Zeg EchtGaaf, dit had ik nu nooit van je verwachtquote:Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
Ssst. Een Freudiaantjequote:Op zondag 7 juni 2009 21:38 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Zeg EchtGaaf, dit had ik nu nooit van je verwacht
Je kan er niet om het feit heen dat het onderwerp erg leeft. Als nooit tevoren.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 22:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
Er zijn altijd mensen die overal over zeiken, maar het zou mij verbazen als er meer dan 1% van de NL-ers een voorkeur voor heeft. Zie ook de reacties in jouw draadje.
[..]
De vraag was : wat vond je van mijn wijze quote?quote:Ik vraag jou om jouw vraag toe te lichten.
Vraagje: heb je de capaciteiten voor dit ambt?quote:Momenteel niet. Ik heb nog wel wat levenservaring nodig om zoiets te trekken.
Olie is 1 van de weinige markten waar een Oligopolie heerst, echter dit maakt het wel extra interessant voor kleine bedrijven om te innoveren in andere energiebronnen.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 13:48 schreef Klopkoek het volgende:
Ik heb dat interview van VdVeer gelezen en vertrouw hem niet zo. Het is ook niet zo dat Shell nou altijd handelde volgens het 'vrije markt' principe, zoals veruit de meeste multinationals trouwens.
BBQ verbieden? Nee, niet echt... Dat hoor ik alleen van jou.quote:Op zondag 7 juni 2009 22:28 schreef EchtGaaf het volgende:
Je kan er niet om het feit heen dat het onderwerp erg leeft. Als nooit tevoren.
Dat lijkt mij heel sterk eigtenlijk...quote:De vraag was : wat vond je van mijn wijze quote?
Idzv talent? Ja.quote:Vraagje: heb je de capaciteiten voor dit ambt?
Je kwam zelf met een uitzending aanzetten waarin werd gezegd door deskundigen dat bij de (semi-)publieke sector dit klopt, maar juist niet bij de private sector. De prof uit Tilburg had dus ongelijk en jij ook.quote:Op zondag 7 juni 2009 22:33 schreef EchtGaaf het volgende:
Nou hoe dan ook: was net nog bij mensen die zelf over het drama van Philedelphia begonnen. Hoe het zover kan komen. En ja, dat gaat al mis bij de overeenkomsten die tot stand komen. Geen gezonde zaak meer.
Bij de gratie van: ons kent ons. Een gesloten bolwerk van ouwe jongens krentenbrood. Niet zozeer naar capaciteiten maar meer de vriendendiensten laten prevaleren. Want ooit kom jezelf ook natuurlijk aan de beurt. En voor wat hoort wat.![]()
En zo zie je maar weer. : De prof uit Tilburg heeft gewoon gelijk. De markt voor CEO's bestaat niet. En als die overhoopt wel mocht bestaan, dan functioneert die niet.
Nee joh. Het thema zelfverrijking!quote:Op vrijdag 12 juni 2009 09:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
BBQ verbieden? Nee, niet echt... Dat hoor ik alleen van jou.
[..]
Geen zin om terug te lezen?quote:Dat lijkt mij heel sterk eigtenlijk...
[..]
Die afkortingquote:Idzv talent? Ja.
Nou het werd wel wat genuanceerder gebracht dan jij hier nu doet. Dus niet zo zwart wit als jij hier stelt. Het zou in de private sector wat minder erg zijn, dat is dus heel wat anders. En daarmee heeft die prof en ik dus nog steeds gelijk.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 09:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je kwam zelf met een uitzending aanzetten waarin werd gezegd door deskundigen dat bij de (semi-)publieke sector dit klopt, maar juist niet bij de private sector. De prof uit Tilburg had dus ongelijk en jij ook.
Deze conclusie valt met mijn vorige quote dus helemaal om.quote:Het meest stuitende is dat jij privaat en (semi-) publiek niet eens uit elkaar kunt houden en toch meent boude uitspraken te moeten doen... Zorg eerst eens dat je gewoon weet wie wat is.
Wil je nu eens ophouden met steeds maar weer de misstanden in de (semi-) publieke sector te gebruiken om "aan te tonen" dat er iets mis gaat in de private sector.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 10:56 schreef EchtGaaf het volgende:
http://www.ad.nl/binnenla(...)atiedirecteuren.html
Misschien moet jij eens teruglezen, dit ging echt om de BBQ.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 10:58 schreef EchtGaaf het volgende:
Nee joh. Het thema zelfverrijking!
EN
Geen zin om terug te lezen?
In de zin van.quote:Die afkortingWelk talent zou jou tot een goede minister-president maken?
Nee, het zou in de private sector niet MEER het geval zijn. En dat is heel wat anders. Misschien moet je de uitzending zelf nog eens goed nakijken.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:01 schreef EchtGaaf het volgende:
Het zou in de private sector wat minder erg zijn, dat is dus heel wat anders.
Dat sowieso niet, want een markt die beheerst wordt door vriendjespolitiek is een onvolkomen markt. Maar nog altijd een markt. Economieboek voor dummies, hoofdstuk 1 vermoed ik.quote:En daarmee heeft die prof en ik dus nog steeds gelijk.
Neen. Je haalt vanalles en nogwat door elkaar.quote:Deze conclusie valt met mijn vorige quote dus helemaal om.
Het probleem doet zich voor in beide sectoren. Zoveel is intussen wel duidelijk. Waar het hier om gaat is de mentaliteit van de mensen die zich in topposities bewegen.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 13:53 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wil je nu eens ophouden met steeds maar weer de misstanden in de (semi-) publieke sector te gebruiken om "aan te tonen" dat er iets mis gaat in de private sector.
Feit is gewoon dat salarissen aan de top grosso modo door de jaren heen veel harder zijn gestegen dan die van hun onderdanen.... En is en blijft opmerkelijk.....quote:Het begint enorm irritant te worden. Zoiets als dat ik aantoon dat de lonen van CEO's niet stijgen door te verwijzen naar de lonen voor postbodes.
Je kwam zelf met een uitzending die het tegendeel beweerde. Verder toon je zoals gebruikelijk niets aan.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 22:01 schreef EchtGaaf het volgende:
Het probleem doet zich voor in beide sectoren. Zoveel is intussen wel duidelijk.
Exact hetzelfde mechanisme als waardoor ze nu veel harder dalen.quote:Feit is gewoon dat salarissen aan de top grosso modo door de jaren heen veel harder zijn gestegen dan die van hun onderdanen.... En is en blijft opmerkelijk.....
Rara, hoe kan dat?
Na honderden ontvoeringen door de vakbond mag dit wel eens een keer.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 21:56 schreef EchtGaaf het volgende:
http://www.z24.nl/bedrijv(...).html?fromAD=3285069
Bonussen, die de gewone man niet mag krijgen omdat de vakbond het niet wil. Daarbij heeft het zijn prijs namelijk een lager salaris in slechtere tijden terwijl de gewone man nog steeds salarisverhoging krijgt.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 22:01 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Feit is gewoon dat salarissen aan de top grosso modo door de jaren heen veel harder zijn gestegen dan die van hun onderdanen.... En is en blijft opmerkelijk.....
Rara, hoe kan dat?
EG negeert graag alles wat niet in zijn straatje past. Anders heeft hij geen gelijk en dat is vrij belangrijk voor hem...quote:Op zaterdag 13 juni 2009 09:42 schreef Fastmatti het volgende:
Waar zijn trouwens de nieuwsberichten dat de topinkomens 19% gedaald zijn.
Maar dan wel 19% inleveren nadat er met terugwerkende kracht gecorrigeerd is voor de salarisverhogingen van de topmannen in de jaren daarvoor. Dat is wel zo eerlijk. Dan is Echtgaaf veel beter af dan nu.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 09:51 schreef Boze_Appel het volgende:
Bovendien zou dan, volgens zijn eigen principe, de gewone man ook 19% moeten inleveren en dat betekend dat hij zelf minder gaat verdienen, tsja en dat kan niet natuurlijk.
Afrika zou nog veel slechter af zijn als er geen Afrikaantjes aan hadden gezeten. Het probleem van Afrika is trouwens niet het Westen, maar het rondneuken van die gasten.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 11:15 schreef Klopkoek het volgende:
Eigenlijk we allemaal uitzuigers. Ik zag donderdag een documentaire over de bloemhandel en ik heb serieus moeite gekregen om voortaan een bloemetje te kopen. Zelfs 'fair trade' bloemen blijken besmet te zijn. Ook een aanduiding dat ze uit Nederland komen is geen garantie dat er geen Afrikaantjes aan hebben gezeten.
We zijn allemaal massamoordenaars. Dat meen ik. Allemaal. Ook ik.
Kijk, nu begin je het te snappen. Aan welvaart zich een prijs verbonden, en dan bedoel ik niet de prijs in monetaire zin.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 11:15 schreef Klopkoek het volgende:
We zijn allemaal massamoordenaars. Dat meen ik. Allemaal. Ook ik.
quote:Administration seeks ways to tame corporate pay
WASHINGTON – Talking tough but stepping gently, the Obama administration rejected direct intervention in corporate pay decisions Wednesday even as officials argued that excessive compensation in the private sector contributed to the nation's financial crisis. Instead, the administration plans to seek legislation that would try to tame compensation at publicly traded companies through shareholder pressure and less management influence on pay decisions.
At the same time, the administration drew a sharp line between the overall corporate world and those institutions that have tapped the government's $700 billion Troubled Asset Relief Program.
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |