het zou lullig zijn om er nog meer voor te betalen terwijl ik er zelf minder voor moest betalenquote:
Voor zover ik weet en kan beredeneren zijn de draden die over de lengte lopen (de draden die op het weefgetouw gespannen worden) de katoenen draden.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 14:17 schreef cattie het volgende:
Oeke, ik heb ergens gelezen dat die "aan elkaar genaaide" doeken minder stevig zijn. Ik zou het niet doen.
Even een dom vraagje. Bij Indio's met andere stoffen (hennep, wol, linnen, zijde enz), welke draad is dan katoen? De lange draad? Dus dan is de gekleurde draad bij bijv zinnober of kiesel de wollen dan wel linnen draad? Of verschilt dat per doek?
Het materiaal waarvan er het meeste in de draagdoek zit is bij Didy meestal de kettingdraad (die in de lengte). Dus bij 60% katoen en 40% wol is de kettingdraad katoen en de inslagdraad wol. Dit verklaart ook waarom Didymos zo vaak twee limited edition doeken tegelijk uitbrengt waarvan dan een kleur overeenkomt. Ze zetten dan een kettingdraad op en kunnen daar door wisselen van inslagdraad toch twee verschillende doeken mee weven (zelfs een helemaal katoenen doek en een doek met wol in een productierun). Spaart tijd en geld.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 17:31 schreef owlet het volgende:
[..]
Voor zover ik weet en kan beredeneren zijn de draden die over de lengte lopen (de draden die op het weefgetouw gespannen worden) de katoenen draden.
Dan is het namelijk mogelijk om met eenzelfde, sterke (er komt aardig wat spanning op te staan) basisdraad door verschillende weefdraden te variėren
Logisch idd..helemaal niet bij nagedachtquote:Dit verklaart ook waarom Didymos zo vaak twee limited edition doeken tegelijk uitbrengt waarvan dan een kleur overeenkomt.
zijn er een paar actiepics van die doeken?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 15:16 schreef owlet het volgende:
Nou he.... Violetta![]()
op D&V wordt hij beschreven als vergelijkbaar met de stevige Duitse doeken (hopp bijvoorbeeld), met wat meer hobbeltjes en bobbeltjes in de draden zoals je bij een girasol ook wel ziet.
Helemaal goed!quote:Op zaterdag 30 mei 2009 19:15 schreef cattie het volgende:
Dank jullie Owlet en Macka! Ik snap het nu beter. Leuk, die stofkennis.
Ik vind 60 euro voor een maat 5 uit de standaardcollectie niet echt een koopje trouwens. Zinnober is wel heerlijk kleurdoos!
Fee op mijn rug in een ruck lukt nu goed!Met de BWCC heb ik wel nog ruzie, ik krijg de doek op mijn rug niet mooi uitgespreid. Maar ik ben al blij met de ruck!
Da's best lullig!quote:Op zaterdag 30 mei 2009 22:01 schreef Kleurdoos het volgende:
nee daarom..kan ik voor dat tientje iig nog een tijdje rondkijken ipv gelijk te beslissen
ze moest er zelf 92 excl. verzendkosten voor betalen? (op t andere forum)
Nogmaals, ik ben echt zo vreselijk blij met mijn yamo. Zowel voor als achterop is het echt goed dragen.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 21:22 schreef Grasjes het volgende:
Hallo,
Ik heb een prachtige dochter van 5 maanden oud en lurk in oud al mee sinds voor mijn zwangerschap. Toch maar even de stoute schoenen aangetrokken om hier af en toe mee te kletsen (want ik vind het zo gezellig hier) en dan begin ik maar hier in het draagdoekentopic.
Toen mijn dochter net geboren was heb ik haar heel veel in de draagdoek(.nl) gehad. Toen al vond ik het wel heel erg warm en mijn meisje kwam er ook altijd een beetje verhit weer uit. De afgelopen maanden heb ik haar niet gedragen, maar heb nu eigenlijk mijn zinnen gezet op een beco baby carrier. Alleen die vind ik veel te duur. Weet iemand waar je er eentje kan uitproberen of een goedkoper alternatief? Ik heb haar vandaag nog even geprobeerd in de tricot draagdoek, maar binnen 10 minuten hing ze ongeveer op mijn knieėn en heel warm. Ik wil dus eigenlijk iets wat heel makkelijk is (geen lastige knopen) en niet zo warm.
groetjes
quote:Op zaterdag 30 mei 2009 15:31 schreef k_i_m het volgende:
Oh, ik vind net ergens in de krochten van het internet nog een blauwe Millefiori.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |