TS verwacht dat iemand die door een ongeluk in het ziekenhuis ligt meteen hem gaat bellen om het examen af te zeggen....quote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:45 schreef deedeetee het volgende:
Vanmiddag om 2 uur zou een kennis van me op rijexamen gaan. Vanochtend had hij nog een les. Toen na geruime tijd wachten de lesauto nog niet voorreed heeft hij naar de instructeur gebeld en kreeg van zijn vrouw te horen dat haar man gisteren een ongeluk heeft gehad met de lesauto. De man ligt gelukkig niet ernstig gewond in het ziekenhuis en mag vanmiddag naar huis. De lesauto is total loss.
Dág rijexamen....![]()
[knip]
Ik begrijp best dat zo'n ongeluk je niet in de koude kleren gaat zitten maar wat meer aandacht voor je leerlingen zou toch wel prettig zijn.
Omdat ze zelf ook klanten heeft die ook gewoon willen lessen en examen doen?quote:Vandaar dat ik me afvraag waarom zij niet in kan springen voor leerlingen die nu met hun lessen.eamen in de knel komen te zitten.
Eens, het lijkt een twee mans zaakje. Die hebben het geld niet voor een reserve auto. Die mogen zo al blij zijn dat ze rond komen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:08 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat kan ik je zo wel vertellen. Het ongeluk van de instructeur is overmacht, en echt niet dat er altijd een reserve auto klaar staat voor dit soort toestanden.
Maar dat hoeft gelukkig ook niet omdat dit overmacht is.
De zogenaamde kennis van TS zal nog wat langer gebruik moeten maken van z'n fietsje.
Nee ik verwacht dat zijn vrouw dat doet zodra ze er de tijd voor heeft.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:47 schreef blaatertje het volgende:
[..]
TS verwacht dat iemand die door een ongeluk in het ziekenhuis ligt meteen hem gaat bellen om het examen af te zeggen....![]()
Waar zeg ik dat ? ik vind dat ze gewoon moet bekijken wat wél mogelijk is en het niet op de lange baan mag schuiven om uitsluitsel te geven.quote:Omdat ze zelf ook klanten heeft die ook gewoon willen lessen en examen doen?
Of moeten die hun examen maar afzeggen omdat jij zo graag je examen wilt doen?
En waarom ga je er meteen vanuit dat ze dat niet al heeft gedaan? Wat denk je nou zelf, dat een rijschool met 2 instructeurs wel genoeg capaciteit zal hebben om de boel op te vangen als er één instructeur uitvalt?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 14:00 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nee ik verwacht dat zijn vrouw dat doet zodra ze er de tijd voor heeft.
[..]
Waar zeg ik dat ? ik vind dat ze gewoon moet bekijken wat wél mogelijk is en het niet op de lange baan mag schuiven om uitsluitsel te geven.
Gun haar even de tijd dan om die tijd te vinden.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 14:00 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nee ik verwacht dat zijn vrouw dat doet zodra ze er de tijd voor heeft.
[..]
Je verwacht van een gehalveerde tweemanszaak dat binnen een dag na het ongeluk (gisteren) alles is geregeld en vervangen. Je reageert volkomen lomp op de situatie. Is niet meer dan logisch, als je je geconfronteerd ziet met een echtgenoot met een ongeluk, en boze klanten, dat je even tijd nodig hebt om dat te organiseren.quote:Waar zeg ik dat ? ik vind dat ze gewoon moet bekijken wat wél mogelijk is en het niet op de lange baan mag schuiven om uitsluitsel te geven.
Enig fatsoen is idd ver te zoeken van TS` kant. Erg jammer dat er zulke mensen bestaan, maar je ziet het wel vaker; de maatschappij verhard, mensen worden sneller onredelijk en beginnen gelijk een grote bek te hebben omdat ze zich tekort gedaan voelen. Dit is een klassiek geval hiervan.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 14:16 schreef DonJames het volgende:
[..]
En waarom ga je er meteen vanuit dat ze dat niet al heeft gedaan? Wat denk je nou zelf, dat een rijschool met 2 instructeurs wel genoeg capaciteit zal hebben om de boel op te vangen als er één instructeur uitvalt?![]()
Verder getuigt het ook niet van énige vorm van fatsoen om hierover te lopen zeuren terwijl die kerel in het ziekenhuis ligt. Bah
Heb het hele topic meerdere keren doorgelezen, maar ik zie nergens iets wat je lompe, onbehouwen gedrag legitimeert...quote:Beter inlezen jongens.
Als jij nou gewoon niet zo lomp voor de fanfare had uitgereageerd.... je hele topic is dus inderdaad net zo onnozel als je posts deden vermoeden.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:10 schreef deedeetee het volgende:
Rijschool heeft gelukkig toch nog wat van zich laten horen![]()
[..]
Had ze meteen gezegd : wij zoeken een oplossing en bellen je terug dan terug, had dat een boel zenuwen en ergernis gespaard.
quote:
Nee hoor ze hadden eigenlijk gisteren al moeten bellen want toen was dat ongeluk immers al gebeurt. En zelfs vandaag hebben ze niet uit zich zelf gebeld maar hebben gewacht totdat ze gebeld werden.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 15:09 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Als jij nou gewoon niet zo lomp voor de fanfare had uitgereageerd.... je hele topic is dus inderdaad net zo onnozel als je posts deden vermoeden.
Rijschool reageert prima, jij opent meteen een moord- en brandtopic.
Ach wat zal ik daarop antwoorden ? Dat jouw ouders tenslotte ook minstens 1 kind mochten hebben ?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 15:16 schreef BaggerUser het volgende:
[..]
Dat een type als jouw kinderen mag hebben![]()
vooruit, spelling is mijn grootste zorg niet als er types als jij rondlopenquote:Op dinsdag 26 mei 2009 15:30 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ach wat zal ik daarop antwoorden ? Dat jouw ouders tenslotte ook minstens 1 kind mochten hebben ?En ze zijn er vast heel trots op
![]()
probeer 't 's met : * als jij *
Dus de instructeur is een mietje dat hij in het ziekenhuis is gaan liggen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 15:28 schreef Oksel het volgende:
En total loss is zo'n vaag begrip. MIjn vriendin reedt d'r A3 de berm in.. 3 keer over de kop, auto was mooi pakketje. 's middags zat ze gewoon in de collegezaal hoor.
Vind dat de rijschool dit wel wat netter op kan lossen. En TS moet idd gewoon het CBR bellen.
quote:Op dinsdag 26 mei 2009 15:28 schreef Oksel het volgende:
En total loss is zo'n vaag begrip. MIjn vriendin reedt d'r A3 de berm in.. 3 keer over de kop, auto was mooi pakketje. 's middags zat ze gewoon in de collegezaal hoor.
CBR bellen is niet gelukt, was eindeloos lang in geprek, geen doorkomen aan.quote:Vind dat de rijschool dit wel wat netter op kan lossen. En TS moet idd gewoon het CBR bellen.
quote:Op dinsdag 26 mei 2009 15:46 schreef deedeetee het volgende:
[..]
![]()
[..]
CBR bellen is niet gelukt, was eindeloos lang in geprek, geen doorkomen aan.
En nog zo iets : voor niks een vrije dag opgenomen en straks dus weer opnieuw vrij vragen op het werk.![]()
Dat komt daar ook niet altijd goed uit en je baan is heilig in deze tijd.
OF...misschien zat de vrouw bij haar man DIE NET EEN GROOT ONGELUK HEEFT GEHAD?quote:Nee hoor ze hadden eigenlijk gisteren al moeten bellen want toen was dat ongeluk immers al gebeurt. En zelfs vandaag hebben ze niet uit zich zelf gebeld maar hebben gewacht totdat ze gebeld werden.
Dat werd zo gezegd.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:04 schreef Grimmbeard het volgende:
Hoe weet je dat hij héél licht gewond is?
Welja, hij is ook alvast schuldig aan het ongeval, want hij zal wel onverantwoord gereden hebben. Je bent lekker bezig.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 16:56 schreef deedeetee het volgende:
Doe niet zo belachelijk, geen groot ongeluk maar auto naar de knoppen en en zelf héél licht gewond.
Overdrijven is ook een kunst hoor
Wat heeft dat met een dood kindje te maken ? Helemaal niks.
Heb je wel 'ns een instructeur alleen in een lesauto zien rijden ? Die hebben vaak haast - volgende leerling oppikken- en nemen het met de max snelheid niet zo nauw.
En dáár moet ik dan medelijden mee hebben![]()
Hebben jullie hier ook iets op te zeggen ?quote:Wat zijn je rechten als je dit gebeurt ? Kun je nergens info krijgen over hoe iets dergelijks normaal word afgehandeld ? En als dat naar jouw mening niet netjes gebeurt kun je dan ergens klagen ?
Heeft iemand iets dergelijks meegemaakt en hoe is dat opgelost ? Alle terzake doende info is welkom
Welja, eigenlijk moet TS blij zijnquote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:31 schreef rene90 het volgende:
Een paar weken niet lessen kan nieteens zo slecht zijn. Geeft weer een frisse blik op het rijden dus het is geen ramp.
Daar doel ik niet op, ik doel op de berichten dat er extra lessen gekocht moeten worden en alles. Dat het erg klote is kan ik mij voorstellen ja.quote:
Ook als je een paar weken NIET rijdt is het verstandig nog even 1 of 2 lessen te nemen denk ik hoorquote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:35 schreef rene90 het volgende:
[..]
Daar doel ik niet op, ik doel op de berichten dat er extra lessen gekocht moeten worden en alles. Dat het erg klote is kan ik mij voorstellen ja.
Volgens de letter van de wet hoeft het niet nee. Maar stel jezelf eens in die situatie... je hebt nog geen papiertje, maar je moet er een examen voor doen. Enorm belangrijk, vind je zelf. Zou je je kunnen voorstellen dat het dan prettig is om niet na anderhalve maand helemaal bleu in die auto te stappen, maar om tussentijds om de schwung erin te houden nog een paar uurtjes te rijden?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:15 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Oh is dat het punt. Maar de 'kennis' hoeft toch niet te lessen tussendoor? Dat is toch zijn/haar eigen keuze?
Er wordt vanuit gegaan dat de rijschool meteen de 'slechterik' is. Het enige wat ze niet helemaal juist afgehandeld hebben is dat ze niet direct hun examenkandidaat opbelden om mee te delen dat zijn examen helaas niet door kon gaan. Om nu meteen zo'n zeiktopic te beginnen is gewoon triest...quote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:36 schreef Wisheh het volgende:
tvpBen het wel eens met TS trouwens. Lessen kost al genoeg, het lijkt me wel logisch dat de rijschool gewoon het nieuwe examen betaald inc de extra opvul lessen. Het is vervelend dat het nu dan wat langer duurt maar daar moet je voor bij het CBR (
) zijn. Trouwens wel netjes een kaartje sturen he naar je instructeur.Beste man zit ook liever achter het stuur (dashboardkastje
) dan in een ziekenhuis bed.
Waarbij de rijschoolhouder zich beroept op overmacht en vervolgens weigert nog les te geven aan TS.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:30 schreef Cothen het volgende:
Als je het echt hard wil spelen dan stuur je vandaag nog een aangetekende brief dat je rijschool aansprakelijk stelt voor alle gemaakte kosten omdat zij niet op zijn komen dagen.
Als je een mens bent dan bel je over een paar dagen nog een keer en dan vraag of er al zicht is op hoe en wat.
quote:Op dinsdag 26 mei 2009 15:46 schreef deedeetee het volgende:
[..]
![]()
[..]
CBR bellen is niet gelukt, was eindeloos lang in geprek, geen doorkomen aan.
En nog zo iets : voor niks een vrije dag opgenomen en straks dus weer opnieuw vrij vragen op het werk.![]()
Dat komt daar ook niet altijd goed uit en je baan is heilig in deze tijd.
ik wel. Er is iig niks over vastgelegd. Het is logisch dat er vervolgschade is en de rijschool zijn best moet doen om jou te ontlasten (extra rijles, nieuw examen). Dat is natuurlijk wel in alle redelijkheid. Zo kun je natuurlijk geen geld vragen voor het feit dat je vrij moet nemen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:23 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Hebben jullie hier ook iets op te zeggen ?
Huh? eerst aangeven ernstig financieel gedupeerd te zijn en al wel naar een leuk auto'tje gekeken te hebben?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:45 schreef deedeetee het volgende:
Wat nu ? Hierdoor is mijn kennis ernstig financieel gedupeerd. We zijn al naar een leuk autotje wezen kijken en nu dit![]()
Mijn vraag is dan waarom je niet eerder bent overgestapt naar een andere rijschool? Als ik al dusdanige ervaringen zou hebben met een rijinstructeur, dan wasik ten eerste eens een gesprek met de beste man aangegaan, en desnoods overgestapt naar een andere rijschool Ik vind dat je wel wat meer begrip mag opbrengen voor de situatie.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:07 schreef deedeetee het volgende:
Het probleem is dat men niet de moeite heeft genomen om zelf even te bellen wat er aan de hand is.
Ik vind een week gewoon veel te lang om niks van je te laten horen. Zijn vrouw heeft geen ongeluk gehad en zij maakt ook deel uit van de rijschool immers.
Niet op examen kunnen is óók een schok.
Overgens zijn er meer dingen voorgevallen die al voor ergernis hebben gezorgt vandaar dat dit de druppel is. Van te voren zijn er afspraken gemaakt die de man niet nakwam en waardoor er steeds maar meer lessen genomen moesten worden. Steeds andere smoesjes en beloften die niet nagekomen werden.
Ok de man zal niet voor z'n lol een ongeluk hebben gekregen maar daarom kan hij toch wel zijn vrouw de boel laten regelen als hij het zelf niet kan ?
Dat jullie 'm zielig vinden moeten jullie zelf weten- vind ik overgens niet terzake doen-ik wil graag weten wat je rechten zijn als een rijschool je laat zitten en weigert om binnen redelijke tijd wat van zich te laten horen horen. En redelijk is bij mij niet over 7 dagen. Nogmaals die man werkt er niet alleen zijn vrouw werkt óók in die rijschool.
Inderdaad, laat de lesauto naar je werk komen en laat je daar na het examen ook weer afzetten. Ben je hooguit drie uur weg, die je meteen compenseert door eerder te beginnen en later weg te gaan.quote:Op donderdag 28 mei 2009 11:38 schreef ArnoKlaassen het volgende:
[..]
lol ligt eraan wat voor baan. Als ik vandaag zeg dat ik morgen vrijneem omdat ik iets belangrijks heb is dat natuurlijk nooit een probleem. Waarom btw een hele dag vrijnemen als je alleen maar even af moet rijden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |