abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69553063
mijn Turkis gaat er uit
pi_69553096
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_69553194
Hardloper.
IG @webkim
pi_69553206
mja.. ik moet er toch echt aan.. ik vind m heel mooi maar hij staat gewoon echt niet bij mijn garderobe dus kan ik beter iets kopen dat ik OOK heel mooi vind en die wel bij me past
  zaterdag 30 mei 2009 @ 15:02:17 #155
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_69553308
Jammer dat ie zo lang is!
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_69553346
juh vind ik ook
ik kan m voor nog makkelijk afknopen
pi_69553368
ik heb iig al zat reacties.. maar webkim..had je nog een voorstel? anders gaat ie naar de tweede
pi_69553626
Doe -em maar naar nr. 2.
Hardloper.
IG @webkim
pi_69553860
okidoki

ik heb gewoon 9 reacties
wist niet dat ie zo populair was
  zaterdag 30 mei 2009 @ 15:30:48 #160
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_69553883
Of je vraagprijs is te laag
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zaterdag 30 mei 2009 @ 15:31:22 #161
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_69553891
Oh, ik vind net ergens in de krochten van het internet nog een blauwe Millefiori .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_69554092
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 15:30 schreef texelonia het volgende:
Of je vraagprijs is te laag
het zou lullig zijn om er nog meer voor te betalen terwijl ik er zelf minder voor moest betalen
pi_69556209
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 14:17 schreef cattie het volgende:
Oeke, ik heb ergens gelezen dat die "aan elkaar genaaide" doeken minder stevig zijn. Ik zou het niet doen.

Even een dom vraagje. Bij Indio's met andere stoffen (hennep, wol, linnen, zijde enz), welke draad is dan katoen? De lange draad? Dus dan is de gekleurde draad bij bijv zinnober of kiesel de wollen dan wel linnen draad? Of verschilt dat per doek?
Voor zover ik weet en kan beredeneren zijn de draden die over de lengte lopen (de draden die op het weefgetouw gespannen worden) de katoenen draden.
Dan is het namelijk mogelijk om met eenzelfde, sterke (er komt aardig wat spanning op te staan) basisdraad door verschillende weefdraden te variėren
pi_69556214
He verdorie Kleurdoos, als je nou even had gewacht tot ik gebaard had, dan had ik hem van je kunnen kopen zonder beloftes te verbreken!
vinnem so mooi!

@ Cattie, tjee dus die doeken met ajour scheuren sneller, daar was ik al bang voor. Maar dat is dan dus gewoon niet zo'n goede koop? Nouja dan hoef ik daar ook geen excuses meer voor te verzinnen!
pi_69557211
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 18:10 schreef Kleurdoos het volgende:
snieduurtoch?
echnieduurkliksnel
pi_69557260
inderdaad is niet duur en wel mooi! Heb je al geklikt?
pi_69557266
er staat ook een indio zinnober wool voor 69 in de sonderpreise (gr. 5)
pi_69557289
nee ik hoef m niet..wil geen blauw
(ander verf ik m paars )

maar nee, niet voor mij..ik ben opzoek naar DE doek
pi_69557327
Aha, je bent windowshopping!
  † In Memoriam † zaterdag 30 mei 2009 @ 18:27:59 #171
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_69557424
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 17:31 schreef owlet het volgende:

[..]

Voor zover ik weet en kan beredeneren zijn de draden die over de lengte lopen (de draden die op het weefgetouw gespannen worden) de katoenen draden.
Dan is het namelijk mogelijk om met eenzelfde, sterke (er komt aardig wat spanning op te staan) basisdraad door verschillende weefdraden te variėren
Het materiaal waarvan er het meeste in de draagdoek zit is bij Didy meestal de kettingdraad (die in de lengte). Dus bij 60% katoen en 40% wol is de kettingdraad katoen en de inslagdraad wol. Dit verklaart ook waarom Didymos zo vaak twee limited edition doeken tegelijk uitbrengt waarvan dan een kleur overeenkomt. Ze zetten dan een kettingdraad op en kunnen daar door wisselen van inslagdraad toch twee verschillende doeken mee weven (zelfs een helemaal katoenen doek en een doek met wol in een productierun). Spaart tijd en geld.
Als een van de garens een mix is van twee materialen kun je niet aan de hand van de verhoudingen zeggen wat de inslagdraad moet zijn. Maar gemixte draad komt bij Didymos geloof ik zelden voor.
ik vermoed dat bij zo'n uitzonderingsgeval als Eibe met 50% katoen / 50 % linnen de linnen inslagdraad erg dik is zodat ze aan die 50 % linnen komen. Dit zou ook verklaren waarom de Amazonas in dezelfde kleuren wel 60% katoen / 40 % linnen is en al soepeler en minder dik van het getouw afkomt.

[ Bericht 34% gewijzigd door Macka66 op 30-05-2009 18:43:43 ]
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_69557685

ook mooi

en macka
quote:
Dit verklaart ook waarom Didymos zo vaak twee limited edition doeken tegelijk uitbrengt waarvan dan een kleur overeenkomt.
Logisch idd..helemaal niet bij nagedacht
  zaterdag 30 mei 2009 @ 19:15:17 #173
108648 cattie
lieve moeder
pi_69558546
Dank jullie Owlet en Macka! Ik snap het nu beter. Leuk, die stofkennis.

Ik vind 60 euro voor een maat 5 uit de standaardcollectie niet echt een koopje trouwens. Zinnober is wel heerlijk kleurdoos!

Fee op mijn rug in een ruck lukt nu goed! Met de BWCC heb ik wel nog ruzie, ik krijg de doek op mijn rug niet mooi uitgespreid. Maar ik ben al blij met de ruck!
  zaterdag 30 mei 2009 @ 19:17:37 #174
108648 cattie
lieve moeder
pi_69558592
Ik kijk even op gbay en zie dat blauwe indio's maat 5 voor ongeveer 40 euro weggaan! Iswelduurdus.
pi_69558815
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 15:16 schreef owlet het volgende:
Nou he.... Violetta
op D&V wordt hij beschreven als vergelijkbaar met de stevige Duitse doeken (hopp bijvoorbeeld), met wat meer hobbeltjes en bobbeltjes in de draden zoals je bij een girasol ook wel ziet.
zijn er een paar actiepics van die doeken?
Echarpe Rainbow, lily en india vind ik erg mooi alleen geen idee hoe ik ze moet 'zien'
  zaterdag 30 mei 2009 @ 19:39:58 #176
108648 cattie
lieve moeder
  zaterdag 30 mei 2009 @ 20:03:31 #177
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_69559694
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 19:15 schreef cattie het volgende:
Dank jullie Owlet en Macka! Ik snap het nu beter. Leuk, die stofkennis.

Ik vind 60 euro voor een maat 5 uit de standaardcollectie niet echt een koopje trouwens. Zinnober is wel heerlijk kleurdoos!

Fee op mijn rug in een ruck lukt nu goed! Met de BWCC heb ik wel nog ruzie, ik krijg de doek op mijn rug niet mooi uitgespreid. Maar ik ben al blij met de ruck!
Helemaal goed!

Ken je de handdoektruc al voor het uitspreiden van de doek?
moet je ff zoeken op youtube bij draagdoekmama's uitleg van de bwcc.

kleurdoos, jammer dat turkis er toch uitgaat, maar dan is er weer ruimte voor een nieuwe
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zaterdag 30 mei 2009 @ 21:22:47 #178
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_69561529
Hallo,

Ik heb een prachtige dochter van 5 maanden oud en lurk in oud al mee sinds voor mijn zwangerschap. Toch maar even de stoute schoenen aangetrokken om hier af en toe mee te kletsen (want ik vind het zo gezellig hier) en dan begin ik maar hier in het draagdoekentopic.

Toen mijn dochter net geboren was heb ik haar heel veel in de draagdoek(.nl) gehad. Toen al vond ik het wel heel erg warm en mijn meisje kwam er ook altijd een beetje verhit weer uit. De afgelopen maanden heb ik haar niet gedragen, maar heb nu eigenlijk mijn zinnen gezet op een beco baby carrier. Alleen die vind ik veel te duur. Weet iemand waar je er eentje kan uitproberen of een goedkoper alternatief? Ik heb haar vandaag nog even geprobeerd in de tricot draagdoek, maar binnen 10 minuten hing ze ongeveer op mijn knieėn en heel warm. Ik wil dus eigenlijk iets wat heel makkelijk is (geen lastige knopen) en niet zo warm.

groetjes
pi_69561876
hoi! leuk dat je hier komt posten

tricot doeken zijn idd behoorlijk warm vergeleken met de meeste andere doeken vind ik.

Een goedkopere SSC (soft structured carrier zoals de beco) is bijvoorbeeld een Yamo of een Ergo. De eerste is de goedkoopste van de twee.
pi_69561883
Een Earthy Rainbow voor 80 euro incl. zal ik t doen

*op nagels bijt*
pi_69561933
Hij is nieuw drie euro goedkoper Zou je hem nieuw kopen als de winkel drie euro korting zou geven?
pi_69562009
incl verzendkosten?
die van klaproosje is een week oud en ze woont hier om de hoek
pi_69562024
ze zegt zelf dat ie in de winkel 93 is (waar zijn ze nog te koop?)
pi_69562117
77 plus 13 verzend maakt 90.

http://www.wearababy.com/shop?page=shop.product_details&flypage=liinalapsi.tpl&product_id=1&category_id=1

MIsschien kijk ik heel scheef hoor

Is haar prijs inclusief verzenden?

edit: ik bedoelde eigenlijk vooral dat het geen bijzonder goede deal is. Dat mag best, voor een zo goed als nieuwe doek, maar het is nou ook weer geen nu-of-nooit-deal. ER wordt nog steeds gemaakt voor zover ik weet.
pi_69562216
scheelt een tientje ja.

nee maar omdat ie op mijn..ik wil lijstje staat

maar ik laat m even voorbij gaan..eerst nog even goed rondkijken dan
pi_69562245
ik kan het me goed voorstellen hoor en als je hem wil en het kan, waarom dan niet! Maar als het eigenlijk niet goed uit komt dan hoef je over deze prijs nou ook weer geen nacht slecht te slapen
pi_69562286
nee daarom..kan ik voor dat tientje iig nog een tijdje rondkijken ipv gelijk te beslissen

ze moest er zelf 92 excl. verzendkosten voor betalen ? (op t andere forum)
  zaterdag 30 mei 2009 @ 22:03:43 #188
108648 cattie
lieve moeder
pi_69562327
Ik heb weer wat lopen op ebay. En ik ga maar eens op ebay op zoek naar een storch ulli, want storchs gaan daar voor weinig geld weg (30 a 40 euro). Kan ik ook eens een ander merk voelen dan Didymos en mijn ene hoppediz zonder er direct veel aan uit te hoeven geven.
  zaterdag 30 mei 2009 @ 22:04:38 #189
108648 cattie
lieve moeder
pi_69562355
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 22:01 schreef Kleurdoos het volgende:
nee daarom..kan ik voor dat tientje iig nog een tijdje rondkijken ipv gelijk te beslissen

ze moest er zelf 92 excl. verzendkosten voor betalen ? (op t andere forum)
Da's best lullig!
pi_69562401
da's zeker lullig!

Je mag Ulli ook wel lenen, Cattie, maar ik kan me voorstellen dat het ook een lekkere doek is om zelf te hebben

Hij gaat in ieder geval niet binnenkort op reis, er gaan al zo veel doeken rond dat ik even wacht tot na de zomer.
  zaterdag 30 mei 2009 @ 22:08:19 #191
108648 cattie
lieve moeder
pi_69562437
Dank je voor het aanbod Owlet! Maar als ik Ulli voor 30 euro kan scoren dan koop ik net zo lief, dan kan ik langere tijd testen en anders wordt het mijn "pineutdoek".
pi_69562501
Welkom Grasjes!

We hebben net de dvd van Didymos gekeken, was leuk. Maar vriendlief vond het niets dat je bij de cradle zoveel stof overhoud. En hij wil hem wel graag knopen, want hij vind de ringsling niet zo handig. En binnenkort word er een beetje belastinggeld gestort....

Volgens mij heb ik nu een excuus, of niet?

En Kleurdoos, dat klinkt niet als de beste deal die je kan maken zeg maar....
  zaterdag 30 mei 2009 @ 22:14:32 #193
108648 cattie
lieve moeder
pi_69562558
Prima excuus. En op ebay.de gaan shorties vaak voor hele redelijke prijzen weg. Toen ik wilde kijken of een shortie wat voor mij was heb ik op een didymos eva maat 2 geboden en gewonnen voor maar 9 euro!
(Als je maar niet de colorgrown natur groen indio maat 2 wil, want die heb ik in mijn vizier. )
pi_69562568
Dat klinkt als een goede reden voor een korte doek
  zaterdag 30 mei 2009 @ 22:23:42 #195
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_69562739
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 21:22 schreef Grasjes het volgende:
Hallo,

Ik heb een prachtige dochter van 5 maanden oud en lurk in oud al mee sinds voor mijn zwangerschap. Toch maar even de stoute schoenen aangetrokken om hier af en toe mee te kletsen (want ik vind het zo gezellig hier) en dan begin ik maar hier in het draagdoekentopic.

Toen mijn dochter net geboren was heb ik haar heel veel in de draagdoek(.nl) gehad. Toen al vond ik het wel heel erg warm en mijn meisje kwam er ook altijd een beetje verhit weer uit. De afgelopen maanden heb ik haar niet gedragen, maar heb nu eigenlijk mijn zinnen gezet op een beco baby carrier. Alleen die vind ik veel te duur. Weet iemand waar je er eentje kan uitproberen of een goedkoper alternatief? Ik heb haar vandaag nog even geprobeerd in de tricot draagdoek, maar binnen 10 minuten hing ze ongeveer op mijn knieėn en heel warm. Ik wil dus eigenlijk iets wat heel makkelijk is (geen lastige knopen) en niet zo warm.

groetjes
Nogmaals, ik ben echt zo vreselijk blij met mijn yamo. Zowel voor als achterop is het echt goed dragen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_69562750

en 9 euro! dat is echt een goede deal!

Ik was meteen al even op ebay aant koekeloeren Die bramen/zwart indio vond ik wel leuk, maar toch niet en nu dacht ik misschien nog eens nadenken over een andere doek dan een Didymos en misschien moet ik toch gewoon even wachten.... Mijn vader komt waarschijnlijk ook nog met een paar doeken uit Guatamala en hij is er al over een week....

tjonge even een lekker staaltje denk werk hier!
  zaterdag 30 mei 2009 @ 22:43:19 #197
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_69563169
Dank voor de welkom!
De yamo is iig beter te betalen dan de beco. Alleen jammer dat ik de designs van de beco zo mooi vind, maar dat is natuurlijk een luxeprobleem . Ik kan deze draagzakken (?) ook niet echt vinden op marktplaats.
Ticootje, jij draagt Jennifer dus nog steeds in de yamo?
  zaterdag 30 mei 2009 @ 23:29:48 #198
62233 Jelief
ikke lief!
pi_69564153
grasjes , kijk even hier Vraag en aanbod kinderspullen deeltje 31 , misschien leuk om mee te beginnen.

Volgens mij vind je ssc's over het algemeen niet zo op marktplaats omdat je ze lang kunt gebruiken. ALs je er een tweedehands wilt kopen kun je volgens mij het best terecht op de 'draagdoekforums' in binnen en buitenland.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_69564796
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 15:31 schreef k_i_m het volgende:
Oh, ik vind net ergens in de krochten van het internet nog een blauwe Millefiori .

Ik ben zo blij met de onze.

Hardloper.
IG @webkim
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')