en weerzin.
Precies, de hele Islam heeft er geen ene donder mee te maken. Zo zijn relatief gezien Antilianen een stuk crimineler dan Marokkanen. Maar Wilders heeft het zo weten over te brengen dat men denkt dat de Islam het probleem is. Mensen die langer dan 1 seconde kunnen nadenken weten wel beter.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:26 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
En ik denk dat die marokkaantjes die zo lastig zijn echt niet vaak een moskee van binnen zien.
Ik ben het met je eens Meh. Het is een sluimerend gevaar.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:56 schreef Meh7 het volgende:
1. mensen en rassen zijn in beginsel niet gelijkwaardig;
2. culturele verschillen zijn belangrijker dan sociale verschillen;
3. mensenrechten zijn niet universeel geldig;
4. eigen standpunten mogen doorgezet worden met geweld;
5. democratische structuren zijn niet op voorhand legitiem;
6. sterke leiding wordt gezien als een betere manier van bestuur dan democratie.
1. "Natuurlijk is het niet acceptabel als de grote steden in Nederland in meerderheid niet-blanke steden zijn."
Geert Wilders, BBC-Hardtalk interview22/3/2006
"Het is volstrekt onwenselijk dat Amsterdam maar liefst 177 nationaliteiten telt".
Geert Wilders, AT5, 22/8/2007
“Iedere niet-westerse allochtoon moet een assimilatiecontract tekenen. Daarin staat precies wat je wel en niet mag doen. Als je daar niet aan voldoet, moet je het land verlaten.”
2. "De Nederlandse cultuur is duizend keer beter dan de islam."
Geert Wilders in Spits, 9 november 2006
3. "Ik wil een nieuw artikel 1, waarin de Leitkultur van het Westen wordt verwoord. Er mogen van mij in Nederland best joodse en christelijke scholen bestaan, maar geen islamitische scholen."
4. "De politie moet bij ernstige rellen, en na een duidelijke waarschuwing, met scherp kunnen schieten op relschoppers. Dit zou bij voorkeur moeten gebeuren in het been."
Geert Wilders in reactie op rellen na voetbal-oefeninterland tussen Jong Oranje en Jong Marokko, Parool 29 mei 2007
PVV-kamerlid Martin Bosma:
“Ik zou die neuzen gaan afhakken. Ooh, ik zie Clairy Polak al liggen…”
„Nu zijn we een kleine knokploeg die iedere dag de Kamer binnenloopt.”
5.
Interviewer: Rechters zullen woedend zijn. U beperkt hun vrijheid.
Wilders: ‘Ach, die rechters. Dat is het restant van D66 dat nog actief is. Daar zit ik dus niet mee.’
Maar ik, ik zal nooit zwijgen, ik zal nooit zwichten. (...) niet voor de minister van Justitie en al helemaal niet voor het politieke showproces dat mij te wachten staat.
Geert Wilders: "Mijn vervolging is een politiek proces"
6. Wilders' partij kent geen leden, Wilders is als enige lid.
http://www.elsevier.nl/we(...)ijkt-PVV-met-NSB.htm
Je wordt er al helemaal geil van, of niet? Wat zijn dat voor uitspraken man? Vertel eens, zie je de treinen ook al rijden, of niet? Flapdrol.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:29 schreef Frasier het volgende:
[..]
Het zit je hoog he? Wen er maar aan, het wordt voor mensen zoals jij hier alleen maar erger
de islam is gewoon gevaarlijk (net als mein kampf).quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:32 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Precies, de hele Islam heeft er geen ene donder mee te maken. Zo zijn relatief gezien Antilianen een stuk crimineler dan Marokkanen. Maar Wilders heeft het zo weten over te brengen dat men denkt dat de Islam het probleem is. Mensen die langer dan 1 seconde kunnen nadenken weten wel beter.
Wil overigens niet zeggen dat er geen problemen zijn met Marokkanen en dat het tuig niet keihard aangepakt moet worden. Alleen de argumenten -of eigenlijk het argument- waar Wilders mee komt om de problemen te verklaren -Islam- is onzin. Maar goed, wel een goede manier om angst te zaaien. En iedereen weet dat door angst zaaien en een zondebok aan te wijzen veel stemmen te winnen zijn.
Steeds meer mensen. Vandaar ook de toenemende frustratie in tijden van recessie.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:32 schreef brascoo het volgende:
tuurlijk niet, dat leeft bij weinig mensen.
hoeveel mensen weten dat veel investeerders uit het oosten komen ...
Omdat niet alle scandinaviers vriendelijk en hartelijk zijn.quote:waarom krijgen jullie zelfs de zo vriendelijke/hartelijke scandinaviers over de zeik?
de islam is gewoon gewelddadig en intolerant.
Ter voorkoming van afleiding van de spirituele momenten.quote:btw, waarom zitten vrouwen en mannen gescheiden in een moskee... en waarom de vrouwen niet vooraan?
Omdat dat meer gelegen is in een culturele barrière, gelegen in een soort van vooroordeel of angst dat het verkeerd kan gaan.quote:waarom is het vrijwel onmogelijk om als atheist/christen een moslima te daten/huwen...
Tsjonge wat een opgefokte reactie!!!quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:37 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Je wordt er al helemaal geil van, of niet? Wat zijn dat voor uitspraken man? Vertel eens, zie je de treinen ook al rijden, of niet? Flapdrol.
Ten eerste:quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:37 schreef brascoo het volgende:
[..]
de islam is gewoon gevaarlijk (net als mein kampf).
bovendien denk ik dat onder de aanhangers van de islam veel rassen zitten die genetisch makkelijke naar geweld grijpen en minder intelligent zijn.
ook door het vele incest fok je een ras door die genetisch problemen krijgt (dat blijkt ook uit het feit dat er in nederland veel downers en shizo's onder marokkanen en turken te vinden zijn)
heel weinig mensen hoor.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Steeds meer mensen. Vandaar ook de toenemende frustratie in tijden van recessie.
[..]
Omdat niet alle scandinaviers vriendelijk en hartelijk zijn.
[..]
Ter voorkoming van afleiding van de spirituele momenten.
[..]
Omdat dat meer gelegen is in een culturele barrière, gelegen in een soort van vooroordeel of angst dat het verkeerd kan gaan.
Er zijn bekrompen scandinaviers en vriendelijke scandinaviers. En nogmaals, steeds meer mensen weten dat het geld in het Oosten zit en dat het Oosten steeds meer de touwtjes in handen heeft.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:42 schreef brascoo het volgende:
heel weinig mensen hoor.
de meesten geven de VS en de topfunctionarissen en banken de schuld.
scandinaviers zijn vriendelijk maar goed het ligt nooit aan jullie altijd aan een ander.
Omdat ze soms boven zitten, soms links, soms rechts. De imam leidt het gebed en dat is een man, derhalve zitten andere mannen achter de imam. Christenen zitten alleen bij het gebed en bewegen daar niet bij (hooguit staan).quote:maar waarom zitten de vrouwen dan niet vooraan in de moskee?
en als jullie iets vrouwelijks zien dan zijn jullie niet meer te houden?
waarom kunnen christenen wel gewoon naast elkaar in de kerk zitten?
Integreren zegt niets over vooroordelen of culturele barrières. Bovendien is het in veel gevallen ook niet oke als de man zich bekeerd tot de Islam. Heeft te maken met wat ik reeds heb gezegd, bepaalde vooroordelen. Net zoals sommige mensen het hun kind verbieden om een Marokkaans vriendje te hebben.quote:ah en nu is het opeens een culturele barriere?
ik dacht dat jij altijd beweerde dat het grootste gedeelte was geintegreerd?
en waarom is huwen wel weer oke als de man zich bekeerd tot de islam...
Angst en hoop zaaien inderdaad. Wilders heeft het makkelijk inderdaad. De grootste groep criminelen behoren tot de grootste 'dreiging' van de Westerse cultuur, teminste de dreiging die de media ons voorhoud. De nuance laat hij voor wat het is.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:32 schreef Dlocks het volgende:
[..]Wil overigens niet zeggen dat er geen problemen zijn met Marokkanen en dat het tuig niet keihard aangepakt moet worden. Alleen de argumenten -of eigenlijk het argument- waar Wilders mee komt om de problemen te verklaren -Islam- is onzin. Maar goed, wel een goede manier om angst te zaaien. En iedereen weet dat door angst zaaien en een zondebok aan te wijzen veel stemmen te winnen zijn.
De fertility rate onder moslims is al jaren sterk aan het dalen, in veel moslimlanden is de ratio net genoeg om tot een beperkte bevolkingsgroei te komen. Bovendien hebben we in de geschiedenis van Nederland 2 moslimpartijen gekend, de Islam-Democraten en de AEL. Beiden een succes, nietwaar?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:47 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Angst en hoop zaaien inderdaad. Wilders heeft het makkelijk inderdaad. De grootste groep criminelen behoren tot de grootste 'dreiging' van de Westerse cultuur, teminste de dreiging die de media ons voorhoud. De nuance laat hij voor wat het is.
Maar moet je dat werkelijk zo erg vinden, als iemand die gesteld is op zijn cultuur ? Statistisch gezien is er over een paar decenia geen "Nederland" meer. Dankzij de firtility rate zal het meerendeel, landelijk, Moslim zijn. Alhoewel je vandaag de dag veel Marokkanen met westerse kleren e.d. ziet lopen, moet je je afvragen op wie zullen hun stemmen wanneer een Moslim partij zal komen. Het is hypothetisch, maar wat als zei, Marokanen een beter land met meer kansen beloven ?
Als je niet op Wilders stemt heb je of de hoop dat de allochtonen bevolking uiteindelijk de westerse normen zullen overnemen, of je vind religie/Islam echt iets voor 2050...
Ik heb zoiets van...laat wilders maar lekker doorgaan, laat hem maar gebruik maken van degene die geen nuance kennen.
Het zit me inderdaad hoog ja. Om de een of andere reden vind ik het niet zo fijn als mensen stiekem in hun vuistjes lachen bij de gedachte dat het in Nederland erger gaat worden voor mensen zoals ik (moslims/allochtonen). Gek hè?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:39 schreef Henk-B het volgende:
[..]
Tsjonge wat een opgefokte reactie!!!
Het zit je hoog he???
Tsjoeke Tsjoeke!
Hij heeft toch gewoon gelijk. Roepen dat het alleen maar erger wordt voor sommigen, dan ben je toch heel niet goed wijs.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:39 schreef Henk-B het volgende:
[..]
Tsjonge wat een opgefokte reactie!!!
Het zit je hoog he???
Tsjoeke Tsjoeke!
Ik zeg dat de islam meer is dan alleen een religie. Het is wel degelijk ook een staatsinvulling. De sharia vormt daarbij een voorbeeld hoe je dat kan bewerkstelligen.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:32 schreef Mutant01 het volgende:
Het is geen wetgeving nee, dat bepaalde landen het hebben verheven tot wetgeving is een andere zaak. Dat neig jij wel vaker door elkaar te halen, net als de eerder door mij genoemde moslim-fundamentalisten/extremisten. De gehele institutie van Islamitische landen is doorgaans on-islamitisch ingericht, de sharia wordt gebruikt als wetgeving om nationale belangen te dienen (waarbij nationale belangen vervangen kunnen worden door dictatoriale belangen). De landen die de sharia als wettelijke grondslag hanteren zijn dan ook veruit in de minderheid en die zijn in mijn ogen zeer zeker verkeerd bezig. Het is absurd om te stellen dat de Islam een politieke ideologie is, alleen op basis van voorbeelden uit het midden-oosten.
Dit is dus complete onzin?quote:Muhammad, however, chose a different path. In Medina he could only ensure the survival of his new faith by creating not merely an autonomous religious community, but a political authority to go with it.
In Islam, therefore, there can be only one law. It is called the Shari'a, a word whose primary meanings is 'the road to the watering place'- in the desert society in which Islam was born, the most sought after, the most blessed of places. The Shari'a is the direct expression of the will of God, derived from the Qur'an and the Hadith by the community of scholars know as the Ulema. It relates to all of God's commands concerning the activities of man. It is a doctrine of duties covering the whole of the religious, political, social, domestic, and private life of all Muslims. In practice it is the creation of the Ulema, but, despite its purely human origins, it, like everything which derives from Muhammad, derives also from God. The idea that there might exist, as there does in the West, a secular law, a law which is the creation of human intelligence rather than divine command, and is, therefore, subject not merely to change, at least as far as its prescriptions are concerned, but also to abrogation is, for many Mulsims, merely senseless.
Ja, ook hun daling is mee gecalculeerd. Maar die van de 'westerse' staat op dit moment in de min. Vergeleken met de groei van Moslims in het Westen zelf, zonder de nog te komen immigratie-stroom zullen er in circa 30/40 jaar meer allochtonen (moslims) dan autochtonen in NL wonen.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De fertility rate onder moslims is al jaren sterk aan het dalen, in veel moslimlanden is de ratio net genoeg om tot een beperkte bevolkingsgroei te komen. Bovendien hebben we in de geschiedenis van Nederland 2 moslimpartijen gekend, de Islam-Democraten en de AEL. Beiden een succes, nietwaar?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |