abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 mei 2009 @ 13:53:41 #51
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_69225069
En ik vind het echt van de gekken dat wij niet gewoon trots mogen zijn dat we zulke goede - doch niet altijd consistente - resultaten behaald hebben over een periode van 5/6 jaar . Ik bedoel, dan moeten we plotseling structureel meedoen in de top 3 om daar trots op te mogen zijn, omdat dat de norm is in Amsterdam... fuck op .
  woensdag 20 mei 2009 @ 14:00:41 #52
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_69225296
quote:
Werder Bremen – Shakhtar Donetsk is woensdagavond de laatste eindstrijd van de UEFA Cup. Komend seizoen gaat het toernooi verder onder de naam Europa League. De UEFA selecteerde de zes mooiste finales, in willekeurige volgorde.

Tussen het sextet legendarische finales ook Ipswich Town – AZ uit 1981. De Alkmaarders verloren de heenwedstrijd met 3-0 en kwamen in de returnwedstrijd nog dichtbij (4-2 winst) een sensatie. De andere vijf finales voor de eeuwigheid: Videoton – Real Madrid (1985; 0-3, 1-0), Espanyol – Bayer Leverkusen (1988; 3-0, 0-3), Celtic – Porto (2003; 2-3), Liverpool – Alavés (2001; 5-4) en Schalke 04 – Internazionale (1997; 0-1, 1-0).
  woensdag 20 mei 2009 @ 14:14:02 #53
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_69225719
komt omdat het hele fok forum pro ajax is. een afspiegeling van de nos imo.

leuk dat een andere club succes heeft, al blijft ajax beter en qua verleden blablabla

leuk vond ik de sneer van scheringa aan het adres van jack van gelder ook

want jack is gewoon -edit- die probeert andere clubs de grond in te trappen en problemen probeert te vindne die er niet zijn, zodat er onrust ontstaat.

[ Bericht 1% gewijzigd door BliksemSchigt op 20-05-2009 14:27:52 ]
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
pi_69226179
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 13:39 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Ok even serieus, want er worden hier dingen door elkaar gehaald:

AZ speelde van 2004-2007 verschrikkelijk goed verzorgd aanvallend voetbal. Dit voetbal leek op dat van Manchester United. Ja? Ik zeg nergens dat ze zo goed waren als Manchester United, maar ze speelden in de zelfde filosofie. Dat kan toch?

Ik vind het een beetje flauw dat je in de eerste plaats meteen doet alsof de algemene denkwijze in dit topic zo luidt en dat ten tweede meteen als arrogant bestempelt.
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 13:49 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Je begrijpend leesvaardigheid valt me tegen voor een mod, het spijt me dat ik dat moet zeggen. Zie je mij ergens beweren dat we meedraaiden aan de top? We hadden een succesperiode. Dat is niet gelijk aan meedraaien in de top. Voor Volendam zou een paar jaar in de top 10 meedraaien een succesperiode zijn. Voor AZ 3 jaar lang minimaal een paar wedstrijden overwinteren in de UEFA-cup en boven de verwachtingen meedoen in de competitie.

En Feyenoord had - even off the record - 3 prijzen de afgelopen 10 jaar, maar goed.

Daarnaast vind ik het behoorlijk knap dat AZ in de coëfficentenlijst van 2005 derde van Europa was en daardoor nu bijna zeker in pot 2 mag staan van de Champions League. Dat bestempel ik als behoorlijk goed meedoen voor een provincieclubje ja.
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 13:53 schreef wallofdolls het volgende:
En ik vind het echt van de gekken dat wij niet gewoon trots mogen zijn dat we zulke goede - doch niet altijd consistente - resultaten behaald hebben over een periode van 5/6 jaar . Ik bedoel, dan moeten we plotseling structureel meedoen in de top 3 om daar trots op te mogen zijn, omdat dat de norm is in Amsterdam... fuck op .
Natuurlijk komt een deel voort uit het slechte presteren bij Ajax, maar dat staat er verder nog los van.

Uit de reacties uit dit topic komt het niet echt met woorden, maar wel met een ondertoon dat AZ op dit moment in alles constant en verder is dan Ajax, waarbij ik dat betwijfel. Dat is een vorm van arrogantie of misplaatste verwijzingen. 'Masturberen op resultaten uit het verleden' - tja, dat helpt niet natuurlijk om dat idee te verhelpen. Net als de spandoeken bij Ajax - AZ; het is wel begrijpelijk dat je op zo'n moment euforisch bent, maar het is ook wel misplaatst ergens, omdat je net een jaartje leuk komt kijken. 'We speelden zo goed als Man Utd in de gloriejaren' - tja.. Fantastisch, maar met dat countervoetbal heb je pas wel een prijs gepakt.

Prima hoor, geniet er lekker van en wie weet leidt het tot meer succes, maar dit is pas de eerste keer dat AZ echt een verandering ondergaat sinds 2003 (?) en er een heel ander iemand komt dan Van Gaal of Adriaanse. Ook is er meer aandacht van internationale clubs en moet AZ zich gaan laten zien. PSV heeft tot aan dit seizoen laten zien het goed kunnen opvangen met aankopen wanneer een team is leeggekocht; ook Twente heeft op dit moment een goede organisatie staan, in tegenstelling tot Ajax, waar het al 5 jaar niet meer goed loopt. Dat is beleid voeren en ik denk persoonlijk niet dat Brands dat met Koeman voor elkaar bokst, zeker wanneer steunpilaren als Schaars, Romero en Dembele zouden vertrekken.

Want laten we wel wezen, onder Adriaanse is er geen prijs behaald en uiteindelijk ook nog verloren van Ajax in de play-offs als ik het me goed herinner, plus de beker, terwijl je eigenlijk in 2007 de titel moet pakken, maar die dan na een extreem slecht jaar (ik zeg het nog maar eens, er had dit seizoen een compleet ander AZ kunnen staan) in 2009 gepakt wordt, waarbij de trainer direct opstapt.

Ergens willen jullie wel zich meten met Ajax en PSV, maar als het zo uitkomt zijn jullie toch weer liever het provincieclubje wat nog lekker aan het stunten is. Op een gegeven moment wil je een topclub worden en zijn, zal je toch ook echt moeten gedragen naar een topclub en je zo presenteren. Bij de eerste de beste kritieken of negatievere reacties, gelijk naar de ander wijzen, ja maar hullie doen dit fout, daar moet je overheen stappen, wegwuiven of om lachen.

Komend seizoen is het voor AZ uiteindelijk echt de stap naar Ajax en PSV, want ondanks die titel sta je daar nog steeds op achter, of het voorlopig blijven uitvechten met Twente en Heerenveen, en misschien Feyenoord.
  woensdag 20 mei 2009 @ 14:48:53 #55
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_69226817
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 14:27 schreef BliksemSchigt het volgende:

Natuurlijk komt een deel voort uit het slechte presteren bij Ajax, maar dat staat er verder nog los van.

Uit de reacties uit dit topic komt het niet echt met woorden, maar wel met een ondertoon dat AZ op dit moment in alles constant en verder is dan Ajax, waarbij ik dat betwijfel. Dat is een vorm van arrogantie of misplaatste verwijzingen. 'Masturberen op resultaten uit het verleden' - tja, dat helpt niet natuurlijk om dat idee te verhelpen. Net als de spandoeken bij Ajax - AZ; het is wel begrijpelijk dat je op zo'n moment euforisch bent, maar het is ook wel misplaatst ergens, omdat je net een jaartje leuk komt kijken. 'We speelden zo goed als Man Utd in de gloriejaren' - tja.. Fantastisch, maar met dat countervoetbal heb je pas wel een prijs gepakt.
Nu verdraai je het dus wéer .

En inderdaad, bij PSV zijn ze op basis van de afgelopen tien jaar de enigen bij wie ze mogen zeggen dat ze als een topclub gepresteerd en gehandeld hebben. Maar die hoor je hier niet. Nee je hoort hier alleen paranoïde Ajacieden die dénken dat wij ons met Ajax willen meten.
quote:
Prima hoor, geniet er lekker van en wie weet leidt het tot meer succes, maar dit is pas de eerste keer dat AZ echt een verandering ondergaat sinds 2003 (?) en er een heel ander iemand komt dan Van Gaal of Adriaanse. Ook is er meer aandacht van internationale clubs en moet AZ zich gaan laten zien. PSV heeft tot aan dit seizoen laten zien het goed kunnen opvangen met aankopen wanneer een team is leeggekocht; ook Twente heeft op dit moment een goede organisatie staan, in tegenstelling tot Ajax, waar het al 5 jaar niet meer goed loopt. Dat is beleid voeren en ik denk persoonlijk niet dat Brands dat met Koeman voor elkaar bokst, zeker wanneer steunpilaren als Schaars, Romero en Dembele zouden vertrekken.
Dat heb ik dus al gezegd: AZ is al eens leeggekocht en heeft toen evengoed weer zijn doelstellingen behaald (Europa in). Dan vind ik dat je aankoopbeleid goed is. Doelstellingen, daar gaat het om. En die zijn de afgelopen 15 jaar bij AZ elk jaar gehaald, op 1 keer na .

En nu je het er toch over hebt:

AZ heeft inderdaad 6 jaar lang het zelfde beleid gevoerd. Dat vind ik óok een prestatie van formaat.
quote:
Want laten we wel wezen, onder Adriaanse is er geen prijs behaald en uiteindelijk ook nog verloren van Ajax in de play-offs als ik het me goed herinner, plus de beker, terwijl je eigenlijk in 2007 de titel moet pakken, maar die dan na een extreem slecht jaar (ik zeg het nog maar eens, er had dit seizoen een compleet ander AZ kunnen staan) in 2009 gepakt wordt, waarbij de trainer direct opstapt.
De doelstelling is gehaald. Ik snap niet waar jij de onzin vandaan haalt dat er per se prijzen gehaald moesten worden. AZ wilde bij de top 5 eindigen. Punt uit. Verdraai de feiten nou niet steeds. En ik vind voor een provincieclub als AZ de halve finale van de UEFA-cup een behoorlijke prestatie.
quote:
Ergens willen jullie wel zich meten met Ajax en PSV, maar als het zo uitkomt zijn jullie toch weer liever het provincieclubje wat nog lekker aan het stunten is. Op een gegeven moment wil je een topclub worden en zijn, zal je toch ook echt moeten gedragen naar een topclub en je zo presenteren. Bij de eerste de beste kritieken of negatievere reacties, gelijk naar de ander wijzen, ja maar hullie doen dit fout, daar moet je overheen stappen, wegwuiven of om lachen.
Nee, nee, nee, nee, NEE, nee , nee, nee .

Weet je waarom we naar Ajax wijzen? Omdat Ajax zo manisch bezig is met WIJ WORDEN KAMPIOEN. Dan mogen wij er toch lol in hebben dat ze zichzelf alwéer overschat hebben?
quote:
Komend seizoen is het voor AZ uiteindelijk echt de stap naar Ajax en PSV, want ondanks die titel sta je daar nog steeds op achter, of het voorlopig blijven uitvechten met Twente en Heerenveen, en misschien Feyenoord.
Waarom wil jíj zo graag dat wij ons gaan meten met Ajax en PSV? Leg me dat nou eens uit. Als AZ al een topcub wil worden dan moeten ze zeker nog 5 jaar presteren. Dán kunnen ze de stap maken naar Ajax en PSV. De komende jaren is daar écht nog geen sprake van.
pi_69227599
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 14:48 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Nu verdraai je het dus wéer .

En inderdaad, bij PSV zijn ze op basis van de afgelopen tien jaar de enigen bij wie ze mogen zeggen dat ze als een topclub gepresteerd en gehandeld hebben. Maar die hoor je hier niet. Nee je hoort hier alleen paranoïde Ajacieden die dénken dat wij ons met Ajax willen meten.
Ik verdraai helemaal niets . Dat is mijn interpretatie van reacties van AZ supporters op dit forum, andere fora en de liedjes die worden gezongen in het stadion.

En je wilt je niet meten met Ajax? Met wie wil je dan meten? Heracles en NEC? Daar win je het wel elk jaar van inderdaad. Dat is niet zo moeilijk. Je wil je toch altijd met de beste meten? Welke club dat dan ook mag zijn, wat in veel gevallen toch echt Ajax is in veel ogen. Of mag Ajax zich niet meten aan AZ?
quote:
[..]

Dat heb ik dus al gezegd: AZ is al eens leeggekocht en heeft toen evengoed weer zijn doelstellingen behaald (Europa in). Dan vind ik dat je aankoopbeleid goed is. Doelstellingen, daar gaat het om. En die zijn de afgelopen 15 jaar bij AZ elk jaar gehaald, op 1 keer na .

En nu je het er toch over hebt: AZ heeft inderdaad 6 jaar lang het zelfde beleid gevoerd. Dat vind ik óok een prestatie van formaat.
Dat is geweldig, fantastisch, super - maar het gaat erom wat er komend seizoen gaat worden. Dan maak of breek je het succes van de afgelopen seizoenen. Misschien zou je voor de titel moeten gaan, misschien moet je voor CL gaan, misschien top5. Persoonlijk denk ik dat wanneer je CL speelt, je begroting omhoog gaat en je reservebank wil versterken, dus in de breedte sterker worden - dan moet je minimaal top3 willen en kunnen spelen.
quote:
[..]

De doelstelling is gehaald. Ik snap niet waar jij de onzin vandaan haalt dat er per se prijzen gehaald moesten worden. AZ wilde bij de top 5 eindigen. Punt uit. Verdraai de feiten nou niet steeds. En ik vind voor een provincieclub als AZ de halve finale van de UEFA-cup een behoorlijke prestatie.
Succes is meetbaar uiteindelijk aan resultaat en prijzen. Uiteindelijk wil elke club in de zin van Ajax, PSV, Feyenoord, Twente, Heerenveen en AZ een tastbaar bewijs van een seizoen, dus dat is een titel of een beker of overwinteren in Europa. Natuurlijk zijn je doelstellingen halen leuk, maar het gaat om prijzen in het voetbal. Zeker voor de topploegen. Kijk naar Twente en Heerenveen; Twente eigenlijk de beste ploeg van het seizoen, wordt weer tweede, maar is echt compleet stuk van het verliezen van de beker. Een tastbare prijs en bevestiging van succes. Niet een lijstje met die wedstrijden hebben we leuk gevoetbald en toen scoorden we een mooie goal, en toen werden we 5de en wilden we top5 eindigen.
quote:
[..]

Nee, nee, nee, nee, NEE, nee , nee, nee .

Weet je waarom we naar Ajax wijzen? Omdat Ajax zo manisch bezig is met WIJ WORDEN KAMPIOEN. Dan mogen wij er toch lol in hebben dat ze zichzelf alwéer overschat hebben?
Zie hierboven. Ik kan me het niet voorstellen dat je als AZ-zijnde met de prestaties van de afgelopen seizoenen, nog steeds niet wil meten met Ajax en PSV. Je hebt toch ambities? Je hebt toch doelstellingen? Je wil toch de beste zijn? Of doe je mee omdat meedoen belangrijker is dan winnen? Dat bedoel ik met het uitlachen van Ajax want jullie doen het beter, maar jullie willen het eigenlijk niet beter doen .
quote:
[..]

Waarom wil jíj zo graag dat wij ons gaan meten met Ajax en PSV? Leg me dat nou eens uit. Als AZ al een topcub wil worden dan moeten ze zeker nog 5 jaar presteren. Dán kunnen ze de stap maken naar Ajax en PSV. De komende jaren is daar écht nog geen sprake van.
Van mij hoeft het niet hoor. Mij interesseert het geen fuck wie er 2de wordt, zolang Ajax maar elk jaar kampioen wordt. Of het nou PSV, Heerenveen, AZ of Heracles is, ik lig er wat dat betreft niet wakker van. Het stoort me alleen dat je wanneer het uitkomt AZ zich beter voelt en waant dan Ajax, en het zo uitstraalt, wat misschien ook wel is op dat moment, maar als je ze dan gaat aanspreken en analyseren op die status, het ineens weer de provincieclub uit Alkmaar is die alleen maar mee wil doen en verder geen ambities heeft.

Je hoeft het echt niet arrogant over de daken te gaan schreeuwen zoals wij - de laatste tijd met veel sarcasme - dat altijd doen, maar je mag echt wel realistische verwachtingen en ambities hebben, wil je uiteindelijk op het niveau Ajax / PSV komen, wat uiteindelijk elke supporter het liefst wil.
  woensdag 20 mei 2009 @ 15:33:14 #57
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_69228371
Nee want dat is niet het kaliber van AZ. AZ is normaliter hoogstens van het niveau Twente, Heerenveen, Groningen, dus willen we ons daar mee meten, en als het uitkomt willen we best voor iets hogers gaan, zoals dit jaar.

Dat Twente veruit het beste was valt ook wel weer mee. Die hebben na de winterstop gewoon heel veel wedstrijden met mazzeltjes in de laatste minuut gewonnen of gelijkgespeeld. Bij AZ was er altijd wel het perspectief dat de nul gehouden werd en minimaal éen keer gescoord. Daar zat veel meer vertrouwen in. Twente speelde zoals AZ dat 3, 4, 5 en 6 jaar geleden speelde. Avontuurlijk, maar net niet slagvaardig genoeg. Naja prima. AZ was dit jaar toevallig wél slagvaardig genoeg. Wat minder vrijbuiterig, wat meer zakelijk.

Er werd PSV verweten dat ze in de 00's niet het beste voetbal speelden. Dat was onzin. Op 1 jaar kampioenschap na speelden ze perfect voetbal. Dit jaar speelde AZ het pefect voetbal. Minder frivoliteiten, meer intellect. Dat Twente wat aanvallender speelde is misschien wel meteen de oorzaak dat ze geen kampioen werden en zegt ook absoluut niet dat ze het beste voetbal speelden. AZ is de terechte kampioen, punt uit. Of ben je het daar ook al niet mee eens?

Top 3 zou een doelstelling kunnen zijn, maar dat kun je nu nog niet bepalen. Ik vind het bullshit dat jij hier even bepaalt dat AZ in de top 3 wil eindigen. Als ze het huidige materiaal behouden vind ik dat die doelstelling mogen hebben. Anders wordt het weer top 5.
  woensdag 20 mei 2009 @ 15:41:46 #58
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_69228699
Eén ding mogen we stellen:

voor volgend seizoen hebben we zekerheid van een topspeler in de dop en een voor Nederlandse begrippen toptrainer.
pi_69228834
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 15:11 schreef BliksemSchigt het volgende:

Ik verdraai helemaal niets . Dat is mijn interpretatie van reacties van AZ supporters op dit forum, andere fora en de liedjes die worden gezongen in het stadion.
Dan interpreteer je het dus verkeerd.
quote:
blablabla
AZ-Supporters zijn natuurlijk anders dan Ajax en PSV supporters. Als je fan wordt van die clubs weet je dat je jaarlijks mee gaat doen om de titel. Toen ik fan werd van AZ was het al bijna een wonder als we de eredivisie konden halen. Langzaam veranderde AZ naar een eredivisieploeg, naar een middenmoter, en een subtopper. In dat proces verander je ook als supporter.

Na 28 jaar heeft AZ een landstitel gehaald, iets wat je in je stoutste dromen niet durfde voor te stellen, we gaan Champions League spelen. Maar als we nu na 1 kampioenschap gaan roepen dat we elk jaar mee willen doen om de titel of dat we op gelijke hoogte met PSV en Ajax willen staan, zou ik dat arrogant en niet reeel vinden. Pas als dit groeiproces jaren doorgaat kunnen we daaraan gaan denken. Ik voel me iig niet groter/beter dan PSV / Ajax / Feyenoord.
Oud Wereldkampioen
4-voudig Nederlands Kampioen
je mag me aanraken
pi_69234715
Wat een gemuit weer hierzo .
  donderdag 21 mei 2009 @ 00:33:13 #61
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_69248185
Dat DSB BANK op de nieuwe shirts wordt dus in ieder geval weer teruggebracht tot gewoon DSB, gelukkig zagen ze bij de clubleiding zelf dus ook in hoe belachelijk het was.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_69251769
Hopende dat we nog wat aankopen kunnen doen en niet teveel kwijtraken, wil toch wel wat potten breken in die CL. AZ nog meer op de kaart zetten als het ff kan.
  donderdag 21 mei 2009 @ 09:13:58 #63
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_69252149

Oh wacht, ik ben al weer te laat...

on-topic:
't Zal me benieuwen of de zeepbel na de zomer (na het vertrek van Von Gahl en mogelijk dus Arveladze, Dembele, Schaars en nog wat 'minder belangrijke' spelers) uit elkaar spat.. Koeman is mijns inziens echt een stap achteruit. Schaars en Dembele leveren ongetwijfeld een pak centen op, maar zijn lastig/niet te vervangen voor een Nederlandse club. We'll see..
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
  donderdag 21 mei 2009 @ 09:44:35 #64
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_69252551
Koeman een stap achteruit: ja. Maar Louis zat er al 4 jaar. Laten we het zo zeggen, Koeman is anders en misschien een verfrissing.
quote:
AZ en Anderlecht volgen Zsolt Korcsmár"

Volgens het Hongaarse Nemzeti Sport staat de Hongaar Zsolt Korcsmár in de belangstelling van AZ en Anderlecht. Korcsmár is een 20-jarige verdediger en staat momenteel onder contract bij Újpest.

donderdag 21 mei 2009 @ 09:47:01 #65
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_69252591
Als we er van uit mogen gaan dat MoMo in tact blijft hoop ik dat het een teken is dat Luijckxzzzzzzzz en Jaliens wat minder over ballen mogen heen trappen respectievelijk bidden
  donderdag 21 mei 2009 @ 09:48:50 #66
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_69252628
Héee jongens, misschien toch nog de dubbel naar Alkmaar
quote:
Het tweede seizoen van de Eredivisie Vrouwen krijgt opnieuw een bloedstollende apotheose. Na de winst van AZ en Willem dinsdag op respectievelijk FC Utrecht en sc Heerenveen, maken beide koplopers op de laatste speeldag in een rechtstreeks duel uit wie er kampioen van Nederland wordt.

Titelverdediger AZ en Willem II boekten dinsdagavond beide een 4-1 zege. De Alkmaarse vrouwen versloegen op eigen veld FC Utrecht, terwijl Willem II in Heerenveen duidelijk de sterkste was. Voor de Tilburgse vrouwen scoorden Kirsten van de Ven (foto), Dominique Vugts, Mauri van de Wetering en Niki de Cock.

In de derde wedstrijd van de avond speelden FC Twente en ADO Den Haag met 1-1 gelijk. De Haagse ploeg haakt door dat resultaat af in de strijd om de landstitel. Dat geldt niet voor AZ en Willem II. Beide clubs hebben 46 punten uit 23 duels. AZ beschikt wel over een beter doelsaldo: +23 om +16 en heeft daarmee in de onderlinge clash voldoende aan een gelijkspel.

Op donderdag 28 mei staat de laatste speelronde van de Eredivisie Vrouwen op het programma.
  donderdag 21 mei 2009 @ 09:51:09 #67
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_69252668
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 08:31 schreef xFriendx het volgende:
Hopende dat we nog wat aankopen kunnen doen en niet teveel kwijtraken, wil toch wel wat potten breken in die CL. AZ nog meer op de kaart zetten als het ff kan.
Hée, maar éen van de teams die nog CL kan mislopen, waar AZ van afhankelijk is is Bayern. Het zou me toch formidabel lijken als AZ gewoon ten koste van Bayern in pot 2 komt te staan (en Louis op zn neus kijkt)
  donderdag 21 mei 2009 @ 22:27:13 #68
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_69274919
quote:
AZ zit op de eerste rij voor FC Groningen-spits Marcus Berg. De nieuwbakken landskampioen is bereid veel geld neer te tellen voor de Zweed, zo meldt NOS Langs de Lijn.

Mogelijk bereiden de Alkmaarders zich voor op een vertrek van de topscorer van de Eredivisie, Mounir El Hamdaoui. De Marokkaan wordt al maanden in verband gebracht met andere clubs.

Berg heeft er bijna twee seizoenen opzitten in de Euroborg. De aanvaller kwam tot 56 competitieduels, waarin hij 32 keer het net liet bollen. Voor hij in Groningen belandde kwam hij in zijn vaderland uit voor IFK Göteborg.

Ook zondagmiddag deed de Zweeds international weer van zich spreken. In het play-offduel met FC Utrecht (4-0) trof hij twee keer doel.
Interessante reacties:
quote:
Niet voor meer dan 5 miljoen halen, anders zijn we genaaid, als je 15 miljoen wil neerleggen, doe dat dan voor Crespo,Krkic,Negredo,Dzeko,Vagner Love,Gudjonsson of Macheda. Alves en Berg zijn het niet waard, ik spuug op ze, ze moeten eerst smeken om bij AZ te spelen.
quote:
Berg is een goede spits , scherp voor de goal en in een team zoals AZ zal hij meer doelpunten maken omdat wij aanvallend nog sterker zijn dat Fc Grun. Op deze manier zullen er voor zijn positie meer kansen worden gecreerd en zal hij nog trefzekerder zijn.

Ben beniewd wat hij moet gaan kosten, maarja met een vertrek van of mounier of moussa moet dit financieel te dekken zijn . Natuurlijk ook het vergroten van de begroting en de CL inkomsten is hij een goede voor ons!
quote:
Marcus Berg is een echte topspits met inzet en kan bovendien slecht tegen zijn verlies!
Past derhalve perfect in het topsport klimaat van AZ gelijk zijn vriend Pontus Wernbloom...

Overigens is Ron Jans stevig geintresseerd in Brett Holman en Simon Poulsen en wie weet een win-win voordeel voor zowel FC Groningen en AZ!
quote:
Het is momenteel een zaak van "eten of gegeten worden" in de Ned Eredivisie. In de VI nr 7 van 14 febr. 2007 (jawel ik heb hem nooit weggegooid omdat daar o.a. in stond dat AZ de beste club van Nederland moet worden) sprak Marcel Brands "als wij nog spelers willen aantrekken moeten we misschien ook eens bij de concurrenten kijken" Net als 020 altijd doet. Maar persoonlijk denk ik dat dit Berg verhaal 100% speculatief is. Er loopt genoeg talent bij AZ.
quote:
Neeeeeeeeeeee! Veel te slecht voor AZ!!!!!! Als vervanger moeten ze Bojan Krkic van Barca huren!!
quote:
Dat gaat een duur geintje worden als `t lukt worden we volgend jaar gewoon weer kampioen, maar hij kon vorig jaar ook al weg voor 15 miljoen dat word alleen maar duurder.
pi_69275169
Wat is het interessante? De enorme verdeeldheid?
  donderdag 21 mei 2009 @ 22:36:51 #70
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_69275282
De prijs die betwist wordt, de voorgestelde alternatieven , en inderdaad de verdeeldheid. En dat stukje over Brands in de VI over concurrenten leegkopen is sowieso een interessante op zichzelf.
pi_69275329
Crespo, Macheda
  donderdag 21 mei 2009 @ 22:44:45 #72
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_69275823
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 22:44 schreef wallofdolls het volgende:
Ja lachwekkend toch
Klopt.
Vagner Love had trouwens ooit al bijna in Nederland gespeeld maar zijn salariseisen zullen nu wel te gortig zijn en hij zal wel direct naar een topcompetitie willen overstappen.
  donderdag 21 mei 2009 @ 22:56:34 #74
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_69276043
Maar Shota kwam op een gegeven moment ook. Weliswaar geen wereldspits, aboluut gezien, maar ik vind hem naar Nederlandse maatstaven toch van uitzonderlijke klasse. Zowel toen ie bij Ajax zat als toen ie bij AZ zat.

Naja, we zien het wel, van die naïeve berichten van die fans kunnen we beter zo veel mogelijk negeren, voor de échte aankopen zometeen tegen gaan vallen
  donderdag 21 mei 2009 @ 23:37:38 #75
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_69277456
quote:
Neeeeeeeeeeee! Veel te slecht voor AZ!!!!!! Als vervanger moeten ze Bojan Krkic van Barca huren!!
!!!

Wat een grootheidswaan bij sommigen.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
pi_69277475
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 22:56 schreef wallofdolls het volgende:
Maar Shota kwam op een gegeven moment ook. Weliswaar geen wereldspits, aboluut gezien, maar ik vind hem naar Nederlandse maatstaven toch van uitzonderlijke klasse. Zowel toen ie bij Ajax zat als toen ie bij AZ zat.

Naja, we zien het wel, van die naïeve berichten van die fans kunnen we beter zo veel mogelijk negeren, voor de échte aankopen zometeen tegen gaan vallen
Wilde terug naar Nederland.
  donderdag 21 mei 2009 @ 23:47:24 #77
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_69277775
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 23:37 schreef Kriegel het volgende:

[..]

!!!

Wat een grootheidswaan bij sommigen.
Dat zijn van die voetbalzone reacties. Ik stel me daar altijd van die 14 jarige pubertjes bij voor die denken te weten hoe het allemaal werkt.
Krkic, Crespo. Macheda.

Ik denk dat zelfs Berg al niet meer naar AZ gaat.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 00:15:02 #78
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_69278702
kan az kaka niet huren van ac milan
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 00:18:16 #79
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_69278775
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 00:15 schreef Fortitudo het volgende:
Dat moet AZ niet willen, zich met zulke matige gelukzoekers inlaten.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 00:42:59 #80
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_69279369
Pffff, laat ze eerder Messi kopen, daar zou ik nog wel mee kunnen leven op zich. Maar veel minder moet het ook niet worden.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
  vrijdag 22 mei 2009 @ 07:02:12 #81
121310 venomsnake
El Saltador
pi_69281842
Haha, die reacties zijn wel humor op die AZ fansite. .

Vooral deze:
quote:
Prutser!!!!

Gewoon alexander pato halen van milan
.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_69282587
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 23:38 schreef sjimz het volgende:

[..]

Wilde terug naar Nederland.
En dan met name terug naar Ajax maar Blind vond hem te oud
Snap daar nog steeds niks vak eerlijk gezegd.
maar gelukkig komt Shota alsnog terug binnenkort.
Think of a circle with a fine split in it. At one end there's insanity, you go around the circle to sanity, and on the other end of the circle close to insanity, but not insanity, is unsanity
  vrijdag 22 mei 2009 @ 09:13:13 #83
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_69282713
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 00:15 schreef Fortitudo het volgende:
Op zich zou ik er geen problemen mee hebben gehad als Seedorf kwam afbouwen bij AZ .
  vrijdag 22 mei 2009 @ 10:49:53 #84
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_69284517
Nu al op zoek naar aanvallers.

Dembele en Hamdaou zijn nog niet weg, en is niet zeker of ze wel vertrekken.
Daarnaast heb je Ari en Graziano Pelle nog.

Al betwijfel ik of de laatste wel tot speelminuten komt volgend seizoen.
Ik zeg Pelle weg doen naar een Lecce, Brescia whatever.
Proberen een van de twee te houden, liefst Dembele.
En koop een sterke grote spits met wat Europese ervaring. (type Vennegoor)

BTW. Bojan naar Alkmaar . please
The cardinal rule is to keep them playing and to keep them coming back. The longer they play, the more they lose, and in the end, we get it all.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 11:08:59 #85
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_69285014
Dembele naar Fiorentina 99% agreed, volgens Gazetta delo sport.
The cardinal rule is to keep them playing and to keep them coming back. The longer they play, the more they lose, and in the end, we get it all.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 11:30:30 #86
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_69285584
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 10:49 schreef VinnieJones het volgende:
Nu al op zoek naar aanvallers.

Dembele en Hamdaou zijn nog niet weg, en is niet zeker of ze wel vertrekken.
Daarnaast heb je Ari en Graziano Pelle nog.

Al betwijfel ik of de laatste wel tot speelminuten komt volgend seizoen.
Ik zeg Pelle weg doen naar een Lecce, Brescia whatever.
Proberen een van de twee te houden, liefst Dembele.
En koop een sterke grote spits met wat Europese ervaring. (type Vennegoor)

BTW. Bojan naar Alkmaar . please
Zeg dan niets

Pelle is er niet om te scoren, maar als aanspeelpunt. En blijkbaar zijn de onderhandelingen zo ver gevorderd dat ze liever het zekere voor het onzekere nemen. Dan wachten ze drie weken met Berg en dan is Ajax of een Engelse club er met hem vandoor. Dat is niet alleen vertrouwen richting Berg, of welke spits dan ook, maar ook goed voor de eigen gemoedsrust. Zoals ze voor het vertrek van Van Gal alvast Co hebben benaderd en binnen 3 dagen Koeman vastgelegd hadden. Die rust die dat creëert is veel belangrijker dan de kwaliteit van iemand, zou je bijna kunnen zeggen.

Bovendien hebben we ook Jesus en Vejinovic nog, maar die zijn natuurlijk nog heel jong, maar wel goed voor de breedte
  vrijdag 22 mei 2009 @ 12:14:59 #87
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_69287103
Jesus, het blijft een mooie naam. Als ie nou ook nog op Alexei Lalas had geleken was het al helemaal schitterend geweest.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
pi_69290690
quote:
Mendes da Silva: "Je moét hier zijn"

Diep in de bossen van Hoenderloo zet een deel van het Nederlands elftal deze week koers richting de twee komende WK-kwalificatiewedstrijden. Een groepje van twaalf Eredivisie-spelers startte deze week aan een eerste trainingsstage.

Bondscoach Bert van Marwijk besloot de trainingsstages, waar er in totaal drie van plaatsvinden, in het leven te roepen om het gat tussen het einde van de Eredivisie en de kwalificatieduels te overbruggen. Zo werkte landskampioen AZ bijvoorbeeld zondag 10 mei zijn laatste wedstrijd af. Tussen het slot van de competitie en het duel met IJsland van 6 juni, gaapt een voetballoze periode van bijna vier weken.

In totaal begonnen drie spelers van de kersverse landskampioen donderdag aan de voorbereiding op de WK-duels. Stijn Schaars, Demy de Zeeuw en David Mendes da Silva maakten deel uit van een in totaal uit twaalf spelers bestaande groep, die volgende week zal worden aangevuld met de overige internationals. Hoewel hij maar een weekje van zijn vakantie heeft kunnen genieten, heeft Mendes da Silva geen enkel probleem met de ingelaste trainingen.

"Je hebt geen keuze", zegt de middenvelder tegen VoetbalPrimeur. "Als je erbij wilt zitten, moet je hier zijn." Daarmee doelt Mendes da Silva op de definitieve selectie die Van Marwijk eind volgende week bekend zal maken. De AZ-speler lijkt zich geen zorgen te hoeven maken, waar Van Marwijk zich liet ontvallen dat Mendes 'een zekerheidje' is voor de selectie die het in de eerste weken van juni opneemt tegen IJsland (uit) en Noordwegen (thuis).

Na drie weken feesten in Alkmaar, moest de knop na enkele vrije dagen weer even om bij de Rotterdammer. De komende weken staan weliswaar in het teken van Oranje, na de duels van het Nederlands elftal start de voorbereiding van AZ alweer. Vanaf komend seizoen krijgt de selectie in Alkmaar te maken met een nieuw gezicht: Ronald Koeman. De oud-trainer van onder meer Ajax en PSV volgt bij de landskampioen Louis van Gaal op. Een goed besluit, meent Mendes da Silva.

"Koeman heeft veel ervaring en spreekt bovendien Spaans. Ik denk dat AZ een goede keuze heeft gemaakt." In tegenstelling tot zijn collega's maakte Mendes da Silva Koeman wél al eens mee. Eind 2002 werd de middenvelder door zijn club Sparta verhuurd aan het Ajax van Koeman. Aan het half jaar waarin hij met de oefenmeester werkte, houdt hij niet bijster goede herinneringen over.

"Hij heeft me immers 'weggestuurd' bij Ajax", zegt Mendes da Silva, die zijn belofte niet in kon lossen bij de Amsterdammers, met een knipoog. "Maar ik heb in die periode lekker meegetraind. Nu is het een kwestie van nieuwe ronden, nieuwe kansen."

Mendes da Silva vond bijval van zijn ploeggenoot en AZ-aanvoerder Schaars. Ook de middenvelder werd door Bert van Marwijk uitgenodigd voor de trainingsstages van het Nederlands elftal. De aankomende WK-kwalificatiewedstrijden waren echter niet alleen het onderwerp van gesprek. Met name de aanstelling van Koeman en de toekomst van Schaars zelf, die nog altijd geen nieuw contract tekende in Alkmaar, hielden het aanwezige journaille bezig.

"Ik denk dat het een goede keuze van AZ is", reageert Schaars desgevraagd. De spelersgroep werd niet geraadpleegd door het bestuur van de Alkmaarse club. "Het bestuur heeft besloten en ik denk dat dat een logische keuze is. Koeman spreekt Spaans, heeft Champions League-ervaring en heeft prijzen gewonnen."

De aanstelling van Koeman betekent tevens dat zich in Alkmaar wellicht een 'nieuwe fase' aandient. Na Co Adriaans en Louis van Gaal, staat nu een 'resultaattrainer' voor de groep. "Op een gegeven moment kom je op een punt dat je niet meer wilt leren", doelt Schaars op de verandering van spijs in Alkmaar. "Misschien dat onder Koeman een nieuwe fase aanbreekt."
  vrijdag 22 mei 2009 @ 14:00:52 #89
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_69290778
quote:
El Hamdaoui blikvanger in Elftal van het Seizoen

22/05/2009 12:30

Met vier spelers én de coach is AZ hofleverancier van het VI.nl Eredivisie-elftal van het Seizoen. Mounir El Hamdaoui incasseerde de meeste stemmen van de liefst 72.645 bezoekers.

El Hamdaoui was de opvallendste speler in het kampioenselftal van AZ. De Marokkaanse schutter kroonde zich tot topscorer van de Eredivisie met 23 goals en leverde ook nog acht assists. Voor 53.566 bezoekers was dat reden de spits op te stellen in het Eredivisie-elftal van dit seizoen.

Met El Hamdaoui bemachtigden nog vier AZ'ers een uitverkiezing. Doelman Sergio Romero, middenvelders Demy de Zeeuw en Maarten Martens én coach Louis van Gaal. De trainer won het meest overtuigend, want geen enkele van de uitverkoren spelers liet de concurrentie zo ver achter zich als Van Gaal deed met Ron Jans en Mario Been.

FC Twente leverde drie spelers voor het elite-elftal. Ronnie Stam en Edson Braafheid zijn volgens de bezoekers van VI.nl de beste backs van de Eredivisie, Eljero Elia is de beste linksbuiten. Ajax (Thomas Vermaelen en Luis Suarez), FC Groningen (Andreas Granqvist) en PSV (Ibrahim Afellay) zorgden voor de overige vier spelers.

De meeste winnaars verdienden zeer overtuigend hun uitverkiezing. Slechts op één positie was het verschil tussen de nummer een en twee kleiner dan twaalfduizend stemmen. Afellay en Stijn Schaars hielden het lang spannend wie zich de beste centrale middenvelder mocht noemen. Uiteindelijk won de PSV'er het van de aanvoerder van AZ: 34.763 tegen 31.900.

Afellay is een van de twee spelers die voor het tweede seizoen op rij deel uitmaakt van het Eredivisie-Elftal van het Seizoen. Met hem hoorde Braafheid tot de beste voetballers van 2007/08.
Klik op afbeelding voor het Elftal van het Seizoen
pi_69293262
quote:
AZ krijgt Donk in de zomer weer terug
Geschreven op vrijdag, 22 mei om 15:07

Ryan Donk keert in de zomer terug naar Nederland. De verdediger van AZ, die dit seizoen op huurbasis voor West Bromwich Albion speelde, heeft de technische staf van The Baggies niet kunnen overtuigen. Op de officiële website laat West Bromwich weten dat het de optie tot koop niet zal lichten, wat betekent dat Donk terugkeert naar Alkmaar.

De 23-jarige Donk speelde dit seizoen vijftien competitiewedstrijden voor West Bromwich, dat vorig weekend degradeerde naar de Championship. In deze wedstrijden wist hij nooit een bijzondere indruk te maken. Coach Tony Mowbray heeft de clubleiding daarom laten weten dat hij Donk volgend seizoen niet meer nodig heeft.

Ook Sherjill MacDonald vertrekt bij de degradant, waardoor het aantal Nederlanders bij West Bromwich op twee komt. Verdedigers Gianni Zuiverloon en Shelton Martis hebben doorlopende contracten bij The Baggies en zullen dus enkel vertrekken wanneer er een club met een transfersom op de proppen komt. Zuiverloon zou in de belangstelling staan van enkele verenigingen, maar vooralsnog is er nog niets concreet.
pi_69293319
Donk moet je achter zijn flikker aan zitten. Die heeft talent maar dat is niet genoeg om een topper te worden.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 15:21:13 #92
121310 venomsnake
El Saltador
pi_69293423
Hij heeft wel potentie, misschien een leuke opvolger voor Sankoh mocht hij vertrekken.
Van de Sankoh'tjes naar de Donkjes.

Opzich wel een leuke uitdaging voor Ron Jans om hem aan het voeballen te krijgen.
Alleen denk ik niet dat Groningen dat risico gaat nemen.

Ik ben benieuwd of AZ hem gelijk wegdoet, of dat Koeman er iets in ziet.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_69293628
Ik denk dat Koeman hem eerst een kans gaat geven. Gaat hij weer de luie neger uithangen dan zal Koeman hem ook wel weg willen werken. Ligt er ook aan of de kabel weer in ere wordt hersteld. Ook Agustien en Waterman komen terug en over Koenders heb ik nog niets gehoord, maar vrees ik het ergste voor AZ.

Hij heeft wel potentie, bijvoorbeeld de thuiswedstrijd tegen Newcastle was geweldig. Maar je moet hem niet te veel vrijheid geven.
pi_69293793
Koenders komt ook weer terug bij AZ.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 15:33:12 #95
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_69293831
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 15:26 schreef Gatalin het volgende:
Ik denk dat Koeman hem eerst een kans gaat geven. Gaat hij weer de luie neger uithangen dan zal Koeman hem ook wel weg willen werken. Ligt er ook aan of de kabel weer in ere wordt hersteld. Ook Agustien en Waterman komen terug en over Koenders heb ik nog niets gehoord, maar vrees ik het ergste voor AZ.

Hij heeft wel potentie, bijvoorbeeld de thuiswedstrijd tegen Newcastle was geweldig. Maar je moet hem niet te veel vrijheid geven.
Neeee.

Opzouten met die drabbers. Als Von Gahl ze al niet eens aan kan
pi_69295512
Ik zeg dat AZ in het nieuwe seizoen onder Koeman een dramatisch jaar tegemoet gaat en hij voortijdig de handdoek in de ring werkt omdat...het Koeman is!
75 topics = FIN
pi_69295707
Koenders mag wegblijven wat mij betreft. Donk mag wel terugkomen zolang dat andere tuig buiten de deur blijft. Dan isoleer je Donk en kan je hem kneden zonder dat hij vervalt in slecht gedrag.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 16:28:57 #98
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_69295830
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 16:19 schreef FP128 het volgende:
Ik zeg dat AZ in het nieuwe seizoen onder Koeman een dramatisch jaar tegemoet gaat en hij voortijdig de handdoek in de ring werkt omdat...het Koeman is!
pi_69296600
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 16:28 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Het zou zomaar kunnen gebeuren hoor!
En Demy begint al weer te zweten en zn vrouwtje te soppen bij de gedachte aan de kabel
Think of a circle with a fine split in it. At one end there's insanity, you go around the circle to sanity, and on the other end of the circle close to insanity, but not insanity, is unsanity
pi_69307224
-troll-

[ Bericht 43% gewijzigd door sjimz op 22-05-2009 22:38:51 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')