SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wie hebben er allemaal welke draagdoek?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Graag bij het openen van een nieuw topic de informatie uit de wiki halen, die vind je HIER
Als je een update van jouw doekenlijstje wil, graag zelf in de wiki doen, dan wordt het vanzelf meegenomen in een volgend topic.
mooiquote:Op donderdag 28 mei 2009 09:37 schreef owlet het volgende:
als het goed vast zit en je hebt niet het idee dat ze er uit kan vallen dan is het prima
Daar is over nagedacht: het is ongeveer de kleur van teruggegeven mondjes melkquote:Op donderdag 28 mei 2009 09:39 schreef Kersjes het volgende:
Leuk Macka! Wel gewaagd hoor, de bamboe is zo licht van kleur
Sly, dit is geen Binana, wel lekker zachte bamboe maar met een glad oppervlak.quote:Op donderdag 28 mei 2009 09:46 schreef miss_sly het volgende:
Ik doe mee
met de bamboedoek, lijkt me heerlijk voor mijn meisjeHeb de binana van Reinhilde gevoeld en dat voelde echt zalig! En dat lichte durf ik wel aan hoor
Ow ja, vraagje nog: is het wel bedoeld ook voor bijvoorbeeld mij, want ik ben pas 31 juli uitgerekend, dus voorlopig nog geen baby om te dragen!
Julietquote:Op donderdag 28 mei 2009 10:17 schreef Diaan73 het volgende:
Ik zou best weleens een doek willen proberen. Maar volgens mij is de ene te klein voor Lennon en de andere te groot. Wat adviseer jij, Macka? Lennon is nu 4 maanden. 6270 gram en 63 cm.
Ik adviseer dat ik je straks ga PM'men over het uitlenen van een wat smallere geweven doekquote:Op donderdag 28 mei 2009 10:17 schreef Diaan73 het volgende:
Ik zou best weleens een doek willen proberen. Maar volgens mij is de ene te klein voor Lennon en de andere te groot. Wat adviseer jij, Macka? Lennon is nu 4 maanden. 6270 gram en 63 cm.
Volgens mij kunnen ze allebei prima, maar de geweven doek (juliette) is waarschijnlijk het meest geschkt voor jullie.quote:Op donderdag 28 mei 2009 10:17 schreef Diaan73 het volgende:
Ik ben echt enthousiast over de yamo. Ik vind m heerlijk. Ik heb blauwe bloemen.quote:Op donderdag 28 mei 2009 11:02 schreef owlet het volgende:
Manduca is verkochtErgo of yamo....ergo of yamo....hmmm.... ik denk toch maar terug naar de oude vertrouwde ergo al vond ik de heupband van de yamo ook wel heel prettig...
Je had ook een doek van mij kunnen lenen...quote:Op donderdag 28 mei 2009 11:19 schreef Marie79 het volgende:
Wat een leuk initiatief! Ik doe ook mee! Is een goede reden om eens een doek te proberen...
ik ben speciaal even illegaal ingelogd op fok op mijn werk, ben veel te bang dat ik anders vanavond te laat ben
quote:Op donderdag 28 mei 2009 11:20 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Je had ook een doek van mij kunnen lenen...
Ja zeg LL, ga een beetje die leuke jubileumactie doorkruizenquote:Op donderdag 28 mei 2009 11:20 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Je had ook een doek van mij kunnen lenen...
yes, ideaalquote:Op donderdag 28 mei 2009 11:31 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Ja zeg LL, ga een beetje die leuke jubileumactie doorkruizen![]()
Maar Marie, je hebt dus een fijne knoophulp achter de hand zie ik!
hihiquote:Op donderdag 28 mei 2009 14:37 schreef texelonia het volgende:
Owjah, na alle "oooh's" en "aaaah's" mijn eerste debiele opmerking gehad. Ik liep dus net met Hannah in Jim naar Noah's school en ik kom een oude meneer tegen, type dorpsgek weet je wel. Hij ziet Hannah in de doek en vraagt of ik hem ook zo wil dragen
quote:Op donderdag 28 mei 2009 19:53 schreef freecell het volgende:
Tex, dat ben je zelf
Ik dacht echt dat het een reclamefoto was
Doe je goed
Nee, dat is Hibiscus. Scilla is paarser.quote:Op donderdag 28 mei 2009 20:29 schreef ik80 het volgende:
http://farm4.static.flickr.com/3542/3297567740_e960f1de6b.jpg
is dat een scilla webkim?
dan weet ik niet welke ik moet kiezen, vind beide mooi
Scillaquote:Op donderdag 28 mei 2009 20:33 schreef ik80 het volgende:
oke, dan kan ik de scilla foto niet bekijken, iemand daar nog een live foto van?
mooiiiii! en die 2 vann Cattiequote:Op donderdag 28 mei 2009 20:35 schreef oeke het volgende:
Gister was ik lekker bezig met een 2dehands jumpuit waar ik een tekening op aan verven was. Kijk ik vanochtend nog eens goed en heb ik een Pfau passend pakje gemaakt!![]()
[ afbeelding ]
Ik wil wel, maar dan voor die ene die jij mij gepmd hebt. Of kan ik evt. een ringsling proberen? Heb je nog gegevens van mij nodig??quote:Op donderdag 28 mei 2009 19:22 schreef Macka66 het volgende:
Er is nog genoeg plek op de reisdoekenlijst.
Leuke collage ook Tex. Het lijkt me een fijne doek, en Hannah zit er inderdaad heel mooi in!
hihi, mijn tweedehandse ultramarijn is ook lekker zacht en de nieuwe Pfau eigk ook, maar als ze nog zachter kunnen worden... de doek van mijn lief, die volgens mij al minstens 8 jaar oud is is echt heel zachtquote:Op vrijdag 29 mei 2009 10:16 schreef freecell het volgende:
Ik heb eigenlijk nog nooit een doek gehad die niet zacht genoeg was?
Tweedehands FTW
Ik wilde al enthousiast gaan roepen dat de Rio van p_iglet heerlijk zacht is geworden, maar die is van een ander merk dan de jouwequote:Op vrijdag 29 mei 2009 10:28 schreef freecell het volgende:
Mijn Hopp is ook antiek en heel zacht
Juliet is ook zacht
De Rio kan nog wel wat zachter, maar dat is de doek die ik in praktijk het meeste gebruik, dus dat komt goed!En dat terwijl ik héél erg getwijfeld heb over de Rio
Ik heb de Rio Medley van Owletquote:Op vrijdag 29 mei 2009 10:37 schreef oeke het volgende:
welke Rio is dat dan?
*Heul niet nieuwsgierig is*
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 17:04 schreef freecell het volgende:
Ik ga altijd spontaan beroerd knopen van toeschouwers
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 17:13 schreef owlet het volgende:
[..]
of als je in de rij staat om een pakje te versturen en je dochter op je rug schreeuwt de hele tijd in je oor... "maaaaam ik moet poepen.. ik voel het poepie al.....het kriebelt hij moet er uihuiiit...maaaaam.... ik wil niet in de doek...ik vind deze doek stooohooooom....hij kriebelt.......ik wil geen groene doek......maaaaaaaaaam...... avalon moet in de doek ik wil in de wagen.......maaaaaaaaahaaaaaam....ik moet poehoepen
:"
Toen wilde ik wel even een buggy zodat ik haar vast kon zetten en buiten de winkel kon parkeren
Als je op de kleur klikt opent ie een bestel pagina, daar staat het plaatje nogmaals en kun je hem wel kopierenquote:Op vrijdag 29 mei 2009 22:50 schreef oeke het volgende:
Hm, ik rkijg die kleur er niet in. hoe doe je dat Tex? Ik bedoel Prune. van die link van Owlet, en de Mauve ook van Owlet. Maar de Mauve lijkt een beetje op die ene Vatenai die ik ook zo mooi vind.
Ik vind jouw redenatie errug goed Tex, zat hier hardop te lachen!
het zou lullig zijn om er nog meer voor te betalen terwijl ik er zelf minder voor moest betalenquote:
Voor zover ik weet en kan beredeneren zijn de draden die over de lengte lopen (de draden die op het weefgetouw gespannen worden) de katoenen draden.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 14:17 schreef cattie het volgende:
Oeke, ik heb ergens gelezen dat die "aan elkaar genaaide" doeken minder stevig zijn. Ik zou het niet doen.
Even een dom vraagje. Bij Indio's met andere stoffen (hennep, wol, linnen, zijde enz), welke draad is dan katoen? De lange draad? Dus dan is de gekleurde draad bij bijv zinnober of kiesel de wollen dan wel linnen draad? Of verschilt dat per doek?
Het materiaal waarvan er het meeste in de draagdoek zit is bij Didy meestal de kettingdraad (die in de lengte). Dus bij 60% katoen en 40% wol is de kettingdraad katoen en de inslagdraad wol. Dit verklaart ook waarom Didymos zo vaak twee limited edition doeken tegelijk uitbrengt waarvan dan een kleur overeenkomt. Ze zetten dan een kettingdraad op en kunnen daar door wisselen van inslagdraad toch twee verschillende doeken mee weven (zelfs een helemaal katoenen doek en een doek met wol in een productierun). Spaart tijd en geld.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 17:31 schreef owlet het volgende:
[..]
Voor zover ik weet en kan beredeneren zijn de draden die over de lengte lopen (de draden die op het weefgetouw gespannen worden) de katoenen draden.
Dan is het namelijk mogelijk om met eenzelfde, sterke (er komt aardig wat spanning op te staan) basisdraad door verschillende weefdraden te variëren
Logisch idd..helemaal niet bij nagedachtquote:Dit verklaart ook waarom Didymos zo vaak twee limited edition doeken tegelijk uitbrengt waarvan dan een kleur overeenkomt.
zijn er een paar actiepics van die doeken?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 15:16 schreef owlet het volgende:
Nou he.... Violetta![]()
op D&V wordt hij beschreven als vergelijkbaar met de stevige Duitse doeken (hopp bijvoorbeeld), met wat meer hobbeltjes en bobbeltjes in de draden zoals je bij een girasol ook wel ziet.
Helemaal goed!quote:Op zaterdag 30 mei 2009 19:15 schreef cattie het volgende:
Dank jullie Owlet en Macka! Ik snap het nu beter. Leuk, die stofkennis.
Ik vind 60 euro voor een maat 5 uit de standaardcollectie niet echt een koopje trouwens. Zinnober is wel heerlijk kleurdoos!
Fee op mijn rug in een ruck lukt nu goed!Met de BWCC heb ik wel nog ruzie, ik krijg de doek op mijn rug niet mooi uitgespreid. Maar ik ben al blij met de ruck!
Da's best lullig!quote:Op zaterdag 30 mei 2009 22:01 schreef Kleurdoos het volgende:
nee daarom..kan ik voor dat tientje iig nog een tijdje rondkijken ipv gelijk te beslissen
ze moest er zelf 92 excl. verzendkosten voor betalen? (op t andere forum)
Nogmaals, ik ben echt zo vreselijk blij met mijn yamo. Zowel voor als achterop is het echt goed dragen.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 21:22 schreef Grasjes het volgende:
Hallo,
Ik heb een prachtige dochter van 5 maanden oud en lurk in oud al mee sinds voor mijn zwangerschap. Toch maar even de stoute schoenen aangetrokken om hier af en toe mee te kletsen (want ik vind het zo gezellig hier) en dan begin ik maar hier in het draagdoekentopic.
Toen mijn dochter net geboren was heb ik haar heel veel in de draagdoek(.nl) gehad. Toen al vond ik het wel heel erg warm en mijn meisje kwam er ook altijd een beetje verhit weer uit. De afgelopen maanden heb ik haar niet gedragen, maar heb nu eigenlijk mijn zinnen gezet op een beco baby carrier. Alleen die vind ik veel te duur. Weet iemand waar je er eentje kan uitproberen of een goedkoper alternatief? Ik heb haar vandaag nog even geprobeerd in de tricot draagdoek, maar binnen 10 minuten hing ze ongeveer op mijn knieën en heel warm. Ik wil dus eigenlijk iets wat heel makkelijk is (geen lastige knopen) en niet zo warm.
groetjes
quote:Op zaterdag 30 mei 2009 15:31 schreef k_i_m het volgende:
Oh, ik vind net ergens in de krochten van het internet nog een blauwe Millefiori.
Wil je echt perse over 1 schouder dragen, of is een draagdoek ook een optie? Die kun je namelijk het allerbeste "instellen" op het formaat van je kindje.quote:Op zondag 31 mei 2009 12:38 schreef seilram het volgende:
Sorry, ik kom ongegeneerd even binnen vallen zonder me verder in te lezen. Ik heb een premax draagzak en mijn zoontje weegt nog maar 2400 gram. Hij verzuipt werkelijk in die draagzak. Is een ringsling beter voor hem op dit moment? Kan ik die beter op zijn formaat instellen dan zo'n premax? Bedankt alvast!
quote:Op zondag 31 mei 2009 18:38 schreef Kleurdoos het volgende:
je kan je kind nog beter in een plastic tas meenemen
wel een paar maar dat waren allemaal Didymosjesquote:Op zondag 31 mei 2009 19:40 schreef oeke het volgende:Ik dacht dat je wel al overal doeken had gevoeld en geprobeerd!
Maar je draagt prachtig hoor!
Sinds ik in de winter op het station een boze meneer achter me aan heb gekregen die het onverantwoordelijk vond dat ik mijn kind (de draagpop dus) geen mutsje op had gedaan ga ik wat bewuster om met hoe de draagpop overkomt op de buitenwereldquote:Op zondag 31 mei 2009 18:38 schreef Kleurdoos het volgende:
zonder verpakking op je bagagedrager zou nog lolliger zijn
ik had ook een premaxx gekregen..die heb ik hier op t forum verkocht..je kan je kind nog beter in een plastic tas meenemen
Juliet staat ons van de drie roodhaartjes niet goed. Maar ik wil voor een keer zo best even een foto met pop Maja erin maken hoorquote:
Dat betekent bij webwinkels meestal dat ze het gewenste product niet (meer) op voorraad hebben, maar dat men z'n uiterste best wil doen om nog een exemplaar voor je te bestellen bij de fabrikant.quote:Op zondag 31 mei 2009 20:18 schreef Madelieve het volgende:
Macka!
De voorraad van de Yamo Mocha staat op 0. Wat betekent dat? (Eerst 6 weken twijfelen en dan natuurlijk geen dag geduld meer hebben
)
Nee die premaxx kun je echt niet instellen. En daar is hij gewoon nog echt te klein voor, daar verzuipt hij in, dus dat is geen optie. Misschien als ie straks een keer 10 pond weegt. Maar een ringsling kan dus nu al wel met 2,5 kilo? Of tenminste, daar zit ie beter in?quote:Op zondag 31 mei 2009 17:43 schreef Webkim het volgende:
Een ringsling is perfect in te stellen op het formaat van pasgeboren tot peuter.
Je kan een kindje er liggend of rechtop in dragen en als je borstvoeding geeft is een ringsling een fijn hulpmiddel bij het voeden.
Volgens mij is de Premaxx niet stelbaar (afgezien van de schouderband). Daar moet je erg mee oppassen bij kleine baby's. Die kunnen heel ongemerkt hun gezichtje in de zijkant van zo'n grote zak begraven, met alle gevolgen van dien. Niet als bangmakerij bedoeld, maar als waarschuwing overigens.
Áls je toch zo'n voorgevormde eenschouder draagzak als premax of lodger gebruikt kan je die het beste iets verhogen met een handdoek oid, zodat ie minder diep is. Zorg ervoor dat je de zak in geen geval dicht doet en houd je kindje goed in de gaten.
Maar, en dat mag duidelijk zijn, in dit geval heeft de ringsling beslist mijn voorkeur!
dan kan ik de kleuren nog niet duidelijk zien.. niets kleurechters of dichterbij? anders zou ik er graag 1 van macka met haar rooie zienquote:
oeh hijs wel mooi hoorquote:Op zondag 31 mei 2009 21:45 schreef Macka66 het volgende:
Maja begon te krijsen toen ik een pop pakte om te binden, dus ging ze voor het slapen gaan zelf nog maar even in Juliet op de foto met d'r natte haartjes.Op de eerste foto een snelle FWCC met uitgespreide banden, op de tweede met niet uitgespreide banden (gespiegelde foto). De tweede geeft beter weer waarom Juliet ons niet zo staat, ons haar lijkt in het zonlicht valer te worden door het wijnrood van Juliet. (En mijn couperose meer geaccentueerd, maar daar zit Maja hendig voor)
[ afbeelding ][ afbeelding ]
de kleurintensiteit van Juliet is overigens lastig te fotograferen
Dat kind is al het dubbel van mijn Joepje! Ik vind het ook niet erg makkelijk uit zien voor dat baby'tje zeg...quote:Op zondag 31 mei 2009 22:49 schreef Macka66 het volgende:
Ik ben er nog steeds niet erg wild van voor zo'n heel kleintje. Maar het is wel een stuk beter dan de BabyBag!
Eerlijk gezegd vind ik de premaxx nooit iets. Het kind ligt er al snel onnatuurlijk in gekruld, da's niet zo goed voor de ontwikkeling van het rugje. En hij gaat bij de meeste ouders snel piijn doen op de schouder.quote:Op maandag 1 juni 2009 10:21 schreef seilram het volgende:
Macka, nee ik wil hem gewoon in de komma houding bij me dragen. Beter voor zijn rug en nek toch? Maar die premaxx is gewoon niks op dit moment. Ik hoop dat die ringsling beter bij hem past. Wat denk jij?
Weet je het zeker?quote:Op maandag 1 juni 2009 14:58 schreef DaviniaHR het volgende:
k ben stash happy!voorlopig
(..) maar verder ben ikhelemaal stash happy.
(..) voorlopig ben k happy
quote:Op maandag 1 juni 2009 19:57 schreef Ticootje het volgende:
ik ben een beetje klaar met al mn doeken.
Uhh hoe dat zo?quote:Op maandag 1 juni 2009 19:57 schreef Ticootje het volgende:
ik ben een beetje klaar met al mn doeken.
quote:Op maandag 1 juni 2009 22:27 schreef Ticootje het volgende:
daar zou ik niet op inzetten nee.
Je hebt een 5.2, en dat is gezien je postuur ook rijkelijk (te) lang!quote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:34 schreef freecell het volgende:
Hmmmm
Met Juliet krijg ik de doek niet helemaal uitgespreid, omdat die zo breed is.
Het zit nu wel heel stevig, maar het lijkt zo frommelig...
Iemand oplossing?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is ook zo véél doek
Heel handig! Dat ga ik eens met Emma proberen.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:28 schreef Macka66 het volgende:
freecell, ziet er heerlijk uit zo!
LL, ik weet niet of het precies dit filmpje was maar het is wel dezelfde methode:
Ik ben benieuwd! hij lijkt me heerlijk in de warmte!quote:Op dinsdag 2 juni 2009 14:04 schreef LovelyLady het volgende:
Mrien wat gaaf, die voelt heeeeeeeeeeeeel lekker
Zie hierquote:[b]Op dinsdag 2 juni 2009 14:12 schreef DaviniaHR het volgende:
mrien, foto?
Moet je eens in het kinderfototopic kijkenquote:Op dinsdag 2 juni 2009 14:12 schreef DaviniaHR het volgende:
oeke, hij is al binnen hoor! ik heb alleen nog geen foto's
mrien, foto?
freecell, wat is leander al groot!![]()
![]()
in mijn ogen is hij altijd dat kleine mini-fruttie, maar hij wordt echt al supergroot!
[/oudwijfmodus]
Oprollen van doek in Leander's nek geeft een zacht steuntje. Bij jezelf kun je beter vouwen, maar dat kun je het best na het knopen en zo mogelijk straktrekken van de doek om jullie heen doen.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:48 schreef freecell het volgende:
Oprollen lijkt me niet zo lekker voelen? Maar als ik zo lees los je ook het breedteprobleem wat op met flippen en sandwichen, dus dat ga ik proberen
Balen!quote:Op dinsdag 2 juni 2009 15:52 schreef Kleurdoos het volgende:
had ik geboden op een didy mt4
[ afbeelding ]
18, 00
ging ie voor 19,00 weg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |