Nee, JIJ noemt iets wat niet volgens jouw wensen loopt een misstand, maar daarmee is het nog geen misstand.quote:Op donderdag 4 juni 2009 20:46 schreef EchtGaaf het volgende:
Nee, het topic gaat over een groeiende misstand.
Andersom is ook waar.quote:Op donderdag 4 juni 2009 22:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, JIJ noemt iets wat niet volgens jou wensen loopt een misstand, maar daarmee is het nog geen misstand.
Selectief citerenquote:
Een Ottomotor gaat bij zo'n compressie pingelen, omdat er zelfs bij directe injectie nog een steeds sprake is van compressie van het benzine-luchtmengsel. Een dieselmotor injecteert de brandstof pas aan het eind van de compressiestap.quote:Op donderdag 4 juni 2009 17:37 schreef lyolyrc het volgende:
Welke waarden? Compressie van 1:16 à 1:17? Dan verbrandt de benzine spontaan en gaat de motor pingelen. Bovendien grote kans dat je dan binnen enkele meters met een lekke koppakking staat.
Het rendement van de verbranding is vooral omhoog gegaan door verbetering van de directe injectie, want directe injectie op zich bevordert niet de menging van brandstof en lucht. Common-rail is een goed voorbeeld van verbetering van de directe injectie. De pompverstuiver die Volkswagen veel (heeft) gebruikt kan slechts één injectie doen, terwijl common-rail meerdere injectie achter elkaar mogelijk maakt.quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:00 schreef lyolyrc het volgende:
Het rendement van de verbranding is omhoog gegaan door toepassen van directe injectie. Daardoor mengen lucht en brandstof beter, wat een volledigere verbranding oplevert; je ziet dat onder andere aan de lagere roetuitstoot van diesels.
Smilie niet opmerken.quote:
Jij geeft blijk van geen maatschappelijk gevoel te hebben. Weet jij echt niet wat er leeft onder de bevolking?quote:Op donderdag 4 juni 2009 22:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, JIJ noemt iets wat niet volgens jouw wensen loopt een misstand, maar daarmee is het nog geen misstand.
Ik weet zeker dan het merendeel van wat jij wil niet bepaald leeft onder de bevolking. Ten aanzien van de CEO's zijn er inderdaad best wat mensen die dat niet vinden kunnen. Ik moet wel zeggen dat als ik met de mensen die ik tegenkom hierover inhoudelijk praat dat ze eigenlijk zonder uitzondering wel enig begrip gaan tonen. Dat heb jij dan weer niet...quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:59 schreef EchtGaaf het volgende:
Jij geeft blijk van geen maatschappelijk gevoel te hebben. Weet jij echt niet wat er leeft onder de bevolking?
Er zijn heel veel mensen in NL die Jantje Smit geweldig vinden. En nu? Hebben ze een punt omdat ze met zovelen zijn, of wil je daar toch wat op afdingen?quote:Alsof ik de enige ben die hier iets vind.
quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:10 schreef DS4 het volgende:
[quote]Er zijn heel veel mensen in NL die Jantje Smit geweldig vinden. En nu? Hebben ze een punt omdat ze met zovelen zijn, of wil je daar toch wat op afdingen?
Dit is dan ook geen punt.quote:Ik moet wel zeggen dat als ik met de mensen die ik tegenkom hierover inhoudelijk praat dat ze eigenlijk zonder uitzondering wel enig begrip gaan tonen. Dat heb jij dan weer niet...
Wis en waarachtig! Het toont aan dat de bonussen weldegelijk uit te leggen zijn. In de pers gebeurt dat echter zelden...quote:
Omdat de media ook geïnteresseerd zijn in en afhankelijk van de eigen kijkcijfers of oplages. Dan wordt het al snel interessant om verhalen op te blazen tot idiote proporties. Nuance past daar zeker niet in.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 15:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wis en waarachtig! Het toont aan dat de bonussen weldegelijk uit te leggen zijn. In de pers gebeurt dat echter zelden...
Dat is nl. ook een van mijn grootste bezwaren van doen wat het volk wil. Zoals ik al meermaals heb gesteld: inspraak zonder inzicht, leidt tot een uitspraak zonder uitzicht.
De kerk wist vroeger ook van alles uit te leggen, dat de aarde het middelpunt van het heelal zou zijn bijvoorbeeld. Dat het uit te leggen is aan sommigen maakt het nog niet waar dus heb je geen punt.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 15:52 schreef DS4 het volgende:
[quote]Wis en waarachtig! Het toont aan dat de bonussen weldegelijk uit te leggen zijn.
Dat gaat mij te ver. Nee, men mag best volksvertegenwoordigers kiezen, ik hoop echter wel dat die volksvertegenwoordigers niet domweg doen wat gevraagd wordt, maar dat ze doen wat nodig is en daar verantwoording over af legt bij de kiezer.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 16:24 schreef lyolyrc het volgende:
Moet ik uit jouw bezwaar afleiden dat jij een voorstander bent van een democratie waar alleen de wijze mensen het voor het zeggen hebben?
Natuurlijk, omdat de kerk vroeger loog bij het uitleggen is iedere uitleg waardeloos. Dag hoor, trol...quote:Op vrijdag 5 juni 2009 17:55 schreef Fajarowicz het volgende:
De kerk wist vroeger ook van alles uit te leggen, dat de aarde het middelpunt van het heelal zou zijn bijvoorbeeld. Dat het uit te leggen is aan sommigen maakt het nog niet waar dus heb je geen punt.
Neemt niet weg dat jouw standpunt slechts een mening is en dus geen feit. Meningen zijn uit te leggen inderdaad maar het is niet daarom dat ze altijd waar zouden zijn.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 18:30 schreef DS4 het volgende:
[..]
Natuurlijk, omdat de kerk vroeger loog bij het uitleggen is iedere uitleg waardeloos. Dag hoor, trol...
Dat geldt voor alle meningen dus. Echter kan een mening wel gebaseerd zijn op feiten. Aangezien niemand ooit durft toe te geven eigenlijk heel weinig écht te weten, zijn de meeste meningen gebaseerd op onvolledige feiten.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 18:39 schreef Fajarowicz het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat jouw standpunt slechts een mening is en dus geen feit. Meningen zijn uit te leggen inderdaad maar het is niet daarom dat ze altijd waar zouden zijn.
Ik vind dat knap: niet bij die gesprekken aanwezig zijn en toch weten van de hoed en de rand.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 18:39 schreef Fajarowicz het volgende:
Neemt niet weg dat jouw standpunt slechts een mening is en dus geen feit.
Ach, die hebben hun bonussen allang in hun boot gestopt...quote:Op vrijdag 5 juni 2009 15:45 schreef Fajarowicz het volgende:
[ afbeelding ]
Die managers zijn hardleers.
Ik spreek kennelijk andere mensen. Die wel gevoel voor fatsoen hebben en die wel streven naar proportie.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:10 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik weet zeker dan het merendeel van wat jij wil niet bepaald leeft onder de bevolking. Ten aanzien van de CEO's zijn er inderdaad best wat mensen die dat niet vinden kunnen. Ik moet wel zeggen dat als ik met de mensen die ik tegenkom hierover inhoudelijk praat dat ze eigenlijk zonder uitzondering wel enig begrip gaan tonen. Dat heb jij dan weer niet...
[..]
Ze vinden Jan Smit geweldig. Dat zegt alles over henzelf. Wat moet ik daar aan toevoegen?quote:Er zijn heel veel mensen in NL die Jantje Smit geweldig vinden. En nu? Hebben ze een punt omdat ze met zovelen zijn, of wil je daar toch wat op afdingen?
Die "l" bewust erin gespeld?quote:Gaarne kiezen. Je kan niet EN jezelf beroepen op de Vox Polpuli EN jezelf beroepen op het beter weten dan het volk. En dat is wat jij doet. Als een grote groep het met je eens is vind je dat een argument, als een grote groep het met jou oneens is zijn het een stel domme lullen (en die laatste twee woorden komen voor mijn rekening, de strekking daarvan voor jouw rekening).
Die BBQ-en willen verbieden?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 21:13 schreef EchtGaaf het volgende:
Die wel gevoel voor fatsoen hebben en die wel streven naar proportie.
Zoek de verschillen. O, wacht even, die zijn er niet.quote:Ze vinden Jan Smit geweldig de bonussen belachelijk. Dat zegt alles over henzelf. Wat moet ik daar aan toevoegen?
Wat zou jij logischer gevonden hebben?quote:Die "l" bewust erin gespeld?
Ik denk helemaal niet zwart wit, hoe kom je daar nou bij?quote:Beste DS4, een goede politicus zal goed luisteren wat er leeft, maar altijd leiderschap platen zien. Hij/zij weet dat goed in balans te brengen. Jij denkt erg zwart wit merk ik steeds.![]()
Nee, ik kan van dat salaris niet rondkomen. Ambieer de functie ook niet om andere redenen.quote:Ik weet niet of jij geschikt bent voor het premierschap.
Kom eens uit die ivoren torenquote:Op vrijdag 5 juni 2009 21:58 schreef DS4 het volgende:
[..]
Die BBQ-en willen verbieden?WOW! Waar ontmoet je zulke mensen?
[..]
In de verte zie je geen verschillen, nee.quote:Zoek de verschillen. O, wacht even, die zijn er niet.
[..]
Geen idee, ik volg jouw logica niet altijd.quote:Wat zou jij logischer gevonden hebben?
[..]
Geef nou eens antwoord op het repliek wat ik je gaf.quote:Ik denk helemaal niet zwart wit, hoe kom je daar nou bij?
[..]
Dat is het punt niet : zou jij het kunnen?quote:Nee, ik kan van dat salaris niet rondkomen. Ambieer de functie ook niet om andere redenen.
Er zijn altijd mensen die overal over zeiken, maar het zou mij verbazen als er meer dan 1% van de NL-ers een voorkeur voor heeft. Zie ook de reacties in jouw draadje.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 22:10 schreef EchtGaaf het volgende:
Kom eens uit die ivoren torenVan de week nog sprak ik iemand die zelf over dergelijke overlast begon...
Precies.quote:In de verte zie je geen verschillen, nee.
Ik vraag jou om jouw vraag toe te lichten.quote:Geen idee, ik volg jouw logica niet altijd.![]()
Hetgeen er voor stond was gewoon een constatering van jou. Geen vraag...quote:Geef nou eens antwoord op het repliek wat ik je gaf.
Momenteel niet. Ik heb nog wel wat levenservaring nodig om zoiets te trekken.quote:Dat is het punt niet : zou jij het kunnen?
Zo moeilijk is dat niet hoor. Je hoeft echt geen Nostradamus te heten om te kunnen voorspellen waar jij voor staat.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 19:50 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik vind dat knap: niet bij die gesprekken aanwezig zijn en toch weten van de hoed en de rand.
Dat ben ik met je eens, maar dat is ook precies waar het misgaat. Veel mensen zijn te weinig zelfkritisch en rekenen politici overal op af, zelfs als de oplossing eigenlijk in handen hebben. Iedere politicus die daar dan op inspringt door de zittende regering aan te vallen en onrealistische verbeteringen te beloven, krijgt veel steun bij verkiezingen.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 18:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat gaat mij te ver. Nee, men mag best volksvertegenwoordigers kiezen, ik hoop echter wel dat die volksvertegenwoordigers niet domweg doen wat gevraagd wordt, maar dat ze doen wat nodig is en daar verantwoording over af legt bij de kiezer.
En ik hoop ook dat die kiezer bereid is te luisteren.
Je probeert jezelf eruit te draaien, maar sterk is het niet.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 09:53 schreef Fajarowicz het volgende:
Zo moeilijk is dat niet hoor. Je hoeft echt geen Nostradamus te heten om te kunnen voorspellen waar jij voor staat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |