ben je gek?!quote:
Glazen bol?quote:Op woensdag 20 mei 2009 09:14 schreef BliksemSchigt het volgende:
Arveladze weg, Dembele weg, Romero weg, Schaars weg... Mooie zomer.
quote:Op woensdag 20 mei 2009 09:39 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
Glazen bol?
Focus jij je nou maar op Olsen![]()
Maar misschien dat dit weer eens wat perspectief bied voor Ajax. Je zal het waarschijnlijk daarvan moeten hebben en dus niet kunnen vertrouwen op eigen kwaliteit!
Sja op dat soort domme opmerkingen krijg je dat soort domme reacties...quote:
Jij hebt meestal geen domme opmerking nodig om een domme reactie te gevenquote:Op woensdag 20 mei 2009 09:42 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
Sja op dat soort domme opmerkingen krijg je dat soort domme reacties...
Vanaf de 2e alinea ben je weer mijn vriend...quote:Op woensdag 20 mei 2009 09:43 schreef BliksemSchigt het volgende:
Je hebt het er maar moeilijk mee he, nu er een beetje succes is en er ook andere reacties komen. Hoppa, gelijk op de eerste de beste kast. Gaat nog leuk worden
.
Maar eerlijk gezegd, denk ik dat de kans groter is dat Schaars gaat dan dat hij blijft. Dembele lijkt me fifty-fifty, terwijl Romero, De Zeeuw en El Hamdaoui alleen weggaan bij hele grote zakken geld.
Dus het wordt een spannende zomer, want topclubs zullen dit jaar niet snel bij Ajax of PSV naar binnen wandelen om te kopen.
Tja maar dat is nu ook eenmaal de tol van succes.quote:Op woensdag 20 mei 2009 09:45 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
Vanaf de 2e alinea ben je weer mijn vriend...![]()
@Sjimz,
Ik ook van jou!
quote:Op woensdag 20 mei 2009 09:39 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
Glazen bol?
Focus jij je nou maar op Olsen![]()
Maar misschien dat dit weer eens wat perspectief bied voor Ajax. Je zal het waarschijnlijk daarvan moeten hebben en dus niet kunnen vertrouwen op eigen kwaliteit!
Het enige waardoor hij past bij AZ's clubcultuur is zijn achternaam.quote:Op woensdag 20 mei 2009 09:55 schreef Fortitudo het volgende:
straks gaan zowel kluivert als arveladse naar ajax. az moet dan frank de boer halen, die is toch opgegroeid in west-friesland, dus hij past wel bij clubcultuur van az.
lekker voor je en de Boer zal never nooit niet naar az gaan, ver beneden zijn stand.quote:Op woensdag 20 mei 2009 09:55 schreef Fortitudo het volgende:
straks gaan zowel kluivert als arveladse naar ajax. az moet dan frank de boer halen, die is toch opgegroeid in west-friesland, dus hij past wel bij clubcultuur van az.
frank de boer zal zijn afkomst niet verloochenen, daar waar veel andere ex-ajacieden dat wel doenquote:Op woensdag 20 mei 2009 10:01 schreef navigator het volgende:
[..]
lekker voor je en de Boer zal never nooit niet naar az gaan, ver beneden zijn stand.
quote:Op woensdag 20 mei 2009 10:16 schreef Fortitudo het volgende:
[..]
frank de boer zal zijn afkomst niet verloochenen, daar waar veel andere ex-ajacieden dat wel doen
denk aan sneijder, van der vaart en kluivert. Die kunnen/konden niet met hun rijkdom omgaan.
Beneden zijn stand, welke stand?quote:Op woensdag 20 mei 2009 10:01 schreef navigator het volgende:
[..]
lekker voor je en de Boer zal never nooit niet naar az gaan, ver beneden zijn stand.
mwa ik schat een frank de boer toch nog wel hoger in dan een sneijder, van der vaart en kluivert.quote:
Jouw probleem is dat bijna iedere post een troll is hier. Zo leuk denigerend willen doen, maar het komt dom over. Je doet zo je best om AZ minder uit te laten komen dan Ajax dat je nu bezig bent jezelf belachelijk aan het maken.quote:Op woensdag 20 mei 2009 10:20 schreef navigator het volgende:
[..]
Je wordt per post een beetje zieliger![]()
Beetje grootheidswaanzin gekregen in dat dorp na een toevallige titel, enkel en alleen gehaald door de aanwezigheid van Amsterdammer Louis van Gaal
Ik vind het gewoon grappig dat jullie nu problemen krijgen die bij een beetje club altijd voorkomen en gelijk beginnen te huilen, Dirrekie voorop.quote:Op woensdag 20 mei 2009 10:24 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
Jouw probleem is dat bijna iedere post een troll is hier. Zo leuk denigerend willen doen, maar het komt dom over. Je doet zo je best om AZ minder uit te laten komen dan Ajax dan je nu bezig bent jezelf belachelijk aan het maken.![]()
Ga vooral door met posten op die manier, mijn dag word er alleen maar beter van!
Het is alleen Van Gaal als je Louis er niet voorzet.quote:Op woensdag 20 mei 2009 10:24 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
Jouw probleem is dat bijna iedere post een troll is hier. Zo leuk denigerend willen doen, maar het komt dom over. Je doet zo je best om AZ minder uit te laten komen dan Ajax dat je nu bezig bent jezelf belachelijk aan het maken.![]()
Ga vooral door met posten op die manier, mijn dag word er alleen maar beter van!
Enne Van Gaal is het![]()
ja we liggen allemaal te huilenquote:Op woensdag 20 mei 2009 10:27 schreef navigator het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon grappig dat jullie nu problemen krijgen die bij een beetje club altijd voorkomen en gelijk beginnen te huilen, Dirrekie voorop.
En ik hoef echt geen moeite te doen hoor om AZ minder uit te laten komen dan Ajax
quote:Op woensdag 20 mei 2009 10:27 schreef navigator het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon grappig dat jullie nu problemen krijgen die bij een beetje club altijd voorkomen en gelijk beginnen te huilen, Dirrekie voorop.
En ik hoef echt geen moeite te doen hoor om AZ minder uit te laten komen dan Ajax
quote:Op woensdag 20 mei 2009 10:29 schreef Fortitudo het volgende:
[..]
ja we liggen allemaal te huilen
![]()
ajax is al 5 jaar geen kampioen geworden. daar wordt elke dag weer om geweend.
Die Fruitschaal is voor ons natuurlijk!quote:Op woensdag 20 mei 2009 09:08 schreef MaxPower het volgende:
ben benieuwd wat de Johan Snuyffschaal gaat worden.
Nou ja, inclusief de mods.quote:Op woensdag 20 mei 2009 10:48 schreef Madhouse11 het volgende:
Leuk dat elk AZ-topic tegenwoordig begint met zichzelf belachelijk makend getroll vanuit 1 bepaalde hoek, nu zelfs inclusief de mods![]()
On Topic :
KAMPIOENEN
Lekker met zijn allen in de Arena 'helemaal niets in Amsterdam' zingenquote:Op woensdag 20 mei 2009 10:51 schreef Gatalin het volgende:
[..]
Die Fruitschaal is voor ons natuurlijk!
Uitlokking > Banquote:Op woensdag 20 mei 2009 10:52 schreef sjimz het volgende:
Fuckbuddy ging nu eenmaal vrij snel op die kast zitten
2 zielen 1 gedachte..quote:Op woensdag 20 mei 2009 10:48 schreef Madhouse11 het volgende:
Leuk dat elk AZ-topic tegenwoordig begint met zichzelf belachelijk makend getroll vanuit 1 bepaalde hoek, nu zelfs inclusief de mods![]()
On Topic :
KAMPIOENEN
Klinkt als een puik avondje! Hopen dat er geen combiregelingen zijn...quote:Op woensdag 20 mei 2009 10:53 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Lekker met zijn allen in de Arena 'helemaal niets in Amsterdam' zingen
Ja en ik heb de eer om mijn neefjes uit H'veen mee te mogen nemen met AZ...quote:Op woensdag 20 mei 2009 10:53 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Lekker met zijn allen in de Arena 'helemaal niets in Amsterdam' zingen
Van Alkmaar naar Amsterdam? 100% for sure... Kut treinen!quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:03 schreef Gatalin het volgende:
[..]
Klinkt als een puik avondje! Hopen dat er geen combiregelingen zijn...
Arveladze, Dembele en Romero vallen nog op te vangen met grote bergen geld. Schaars niet, oké. Maar ik zou niet te snel uitgaan van een mooie zomer als je Ajacied bent. Ik vermaak me al tien jaar met de achteraf vrij vaak zeer onterechte megalomanische uitingen, aankopen en verwachtingen van het Ajax-bestuur voorafgaande aan een seizoen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 09:14 schreef BliksemSchigt het volgende:
Arveladze weg, Dembele weg, Romero weg, Schaars weg... Mooie zomer.
quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:05 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
En nu ik het toch over Schaars heb: de ultieme club voor hem lijkt mij Man U. Zoals AZ eigenlijk de afgelopen jaren (uitgezonderd de afgelopen 2) altijd een afspiegeling is geweest van Man U in zn betere jaren
Wat begrijp je dr niet aan? Wat heeft het sowieso voor nut om als Ajacied te gaan posten in een AZ-topic zonder dat je iets relevants te melden hebt?quote:
quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:05 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Arveladze, Dembele en Romero vallen nog op te vangen met grote bergen geld. Schaars niet, oké. Maar ik zou niet te snel uitgaan van een mooie zomer als je Ajacied bent. Ik vermaak me al tien jaar met de achteraf vrij vaak zeer onterechte megalomanische uitingen, aankopen en verwachtingen van het Ajax-bestuur voorafgaande aan een seizoen.
Het lachwekkende is vooral dat het bij AZ niet uitmaakt of er (semi)grote namen vertrekken, het transferbeleid zit tegenwoordig erg goed in elkaar en er worden binnen no time mensen aangetrokken die binnen een jaar op het zelfde niveau zitten als de topspelers die vertrekken.
Schaars is helaas té goed om op die manier op te vangen. In Nederland loopt sowieso niemand van zijn (potentieel) kaliber. In het buitenland zijn de grote clubs je hoe dan ook altijd voor.
En nu ik het toch over Schaars heb: de ultieme club voor hem lijkt mij Man U. Zoals AZ eigenlijk de afgelopen jaren (uitgezonderd de afgelopen 2) altijd een afspiegeling is geweest van Man U in zn betere jaren
Je begrijpt er in ieder geval weinig van.quote:
Gast, dat je AZ vergelijkt met MU en ook nog wel in diens beste jaren maakt mij inderdaad aan het lachen. Sorry.quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:18 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Je begrijpt er in ieder geval weinig van.
AZ koopt spelers die geschikt zijn om in de top 5 mee te voetballen.
Misschien is het beter als je niet reageert als je dat soort dingen al niet eens snapt, want je wekt de indruk dat je denkt dat wij denken dat AZ wel weer even kampioen gaat worden.
Ik ga er dus van uit dat het opgevangen gaat worden dat er goed spelers vertrekken en dat er wederom in de top-5 gevoetbald gaat worden, met wellicht in de verte uitzicht op een prijs.quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:05 schreef wallofdolls het volgende:
Het lachwekkende is vooral dat het bij AZ niet uitmaakt of er (semi)grote namen vertrekken, het transferbeleid zit tegenwoordig erg goed in elkaar en er worden binnen no time mensen aangetrokken die binnen een jaar op het zelfde niveau zitten als de topspelers die vertrekken.
Afspiegeling. Ze speelden de zelfde stijl (1 keer raken, altijd 2 mannetjes aanspeelbaar, vlijmscherpe aanvallen). Dat zijn de feiten, maar dat zegt niet dat ze het zelfde niveau hadden. Dat vereist gewoon heel veel kwaliteit. Leg mij anders eens uit wat er slecht is aan dat ze met die speelstijl halve finale Uefa Cup bereikten (en in de 122e minuut de finale misliepen)?quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:22 schreef navigator het volgende:
[..]
Gast, dat je AZ vergelijkt met MU en ook nog wel in diens beste jaren maakt mij inderdaad aan het lachen. Sorry.![]()
Uiteindelijk is dat weer je doelstelling, terwijl Ajax en PSV voor de titel willen gaan, dus wat dat betreft is de arrogantie hier met vergelijkingen met Man Utd na een paar seizoen leuk voetbal en 1 titel een beetje misplaatst.quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:24 schreef wallofdolls het volgende:
Prima, dan haal ik mijn tekst die in die categorie valt nog even terug.
[..]
Ik ga er dus van uit dat het opgevangen gaat worden dat er goed spelers vertrekken en dat er wederom in de top-5 gevoetbald gaat worden, met wellicht in de verte uitzicht op een prijs.
Ja, drie jaar later werd je kampioen na een seizoen bijna kampioen en een seizoen bijna degradatie. Als Van Gaal weggaan was vorig jaar zomer, had AZ dit seizoen nooit een titel gepakt hoor.quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:30 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Afspiegeling. Ze speelden de zelfde stijl. Dat zegt niet dat ze het zelfde niveau hadden. Leg mij anders eens uit wat er slecht is aan dat ze met die speelstijl halve finale Uefa Cup bereikten (en in de 122e minuut de finale misliepen)?
Na die halve finale werd AZ ook leeggekocht. Hierna zijn de topspelers ook adequaat vervangen, met als resultaat het landskampioenschap. Ik snap niet waarom het voor bepaalde mensen zo moeilijk is om te begrijpen dat AZ al eens een succesperiode heeft gehad en de uitwerking daarvan ook heeft overleefd?
Gaarne met een diepzinniger uitleg dan![]()
![]()
Ok even serieus, want er worden hier dingen door elkaar gehaald:quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:31 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Uiteindelijk is dat weer je doelstelling, terwijl Ajax en PSV voor de titel willen gaan, dus wat dat betreft is de arrogantie hier met vergelijkingen met Man Utd na een paar seizoen leuk voetbal en 1 titel een beetje misplaatst.
Als AZ zou je gewoon weer voor de titel moeten gaan, met deze spelersgroep en trainer. Echter, het grootste verschil is dat er nu veel meer aan spelers getrokken gaat worden, zeker met de CL opkomst, en zie dan maar eens een stabiele topclub te worden, en constant top5 te spelen, want dat is AZ ook nog steeds niet gelukt.
Het is heel wat anders hoor, zonder Adriaanse of Van Gaal, trainers voor de langere termijn en die zich weinig aantrekken van dingen. Schaars weg, Dembele weg en het zou zo maar eens een sneeuwbaleffect kunnen worden, gelukkig voor AZ zit Brands er dan en heeft Koeman niet het enige veto-recht.
Maar ik ben erg benieuwd naar wat er deze zomer met AZ gaat gebeuren en vooral hoe ze gaan presteren.
Je begrijpend leesvaardigheid valt me tegen voor een mod, het spijt me dat ik dat moet zeggen. Zie je mij ergens beweren dat we meedraaiden aan de top? We hadden een succesperiode. Dat is niet gelijk aan meedraaien in de top. Voor Volendam zou een paar jaar in de top 10 meedraaien een succesperiode zijn. Voor AZ 3 jaar lang minimaal een paar wedstrijden overwinteren in de UEFA-cup en boven de verwachtingen meedoen in de competitie.quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:34 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Ja, drie jaar later werd je kampioen na een seizoen bijna kampioen en een seizoen bijna degradatie. Als Van Gaal weggaan was vorig jaar zomer, had AZ dit seizoen nooit een titel gepakt hoor.
Je doet nu net alsof AZ al jaren aan de top staat, maar 1 prijs in de laatste 10 jaar is gelijk aan Feyenoord hoor. Leuk al die ontwikkeling, maar bewijs maar eens top3 over 10 jaar lang.
quote:Werder Bremen – Shakhtar Donetsk is woensdagavond de laatste eindstrijd van de UEFA Cup. Komend seizoen gaat het toernooi verder onder de naam Europa League. De UEFA selecteerde de zes mooiste finales, in willekeurige volgorde.
Tussen het sextet legendarische finales ook Ipswich Town – AZ uit 1981. De Alkmaarders verloren de heenwedstrijd met 3-0 en kwamen in de returnwedstrijd nog dichtbij (4-2 winst) een sensatie. De andere vijf finales voor de eeuwigheid: Videoton – Real Madrid (1985; 0-3, 1-0), Espanyol – Bayer Leverkusen (1988; 3-0, 0-3), Celtic – Porto (2003; 2-3), Liverpool – Alavés (2001; 5-4) en Schalke 04 – Internazionale (1997; 0-1, 1-0).
quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:39 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Ok even serieus, want er worden hier dingen door elkaar gehaald:
AZ speelde van 2004-2007 verschrikkelijk goed verzorgd aanvallend voetbal. Dit voetbal leek op dat van Manchester United. Ja? Ik zeg nergens dat ze zo goed waren als Manchester United, maar ze speelden in de zelfde filosofie. Dat kan toch?
Ik vind het een beetje flauw dat je in de eerste plaats meteen doet alsof de algemene denkwijze in dit topic zo luidt en dat ten tweede meteen als arrogant bestempelt.
quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:49 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Je begrijpend leesvaardigheid valt me tegen voor een mod, het spijt me dat ik dat moet zeggen. Zie je mij ergens beweren dat we meedraaiden aan de top? We hadden een succesperiode. Dat is niet gelijk aan meedraaien in de top. Voor Volendam zou een paar jaar in de top 10 meedraaien een succesperiode zijn. Voor AZ 3 jaar lang minimaal een paar wedstrijden overwinteren in de UEFA-cup en boven de verwachtingen meedoen in de competitie.
En Feyenoord had - even off the record - 3 prijzen de afgelopen 10 jaar, maar goed.
Daarnaast vind ik het behoorlijk knap dat AZ in de coëfficentenlijst van 2005 derde van Europa was en daardoor nu bijna zeker in pot 2 mag staan van de Champions League. Dat bestempel ik als behoorlijk goed meedoen voor een provincieclubje ja.
Natuurlijk komt een deel voort uit het slechte presteren bij Ajax, maar dat staat er verder nog los van.quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:53 schreef wallofdolls het volgende:
En ik vind het echt van de gekken dat wij niet gewoon trots mogen zijn dat we zulke goede - doch niet altijd consistente - resultaten behaald hebben over een periode van 5/6 jaar. Ik bedoel, dan moeten we plotseling structureel meedoen in de top 3 om daar trots op te mogen zijn, omdat dat de norm is in Amsterdam... fuck op
.
Nu verdraai je het dus wéerquote:Op woensdag 20 mei 2009 14:27 schreef BliksemSchigt het volgende:
Natuurlijk komt een deel voort uit het slechte presteren bij Ajax, maar dat staat er verder nog los van.
Uit de reacties uit dit topic komt het niet echt met woorden, maar wel met een ondertoon dat AZ op dit moment in alles constant en verder is dan Ajax, waarbij ik dat betwijfel. Dat is een vorm van arrogantie of misplaatste verwijzingen. 'Masturberen op resultaten uit het verleden' - tja, dat helpt niet natuurlijk om dat idee te verhelpen. Net als de spandoeken bij Ajax - AZ; het is wel begrijpelijk dat je op zo'n moment euforisch bent, maar het is ook wel misplaatst ergens, omdat je net een jaartje leuk komt kijken. 'We speelden zo goed als Man Utd in de gloriejaren' - tja.. Fantastisch, maar met dat countervoetbal heb je pas wel een prijs gepakt.
Dat heb ik dus al gezegd: AZ is al eens leeggekocht en heeft toen evengoed weer zijn doelstellingen behaald (Europa in). Dan vind ik dat je aankoopbeleid goed is. Doelstellingen, daar gaat het om. En die zijn de afgelopen 15 jaar bij AZ elk jaar gehaald, op 1 keer naquote:Prima hoor, geniet er lekker van en wie weet leidt het tot meer succes, maar dit is pas de eerste keer dat AZ echt een verandering ondergaat sinds 2003 (?) en er een heel ander iemand komt dan Van Gaal of Adriaanse. Ook is er meer aandacht van internationale clubs en moet AZ zich gaan laten zien. PSV heeft tot aan dit seizoen laten zien het goed kunnen opvangen met aankopen wanneer een team is leeggekocht; ook Twente heeft op dit moment een goede organisatie staan, in tegenstelling tot Ajax, waar het al 5 jaar niet meer goed loopt. Dat is beleid voeren en ik denk persoonlijk niet dat Brands dat met Koeman voor elkaar bokst, zeker wanneer steunpilaren als Schaars, Romero en Dembele zouden vertrekken.
De doelstelling is gehaald. Ik snap niet waar jij de onzin vandaan haalt dat er per se prijzen gehaald moesten worden. AZ wilde bij de top 5 eindigen. Punt uit. Verdraai de feiten nou niet steeds. En ik vind voor een provincieclub als AZ de halve finale van de UEFA-cup een behoorlijke prestatie.quote:Want laten we wel wezen, onder Adriaanse is er geen prijs behaald en uiteindelijk ook nog verloren van Ajax in de play-offs als ik het me goed herinner, plus de beker, terwijl je eigenlijk in 2007 de titel moet pakken, maar die dan na een extreem slecht jaar (ik zeg het nog maar eens, er had dit seizoen een compleet ander AZ kunnen staan) in 2009 gepakt wordt, waarbij de trainer direct opstapt.
Nee, nee, nee, nee, NEE, nee , nee, neequote:Ergens willen jullie wel zich meten met Ajax en PSV, maar als het zo uitkomt zijn jullie toch weer liever het provincieclubje wat nog lekker aan het stunten is. Op een gegeven moment wil je een topclub worden en zijn, zal je toch ook echt moeten gedragen naar een topclub en je zo presenteren. Bij de eerste de beste kritieken of negatievere reacties, gelijk naar de ander wijzen, ja maar hullie doen dit fout, daar moet je overheen stappen, wegwuiven of om lachen.
Waarom wil jíj zo graag dat wij ons gaan meten met Ajax en PSV? Leg me dat nou eens uit. Als AZ al een topcub wil worden dan moeten ze zeker nog 5 jaar presteren. Dán kunnen ze de stap maken naar Ajax en PSV. De komende jaren is daar écht nog geen sprake van.quote:Komend seizoen is het voor AZ uiteindelijk echt de stap naar Ajax en PSV, want ondanks die titel sta je daar nog steeds op achter, of het voorlopig blijven uitvechten met Twente en Heerenveen, en misschien Feyenoord.
Ik verdraai helemaal nietsquote:Op woensdag 20 mei 2009 14:48 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Nu verdraai je het dus wéer.
En inderdaad, bij PSV zijn ze op basis van de afgelopen tien jaar de enigen bij wie ze mogen zeggen dat ze als een topclub gepresteerd en gehandeld hebben. Maar die hoor je hier niet. Nee je hoort hier alleen paranoïde Ajacieden die dénken dat wij ons met Ajax willen meten.
Dat is geweldig, fantastisch, super - maar het gaat erom wat er komend seizoen gaat worden. Dan maak of breek je het succes van de afgelopen seizoenen. Misschien zou je voor de titel moeten gaan, misschien moet je voor CL gaan, misschien top5. Persoonlijk denk ik dat wanneer je CL speelt, je begroting omhoog gaat en je reservebank wil versterken, dus in de breedte sterker worden - dan moet je minimaal top3 willen en kunnen spelen.quote:[..]
Dat heb ik dus al gezegd: AZ is al eens leeggekocht en heeft toen evengoed weer zijn doelstellingen behaald (Europa in). Dan vind ik dat je aankoopbeleid goed is. Doelstellingen, daar gaat het om. En die zijn de afgelopen 15 jaar bij AZ elk jaar gehaald, op 1 keer na.
En nu je het er toch over hebt: AZ heeft inderdaad 6 jaar lang het zelfde beleid gevoerd. Dat vind ik óok een prestatie van formaat.
Succes is meetbaar uiteindelijk aan resultaat en prijzen. Uiteindelijk wil elke club in de zin van Ajax, PSV, Feyenoord, Twente, Heerenveen en AZ een tastbaar bewijs van een seizoen, dus dat is een titel of een beker of overwinteren in Europa. Natuurlijk zijn je doelstellingen halen leuk, maar het gaat om prijzen in het voetbal. Zeker voor de topploegen. Kijk naar Twente en Heerenveen; Twente eigenlijk de beste ploeg van het seizoen, wordt weer tweede, maar is echt compleet stuk van het verliezen van de beker. Een tastbare prijs en bevestiging van succes. Niet een lijstje met die wedstrijden hebben we leuk gevoetbald en toen scoorden we een mooie goal, en toen werden we 5de en wilden we top5 eindigen.quote:[..]
De doelstelling is gehaald. Ik snap niet waar jij de onzin vandaan haalt dat er per se prijzen gehaald moesten worden. AZ wilde bij de top 5 eindigen. Punt uit. Verdraai de feiten nou niet steeds. En ik vind voor een provincieclub als AZ de halve finale van de UEFA-cup een behoorlijke prestatie.
Zie hierboven. Ik kan me het niet voorstellen dat je als AZ-zijnde met de prestaties van de afgelopen seizoenen, nog steeds niet wil meten met Ajax en PSV. Je hebt toch ambities? Je hebt toch doelstellingen? Je wil toch de beste zijn? Of doe je mee omdat meedoen belangrijker is dan winnen? Dat bedoel ik met het uitlachen van Ajax want jullie doen het beter, maar jullie willen het eigenlijk niet beter doenquote:[..]
Nee, nee, nee, nee, NEE, nee , nee, nee![]()
.
Weet je waarom we naar Ajax wijzen? Omdat Ajax zo manisch bezig is met WIJ WORDEN KAMPIOEN. Dan mogen wij er toch lol in hebben dat ze zichzelf alwéer overschat hebben?
Van mij hoeft het niet hoor. Mij interesseert het geen fuck wie er 2de wordt, zolang Ajax maar elk jaar kampioen wordt. Of het nou PSV, Heerenveen, AZ of Heracles is, ik lig er wat dat betreft niet wakker van. Het stoort me alleen dat je wanneer het uitkomt AZ zich beter voelt en waant dan Ajax, en het zo uitstraalt, wat misschien ook wel is op dat moment, maar als je ze dan gaat aanspreken en analyseren op die status, het ineens weer de provincieclub uit Alkmaar is die alleen maar mee wil doen en verder geen ambities heeft.quote:[..]
Waarom wil jíj zo graag dat wij ons gaan meten met Ajax en PSV? Leg me dat nou eens uit. Als AZ al een topcub wil worden dan moeten ze zeker nog 5 jaar presteren. Dán kunnen ze de stap maken naar Ajax en PSV. De komende jaren is daar écht nog geen sprake van.
Dan interpreteer je het dus verkeerd.quote:Op woensdag 20 mei 2009 15:11 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ik verdraai helemaal niets. Dat is mijn interpretatie van reacties van AZ supporters op dit forum, andere fora en de liedjes die worden gezongen in het stadion.
AZ-Supporters zijn natuurlijk anders dan Ajax en PSV supporters. Als je fan wordt van die clubs weet je dat je jaarlijks mee gaat doen om de titel. Toen ik fan werd van AZ was het al bijna een wonder als we de eredivisie konden halen. Langzaam veranderde AZ naar een eredivisieploeg, naar een middenmoter, en een subtopper. In dat proces verander je ook als supporter.quote:blablabla
quote:AZ en Anderlecht volgen Zsolt Korcsmár"
Volgens het Hongaarse Nemzeti Sport staat de Hongaar Zsolt Korcsmár in de belangstelling van AZ en Anderlecht. Korcsmár is een 20-jarige verdediger en staat momenteel onder contract bij Újpest.
quote:Het tweede seizoen van de Eredivisie Vrouwen krijgt opnieuw een bloedstollende apotheose. Na de winst van AZ en Willem dinsdag op respectievelijk FC Utrecht en sc Heerenveen, maken beide koplopers op de laatste speeldag in een rechtstreeks duel uit wie er kampioen van Nederland wordt.
Titelverdediger AZ en Willem II boekten dinsdagavond beide een 4-1 zege. De Alkmaarse vrouwen versloegen op eigen veld FC Utrecht, terwijl Willem II in Heerenveen duidelijk de sterkste was. Voor de Tilburgse vrouwen scoorden Kirsten van de Ven (foto), Dominique Vugts, Mauri van de Wetering en Niki de Cock.
In de derde wedstrijd van de avond speelden FC Twente en ADO Den Haag met 1-1 gelijk. De Haagse ploeg haakt door dat resultaat af in de strijd om de landstitel. Dat geldt niet voor AZ en Willem II. Beide clubs hebben 46 punten uit 23 duels. AZ beschikt wel over een beter doelsaldo: +23 om +16 en heeft daarmee in de onderlinge clash voldoende aan een gelijkspel.
Op donderdag 28 mei staat de laatste speelronde van de Eredivisie Vrouwen op het programma.
Hée, maar éen van de teams die nog CL kan mislopen, waar AZ van afhankelijk is is Bayern. Het zou me toch formidabel lijken als AZ gewoon ten koste van Bayern in pot 2 komt te staan (en Louis op zn neus kijkt)quote:Op donderdag 21 mei 2009 08:31 schreef xFriendx het volgende:
Hopende dat we nog wat aankopen kunnen doen en niet teveel kwijtraken, wil toch wel wat potten breken in die CL. AZ nog meer op de kaart zetten als het ff kan.
Interessante reacties:quote:AZ zit op de eerste rij voor FC Groningen-spits Marcus Berg. De nieuwbakken landskampioen is bereid veel geld neer te tellen voor de Zweed, zo meldt NOS Langs de Lijn.
Mogelijk bereiden de Alkmaarders zich voor op een vertrek van de topscorer van de Eredivisie, Mounir El Hamdaoui. De Marokkaan wordt al maanden in verband gebracht met andere clubs.
Berg heeft er bijna twee seizoenen opzitten in de Euroborg. De aanvaller kwam tot 56 competitieduels, waarin hij 32 keer het net liet bollen. Voor hij in Groningen belandde kwam hij in zijn vaderland uit voor IFK Göteborg.
Ook zondagmiddag deed de Zweeds international weer van zich spreken. In het play-offduel met FC Utrecht (4-0) trof hij twee keer doel.
quote:Niet voor meer dan 5 miljoen halen, anders zijn we genaaid, als je 15 miljoen wil neerleggen, doe dat dan voor Crespo,Krkic,Negredo,Dzeko,Vagner Love,Gudjonsson of Macheda. Alves en Berg zijn het niet waard, ik spuug op ze, ze moeten eerst smeken om bij AZ te spelen.
quote:Berg is een goede spits , scherp voor de goal en in een team zoals AZ zal hij meer doelpunten maken omdat wij aanvallend nog sterker zijn dat Fc Grun. Op deze manier zullen er voor zijn positie meer kansen worden gecreerd en zal hij nog trefzekerder zijn.
Ben beniewd wat hij moet gaan kosten, maarja met een vertrek van of mounier of moussa moet dit financieel te dekken zijn . Natuurlijk ook het vergroten van de begroting en de CL inkomsten is hij een goede voor ons!
quote:Marcus Berg is een echte topspits met inzet en kan bovendien slecht tegen zijn verlies!
Past derhalve perfect in het topsport klimaat van AZ gelijk zijn vriend Pontus Wernbloom...
Overigens is Ron Jans stevig geintresseerd in Brett Holman en Simon Poulsen en wie weet een win-win voordeel voor zowel FC Groningen en AZ!
quote:Het is momenteel een zaak van "eten of gegeten worden" in de Ned Eredivisie. In de VI nr 7 van 14 febr. 2007 (jawel ik heb hem nooit weggegooid omdat daar o.a. in stond dat AZ de beste club van Nederland moet worden) sprak Marcel Brands "als wij nog spelers willen aantrekken moeten we misschien ook eens bij de concurrenten kijken" Net als 020 altijd doet. Maar persoonlijk denk ik dat dit Berg verhaal 100% speculatief is. Er loopt genoeg talent bij AZ.
quote:Neeeeeeeeeeee! Veel te slecht voor AZ!!!!!! Als vervanger moeten ze Bojan Krkic van Barca huren!!
quote:Dat gaat een duur geintje worden als `t lukt worden we volgend jaar gewoon weer kampioen, maar hij kon vorig jaar ook al weg voor 15 miljoen dat word alleen maar duurder.
Klopt.quote:
quote:Neeeeeeeeeeee! Veel te slecht voor AZ!!!!!! Als vervanger moeten ze Bojan Krkic van Barca huren!!
Wilde terug naar Nederland.quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:56 schreef wallofdolls het volgende:
Maar Shota kwam op een gegeven moment ook. Weliswaar geen wereldspits, aboluut gezien, maar ik vind hem naar Nederlandse maatstaven toch van uitzonderlijke klasse. Zowel toen ie bij Ajax zat als toen ie bij AZ zat.
Naja, we zien het wel, van die naïeve berichten van die fans kunnen we beter zo veel mogelijk negeren, voor de échte aankopen zometeen tegen gaan vallen
Dat zijn van die voetbalzone reacties. Ik stel me daar altijd van die 14 jarige pubertjes bij voor die denken te weten hoe het allemaal werkt.quote:Op donderdag 21 mei 2009 23:37 schreef Kriegel het volgende:
[..]!!!
Wat een grootheidswaan bij sommigen.
Dat moet AZ niet willen, zich met zulke matige gelukzoekers inlaten.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 00:15 schreef Fortitudo het volgende:
kan az kaka niet huren van ac milan
quote:Prutser!!!!
Gewoon alexander pato halen van milan
En dan met name terug naar Ajax maar Blind vond hem te oudquote:
Zeg dan nietsquote:Op vrijdag 22 mei 2009 10:49 schreef VinnieJones het volgende:
Nu al op zoek naar aanvallers.
Dembele en Hamdaou zijn nog niet weg, en is niet zeker of ze wel vertrekken.
Daarnaast heb je Ari en Graziano Pelle nog.
Al betwijfel ik of de laatste wel tot speelminuten komt volgend seizoen.
Ik zeg Pelle weg doen naar een Lecce, Brescia whatever.
Proberen een van de twee te houden, liefst Dembele.
En koop een sterke grote spits met wat Europese ervaring. (type Vennegoor)
BTW. Bojan naar Alkmaar . please
quote:Mendes da Silva: "Je moét hier zijn"
Diep in de bossen van Hoenderloo zet een deel van het Nederlands elftal deze week koers richting de twee komende WK-kwalificatiewedstrijden. Een groepje van twaalf Eredivisie-spelers startte deze week aan een eerste trainingsstage.
Bondscoach Bert van Marwijk besloot de trainingsstages, waar er in totaal drie van plaatsvinden, in het leven te roepen om het gat tussen het einde van de Eredivisie en de kwalificatieduels te overbruggen. Zo werkte landskampioen AZ bijvoorbeeld zondag 10 mei zijn laatste wedstrijd af. Tussen het slot van de competitie en het duel met IJsland van 6 juni, gaapt een voetballoze periode van bijna vier weken.
In totaal begonnen drie spelers van de kersverse landskampioen donderdag aan de voorbereiding op de WK-duels. Stijn Schaars, Demy de Zeeuw en David Mendes da Silva maakten deel uit van een in totaal uit twaalf spelers bestaande groep, die volgende week zal worden aangevuld met de overige internationals. Hoewel hij maar een weekje van zijn vakantie heeft kunnen genieten, heeft Mendes da Silva geen enkel probleem met de ingelaste trainingen.
"Je hebt geen keuze", zegt de middenvelder tegen VoetbalPrimeur. "Als je erbij wilt zitten, moet je hier zijn." Daarmee doelt Mendes da Silva op de definitieve selectie die Van Marwijk eind volgende week bekend zal maken. De AZ-speler lijkt zich geen zorgen te hoeven maken, waar Van Marwijk zich liet ontvallen dat Mendes 'een zekerheidje' is voor de selectie die het in de eerste weken van juni opneemt tegen IJsland (uit) en Noordwegen (thuis).
Na drie weken feesten in Alkmaar, moest de knop na enkele vrije dagen weer even om bij de Rotterdammer. De komende weken staan weliswaar in het teken van Oranje, na de duels van het Nederlands elftal start de voorbereiding van AZ alweer. Vanaf komend seizoen krijgt de selectie in Alkmaar te maken met een nieuw gezicht: Ronald Koeman. De oud-trainer van onder meer Ajax en PSV volgt bij de landskampioen Louis van Gaal op. Een goed besluit, meent Mendes da Silva.
"Koeman heeft veel ervaring en spreekt bovendien Spaans. Ik denk dat AZ een goede keuze heeft gemaakt." In tegenstelling tot zijn collega's maakte Mendes da Silva Koeman wél al eens mee. Eind 2002 werd de middenvelder door zijn club Sparta verhuurd aan het Ajax van Koeman. Aan het half jaar waarin hij met de oefenmeester werkte, houdt hij niet bijster goede herinneringen over.
"Hij heeft me immers 'weggestuurd' bij Ajax", zegt Mendes da Silva, die zijn belofte niet in kon lossen bij de Amsterdammers, met een knipoog. "Maar ik heb in die periode lekker meegetraind. Nu is het een kwestie van nieuwe ronden, nieuwe kansen."
Mendes da Silva vond bijval van zijn ploeggenoot en AZ-aanvoerder Schaars. Ook de middenvelder werd door Bert van Marwijk uitgenodigd voor de trainingsstages van het Nederlands elftal. De aankomende WK-kwalificatiewedstrijden waren echter niet alleen het onderwerp van gesprek. Met name de aanstelling van Koeman en de toekomst van Schaars zelf, die nog altijd geen nieuw contract tekende in Alkmaar, hielden het aanwezige journaille bezig.
"Ik denk dat het een goede keuze van AZ is", reageert Schaars desgevraagd. De spelersgroep werd niet geraadpleegd door het bestuur van de Alkmaarse club. "Het bestuur heeft besloten en ik denk dat dat een logische keuze is. Koeman spreekt Spaans, heeft Champions League-ervaring en heeft prijzen gewonnen."
De aanstelling van Koeman betekent tevens dat zich in Alkmaar wellicht een 'nieuwe fase' aandient. Na Co Adriaans en Louis van Gaal, staat nu een 'resultaattrainer' voor de groep. "Op een gegeven moment kom je op een punt dat je niet meer wilt leren", doelt Schaars op de verandering van spijs in Alkmaar. "Misschien dat onder Koeman een nieuwe fase aanbreekt."
quote:El Hamdaoui blikvanger in Elftal van het Seizoen
22/05/2009 12:30
Met vier spelers én de coach is AZ hofleverancier van het VI.nl Eredivisie-elftal van het Seizoen. Mounir El Hamdaoui incasseerde de meeste stemmen van de liefst 72.645 bezoekers.
El Hamdaoui was de opvallendste speler in het kampioenselftal van AZ. De Marokkaanse schutter kroonde zich tot topscorer van de Eredivisie met 23 goals en leverde ook nog acht assists. Voor 53.566 bezoekers was dat reden de spits op te stellen in het Eredivisie-elftal van dit seizoen.
Met El Hamdaoui bemachtigden nog vier AZ'ers een uitverkiezing. Doelman Sergio Romero, middenvelders Demy de Zeeuw en Maarten Martens én coach Louis van Gaal. De trainer won het meest overtuigend, want geen enkele van de uitverkoren spelers liet de concurrentie zo ver achter zich als Van Gaal deed met Ron Jans en Mario Been.
FC Twente leverde drie spelers voor het elite-elftal. Ronnie Stam en Edson Braafheid zijn volgens de bezoekers van VI.nl de beste backs van de Eredivisie, Eljero Elia is de beste linksbuiten. Ajax (Thomas Vermaelen en Luis Suarez), FC Groningen (Andreas Granqvist) en PSV (Ibrahim Afellay) zorgden voor de overige vier spelers.
De meeste winnaars verdienden zeer overtuigend hun uitverkiezing. Slechts op één positie was het verschil tussen de nummer een en twee kleiner dan twaalfduizend stemmen. Afellay en Stijn Schaars hielden het lang spannend wie zich de beste centrale middenvelder mocht noemen. Uiteindelijk won de PSV'er het van de aanvoerder van AZ: 34.763 tegen 31.900.
Afellay is een van de twee spelers die voor het tweede seizoen op rij deel uitmaakt van het Eredivisie-Elftal van het Seizoen. Met hem hoorde Braafheid tot de beste voetballers van 2007/08.
Klik op afbeelding voor het Elftal van het Seizoen
quote:AZ krijgt Donk in de zomer weer terug
Geschreven op vrijdag, 22 mei om 15:07
Ryan Donk keert in de zomer terug naar Nederland. De verdediger van AZ, die dit seizoen op huurbasis voor West Bromwich Albion speelde, heeft de technische staf van The Baggies niet kunnen overtuigen. Op de officiële website laat West Bromwich weten dat het de optie tot koop niet zal lichten, wat betekent dat Donk terugkeert naar Alkmaar.
De 23-jarige Donk speelde dit seizoen vijftien competitiewedstrijden voor West Bromwich, dat vorig weekend degradeerde naar de Championship. In deze wedstrijden wist hij nooit een bijzondere indruk te maken. Coach Tony Mowbray heeft de clubleiding daarom laten weten dat hij Donk volgend seizoen niet meer nodig heeft.
Ook Sherjill MacDonald vertrekt bij de degradant, waardoor het aantal Nederlanders bij West Bromwich op twee komt. Verdedigers Gianni Zuiverloon en Shelton Martis hebben doorlopende contracten bij The Baggies en zullen dus enkel vertrekken wanneer er een club met een transfersom op de proppen komt. Zuiverloon zou in de belangstelling staan van enkele verenigingen, maar vooralsnog is er nog niets concreet.
Neeee.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:26 schreef Gatalin het volgende:
Ik denk dat Koeman hem eerst een kans gaat geven. Gaat hij weer de luie neger uithangen dan zal Koeman hem ook wel weg willen werken. Ligt er ook aan of de kabel weer in ere wordt hersteld. Ook Agustien en Waterman komen terug en over Koenders heb ik nog niets gehoord, maar vrees ik het ergste voor AZ.
Hij heeft wel potentie, bijvoorbeeld de thuiswedstrijd tegen Newcastle was geweldig. Maar je moet hem niet te veel vrijheid geven.
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 16:19 schreef FP128 het volgende:
Ik zeg dat AZ in het nieuwe seizoen onder Koeman een dramatisch jaar tegemoet gaat en hij voortijdig de handdoek in de ring werkt omdat...het Koeman is!
Het zou zomaar kunnen gebeuren hoor!quote:
Atletico moet 1 puntje pakken volgende week en AZ zit in pot 2!quote:Op zaterdag 23 mei 2009 20:52 schreef TheJanitor het volgende:
Vandaag even juichen voor Atletico Madrid en Valencia zodat AZ in pot 2 komt
quote:Boudewijn Zenden lijkt zijn carrière te gaan vervolgen bij AZ. De middenvelder heeft een aflopend contract bij Olympique Marseille en lijkt een transfer naar Alkmaar wel te zien zitten, zo weet Sky Sports.
Ook zijn oude werkgever PSV heeft serieuze belangstelling voor Zenden, maar wil niet verder gaan dan een verbintenis voor één seizoen. Omdat AZ een contract voor twee jaar heeft klaarliggen, prefereert de linkspoot een transfer naar Noord-Holland.
Bovendien speelt het ook mee dat Zenden volgend seizoen, mits hij terugkeert naar Nederland, het liefst Champions League wil spelen. AZ is door het kampioenschap zeker van deelname aan het kampioenenbal, terwijl PSV zal uitkomen in de Europa League.
quote:Breno is in beeld bij AZ en PSV. De Braziliaanse verdediger van FC Bayern München mag volgend seizoen verhuurd worden. Ook clubs uit de Bundesliga zouden interesse hebben.
"Mijn zaakwaarnemer zoekt naar een geschikte Bundesliga-club", zegt Breno in gesprek met TZ. "Maar een tweede optie is een verhuur aan een Nederlandse club. AZ en PSV hebben al gesprekken met mijn zaakwaarnemer gevoerd."
Breno geldt als groot talent, maar kwam sinds zijn overstap naar Beieren in 2007 nauwelijks in actie. In zijn debuutjaar kwam hij tot één competitiewedstrijd in de hoofdmacht, terwijl er hem deze jaargang slechts vier wedstrijden werden toebedeeld.
Breno stond in de basis toen Bayern werd afgedroogd.quote:Op maandag 25 mei 2009 16:51 schreef wallofdolls het volgende:
Dat hoofd. Zo`n gast die alle Messi's, Eto'o's en Ronaldo's met huid en haar opvreet
http://www.vi.nl/NieuwsIt(...)evoerdMetAZEnPSV.htm
Sowieso wel blij dat AZ er heel scherp op zit en dat ze krijgen wie ze willen krijgen en realistisch is. Bij Ajax zijn ze nu weer de halve zomer aan t tobben, terwijl AZ nu al de focus op de spelerstransfers kan leggen en de spelers op de trainer kan uitkiezenquote:Op maandag 25 mei 2009 16:54 schreef Fortitudo het volgende:
ben toch wel blij dat az koeman heeft gestrikt. anders was hij naar ajax gegaan wete ik wel bijna zeker.
Bron AZ.nlquote:Pellè en Luijckx mogen AZ verlaten
25 mei 2009
ALKMAAR- Na interne evaluatiegesprekken heeft AZ meerdere contractspelers duidelijkheid gegeven over hun toekomst. Van de huidige selectie mogen Graziano Pellè en Kees Luijckx definitief uitkijken naar een andere club. Gijs Luirink mag op huurbasis vertrekken.
Van de verhuurde spelers mogen Ryan Donk, Kemy Agustien, Boy Waterman, Milano Koenders en Simon Cziommer AZ definitief verlaten.
De afgelopen weken heeft AZ de spelers persoonlijk op de hoogte gebracht over hun situaties. De redenen zijn uiteenlopend, maar AZ kan geen van de spelers voldoende toekomstperspectief bieden.
Als ballenjongen? Of als waterdrager? Of als droogrek? Of om Ari z'n jas op te hangen aan het hoogste haakje? Want ik mag toch hopen dat je het niet over voetballende 'kwaliteiten' hebt...quote:Op maandag 25 mei 2009 17:32 schreef wallofdolls het volgende:
Pellè neeeee.
Ik zweer het. Die had zo goed van pas gekomen in de CL.
quote:De kans is groot dat AZ bij de loting voor de Champions League wordt ingedeeld in pot 2. Dat betekent dat AZ niet tegen Real Madrid zal spelen. De Spanjaarden presteerden recentelijk zo matig, dat Real niet langer bij de beste acht clubs uit Europa hoort.
Behalve Real ontloopt AZ de volgende tegenstanders: Olympique Lyon, Shaktar Donetsk, CSKA Moskou, Internazionale en FC Porto. Daarbij wordt er van uit gegaan dat zowel Lyon als Shaktar zich via de voorronde plaatst voor de groepsfase. Beide clubs hebben een beschermde status. Mochten deze clubs desondanks uitgeschakeld worden in de voorronde, dan zit AZ zeker in pot 2.
Er moet echter wel een voorbehoud worden gemaakt. Uit het kwalificatietoernooi, dat dit jaar anders is van opzet, kunnen nog clubs doorstromen met een beter gemiddelde dan AZ. Als alles tegenzit, kukelt AZ naar pot 3. Daarin zitten in ieder geval: Juventus, Glasgow Rangers, Olympique Marseille, Dinamo Kiev, Bordeaux en mogelijk Olympiakos Pireaus.
Bayern München, de nieuwe club van Louis van Gaal, zit in pot 1 en kan in beide gevallen dus als tegenstander uit de bus rollen.
AZ neemt op dit moment de 22ste plaats in op de clubranking van de UEFA met 64.825 punten. Deze ranking is gebaseerd op de resultaten behaald in de afgelopen vijf jaar. Het seizoen 2004/’05, waarin AZ de halve finale van de UEFA Cup haalde, telt dit jaar voor het laatst mee.
quote:De onderhandelingen tussen AZ en aanvoerder Stijn Schaars worden deze week voortgezet. De inzet van het gesprek vormt het openbreken van het contract van de middenvelder dat afloopt in 2010.
“We gaan het gesprek in met de intentie eruit te komen,” aldus Marcel Brands, directeur technische zaken AZ. Eerder kwamen de partijen al dicht tot elkaar, maar het vertrek van trainer Louis van Gaal naar Bayern München en de keuze van de nieuwe trainer zorgde voor enig oponthoud.
Toen Van Gaal duidelijk maakte dat er geen spelers van AZ zouden meeverhuizen naar Bayern, namen beide partijen weer contact met elkaar op. “Maar Bayern heeft nooit serieus gespeeld,” aldus Schaars’ zaakwaarnemer Karel Jansen van Sport-Promotion. “Wel wilden we even afwachten wie AZ als nieuwe trainer zou aanstellen, dat is natuurlijk vrij essentieel. Nu gaan we het gesprek weer aan met als uitgangspunt een nieuw, meerjarig contract.”
Hij heeft in ieder geval een flinke body om in de strijd te gooien als de toch wat kleine(re) Ari het niet kan bolwerken.quote:Op maandag 25 mei 2009 17:38 schreef wallofdolls het volgende:
Nou ja, daar zijn de meningen over verdeeld. Ik vind t nog steeds n goed aanspeelpunt die naast een goede spits hoort om de bal in de aanval te houden. Dat ie er toe gedwongen wordt meer te scoren heeft er toe geleid dat ie op een knullige manier op doel gaat schieten ja.
Au!quote:'Als ik het in Nederland goed doe, hoop ik op den duur Zlatan Ibrahimovic en Marco van Basten te kunnen volgen naar een grote club in Italië', aldus Pellè op de website van AZ. 'Ook zij hebben, net als andere grote spitsen, hun basis in Nederland liggen. Daar spiegel ik me graag aan.'
Ben ik met je eens, ik had liever Pelle gehouden. De Moun presteerde beduidend beter met Pelle dan met egotripper Ari.quote:Op maandag 25 mei 2009 18:47 schreef Fortitudo het volgende:
wmb mag ari ook oprotten, ik vind hem nog wel slechter dan pelle
Als je niets meer van van Gaal aanneemt en het zelf beter denkt te kunnen ben je niet helemaal goed bezig met je sport. Van Koeman gaat hij dan zeker niets aannemen.quote:Op maandag 25 mei 2009 19:05 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik vind dat ze Donk te snel hebben opgegeven, hij heeft echt veel potentie. En wat een stijl.²
Ja, wij zijn er blij mee. Hij is de best haalbare.quote:Op maandag 25 mei 2009 19:17 schreef DeVinger het volgende:
Zijn jullie eigenlijk blij met Koeman?
Heeft hij altijd al gehad toch. Bovendien bepaald hij met de technische staf nu al wie er weg moet terwijl Koeman ze nooit heeft meegemaakt.quote:Op maandag 25 mei 2009 19:22 schreef DeVinger het volgende:
Krijgt Brands nu meer te zeggen over het transferbeleid?
Lol, jullie zitten nog steeds met een pauperbestuur/pauperorganisatie.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 18:20 schreef Doopy-X- het volgende:
lol, jullie zitten nou met Koeman en wij hebben Jol!
Leg eens uit? Dat was misschien zo maar het is nu een stuk beter.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 18:48 schreef Genius-F het volgende:
[..]
Lol, jullie zitten nog steeds met een pauperbestuur/pauperorganisatie.
Als ik daar behoefte aan zou hebben bezocht ik het ajax topic wel.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 18:49 schreef navigator het volgende:
[..]
Leg eens uit? Dat was misschien zo maar het is nu een stuk beter.
Dat is onzin, als je Ajax een beetje gevolgd zou hebben dan had je dat geweten.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 18:48 schreef Genius-F het volgende:
[..]
Lol, jullie zitten nog steeds met een pauperbestuur/pauperorganisatie.
quote:Op dinsdag 26 mei 2009 18:20 schreef Doopy-X- het volgende:
lol, jullie zitten nou met Koeman en wij hebben Jol!
Ik vond het een leuk en treffend rijmpjequote:Op dinsdag 26 mei 2009 18:58 schreef Prosac het volgende:
[..]
Doopy, als je écht niks zinnigs kunt zeggen buiten het Ajax topic, blijf dan in het Ajax topic aub.
quote:Shota Arveladze blijft bij AZ Van onze Telesportredactie
ALKMAAR - Shota Arveladze heeft besloten zijn contract bij AZ uit te dienen. ajax polste de assistent-trainer, die daardoor aan het twijfelen sloeg. Na een telefonisch gesprek met Ronald Koeman, de opvolger van Louis van Gaal bij AZ, besloot de Georgiër om zijn nog één jaar doorlopende verbintenis na te komen bij de landskampioen uit Alkmaar.
quote:Brands: 'Geruchten Dembélé en Zenden onzin'
Marcel Brands, directeur technische zaken AZ, ontkent tegen Sportweek met kracht dat Moussa Dembélé dicht bij een overeenkomst met Fiorentina zou zijn. Diverse media meldden dat de aanvaller al rond zou zijn met de club uit de Serie A. “Ik had het ook gelezen, dus ik heb meteen contact opgenomen met zijn zaakwaarnemer Patrick Vervoort. Maar die bezwoer me dat het allemaal uit de lucht gegrepen was. Ook zijn we niet bezig met Boudewijn Zenden. We hebben niemand nodig voor de linkerkant. We streven ernaar deze selectie intact te houden. Alleen als topclubs forse bedragen gaan bieden, wordt het een ander verhaal. Dan kun je spelers moeilijk tegenhouden.”
quote:AZ geinteresseerd in Strootman
De spectaculaire doorbraak van Kevin Strootman bij Sparta heeft een hausse aan interesse opgeleverd. Landskampioen AZ heeft de belangstelling voor de linkermiddenvelder officieel bij de Rotterdammers kenbaar gemaakt.
Met Ron Jans van FC Groningen heeft Strootman zelf al een gesprek gehad, terwijl FC Utrecht en FC Twente zijn zaakwaarnemer hebben laten weten de jeugdinternational als versterking te zien. De Rotterdammer speelde zich in het voorbije seizoen in de basis van Sparta en tekende als beloning een tot 2012 lopend contract. In de verbintenis zijn geen prijsafspraken betreffende een transfer opgenomen.
Dat zou gewoon wéér een hele goeie aankoop zijn. Ik snap niet waarom de rest van Nederland dit niet wilt zien of zoquote:
Daar zou je best eens gelijk in kunnen hebbenquote:Op donderdag 28 mei 2009 09:14 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Groningen heeft de vraagprijs gehoord en kiezen alsnog voor Lev.
prima, nemen jullie die Lev maar. Nemen wij strootman.quote:Op donderdag 28 mei 2009 09:14 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Groningen heeft de vraagprijs gehoord en kiezen alsnog voor Lev.
quote:Op donderdag 28 mei 2009 09:48 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
Levchenko vind ik een eikel, maar misschien komt het omdat Victoria Koblenko ook een ex van me is....
quote:Op donderdag 28 mei 2009 11:05 schreef Madhouse11 het volgende:
Hopelijk heeft Koeman wat hengeltjes uitgegooid gisteren bij Barca. Misschien kunnen we wat spelers huren.
Die roomwitte borsten.... hmmmmmmquote:
Toch jammer dat er gewon géen ervaren aankopen worden gedaan. Dat lijkt me echt nodig nu.quote:
het is altijd hetzelfde rijtje clubs die dit soort talenten strikt lijkt wel. az, groningen, twente, heerenveen (en utrecht).quote:Op donderdag 28 mei 2009 09:11 schreef denthemen het volgende:
[..]
Dat zou gewoon wéér een hele goeie aankoop zijn. Ik snap niet waarom de rest van Nederland dit niet wilt zien of zo
Logisch ook.quote:Op donderdag 28 mei 2009 23:57 schreef Fortitudo het volgende:
[..]
het is altijd hetzelfde rijtje clubs die dit soort talenten strikt lijkt wel. az, groningen, twente, heerenveen (en utrecht).
welke druk hebben de topclubs dan die ze uitoefenen momenteel?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 01:01 schreef sjimz het volgende:
[..]
Logisch ook.
Een stap hogerop en niet gelijk de druk van een topclub.
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 09:32 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
welke druk hebben de topclubs dan die ze uitoefenen momenteel?
De subtoppers spelen CL. Iets waar psv/ajax/feyenoord niet mee te maken hebben.
Ik denk dat er meer druk is bij een AZ en een Twente.
wat denk je nou zelf, op zo'n reactie kan je op je vingers natellen dat er zoiets komt.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 09:35 schreef navigator het volgende:
[..]
![]()
![]()
Kom op nou toch, ik had beter van jou verwacht.
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 09:49 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
wat denk je nou zelf, op zo'n reactie kan je op je vingers natellen dat er zoiets komt.
Das een inkoppertje natuurlijk
msn quote:quote:Op donderdag 28 mei 2009 11:05 schreef Madhouse11 het volgende:
Hopelijk heeft Koeman wat hengeltjes uitgegooid gisteren bij Barca. Misschien kunnen we wat spelers huren.
quote:zegt:
gehoord van de geruchten dat Koeman zijn netwerk bij Barca gaat gebruiken om Krkic te huren?
Nou nou, nu moet je niet overdrijven he. Bij Ajax zijn ze nu alweer in de waan dat ze dik kampioen gaan worden, dat brengt n druk mee hoorquote:Op vrijdag 29 mei 2009 09:32 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
welke druk hebben de topclubs dan die ze uitoefenen momenteel?
De subtoppers spelen CL. Iets waar psv/ajax/feyenoord niet mee te maken hebben.
Ik denk dat er meer druk is bij een AZ en een Twente.
Oh ok, niet gezien.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 10:11 schreef sjimz het volgende:
[..]
M0NTANA had het ook al gemeld in het geruchten topic en M0NTANA is betrouwbaar te noemen.
Ik ben serieus, anders had ik een andere PI gebruikt.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 10:19 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Oh ok, niet gezien.
Ik zie ook zo snel niet of je nou sarcastisch bent of serieus
quote:Op donderdag 28 mei 2009 22:13 schreef fuckbuddy het volgende:
Mooi dat de bitches ook kampioen zijn geworden, Stereotomy zal Jessica wel zijn persoonlijke felicitaties willen geven.
Die Messi lijkt mij wel watquote:Op donderdag 28 mei 2009 11:05 schreef Madhouse11 het volgende:
Ja, maar die zijn alleen voor AZ-supporters te bezichtigen.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 01:12 schreef Doopy-X- het volgende:
Zijn er beelden uit de kleedkamer waar ze met zijn allen zonder shirtje in het bubbelbad zitten na het behalen van de schaal?
hehe iddquote:Op zaterdag 30 mei 2009 12:30 schreef I.R.Baboon het volgende:
Lijkt me heerlijk, net zo lang in het AZ-topic lurken tot je weer iets kansloos 'gevats' kan zeggen..
Ik heb Jessica en Claudia gisteren aangeraakt, hoe jaloers ben je?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 23:31 schreef Stereotomy het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Om nom nom nom
En rechts daarachter het toetje![]()
quote:Straks een middenveld met Schaars, Martens en Molhoek.
Daar kun je toch niet mee strijden voor het kampioensschap en mee Europa in?
Ah joh, van navigator zijn we wel gewend dat ie niet met zn frustraties van het 5 jaar titelloos zijn om kan gaanquote:
Geniaal is dat altijd, die oude topics doorlezen, is ook een topic over in Voetbal, het compleet misgeslagen topic ofzoquote:Op zaterdag 30 mei 2009 16:49 schreef wallofdolls het volgende:
Haha, grappig, ik zat een beetje de fanpage door te lezen, en toen kwam dit als reactie bij de aankoop van Martens als vervanger voor Perez:
[..]
Wat betreft Molhoek had je gelijk.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 16:49 schreef wallofdolls het volgende:
Haha, grappig, ik zat een beetje de fanpage door te lezen, en toen kwam dit als reactie bij de aankoop van Martens als vervanger voor Perez:
[..]
Ik vond Molhoek in het begin niet super, maar hij ontwikkelde zich behoorlijk goed. Speelde in de voorbereiding van vorig seizoen zelfs zeer sterk. Jammer dat Van Gaal hem zo nodig kwijt moest totdat bleek dat Schaars toch weer een terugslag had, alleen was Molhoek toen al rond met NAC. Hij had ons vorig jaar een hoop narigheid kunnen schelen denk ik...quote:
Die mogen bij mij ook wel een biertje halenquote:Op vrijdag 29 mei 2009 23:31 schreef Stereotomy het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Om nom nom nom
En rechts daarachter het toetje![]()
houden we het netjes daar achter de pc?!quote:
Is er een livestream? Zit in EIndhoven.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 21:42 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Ze zijn vanavond weer in het Alkmaarse uitgaansleven aanwezig, dus doe je ding!
Haha, dan sta je daar tussen als AZ zijnde.quote:Pot 2
Olympique Lyon
Internazionale
Real Madrid
Shakhtar Donetsk
CSKA Moscow
FC Porto
Sporting CP Lisbon
AZ Alkmaar
Hier ontloopt AZ al een paar zware tegenstanders , je wil denk ik niet weten wat er in pot 1 zit al zal daar toch een ploeg van naar Alkmaar komenquote:Op zondag 31 mei 2009 00:59 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Haha, dan sta je daar tussen als AZ zijnde.
Loten we iig sportingniet.
Nou ja dan kan je er van uitgaan dat dat ehquote:Op zondag 31 mei 2009 09:23 schreef vitessezuid113 het volgende:
[..]
Hier ontloopt AZ al een paar zware tegenstanders , je wil denk ik niet weten wat er in pot 1 zit al zal daar toch een ploeg van naar Alkmaar komen
Maar Olympique Lyon moet zich ook eerst door de voorronde zien te worstelen.quote:Op zondag 31 mei 2009 01:02 schreef Gatalin het volgende:
OL en Inter zouden we eventueel nog kunnen treffen, mochten Milan en Arsenal het hoofdtoernooi niet halen.
Natuurlijk ligt het ook aan de loting, maar Europees overwinteren zou wel mogelijk moeten zijn.
Gewoon het aantal punten dat je per duel haalt.quote:Op zondag 31 mei 2009 10:17 schreef wallofdolls het volgende:
Weet iemand trouwens hoe die coefficienten berekend worden? Ik meen dat het per gewonnen wedstrijd gaat, want als je in de ranking van 2004/2005 kijkt staat AZ dus boven de finalisten van dat jaar. Maar hoe gaat het dan precies
quote:Op zondag 31 mei 2009 10:17 schreef wallofdolls het volgende:
Weet iemand trouwens hoe die coefficienten berekend worden? Ik meen dat het per gewonnen wedstrijd gaat, want als je in de ranking van 2004/2005 kijkt staat AZ dus boven de finalisten van dat jaar. Maar hoe gaat het dan precies
quote:Clubcoëfficiënt
De clubcoëfficiënt wordt bepaald door de prestatie van een bepaalde club in Europees voetbal over de laatste vijf seizoenen en door de competitiecoëfficiënt. De clubcoëfficiënt is 0,33 x competitiecoëfficiënt + de door de club behaalde punten. Deze door de club behaalde punten zonder de in de voorronde behaalde punten. Deze ranglijst wordt door de UEFA gebruikt voor loting van de UEFA Cup en de Champions League.
Klopt niet helemaal als ik Wikipediaquote:This coefficient is determined by the results of the clubs of the leagues in UEFA Champions League and Europa League games over the past five seasons. The number of points awarded each season (two for each win by a club from that league, one for a draw) is divided by the number of teams that participated for that nation in that season. This number is then rounded to three decimal places (e.g. 2 2/3 will be rounded to 2.667).
For the league coefficient the season's league coefficients for the last five seasons must be added up. In the preliminary rounds of both the Champions League and Europa League, the awarded points are halved. Bonus points are allocated for:
* Qualifying for the Champions League group phase and Europa League round of 16. (4 bonus points)
* Reaching the second round of the Champions League.
* Reaching the quarter, semi and final of both Champions League and Europa League.
Dus dat niet winnen van groepswedstrijden als je al geplaatst bent is in principe hele dikke bullshitquote:UEFA Points
The basis of these rankings are the UEFA points which are awarded to football clubs representing a member country of UEFA as following:
* In qualifying rounds:
o 1 point for a win
o 0,5 points for a draw
* Starting with the Group Stage of the UEFA Champions League and the First Round of the UEFA Cup:
o 2 points for a win
o 1 point for a draw
* Bonus points:
o 3 points for entering the Group Stage of the UEFA Champions League
o 1 point for reaching the quarter final, the semi final and the final of a European competition.
We wonnen wel van Inter met een oefenpotje, 4-2 zo uit m'n hoofd. Was er wel bij maar het bier wist wel eens wat herinneringen.quote:Op zondag 31 mei 2009 10:12 schreef wallofdolls het volgende:
Dus het kan nog veel gunstiger. 4 topteams waarvan er in een ui-terst hypothetisch geval nog wel eens eentje uit kan vallen
edit:
Naja, laat maar. Ik kan zo gauw even niet bedenken waarom we blijer zouden zijn met Inter dan AC en met Lyon dan Arsenal![]()
Ja toen hadden ze er ook echt zin inquote:Op zondag 31 mei 2009 12:30 schreef xFriendx het volgende:
[..]
We wonnen wel van Inter met een oefenpotje, 4-2 zo uit m'n hoofd. Was er wel bij maar het bier wist wel eens wat herinneringen.
ow niet, jij had adriano nog aan de lijn zeker na die pot?quote:Op zondag 31 mei 2009 14:00 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ja toen hadden ze er ook echt zin in
Mét Pellè volgens mijquote:Op zondag 31 mei 2009 14:00 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ja toen hadden ze er ook echt zin in
Ja, klopt, dat maakte de rest van dat seizoen nog bizarder. Ik bedoel, eerst in de voorbereiding Inter nog wegspelen en vervolgens met moeite 11e worden.quote:Op zondag 31 mei 2009 12:30 schreef xFriendx het volgende:
[..]
We wonnen wel van Inter met een oefenpotje, 4-2 zo uit m'n hoofd. Was er wel bij maar het bier wist wel eens wat herinneringen.
Ik heb de wedstrijd wel gezien en Inter had duidelijk weinig zin, totdat ze op achterstand kwamen. Neemt niet weg dat AZ toen een berepot speelde en ik heel veel zin in het seizoen had. Bleek dat even tegen te vallen...quote:Op zondag 31 mei 2009 14:44 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
ow niet, jij had adriano nog aan de lijn zeker na die pot?
Zucht.... Als je wint als AZ dan was de tegenstander ruk.
Heb je die pot wel gezien? Of baseer je dit op de uitslag?
Ervoor.quote:Op zondag 31 mei 2009 15:07 schreef wallofdolls het volgende:
Was dat voor of nádat De Zeeuw zn vriendin door een grote neger volgeblaft was?
Die Koenderskloon met een kutje?quote:Op zondag 31 mei 2009 18:11 schreef Genius-F het volgende:
Chriz2k heeft een AZ vrouwtje geregeld gister![]()
^^quote:Op zondag 31 mei 2009 18:11 schreef Genius-F het volgende:
wat versta jij onder "regelen"?quote:Op zondag 31 mei 2009 18:11 schreef Genius-F het volgende:
quote:Op zondag 31 mei 2009 18:47 schreef Chriz2k het volgende:
.
Ik dacht gisteren, als de nerd die ik ben, nog aan je, Stereotomy. Ik was met Jessica Fishlock aan het praten toen er opeens een ander vrouwtje aan kwam rennen die haar borsten in het gezicht van Jessica duwde! Een foto maken leek me alleen niet gepast
.
Sorry, dat bewaar ik altijd voor de 2e date.quote:Op zondag 31 mei 2009 18:50 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
wat versta jij onder "regelen"?
Das bij mij full throtle aan de bak en met haar gestolen string naar huis sneaken en die voor een kist bier met Stereotomy ruilen...
Ok ok, ik miste een T maar dat komt door DE bierquote:
Ik vond het gewoon een mooie uitspraakquote:Op zondag 31 mei 2009 19:25 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
Ok ok, ik miste een T maar dat komt door DE bier
amen, komen jullie nog naar de oefenwedstrijd in belgie?quote:Op zondag 31 mei 2009 20:01 schreef Genius-F het volgende:
[..]
Ik vond het gewoon een mooie uitspraak
midas touch..... Google die maar.quote:Op zondag 31 mei 2009 20:43 schreef Fortitudo het volgende:
chrisz2k wie heb je dan geregeld?
en wat heb je daaronder verstaan?
Die Claudia, beetje gezoend en gedanst enzo.quote:Op zondag 31 mei 2009 20:43 schreef Fortitudo het volgende:
chrisz2k wie heb je dan geregeld?
en wat heb je daaronder verstaan?
Geen idee, blond vrouwtje, volgens mij ook van AZ.quote:Op zondag 31 mei 2009 20:43 schreef xFriendx het volgende:
Wie was dat vrouwtje die graag haar prammen in andersmans snufferd gooit?
Ik zit er wel sterk over te denken alleen is die dag ook m'n pa jarig. Gelukkig houdt hij niet zo van verjaardagen vieren, dus misschien dat we samen richting Brugge afreizen.quote:Op zondag 31 mei 2009 20:40 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
amen, komen jullie nog naar de oefenwedstrijd in belgie?
Doen we een biertje en eventueel een bbq bij mij en dan door.
Echt?quote:Op zondag 31 mei 2009 21:23 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Die Claudia, beetje gezoend en gedanst enzo.
quote:Voormalig AZ-doelman blundert in Noorse competitie
03/06/2009 09:54
Beau Molenaar is in Noorwegen even de schlemiel. De voormalig AZ- en FC Omniworld-doelman ging in de thuiswedstrijd van Skeid Oslo tegen Løv-Ham (1-2) ernstig in de fout.
Bij een 1-1 stand vlagde een van de assistent-scheidsrechters voor buitenspel en Molenaar dacht dat hij een vrije trap kreeg. In het Noors werd echter geroepen dat er doorgespeeld moest worden.
Molenaar maakte zich op voor een vrije trap en zag Arve Walde van Løv-Ham op zich afkomen. De Skeid-doelman greep niet in en zag Walde de 1-2 maken. Tot zijn verbazing bleek het te gaan om een rechtsgeldige treffer, aangezien er niet gefloten was.
'Ik vind het uiteraard niet grappig', was de reactie van Molenaar. 'Want het kost ons een punt. Ik heb de beelden nu al zo vaak gezien en het blijft er stom uitzien. Mijn teamgenoten riepen nog dat het voordeel was, maar mijn Noors is nog niet zo goed.'
quote:AZ vindt Sparta's vraagprijs voor Strootman te gortig
03/06/2009 10:32
Kevin Strootman verhuist naar alle waarschijnlijkheid niet naar AZ. Marcel Brands, directeur voetbalzaken van AZ, vindt de vraagprijs van Sparta voor de middenvelder te hoog.
'We hebben onze interesse bij Sparta kenbaar gemaakt', aldus Brands tegen Voetbal International. 'Maar al vrij snel kregen we bedragen te horen die voor ons onbetaalbaar zijn. Dan houdt het voor ons op.'
Strootman is afkomstig uit de jeugdopleiding van Sparta. Op 15 februari 2008 debuteerde hij in de uitwedstrijd tegen Ajax in de Eredivisie om zich het seizoen erop te ontwikkelen tot een vaste waarde in de hoofdmacht van de Kasteel-club.
quote:'Als ik Koeman was, zou ik het op een vreten zetten'
02/06/2009 11:00
Een paar weken geleden zei René van der Gijp in het tv-programma Voetbal International iets opvallends. Hij vond Ronald Koeman te dik voor AZ. Er moesten eerst wat kilootjes af, want zoals Ronald er nu bij liep, dat kon niet. Van der Gijp legde het uit. 'Als je van je spelers eist dat ze een perfect afgetraind lichaam hebben, dan kan je zelf niet met een dikke pens in de rondte gaan lopen.' Hans Kraay junior vond dat Louis van Gaal eigenlijk óók te dik was.
Ze ontroerden me, die twee oud-voetballers daar aan tafel. Ze hadden het natuurlijk over zichzelf. Als er íémand weet wat fnuikend is voor een carrière in de voetballerij, dan is het René van der Gijp wel. Heel grappig, op een brommer naar de training komen en dan ballen afwerken op doel met een helmpje op je hoofd en inderdaad, bijzonder anekdotisch leuk, een bitterbal op de rug van Erik Gerets' vrouw gooien, maar nu merkt hij pas het effect.
Oud-maatje Mario Been staat tonnen te verdienen in De Kuip en wordt serieus genomen. Hij zit naast Hans Kraay junior te blèren dat iets 'Hi-La-Risch' was. Als René het over het buikje van Koeman heeft, zegt hij dat eigenlijk tegen zichzelf. Als je wilt dat mensen serieus naar je luisteren, helpt het niet bekend te staan als de man die schreeuwend op een fiets een Chinees restaurant binnenreed en met een voetbal onder de arm twee porties Pang Shit bestelde.
Ook Hans Kraay junior deed aan verkapte zelfanalyse. Van Gaal iets te dik. Hij iets te golvend haar. Het zal de kift zijn. Kraay junior, goed in shape, acteert al jaren een presentator en sinds kort een succestrainer. Hij trekt precies de goede koppen, leunt op de goede momenten naar voren als hij serieus genomen wil worden, maar het is blijkbaar niet genoeg. Zelfs mensen met rare neuzen en dikke buiken laten hem moeiteloos verschrompelen tot een rommelaar in de marge. Hans Kraay junior is een coach zoals ik hem zou casten voor een fijne nieuwe Nederlandse jeugdfilm over voetbal.
Maar toch... Van der Gijps opmerking blijft wel hangen. Is Koeman te dik voor AZ? Die discussie is al eerder gevoerd. Martin Jol werd indertijd door Jorien van den Herik als te dik en te ongeschoren aan de kant geschoven. Zo iemand kon nooit trainer van Feyenoord worden. Niet veel later stond, na het schrikbewind van fulltime dressboy Ruud Gullit, Erwin Koeman voor de groep.
Iemand die zijn clubkostuum het liefst omgekeerd draagt. Een man die zich thuis scheert met een oude schelp en nog steeds de onderbroek draagt die hij aanhad tijdens de wedstrijd KV Mechelen-Ajax. Ik denk dat een trainer juist dik moet zijn. Kortademig zelfs. Dat maakt indruk. Je selectie dertig keer in de week een bosloop laten doen en zelf, wachtend op een wipkip aan het eind van de route, een broodje worst naar binnen werken. Dat zou ik doen. Ze keihard het verschil laten voelen.
In de literaire wereld begrijpen ze dat heel goed. Ik heb beroepsschrijfster en -drinker Connie Palmen tijdens een lezing tergend langzaam een sigaret zien opsteken. Kijken wie er iets van ging zeggen. Ongenaakbaar gedrag, dat lijkt me alleen maar goed als je trainer bent. Jongens als René van der Gijp en Gertjan Verbeek gaan uit van het verkeerde idee. Verbeek wil nog steeds na iedere looptraining met beide armen juichend boven het hoofd als eerste binnenkomen. Fout. Een trainer die vanuit de kantine met een broodje bal in zijn hand de spelers met een draaiende beweging van zijn arm duidelijk maakt dat ze nog zes rondjes kunnen lopen, die dwingt pas respect af.
Ik geloof helemaal niet in passend uiterlijk en een passende muzieksmaak om bij een topclub te kunnen werken. Voor Ajax kan het momenteel niet verloederd genoeg zijn. In godsnaam niet iemand met een kostuum. Ajax heeft behoefte aan een slecht geklede, uit zijn bek stinkende, zwalkende en ruftende trainer. Maarten van Rossem, ga je maar warmlopen. Qua kleding graag een type Dr. Fadrhonc of Otto Rehhagel, mannen in te strakke trainingspakjes uit de jaren zestig.
Broeken waarin je van kilometers afstand kunt zien of ze links- of rechtsdragend zijn. Ajax heeft juist iemand nodig die zijn 65 kilo varkensbuik op een wagentje voor zich uit rijdt. Iemand voor wie ze doodsbang zijn. Ik wil bij Ajax een trainer die zich niet scheert. Dat wil ik zien, de verwende Urby Emanuelson naast een trainer met stukken ei in zijn baard. Een trainer die Sjaak Swart niet herkent en hem vraagt of hij even de kleedkamers wil schoonmaken.
Er wordt te hysterisch gedaan over trainers. Ze vertellen ook te veel. Dingen die je helemaal niet wilt weten. Ron Jans doet zich al jaren voor als de eenvoudige, getapte jongen, maar vindt het helemaal niet raar als er één keer per jaar een journalist over de vloer komt die hij dan uitlegt wat goede muziek is. Ron houdt namelijk van Muziek Met Ruige Gitaren en vindt zichzelf daarom, in de voetbalwereld, best een gekkie. Ron voelt zichzelf een beetje anders, omdat hij boeken met heel veel letters leest en niet naar Marco Borsato luistert.
Zoiets kan je ook in de weg gaan zitten. Frank Rijkaard, die ooit, een jaar of 25 geleden, in Paradiso werd gesignaleerd bij een concert van REM, moet daar nu nog steeds vragen over beantwoorden. Een voetballende neger die van gitaarmuziek houdt, het is blijkbaar ongehoord in de voetbalwereld.
Als ik Koeman was, zou ik het op een vreten zetten. Een kilootje of twintig aankomen. Niet meer naar de kapper. Elastiekje in het haar en lekker op de motor naar de training. Alleen trainers die helemaal niets meer hoeven te doen, behalve aanwezig zijn, zoals Josep Guardiola van Barcelona, kunnen het zich veroorloven eruit te zien als een Italiaanse loverboy.
Koeman, die aan het begin van het volgende seizoen zó'n dikke kop heeft dat hij de Johan Cruijff Schaal niet langs zijn oren kan tillen, daar verheug ik me op. En René van der Gijp die dat dan weer 'Hi-La-Risch' vindt.
Nico Dijkshoorn
quote:AZ knapt af op vraagprijs Strootman
De onderhandelingen van AZ over Kevin Strootman lijken af te ketsen. De Alkmaarders zijn teruggedeinsd van het prijskaartje wat Sparta om de nek van de middenvelder heeft gehangen.
"We hebben onze interesse bij Sparta kenbaar gemaakt", zegt technisch directeur van AZ Marcel Brands tegen Voetbal International. "Maar al vrij snel kregen we bedragen te horen die voor ons onbetaalbaar zijn. Dan houdt het voor ons op."
Strootman, die afgelopen seizoen zijn contract tot medio 2012 verlengde, gaf eerder te kennen een overstap naar AZ wel te zien zitten. Ook FC Groningen, FC Utrecht en FC Twente hebben hun interesse bij zijn zaakwaarnemer kenbaar gemaakt.
Ik had hem al in de preview staan en pakte een beller op, vandaar de time-out.....quote:Op woensdag 3 juni 2009 11:20 schreef BigKahuna het volgende:
[..]
Als je nou eens heel even 2 posts boven je kijkt voordatj e iets neerzet.
Sinouh sinouh, jalalalalalala Sinouh Sinouhquote:Sinouh moet alweer weg bij HSV
Uitgegeven: 3 juni 2009 18:36
Laatst gewijzigd: 3 juni 2009 18:36
HAMBURG - Khalid Sinouh moet op zoek naar een nieuwe club. De voormalige doelman van onder meer RKC Waalwijk en AZ krijgt geen nieuw contract aangeboden bij Hamburger SV.
De Marokkaanse sluitpost werd begin dit jaar door de toenmalige HSV-trainer Martin Jol naar Duitsland gehaald.
Sinouh (34) maakte in een half jaar geen speelminuten in het eerste elftal van HSV. De club uit Hamburg, die na het vertrek van Jol naar Ajax nog op zoek is naar een nieuwe trainer, neemt ook afscheid van de huurlingen Albert Streit, Michael Gravgaard en Marcel Ndjeng.
Das een topperquote:Praatgrage hoopt op contract bij AZ
DEN HAAG/GOUDA - Hij hoeft naar eigen zeggen nog maar een keuring te doorstaan en dan staat niets een profcontract bij voetbalclub en landskampioen AZ uit Alkmaar nog in de weg.
?,,Ik ben ambitieus,’’ verklaarde de 21-jarige H. B. uit Gouda gisteren voor de Haagse rechtbank.
Dat hij ook graag aan het woord is, ondervond de politierechter al snel. De man was de zittingszaal nog maar net binnen toen hij al het woord nam. ,,Ik weet niet waar dit allemaal over gaat.’’
Niet over voetbal, wat het Openbaar Ministerie betreft. Voor het OM is de Gouwenaar, die dit jaar enkele maanden in een psychiatrisch ziekenhuis doorbracht, geen onbekende. De Gouwenaar stond terecht voor het jarenlang stelselmatig mishandelen van zijn moeder. Zo zou hij haar op kerstavond met een bord tegen het hoofd hebben geslagen en haar meermalen met de dood hebben bedreigd. Door gebrek aan bewijs werd B. hiervan vrijgesproken. Alleen het jarenlang bedreigen van zijn moeder, waarbij hij soms flink door het lint ging, is hem juridisch aan te rekenen, mede dankzij een verklaring van zijn zus. Dat leverde hem een voorwaardelijke werkstraf van 60 uur op.
,,De verhouding met mijn ouders is al jaren slecht. Er is zoveel gebeurd, maar ik heb mijn moeder nooit mishandeld. Ik zou haar het liefst hier bij me hebben. Ik ben wel eens bedreigend overgekomen, maar dat heeft ze me vergeven. Mijn moeder heeft de afgelopen maanden ook al enkele aangiften ingetrokken. Helaas is de harmonie bij ons thuis ver te zoeken. We zijn vervreemd van elkaar. Mijn ouders hebben nooit een arm om me heen geslagen. Mijn broer is schizofreen en die heeft mij ook gek gemaakt. In de buurt ben ik aan de schandpaal genageld. Ik heb thuis niets meer te zoeken.’’ Dat gevoel is wederzijds. De familie wil de Gouwenaar uit huis hebben.
Carvalho op huurbasis naar AZ aangezien hij ontevreden is over zijn rol bij Chelseaquote:Chelsea's jeugdscout Piet de Visser (oud-trainer AZ, red.) is het laatste jaar onder meer bezig geweest om samenwerking met andere clubs te onderzoeken. 'Sinds een jaar moet ik van Abramovitsj vooral kijken naar supertalenten', zegt de kleurrijke scout. 'Om die jongens goed te laten rijpen, zijn er op zoek naar een goede samenwerking met een Nederlandse club. Ik heb de afgelopen tijd met Dirk Scheringa gesproken, dat kan ik niet ontkennen. Maar we zijn er nog niet helemaal uit. We hebben afgelopen jaar Rajkovic bij FC Twente en Ben Sahar bij de Graafschap gestald maar dat werkt niet. Voorheen was er een duidelijke band met PSV, zoiets werkt veel beter'.
quote:Op woensdag 3 juni 2009 20:11 schreef fuckbuddy het volgende:
Verplichte buscombi naar Supercup
AZ.nl meldt:
De kaartverkoop voor het duel om de Supercup tussen landskampioen AZ en bekerwinnaar sc Heerenveen start vrijdag 5 juni. De wedstrijd in de amsterdam asauna staat gepland op zaterdag 25 juli om 20:00 uur. Voor AZ-supporters zijn maximaal 12.500 kaarten beschikbaar.
De kaarten zijn vanaf 5 juni om 9:00 uur verkrijgbaar via Online Kaartverkoop en het AZ Fancentrum. De prijs per kaartje bedraagt � 32,50 (buscombikaart). Indien er op 20 juni minder dan 4.550 kaarten aan AZ-supporters zijn verkocht, wordt het aantal beschikbare kaarten gereduceerd naar 4.550.
Verplichte buscombi
AZ heeft er alles aan gedaan om haar supporters op eigen gelegenheid naar amsterdam te laten afreizen. Helaas hebben de autoriteiten in amsterdam dit verzoek niet ingewilligd. Voor het duel om de Supercup geldt daarom een verplichte buscomi.
quote:Donk wil nieuwe kans
Door MARCEL VAN DER KRAAN
Ryan Donk wil een nieuwe kans bij AZ. De centrale verdediger, die het afgelopen seizoen voor West Bromwich Albion uitkwam in de Premier League, hoopt onder trainer Ronald Koeman gelegenheid te krijgen zich weer in het elftal te spelen.
Donk, die een doorlopend contract heeft in Alkmaar, meldt zich volgende week vrijdag op de eerste training van AZ. Hij is zich ervan bewust dat AZ openstaat voor een verkoop, maar op dit moment zit een nieuwe werkgever er niet in. ,,Er wordt wel geïnformeerd, maar er is nog geen concrete interesse,’’ erkent technisch directeur Marcel Brands.
De vader van Ryan Donk behartigt tegenwoordig (samen met oud-voetballer Winnie Haatrecht) de zaken van zijn zoon. Donk senior zegt dat iedere speler ambities heeft om in de Champions League uit te komen. ,,Dat is bij Ryan niet anders. Hij heeft in Engeland gespeeld, is met Jong Oranje kampioen van Europa geworden en hoopt op een nieuwe kans bij AZ. Er is een nieuwe trainer, dus waarom niet?’’
Vooral dat laatste is doorslaggevend. Donk is pas 23 jaar en werd een jaar geleden verhuurd door de Alkmaarders. In het seizoen 2007-2008 had hij nog 24 duels in het eerste elftal van AZ achter zijn naam staan. Hij was een van de spelers met wie Louis van Gaal niet verder wilde. Ook Boy Waterman en Kemy Agustien moesten toen weg.
Waterman en Agustien staan volgende week óók weer op het trainingsveld in Alkmaar. Net als Donk pakken ze de draad weer op bij hun feitelijke werkgever. Niet alleen omdat er nog geen club voor hen is gekomen. Waterman heeft een teleurstellend jaar achter de rug, maar weet dat hij nog niet zo lang geleden reserve-doelman bij het Nederlands elftal was. Hij volgt met grote interesse de ontwikkelingen rond de huidige keepers Joey Didulica (in beeld bij enkele buitenlandse clubs) en Sergio Romero (in beeld bij Spaanse en Italiaanse clubs).
Omdat ook Kees Luijckx en Graziano Pellè nog geen nieuwe club hebben gevonden, wordt het op de eerste training meteen druk bij AZ. De Australiër Brett Holman is eveneens van plan te vechten voor zijn plek, hoewel Louis van Gaal hem een dag voor zijn vakantie vertelde dat hij beter kon vertrekken.
De evaluatie-gesprekken die Van Gaal een dag voor zijn vertrek bij AZ nog met verschillende spelers heeft gevoerd, hebben in de spelersgroep voor veel onrust gezorgd. Er is harde kritiek gekomen op het feit dat de vertrekkende coach kon bepalen wie er moest vertrekken. Zijn opvolger Ronald Koeman heeft inmiddels een aantal spelers weer gerustgesteld en duidelijk gemaakt dat hij eerst zelf wil zien hoe de spelers zich manifesteren in de aanloop naar het nieuwe seizoen.
Kees Luijckx, net terug van drie weken vakantie, erkent dat de komst van een nieuwe coach voor veel spelers weer een uitdaging is. ,,Als ik geen andere club heb voor het nieuwe seizoen, ga ik er onder Koeman vol tegenaan. AZ is nog steeds een prachtige club en het wordt een druk seizoen met de Champions League erbij. Toch wil ik eerlijk zijn. Ik moet komend jaar gewoon veel spelen. Als er een mooie club zich voor mij meldt, dan denk ik dat ik weg ben.’’
Technisch directeur Marcel Brands houdt zich op de achtergrond bezig met het zoeken van versterkingen voor de kampioen van Nederland. Zijn werk wordt makkelijker gemaakt als AZ miljoenen kan terugverdienen met de verkoop van een handvol spelers.
Vooral het vertrek van de Italiaan Pellè zou de Alkmaarders voor de start van het nieuwe seizoen goed uitkomen. In de afgelopen jaren maakte hij nooit meer dan drie doelpunten per seizoen en die productie staat in geen verhouding tot de investering (7 miljoen) die AZ heeft gedaan.
De Duitse kampioen Wolfsburg zou de Braziliaan Ari wel willen halen, maar Brands zegt niets te hebben vernomen van de Duitsers.
Amsterdamse Autoriteitenquote:Op woensdag 3 juni 2009 20:11 schreef fuckbuddy het volgende:
Verplichte buscombi naar Supercup
AZ.nl meldt:
De kaartverkoop voor het duel om de Supercup tussen landskampioen AZ en bekerwinnaar sc Heerenveen start vrijdag 5 juni. De wedstrijd in de amsterdam asauna staat gepland op zaterdag 25 juli om 20:00 uur. Voor AZ-supporters zijn maximaal 12.500 kaarten beschikbaar.
De kaarten zijn vanaf 5 juni om 9:00 uur verkrijgbaar via Online Kaartverkoop en het AZ Fancentrum. De prijs per kaartje bedraagt € 32,50 (buscombikaart). Indien er op 20 juni minder dan 4.550 kaarten aan AZ-supporters zijn verkocht, wordt het aantal beschikbare kaarten gereduceerd naar 4.550.
Verplichte buscombi
AZ heeft er alles aan gedaan om haar supporters op eigen gelegenheid naar amsterdam te laten afreizen. Helaas hebben de autoriteiten in amsterdam dit verzoek niet ingewilligd. Voor het duel om de Supercup geldt daarom een verplichte buscomi.
bekerfinale was voor Twente en Hveen ook gewoon combi..quote:Op donderdag 4 juni 2009 11:24 schreef Madhouse11 het volgende:
[..]
Amsterdamse Autoriteiten
Speel die wedstrijd dan in Rotterdam, die doen niet zo moeilijk en zit je meteen in een sfeervol en mooi stadion.
Ben benieuwd hoevaal kaarten er verkocht gaan worden, denk dat er veel mensen weigeren heen te gaan.
Ja, daar staan Heerenveen en AZ bekend omquote:Op donderdag 4 juni 2009 12:54 schreef fuckbuddy het volgende:
Misschien moeten we er ons eens bij neerleggen dat het gewoon klaar is met eigen vervoer en dat als uniek te moeten beschouwen...
Feit is gewoon dat het vaak fout gaat, supporters die politieagenten in elkaar beuken, (hun eigen) stad afbreken etc. Het kan gewoon niet meer anders. Face it and deal with it!
Nee natuurlijk niet, maar ik denk dat ze gewoon 1 lijn willen trekken in Amsterdam, Rotterdam etcquote:Op donderdag 4 juni 2009 13:00 schreef Gatalin het volgende:
[..]
Ja, daar staan Heerenveen en AZ bekend om
wat ?quote:Op donderdag 4 juni 2009 12:44 schreef fuckbuddy het volgende:
Donk.... Zucht, krijgen we alleen maar gezeik mee.
Bon bonk, ik neuk de mattie van de Zeeuw.
Belachelijk natuurlijk, want dat zouden ze dus wél per club en per wedstrijd moeten bekijken.quote:Op donderdag 4 juni 2009 13:03 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, maar ik denk dat ze gewoon 1 lijn willen trekken in Amsterdam, Rotterdam etc
Dus niet van club 1,3,5 wel en 2,4 en 6 niet...
Nou daar heb ik dus vaak zat mee te maken. Helemaal wedstrijden die voor mij momenteel niet ver rijden zijn.quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:21 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Belachelijk natuurlijk, want dat zouden ze dus wél per club en per wedstrijd moeten bekijken.
Kan ik als ik die pot zou willen bezoeken eerst via Amsterdam naar Alkmaar om dan weer terug naar Amsterdam te gaan en na de wedstrijd weer naar Alkmaar om via Amsterdam naar huis te gaan (volg je het nog), hoe fucking nutteloos is dat?![]()
Ik vind het gewoon naaien, de enigen die er relatief weinig last van hebben zijn de Alkmaarders zelf.
Er zullen genoeg kaarten beschikbaar zijn voor de losse verkoop, zeker bij dit affiche. Loop de plaatselijke amateurvereniging eens binnen, die kunnen allemaal kaarten voor een tientje kopen dacht ik.quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:21 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Belachelijk natuurlijk, want dat zouden ze dus wél per club en per wedstrijd moeten bekijken.
Kan ik als ik die pot zou willen bezoeken eerst via Amsterdam naar Alkmaar om dan weer terug naar Amsterdam te gaan en na de wedstrijd weer naar Alkmaar om via Amsterdam naar huis te gaan (volg je het nog), hoe fucking nutteloos is dat?![]()
Ik vind het gewoon naaien, de enigen die er relatief weinig last van hebben zijn de Alkmaarders zelf.
quote:Op donderdag 4 juni 2009 17:57 schreef BliksemSchigt het volgende:
Schaars heeft zijn contract verlengd trouwens.
Nog 3 jaar onder contract, met 2 jaar verlengdquote:Op donderdag 4 juni 2009 20:52 schreef lighted het volgende:
op nu.nl staat 3 jaar, op voetbalzone 2 jaar?
daar doet Dirk niet aan...quote:Op donderdag 4 juni 2009 21:38 schreef navigator het volgende:
Daar zal toch wel een gelimiteerde transfersom instaan mag ik aannemen of heeft die jongen geen ambitie?
Lijkt mij sterk, Schaars is een jaar of 25 toch al? Hij kan zeker hogerop.quote:Op donderdag 4 juni 2009 22:05 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
daar doet Dirk niet aan...
En hij heeft zeker ambitie, hij heeft net bijgetekend
Appels met peren.....quote:Op donderdag 4 juni 2009 22:39 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Vandaar dat van Gaal gratis de deur uit loopt?
quote:Poulsen haalt neus op voor Wolfsburg
Simon Poulsen blijft liever bij AZ dan in te gaan op een aanbod om op de bank te zitten bij Vfl Wolfsburg. De tot back omgeschoolde Simon Poulsen stond in het zoeklicht van de Duitsers, volgens de Deense krant BT. De international neemt echter geen genoegen met een reserverol.
"Ik wil niet als een aangewezen reserve klaar staan, daar heb ik geen trek in. Ik weet best dat je nooit zekerheid krijgt, maar het wordt moeilijk als je gehaald wordt voor het tweede plan", aldus Simon Poulsen. "Dus ik blijf veel liever bij AZ."
De oud-speler van Midtjylland wil zich, in plaats van een overgang, volledig richten op het veroveren van een basisplaats bij de kampioen van Nederland.
Donk met Reiziger vergelijkenquote:Op donderdag 4 juni 2009 10:58 schreef Fortitudo het volgende:
laat donk en agustien alsjeblieft zo snel mogelijk oprotten. ze hebben genoeg kansen gehad en het door hun lakse houding keer op keer verpest. ik zie niet in waarom Michael Reiziger II nu opeens wel zijn best gaaat doen.
Hoe kan dat nou weer?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:51 schreef MaxPower het volgende:
wij hebben overigens vrij vervoer naar de supercup
Fryslan boppe weer..... zucht!quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:51 schreef MaxPower het volgende:
wij hebben overigens vrij vervoer naar de supercup
Ja, want onze klappers staan er immers om bekend dat ze iedere binnenstad waar ze doorheen trekken afbreken.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:34 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
Fryslan boppe weer..... zucht!
Wat een BS.. AZ moet met een combi en H'veen niet!
?quote:Op donderdag 4 juni 2009 12:44 schreef fuckbuddy het volgende:
Donk.... Zucht, krijgen we alleen maar gezeik mee.
Bon bonk, ik neuk de mattie van de Zeeuw.
Donk heeft met nog een andere speler de inmiddels ex van Demy de Zeeuw een veeg gegeven.quote:
Die vriendin van de Zeeuw die hij nu heeft wordt ook wel geneukt door ze als ie niet oppastquote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:14 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
Donk heeft met nog een andere speler de inmiddels ex van Demy de Zeeuw een veeg gegeven.
Dat is uitgelekt en heeft voor nogal wat problemen gezorgt..
Nou misschien een ruil en wat cash erbij....quote:Sparta polst Waterman voor overgang
Sparta heeft Boy Waterman gepolst voor een overgang naar Spangen. De doelman heeft nog een contract voor een jaar bij AZ, maar de kersverse landskampioen heeft reeds laten weten dat de voormalige jeugdinternational mag vertrekken uit Alkmaar.
Sparta geeft de voorkeur aan een nieuwe huur van Cássio Ramos. Het afgelopen halfjaar werd de Braziliaan reeds geleend van PSV, maar zelf wil hij opnieuw vechten voor een kans in Eindhoven. Jan Reker, algemeen directeur van PSV, heeft reeds laten weten dat hij opnieuw verhuurd mag worden. Waterman geldt daardoor volgens het AD als een serieuze kandidaat.
De 25-jarige doelman keepte het afgelopen seizoen op huurbasis bij ADO Den Haag. Daar kwam hij tot acht optredens, als tweede keus achter Robert Zwinkels.
Watermanquote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:14 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
Donk heeft met nog een andere speler de inmiddels ex van Demy de Zeeuw een veeg gegeven.
Dat is uitgelekt en heeft voor nogal wat problemen gezorgt..
Pelle erbij + 1 miljoen en dan ruilen voor Strootman.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:57 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
Nou misschien een ruil en wat cash erbij....
quote:Marcus Berg bereikt mondeling akkoord met AZ
Marcus Berg is tot een mondeling akkoord gekomen met landskampioen AZ, weet de papieren versie van FotbollsExpressen. Het is nu aan de club en FC Groningen om een akkoord te bereiken over de hoogte van de transfersom. Bij de Groningers, die te kennen hebben gegeven hun topschutter alleen voor de hoofdprijs van de hand te willen doen, heeft de Zweed nog een contract tot medio 2011. Tegenover de Zweedse krant geeft Berg het 'een eer te vinden' om volgend jaar in de Champions League actief te mogen zijn.
AZ is langer in de race om de Zweeds-international, die door de blessure van Markus Rosenberg mag hopen op een basisplaats in het Zweedse nationale team. De club uit Alkmaar ziet in de publiekslieveling van de Trots van het Noorden de ideale aanvulling in de aanvalslinie om een naderend vertrek van Ari naar VfL Wolfsburg op te vangen. Ook Moussa Dembélé en Mounir El Hamdaoui lijken volgend seizoen elders op de loonlijst te staan.
En een jaar geleden nog zeggen van "Bwah, die hebben alleen een rijke suikeroom.". Goed, toen hadden we inderdaad geen Champions League of uberhaupt Europees voetbal, maar om dan eerst nog zo denigrerend te doen en nu er plotseling Champions League in het verschiet ligt ineens wél heel geïnteresseerd zijn, tja...quote:Tegenover de Zweedse krant geeft Berg het 'een eer te vinden' om volgend jaar in de Champions League actief te mogen zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |