quote:Goedkoop vliegen naar Thailand
Vliegen naar Thailand is altijd duur. Toch zijn er mogelijkheden om de kosten te beperken:Hoe vroeger je boekt, hoe meer geld je bespaart. Controleer bij verschillende luchtvaartmaatschappijen als je vanuit Amsterdam wil vliegen, zoals KLM, China Airlines, EVA Air (900-1400 euro retour). Vliegen met LTU vanuit Düsseldorf (600-800 euro retour). Ook kan je Qatar Airways vanuit Londen proberen (400-700 euro retour). AirAsia vliegt goedkoop van Londen naar Kuala Lumpur (500-800 euro retour).
quote:Vaccinaties
Ga altijd 3 weken voor vertrek langs bij de plaatselijke GGD voor persoonlijk advies! Als richtlijn heb je nodig:Voor korte reizen: DTP en Hepatitis A. Voor reizen langer dan 2 maanden: Buiktyfus, Hepatitis B en mogelijk Rabiës.
Meer informatie: GGD
quote:Visa en aankomst-informatieVoor een reis korter dan 30 dagen heb je geen visum nodig, zolang je een retour-ticket hebt. Bij aankomst op het vliegveld krijg je dan een stempel van 30 dagen in je paspoort. Bij aankomst over land vanuit buurlanden heb je geen visum nodig. Maar dan krijg je slechts een stempel voor 15 dagen. Bij aankomst met het vliegtuig vanuit buurlanden krijg je wel gewoon een stempel voor 30 dagen. Voor een enkele reis of een reis langer dan 30 dagen heb je wel een visum nodig. Met een toeristenvisum mag je 60 dagen in het land blijven, binnen die periode moet je het land uit. Wel kan je meerdere visa in één keer halen, zolang je elke 60 dagen maar het land verlaat. Elk visum van 60 dagen kost 30 euro en verloopt zodra je het land verlaat. Het is mogelijk een visum te regelen waarmee je uitstapjes kan maken naar buurlanden. Officieel moet je een bankafschrift laten zien met 7 euro per dag dat je in het land aanwezig bent. In de praktijk wordt dit nooit gecontroleerd
Wat moet je meenemen bij een aanvraag toeristenvisumPaspoort dat nog zes maanden geldig is bij het vertrek uit Thailand (en een lege bladzijde heeft) Ingevulde en ondertekende aanvraagformulier (link) Kopie van vluchtgegevens 2 gelijke recente pasfoto's 30 euro per visum dat je aanvraagt
Meer informatie: Royal Thai Consulate General in Amsterdam
quote:Met de bus naar Bangkok
Op 19 augustus 2009 zal de nieuwe high speed rail link naar Bangkok klaar zijn. Nu is die er nog niet. Als je geen dure taxi vanaf luchthaven Suvarnabhumi naar Bangkok wil betalen, kan je gebruik maken van de Airport Express bus. Deze kost 150 baht per rit en vertrekt vanaf de eerste verdieping van de luchthaven naar:AE1: Silom AE2: Khao San Road AE3: Sukhumvit AE4: Hua Lamphong-treinstation Er is een aparte bus naar Pattaya.
Bezienswaardighedenquote:Feestdagen in ThailandEind januari, begin februari: Chinees Nieuwjaar (veel winkels dicht, speciale ceremonie bij de Chinese Phanan Choeng-tempel in Ayutthaya) Midden-april: Songkhran (waterfestival, elkaar natspuiten met super soakers op Khao San Road) 5 december: Father's Day (verjaardag van de koning, grote ceremonie bij het Grand Palace in Bangkok) 25 december: Kerstmis (wordt maar weinig gevierd, winkels gewoon open)
Meer informatie op Sunsite en Wikipedia
Ban's is inderdaad niet zo bijzonder op Koh Tao.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 07:45 schreef TAG-Speedy het volgende:
[..]
Zonder budget en voorkeurslokatie is dat een lastige natuurlijk. Zelf zat ik een week geleden nog in The Island Resort op Chaweng (klinkt al weer ver weg), kan het je aanraden (2000bath nacht voor een bungalow, aan het strand, Green Mango op loop afstand, maar ver genoeg weg van het lawaai van Ark Bar als je eens vroeg wil pitten). Dit uiteraard als je van stappen houdt, kom je voor je rust dan moet je niet op Chaweng zijn maar bv op bovengenoemde Mae Nam (daar zat ik een jaar geleden, goed voor je rust maar 20 min taxi-en a 400bath enkeltje naar Chaweng is niet tof)
Verder geen aanraders voor je, Ayutthaya vanuit BKK gedaan, Kachanaburi idem, Koh Tao zat ik bij Ban's, enige positieve daaraan was de lokatie. Voor de 1100bath die we betaalden vondt ik de kamers weinig bijzonder. Rest ben ik (nog) niet geweest.
chang is topquote:Op zaterdag 30 mei 2009 00:16 schreef shibaloma het volgende:
Iemand een idee waar je in de omgeving van 010 Chang bier kan kopen? Bij de meeste toko's kom ik alleen Singha tegen en dat is nou niet echt m'n favoriet...
Het is heel vaak een korte regenbui, af en toe zon. Maar heel vaak zie je gewoon ook wolken zonder regen of zon, maar dat is toch net even minder dan als het zonnetje lekker schijnt.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 11:43 schreef paaskannekoekje het volgende:
dag luitjes!
Warm is het ongetwijfeld, maar schijnt de zon ook geregeld?
Ik vertrek maandag naar phuket, voor een 17 daagse rondreis door het zuiden.
Weeronline geeft t/m donderdag onweer aan
gevonden...maarre zit die een beetje centraal ??quote:Op zaterdag 30 mei 2009 06:42 schreef BeardedDragon het volgende:
Check mijn vorige tip in het vorige topic voor een goed guesthouse in Ayutthaya, waar ik onlangs sliep.
staan er op bij travelfishquote:Op zaterdag 30 mei 2009 21:13 schreef marcb1974 het volgende:
Een aantal jaar terug was Apple's Guesthouse helemaal goed in Kanchanaburi, weet niet hoe het er nu is. Ze zijn verhuisd in de tussentijd.
Veel plezier met de mosquitos. Het ziet er wel leuk uit, maar alleen koude douches en vanaf 5 uur 's middags verplicht lange mouwen en lange broek aan! Dus neem maar een litertje DEET mee!quote:Op zaterdag 30 mei 2009 22:34 schreef BuupWerk het volgende:
In Kanchanaburi willen we overnachten River Kwai Jungle Rafts, http://www.riverkwaijunglerafts.com en vanuit daar een trip maken naar de Erawan Watervallen...
Kijk even op de website van Air Berlin, op sommige dagen worden tickets met vertrek uit Bangkok voor 162 euro + 80 euro brandstoftoeslag + 18 euro belasting aangeboden, zodat je voor 260 euro enkele reis naar Dusseldorf kan vliegen.quote:Op maandag 1 juni 2009 16:12 schreef RetroGamer het volgende:
Vorige week me vlucht omgeboekt zodat ik een week langer kan blijven, prima, e-ticket opnieuw gekregen en alles prima verder.
Krijg ik net een email dat het toch niet mogelijk isomboeken mag dus niet…
Iemand tips?
Zag al een vlucht vanuit BKK naar Schiphol voor 382. Eerst even kijken hoeveel ik terug krijg als ik me retour vlucht annuleer. Heb ze gemaild, hoor het hopelijk morgenquote:Op maandag 1 juni 2009 21:26 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Kijk even op de website van Air Berlin, op sommige dagen worden tickets met vertrek uit Bangkok voor 162 euro + 80 euro brandstoftoeslag + 18 euro belasting aangeboden, zodat je voor 260 euro enkele reis naar Dusseldorf kan vliegen.
Uiteraard niet gratis, maar ook weer niet heel belachelijk duur. Met Air Asia X kan het ook al voor 950 RM, ongeveer 200 euro enkele reis vanaf KL naar London, maar dan ben je alleen maar in London, moet je vandaar ook weer naar Nederland, wat niet duur hoeft te kosten, en daarnaast moet je ook weer naar KL zien te komen, dat is qua tijd niet echt snel...
Alles binnen de Moat en in de omgeving van Loh Kroi Road dus. Maar als je een scooter huurt, is zowat alles wel centraal!quote:Op maandag 1 juni 2009 21:57 schreef BuupWerk het volgende:
ik zit te zoeken naar een slaapplek in Chiang Mai maar wat is nou een centrale plek ??
Het is aan te raden visa vooraf te regelen in bijvoorbeeld Bangkok, je moet dan al wel weten wanneer je in Vietnam gaat zijn.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 06:54 schreef KNAK het volgende:
lol@OP ,...dure taxirit? 200 van Suvernabhum naar Sukhumvit...
Anyway..
Ik ga voor de 27e keer in 5 jaar naar Thailand, om vanaf daar naar Vietnam te reizen. Ik wil aankomen in zuid, trekken naar het noorden en daar de grens met Laos oversteken.
Gaarne zou ik graag advies van mensen die dit ook weleens gedaan hebben ontvangen. Is het makkelijk (en vooral snel) om in Thailand achter de visum voor Vietnam en Laos te gaan? of is het aangeraden dit voor het begin van de reis geregeld te hebben. Of misschien Visa on Arrival?
Waarom wil je alles al weten vantevoren? De helft van de charme van rondreizen is juist op zoek gaan naar een leuke plek als je daar bent.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 22:34 schreef BuupWerk het volgende:
In Kanchanaburi willen we overnachten River Kwai Jungle Rafts, http://www.riverkwaijunglerafts.com en vanuit daar een trip maken naar de Erawan Watervallen...
Heb ALWEER een heel LIJSTJE !!
Bangkok. New Siam II, http://www.newsiam.net/
Kachanaburi, River Kwai Jungle Rafts, http://www.riverkwaijunglerafts.com
Ayutthaya, Baan Suan Guest House, http://www.baansuanguesthouse.com/
Chiang Mai, ???
Koh Samui, ???
Koh Phangan, ???
Ko Tao, niet zeker of we hier echt heen gaan...
Das duidelijk ja...quote:Op dinsdag 2 juni 2009 08:04 schreef Blik het volgende:
[..]
Het is aan te raden visa vooraf te regelen in bijvoorbeeld Bangkok, je moet dan al wel weten wanneer je in Vietnam gaat zijn.
de snelwegquote:Op dinsdag 2 juni 2009 17:52 schreef ToT het volgende:
Tja de taxiritten e.d.....
Van het vliegveld naar het centrum toe: 500 (!!!) baht.
Terugreis: 300 baht. Beiden overigens exclusief tol op de snelweg.
Was mijn 1e keer buiten Europa!
Tuktuk: een uur rondgereden in Bangkok, kostte maar 70 baht.
[ afbeelding ]
Dit tafereel heb ik niet gezien in Bangkok; de kerel van de rondvaartboot vaarde wel naar 2 ouwe vrouwtjes toe die daar als enigen in een kano zaten en mij hun spullen probeerden te verkopen.
In het hoge noorden was het zelfs nog gekker wat betreft hoe er geld uit mijn zak geklopt werd....
Maar op het financiële deel na was het wel erg bijzonder, met name het Songkraan festival!
Rondje om de tempel? 45 minuten stuck op suhumvit?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 17:52 schreef ToT het volgende:
Tja de taxiritten e.d.....
Tuktuk: een uur rondgereden in Bangkok, kostte maar 70 baht.
Tja, of je doet 2 weken Laos of 2 weken Vietnamquote:Op dinsdag 2 juni 2009 17:49 schreef KNAK het volgende:
[..]
Das duidelijk ja...
Ik zit me nu af te vragen of ik niet beter dit eerst waar ik woon kan regelen. Ik heb geen zin en geen tijd om 2 a 3 dagen te wachten. Ik heb maar 3 weken waarvan 1 in Vietnam, 1 in Laos, en 1 in Thailand
Ik wil beide.....ik kan overduidelijk geen supervol schema voor beide landen aanhouden, ik moet gaan afwegen van wat er het meeste te doen is en waar... ik ben daar nog niet over uit.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 18:49 schreef Blik het volgende:
[..]
Tja, of je doet 2 weken Laos of 2 weken Vietnam
quote:Op dinsdag 2 juni 2009 18:15 schreef KNAK het volgende:
[..]
de snelweg![]()
Waar kwam jij tolpoorten tegen op de weg naar vliegveld?
De weg naar Centrum kost met de tolweg 65 baht ofzo, 1x 40, 1x 25... (?).
Ik betaal rond de 200 van vliegveld de stad in. na aankomst ga je door de douane, en loop je door de 'green zone' van customs heen en kom je in de ontvangsthal terecht.
Daar moet je met de roltrappen omhoog en naar "Departures" gaan en daar een taxi pakken. Die taxi's hebben net mensen afgedropt en moeten daar snel weg van de politie en zijn blij als ze niet leeg terug naar de stad rijden. Zij gaan altijd akkoord met de meter-fare.
Na een tijdje (ik ben er nu 26x in 5 jaar geweest) vertel je ze gewoon hoe ze moeten rijden" Maaaii Chaaaai!!! , kun pbaai tang kwaaaah!!!! "
![]()
![]()
Daarnaast is het handig als je een woordje Thai spreekt, dat scheelt me uiteindelijk nog veel meer.
Over een aantal jaar ga ik er heerlijk wonen. wat een land!![]()
![]()
Nou ik zie niet iedere toerist dit doen, zeker de wat oudere voor de eerste keer in Thailand toerist, en dat moet ook niet, want als iedereen het gaat doen krijg je wel een chaos aangezien er niemand meer op de aangewezen plekken een taxi pakt en je dus bij departures in de rij staat om een taxi te pakken.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:04 schreef KNAK het volgende:
200 op de meter, dan je toll er nog bij.
;-)
een tourist , ook de eerste keer kan het toch makkelijk doen? gewoon omhoog kijken op het moment je mensen ziet met naambordjes e.d. , dan zie je vanzelf waar Departures is.
Doe het al sinds ik in Thailand kom en nog nooit iemand die me erover aangesproken heeft. Deed het ook op Don Muang (oude vliegveld)...
Heel zonde om 1 week per land te doen, als je t mij vraagt. Waarom skip je er niet eentje (desnoods Thailand)?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 17:49 schreef KNAK het volgende:
Das duidelijk ja...
Ik zit me nu af te vragen of ik niet beter dit eerst waar ik woon kan regelen. Ik heb geen zin en geen tijd om 2 a 3 dagen te wachten. Ik heb maar 3 weken waarvan 1 in Vietnam, 1 in Laos, en 1 in Thailand
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |