abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69719932
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 20:46 schreef EchtGaaf het volgende:

Nee, het topic gaat over een groeiende misstand.
Nee, JIJ noemt iets wat niet volgens jouw wensen loopt een misstand, maar daarmee is het nog geen misstand.

[ Bericht 0% gewijzigd door DS4 op 05-06-2009 09:19:37 ]
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_69721597
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 22:32 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, JIJ noemt iets wat niet volgens jou wensen loopt een misstand, maar daarmee is het nog geen misstand.
Andersom is ook waar.
pi_69731480
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 22:31 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat doet diesel ook...
Selectief citeren

De volledige tekst (let vooral ook op de vetgedrukte tekst):
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 17:37 schreef lyolyrc het volgende:
Welke waarden? Compressie van 1:16 à 1:17? Dan verbrandt de benzine spontaan en gaat de motor pingelen. Bovendien grote kans dat je dan binnen enkele meters met een lekke koppakking staat.
Een Ottomotor gaat bij zo'n compressie pingelen, omdat er zelfs bij directe injectie nog een steeds sprake is van compressie van het benzine-luchtmengsel. Een dieselmotor injecteert de brandstof pas aan het eind van de compressiestap.

Wel een kleine correctie op wat ik eerder schreef:
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 14:00 schreef lyolyrc het volgende:
Het rendement van de verbranding is omhoog gegaan door toepassen van directe injectie. Daardoor mengen lucht en brandstof beter, wat een volledigere verbranding oplevert; je ziet dat onder andere aan de lagere roetuitstoot van diesels.
Het rendement van de verbranding is vooral omhoog gegaan door verbetering van de directe injectie, want directe injectie op zich bevordert niet de menging van brandstof en lucht. Common-rail is een goed voorbeeld van verbetering van de directe injectie. De pompverstuiver die Volkswagen veel (heeft) gebruikt kan slechts één injectie doen, terwijl common-rail meerdere injectie achter elkaar mogelijk maakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door lyolyrc op 05-06-2009 11:14:52 (woordje vergeten) ]
pi_69731608
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 10:34 schreef lyolyrc het volgende:

Selectief citeren

Smilie niet opmerken.
pi_69731709
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 10:38 schreef DS4 het volgende:

[..]

Smilie niet opmerken.
opgevat als wijsneuzensmilie
pi_69732233
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 22:32 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, JIJ noemt iets wat niet volgens jouw wensen loopt een misstand, maar daarmee is het nog geen misstand.
Jij geeft blijk van geen maatschappelijk gevoel te hebben. Weet jij echt niet wat er leeft onder de bevolking?

Alsof ik de enige ben die hier iets vind.
pi_69732552
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 10:59 schreef EchtGaaf het volgende:

Jij geeft blijk van geen maatschappelijk gevoel te hebben. Weet jij echt niet wat er leeft onder de bevolking?
Ik weet zeker dan het merendeel van wat jij wil niet bepaald leeft onder de bevolking. Ten aanzien van de CEO's zijn er inderdaad best wat mensen die dat niet vinden kunnen. Ik moet wel zeggen dat als ik met de mensen die ik tegenkom hierover inhoudelijk praat dat ze eigenlijk zonder uitzondering wel enig begrip gaan tonen. Dat heb jij dan weer niet...
quote:
Alsof ik de enige ben die hier iets vind.
Er zijn heel veel mensen in NL die Jantje Smit geweldig vinden. En nu? Hebben ze een punt omdat ze met zovelen zijn, of wil je daar toch wat op afdingen?

Gaarne kiezen. Je kan niet EN jezelf beroepen op de Vox Polpuli EN jezelf beroepen op het beter weten dan het volk. En dat is wat jij doet. Als een grote groep het met je eens is vind je dat een argument, als een grote groep het met jou oneens is zijn het een stel domme lullen (en die laatste twee woorden komen voor mijn rekening, de strekking daarvan voor jouw rekening).
  vrijdag 5 juni 2009 @ 11:29:13 #108
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_69733156
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 11:10 schreef DS4 het volgende:

[quote]Er zijn heel veel mensen in NL die Jantje Smit geweldig vinden. En nu? Hebben ze een punt omdat ze met zovelen zijn, of wil je daar toch wat op afdingen?
quote:
Ik moet wel zeggen dat als ik met de mensen die ik tegenkom hierover inhoudelijk praat dat ze eigenlijk zonder uitzondering wel enig begrip gaan tonen. Dat heb jij dan weer niet...
Dit is dan ook geen punt.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 15:45:10 #109
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_69741939

Die managers zijn hardleers.
pi_69742190
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 11:29 schreef Fajarowicz het volgende:

Dit is dan ook geen punt.
Wis en waarachtig! Het toont aan dat de bonussen weldegelijk uit te leggen zijn. In de pers gebeurt dat echter zelden...

Dat is nl. ook een van mijn grootste bezwaren van doen wat het volk wil. Zoals ik al meermaals heb gesteld: inspraak zonder inzicht, leidt tot een uitspraak zonder uitzicht.
pi_69743351
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 15:52 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wis en waarachtig! Het toont aan dat de bonussen weldegelijk uit te leggen zijn. In de pers gebeurt dat echter zelden...

Dat is nl. ook een van mijn grootste bezwaren van doen wat het volk wil. Zoals ik al meermaals heb gesteld: inspraak zonder inzicht, leidt tot een uitspraak zonder uitzicht.
Omdat de media ook geïnteresseerd zijn in en afhankelijk van de eigen kijkcijfers of oplages. Dan wordt het al snel interessant om verhalen op te blazen tot idiote proporties. Nuance past daar zeker niet in.

Moet ik uit jouw bezwaar afleiden dat jij een voorstander bent van een democratie waar alleen de wijze mensen het voor het zeggen hebben?
  vrijdag 5 juni 2009 @ 17:55:36 #112
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_69746395
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 15:52 schreef DS4 het volgende:

[quote]Wis en waarachtig! Het toont aan dat de bonussen weldegelijk uit te leggen zijn.
De kerk wist vroeger ook van alles uit te leggen, dat de aarde het middelpunt van het heelal zou zijn bijvoorbeeld. Dat het uit te leggen is aan sommigen maakt het nog niet waar dus heb je geen punt.
pi_69747431
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 16:24 schreef lyolyrc het volgende:

Moet ik uit jouw bezwaar afleiden dat jij een voorstander bent van een democratie waar alleen de wijze mensen het voor het zeggen hebben?
Dat gaat mij te ver. Nee, men mag best volksvertegenwoordigers kiezen, ik hoop echter wel dat die volksvertegenwoordigers niet domweg doen wat gevraagd wordt, maar dat ze doen wat nodig is en daar verantwoording over af legt bij de kiezer.

En ik hoop ook dat die kiezer bereid is te luisteren.
pi_69747451
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 17:55 schreef Fajarowicz het volgende:

De kerk wist vroeger ook van alles uit te leggen, dat de aarde het middelpunt van het heelal zou zijn bijvoorbeeld. Dat het uit te leggen is aan sommigen maakt het nog niet waar dus heb je geen punt.
Natuurlijk, omdat de kerk vroeger loog bij het uitleggen is iedere uitleg waardeloos. Dag hoor, trol...
  vrijdag 5 juni 2009 @ 18:39:44 #115
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_69747759
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 18:30 schreef DS4 het volgende:

[..]

Natuurlijk, omdat de kerk vroeger loog bij het uitleggen is iedere uitleg waardeloos. Dag hoor, trol...
Neemt niet weg dat jouw standpunt slechts een mening is en dus geen feit. Meningen zijn uit te leggen inderdaad maar het is niet daarom dat ze altijd waar zouden zijn.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 19:37:46 #116
93664 waht
Mushir
pi_69749627
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 18:39 schreef Fajarowicz het volgende:

[..]

Neemt niet weg dat jouw standpunt slechts een mening is en dus geen feit. Meningen zijn uit te leggen inderdaad maar het is niet daarom dat ze altijd waar zouden zijn.
Dat geldt voor alle meningen dus. Echter kan een mening wel gebaseerd zijn op feiten. Aangezien niemand ooit durft toe te geven eigenlijk heel weinig écht te weten, zijn de meeste meningen gebaseerd op onvolledige feiten.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_69750102
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 18:39 schreef Fajarowicz het volgende:

Neemt niet weg dat jouw standpunt slechts een mening is en dus geen feit.
Ik vind dat knap: niet bij die gesprekken aanwezig zijn en toch weten van de hoed en de rand.

Oftewel: je maakt je schuldig aan precies dat wat de schreeuwende minderheid doet: eerst oordelen en dan pas je bekommeren om de feiten...
pi_69753275
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 15:45 schreef Fajarowicz het volgende:
[ afbeelding ]

Die managers zijn hardleers.
Ach, die hebben hun bonussen allang in hun boot gestopt...
pi_69753416
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 11:10 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik weet zeker dan het merendeel van wat jij wil niet bepaald leeft onder de bevolking. Ten aanzien van de CEO's zijn er inderdaad best wat mensen die dat niet vinden kunnen. Ik moet wel zeggen dat als ik met de mensen die ik tegenkom hierover inhoudelijk praat dat ze eigenlijk zonder uitzondering wel enig begrip gaan tonen. Dat heb jij dan weer niet...
[..]
Ik spreek kennelijk andere mensen. Die wel gevoel voor fatsoen hebben en die wel streven naar proportie.
quote:
Er zijn heel veel mensen in NL die Jantje Smit geweldig vinden. En nu? Hebben ze een punt omdat ze met zovelen zijn, of wil je daar toch wat op afdingen?
Ze vinden Jan Smit geweldig. Dat zegt alles over henzelf. Wat moet ik daar aan toevoegen?

De Lidl trekt ook haar volk. Ik ga liever na AH.
quote:
Gaarne kiezen. Je kan niet EN jezelf beroepen op de Vox Polpuli EN jezelf beroepen op het beter weten dan het volk. En dat is wat jij doet. Als een grote groep het met je eens is vind je dat een argument, als een grote groep het met jou oneens is zijn het een stel domme lullen (en die laatste twee woorden komen voor mijn rekening, de strekking daarvan voor jouw rekening).
Die "l" bewust erin gespeld?

Beste DS4, een goede politicus zal goed luisteren wat er leeft, maar altijd leiderschap platen zien. Hij/zij weet dat goed in balans te brengen. Jij denkt erg zwart wit merk ik steeds.

Ik weet niet of jij geschikt bent voor het premierschap.
pi_69754955
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 21:13 schreef EchtGaaf het volgende:

Die wel gevoel voor fatsoen hebben en die wel streven naar proportie.
Die BBQ-en willen verbieden? WOW! Waar ontmoet je zulke mensen?
quote:
Ze vinden Jan Smit geweldig de bonussen belachelijk. Dat zegt alles over henzelf. Wat moet ik daar aan toevoegen?
Zoek de verschillen. O, wacht even, die zijn er niet.
quote:
Die "l" bewust erin gespeld?
Wat zou jij logischer gevonden hebben?
quote:
Beste DS4, een goede politicus zal goed luisteren wat er leeft, maar altijd leiderschap platen zien. Hij/zij weet dat goed in balans te brengen. Jij denkt erg zwart wit merk ik steeds.
Ik denk helemaal niet zwart wit, hoe kom je daar nou bij?
quote:
Ik weet niet of jij geschikt bent voor het premierschap.
Nee, ik kan van dat salaris niet rondkomen. Ambieer de functie ook niet om andere redenen.
pi_69755376
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 21:58 schreef DS4 het volgende:

[..]

Die BBQ-en willen verbieden? WOW! Waar ontmoet je zulke mensen?
[..]
Kom eens uit die ivoren toren Van de week nog sprak ik iemand die zelf over dergelijke overlast begon...
quote:
Zoek de verschillen. O, wacht even, die zijn er niet.
[..]
In de verte zie je geen verschillen, nee.
quote:
Wat zou jij logischer gevonden hebben?
[..]
Geen idee, ik volg jouw logica niet altijd.
quote:
Ik denk helemaal niet zwart wit, hoe kom je daar nou bij?
[..]
Geef nou eens antwoord op het repliek wat ik je gaf.
quote:
Nee, ik kan van dat salaris niet rondkomen. Ambieer de functie ook niet om andere redenen.
Dat is het punt niet : zou jij het kunnen?
pi_69756363
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 22:10 schreef EchtGaaf het volgende:

Kom eens uit die ivoren toren Van de week nog sprak ik iemand die zelf over dergelijke overlast begon...
Er zijn altijd mensen die overal over zeiken, maar het zou mij verbazen als er meer dan 1% van de NL-ers een voorkeur voor heeft. Zie ook de reacties in jouw draadje.
quote:
In de verte zie je geen verschillen, nee.
Precies.
quote:
Geen idee, ik volg jouw logica niet altijd.
Ik vraag jou om jouw vraag toe te lichten.
quote:
Geef nou eens antwoord op het repliek wat ik je gaf.
Hetgeen er voor stond was gewoon een constatering van jou. Geen vraag...
quote:
Dat is het punt niet : zou jij het kunnen?
Momenteel niet. Ik heb nog wel wat levenservaring nodig om zoiets te trekken.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 09:53:22 #123
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_69763236
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 19:50 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik vind dat knap: niet bij die gesprekken aanwezig zijn en toch weten van de hoed en de rand.

Zo moeilijk is dat niet hoor. Je hoeft echt geen Nostradamus te heten om te kunnen voorspellen waar jij voor staat.
pi_69767592
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 18:29 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat gaat mij te ver. Nee, men mag best volksvertegenwoordigers kiezen, ik hoop echter wel dat die volksvertegenwoordigers niet domweg doen wat gevraagd wordt, maar dat ze doen wat nodig is en daar verantwoording over af legt bij de kiezer.

En ik hoop ook dat die kiezer bereid is te luisteren.
Dat ben ik met je eens, maar dat is ook precies waar het misgaat. Veel mensen zijn te weinig zelfkritisch en rekenen politici overal op af, zelfs als de oplossing eigenlijk in handen hebben. Iedere politicus die daar dan op inspringt door de zittende regering aan te vallen en onrealistische verbeteringen te beloven, krijgt veel steun bij verkiezingen.
pi_69807809
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 09:53 schreef Fajarowicz het volgende:
Zo moeilijk is dat niet hoor. Je hoeft echt geen Nostradamus te heten om te kunnen voorspellen waar jij voor staat.
Je probeert jezelf eruit te draaien, maar sterk is het niet.
pi_69808203
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Zeg EchtGaaf, dit had ik nu nooit van je verwacht
pi_69809790
quote:
Op zondag 7 juni 2009 21:38 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Zeg EchtGaaf, dit had ik nu nooit van je verwacht
Ssst. Een Freudiaantje
pi_69810296
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 22:43 schreef DS4 het volgende:

[..]

Er zijn altijd mensen die overal over zeiken, maar het zou mij verbazen als er meer dan 1% van de NL-ers een voorkeur voor heeft. Zie ook de reacties in jouw draadje.
[..]
Je kan er niet om het feit heen dat het onderwerp erg leeft. Als nooit tevoren.
quote:
Ik vraag jou om jouw vraag toe te lichten.
De vraag was : wat vond je van mijn wijze quote?
quote:
Momenteel niet. Ik heb nog wel wat levenservaring nodig om zoiets te trekken.
Vraagje: heb je de capaciteiten voor dit ambt?
pi_69810487
Nou hoe dan ook: was net nog bij mensen die zelf over het drama van Philedelphia begonnen. Hoe het zover kan komen. En ja, dat gaat al mis bij de overeenkomsten die tot stand komen. Geen gezonde zaak meer.

Bij de gratie van: ons kent ons. Een gesloten bolwerk van ouwe jongens krentenbrood. Niet zozeer naar capaciteiten maar meer de vriendendiensten laten prevaleren. Want ooit kom jezelf ook natuurlijk aan de beurt. En voor wat hoort wat.

En zo zie je maar weer. : De prof uit Tilburg heeft gewoon gelijk. De markt voor CEO's bestaat niet. En als die overhoopt wel mocht bestaan, dan functioneert die niet.
pi_69940779
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 13:48 schreef Klopkoek het volgende:
Ik heb dat interview van VdVeer gelezen en vertrouw hem niet zo. Het is ook niet zo dat Shell nou altijd handelde volgens het 'vrije markt' principe, zoals veruit de meeste multinationals trouwens.
Olie is 1 van de weinige markten waar een Oligopolie heerst, echter dit maakt het wel extra interessant voor kleine bedrijven om te innoveren in andere energiebronnen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_69963647
quote:
Op zondag 7 juni 2009 22:28 schreef EchtGaaf het volgende:

Je kan er niet om het feit heen dat het onderwerp erg leeft. Als nooit tevoren.
BBQ verbieden? Nee, niet echt... Dat hoor ik alleen van jou.
quote:
De vraag was : wat vond je van mijn wijze quote?
Dat lijkt mij heel sterk eigtenlijk...
quote:
Vraagje: heb je de capaciteiten voor dit ambt?
Idzv talent? Ja.
pi_69963832
quote:
Op zondag 7 juni 2009 22:33 schreef EchtGaaf het volgende:
Nou hoe dan ook: was net nog bij mensen die zelf over het drama van Philedelphia begonnen. Hoe het zover kan komen. En ja, dat gaat al mis bij de overeenkomsten die tot stand komen. Geen gezonde zaak meer.

Bij de gratie van: ons kent ons. Een gesloten bolwerk van ouwe jongens krentenbrood. Niet zozeer naar capaciteiten maar meer de vriendendiensten laten prevaleren. Want ooit kom jezelf ook natuurlijk aan de beurt. En voor wat hoort wat.

En zo zie je maar weer. : De prof uit Tilburg heeft gewoon gelijk. De markt voor CEO's bestaat niet. En als die overhoopt wel mocht bestaan, dan functioneert die niet.
Je kwam zelf met een uitzending aanzetten waarin werd gezegd door deskundigen dat bij de (semi-)publieke sector dit klopt, maar juist niet bij de private sector. De prof uit Tilburg had dus ongelijk en jij ook.

Het meest stuitende is dat jij privaat en (semi-) publiek niet eens uit elkaar kunt houden en toch meent boude uitspraken te moeten doen... Zorg eerst eens dat je gewoon weet wie wat is.
pi_69966179
http://www.ad.nl/binnenla(...)atiedirecteuren.html

7 ton krijgen ze mee, omdat ze faalden. Niet minder dan 25 verdienen meer dan de Balkenendenorm. En wat blijven die commissarissen kleven aan de corporaties, sommigen zelfs meer dan 20 jaar! Nou , dan kan je objectief blijven.... En zo ontstaat vriendjespolitiek en een uitstekende voedingsbodem voor excessen in zelfkieteling.
pi_69966260
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 09:20 schreef DS4 het volgende:

[..]

BBQ verbieden? Nee, niet echt... Dat hoor ik alleen van jou.
[..]
Nee joh. Het thema zelfverrijking!
quote:
Dat lijkt mij heel sterk eigtenlijk...
[..]
Geen zin om terug te lezen?
quote:
Idzv talent? Ja.
Die afkorting Welk talent zou jou tot een goede minister-president maken?
pi_69966371
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 09:27 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je kwam zelf met een uitzending aanzetten waarin werd gezegd door deskundigen dat bij de (semi-)publieke sector dit klopt, maar juist niet bij de private sector. De prof uit Tilburg had dus ongelijk en jij ook.
Nou het werd wel wat genuanceerder gebracht dan jij hier nu doet. Dus niet zo zwart wit als jij hier stelt. Het zou in de private sector wat minder erg zijn, dat is dus heel wat anders. En daarmee heeft die prof en ik dus nog steeds gelijk.
quote:
Het meest stuitende is dat jij privaat en (semi-) publiek niet eens uit elkaar kunt houden en toch meent boude uitspraken te moeten doen... Zorg eerst eens dat je gewoon weet wie wat is.
Deze conclusie valt met mijn vorige quote dus helemaal om.
pi_69971552
quote:
Wil je nu eens ophouden met steeds maar weer de misstanden in de (semi-) publieke sector te gebruiken om "aan te tonen" dat er iets mis gaat in de private sector.

Het begint enorm irritant te worden. Zoiets als dat ik aantoon dat de lonen van CEO's niet stijgen door te verwijzen naar de lonen voor postbodes.
pi_69971680
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 10:58 schreef EchtGaaf het volgende:

Nee joh. Het thema zelfverrijking!

EN

Geen zin om terug te lezen?
Misschien moet jij eens teruglezen, dit ging echt om de BBQ.
quote:
Die afkorting Welk talent zou jou tot een goede minister-president maken?
In de zin van.

En meer dan één talent voor nodig. Maar zullen we dit off-topic geneuzel even achterwege laten, want ik ambieer die functie toch niet en ik acht mijzelf er nu ook zeker nog niet klaar voor. Ministerschap, of staatssecretaris, wellicht (toch iets meer in de luwte), maar ook daar zit ik niet op de azen. Als ik gevraagd zou worden zou ik hoogstens ja zeggen uit ijdelheid. Niet de perfecte reden, maar ik ken mijzelf.
pi_69971767
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 11:01 schreef EchtGaaf het volgende:

Het zou in de private sector wat minder erg zijn, dat is dus heel wat anders.
Nee, het zou in de private sector niet MEER het geval zijn. En dat is heel wat anders. Misschien moet je de uitzending zelf nog eens goed nakijken.
quote:
En daarmee heeft die prof en ik dus nog steeds gelijk.
Dat sowieso niet, want een markt die beheerst wordt door vriendjespolitiek is een onvolkomen markt. Maar nog altijd een markt. Economieboek voor dummies, hoofdstuk 1 vermoed ik.
quote:
Deze conclusie valt met mijn vorige quote dus helemaal om.
Neen. Je haalt vanalles en nogwat door elkaar.
pi_69987102
http://www.telegraaf.nl/b(...)onussen__.html?p=2,1

Verrast???? Ik niet.. Het zal alleen maar erger worden.

Bah. Het moraal is ver te zoeken bij die lui..
pi_69987291
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 13:53 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wil je nu eens ophouden met steeds maar weer de misstanden in de (semi-) publieke sector te gebruiken om "aan te tonen" dat er iets mis gaat in de private sector.
Het probleem doet zich voor in beide sectoren. Zoveel is intussen wel duidelijk. Waar het hier om gaat is de mentaliteit van de mensen die zich in topposities bewegen.
quote:
Het begint enorm irritant te worden. Zoiets als dat ik aantoon dat de lonen van CEO's niet stijgen door te verwijzen naar de lonen voor postbodes.
Feit is gewoon dat salarissen aan de top grosso modo door de jaren heen veel harder zijn gestegen dan die van hun onderdanen.... En is en blijft opmerkelijk.....

Rara, hoe kan dat?
pi_69988056
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 22:01 schreef EchtGaaf het volgende:

Het probleem doet zich voor in beide sectoren. Zoveel is intussen wel duidelijk.
Je kwam zelf met een uitzending die het tegendeel beweerde. Verder toon je zoals gebruikelijk niets aan.
quote:
Feit is gewoon dat salarissen aan de top grosso modo door de jaren heen veel harder zijn gestegen dan die van hun onderdanen.... En is en blijft opmerkelijk.....

Rara, hoe kan dat?
Exact hetzelfde mechanisme als waardoor ze nu veel harder dalen.
pi_69994707
quote:
Na honderden ontvoeringen door de vakbond mag dit wel eens een keer.
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 22:01 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]

Rara, hoe kan dat?
Bonussen, die de gewone man niet mag krijgen omdat de vakbond het niet wil. Daarbij heeft het zijn prijs namelijk een lager salaris in slechtere tijden terwijl de gewone man nog steeds salarisverhoging krijgt.

Waar zijn trouwens de nieuwsberichten dat de topinkomens 19% gedaald zijn. De markt doet dus gewoon zijn werk.
pi_69994793
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 09:42 schreef Fastmatti het volgende:

Waar zijn trouwens de nieuwsberichten dat de topinkomens 19% gedaald zijn.
EG negeert graag alles wat niet in zijn straatje past. Anders heeft hij geen gelijk en dat is vrij belangrijk voor hem...
  † In Memoriam † zaterdag 13 juni 2009 @ 09:51:56 #145
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_69994861
Bovendien zou dan, volgens zijn eigen principe, de gewone man ook 19% moeten inleveren en dat betekend dat hij zelf minder gaat verdienen, tsja en dat kan niet natuurlijk.
Carpe Libertatem
  zaterdag 13 juni 2009 @ 10:53:53 #146
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_69995855
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 09:51 schreef Boze_Appel het volgende:
Bovendien zou dan, volgens zijn eigen principe, de gewone man ook 19% moeten inleveren en dat betekend dat hij zelf minder gaat verdienen, tsja en dat kan niet natuurlijk.
Maar dan wel 19% inleveren nadat er met terugwerkende kracht gecorrigeerd is voor de salarisverhogingen van de topmannen in de jaren daarvoor. Dat is wel zo eerlijk. Dan is Echtgaaf veel beter af dan nu.
pi_69996246
Eigenlijk we allemaal uitzuigers. Ik zag donderdag een documentaire over de bloemhandel en ik heb serieus moeite gekregen om voortaan een bloemetje te kopen. Zelfs 'fair trade' bloemen blijken besmet te zijn. Ook een aanduiding dat ze uit Nederland komen is geen garantie dat er geen Afrikaantjes aan hebben gezeten.

We zijn allemaal massamoordenaars. Dat meen ik. Allemaal. Ook ik.
pi_69996306
En die mensen zijn echt wanhopig he? Die 'medewerkers' (slaven is een beter woord) verlinken zelfs elkaar als ze klagen over de baas.

Echt schokkend gewoon. Ze moeten zelfs eerst geld betalen om uberhaupt te mogen werken. En als ze misstanden meldden aan de overheid dan spreken bedrijven met elkaar af om zo iemand niet meer aan te nemen.... Je zou het eigenlijk moeten zien. Het is het hele totaalplaatje waardoor je de uitzichtloosheid begrijpt... en hoe wij allemaal daar misbruik van maken. We zijn allemaal uitzuigende 'topmannen'. Bah.
pi_70000425
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 11:15 schreef Klopkoek het volgende:
Eigenlijk we allemaal uitzuigers. Ik zag donderdag een documentaire over de bloemhandel en ik heb serieus moeite gekregen om voortaan een bloemetje te kopen. Zelfs 'fair trade' bloemen blijken besmet te zijn. Ook een aanduiding dat ze uit Nederland komen is geen garantie dat er geen Afrikaantjes aan hebben gezeten.

Afrika zou nog veel slechter af zijn als er geen Afrikaantjes aan hadden gezeten. Het probleem van Afrika is trouwens niet het Westen, maar het rondneuken van die gasten.
pi_70000506
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 11:15 schreef Klopkoek het volgende:
Kijk, nu begin je het te snappen. Aan welvaart zich een prijs verbonden, en dan bedoel ik niet de prijs in monetaire zin.

Maar om dit topic een Amerikaans smaakje te geven:
quote:
Administration seeks ways to tame corporate pay

WASHINGTON – Talking tough but stepping gently, the Obama administration rejected direct intervention in corporate pay decisions Wednesday even as officials argued that excessive compensation in the private sector contributed to the nation's financial crisis. Instead, the administration plans to seek legislation that would try to tame compensation at publicly traded companies through shareholder pressure and less management influence on pay decisions.

At the same time, the administration drew a sharp line between the overall corporate world and those institutions that have tapped the government's $700 billion Troubled Asset Relief Program.
[..]
pi_70000555
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 09:47 schreef DS4 het volgende:

[..]

EG negeert graag alles wat niet in zijn straatje past. Anders heeft hij geen gelijk en dat is vrij belangrijk voor hem...
Daar heb ik eerder op gereageerd, op een individueel geval. De Volkskrant is echter helder: ze ziet geen enkele trendbreuk in de salarisontwikkeling bij de top. De mogelijkheden om veel meer te gaan verdienen voor CEO zijn nl niet beperkt, integendeel. Als de crisis straks weer voorbij is, dan zullen de salarissen weer veel harder gaan stijgen dan ooit het geval is....... ( want de schade moet natuurlijk worden ingehaald waardoor het gegraai nog veel erger zal worden. Geloof mij nu maar)

Zie trend van het inmiddels het beroemde grafiekje..... De helling wordt nl steeds steiler bij hoogconjuctuur. Extrapoleer het maar, de kans dat het uitkomt acht ik zeer groot. Gezien de trend van het morele verval dat er bepaald niet om liegt...

En geloof mij: deze wijze woorden had ik eerder uitgesproken. Nog voor het hele artikel vandaag in de VK werd gepubliceerd....
pi_70001629
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 13:35 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Afrika zou nog veel slechter af zijn als er geen Afrikaantjes aan hadden gezeten. Het probleem van Afrika is trouwens niet het Westen, maar het rondneuken van die gasten.
Dit is een boute redenering. In de trant van:

- Oost-Duitsers zouden nog veel slechter af zijn als ze helemaal geen prut-baantjes en prut-auto gehad zouden hebben.
- Joden zouden het in Hitler-Duitsland nog veel slechter hebben als we ze vierendelen in plaats van vergassen.

[ Bericht 0% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 13-06-2009 19:10:42 ]
pi_70003394
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 10:53 schreef Fajarowicz het volgende:

[..]

Maar dan wel 19% inleveren nadat er met terugwerkende kracht gecorrigeerd is voor de salarisverhogingen van de topmannen in de jaren daarvoor. Dat is wel zo eerlijk. Dan is Echtgaaf veel beter af dan nu.
Het is dit jaar 19% minder, maar volgende jaar en/of jaren later 45% erbij!

Let maar op.
pi_70003434
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 09:51 schreef Boze_Appel het volgende:
!

Als procentueel de gewone man ook jaren 30% per jaar voorui was gegaan, zoals bij die topmannen wel het geval is geweest, dan kan ik moeilijk tegen zijn....

Was dit topic ook niet nodig geweest.

Je winkelt wel erg selectief
pi_70003540
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 22:24 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je kwam zelf met een uitzending die het tegendeel beweerde. Verder toon je zoals gebruikelijk niets aan.
[..]

Exact hetzelfde mechanisme als waardoor ze nu veel harder dalen.
Ga je nu beweren dat over de jaren heen de lonen in elk echelon % even hard zijn gestegen??

Ik zal je uit de droom helpen, ik verwijs je wederom naar de grafiek uit de VK. Je kan daarin zien dat de beloningen wel degelijk hard uit elkaar groeien door de jaren heen.....Daar kan je gewoon niet omheen.

Het is een kwestie van nu een stap terug, maar volgend jaar drie stappen vooruit.
Zo lust ik er nog wel een paar.
pi_70003631
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 09:42 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Na honderden ontvoeringen door de vakbond mag dit wel eens een keer.
[..]

quote:
Bonussen, die de gewone man niet mag krijgen omdat de vakbond het niet wil. Daarbij heeft het zijn prijs namelijk een lager salaris in slechtere tijden terwijl de gewone man nog steeds salarisverhoging krijgt.
Simpel omdat de topman van zijn basissalaris riant kan leven en de gewone man niet. Die zakt door het ijs als dezelfde verhoudingen worden gehanteerd.

Daarom ben ik tegen bonussen. Geef iedereen gewoon een vast salaris, dat gebaseerd zijn op de reële verwachtingen. Hooguit een beperkte bonus als er een jaar beter gepresteerd word, laat staan dat een bonus in dezelfde orde van grootte of daarboven gemeengoed is ...
pi_70003714
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 16:05 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

!

Als procentueel de gewone man ook jaren 30% per jaar voorui was gegaan, zoals bij die topmannen wel het geval is geweest, dan kan ik moeilijk tegen zijn....

We kunnen ook even kijken wat de gewone man 200 jaar geleden verdiende vergeleken met de topmannen van toen. De gewone man heeft het, in Noord-West Europese democratieën, beter dan ooit. De topmannen ook ja, maar die hebben het altijd goed, of je nou 1000 jaar geleden koning was, of nu de directeur van een AEX-genoteerde onderneming.

Je kon werkelijk niet in een land zitten waar jouw argumenten minder betekenden. Ga je verhaal verkondigen in de VS, Rusland, elk Afrikaans land, China, waar dan ook, niet hier. Je verstoort de balans die we hebben. Er is niks mis met de beloning van topmannen in Nederland, die is prima: niet te hoog, niet te laag.

Verschil zal er altijd blijven. De armste en rijkste persoon van Nederland verschillen zeer veel, dat zal altijd zo blijven. Het gemiddelde is prima. De verdeling van rijkdom is prima. Verschil is prima.

Kom maar terug als meer dan de helft van Nederland van minder dan 1 euro per dag moet leven terwijl de 100 rijkste Nederlanders meer dan 100 miljoen euro per jaar binnenhalen.
pi_70004682
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 16:14 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

[..]

Simpel omdat de topman van zijn basissalaris riant kan leven en de gewone man niet. Die zakt door het ijs als dezelfde verhoudingen worden gehanteerd.

Daarom ben ik tegen bonussen. Geef iedereen gewoon een vast salaris, dat gebaseerd zijn op de reële verwachtingen. Hooguit een beperkte bonus als er een jaar beter gepresteerd word, laat staan dat een bonus in dezelfde orde van grootte of daarboven gemeengoed is ...
Ik wordt helemaal misselijk van jouw domme gewauwel, IEDEREEN in nederland werkt op vrijwillige basis, daarbij teken je bij volle verstand een contract waarin je rechten en je salaris staan opgenomen, en jij blijft maar wauwelen over oneerlijke beloningen, de enige oneerlijke beloning die ik ken, is als je recht niet nagekomen worden, en de laatste 10 jaar heb ik dat 2 keer meegemaakt, en dat was 2 keer doordat de overheid het nodig vond, eerst met de pc prive regeling, en de tweede keer met het ziektepremie verhaal waardoor ik kon fluiten naar me 50 procent contractuele vergoeding.
pi_70005393
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 16:18 schreef waht het volgende:

[..]

We kunnen ook even kijken wat de gewone man 200 jaar geleden verdiende vergeleken met de topmannen van toen. De gewone man heeft het, in Noord-West Europese democratieën, beter dan ooit. De topmannen ook ja, maar die hebben het altijd goed, of je nou 1000 jaar geleden koning was, of nu de directeur van een AEX-genoteerde onderneming.

Je kon werkelijk niet in een land zitten waar jouw argumenten minder betekenden. Ga je verhaal verkondigen in de VS, Rusland, elk Afrikaans land, China, waar dan ook, niet hier. Je verstoort de balans die we hebben. Er is niks mis met de beloning van topmannen in Nederland, die is prima: niet te hoog, niet te laag.

Verschil zal er altijd blijven. De armste en rijkste persoon van Nederland verschillen zeer veel, dat zal altijd zo blijven. Het gemiddelde is prima. De verdeling van rijkdom is prima. Verschil is prima.

Kom maar terug als meer dan de helft van Nederland van minder dan 1 euro per dag moet leven terwijl de 100 rijkste Nederlanders meer dan 100 miljoen euro per jaar binnenhalen.
De gemiddelde burger had het in de DDR ook beter dan honderden jaren daarvoor. Dat praat de misstanden nog niet goed.

Rechts usertje.
pi_70006014
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 17:26 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De gemiddelde burger had het in de DDR ook beter dan honderden jaren daarvoor. Dat praat de misstanden nog niet goed.

Rechts usertje.
Nee hoor ook al een overheid die dacht het beste met mensen voor te hebben, het gaat hier niet om rechts of links, maar om vrijheid, maar dat schijn jij maar niet te begrijpen, jij denkt dat vrijheid iets rechts is, das gewoon bullshit, als libertarier haat ik Wilders misschien nog meer als Bos, hoewel ik overweeg om Wilders te stemmen zodat de hele boel zich opblaast.
pi_70007570
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 14:38 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dit is een boute redenering. In de trant van:

- Oost-Duitsers zouden nog veel slechter af zijn als ze helemaal geen prut-baantjes en prut-auto gehad zouden hebben.
- Joden zouden het in Hitler-Duitsland nog veel slechter hebben als we ze vierendelen in plaats van vergassen.

MOD:
Niet alles waar je Nazi bijzet maakt het argument beter, je zorgt zelf nogal voor een inflatie van het begrip
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_70010906
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 13:41 schreef EchtGaaf het volgende:

De Volkskrant is echter helder: ze ziet geen enkele trendbreuk in de salarisontwikkeling bij de top.
Nee, als een journalist dat voorspelt, dan zal het wel waar zijn...

De komende jaren zal er weldegelijk een trendbreuk zijn en die mening hoor je doorgaans als je het een econoom vraagt. Niet dat die het altijd bij het rechte eind hebben (het blijft voorspellen...), maar het is iig meer betrouwbaar dan iemand die een beetje kan typen.
quote:
De mogelijkheden om veel meer te gaan verdienen voor CEO zijn nl niet beperkt, integendeel. Als de crisis straks weer voorbij is, dan zullen de salarissen weer veel harder gaan stijgen dan ooit het geval is....... ( want de schade moet natuurlijk worden ingehaald waardoor het gegraai nog veel erger zal worden. Geloof mij nu maar)
O, ik heb je al vaak genoeg gezegd dat tzt het gewoon terugkomt. Van de week nog gesproken met iemand die claimde dat het nu afgelopen was met de graaicultuur, "want dat willen de mensen niet meer" (ja, de mensen die geen uitzicht hebben op een topsalaris willen die topsalarissen wel afschaffen... joh!). Ik vraag mij dan af of zo'n gozertje (hij was iets van 5 jaar ouder dan ik, maar dat was ook wel het enige waarmee hij voor liep) zich niet meer het tijdperk van de yuppen kan herinneren. In essentie hetzelfde, met dezelfde golfbeweging. Was ook even niet meer booming.

Mensen veranderen niet. Jij gelooft nog steeds dat het systeem het probleem is, maar feitelijk is het gewoon human nature.
quote:
Zie trend van het inmiddels het beroemde grafiekje.....
Schuiven met X-as en Y-as en debielen geloven alles. You have lies, damned lies and statistics.
quote:
En geloof mij: deze wijze woorden had ik eerder uitgesproken. Nog voor het hele artikel vandaag in de VK werd gepubliceerd....
Er is niets wijs aan. Het is hoogstens een kwestie van de geschiedenis kennen.
pi_70010979
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 16:05 schreef EchtGaaf het volgende:

Ach, als ik de middeleeuwen als beginpunt neem en het volk afzet tegen de adel (nu CEO), dan is het verschil nog altijd kleiner. Het is dus maar hoe je wil meten, nietwaar?
pi_70011058
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 16:10 schreef EchtGaaf het volgende:

Ga je nu beweren dat over de jaren heen de lonen in elk echelon % even hard zijn gestegen??
Nee. Dat zou wel heel toevallig zijn en het is ook onwenselijk.
quote:
Ik zal je uit de droom helpen, ik verwijs je wederom naar de grafiek uit de VK. Je kan daarin zien dat de beloningen wel degelijk hard uit elkaar groeien door de jaren heen.....Daar kan je gewoon niet omheen.
Dat is gewoon schaalverdeling. Voor een beta ben je daar wel heel makkelijk ingetrapt. Weet je zeker dat je beta bent?
pi_70016946
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 16:04 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het is dit jaar 19% minder, maar volgende jaar en/of jaren later 45% erbij!

Let maar op.
Die 19 procent gaat gegarandeerd gecompenseerd worden. Trouwens zat het verlies vooral in minder uitgekeerde bonussen. Het basissalaris van de topmannen groeide met 3%.
pi_70016989
quote:
Op maandag 15 juni 2009 09:29 schreef fajaro het volgende:

Trouwens zat het verlies vooral in minder uitgekeerde bonussen. Het basissalaris van de topmannen groeide met 3%.
Ja, maar die stijgingen waar EG het over heeft zitten ook altijd in de bonussen, opties en aandelen...

En verder zie ik 3% als vrij normaal, dat zijn CAO-cijfers hoor.
pi_70017483
Bonussen zijn sowieso onzin en arbitrair.

Jeroen van der Veer over bonussen:

‘Als ik de helft krijg betaald, doe ik het niet de helft slechter. Als ik dubbel wordt betaald, doe ik het niet beter. Meer wil ik er niet over zeggen.’
pi_70019276
quote:
Op maandag 15 juni 2009 09:54 schreef fajaro het volgende:

‘Als ik de helft krijg betaald, doe ik het niet de helft slechter. Als ik dubbel wordt betaald, doe ik het niet beter. Meer wil ik er niet over zeggen.’
Bonussen zijn op zich een goed instrument, echter ze moeten gebaseerd zijn op werkelijke prestaties en niet op boekhoudkundige trucjes.
pi_70019561
quote:
Op maandag 15 juni 2009 11:02 schreef raptorix het volgende:

[..]

Bonussen zijn op zich een goed instrument, echter ze moeten gebaseerd zijn op werkelijke prestaties en niet op boekhoudkundige trucjes.
Een goed instrument waarvoor?
pi_70019955
quote:
Op maandag 15 juni 2009 11:12 schreef fajaro het volgende:

[..]

Een goed instrument waarvoor?
Om goede prestaties te belonen, bij ons op het werk kan je ook een substantieele bonus krijgen bij goed functioneren, en ik vind dat erg motiverend.
pi_70020248
quote:
Op maandag 15 juni 2009 11:25 schreef raptorix het volgende:

[..]

Om goede prestaties te belonen, bij ons op het werk kan je ook een substantieele bonus krijgen bij goed functioneren, en ik vind dat erg motiverend.
Je wordt aangenomen om goede prestaties te leveren. Goede prestaties zijn de norm en zijn niet exceptioneel. En als je alleen maar te motiveren bent als je een zak met geld wordt voorgehouden heb je het verkeerde beroep gekozen.
pi_70020454
quote:
Op zondag 14 juni 2009 23:32 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, als een journalist dat voorspelt, dan zal het wel waar zijn...
Nee, maar iemand die wel met een gezond verstand naar het fenomeen kijkt en zijn ogen niet in het zand steekt wat na deze crisis waarschijnlijk met de topsalarissen gaat gebeuren.
quote:
De komende jaren zal er weldegelijk een trendbreuk zijn en die mening hoor je doorgaans als je het een econoom vraagt. Niet dat die het altijd bij het rechte eind hebben (het blijft voorspellen...), maar het is iig meer betrouwbaar dan iemand die een beetje kan typen.
[..]
Als je bedoelt met "komende jaren" IN CRISIS, dan heeft hij wrs gelijk. Ik zeg dat de jaren na de crisis de salarissen aan de top nog veel harder zullen stijgen dan we tot nu toe hebben gezien. Het morele verval zal steeds heftiger worden. Dat voorspel ik.
quote:
O, ik heb je al vaak genoeg gezegd dat tzt het gewoon terugkomt.
Als je bedoelt dat het gegraai weer gewoon terugkomt, dan ben ik het eens met je.
quote:
Van de week nog gesproken met iemand die claimde dat het nu afgelopen was met de graaicultuur, "want dat willen de mensen niet meer" (ja, de mensen die geen uitzicht hebben op een topsalaris willen die topsalarissen wel afschaffen... joh!). Ik vraag mij dan af of zo'n gozertje (hij was iets van 5 jaar ouder dan ik, maar dat was ook wel het enige waarmee hij voor liep) zich niet meer het tijdperk van de yuppen kan herinneren. In essentie hetzelfde, met dezelfde golfbeweging. Was ook even niet meer booming.
Mijn schoonzus was ook redelijk optimistisch dat het gegraai wellicht minder zal worden vanwege de publieke opinie. Ik heb haar op gewezen dat dit slechts van zeer korte duur zal zijn.
quote:
Mensen veranderen niet. Jij gelooft nog steeds dat het systeem het probleem is, maar feitelijk is het gewoon human nature.
[..]
Het systeem nodig mensen wel uit om te graaien. Controle faalt, dus morele zwakken zien hun kansen schoon. Het wereld is van ouwe jongens krentenbrood. Commissarissen, CEO,'s zijn allemaal vriendjes die elkaar de buitensporige gunsten elkaar toespelen.
quote:
Schuiven met X-as en Y-as en debielen geloven alles. You have lies, damned lies and statistics.
[..]
Bijgezocht: http://www.topsalaris.nl/data.php

Ik snap werkelijk niet hoe je erbij komt dat er geschoven zou zijn met de X-en Y-as. . Beide hebben een lineaire schaal en de Y-as, de belangrijkste in deze, begint keurig gewoon op 0 !

HET PLAATJE KLOPT DUS GEWOON. OOK VOOR HET MODALE SALARIS. !! In 1983 harkte Jan modaal ¤ 17244 binnen en anno 2008 ¤ 30.000 De Y-as is lineair en start bij nul. Zet die 2 punten in de grafiek, en je ziet dat ze precies op de lijn van Jan Modaal vallen.

Maar ja, die lijn valt - gezien het perspectief door die extreme topsalarissen! -bijna samen met de X-as. !...... Kan je nagaan hoe erg het gesteld is !

Er is dus niet gekonkeld met die assen. Ook niet optisch door te schuiven met assen of erger nog te werken met een niet-lineaire schaal.
quote:
Er is niets wijs aan. Het is hoogstens een kwestie van de geschiedenis kennen.
En die laatste leert ons dat de salarissen aan de top exploderen, terwijl die van de rest achterblijft.

[ Bericht 1% gewijzigd door EchtGaaf op 15-06-2009 12:17:38 ]
pi_70020470
quote:
Op maandag 15 juni 2009 11:35 schreef fajaro het volgende:

[..]

Je wordt aangenomen om goede prestaties te leveren. Goede prestaties zijn de norm en zijn niet exceptioneel. En als je alleen maar te motiveren bent als je een zak met geld wordt voorgehouden heb je het verkeerde beroep gekozen.
Uiteraard, maar ik kan ook net wat meer doen als mijn baas verlangt, bijvoorbeeld door buiten mijn werktijd mijn kennis te verbreden, of net even wat flexibeler te zijn, zo heb ik laatst 14 uur op zondag, en 15 uur op maandag gewerkt om toch een deadline te halen. Geld moet inderdaad geen motivatie zijn, maar het geeft wel een stukje waardering aan. Zo reserveert de directie een vast percentage van de winst om uit te keren aan het personeel, op die manier wordt winst maken voor iedereen leuk.
pi_70020550
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 16:18 schreef waht het volgende:

[..]

Verschil ansich is dan ook niets mis mee. Het stimuleert om te presteren. En daar danken wij onze welvaart aan.

Maar waarom zijn absolute verschillen, maar relatieve gelijke treds niet voldoende om dat zo te houden?
pi_70020650
quote:
Op zondag 14 juni 2009 23:34 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ach, als ik de middeleeuwen als beginpunt neem en het volk afzet tegen de adel (nu CEO), dan is het verschil nog altijd kleiner. Het is dus maar hoe je wil meten, nietwaar?
En jij zou zo terug willen naar de situatie van destijds? Vertel mij dat eens? Wil je dat echt?

Als dat niet zo is, dan zou je de huidige tred toch als zwaar onwenselijk moeten vinden. Want als de salarissen aan de top over een periode van enkele jaren zo ongeveer verdubbelen bij veelal dubieuze prestaties, dan zijn we echt hard op weg om daar weer uit te komen.
pi_70020771
quote:
Op zondag 14 juni 2009 23:35 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat is gewoon schaalverdeling.
Kijk eens goed naar het plaatje en geef mij nou eens gelijk, dat er niets is gekonkeld met het plaatje. Het probleem is dus idg een jurist en econoom die moeite heeft om een grafiekje goed te lezen/interpreteren.
quote:
Voor een beta ben je daar wel heel makkelijk ingetrapt.
Ik ben er niet ingetrapt, maar jij ziet een verkrachte schaalverdeling die er niet is.
quote:
Weet je zeker dat je beta bent?
Ik weet nu zeker dat jij het niet bent.

[ Bericht 16% gewijzigd door EchtGaaf op 15-06-2009 12:19:54 ]
pi_70020975
http://www.mt.nl/experts/(...)00_euro_geweest.html

Salaris_Jan_Modaal_was_nu_91.000_euro_geweest (Als eea gelijke tred had gehouden.)

De kloof tussen het inkomen van topbestuurders en werknemers is in 25 jaar tijd drie keer zo groot geworden. In het midden van de jaren '80 verdiende een directeur gemiddeld 16 maal een modaal salaris. In 2007 was dat opgelopen naar 44 keer modaal."

En de bron is in deze toch veel zeggend.
pi_70020998
quote:
Op maandag 15 juni 2009 11:45 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Verschil ansich is dan ook niets mis mee. Het stimuleert om te presteren. En daar danken wij onze welvaart aan.

Maar waarom zijn absolute verschillen, maar relatieve gelijke treds niet voldoende om dat zo te houden?
Vrijheid. Simpeler kan ik het echt niet verwoorden.
  † In Memoriam † maandag 15 juni 2009 @ 12:04:04 #179
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_70021103
Hehe, geen wonder dat je een slechtbetaalde baan hebt EG.
Carpe Libertatem
pi_70021281
quote:
Op maandag 15 juni 2009 12:04 schreef Boze_Appel het volgende:
Hehe, geen wonder dat je een slechtbetaalde baan hebt EG.
Wat is je punt, DS4 heeft 100% ongelijk met die grafiek.
pi_70021771
quote:

Inderdaad. Dit zegt gewoon alles.
pi_70021890
quote:
Op maandag 15 juni 2009 09:29 schreef fajaro het volgende:

[..]

Die 19 procent gaat gegarandeerd gecompenseerd worden. Trouwens zat het verlies vooral in minder uitgekeerde bonussen. Het basissalaris van de topmannen groeide met 3%.
Kijk maar naar het plaatje. Extrapoleer het maar. Het zal alleen maar erger worden.
pi_70022048
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 17:26 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dank voor deze bijdrage.
quote:
Rechts usertje.
Het zal je wellicht verbazen dat een enkel standpunt niet bepalend is voor het rechts of links zijn van een persoon. Maar dat is misschien wat hoog gegrepen voor simpele zielen.
quote:
Op maandag 15 juni 2009 11:59 schreef nikk het volgende:

[..]

Vrijheid. Simpeler kan ik het echt niet verwoorden.
Dat dus, EchtGaaf. Het verschil in dit topic is tussen dwang en vrijheid. Gezien het feit dat vrijheid overal relateif is, dus ook hier in Nederland, ben ik van mening dat het zeker niet minder vrij moet worden door iets als het via de overheid regelen/beperken van salarissen of bonussen.
pi_70022119
quote:

[..]

Dat bepalen elke werkgever en werknemer dus samen. Als de werkgever de werknemer een bonus wil geven als hij nooit op komt dagen, waardeloos werk levert en nog meer ellende veroorzaakt, moet hij dat weten. Dat gaat ons niks aan. Uiteindelijk zal het 'probleem' zich vanzelf oplossen aangezien niemand onbeperkte middelen heeft.
pi_70022129
quote:
Op maandag 15 juni 2009 12:49 schreef waht het volgende:

[..]

Dat dus, EchtGaaf. Het verschil in dit topic is tussen dwang en vrijheid. Gezien het feit dat vrijheid overal relateif is, dus ook hier in Nederland, ben ik van mening dat het zeker niet minder vrij moet worden door iets als het via de overheid regelen/beperken van salarissen of bonussen.
Als de topmannen die vrijheid niet zouden misbruiken voor hun eigen gewin had je een punt.
pi_70022358
quote:
Dat is een mening. Maar mag ik als werkgever met mijn werknemer even samen bepalen of we wel of niet voor een bonusregeling gaan?
pi_70022409
quote:

En als je alleen maar te motiveren bent als je een zak met geld wordt voorgehouden heb je het verkeerde beroep gekozen.
Dat is jouw mening. Maar mag de werknemer zelf bepalen of hij zich laat motiveren door geld? Of wil je ook inmiddels gedachtenpolitie aanstellen voor werknemers?
pi_70022452
quote:
Op maandag 15 juni 2009 13:00 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat is een mening. Maar mag ik als werkgever met mijn werknemer even samen bepalen of we wel of niet voor een bonusregeling gaan?
Ja, bepaal dat maar even met de koffiejuf.
pi_70022775
quote:
Op maandag 15 juni 2009 12:53 schreef fajaro het volgende:

[..]

Als de topmannen die vrijheid niet zouden misbruiken voor hun eigen gewin had je een punt.
Of het misbruiken of gebruiken is, is subjectief. Dat topmannen iets doen voor eigen gewin verschilt op geen enkele manier van wat de werknemers doen voor eigen gewin, of wat de aandeelhouders doen voor eigen gewin. Zij onderling mogen het uitvechten.
pi_70022881
quote:
Op maandag 15 juni 2009 11:41 schreef EchtGaaf het volgende:

Nee, maar iemand die wel met een gezond verstand naar het fenomeen kijkt en zijn ogen niet in het zand steekt wat na deze crisis waarschijnlijk met de topsalarissen gaat gebeuren.
Jij hebt in deze draad Vermeend aangehaald als iemand met verstand van zaken. Die heeft een andere mening ter zake kan ik je vertellen. Hij ziet een ombuiging in het beloningsbeleid. Ik ook. Ik denk alleen dat ik nog meer dan Vermeend het bedrag onder de streep zie terugkeren in de toekomst, maar eerlijk is eerlijk: expliciet hebben we het daar niet over gehad.
quote:
Als je bedoelt met "komende jaren" IN CRISIS, dan heeft hij wrs gelijk. Ik zeg dat de jaren na de crisis de salarissen aan de top nog veel harder zullen stijgen dan we tot nu toe hebben gezien. Het morele verval zal steeds heftiger worden. Dat voorspel ik.
Zo lang duurt de crisis niet meer hoor. In 2010 is gewoon afvlakking en daarna weg naar boven. De teugels in het beloningsbeleid zullen echter pas later worden losgelaten. Iets met juiste moment kiezen. Voordat je het weet duikt de pers er weer op en zonder leuke cijfers erachter komt er dan weer gerommel in de AVA. Dat is niet slim. Dus even wachten, side-letter wellicht... ach, komt goed...
quote:
Als je bedoelt dat het gegraai weer gewoon terugkomt, dan ben ik het eens met je.
Als je het woord graaien voor jouw rekening wil laten ben ik je dankbaar.
quote:
Mijn schoonzus was ook redelijk optimistisch dat het gegraai wellicht minder zal worden vanwege de publieke opinie. Ik heb haar op gewezen dat dit slechts van zeer korte duur zal zijn.
Dat is inderdaad een naïeve gedachte. Net zo goed als dat het naïef is dat topvoetballers ooit weer blij zullen zijn met 100 euro per gewonnen wedstrijd.
quote:
Het systeem nodig mensen wel uit om te graaien.
Wat jij graaien noemt is van alle tijden. Eerder is het zo dat de systemen die we als mensen hanteren het lastiger maken. Kijk gewoon eens wat vaker naar Animal Planet en je ziet hoe het van nature gaat.

Organismen zijn in de kern gericht op zichzelf. Pas als dat verzorgt is komt de kleine kring (gezin bij mensen), dan iets grotere kring (familie, vrienden), dan verdere kring (gelijkenden, iets waar jij je vooral schuldig aan maakt en wat ook Wilders heel populair maakt)... Vooral met geld blijkt de kring zelden buiten gezinsverband te komen en zelfs binnen gezinsverband is geld niet zelden een reden om ruzie te maken.

Kortom: human nature. Of beter: nature.
quote:
Het wereld is van ouwe jongens krentenbrood. Commissarissen, CEO,'s zijn allemaal vriendjes die elkaar de buitensporige gunsten elkaar toespelen.
Je valt je eigen link weer af, EG. Vervelend, nietwaar dat je jezelf weer eens in de voet hebt geschoten? Dit verzin je dus.
quote:
Bijgezocht: http://www.topsalaris.nl/data.php

Ik snap werkelijk niet hoe je erbij komt dat er geschoven zou zijn met de X-en Y-as. . Beide hebben een lineaire schaal en de Y-as, de belangrijkste in deze, begint keurig gewoon op 0 !
Het punt is alleen dat je een lage absolute stijging, ook al is deze percentueel even groot, niet zo ziet. Ook als modaal van 1 euro per jaar naar 10.000 euro per jaar zou zijn gegaan had de onderste streep er hetzelfde uitgezien. Terwijl dan modaal met factor 1.000 meer zou zijn gestegen (relatief dan). Dus men poogt met absolute cijfers een relatieve stijging te laten zien in een grafiek (althans, doet net alsof en jij trapt daarin), maar feitelijk is dat natuurlijk lulkoek. Natuurlijk zullen hogere salarissen in deze grafiek meer richting de zon wijzen...
quote:
HET PLAATJE KLOPT DUS GEWOON. (...)

Er is dus niet gekonkeld met die assen. Ook niet optisch door te schuiven met assen of erger nog te werken met een niet-lineaire schaal.
Weet jij heel zeker dat jij je bul hebt gehaald op de TU, want je komt nu een beetje over als een Alfa die hogere wiskunde probeert te begrijpen...
quote:
En die laatste leert ons dat de salarissen aan de top exploderen, terwijl die van de rest achterblijft.
Waar ook gewoon hele redelijke verklaringen voor zijn: (b.v.) de topmannen leiden inmiddels veel grotere bedrijven door schaalvergroting.
pi_70022935
quote:
Op maandag 15 juni 2009 11:45 schreef EchtGaaf het volgende:

Dan ga je onterecht uit van dat nu alles klopt, of ooit alles klopte en dat werkzaamheden van werknemers gelijk blijven.

Vrij idioot eigenlijk. Om het je duidelijk te maken: werk het model eens uit startende vanuit het jaar 500 na Chr.
pi_70023104
quote:
Op maandag 15 juni 2009 11:48 schreef EchtGaaf het volgende:

En jij zou zo terug willen naar de situatie van destijds? Vertel mij dat eens? Wil je dat echt?
Nou ja, met mijn historische achtergrond (adel) zie ik kansen voor mijzelf...

Maarre: nee. Daar gaat het echter niet om. Sterker nog, het toont aan hoe onzinnig jouw voorstel is. Als je alles vast zet kan een beroep met achterstand, of iemand met achterstand, nooit meer inhalen.
quote:
Als dat niet zo is, dan zou je de huidige tred toch als zwaar onwenselijk moeten vinden. Want als de salarissen aan de top over een periode van enkele jaren zo ongeveer verdubbelen bij veelal dubieuze prestaties, dan zijn we echt hard op weg om daar weer uit te komen.
Kijk, die "veelal dubieuze prestaties" waar jij het over hebt verzin je ter plekke. Daarmee maak je bewust de discussie onzuiver.

Verder geloof ik in golfbewegingen. En dat de maatschappij in Europa een ontwikkeling door gaat maken waar de betere werknemers veel meer in salaris omhoog zullen gaan dan de minder getalenteerden. Daar mag je vanalles van vinden, vanuit werkgeversperspectief is het logisch. En dan kun je op morele gronden het anders doen en dan heb je twee keuzes: 1. talent niet belonen, waardoor je bedrijf over de kop gaat wegens gebrek aan innovatie. 2. minder getalenteerden ook goed belonen, waardoor je bedrijf over de kop gaat wegens te hoge salariskosten.

En dan komen we weer uit bij: iedereen even arm.
pi_70023232
quote:
Op maandag 15 juni 2009 11:52 schreef EchtGaaf het volgende:

Kijk eens goed naar het plaatje en geef mij nou eens gelijk, dat er niets is gekonkeld met het plaatje.
Het geeft alleen per definitie een bepaald beeld door de schaalverdeling. Je kan gewoon niet deze lijntjes in één grafiek meenemen.
quote:
Het probleem is dus idg een jurist en econoom die moeite heeft om een grafiekje goed te lezen/interpreteren.
De te grote broek zakt weer eens op de enkels en EG staat in zijn onderbroek (je weet wel, de witte hema...).
quote:
Ik ben er niet ingetrapt, maar jij ziet een verkrachte schaalverdeling die er niet is.
Doe eens drie lijntjes. Één van een persoon die 10.000 euro verdiende en thans 20.000, één van 100.000 naar 200.000 en één van 800.000 naar 1.600.000.

En wat zie je nu?
quote:
Ik weet nu zeker dat jij het niet bent.
Nu nog steeds?
pi_70023303
quote:
Op maandag 15 juni 2009 11:59 schreef EchtGaaf het volgende:

De kloof tussen het inkomen van topbestuurders en werknemers is in 25 jaar tijd drie keer zo groot geworden.
En de bedrijven die ze leiden inmiddels misschien wel 5x zo groot. O NOES! Ze worden onderbetaald!
pi_70023357
quote:
Op maandag 15 juni 2009 13:03 schreef fajaro het volgende:

Ja, bepaal dat maar even met de koffiejuf.
Dus het mag van jou, waarmee jij je eerdere stelling in trekt. Dank.
  maandag 15 juni 2009 @ 14:09:48 #196
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_70024401
quote:
Op maandag 15 juni 2009 13:34 schreef DS4 het volgende:

[..]

En de bedrijven die ze leiden inmiddels misschien wel 5x zo groot. O NOES! Ze worden onderbetaald!
Waarom moet de topman meer beloont worden bij het groeien van een bedrijf dan de medewerkers bij dat bedrijf?
pi_70024986
quote:
Op maandag 15 juni 2009 14:09 schreef Fajarowicz het volgende:

Waarom moet de topman meer beloont worden bij het groeien van een bedrijf dan de medewerkers bij dat bedrijf?
Omdat er maar 1 topman blijft en het gewone personeel wel in omvang toeneemt.
  maandag 15 juni 2009 @ 14:37:37 #198
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_70025277
quote:
Op maandag 15 juni 2009 14:28 schreef DS4 het volgende:

[..]

Omdat er maar 1 topman blijft en het gewone personeel wel in omvang toeneemt.
Die topman krijgt er meer hulpjes bij op het moment dat hij het niet meer aan kan. Hij gaat niet plots 5 keer harder werken.
  † In Memoriam † maandag 15 juni 2009 @ 14:42:37 #199
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_70025447
quote:
Op maandag 15 juni 2009 14:37 schreef Fajarowicz het volgende:

[..]

Die topman krijgt er meer hulpjes bij op het moment dat hij het niet meer aan kan. Hij gaat niet plots 5 keer harder werken.
Zijn/haar verantwoordelijkheid neemt wel toe.
Carpe Libertatem
pi_70026811
quote:
Op maandag 15 juni 2009 14:37 schreef Fajarowicz het volgende:

Jij denkt waarschijnlijk ook dat het geen verschil maakt of je in de Clio cup rijdt of in de Formule 1 omdat je in beide gevallen slechts 1 auto bestuurt en voorwaar: het team is ook een stuk groter...

Maar in de praktijk is dat dus anders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')