Nee, JIJ noemt iets wat niet volgens jouw wensen loopt een misstand, maar daarmee is het nog geen misstand.quote:Op donderdag 4 juni 2009 20:46 schreef EchtGaaf het volgende:
Nee, het topic gaat over een groeiende misstand.
Andersom is ook waar.quote:Op donderdag 4 juni 2009 22:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, JIJ noemt iets wat niet volgens jou wensen loopt een misstand, maar daarmee is het nog geen misstand.
Selectief citerenquote:
Een Ottomotor gaat bij zo'n compressie pingelen, omdat er zelfs bij directe injectie nog een steeds sprake is van compressie van het benzine-luchtmengsel. Een dieselmotor injecteert de brandstof pas aan het eind van de compressiestap.quote:Op donderdag 4 juni 2009 17:37 schreef lyolyrc het volgende:
Welke waarden? Compressie van 1:16 à 1:17? Dan verbrandt de benzine spontaan en gaat de motor pingelen. Bovendien grote kans dat je dan binnen enkele meters met een lekke koppakking staat.
Het rendement van de verbranding is vooral omhoog gegaan door verbetering van de directe injectie, want directe injectie op zich bevordert niet de menging van brandstof en lucht. Common-rail is een goed voorbeeld van verbetering van de directe injectie. De pompverstuiver die Volkswagen veel (heeft) gebruikt kan slechts één injectie doen, terwijl common-rail meerdere injectie achter elkaar mogelijk maakt.quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:00 schreef lyolyrc het volgende:
Het rendement van de verbranding is omhoog gegaan door toepassen van directe injectie. Daardoor mengen lucht en brandstof beter, wat een volledigere verbranding oplevert; je ziet dat onder andere aan de lagere roetuitstoot van diesels.
Smilie niet opmerken.quote:
Jij geeft blijk van geen maatschappelijk gevoel te hebben. Weet jij echt niet wat er leeft onder de bevolking?quote:Op donderdag 4 juni 2009 22:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, JIJ noemt iets wat niet volgens jouw wensen loopt een misstand, maar daarmee is het nog geen misstand.
Ik weet zeker dan het merendeel van wat jij wil niet bepaald leeft onder de bevolking. Ten aanzien van de CEO's zijn er inderdaad best wat mensen die dat niet vinden kunnen. Ik moet wel zeggen dat als ik met de mensen die ik tegenkom hierover inhoudelijk praat dat ze eigenlijk zonder uitzondering wel enig begrip gaan tonen. Dat heb jij dan weer niet...quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:59 schreef EchtGaaf het volgende:
Jij geeft blijk van geen maatschappelijk gevoel te hebben. Weet jij echt niet wat er leeft onder de bevolking?
Er zijn heel veel mensen in NL die Jantje Smit geweldig vinden. En nu? Hebben ze een punt omdat ze met zovelen zijn, of wil je daar toch wat op afdingen?quote:Alsof ik de enige ben die hier iets vind.
quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:10 schreef DS4 het volgende:
[quote]Er zijn heel veel mensen in NL die Jantje Smit geweldig vinden. En nu? Hebben ze een punt omdat ze met zovelen zijn, of wil je daar toch wat op afdingen?
Dit is dan ook geen punt.quote:Ik moet wel zeggen dat als ik met de mensen die ik tegenkom hierover inhoudelijk praat dat ze eigenlijk zonder uitzondering wel enig begrip gaan tonen. Dat heb jij dan weer niet...
Wis en waarachtig! Het toont aan dat de bonussen weldegelijk uit te leggen zijn. In de pers gebeurt dat echter zelden...quote:
Omdat de media ook geïnteresseerd zijn in en afhankelijk van de eigen kijkcijfers of oplages. Dan wordt het al snel interessant om verhalen op te blazen tot idiote proporties. Nuance past daar zeker niet in.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 15:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wis en waarachtig! Het toont aan dat de bonussen weldegelijk uit te leggen zijn. In de pers gebeurt dat echter zelden...
Dat is nl. ook een van mijn grootste bezwaren van doen wat het volk wil. Zoals ik al meermaals heb gesteld: inspraak zonder inzicht, leidt tot een uitspraak zonder uitzicht.
De kerk wist vroeger ook van alles uit te leggen, dat de aarde het middelpunt van het heelal zou zijn bijvoorbeeld. Dat het uit te leggen is aan sommigen maakt het nog niet waar dus heb je geen punt.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 15:52 schreef DS4 het volgende:
[quote]Wis en waarachtig! Het toont aan dat de bonussen weldegelijk uit te leggen zijn.
Dat gaat mij te ver. Nee, men mag best volksvertegenwoordigers kiezen, ik hoop echter wel dat die volksvertegenwoordigers niet domweg doen wat gevraagd wordt, maar dat ze doen wat nodig is en daar verantwoording over af legt bij de kiezer.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 16:24 schreef lyolyrc het volgende:
Moet ik uit jouw bezwaar afleiden dat jij een voorstander bent van een democratie waar alleen de wijze mensen het voor het zeggen hebben?
Natuurlijk, omdat de kerk vroeger loog bij het uitleggen is iedere uitleg waardeloos. Dag hoor, trol...quote:Op vrijdag 5 juni 2009 17:55 schreef Fajarowicz het volgende:
De kerk wist vroeger ook van alles uit te leggen, dat de aarde het middelpunt van het heelal zou zijn bijvoorbeeld. Dat het uit te leggen is aan sommigen maakt het nog niet waar dus heb je geen punt.
Neemt niet weg dat jouw standpunt slechts een mening is en dus geen feit. Meningen zijn uit te leggen inderdaad maar het is niet daarom dat ze altijd waar zouden zijn.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 18:30 schreef DS4 het volgende:
[..]
Natuurlijk, omdat de kerk vroeger loog bij het uitleggen is iedere uitleg waardeloos. Dag hoor, trol...
Dat geldt voor alle meningen dus. Echter kan een mening wel gebaseerd zijn op feiten. Aangezien niemand ooit durft toe te geven eigenlijk heel weinig écht te weten, zijn de meeste meningen gebaseerd op onvolledige feiten.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 18:39 schreef Fajarowicz het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat jouw standpunt slechts een mening is en dus geen feit. Meningen zijn uit te leggen inderdaad maar het is niet daarom dat ze altijd waar zouden zijn.
Ik vind dat knap: niet bij die gesprekken aanwezig zijn en toch weten van de hoed en de rand.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 18:39 schreef Fajarowicz het volgende:
Neemt niet weg dat jouw standpunt slechts een mening is en dus geen feit.
Ach, die hebben hun bonussen allang in hun boot gestopt...quote:Op vrijdag 5 juni 2009 15:45 schreef Fajarowicz het volgende:
[ afbeelding ]
Die managers zijn hardleers.
Ik spreek kennelijk andere mensen. Die wel gevoel voor fatsoen hebben en die wel streven naar proportie.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:10 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik weet zeker dan het merendeel van wat jij wil niet bepaald leeft onder de bevolking. Ten aanzien van de CEO's zijn er inderdaad best wat mensen die dat niet vinden kunnen. Ik moet wel zeggen dat als ik met de mensen die ik tegenkom hierover inhoudelijk praat dat ze eigenlijk zonder uitzondering wel enig begrip gaan tonen. Dat heb jij dan weer niet...
[..]
Ze vinden Jan Smit geweldig. Dat zegt alles over henzelf. Wat moet ik daar aan toevoegen?quote:Er zijn heel veel mensen in NL die Jantje Smit geweldig vinden. En nu? Hebben ze een punt omdat ze met zovelen zijn, of wil je daar toch wat op afdingen?
Die "l" bewust erin gespeld?quote:Gaarne kiezen. Je kan niet EN jezelf beroepen op de Vox Polpuli EN jezelf beroepen op het beter weten dan het volk. En dat is wat jij doet. Als een grote groep het met je eens is vind je dat een argument, als een grote groep het met jou oneens is zijn het een stel domme lullen (en die laatste twee woorden komen voor mijn rekening, de strekking daarvan voor jouw rekening).
Die BBQ-en willen verbieden?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 21:13 schreef EchtGaaf het volgende:
Die wel gevoel voor fatsoen hebben en die wel streven naar proportie.
Zoek de verschillen. O, wacht even, die zijn er niet.quote:Ze vinden Jan Smit geweldig de bonussen belachelijk. Dat zegt alles over henzelf. Wat moet ik daar aan toevoegen?
Wat zou jij logischer gevonden hebben?quote:Die "l" bewust erin gespeld?
Ik denk helemaal niet zwart wit, hoe kom je daar nou bij?quote:Beste DS4, een goede politicus zal goed luisteren wat er leeft, maar altijd leiderschap platen zien. Hij/zij weet dat goed in balans te brengen. Jij denkt erg zwart wit merk ik steeds.![]()
Nee, ik kan van dat salaris niet rondkomen. Ambieer de functie ook niet om andere redenen.quote:Ik weet niet of jij geschikt bent voor het premierschap.
Kom eens uit die ivoren torenquote:Op vrijdag 5 juni 2009 21:58 schreef DS4 het volgende:
[..]
Die BBQ-en willen verbieden?WOW! Waar ontmoet je zulke mensen?
[..]
In de verte zie je geen verschillen, nee.quote:Zoek de verschillen. O, wacht even, die zijn er niet.
[..]
Geen idee, ik volg jouw logica niet altijd.quote:Wat zou jij logischer gevonden hebben?
[..]
Geef nou eens antwoord op het repliek wat ik je gaf.quote:Ik denk helemaal niet zwart wit, hoe kom je daar nou bij?
[..]
Dat is het punt niet : zou jij het kunnen?quote:Nee, ik kan van dat salaris niet rondkomen. Ambieer de functie ook niet om andere redenen.
Er zijn altijd mensen die overal over zeiken, maar het zou mij verbazen als er meer dan 1% van de NL-ers een voorkeur voor heeft. Zie ook de reacties in jouw draadje.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 22:10 schreef EchtGaaf het volgende:
Kom eens uit die ivoren torenVan de week nog sprak ik iemand die zelf over dergelijke overlast begon...
Precies.quote:In de verte zie je geen verschillen, nee.
Ik vraag jou om jouw vraag toe te lichten.quote:Geen idee, ik volg jouw logica niet altijd.![]()
Hetgeen er voor stond was gewoon een constatering van jou. Geen vraag...quote:Geef nou eens antwoord op het repliek wat ik je gaf.
Momenteel niet. Ik heb nog wel wat levenservaring nodig om zoiets te trekken.quote:Dat is het punt niet : zou jij het kunnen?
Zo moeilijk is dat niet hoor. Je hoeft echt geen Nostradamus te heten om te kunnen voorspellen waar jij voor staat.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 19:50 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik vind dat knap: niet bij die gesprekken aanwezig zijn en toch weten van de hoed en de rand.
Dat ben ik met je eens, maar dat is ook precies waar het misgaat. Veel mensen zijn te weinig zelfkritisch en rekenen politici overal op af, zelfs als de oplossing eigenlijk in handen hebben. Iedere politicus die daar dan op inspringt door de zittende regering aan te vallen en onrealistische verbeteringen te beloven, krijgt veel steun bij verkiezingen.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 18:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat gaat mij te ver. Nee, men mag best volksvertegenwoordigers kiezen, ik hoop echter wel dat die volksvertegenwoordigers niet domweg doen wat gevraagd wordt, maar dat ze doen wat nodig is en daar verantwoording over af legt bij de kiezer.
En ik hoop ook dat die kiezer bereid is te luisteren.
Je probeert jezelf eruit te draaien, maar sterk is het niet.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 09:53 schreef Fajarowicz het volgende:
Zo moeilijk is dat niet hoor. Je hoeft echt geen Nostradamus te heten om te kunnen voorspellen waar jij voor staat.
Zeg EchtGaaf, dit had ik nu nooit van je verwachtquote:Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
Ssst. Een Freudiaantjequote:Op zondag 7 juni 2009 21:38 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Zeg EchtGaaf, dit had ik nu nooit van je verwacht
Je kan er niet om het feit heen dat het onderwerp erg leeft. Als nooit tevoren.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 22:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
Er zijn altijd mensen die overal over zeiken, maar het zou mij verbazen als er meer dan 1% van de NL-ers een voorkeur voor heeft. Zie ook de reacties in jouw draadje.
[..]
De vraag was : wat vond je van mijn wijze quote?quote:Ik vraag jou om jouw vraag toe te lichten.
Vraagje: heb je de capaciteiten voor dit ambt?quote:Momenteel niet. Ik heb nog wel wat levenservaring nodig om zoiets te trekken.
Olie is 1 van de weinige markten waar een Oligopolie heerst, echter dit maakt het wel extra interessant voor kleine bedrijven om te innoveren in andere energiebronnen.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 13:48 schreef Klopkoek het volgende:
Ik heb dat interview van VdVeer gelezen en vertrouw hem niet zo. Het is ook niet zo dat Shell nou altijd handelde volgens het 'vrije markt' principe, zoals veruit de meeste multinationals trouwens.
BBQ verbieden? Nee, niet echt... Dat hoor ik alleen van jou.quote:Op zondag 7 juni 2009 22:28 schreef EchtGaaf het volgende:
Je kan er niet om het feit heen dat het onderwerp erg leeft. Als nooit tevoren.
Dat lijkt mij heel sterk eigtenlijk...quote:De vraag was : wat vond je van mijn wijze quote?
Idzv talent? Ja.quote:Vraagje: heb je de capaciteiten voor dit ambt?
Je kwam zelf met een uitzending aanzetten waarin werd gezegd door deskundigen dat bij de (semi-)publieke sector dit klopt, maar juist niet bij de private sector. De prof uit Tilburg had dus ongelijk en jij ook.quote:Op zondag 7 juni 2009 22:33 schreef EchtGaaf het volgende:
Nou hoe dan ook: was net nog bij mensen die zelf over het drama van Philedelphia begonnen. Hoe het zover kan komen. En ja, dat gaat al mis bij de overeenkomsten die tot stand komen. Geen gezonde zaak meer.
Bij de gratie van: ons kent ons. Een gesloten bolwerk van ouwe jongens krentenbrood. Niet zozeer naar capaciteiten maar meer de vriendendiensten laten prevaleren. Want ooit kom jezelf ook natuurlijk aan de beurt. En voor wat hoort wat.![]()
En zo zie je maar weer. : De prof uit Tilburg heeft gewoon gelijk. De markt voor CEO's bestaat niet. En als die overhoopt wel mocht bestaan, dan functioneert die niet.
Nee joh. Het thema zelfverrijking!quote:Op vrijdag 12 juni 2009 09:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
BBQ verbieden? Nee, niet echt... Dat hoor ik alleen van jou.
[..]
Geen zin om terug te lezen?quote:Dat lijkt mij heel sterk eigtenlijk...
[..]
Die afkortingquote:Idzv talent? Ja.
Nou het werd wel wat genuanceerder gebracht dan jij hier nu doet. Dus niet zo zwart wit als jij hier stelt. Het zou in de private sector wat minder erg zijn, dat is dus heel wat anders. En daarmee heeft die prof en ik dus nog steeds gelijk.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 09:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je kwam zelf met een uitzending aanzetten waarin werd gezegd door deskundigen dat bij de (semi-)publieke sector dit klopt, maar juist niet bij de private sector. De prof uit Tilburg had dus ongelijk en jij ook.
Deze conclusie valt met mijn vorige quote dus helemaal om.quote:Het meest stuitende is dat jij privaat en (semi-) publiek niet eens uit elkaar kunt houden en toch meent boude uitspraken te moeten doen... Zorg eerst eens dat je gewoon weet wie wat is.
Wil je nu eens ophouden met steeds maar weer de misstanden in de (semi-) publieke sector te gebruiken om "aan te tonen" dat er iets mis gaat in de private sector.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 10:56 schreef EchtGaaf het volgende:
http://www.ad.nl/binnenla(...)atiedirecteuren.html
Misschien moet jij eens teruglezen, dit ging echt om de BBQ.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 10:58 schreef EchtGaaf het volgende:
Nee joh. Het thema zelfverrijking!
EN
Geen zin om terug te lezen?
In de zin van.quote:Die afkortingWelk talent zou jou tot een goede minister-president maken?
Nee, het zou in de private sector niet MEER het geval zijn. En dat is heel wat anders. Misschien moet je de uitzending zelf nog eens goed nakijken.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:01 schreef EchtGaaf het volgende:
Het zou in de private sector wat minder erg zijn, dat is dus heel wat anders.
Dat sowieso niet, want een markt die beheerst wordt door vriendjespolitiek is een onvolkomen markt. Maar nog altijd een markt. Economieboek voor dummies, hoofdstuk 1 vermoed ik.quote:En daarmee heeft die prof en ik dus nog steeds gelijk.
Neen. Je haalt vanalles en nogwat door elkaar.quote:Deze conclusie valt met mijn vorige quote dus helemaal om.
Het probleem doet zich voor in beide sectoren. Zoveel is intussen wel duidelijk. Waar het hier om gaat is de mentaliteit van de mensen die zich in topposities bewegen.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 13:53 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wil je nu eens ophouden met steeds maar weer de misstanden in de (semi-) publieke sector te gebruiken om "aan te tonen" dat er iets mis gaat in de private sector.
Feit is gewoon dat salarissen aan de top grosso modo door de jaren heen veel harder zijn gestegen dan die van hun onderdanen.... En is en blijft opmerkelijk.....quote:Het begint enorm irritant te worden. Zoiets als dat ik aantoon dat de lonen van CEO's niet stijgen door te verwijzen naar de lonen voor postbodes.
Je kwam zelf met een uitzending die het tegendeel beweerde. Verder toon je zoals gebruikelijk niets aan.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 22:01 schreef EchtGaaf het volgende:
Het probleem doet zich voor in beide sectoren. Zoveel is intussen wel duidelijk.
Exact hetzelfde mechanisme als waardoor ze nu veel harder dalen.quote:Feit is gewoon dat salarissen aan de top grosso modo door de jaren heen veel harder zijn gestegen dan die van hun onderdanen.... En is en blijft opmerkelijk.....
Rara, hoe kan dat?
Na honderden ontvoeringen door de vakbond mag dit wel eens een keer.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 21:56 schreef EchtGaaf het volgende:
http://www.z24.nl/bedrijv(...).html?fromAD=3285069
Bonussen, die de gewone man niet mag krijgen omdat de vakbond het niet wil. Daarbij heeft het zijn prijs namelijk een lager salaris in slechtere tijden terwijl de gewone man nog steeds salarisverhoging krijgt.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 22:01 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Feit is gewoon dat salarissen aan de top grosso modo door de jaren heen veel harder zijn gestegen dan die van hun onderdanen.... En is en blijft opmerkelijk.....
Rara, hoe kan dat?
EG negeert graag alles wat niet in zijn straatje past. Anders heeft hij geen gelijk en dat is vrij belangrijk voor hem...quote:Op zaterdag 13 juni 2009 09:42 schreef Fastmatti het volgende:
Waar zijn trouwens de nieuwsberichten dat de topinkomens 19% gedaald zijn.
Maar dan wel 19% inleveren nadat er met terugwerkende kracht gecorrigeerd is voor de salarisverhogingen van de topmannen in de jaren daarvoor. Dat is wel zo eerlijk. Dan is Echtgaaf veel beter af dan nu.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 09:51 schreef Boze_Appel het volgende:
Bovendien zou dan, volgens zijn eigen principe, de gewone man ook 19% moeten inleveren en dat betekend dat hij zelf minder gaat verdienen, tsja en dat kan niet natuurlijk.
Afrika zou nog veel slechter af zijn als er geen Afrikaantjes aan hadden gezeten. Het probleem van Afrika is trouwens niet het Westen, maar het rondneuken van die gasten.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 11:15 schreef Klopkoek het volgende:
Eigenlijk we allemaal uitzuigers. Ik zag donderdag een documentaire over de bloemhandel en ik heb serieus moeite gekregen om voortaan een bloemetje te kopen. Zelfs 'fair trade' bloemen blijken besmet te zijn. Ook een aanduiding dat ze uit Nederland komen is geen garantie dat er geen Afrikaantjes aan hebben gezeten.
We zijn allemaal massamoordenaars. Dat meen ik. Allemaal. Ook ik.
Kijk, nu begin je het te snappen. Aan welvaart zich een prijs verbonden, en dan bedoel ik niet de prijs in monetaire zin.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 11:15 schreef Klopkoek het volgende:
We zijn allemaal massamoordenaars. Dat meen ik. Allemaal. Ook ik.
quote:Administration seeks ways to tame corporate pay
WASHINGTON – Talking tough but stepping gently, the Obama administration rejected direct intervention in corporate pay decisions Wednesday even as officials argued that excessive compensation in the private sector contributed to the nation's financial crisis. Instead, the administration plans to seek legislation that would try to tame compensation at publicly traded companies through shareholder pressure and less management influence on pay decisions.
At the same time, the administration drew a sharp line between the overall corporate world and those institutions that have tapped the government's $700 billion Troubled Asset Relief Program.
[..]
Daar heb ik eerder op gereageerd, op een individueel geval. De Volkskrant is echter helder: ze ziet geen enkele trendbreuk in de salarisontwikkeling bij de top. De mogelijkheden om veel meer te gaan verdienen voor CEO zijn nl niet beperkt, integendeel. Als de crisis straks weer voorbij is, dan zullen de salarissen weer veel harder gaan stijgen dan ooit het geval is....... ( want de schade moet natuurlijk worden ingehaald waardoor het gegraai nog veel erger zal worden.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 09:47 schreef DS4 het volgende:
[..]
EG negeert graag alles wat niet in zijn straatje past. Anders heeft hij geen gelijk en dat is vrij belangrijk voor hem...
Dit is een boute redenering. In de trant van:quote:Op zaterdag 13 juni 2009 13:35 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Afrika zou nog veel slechter af zijn als er geen Afrikaantjes aan hadden gezeten. Het probleem van Afrika is trouwens niet het Westen, maar het rondneuken van die gasten.
Het is dit jaar 19% minder, maar volgende jaar en/of jaren later 45% erbij!quote:Op zaterdag 13 juni 2009 10:53 schreef Fajarowicz het volgende:
[..]
Maar dan wel 19% inleveren nadat er met terugwerkende kracht gecorrigeerd is voor de salarisverhogingen van de topmannen in de jaren daarvoor. Dat is wel zo eerlijk. Dan is Echtgaaf veel beter af dan nu.
quote:Op zaterdag 13 juni 2009 09:51 schreef Boze_Appel het volgende:
Bovendien zou dan, volgens zijn eigen principe, de gewone man ook 19% moeten inleveren en dat betekend dat hij zelf minder gaat verdienen, tsja en dat kan niet natuurlijk.
Ga je nu beweren dat over de jaren heen de lonen in elk echelon % even hard zijn gestegen??quote:Op vrijdag 12 juni 2009 22:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je kwam zelf met een uitzending die het tegendeel beweerde. Verder toon je zoals gebruikelijk niets aan.
[..]
Exact hetzelfde mechanisme als waardoor ze nu veel harder dalen.
quote:Op zaterdag 13 juni 2009 09:42 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Na honderden ontvoeringen door de vakbond mag dit wel eens een keer.
[..]
Simpel omdat de topman van zijn basissalaris riant kan leven en de gewone man niet. Die zakt door het ijs als dezelfde verhoudingen worden gehanteerd.quote:Bonussen, die de gewone man niet mag krijgen omdat de vakbond het niet wil. Daarbij heeft het zijn prijs namelijk een lager salaris in slechtere tijden terwijl de gewone man nog steeds salarisverhoging krijgt.
We kunnen ook even kijken wat de gewone man 200 jaar geleden verdiende vergeleken met de topmannen van toen. De gewone man heeft het, in Noord-West Europese democratieën, beter dan ooit. De topmannen ook ja, maar die hebben het altijd goed, of je nou 1000 jaar geleden koning was, of nu de directeur van een AEX-genoteerde onderneming.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 16:05 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
!
Als procentueel de gewone man ook jaren 30% per jaar voorui was gegaan, zoals bij die topmannen wel het geval is geweest, dan kan ik moeilijk tegen zijn....
Was dit topic ook niet nodig geweest.
Je winkelt wel erg selectief
Ik wordt helemaal misselijk van jouw domme gewauwel, IEDEREEN in nederland werkt op vrijwillige basis, daarbij teken je bij volle verstand een contract waarin je rechten en je salaris staan opgenomen, en jij blijft maar wauwelen over oneerlijke beloningen, de enige oneerlijke beloning die ik ken, is als je recht niet nagekomen worden, en de laatste 10 jaar heb ik dat 2 keer meegemaakt, en dat was 2 keer doordat de overheid het nodig vond, eerst met de pc prive regeling, en de tweede keer met het ziektepremie verhaal waardoor ik kon fluiten naar me 50 procent contractuele vergoeding.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 16:14 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
![]()
![]()
[..]
Simpel omdat de topman van zijn basissalaris riant kan leven en de gewone man niet. Die zakt door het ijs als dezelfde verhoudingen worden gehanteerd.
Daarom ben ik tegen bonussen. Geef iedereen gewoon een vast salaris, dat gebaseerd zijn op de reële verwachtingen. Hooguit een beperkte bonus als er een jaar beter gepresteerd word, laat staan dat een bonus in dezelfde orde van grootte of daarboven gemeengoed is ...
De gemiddelde burger had het in de DDR ook beter dan honderden jaren daarvoor. Dat praat de misstanden nog niet goed.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 16:18 schreef waht het volgende:
[..]
We kunnen ook even kijken wat de gewone man 200 jaar geleden verdiende vergeleken met de topmannen van toen. De gewone man heeft het, in Noord-West Europese democratieën, beter dan ooit. De topmannen ook ja, maar die hebben het altijd goed, of je nou 1000 jaar geleden koning was, of nu de directeur van een AEX-genoteerde onderneming.
Je kon werkelijk niet in een land zitten waar jouw argumenten minder betekenden. Ga je verhaal verkondigen in de VS, Rusland, elk Afrikaans land, China, waar dan ook, niet hier. Je verstoort de balans die we hebben. Er is niks mis met de beloning van topmannen in Nederland, die is prima: niet te hoog, niet te laag.
Verschil zal er altijd blijven. De armste en rijkste persoon van Nederland verschillen zeer veel, dat zal altijd zo blijven. Het gemiddelde is prima. De verdeling van rijkdom is prima. Verschil is prima.
Kom maar terug als meer dan de helft van Nederland van minder dan 1 euro per dag moet leven terwijl de 100 rijkste Nederlanders meer dan 100 miljoen euro per jaar binnenhalen.
Nee hoor ook al een overheid die dacht het beste met mensen voor te hebben, het gaat hier niet om rechts of links, maar om vrijheid, maar dat schijn jij maar niet te begrijpen, jij denkt dat vrijheid iets rechts is, das gewoon bullshit, als libertarier haat ik Wilders misschien nog meer als Bos, hoewel ik overweeg om Wilders te stemmen zodat de hele boel zich opblaast.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 17:26 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De gemiddelde burger had het in de DDR ook beter dan honderden jaren daarvoor. Dat praat de misstanden nog niet goed.
Rechts usertje.
quote:Op zaterdag 13 juni 2009 14:38 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dit is een boute redenering. In de trant van:
- Oost-Duitsers zouden nog veel slechter af zijn als ze helemaal geen prut-baantjes en prut-auto gehad zouden hebben.
- Joden zouden het in Hitler-Duitsland nog veel slechter hebben als we ze vierendelen in plaats van vergassen.
Nee, als een journalist dat voorspelt, dan zal het wel waar zijn...quote:Op zaterdag 13 juni 2009 13:41 schreef EchtGaaf het volgende:
De Volkskrant is echter helder: ze ziet geen enkele trendbreuk in de salarisontwikkeling bij de top.
O, ik heb je al vaak genoeg gezegd dat tzt het gewoon terugkomt. Van de week nog gesproken met iemand die claimde dat het nu afgelopen was met de graaicultuur, "want dat willen de mensen niet meer" (ja, de mensen die geen uitzicht hebben op een topsalaris willen die topsalarissen wel afschaffen... joh!). Ik vraag mij dan af of zo'n gozertje (hij was iets van 5 jaar ouder dan ik, maar dat was ook wel het enige waarmee hij voor liep) zich niet meer het tijdperk van de yuppen kan herinneren. In essentie hetzelfde, met dezelfde golfbeweging. Was ook even niet meer booming.quote:De mogelijkheden om veel meer te gaan verdienen voor CEO zijn nl niet beperkt, integendeel. Als de crisis straks weer voorbij is, dan zullen de salarissen weer veel harder gaan stijgen dan ooit het geval is....... ( want de schade moet natuurlijk worden ingehaald waardoor het gegraai nog veel erger zal worden.Geloof mij nu maar)
Schuiven met X-as en Y-as en debielen geloven alles. You have lies, damned lies and statistics.quote:Zie trend van het inmiddels het beroemde grafiekje.....
Er is niets wijs aan. Het is hoogstens een kwestie van de geschiedenis kennen.quote:En geloof mij: deze wijze woorden had ik eerder uitgesproken. Nog voor het hele artikel vandaag in de VK werd gepubliceerd....
Ach, als ik de middeleeuwen als beginpunt neem en het volk afzet tegen de adel (nu CEO), dan is het verschil nog altijd kleiner. Het is dus maar hoe je wil meten, nietwaar?quote:Op zaterdag 13 juni 2009 16:05 schreef EchtGaaf het volgende:
Als procentueel de gewone man ook jaren 30% per jaar voorui was gegaan, zoals bij die topmannen wel het geval is geweest, dan kan ik moeilijk tegen zijn....
Was dit topic ook niet nodig geweest.
Je winkelt wel erg selectief
Nee. Dat zou wel heel toevallig zijn en het is ook onwenselijk.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 16:10 schreef EchtGaaf het volgende:
Ga je nu beweren dat over de jaren heen de lonen in elk echelon % even hard zijn gestegen??
Dat is gewoon schaalverdeling. Voor een beta ben je daar wel heel makkelijk ingetrapt. Weet je zeker dat je beta bent?quote:Ik zal je uit de droom helpen, ik verwijs je wederom naar de grafiek uit de VK. Je kan daarin zien dat de beloningen wel degelijk hard uit elkaar groeien door de jaren heen.....Daar kan je gewoon niet omheen.
Die 19 procent gaat gegarandeerd gecompenseerd worden. Trouwens zat het verlies vooral in minder uitgekeerde bonussen. Het basissalaris van de topmannen groeide met 3%.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 16:04 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het is dit jaar 19% minder, maar volgende jaar en/of jaren later 45% erbij!![]()
Let maar op.
Ja, maar die stijgingen waar EG het over heeft zitten ook altijd in de bonussen, opties en aandelen...quote:Op maandag 15 juni 2009 09:29 schreef fajaro het volgende:
Trouwens zat het verlies vooral in minder uitgekeerde bonussen. Het basissalaris van de topmannen groeide met 3%.
Bonussen zijn op zich een goed instrument, echter ze moeten gebaseerd zijn op werkelijke prestaties en niet op boekhoudkundige trucjes.quote:Op maandag 15 juni 2009 09:54 schreef fajaro het volgende:
Bonussen zijn sowieso onzin en arbitrair.
Jeroen van der Veer over bonussen:
‘Als ik de helft krijg betaald, doe ik het niet de helft slechter. Als ik dubbel wordt betaald, doe ik het niet beter. Meer wil ik er niet over zeggen.’
Een goed instrument waarvoor?quote:Op maandag 15 juni 2009 11:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Bonussen zijn op zich een goed instrument, echter ze moeten gebaseerd zijn op werkelijke prestaties en niet op boekhoudkundige trucjes.
Om goede prestaties te belonen, bij ons op het werk kan je ook een substantieele bonus krijgen bij goed functioneren, en ik vind dat erg motiverend.quote:
Je wordt aangenomen om goede prestaties te leveren. Goede prestaties zijn de norm en zijn niet exceptioneel. En als je alleen maar te motiveren bent als je een zak met geld wordt voorgehouden heb je het verkeerde beroep gekozen.quote:Op maandag 15 juni 2009 11:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
Om goede prestaties te belonen, bij ons op het werk kan je ook een substantieele bonus krijgen bij goed functioneren, en ik vind dat erg motiverend.
Nee, maar iemand die wel met een gezond verstand naar het fenomeen kijkt en zijn ogen niet in het zand steekt wat na deze crisis waarschijnlijk met de topsalarissen gaat gebeuren.quote:Op zondag 14 juni 2009 23:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, als een journalist dat voorspelt, dan zal het wel waar zijn...
Als je bedoelt met "komende jaren" IN CRISIS, dan heeft hij wrs gelijk. Ik zeg dat de jaren na de crisis de salarissen aan de top nog veel harder zullen stijgen dan we tot nu toe hebben gezien. Het morele verval zal steeds heftiger worden. Dat voorspel ik.quote:De komende jaren zal er weldegelijk een trendbreuk zijn en die mening hoor je doorgaans als je het een econoom vraagt. Niet dat die het altijd bij het rechte eind hebben (het blijft voorspellen...), maar het is iig meer betrouwbaar dan iemand die een beetje kan typen.
[..]
Als je bedoelt dat het gegraai weer gewoon terugkomt, dan ben ik het eens met je.quote:O, ik heb je al vaak genoeg gezegd dat tzt het gewoon terugkomt.
Mijn schoonzus was ook redelijk optimistisch dat het gegraai wellicht minder zal worden vanwege de publieke opinie. Ik heb haar op gewezen dat dit slechts van zeer korte duur zal zijn.quote:Van de week nog gesproken met iemand die claimde dat het nu afgelopen was met de graaicultuur, "want dat willen de mensen niet meer" (ja, de mensen die geen uitzicht hebben op een topsalaris willen die topsalarissen wel afschaffen... joh!). Ik vraag mij dan af of zo'n gozertje (hij was iets van 5 jaar ouder dan ik, maar dat was ook wel het enige waarmee hij voor liep) zich niet meer het tijdperk van de yuppen kan herinneren. In essentie hetzelfde, met dezelfde golfbeweging. Was ook even niet meer booming.
Het systeem nodig mensen wel uit om te graaien. Controle faalt, dus morele zwakken zien hun kansen schoon. Het wereld is van ouwe jongens krentenbrood. Commissarissen, CEO,'s zijn allemaal vriendjes die elkaar de buitensporige gunsten elkaar toespelen.quote:Mensen veranderen niet. Jij gelooft nog steeds dat het systeem het probleem is, maar feitelijk is het gewoon human nature.
[..]
Bijgezocht: http://www.topsalaris.nl/data.phpquote:Schuiven met X-as en Y-as en debielen geloven alles. You have lies, damned lies and statistics.
[..]
En die laatste leert ons dat de salarissen aan de top exploderen, terwijl die van de rest achterblijft.quote:Er is niets wijs aan. Het is hoogstens een kwestie van de geschiedenis kennen.
Uiteraard, maar ik kan ook net wat meer doen als mijn baas verlangt, bijvoorbeeld door buiten mijn werktijd mijn kennis te verbreden, of net even wat flexibeler te zijn, zo heb ik laatst 14 uur op zondag, en 15 uur op maandag gewerkt om toch een deadline te halen. Geld moet inderdaad geen motivatie zijn, maar het geeft wel een stukje waardering aan. Zo reserveert de directie een vast percentage van de winst om uit te keren aan het personeel, op die manier wordt winst maken voor iedereen leuk.quote:Op maandag 15 juni 2009 11:35 schreef fajaro het volgende:
[..]
Je wordt aangenomen om goede prestaties te leveren. Goede prestaties zijn de norm en zijn niet exceptioneel. En als je alleen maar te motiveren bent als je een zak met geld wordt voorgehouden heb je het verkeerde beroep gekozen.
Verschil ansich is dan ook niets mis mee. Het stimuleert om te presteren. En daar danken wij onze welvaart aan.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 16:18 schreef waht het volgende:
[..]
We kunnen ook even kijken wat de gewone man 200 jaar geleden verdiende vergeleken met de topmannen van toen. De gewone man heeft het, in Noord-West Europese democratieën, beter dan ooit. De topmannen ook ja, maar die hebben het altijd goed, of je nou 1000 jaar geleden koning was, of nu de directeur van een AEX-genoteerde onderneming.
Je kon werkelijk niet in een land zitten waar jouw argumenten minder betekenden. Ga je verhaal verkondigen in de VS, Rusland, elk Afrikaans land, China, waar dan ook, niet hier. Je verstoort de balans die we hebben. Er is niks mis met de beloning van topmannen in Nederland, die is prima: niet te hoog, niet te laag.
Verschil zal er altijd blijven. De armste en rijkste persoon van Nederland verschillen zeer veel, dat zal altijd zo blijven. Het gemiddelde is prima. De verdeling van rijkdom is prima. Verschil is prima.
Kom maar terug als meer dan de helft van Nederland van minder dan 1 euro per dag moet leven terwijl de 100 rijkste Nederlanders meer dan 100 miljoen euro per jaar binnenhalen.
En jij zou zo terug willen naar de situatie van destijds? Vertel mij dat eens? Wil je dat echt?quote:Op zondag 14 juni 2009 23:34 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ach, als ik de middeleeuwen als beginpunt neem en het volk afzet tegen de adel (nu CEO), dan is het verschil nog altijd kleiner. Het is dus maar hoe je wil meten, nietwaar?
Kijk eens goed naar het plaatje en geef mij nou eens gelijk, dat er niets is gekonkeld met het plaatje. Het probleem is dus idg een jurist en econoom die moeite heeft om een grafiekje goed te lezen/interpreteren.quote:
Ik ben er niet ingetrapt, maar jij ziet een verkrachte schaalverdeling die er niet is.quote:Voor een beta ben je daar wel heel makkelijk ingetrapt.
Ik weet nu zeker dat jij het niet bent.quote:Weet je zeker dat je beta bent?
Vrijheid. Simpeler kan ik het echt niet verwoorden.quote:Op maandag 15 juni 2009 11:45 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Verschil ansich is dan ook niets mis mee. Het stimuleert om te presteren. En daar danken wij onze welvaart aan.
Maar waarom zijn absolute verschillen, maar relatieve gelijke treds niet voldoende om dat zo te houden?
Wat is je punt, DS4 heeft 100% ongelijk met die grafiek.quote:Op maandag 15 juni 2009 12:04 schreef Boze_Appel het volgende:
Hehe, geen wonder dat je een slechtbetaalde baan hebt EG.
Inderdaad. Dit zegt gewoon alles.quote:Op maandag 15 juni 2009 09:54 schreef fajaro het volgende:
Bonussen zijn sowieso onzin en arbitrair.
Jeroen van der Veer over bonussen:
‘Als ik de helft krijg betaald, doe ik het niet de helft slechter. Als ik dubbel wordt betaald, doe ik het niet beter. Meer wil ik er niet over zeggen.’
Kijk maar naar het plaatje. Extrapoleer het maar. Het zal alleen maar erger worden.quote:Op maandag 15 juni 2009 09:29 schreef fajaro het volgende:
[..]
Die 19 procent gaat gegarandeerd gecompenseerd worden. Trouwens zat het verlies vooral in minder uitgekeerde bonussen. Het basissalaris van de topmannen groeide met 3%.
quote:Op zaterdag 13 juni 2009 17:26 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De gemiddelde burger had het in de DDR ook beter dan honderden jaren daarvoor. Dat praat de misstanden nog niet goed.
Het zal je wellicht verbazen dat een enkel standpunt niet bepalend is voor het rechts of links zijn van een persoon. Maar dat is misschien wat hoog gegrepen voor simpele zielen.quote:Rechts usertje.
Dat dus, EchtGaaf. Het verschil in dit topic is tussen dwang en vrijheid. Gezien het feit dat vrijheid overal relateif is, dus ook hier in Nederland, ben ik van mening dat het zeker niet minder vrij moet worden door iets als het via de overheid regelen/beperken van salarissen of bonussen.quote:Op maandag 15 juni 2009 11:59 schreef nikk het volgende:
[..]
Vrijheid. Simpeler kan ik het echt niet verwoorden.
Dat bepalen elke werkgever en werknemer dus samen. Als de werkgever de werknemer een bonus wil geven als hij nooit op komt dagen, waardeloos werk levert en nog meer ellende veroorzaakt, moet hij dat weten. Dat gaat ons niks aan. Uiteindelijk zal het 'probleem' zich vanzelf oplossen aangezien niemand onbeperkte middelen heeft.quote:Op maandag 15 juni 2009 11:35 schreef fajaro het volgende:
[..]
Je wordt aangenomen om goede prestaties te leveren. Goede prestaties zijn de norm en zijn niet exceptioneel. En als je alleen maar te motiveren bent als je een zak met geld wordt voorgehouden heb je het verkeerde beroep gekozen.
Als de topmannen die vrijheid niet zouden misbruiken voor hun eigen gewin had je een punt.quote:Op maandag 15 juni 2009 12:49 schreef waht het volgende:
[..]
Dat dus, EchtGaaf. Het verschil in dit topic is tussen dwang en vrijheid. Gezien het feit dat vrijheid overal relateif is, dus ook hier in Nederland, ben ik van mening dat het zeker niet minder vrij moet worden door iets als het via de overheid regelen/beperken van salarissen of bonussen.
Dat is een mening. Maar mag ik als werkgever met mijn werknemer even samen bepalen of we wel of niet voor een bonusregeling gaan?quote:
Dat is jouw mening. Maar mag de werknemer zelf bepalen of hij zich laat motiveren door geld? Of wil je ook inmiddels gedachtenpolitie aanstellen voor werknemers?quote:Op maandag 15 juni 2009 11:35 schreef fajaro het volgende:
En als je alleen maar te motiveren bent als je een zak met geld wordt voorgehouden heb je het verkeerde beroep gekozen.
Ja, bepaal dat maar even met de koffiejuf.quote:Op maandag 15 juni 2009 13:00 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is een mening. Maar mag ik als werkgever met mijn werknemer even samen bepalen of we wel of niet voor een bonusregeling gaan?
Of het misbruiken of gebruiken is, is subjectief. Dat topmannen iets doen voor eigen gewin verschilt op geen enkele manier van wat de werknemers doen voor eigen gewin, of wat de aandeelhouders doen voor eigen gewin. Zij onderling mogen het uitvechten.quote:Op maandag 15 juni 2009 12:53 schreef fajaro het volgende:
[..]
Als de topmannen die vrijheid niet zouden misbruiken voor hun eigen gewin had je een punt.
Jij hebt in deze draad Vermeend aangehaald als iemand met verstand van zaken. Die heeft een andere mening ter zake kan ik je vertellen. Hij ziet een ombuiging in het beloningsbeleid. Ik ook. Ik denk alleen dat ik nog meer dan Vermeend het bedrag onder de streep zie terugkeren in de toekomst, maar eerlijk is eerlijk: expliciet hebben we het daar niet over gehad.quote:Op maandag 15 juni 2009 11:41 schreef EchtGaaf het volgende:
Nee, maar iemand die wel met een gezond verstand naar het fenomeen kijkt en zijn ogen niet in het zand steekt wat na deze crisis waarschijnlijk met de topsalarissen gaat gebeuren.
Zo lang duurt de crisis niet meer hoor. In 2010 is gewoon afvlakking en daarna weg naar boven. De teugels in het beloningsbeleid zullen echter pas later worden losgelaten. Iets met juiste moment kiezen. Voordat je het weet duikt de pers er weer op en zonder leuke cijfers erachter komt er dan weer gerommel in de AVA. Dat is niet slim. Dus even wachten, side-letter wellicht... ach, komt goed...quote:Als je bedoelt met "komende jaren" IN CRISIS, dan heeft hij wrs gelijk. Ik zeg dat de jaren na de crisis de salarissen aan de top nog veel harder zullen stijgen dan we tot nu toe hebben gezien. Het morele verval zal steeds heftiger worden. Dat voorspel ik.
Als je het woord graaien voor jouw rekening wil laten ben ik je dankbaar.quote:Als je bedoelt dat het gegraai weer gewoon terugkomt, dan ben ik het eens met je.
Dat is inderdaad een naïeve gedachte. Net zo goed als dat het naïef is dat topvoetballers ooit weer blij zullen zijn met 100 euro per gewonnen wedstrijd.quote:Mijn schoonzus was ook redelijk optimistisch dat het gegraai wellicht minder zal worden vanwege de publieke opinie. Ik heb haar op gewezen dat dit slechts van zeer korte duur zal zijn.
Wat jij graaien noemt is van alle tijden. Eerder is het zo dat de systemen die we als mensen hanteren het lastiger maken. Kijk gewoon eens wat vaker naar Animal Planet en je ziet hoe het van nature gaat.quote:Het systeem nodig mensen wel uit om te graaien.
Je valt je eigen link weer af, EG. Vervelend, nietwaar dat je jezelf weer eens in de voet hebt geschoten? Dit verzin je dus.quote:Het wereld is van ouwe jongens krentenbrood. Commissarissen, CEO,'s zijn allemaal vriendjes die elkaar de buitensporige gunsten elkaar toespelen.
Het punt is alleen dat je een lage absolute stijging, ook al is deze percentueel even groot, niet zo ziet. Ook als modaal van 1 euro per jaar naar 10.000 euro per jaar zou zijn gegaan had de onderste streep er hetzelfde uitgezien. Terwijl dan modaal met factor 1.000 meer zou zijn gestegen (relatief dan). Dus men poogt met absolute cijfers een relatieve stijging te laten zien in een grafiek (althans, doet net alsof en jij trapt daarin), maar feitelijk is dat natuurlijk lulkoek. Natuurlijk zullen hogere salarissen in deze grafiek meer richting de zon wijzen...quote:Bijgezocht: http://www.topsalaris.nl/data.php
Ik snap werkelijk niet hoe je erbij komt dat er geschoven zou zijn met de X-en Y-as. . Beide hebben een lineaire schaal en de Y-as, de belangrijkste in deze, begint keurig gewoon op 0 !![]()
Weet jij heel zeker dat jij je bul hebt gehaald op de TU, want je komt nu een beetje over als een Alfa die hogere wiskunde probeert te begrijpen...quote:HET PLAATJE KLOPT DUS GEWOON. (...)
Er is dus niet gekonkeld met die assen. Ook niet optisch door te schuiven met assen of erger nog te werken met een niet-lineaire schaal.
Waar ook gewoon hele redelijke verklaringen voor zijn: (b.v.) de topmannen leiden inmiddels veel grotere bedrijven door schaalvergroting.quote:En die laatste leert ons dat de salarissen aan de top exploderen, terwijl die van de rest achterblijft.
Dan ga je onterecht uit van dat nu alles klopt, of ooit alles klopte en dat werkzaamheden van werknemers gelijk blijven.quote:Op maandag 15 juni 2009 11:45 schreef EchtGaaf het volgende:
Maar waarom zijn absolute verschillen, maar relatieve gelijke treds niet voldoende om dat zo te houden?
Nou ja, met mijn historische achtergrond (adel) zie ik kansen voor mijzelf...quote:Op maandag 15 juni 2009 11:48 schreef EchtGaaf het volgende:
En jij zou zo terug willen naar de situatie van destijds? Vertel mij dat eens? Wil je dat echt?
Kijk, die "veelal dubieuze prestaties" waar jij het over hebt verzin je ter plekke. Daarmee maak je bewust de discussie onzuiver.quote:Als dat niet zo is, dan zou je de huidige tred toch als zwaar onwenselijk moeten vinden. Want als de salarissen aan de top over een periode van enkele jaren zo ongeveer verdubbelen bij veelal dubieuze prestaties, dan zijn we echt hard op weg om daar weer uit te komen.
Het geeft alleen per definitie een bepaald beeld door de schaalverdeling. Je kan gewoon niet deze lijntjes in één grafiek meenemen.quote:Op maandag 15 juni 2009 11:52 schreef EchtGaaf het volgende:
Kijk eens goed naar het plaatje en geef mij nou eens gelijk, dat er niets is gekonkeld met het plaatje.
De te grote broek zakt weer eens op de enkels en EG staat in zijn onderbroek (je weet wel, de witte hema...).quote:Het probleem is dus idg een jurist en econoom die moeite heeft om een grafiekje goed te lezen/interpreteren.
Doe eens drie lijntjes. Één van een persoon die 10.000 euro verdiende en thans 20.000, één van 100.000 naar 200.000 en één van 800.000 naar 1.600.000.quote:Ik ben er niet ingetrapt, maar jij ziet een verkrachte schaalverdeling die er niet is.
Nu nog steeds?quote:Ik weet nu zeker dat jij het niet bent.
En de bedrijven die ze leiden inmiddels misschien wel 5x zo groot. O NOES! Ze worden onderbetaald!quote:Op maandag 15 juni 2009 11:59 schreef EchtGaaf het volgende:
De kloof tussen het inkomen van topbestuurders en werknemers is in 25 jaar tijd drie keer zo groot geworden.
Dus het mag van jou, waarmee jij je eerdere stelling in trekt. Dank.quote:Op maandag 15 juni 2009 13:03 schreef fajaro het volgende:
Ja, bepaal dat maar even met de koffiejuf.
Waarom moet de topman meer beloont worden bij het groeien van een bedrijf dan de medewerkers bij dat bedrijf?quote:Op maandag 15 juni 2009 13:34 schreef DS4 het volgende:
[..]
En de bedrijven die ze leiden inmiddels misschien wel 5x zo groot. O NOES! Ze worden onderbetaald!
Omdat er maar 1 topman blijft en het gewone personeel wel in omvang toeneemt.quote:Op maandag 15 juni 2009 14:09 schreef Fajarowicz het volgende:
Waarom moet de topman meer beloont worden bij het groeien van een bedrijf dan de medewerkers bij dat bedrijf?
Die topman krijgt er meer hulpjes bij op het moment dat hij het niet meer aan kan. Hij gaat niet plots 5 keer harder werken.quote:Op maandag 15 juni 2009 14:28 schreef DS4 het volgende:
[..]
Omdat er maar 1 topman blijft en het gewone personeel wel in omvang toeneemt.
Zijn/haar verantwoordelijkheid neemt wel toe.quote:Op maandag 15 juni 2009 14:37 schreef Fajarowicz het volgende:
[..]
Die topman krijgt er meer hulpjes bij op het moment dat hij het niet meer aan kan. Hij gaat niet plots 5 keer harder werken.
Jij denkt waarschijnlijk ook dat het geen verschil maakt of je in de Clio cup rijdt of in de Formule 1 omdat je in beide gevallen slechts 1 auto bestuurt en voorwaar: het team is ook een stuk groter...quote:Op maandag 15 juni 2009 14:37 schreef Fajarowicz het volgende:
Die topman krijgt er meer hulpjes bij op het moment dat hij het niet meer aan kan. Hij gaat niet plots 5 keer harder werken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |