Want? Wat voor aantoonbare ernstige financiele schade heeft jouw kennis dan geleden? Gewoon niet zo aanstellen, minder amerikaanse TV series kijken, en die kerel gewoon een beterschapskaartje sturen en volgende week informeren hoe nu verder...quote:Hierdoor is mijn kennis ernstig financieel gedupeerd
Dat vind ik zo'n onzin. Je moet gewoon elke normale auto onder controle kunnen houden anders verdien je gewoon geen rijbewijs. De kans is 99 procent dat een geslaagde in een andere auto z'n rij-carriere vervolgd en ook nog eens zonder instructeur, en dat is dan ineens geen probleem?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:55 schreef Maanvis het volgende:
En een beetje goeie examinator houdt er wel rekening mee dat hij geen ervaring heeft in die andere auto.
Ik heb het over bijzondere verrichtingen en misschien een keertje af laten slaan oid.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:57 schreef ktnxbye het volgende:
[..]
Dat vind ik zo'n onzin. Je moet gewoon elke normale auto onder controle kunnen houden anders verdien je gewoon geen rijbewijs. De kans is 99 procent dat een geslaagde in een andere auto z'n rij-carriere vervolgd en ook nog eens zonder instructeur, en dat is dan ineens geen probleem?
Goed advies, kijk daar hebben we nou wat aanquote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:09 schreef Maanvis het volgende:
Ga gewoon bellen met het CBR ipv hier te reageren...
Mooi, laat even weten hoe het afgelopen is!quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:11 schreef deedeetee het volgende:![]()
[..]
Goed advies, kijk daar hebben we nou wat aan
Nou, ik zou inderdaad even een paar dagen de tijd nemen om bij te komen.quote:
Je hebt toch al wat gehoord nu?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:07 schreef deedeetee het volgende:
Het probleem is dat men niet de moeite heeft genomen om zelf even te bellen wat er aan de hand is.
Ik vind een week gewoon veel te lang om niks van je te laten horen. Zijn vrouw heeft geen ongeluk gehad en zij maakt ook deel uit van de rijschool immers.
Ja en omdat hij nu in schok is kan je niet even bellen nu of het CBS niet wat kan regelen?quote:Niet op examen kunnen is óók een schok.
Die kennis van je kan blijkbaar gewoon nog niet goed genoeg rijdenquote:Overgens zijn er meer dingen voorgevallen die al voor ergernis hebben gezorgt vandaar dat dit de druppel is. Van te voren zijn er afspraken gemaakt die de man niet nakwam en waardoor er steeds maar meer lessen genomen moesten worden. Steeds andere smoesjes en beloften die niet nagekomen werden.
Wat heeft zn vrouw er mee te maken, tis zijn bedrijfquote:Ok de man zal niet voor z'n lol een ongeluk hebben gekregen maar daarom kan hij toch wel zijn vrouw de boel laten regelen als hij het zelf niet kan ?
huiliequote:hulie
Dat jullie 'm zielig vinden moeten jullie zelf weten- vind ik overgens niet terzake doen-ik wil graag weten wat je rechten zijn als een rijschool je laat zitten en weigert om binnen redelijke tijd wat van zich te laten horen horen. En redelijk is bij mij niet over 7 dagen. Nogmaals die man werkt er niet alleen zijn vrouw werkt óók in die rijschool.
Bekijk 't, als je de hele dag op de weg zit kan dit gebeuren hoor. Ik vind hun gedrag domweg weinig professioneelquote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:10 schreef Scorpie het volgende:
Kan je nog egoistischer zijn TS?
Jouwe net zo minquote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:15 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Bekijk 't, als je de hele dag op de weg zit kan dit gebeuren hoor. Ik vind hun gedrag domweg weinig professioneel
Laten we het dan maar niet over jouw gedrag hebben, dat is namelijk ook niet zo netjes.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:15 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Bekijk 't, als je de hele dag op de weg zit kan dit gebeuren hoor. Ik vind hun gedrag domweg weinig professioneel
En de extra lessen óók ? En als hij dat gewoon weigert ? Wat dan ?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:13 schreef StephanL het volgende:
Beetje rijschool vergoed gewoon dat examen geld. Maak je niks zo druk, phoe hé
Knuppel, leg me in godsnaam eens uit waarom je zo`n aanbod zou weigeren? Wil je er financieel beter van worden ofzo? Vieze aasgierquote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:17 schreef deedeetee het volgende:
[..]
En de extra lessen óók ? En als hij dat gewoon weigert ? Wat dan ?
Wat denk je, is 'hij' in dit geval de kennis of de instructeur?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Knuppel, leg me in godsnaam eens uit waarom je zo`n aanbod zou weigeren? Wil je er financieel beter van worden ofzo? Vieze aasgier
Ik bedoel lieverd als de rijschool het weigert en de leerling zélf voor de extra kosten wil laten opdraaien.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Knuppel, leg me in godsnaam eens uit waarom je zo`n aanbod zou weigeren? Wil je er financieel beter van worden ofzo? Vieze aasgier
Incl een aantal gratis lessen...Fout ligt nog altijd bij de rijschool en dan doen ze niet zo heel moeilijkquote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:13 schreef StephanL het volgende:
Beetje rijschool vergoed gewoon dat examen geld. Maak je niks zo druk, phoe hé
Doen ze niet, overmacht zijn ze voor verzekerd.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:20 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik bedoel lieverd als de rijschool het weigert en de leerling zélf voor de extra kosten wil laten opdraaien.
Wat als wat als wat als wat als.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:20 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik bedoel lieverd als de rijschool het weigert en de leerling zélf voor de extra kosten wil laten opdraaien.
Wacht dat nou eerst maar eens af. Lijkt me dat een rijschool daarvoor verzekerd is.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:20 schreef deedeetee het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:02 schreef Maanvis het volgende:
HEY TS, Schiet je wel op met bellen naar CBR! 't examen begint namelijk over 2 uur!!!
Hé hé dat was wat ik wilde weten, had dat dan meteen gezegd.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Doen ze niet, overmacht zijn ze voor verzekerd.
overmacht zijn ze voor verzekerd, maar meer dan zijn examen en zijn gemiste zal hij niet vergoed krijgen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:27 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Hé hé dat was wat ik wilde weten, had dat dan meteen gezegd.
Enne feel free om lekker door te gaan met me af te zeiken hoor. Kan er prima tegen
Maar nuttige info heb ik meer aan.
Tja heeft de rijschool het examen geregeld of (de kennis van) TS?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Je hebt niet veel ervaring met het CBR he?
Kwestie van 'jammer' en dag poen. Ik vind dat TS gelijk heeft. Haar kennis wordt simpelweg gedupeerd.
Ja en? Dat examen is dus NIET vandaag.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:29 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Tja heeft de rijschool het examen geregeld of (de kennis van) TS?
De rijschool, dus TS heeft een overeenkomst met de rijschool, en niet met het CBR.
De rijschool komt deze afspraak niet na, dus zal een nieuw examen moeten aanbieden.... lijkt mij...
Nee, en da's ook niet erg toch dat je je rijbewijs en theoriecertificaat allebei in 1x haalt?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:27 schreef Swetsenegger het volgende:
Het examen stond toch om 14:00 ingepland? het enige dat ff moet gebeuren is een auto regelen.quote:Kwestie van 'jammer' en dag poen. Ik vind dat TS gelijk heeft. Haar kennis wordt simpelweg gedupeerd. Zowel in geld als in tijd. Het CBR heeft het namelijk nogal druk, dus het gaat wel een fiks aantal weken duren voordat er weer afgereden kan worden.
Waarom zou je het CBR bellen dan? Die regelen geen auto's.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:30 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nee, en da's ook niet erg toch dat je je rijbewijs en theoriecertificaat allebei in 1x haalt?
[..]
Het examen stond toch om 14:00 ingepland? het enige dat ff moet gebeuren is een auto regelen.
jawelquote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:32 schreef Cryothic het volgende:
Zoals gezegd: bel het CBR. Volgens mij ben je niet verplicht om zelf een auto mee te nemen.
Dan nog is het vrij triest om de dag na het ongeluk al op hoge stelten te gaan lopen roepen. Wat zeg ik? Vrij sneu.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:27 schreef Swetsenegger het volgende:
Kwestie van 'jammer' en dag poen. Ik vind dat TS gelijk heeft. Haar kennis wordt simpelweg gedupeerd. Zowel in geld als in tijd. Het CBR heeft het namelijk nogal druk, dus het gaat wel een fiks aantal weken duren voordat er weer afgereden kan worden.
Juist en ik vind dat de rijschool dat had horen te regelen. Had het ze niet kwalijk genomen als dat niet gelukt was. Maar ze hebben genoeg bevriende collega's en hadden idg iets kunnen proberen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:30 schreef Maanvis het volgende:
Het examen stond toch om 14:00 ingepland? het enige dat ff moet gebeuren is een auto regelen.
Misschien weten ze wel raad of kunnen ze daar wat vriendendienstjes regelen. Da's toch een ons kent ons sfeertje daar.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:34 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Waarom zou je het CBR bellen dan? Die regelen geen auto's.
Misschien dat het in Belgenland anders is, maar in NL hebben lesauto's dubbele bediening. Dat is ook tijdens je rij-examen verplicht.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:36 schreef Athmozz het volgende:
als je geen vrienden met een auto hebt; ga naar de plaatselijke opel dealer & vraag of je een corsa mag testrijden voor een dagje of 2. Als je je haast kan je die nog mee hebben & daarmaa gaan afrijden (corsa's zijn makkelijk in parkeren, daarmee
). Anders is er nog steeds de autoverhuurservice
. Voor 30¤ heb je 1 dag een auto.
ok, wist ik niet. Hier moet je enkel een handrem in het midden hebben (logisch ook, voor je op het examen gaat rijd je ook al alleen rondquote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:38 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Misschien dat het in Belgenland anders is, maar in NL hebben lesauto's dubbele bediening. Dat is ook tijdens je rij-examen verplicht.
Ikzelf zou het redelijk vinden als de rijschool een lesje voorafgaand aan het (nieuwe) examen vergoed. Voel je je daarmee niet zeker genoeg, ben je natuurlijk vrij om er nog een paar extra bij te nemen. Kost je ook de kop niet toch?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:20 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ja want garages lenen graag auto's uit aan mensen zonder rijbewijs!quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:36 schreef Athmozz het volgende:
als je geen vrienden met een auto hebt; ga naar de plaatselijke opel dealer & vraag of je een corsa mag testrijden voor een dagje of 2. Als je je haast kan je die nog mee hebben & daarmaa gaan afrijden (corsa's zijn makkelijk in parkeren, daarmee
). Anders is er nog steeds de autoverhuurservice
. Voor 30¤ heb je 1 dag een auto.
Dat is hier dus nietquote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:40 schreef Athmozz het volgende:
[..]
ok, wist ik niet. Hier moet je enkel een handrem in het midden hebben (logisch ook, voor je op het examen gaat rijd je ook al alleen rond)
Nouja, bijna 40 euro per les tegenwoordig? Ik weet niet wat jij verdient, maar een paar extra lessen hakken er wel stevig in natuurlijk. Dat komt makkelijk richting de 150 à 200 euro.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:40 schreef 49R het volgende:
[..]
Ikzelf zou het redelijk vinden als de rijschool een lesje voorafgaand aan het (nieuwe) examen vergoed. Voel je je daarmee niet zeker genoeg, ben je natuurlijk vrij om er nog een paar extra bij te nemen. Kost je ook de kop niet toch?
Waarom zou hij het rijbewijs moeten hebben? Als iemand mee gaat met een rijbewijs, die leent de auto & geeft die gewoon door aan degene die er mee moet gaan afrijden... Dat die auto's dubbele bediening nodig hadden weet ik niet, hier in BE is de enige vereiste een handrem in de midden, meer niet (dus met vb een mercedes met voet-handrem mag je geen rijexamen afleggen, heb je toevallig zo een wagen dan moet je maar een andere regelen)quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:40 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Ja want garages lenen graag auto's uit aan mensen zonder rijbewijs!![]()
Zal toch echt een lesauto moeten zijn, en niet zomaar een auto.
Ja, en welke verzekering gaat de schade dekken in geval van ongeval, volgens jou?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:42 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Waarom zou hij het rijbewijs moeten hebben? Als iemand mee gaat met een rijbewijs, die leent de auto & geeft die gewoon door aan degene die er mee moet gaan afrijden... Dat die auto's dubbele bediening nodig hadden weet ik niet, hier in BE is de enige vereiste een handrem in de midden, meer niet (dus met vb een mercedes met voet-handrem mag je geen rijexamen afleggen, heb je toevallig zo een wagen dan moet je maar een andere regelen)
Weet je trouwens zeker dat het over een vriend gaat en niet over jezelf?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:36 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Maar gewoon helemaal niks doen en je leerling afpoeieren met te beloven dat er over een week wel 'ns gebeld gaat worden vind ik niet netjes.
Ervaring met deze rijschool is dat je dan uiteindelijk zelf moet bellen want dat gaan ze dus * vergeten *.....
Moet een examenauto geen dubbele bediening hebben danquote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:32 schreef Athmozz het volgende:
moet je rijinstructeur erbij zijn? In zo'n geval niet lijkt me...
Leen gewoon een auto van een vriend & ga daarmee het examen gaan doen?
HEEFT JE KENNIS NOU AL GEBELD MET HET CBRquote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:45 schreef deedeetee het volgende:
Voor alle duidelijkheid : de lesauto is total loss, gaat dus geruime tijd duren voor er weer een nieuwe lesauto is.
Op examen gaan kan dan wel eens maanden gaan duren bij deze rijschool. Met 1 les van te voren ga je dan waarschijnlijk niet slagen.
Hij noemt me een puberquote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:45 schreef BaggerUser het volgende:
[..]
Weet je trouwens zeker dat het over een vriend gaat en niet over jezelf?Als het over jouw gaat is het niet gek dat ze je afpoeieren, zou iedereen doen bij van die pubers als jouw
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
Tja, een rijbewijs kost inderdaad geld, maar 40 euro valt wel mee toch? Ben ik ook kwijt als ik met mijn gezin naar de McDonalds ga.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:42 schreef Mikkie het volgende:
Nouja, bijna 40 euro per les tegenwoordig? Ik weet niet wat jij verdient, maar een paar extra lessen hakken er wel stevig in natuurlijk. Dat komt makkelijk richting de 150 à 200 euro.
Geloof me, die man heeft binnen no time weer een lesauto geregeld. Zonder lesauto heeft hij tenslotte geen inkomsten.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:45 schreef deedeetee het volgende:
Voor alle duidelijkheid : de lesauto is total loss, gaat dus geruime tijd duren voor er weer een nieuwe lesauto is.
Op examen gaan kan dan wel eens maanden gaan duren bij deze rijschool. Met 1 les van te voren ga je dan waarschijnlijk niet slagen.
Ik vind 40 euro niet meevallen. Er vanuit gaande dat het examen nu minimaal enkele weken opgeschoven wordt (ziekte, opnieuw aanvragen etc), zal toch minimaal een les per week geteld moeten worden. Dat is zomaar een extra kostenposten van 200 euro waar de kennis van TS niet op gerekend had, en die hij vast liever ergens anders aan zou besteden. TS' kennis moet dit nu buiten zijn schuld betalen, dat is zuur.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:52 schreef 49R het volgende:
[..]
Tja, een rijbewijs kost inderdaad geld, maar 40 euro valt wel mee toch? Ben ik ook kwijt als ik met mijn gezin naar de McDonalds ga.
Eén woord van troost echter, zolang je geen rijbewijs hebt, heb je ook geen kosten aan een auto. Het geld wat je maandelijks kwijt bent aan autorijlessen, ben je ná je examen gewoon kwijt aan de lopende kosten voor je auto!
juist.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:55 schreef 49R het volgende:
[..]
Geloof me, die man heeft binnen no time weer een lesauto geregeld. Zonder lesauto heeft hij tenslotte geen inkomsten.
TS'kennis heeft gedurende die tijd geen kosten aan een auto, dus goed beschouwd valt het eigenlijke verlies wel mee. Natuurlijk is dit alles buiten de schuld van TS'kennis, maar je kunt je in alle ernst afvragen in hoeverre de rijinstructeur iets te verwijten valt. Uiteraard lijkt het me niet meer dan redelijk dat de kennis niet opnieuw hoeft te betalen voor een nieuw examen en de les die daar ana vooraf gaat.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:57 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik vind 40 euro niet meevallen. Er vanuit gaande dat het examen nu minimaal enkele weken opgeschoven wordt (ziekte, opnieuw aanvragen etc), zal toch minimaal een les per week geteld moeten worden. Dat is zomaar een extra kostenposten van 200 euro waar de kennis van TS niet op gerekend had, en die hij vast liever ergens anders aan zou besteden. TS' kennis moet dit nu buiten zijn schuld betalen, dat is zuur.
Ik zou het alleen niet zo makkelijk tegen elkaar wegstrepen. Voor 200 euro kan die kennis een maand lang genieten van een eigen auto en de vrijheid die daarbij hoort. Nu heeft 'ie voor 200 euro vijf uurtje begeleid rijden, dat is nogal een verschil.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:02 schreef 49R het volgende:
[..]
TS'kennis heeft gedurende die tijd geen kosten aan een auto, dus goed beschouwd valt het eigenlijke verlies wel mee. Natuurlijk is dit alles buiten de schuld van TS'kennis, maar je kunt je in alle ernst afvragen in hoeverre de rijinstructeur iets te verwijten valt. Uiteraard lijkt het me niet meer dan redelijk dat de kennis niet opnieuw hoeft te betalen voor een nieuw examen en de les die daar ana vooraf gaat.
Dat kan ik je zo wel vertellen. Het ongeluk van de instructeur is overmacht, en echt niet dat er altijd een reserve auto klaar staat voor dit soort toestanden.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:02 schreef BaggerUser het volgende:
[..]
Dat is dan ook waar iedereen nu op hoopt
Hoe komt iedereen er ineens bij dat de 'kennis' van TS opnieuw zou moeten betalen voor de reeds geboekte en betaalde lessen + examen?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:05 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik zou het alleen niet zo makkelijk tegen elkaar wegstrepen. Voor 200 euro kan die kennis een maand lang genieten van een eigen auto en de vrijheid die daarbij hoort. Nu heeft 'ie voor 200 euro vijf uurtje begeleid rijden, dat is nogal een verschil.
Het nieuwe examen en een les zou ik sowieso niet betalen, maar ik zou toch wel een coulanceregeling verwachten mbt extra lessen (die kunnen zij namelijk geheid op de verzekering verhalen).
Had ze meteen gezegd : wij zoeken een oplossing en bellen je terug dan terug, had dat een boel zenuwen en ergernis gespaard.quote:z'n vrouw heeft net teruggebeld, ze krijgen gewoon weer dezelfde auto en
er zijn bij het cbr examenplaatsen gereserveerd speciaal voor dit soort
situaties dus het duurt volgens haar maximaal een paar weken voordat
******* opnieuw examen kan doen.
Dat niet... Point is, dat als je vanmiddag examen hebt, je geheid geen lessen meer gepland hebt. Als je examen nu door omstandigheden enkele weken opgeschoven wordt, ga je in de tussentijd nog wel lessen om een beetje bezig te blijven. Dat zijn allemaal extra lessen die dus wel los afgerekend dienen te worden, en die TS niet had hoeven nemen als hij vanmiddag zijn examen had gehad (tenzij diegene het examen vanmiddag niet gehaald had, maar da's een andere discussie). Dat zijn dus kosten die TS opgedrongen krijgt, maar waar hij niks aan kan doen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:09 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Hoe komt iedereen er ineens bij dat de 'kennis' van TS opnieuw zou moeten betalen voor de reeds geboekte en betaalde lessen + examen?
Jij snapt 'tquote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:12 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat niet... Point is, dat als je vanmiddag examen hebt, je geheid geen lessen meer gepland hebt. Als je examen nu door omstandigheden enkele weken opgeschoven wordt, ga je in de tussentijd nog wel lessen om een beetje bezig te blijven. Dat zijn allemaal extra lessen die dus wel los afgerekend dienen te worden, en die TS niet had hoeven nemen als hij vanmiddag zijn examen had gehad (tenzij diegene het examen vanmiddag niet gehaald had, maar da's een andere discussie). Dat zijn dus kosten die TS opgedrongen krijgt, maar waar hij niks aan kan doen.
Oh is dat het punt. Maar de 'kennis' hoeft toch niet te lessen tussendoor? Dat is toch zijn/haar eigen keuze?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:12 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat niet... Point is, dat als je vanmiddag examen hebt, je geheid geen lessen meer gepland hebt. Als je examen nu door omstandigheden enkele weken opgeschoven wordt, ga je in de tussentijd nog wel lessen om een beetje bezig te blijven. Dat zijn allemaal extra lessen die dus wel los afgerekend dienen te worden, en die TS niet had hoeven nemen als hij vanmiddag zijn examen had gehad (tenzij diegene het examen vanmiddag niet gehaald had, maar da's een andere discussie). Dat zijn dus kosten die TS opgedrongen krijgt, maar waar hij niks aan kan doen.
Maar niet lessen vergroot je kansen op slagen niet echt hé ?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:15 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Oh is dat het punt. Maar de 'kennis' hoeft toch niet te lessen tussendoor? Dat is toch zijn/haar eigen keuze?
Nou ja, jouw 'kennis' is dus blijkbaar al klaar voor het examen. En aangezien rijden net als fietsen is, voegt het niet zo heel veel toe om nu nog allemaal lessen te nemen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:16 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Maar niet lessen vergroot je kansen op slagen niet echt hé ?
Gehonoreerd door wie?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:17 schreef SemperFii het volgende:
Iedereen hier gooit het wel op overmacht, maar is dit wel overmacht? Als rij instructeur zit je vaak op de weg en kun je zoiets dus logischerwijs ook wel verwachten dat zoiets zich een keer voor gaat doen. Daarom denk ik dat overmacht helemaal niet gehonoreerd gaat worden.
LOL de munt is nog steeds niet gevallen...quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:15 schreef BaggerUser het volgende:
dat wordt nog een paar extra lesjes betalen voor de " vriend van " Ts![]()
Overdrijven is ook een vakquote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:18 schreef SemperFii het volgende:
[..]
Door een rechter, mocht het zover komen.
Het gaat gewoon over jezelf toch?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:19 schreef deedeetee het volgende:
[..]
LOL de munt is nog steeds niet gevallen...
quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:57 schreef Mikkie het volgende:
TS' kennis moet dit nu buiten zijn schuld betalen, dat is zuur.
Als de rijschool zich beroept op overmacht en dus geen geld voor het niet gereden examen vergoeden + vergoeden van nieuwe rijlessen (deze zijn zelfs verplicht voor een examen), kan ik me voorstellen dat TS het hier niet mee eens is..quote:
De rijschool organiseert gewoon zsm alsnog een examen. Die kennis zal hooguit 1 of 2 lesjes meer moeten nemen als hij/zij daar zelf voor kiest.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:22 schreef SemperFii het volgende:
[..]
Als de rijschool zich beroept op overmacht en wil dus geen geld voor examen terug geven + vergoeden van nieuwe rijlessen (die zelfs verplicht zijn), kan ik me voorstellen dat TS het hier niet mee eens is..
Maar over wie gaat het dan wel?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:25 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nu bij, ik heb allang m'n rijbewijs
TS verwacht dat iemand die door een ongeluk in het ziekenhuis ligt meteen hem gaat bellen om het examen af te zeggen....quote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:45 schreef deedeetee het volgende:
Vanmiddag om 2 uur zou een kennis van me op rijexamen gaan. Vanochtend had hij nog een les. Toen na geruime tijd wachten de lesauto nog niet voorreed heeft hij naar de instructeur gebeld en kreeg van zijn vrouw te horen dat haar man gisteren een ongeluk heeft gehad met de lesauto. De man ligt gelukkig niet ernstig gewond in het ziekenhuis en mag vanmiddag naar huis. De lesauto is total loss.
Dág rijexamen....![]()
[knip]
Ik begrijp best dat zo'n ongeluk je niet in de koude kleren gaat zitten maar wat meer aandacht voor je leerlingen zou toch wel prettig zijn.
Omdat ze zelf ook klanten heeft die ook gewoon willen lessen en examen doen?quote:Vandaar dat ik me afvraag waarom zij niet in kan springen voor leerlingen die nu met hun lessen.eamen in de knel komen te zitten.
Eens, het lijkt een twee mans zaakje. Die hebben het geld niet voor een reserve auto. Die mogen zo al blij zijn dat ze rond komen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:08 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat kan ik je zo wel vertellen. Het ongeluk van de instructeur is overmacht, en echt niet dat er altijd een reserve auto klaar staat voor dit soort toestanden.
Maar dat hoeft gelukkig ook niet omdat dit overmacht is.
De zogenaamde kennis van TS zal nog wat langer gebruik moeten maken van z'n fietsje.
Nee ik verwacht dat zijn vrouw dat doet zodra ze er de tijd voor heeft.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:47 schreef blaatertje het volgende:
[..]
TS verwacht dat iemand die door een ongeluk in het ziekenhuis ligt meteen hem gaat bellen om het examen af te zeggen....![]()
Waar zeg ik dat ? ik vind dat ze gewoon moet bekijken wat wél mogelijk is en het niet op de lange baan mag schuiven om uitsluitsel te geven.quote:Omdat ze zelf ook klanten heeft die ook gewoon willen lessen en examen doen?
Of moeten die hun examen maar afzeggen omdat jij zo graag je examen wilt doen?
En waarom ga je er meteen vanuit dat ze dat niet al heeft gedaan? Wat denk je nou zelf, dat een rijschool met 2 instructeurs wel genoeg capaciteit zal hebben om de boel op te vangen als er één instructeur uitvalt?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 14:00 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nee ik verwacht dat zijn vrouw dat doet zodra ze er de tijd voor heeft.
[..]
Waar zeg ik dat ? ik vind dat ze gewoon moet bekijken wat wél mogelijk is en het niet op de lange baan mag schuiven om uitsluitsel te geven.
Gun haar even de tijd dan om die tijd te vinden.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 14:00 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nee ik verwacht dat zijn vrouw dat doet zodra ze er de tijd voor heeft.
[..]
Je verwacht van een gehalveerde tweemanszaak dat binnen een dag na het ongeluk (gisteren) alles is geregeld en vervangen. Je reageert volkomen lomp op de situatie. Is niet meer dan logisch, als je je geconfronteerd ziet met een echtgenoot met een ongeluk, en boze klanten, dat je even tijd nodig hebt om dat te organiseren.quote:Waar zeg ik dat ? ik vind dat ze gewoon moet bekijken wat wél mogelijk is en het niet op de lange baan mag schuiven om uitsluitsel te geven.
Enig fatsoen is idd ver te zoeken van TS` kant. Erg jammer dat er zulke mensen bestaan, maar je ziet het wel vaker; de maatschappij verhard, mensen worden sneller onredelijk en beginnen gelijk een grote bek te hebben omdat ze zich tekort gedaan voelen. Dit is een klassiek geval hiervan.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 14:16 schreef DonJames het volgende:
[..]
En waarom ga je er meteen vanuit dat ze dat niet al heeft gedaan? Wat denk je nou zelf, dat een rijschool met 2 instructeurs wel genoeg capaciteit zal hebben om de boel op te vangen als er één instructeur uitvalt?![]()
Verder getuigt het ook niet van énige vorm van fatsoen om hierover te lopen zeuren terwijl die kerel in het ziekenhuis ligt. Bah
Heb het hele topic meerdere keren doorgelezen, maar ik zie nergens iets wat je lompe, onbehouwen gedrag legitimeert...quote:Beter inlezen jongens.
Als jij nou gewoon niet zo lomp voor de fanfare had uitgereageerd.... je hele topic is dus inderdaad net zo onnozel als je posts deden vermoeden.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:10 schreef deedeetee het volgende:
Rijschool heeft gelukkig toch nog wat van zich laten horen![]()
[..]
Had ze meteen gezegd : wij zoeken een oplossing en bellen je terug dan terug, had dat een boel zenuwen en ergernis gespaard.
quote:
Nee hoor ze hadden eigenlijk gisteren al moeten bellen want toen was dat ongeluk immers al gebeurt. En zelfs vandaag hebben ze niet uit zich zelf gebeld maar hebben gewacht totdat ze gebeld werden.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 15:09 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Als jij nou gewoon niet zo lomp voor de fanfare had uitgereageerd.... je hele topic is dus inderdaad net zo onnozel als je posts deden vermoeden.
Rijschool reageert prima, jij opent meteen een moord- en brandtopic.
Ach wat zal ik daarop antwoorden ? Dat jouw ouders tenslotte ook minstens 1 kind mochten hebben ?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 15:16 schreef BaggerUser het volgende:
[..]
Dat een type als jouw kinderen mag hebben![]()
vooruit, spelling is mijn grootste zorg niet als er types als jij rondlopenquote:Op dinsdag 26 mei 2009 15:30 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ach wat zal ik daarop antwoorden ? Dat jouw ouders tenslotte ook minstens 1 kind mochten hebben ?En ze zijn er vast heel trots op
![]()
probeer 't 's met : * als jij *
Dus de instructeur is een mietje dat hij in het ziekenhuis is gaan liggen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 15:28 schreef Oksel het volgende:
En total loss is zo'n vaag begrip. MIjn vriendin reedt d'r A3 de berm in.. 3 keer over de kop, auto was mooi pakketje. 's middags zat ze gewoon in de collegezaal hoor.
Vind dat de rijschool dit wel wat netter op kan lossen. En TS moet idd gewoon het CBR bellen.
quote:Op dinsdag 26 mei 2009 15:28 schreef Oksel het volgende:
En total loss is zo'n vaag begrip. MIjn vriendin reedt d'r A3 de berm in.. 3 keer over de kop, auto was mooi pakketje. 's middags zat ze gewoon in de collegezaal hoor.
CBR bellen is niet gelukt, was eindeloos lang in geprek, geen doorkomen aan.quote:Vind dat de rijschool dit wel wat netter op kan lossen. En TS moet idd gewoon het CBR bellen.
quote:Op dinsdag 26 mei 2009 15:46 schreef deedeetee het volgende:
[..]
![]()
[..]
CBR bellen is niet gelukt, was eindeloos lang in geprek, geen doorkomen aan.
En nog zo iets : voor niks een vrije dag opgenomen en straks dus weer opnieuw vrij vragen op het werk.![]()
Dat komt daar ook niet altijd goed uit en je baan is heilig in deze tijd.
OF...misschien zat de vrouw bij haar man DIE NET EEN GROOT ONGELUK HEEFT GEHAD?quote:Nee hoor ze hadden eigenlijk gisteren al moeten bellen want toen was dat ongeluk immers al gebeurt. En zelfs vandaag hebben ze niet uit zich zelf gebeld maar hebben gewacht totdat ze gebeld werden.
Dat werd zo gezegd.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:04 schreef Grimmbeard het volgende:
Hoe weet je dat hij héél licht gewond is?
Welja, hij is ook alvast schuldig aan het ongeval, want hij zal wel onverantwoord gereden hebben. Je bent lekker bezig.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 16:56 schreef deedeetee het volgende:
Doe niet zo belachelijk, geen groot ongeluk maar auto naar de knoppen en en zelf héél licht gewond.
Overdrijven is ook een kunst hoor
Wat heeft dat met een dood kindje te maken ? Helemaal niks.
Heb je wel 'ns een instructeur alleen in een lesauto zien rijden ? Die hebben vaak haast - volgende leerling oppikken- en nemen het met de max snelheid niet zo nauw.
En dáár moet ik dan medelijden mee hebben![]()
Hebben jullie hier ook iets op te zeggen ?quote:Wat zijn je rechten als je dit gebeurt ? Kun je nergens info krijgen over hoe iets dergelijks normaal word afgehandeld ? En als dat naar jouw mening niet netjes gebeurt kun je dan ergens klagen ?
Heeft iemand iets dergelijks meegemaakt en hoe is dat opgelost ? Alle terzake doende info is welkom
Welja, eigenlijk moet TS blij zijnquote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:31 schreef rene90 het volgende:
Een paar weken niet lessen kan nieteens zo slecht zijn. Geeft weer een frisse blik op het rijden dus het is geen ramp.
Daar doel ik niet op, ik doel op de berichten dat er extra lessen gekocht moeten worden en alles. Dat het erg klote is kan ik mij voorstellen ja.quote:
Ook als je een paar weken NIET rijdt is het verstandig nog even 1 of 2 lessen te nemen denk ik hoorquote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:35 schreef rene90 het volgende:
[..]
Daar doel ik niet op, ik doel op de berichten dat er extra lessen gekocht moeten worden en alles. Dat het erg klote is kan ik mij voorstellen ja.
Volgens de letter van de wet hoeft het niet nee. Maar stel jezelf eens in die situatie... je hebt nog geen papiertje, maar je moet er een examen voor doen. Enorm belangrijk, vind je zelf. Zou je je kunnen voorstellen dat het dan prettig is om niet na anderhalve maand helemaal bleu in die auto te stappen, maar om tussentijds om de schwung erin te houden nog een paar uurtjes te rijden?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:15 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Oh is dat het punt. Maar de 'kennis' hoeft toch niet te lessen tussendoor? Dat is toch zijn/haar eigen keuze?
Er wordt vanuit gegaan dat de rijschool meteen de 'slechterik' is. Het enige wat ze niet helemaal juist afgehandeld hebben is dat ze niet direct hun examenkandidaat opbelden om mee te delen dat zijn examen helaas niet door kon gaan. Om nu meteen zo'n zeiktopic te beginnen is gewoon triest...quote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:36 schreef Wisheh het volgende:
tvpBen het wel eens met TS trouwens. Lessen kost al genoeg, het lijkt me wel logisch dat de rijschool gewoon het nieuwe examen betaald inc de extra opvul lessen. Het is vervelend dat het nu dan wat langer duurt maar daar moet je voor bij het CBR (
) zijn. Trouwens wel netjes een kaartje sturen he naar je instructeur.Beste man zit ook liever achter het stuur (dashboardkastje
) dan in een ziekenhuis bed.
Waarbij de rijschoolhouder zich beroept op overmacht en vervolgens weigert nog les te geven aan TS.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:30 schreef Cothen het volgende:
Als je het echt hard wil spelen dan stuur je vandaag nog een aangetekende brief dat je rijschool aansprakelijk stelt voor alle gemaakte kosten omdat zij niet op zijn komen dagen.
Als je een mens bent dan bel je over een paar dagen nog een keer en dan vraag of er al zicht is op hoe en wat.
quote:Op dinsdag 26 mei 2009 15:46 schreef deedeetee het volgende:
[..]
![]()
[..]
CBR bellen is niet gelukt, was eindeloos lang in geprek, geen doorkomen aan.
En nog zo iets : voor niks een vrije dag opgenomen en straks dus weer opnieuw vrij vragen op het werk.![]()
Dat komt daar ook niet altijd goed uit en je baan is heilig in deze tijd.
ik wel. Er is iig niks over vastgelegd. Het is logisch dat er vervolgschade is en de rijschool zijn best moet doen om jou te ontlasten (extra rijles, nieuw examen). Dat is natuurlijk wel in alle redelijkheid. Zo kun je natuurlijk geen geld vragen voor het feit dat je vrij moet nemen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:23 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Hebben jullie hier ook iets op te zeggen ?
Huh? eerst aangeven ernstig financieel gedupeerd te zijn en al wel naar een leuk auto'tje gekeken te hebben?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:45 schreef deedeetee het volgende:
Wat nu ? Hierdoor is mijn kennis ernstig financieel gedupeerd. We zijn al naar een leuk autotje wezen kijken en nu dit![]()
Mijn vraag is dan waarom je niet eerder bent overgestapt naar een andere rijschool? Als ik al dusdanige ervaringen zou hebben met een rijinstructeur, dan wasik ten eerste eens een gesprek met de beste man aangegaan, en desnoods overgestapt naar een andere rijschool Ik vind dat je wel wat meer begrip mag opbrengen voor de situatie.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:07 schreef deedeetee het volgende:
Het probleem is dat men niet de moeite heeft genomen om zelf even te bellen wat er aan de hand is.
Ik vind een week gewoon veel te lang om niks van je te laten horen. Zijn vrouw heeft geen ongeluk gehad en zij maakt ook deel uit van de rijschool immers.
Niet op examen kunnen is óók een schok.
Overgens zijn er meer dingen voorgevallen die al voor ergernis hebben gezorgt vandaar dat dit de druppel is. Van te voren zijn er afspraken gemaakt die de man niet nakwam en waardoor er steeds maar meer lessen genomen moesten worden. Steeds andere smoesjes en beloften die niet nagekomen werden.
Ok de man zal niet voor z'n lol een ongeluk hebben gekregen maar daarom kan hij toch wel zijn vrouw de boel laten regelen als hij het zelf niet kan ?
Dat jullie 'm zielig vinden moeten jullie zelf weten- vind ik overgens niet terzake doen-ik wil graag weten wat je rechten zijn als een rijschool je laat zitten en weigert om binnen redelijke tijd wat van zich te laten horen horen. En redelijk is bij mij niet over 7 dagen. Nogmaals die man werkt er niet alleen zijn vrouw werkt óók in die rijschool.
Inderdaad, laat de lesauto naar je werk komen en laat je daar na het examen ook weer afzetten. Ben je hooguit drie uur weg, die je meteen compenseert door eerder te beginnen en later weg te gaan.quote:Op donderdag 28 mei 2009 11:38 schreef ArnoKlaassen het volgende:
[..]
lol ligt eraan wat voor baan. Als ik vandaag zeg dat ik morgen vrijneem omdat ik iets belangrijks heb is dat natuurlijk nooit een probleem. Waarom btw een hele dag vrijnemen als je alleen maar even af moet rijden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |