abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69520387
Wat een droppie! en Ficus wordt zo wel lekker zacht denk ik!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  vrijdag 29 mei 2009 @ 11:35:47 #102
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_69520843
Storch Anna is binnen..die mag meteen mee in de wasmachine. Ruikt dat Duitse wasmiddels zo sterk of ligt dat echt aan mij?
I`m not weird. I`m limited edition.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 12:00:31 #103
108648 cattie
lieve moeder
pi_69521705
Ficus staat Ronja goed!

Duits wasmiddel ruikt idd sterk...
pi_69521784
brrr, ja dat heb ik ook gemerkt! Alsof er een hele fles in de wasmachien is gegaan.
Maar wel Anna binnen!
  vrijdag 29 mei 2009 @ 12:24:04 #105
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_69522396
Didy ultramarin is binnen!
mooi, mooi, mooi, mooi!

Mooi, cattie, zo in de zon is het echt een mooie kleur!
owlet, goed geregeld
taartjesfee ook fluffy mail! pics!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_69522582

Oeh, mooi is ie he?
  vrijdag 29 mei 2009 @ 12:48:33 #107
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_69523081
Hannah heeft Jim vandaag echt ingewijd, ze heeft hem bij het CB lekker ondergepiest toen er 2 seconden geen luier onder d'r lag en we moesten er nog mee naar de stad
Dus die kan weer in de wasmachine Doe ik morgen bij m'n ouders denk ik, dan kan ie daarna ook in de droger.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_69523164
Ronja maria

Even een vraagje.. gaan meitai's fijner drager als je kindje groter is?
Ik heb haar nu enkele keren gedragen in mijn mei tai en het zit allemaal prima maar toch is het lang niet zo stevig als dragen in een doek Of ik doe iets heel erg verkeerd want ze lijkt ook altijd een stuk naar beneden te glijden terwijl ik haar toch erg dicht tgen me aantrek.. hmpff..
  vrijdag 29 mei 2009 @ 12:51:51 #109
105850 Fuente
mamamuts
pi_69523198
Ik kan Merel prima in een meitai dragen, maar voor lange stukken vind ik het idd nog niet zo fijn. Je moet haar echt strak tegen je aanknopen. Zelf vind ik een doek ook steviger!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_69523202
Owlet mooi
  † In Memoriam † vrijdag 29 mei 2009 @ 14:23:44 #111
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_69526077
owlet, wat een plaaatje
(Lucie zei meteen Lucie! toen ze het zag.)

Kleurdoos, ik vind mei-tai's ook fijner bij kindjes die al stevig kunnen zitten.

En hier is Vatanai Kipawa binnen. Hij is dun, en het is geen kruiskeper of atlasbinding maar geen idee wat dan wel. 't Voelt wel sterk genoeg, maar je moet erg zorgvuldig knopen. En Maja vind hem leuk om kiekeboe mee te spelen. Vatanai heeft geen boekje als handleiding maar dubbelzijdig bedrukte kartonnen bladen op A4 formaat, een per knoop. Net lesmateriaal!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_69526676
Lucie
Het is ook echt wel een lekkere peuterdoek zeg. Stevig en zo mooi gekleurd.

Zijn er hier nog mensen die interesse hebben in een la poche à kangourou?
Ik wil een paarse kopen maar de actie kan pas door gaan als er minstens drie mede bestellers zijn!
*hier kan je de kleuren zien*

4.20m 59 euro
4.70m 62 euro
5.20m 65 euro

Bij bestellen voor maandag ochtend 12 uur is het verzenden binnen NL gratis.

PM. me maar voor de verdere gegevens, dan hoef ik hier geen reclame te maken Het is overigens niet voor een eigen bedrijf o.i.d. Ik wil gewoon graag zo'n doek

[ Bericht 9% gewijzigd door owlet op 29-05-2009 14:59:55 ]
  vrijdag 29 mei 2009 @ 15:01:25 #113
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_69527166
India Maar ik sta op doekendieet
  vrijdag 29 mei 2009 @ 15:12:48 #114
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_69527490
wow daar zitten wel mooie kleurtjes tussen
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_69527618
Nou he.... Violetta
op D&V wordt hij beschreven als vergelijkbaar met de stevige Duitse doeken (hopp bijvoorbeeld), met wat meer hobbeltjes en bobbeltjes in de draden zoals je bij een girasol ook wel ziet.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 15:25:29 #116
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_69527846
En lily (ben ik weer met m'n roze hoor )
Die bovenste zien er wel een beetje gek uit trouwens? Alsof het allemaal losse lapjes aan elkaar gestikt zijn.

Maar serieus, hoeveel doeken kun je nodig hebben? En ik wil eigenlijk ook nog een Zara...
©Dumbo
pi_69529077
Vandaag is zo'n dag dat iedereen opmerkingen maakt over L. in de doek?
Wat zou het verschil zijn? Soms loop je weken commentaarloos en vandaag wel 5 opmerkingen Allemaal positief trouwens
pi_69529628
apart is dat he freecell, soms lijk je niet op te vallen met kind in doek, en soms kijkt/praat iedereen...

Gistermiddag Pepijn op mijn rug geknoopt in een bomvol la place van de v&d, nou echt toen ik tijdens het knopen even op keek stond iedereen me aan te staren. Gelukkig hielpen de omkooprozijntjes en hielp Pepijn goed mee
pi_69530835
Ik ga altijd spontaan beroerd knopen van toeschouwers
pi_69531089
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 17:04 schreef freecell het volgende:
Ik ga altijd spontaan beroerd knopen van toeschouwers
of als je in de rij staat om een pakje te versturen en je dochter op je rug schreeuwt de hele tijd in je oor... "maaaaam ik moet poepen.. ik voel het poepie al.....het kriebelt hij moet er uihuiiit...maaaaam.... ik wil niet in de doek...ik vind deze doek stooohooooom....hij kriebelt.......ik wil geen groene doek......maaaaaaaaaam...... avalon moet in de doek ik wil in de wagen.......maaaaaaaaahaaaaaam....ik moet poehoepen :"

Toen wilde ik wel even een buggy zodat ik haar vast kon zetten en buiten de winkel kon parkeren
  vrijdag 29 mei 2009 @ 17:17:30 #121
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_69531226
owlet
Leuk he als je kindertjes groter worden?
  vrijdag 29 mei 2009 @ 17:19:06 #122
105850 Fuente
mamamuts
pi_69531270
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 17:13 schreef owlet het volgende:

[..]

of als je in de rij staat om een pakje te versturen en je dochter op je rug schreeuwt de hele tijd in je oor... "maaaaam ik moet poepen.. ik voel het poepie al.....het kriebelt hij moet er uihuiiit...maaaaam.... ik wil niet in de doek...ik vind deze doek stooohooooom....hij kriebelt.......ik wil geen groene doek......maaaaaaaaaam...... avalon moet in de doek ik wil in de wagen.......maaaaaaaaahaaaaaam....ik moet poehoepen :"

Toen wilde ik wel even een buggy zodat ik haar vast kon zetten en buiten de winkel kon parkeren

Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 29 mei 2009 @ 17:19:48 #123
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_69531299
©Dumbo
pi_69531529
Ow geweldig owlet!!
Dat zijn van die momenten dat je het liefst acuut een groot gat in de vloer hebt om in weg te zakken. Maar hopelijk kun je er achteraf net als wij om lachen

Ik ga ondertussen niet meer beroerd knopen van toeschouwers. Zij weten toch niet hoe het hoort, en of je nu netjes of beroerd knoopt, voor de meeste toeschouwers ziet het er toch uit of je je kind ik weet niet wat aandoet. Alleen een meewerkend kind is dan wel prettig. Een krijsende dreumes op je rug knopen met veel toeschouwers vind ik minder.
  † In Memoriam † vrijdag 29 mei 2009 @ 17:32:27 #125
141844 Macka66
pi_69531705
Onze nieuwe Vatanai Kipawa:

Het belangrijkste zie je niet op de foto. Dat is het echt bijzonder mooie en intrigerende weefsel. Als je het tegen het licht houdt zie je dat het weefsel luchtig maar niet los is, alsof er in dichtgeweven stof een raster is geprikt van hele kleine gaatjes.
En nu ben ik ook benieuwd naar hoe de Vatanai jacquards geweven zijn. En naar die enorm dure enkel op bestelling handgeweven Pamir, die zo fantastisch schijnt te dragen.

Lucie wilde zelfs niet als eerste in Kipawa, die wil nog steeds alleen in Ficus. Maar Maja komt er vandaag iedere keer in turboversnelling aankruipen als ik Kipawa oppak en klimt dan bijna in me. Ik denk dat ze een nieuwe favoriete doek heeft
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  † In Memoriam † vrijdag 29 mei 2009 @ 17:37:49 #126
141844 Macka66
pi_69531861
owlet, ik zie jullie zo staan
Kind vastbinden en muilkorven met de doek staat heel onvriendelijk, maar toch...
  vrijdag 29 mei 2009 @ 17:43:24 #127
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_69531997

Jennifer heeft ook een baby..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 17:48:19 #128
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_69532121
Dat vraagt om een detailfoto Macka!
Jim Jade is ook best luchtig geweven, als je hem tegen het licht houdt lijkt het wel doorschijnend.

En wat is er zo speciaal aan Pamir? Kwam die op dat andere forum ook weleens tegen, maar had er nog nooit van gehoord.
©Dumbo
  † In Memoriam † vrijdag 29 mei 2009 @ 18:00:36 #129
141844 Macka66
pi_69532488
Jen

Pamir is een naturelkleurige handgeweven katoenen doek, en je schijnt er een driejarige gewichtloos in te kunnen dragen. Dat moet dus wel een ander weefsel zijn dan de reeds bekende doeken.

En Vatanai is zo aardig geweest om zelf een Kipawa detailfoto op de site te zetten, in het effen blauw zie je het rastertje een beetje:

Vatanai kan dus wel goed fotograferen
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
pi_69533230
Mijn Zsazsa DIY pakket is binnen Nu nog leuke stofjes vinden en dan kan ik aan de slag
pi_69534463
Hallo ervaren draagdoek mama's!

Ik ben vorige week bevallen van ons 2e dochtertje en dit eigenwijze meisje wil alleen maar op mama liggen
heel gezellig natuurlijk maar omdat ik ook nog eens wat wil doen ben ik op zoek naar een draagdoek.
maar welke?? rekbaar, niet rekbaar, knoop, ring, buidel??? er zijn zoveel soorten dat ik het niet meer weet

Eigenlijk wil ik het liefst een doek die je makkelijk om kunt doen , en die ik ook makkelijk kan gebruiken voor mijn oudste dochter van 13 maanden. En niet te warm, want de zomer komt er natuurlijk aan.

wie o wie heeft tips? alvast bedankt!
  vrijdag 29 mei 2009 @ 19:45:03 #132
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_69535399
Als je ook je dochter van 13 mnd wil dragen, dan NIET rekbaar.
Als je alleen de grote voor kleine stukjes wil dragen en de kleine wel voor langer, is een ringlsing erg makkelijk.
Wat is warm Een hopp schijnt warm te zijn, verder gewoon een laag kleding minder als je een kind in de doek hangt

das de korte versie
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_69535546
Owlet, wat een wijsneus die Ronja , zou je niet zeggen na die serene Mariafoto met Ficus!

En Hannah heeft Jim ook op mooie wijze gedoopt

Vatenai is mooi Macka, leuk dat Maja steeds als een speer aan komt kruipen als ze hem ziet!

En Jen met haar baby in de draagdoek
Vandaag op straat ook een meisje van een jaar of 3 die haar pop op eigen wijze droeg, in haar T-shirt, met het hoofdje eruit! En de moeder liep met zo'n drager op de rug die me deed denken aan zo'n ouderwetse wandelrugzak, met zo'n metalen frame. (daar zat een jonger kindje in)
  vrijdag 29 mei 2009 @ 20:10:37 #134
108648 cattie
lieve moeder
pi_69536096
Mv2meisjes,
wat Davinia al zegt, geen rekbare doek nemen. En ik zou gewoon voor een doek gaan, nog geen ringsling (dat vind ik bij een pasgeborene niet handig).
Dat zomerdoek gepraat snap ik niet zo goed, een doek is niet snel te warm. Alleen hoppediz vind ik echt dik. Maar als je een sterke doek wilt (want je wilt je dreumes er ook in dragen) en eentje die volgens anderen geschikt is voor de zomer kun je voor een linnen doek gaan, Didymos heeft die. Je hebt de linnen indio naturel (ook met kleur, maar dan moet je even goed op internet zoeken) of Jim Jade (maar dan moet je ook even goed zoeken). En qua maat:
http://www.didymos.de/html/groesse.htm
En op ebay.de kun je heel goed tweedehands (didymos) draagdoeken kopen. Een stuk goedkoper en je kunt ontdekken wat je fijn vindt.

Succes met zoeken!
pi_69536209
bedankt alvast!
mijn voorkeur gaat idd niet uit naar een doek over 1 schouder , dit lijkt me met mijn oudste erg zwaar.

didymos heb ik idd ook gezien, zijn jullie ook bekend met de girasol?zit er veel verschil tussen die 2?

mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar deze:

http://www.slingomama.nl/product_info.php?cPath=43_68&products_id=296
  † In Memoriam † vrijdag 29 mei 2009 @ 20:33:47 #136
141844 Macka66
pi_69536729
mamavan2meisjes, Girasols zijn vooral lekker zacht voor je kleintje. En Didymos heeft heel veel verschillende doeken die allemaal weer andere eigenschappen hebben en anders aanvoelen.
Maar je zou ook eens kunnen kijken naar Ellevill Jade. Die is heel sterk voor je oudste, wordt zacht voor je jongste en is dun genoeg om fijn te dragen in de zomer.
Ellevill Zara zou ook kunnen, maar Jade veert een heel klein beetje en dat is zo lekker voor een klein babietje
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
pi_69539374
Macka die vatanai is echt mooi!!!!!!!!!!!!!!! (willik ook wel )
Ennuh Jade is idd lekker dun, toch een beetje rekbaar en prachtige kleuren te verkrijgen
pi_69539520
ga ik daar ook even op zoeken, de keuze word er niet makkelijker op zo

nog een vraagje hoor, hoelang moet hij ongeveer zijn om de meest gangbaren knopen mee te maken?
beter 4,20 of 4,60?
  vrijdag 29 mei 2009 @ 22:00:44 #139
108648 cattie
lieve moeder
pi_69539645
Ligt aan je postuur. Ik heb maat 38 en kan alles met een 4,2 m. Zie hierboven ook het linkje van Didymos dat ik gaf.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 22:29:06 #140
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_69540461
owlet wat heb je gedaan, nu krijg ik die India niet meer uit m'n hoofd..
©Dumbo
pi_69540573
Ik heb hetzelfde, maar dan met die mauve doek en die prunus...

Als ik nou snel even beval voor maandag, breek ik mijn afspraak niet dat ik pas weer wat zal kopen NA de bevalling,
  † In Memoriam † vrijdag 29 mei 2009 @ 22:37:48 #142
141844 Macka66
pi_69540763
Prunus? Da's een goeie tip voor Didymos
Bedoelde je Primula?
  vrijdag 29 mei 2009 @ 22:39:47 #143
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_69540841
Jeutje jij bent alweer bijna uitgerekend natuurlijk! 5 juni toch?
Maar ze worden pas na 8 juni verstuurd volgens mij en daar gaat ook weer wat tijd overheen, en sommige mensen tellen doeken pas mee als ze daadwerkelijk ontvangen zijn, dus dan heb je nog wat extra tijd
©Dumbo
pi_69541205
Ik zou ook voor een niet-rekkende gaan. Ik heb er nu een te leen van een vriendin (de vraag volgt nog ) en die draagt veel fijner dan mijn rekkende doek. (ik heb een baby van 5 weken die ook heel veel bij mij wil zijn, en die heeft nu al veel vaker in de doek gezeten dan mijn eerste in haar eerste 3 maanden, ik doe er de afwas mee, stofzuig, hang de was op met hem erin... alle huishoudelijke klusjes dus )

Nu dus de vraag... dit is de eerste keer dat ik een geweven doek gebruik voor een pasgeborene (Lampo even bij Liande, voor rugdragen). Het is een Amazonas, maar ik vind 'm vooral breed. In de openingspost zie ik de site van wrap your baby, waar de dame bijna altijd de doek dubbelplooit voor het knopen (het is wel steeds een ouder kind op de foto's), terwijl Eva het niet doet op de youtube filmpjes.
Wat is nu eigenlijk het handigst? Soms stoort de breedte echt, of wil ik een mengeling (vb FWCC/kangoeroehouding, het buideltje moet breed maar over de schouder niet)
Nu ja, voor zo ver je online knoopadvies kan geven hè...

Enne, Jen met de baby
pi_69541236
Hm, ik rkijg die kleur er niet in. hoe doe je dat Tex? Ik bedoel Prune. van die link van Owlet, en de Mauve ook van Owlet. Maar de Mauve lijkt een beetje op die ene Vatenai die ik ook zo mooi vind.

Ik vind jouw redenatie errug goed Tex, zat hier hardop te lachen!
  vrijdag 29 mei 2009 @ 22:52:07 #146
108648 cattie
lieve moeder
pi_69541334
Wat je kunt doen is de doek dubbelvouwen en dan na het knopen op de punten die je wel breed wilt hebben weer uitvouwen.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 22:55:40 #147
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_69541471
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 22:50 schreef oeke het volgende:
Hm, ik rkijg die kleur er niet in. hoe doe je dat Tex? Ik bedoel Prune. van die link van Owlet, en de Mauve ook van Owlet. Maar de Mauve lijkt een beetje op die ene Vatenai die ik ook zo mooi vind.

Ik vind jouw redenatie errug goed Tex, zat hier hardop te lachen!
Als je op de kleur klikt opent ie een bestel pagina, daar staat het plaatje nogmaals en kun je hem wel kopieren

©Dumbo
pi_69541703
he, daar staat ie!
Ga ik ook even proberen met die andere kleur!
dank je wel.
pi_69541860

gelukt! Dankjewel Tex, ik leer het nog wel zo langzaam aan!

En volgens mij is dat tussen die kleuren dus een soort ajoureffect, zeg maar opengewerkt. Zou dat effect hebben op de vorm/draagbaarheid van de doek?
  zaterdag 30 mei 2009 @ 14:17:18 #150
108648 cattie
lieve moeder
pi_69552443
Oeke, ik heb ergens gelezen dat die "aan elkaar genaaide" doeken minder stevig zijn. Ik zou het niet doen.

Even een dom vraagje. Bij Indio's met andere stoffen (hennep, wol, linnen, zijde enz), welke draad is dan katoen? De lange draad? Dus dan is de gekleurde draad bij bijv zinnober of kiesel de wollen dan wel linnen draad? Of verschilt dat per doek?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')