abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 mei 2009 @ 19:01:07 #1
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_69159985
Tot zijn grote ontzetting kreeg mijn man vanmiddag - hij zit in 't buitenland- via een sms van zijn baas te horen dat het iemand die bij hun op de administratie werkt is bevallen van een zoontje dat bij de geboorte is overleden.

Steunbetuigingen moeten naar het werk gestuurd worden en niet haar haar huisadres. Ik vermoed dat alle werknemers zo'n berichtje hebben gehad.

Dit zijn van die zaken die je wel even uit je evenwicht gooien, zó erg dat ik niet zeker weet hoe te handelen.

Vandaar dat ik hier even advies kom vragen.

Mijn eerste reactie was een kaartje met een lief gedichtje ( heb ik al uitgezocht )te sturen en haar en haar man veel kracht en sterkte te wensen in deze moeilijke tijd.

Maar zou ze een gedichtje opdringerig vinden of zich erdoor gekwetst voelen ? Is het beter om maar gewoon alleen een kaartje met * medeleven * te sturen ?

Dat het naar de zaak gestuurd moet worden ipv naar het huisadres geeft IMO al aan dat ze liever met rust gelaten wil worden.

Zijn er overgens kaartjes te vinden speciaal voor dit soort gelegenheden ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 18 mei 2009 @ 19:15:47 #2
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69160420
sterkte gewenst.

ik weet dat er speciale kaartjes zijn, te krijgen bij oa primera. ik zou als ik jou was, opschrijven wat er in jou opkomt, niet zwijgen uit angst om te kwetsen, want daarmee kwets je juist denk ik .. op je eigen gevoel afgaan is het beste wat je kunt doen imo..
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_69160539
Och wat naar. Maar wat DJMO zegt, iets doen is beter dan niets..... sterkte!
pi_69161093
Ik vind het idee van een gedichtje erg goed. Je geeft aan dat je denkt dat ze misschien met rust gelaten willen worden. Maar een gedichtje is iets waar ze wellicht ook later nog wat aan hebben, zoiets hoeft niet alleen voor 'nu' te zijn, maar kan ook voor over een paar weken wanneer ze op een andere manier met verwerking bezig zullen zijn als dat ze nu zijn.

Ik zou zeggen, doen wat je zelf het beste lijkt en niet wat je denkt dat anderen denken, want dat is toch niet in te schatten..
pi_69162598
Ik zou ook wel een kaartje sturen, dat doet ze vast erg goed!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_69162722
Ik zou ook het kaartje doen met een gedichtje.Ik denk dat ze op dit moment nergens veel aan hebben.
Ieder mooi woord lijkt mij al heel pijnlijk en naar
Maar dat die kaartjes heel veel kunnen gaan betekenen als het eenmaal wat verder is in de toekomst.
  maandag 18 mei 2009 @ 20:58:53 #7
35189 Troel
scherp en bot
pi_69165192
Misschien doet een kaartje ze nu niet zo veel, ze hebben zoveel aan hun hoofd, maar is het "later" als het gezakt is, maar het verdriet nog niet minder, wel erg prettig om inderdaad een stapel kaartjes te hebben met lieve woorden en mooie gedichtjes.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_69193138
Vrienden van mij is dit ook overkomen, een prachtig maar helaas doodgeboren dochtertje.

ZIj geven aan wat hierboven ook gezegd wordt: Op het moment en de komende tijd kan niets ze helpen, later is het heel fijn te weten dat zoveel mensen aan je gedacht hebben en vonden ze troost uit alle lieve en mooie woorden. Dus ik kan je alleen maar adviseren het kaartje te sturen!
pi_69193363
zou denk ik ook een kaartje sturen met het gedichtje wat je hebt gevonden!!
pi_69193534
Gewoon een kaartje sturen. Laatst heb ik 2 kaartjes verstuurd, een met gefeliciteerd met jullie baby en een kinderrouwkaartje (bij de bruna geloof ik) Achteraf heb ik vernomen via via dat de kaartjes zeer op prijs werden gesteld, juist ook het felicitatie kaartje.Ik kon me herinneren dat er hier en mamma is van een Engeltje die het ook fijn vond om vooral wel gefeliciteerd te worden met de geboort van hun kindje. En dat ben ik niet vergeten, vandar de 2 kaartjes
  woensdag 20 mei 2009 @ 10:42:14 #11
78780 deedeetee
pi_69218270
Er werd gezegd dat er steunbetuigingen gestuurd konden worden, dus feliciteren leek me toch riskant.

Heb een kaartje gestuurd met tekst en zelf tekst bijgeschreven voor de ouders, en er ook apart een lief gedichtje gericht aan het kindje bijgeschreven op de linkerkant van 't kaartje als 't opengevouwen is bedoel ik.

Leek mij de beste oplossing. Kindje heeft ook recht op een woordje van aandacht

Moeilijk allemaal hoor, ik krijg nog steeds een dikke keel als ik er maar aan denk......

Ik heb zelf 3 afgrijselijke vervelende zwangerschappen gehad,altijd erg jaloers geweest op anderen die leuke zwangerschappen hadden maar dit......
Stel me zo voor dat de ouders helmaal lamgeslagen zijn

Mijn 2e kind is na de thuisgeboorte naar het ziekenhuis gebracht en daar 1 maand gebleven. Toen de kraamhulp weg was en ik in het kamertje ging kijken en een kruikje in het bedje zag liggen heb ik een deuntje gehuild omdat mijn kindje niet thuis in zijn eigen bedje kon liggen. Hoe moet het dan zijn als je weet dat je kindje nooit meer thuis komt ???
  woensdag 20 mei 2009 @ 11:03:40 #12
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_69219047
Vorig jaar is mijn zoontje vlak na de bevalling overleden. Ik was blij met alles. Of het nu een tekst was dat me raakte of iets wat totaal niet bij mij paste. Gewoon de gedachte dat er mensen uit alle hoeken van Nederland betrokken waren bood toch troost.
  woensdag 20 mei 2009 @ 12:25:00 #13
78780 deedeetee
pi_69222210
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 11:03 schreef Tan het volgende:
Vorig jaar is mijn zoontje vlak na de bevalling overleden. Ik was blij met alles. Of het nu een tekst was dat me raakte of iets wat totaal niet bij mij paste. Gewoon de gedachte dat er mensen uit alle hoeken van Nederland betrokken waren bood toch troost.
Fijn dat je dat even laten weten en alsnog een dikke knuf voor jou en je kleine mannetje
  woensdag 20 mei 2009 @ 12:47:45 #14
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_69222877
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 12:25 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Fijn dat je dat even laten weten en alsnog een dikke knuf voor jou en je kleine mannetje
Ik heb pas nog de map met alle kaarten doorgekeken. Ik merkte dat sommige teksten nu beter of anders aankwamen. Dus ook na lange tijd kan het nog waardevol zijn.

Gewoon doen dus!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')