Hier ontloopt AZ al een paar zware tegenstanders , je wil denk ik niet weten wat er in pot 1 zit al zal daar toch een ploeg van naar Alkmaar komenquote:Op zondag 31 mei 2009 00:59 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Haha, dan sta je daar tussen als AZ zijnde.
Loten we iig sportingniet.
Nou ja dan kan je er van uitgaan dat dat ehquote:Op zondag 31 mei 2009 09:23 schreef vitessezuid113 het volgende:
[..]
Hier ontloopt AZ al een paar zware tegenstanders , je wil denk ik niet weten wat er in pot 1 zit al zal daar toch een ploeg van naar Alkmaar komen
Maar Olympique Lyon moet zich ook eerst door de voorronde zien te worstelen.quote:Op zondag 31 mei 2009 01:02 schreef Gatalin het volgende:
OL en Inter zouden we eventueel nog kunnen treffen, mochten Milan en Arsenal het hoofdtoernooi niet halen.
Natuurlijk ligt het ook aan de loting, maar Europees overwinteren zou wel mogelijk moeten zijn.
Gewoon het aantal punten dat je per duel haalt.quote:Op zondag 31 mei 2009 10:17 schreef wallofdolls het volgende:
Weet iemand trouwens hoe die coefficienten berekend worden? Ik meen dat het per gewonnen wedstrijd gaat, want als je in de ranking van 2004/2005 kijkt staat AZ dus boven de finalisten van dat jaar. Maar hoe gaat het dan precies
quote:Op zondag 31 mei 2009 10:17 schreef wallofdolls het volgende:
Weet iemand trouwens hoe die coefficienten berekend worden? Ik meen dat het per gewonnen wedstrijd gaat, want als je in de ranking van 2004/2005 kijkt staat AZ dus boven de finalisten van dat jaar. Maar hoe gaat het dan precies
quote:Clubcoëfficiënt
De clubcoëfficiënt wordt bepaald door de prestatie van een bepaalde club in Europees voetbal over de laatste vijf seizoenen en door de competitiecoëfficiënt. De clubcoëfficiënt is 0,33 x competitiecoëfficiënt + de door de club behaalde punten. Deze door de club behaalde punten zonder de in de voorronde behaalde punten. Deze ranglijst wordt door de UEFA gebruikt voor loting van de UEFA Cup en de Champions League.
Klopt niet helemaal als ik Wikipediaquote:This coefficient is determined by the results of the clubs of the leagues in UEFA Champions League and Europa League games over the past five seasons. The number of points awarded each season (two for each win by a club from that league, one for a draw) is divided by the number of teams that participated for that nation in that season. This number is then rounded to three decimal places (e.g. 2 2/3 will be rounded to 2.667).
For the league coefficient the season's league coefficients for the last five seasons must be added up. In the preliminary rounds of both the Champions League and Europa League, the awarded points are halved. Bonus points are allocated for:
* Qualifying for the Champions League group phase and Europa League round of 16. (4 bonus points)
* Reaching the second round of the Champions League.
* Reaching the quarter, semi and final of both Champions League and Europa League.
Dus dat niet winnen van groepswedstrijden als je al geplaatst bent is in principe hele dikke bullshitquote:UEFA Points
The basis of these rankings are the UEFA points which are awarded to football clubs representing a member country of UEFA as following:
* In qualifying rounds:
o 1 point for a win
o 0,5 points for a draw
* Starting with the Group Stage of the UEFA Champions League and the First Round of the UEFA Cup:
o 2 points for a win
o 1 point for a draw
* Bonus points:
o 3 points for entering the Group Stage of the UEFA Champions League
o 1 point for reaching the quarter final, the semi final and the final of a European competition.
We wonnen wel van Inter met een oefenpotje, 4-2 zo uit m'n hoofd. Was er wel bij maar het bier wist wel eens wat herinneringen.quote:Op zondag 31 mei 2009 10:12 schreef wallofdolls het volgende:
Dus het kan nog veel gunstiger. 4 topteams waarvan er in een ui-terst hypothetisch geval nog wel eens eentje uit kan vallen
edit:
Naja, laat maar. Ik kan zo gauw even niet bedenken waarom we blijer zouden zijn met Inter dan AC en met Lyon dan Arsenal![]()
Ja toen hadden ze er ook echt zin inquote:Op zondag 31 mei 2009 12:30 schreef xFriendx het volgende:
[..]
We wonnen wel van Inter met een oefenpotje, 4-2 zo uit m'n hoofd. Was er wel bij maar het bier wist wel eens wat herinneringen.
ow niet, jij had adriano nog aan de lijn zeker na die pot?quote:Op zondag 31 mei 2009 14:00 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ja toen hadden ze er ook echt zin in
Mét Pellè volgens mijquote:Op zondag 31 mei 2009 14:00 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ja toen hadden ze er ook echt zin in
Ja, klopt, dat maakte de rest van dat seizoen nog bizarder. Ik bedoel, eerst in de voorbereiding Inter nog wegspelen en vervolgens met moeite 11e worden.quote:Op zondag 31 mei 2009 12:30 schreef xFriendx het volgende:
[..]
We wonnen wel van Inter met een oefenpotje, 4-2 zo uit m'n hoofd. Was er wel bij maar het bier wist wel eens wat herinneringen.
Ik heb de wedstrijd wel gezien en Inter had duidelijk weinig zin, totdat ze op achterstand kwamen. Neemt niet weg dat AZ toen een berepot speelde en ik heel veel zin in het seizoen had. Bleek dat even tegen te vallen...quote:Op zondag 31 mei 2009 14:44 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
ow niet, jij had adriano nog aan de lijn zeker na die pot?
Zucht.... Als je wint als AZ dan was de tegenstander ruk.
Heb je die pot wel gezien? Of baseer je dit op de uitslag?
Ervoor.quote:Op zondag 31 mei 2009 15:07 schreef wallofdolls het volgende:
Was dat voor of nádat De Zeeuw zn vriendin door een grote neger volgeblaft was?
Die Koenderskloon met een kutje?quote:Op zondag 31 mei 2009 18:11 schreef Genius-F het volgende:
Chriz2k heeft een AZ vrouwtje geregeld gister![]()
^^quote:Op zondag 31 mei 2009 18:11 schreef Genius-F het volgende:
wat versta jij onder "regelen"?quote:Op zondag 31 mei 2009 18:11 schreef Genius-F het volgende:
quote:Op zondag 31 mei 2009 18:47 schreef Chriz2k het volgende:
.
Ik dacht gisteren, als de nerd die ik ben, nog aan je, Stereotomy. Ik was met Jessica Fishlock aan het praten toen er opeens een ander vrouwtje aan kwam rennen die haar borsten in het gezicht van Jessica duwde! Een foto maken leek me alleen niet gepast
.
Sorry, dat bewaar ik altijd voor de 2e date.quote:Op zondag 31 mei 2009 18:50 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
wat versta jij onder "regelen"?
Das bij mij full throtle aan de bak en met haar gestolen string naar huis sneaken en die voor een kist bier met Stereotomy ruilen...
Ok ok, ik miste een T maar dat komt door DE bierquote:
Ik vond het gewoon een mooie uitspraakquote:Op zondag 31 mei 2009 19:25 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
Ok ok, ik miste een T maar dat komt door DE bier
amen, komen jullie nog naar de oefenwedstrijd in belgie?quote:Op zondag 31 mei 2009 20:01 schreef Genius-F het volgende:
[..]
Ik vond het gewoon een mooie uitspraak
midas touch..... Google die maar.quote:Op zondag 31 mei 2009 20:43 schreef Fortitudo het volgende:
chrisz2k wie heb je dan geregeld?
en wat heb je daaronder verstaan?
Die Claudia, beetje gezoend en gedanst enzo.quote:Op zondag 31 mei 2009 20:43 schreef Fortitudo het volgende:
chrisz2k wie heb je dan geregeld?
en wat heb je daaronder verstaan?
Geen idee, blond vrouwtje, volgens mij ook van AZ.quote:Op zondag 31 mei 2009 20:43 schreef xFriendx het volgende:
Wie was dat vrouwtje die graag haar prammen in andersmans snufferd gooit?
Ik zit er wel sterk over te denken alleen is die dag ook m'n pa jarig. Gelukkig houdt hij niet zo van verjaardagen vieren, dus misschien dat we samen richting Brugge afreizen.quote:Op zondag 31 mei 2009 20:40 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
amen, komen jullie nog naar de oefenwedstrijd in belgie?
Doen we een biertje en eventueel een bbq bij mij en dan door.
Echt?quote:Op zondag 31 mei 2009 21:23 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Die Claudia, beetje gezoend en gedanst enzo.
quote:Voormalig AZ-doelman blundert in Noorse competitie
03/06/2009 09:54
Beau Molenaar is in Noorwegen even de schlemiel. De voormalig AZ- en FC Omniworld-doelman ging in de thuiswedstrijd van Skeid Oslo tegen Løv-Ham (1-2) ernstig in de fout.
Bij een 1-1 stand vlagde een van de assistent-scheidsrechters voor buitenspel en Molenaar dacht dat hij een vrije trap kreeg. In het Noors werd echter geroepen dat er doorgespeeld moest worden.
Molenaar maakte zich op voor een vrije trap en zag Arve Walde van Løv-Ham op zich afkomen. De Skeid-doelman greep niet in en zag Walde de 1-2 maken. Tot zijn verbazing bleek het te gaan om een rechtsgeldige treffer, aangezien er niet gefloten was.
'Ik vind het uiteraard niet grappig', was de reactie van Molenaar. 'Want het kost ons een punt. Ik heb de beelden nu al zo vaak gezien en het blijft er stom uitzien. Mijn teamgenoten riepen nog dat het voordeel was, maar mijn Noors is nog niet zo goed.'
quote:AZ vindt Sparta's vraagprijs voor Strootman te gortig
03/06/2009 10:32
Kevin Strootman verhuist naar alle waarschijnlijkheid niet naar AZ. Marcel Brands, directeur voetbalzaken van AZ, vindt de vraagprijs van Sparta voor de middenvelder te hoog.
'We hebben onze interesse bij Sparta kenbaar gemaakt', aldus Brands tegen Voetbal International. 'Maar al vrij snel kregen we bedragen te horen die voor ons onbetaalbaar zijn. Dan houdt het voor ons op.'
Strootman is afkomstig uit de jeugdopleiding van Sparta. Op 15 februari 2008 debuteerde hij in de uitwedstrijd tegen Ajax in de Eredivisie om zich het seizoen erop te ontwikkelen tot een vaste waarde in de hoofdmacht van de Kasteel-club.
quote:'Als ik Koeman was, zou ik het op een vreten zetten'
02/06/2009 11:00
Een paar weken geleden zei René van der Gijp in het tv-programma Voetbal International iets opvallends. Hij vond Ronald Koeman te dik voor AZ. Er moesten eerst wat kilootjes af, want zoals Ronald er nu bij liep, dat kon niet. Van der Gijp legde het uit. 'Als je van je spelers eist dat ze een perfect afgetraind lichaam hebben, dan kan je zelf niet met een dikke pens in de rondte gaan lopen.' Hans Kraay junior vond dat Louis van Gaal eigenlijk óók te dik was.
Ze ontroerden me, die twee oud-voetballers daar aan tafel. Ze hadden het natuurlijk over zichzelf. Als er íémand weet wat fnuikend is voor een carrière in de voetballerij, dan is het René van der Gijp wel. Heel grappig, op een brommer naar de training komen en dan ballen afwerken op doel met een helmpje op je hoofd en inderdaad, bijzonder anekdotisch leuk, een bitterbal op de rug van Erik Gerets' vrouw gooien, maar nu merkt hij pas het effect.
Oud-maatje Mario Been staat tonnen te verdienen in De Kuip en wordt serieus genomen. Hij zit naast Hans Kraay junior te blèren dat iets 'Hi-La-Risch' was. Als René het over het buikje van Koeman heeft, zegt hij dat eigenlijk tegen zichzelf. Als je wilt dat mensen serieus naar je luisteren, helpt het niet bekend te staan als de man die schreeuwend op een fiets een Chinees restaurant binnenreed en met een voetbal onder de arm twee porties Pang Shit bestelde.
Ook Hans Kraay junior deed aan verkapte zelfanalyse. Van Gaal iets te dik. Hij iets te golvend haar. Het zal de kift zijn. Kraay junior, goed in shape, acteert al jaren een presentator en sinds kort een succestrainer. Hij trekt precies de goede koppen, leunt op de goede momenten naar voren als hij serieus genomen wil worden, maar het is blijkbaar niet genoeg. Zelfs mensen met rare neuzen en dikke buiken laten hem moeiteloos verschrompelen tot een rommelaar in de marge. Hans Kraay junior is een coach zoals ik hem zou casten voor een fijne nieuwe Nederlandse jeugdfilm over voetbal.
Maar toch... Van der Gijps opmerking blijft wel hangen. Is Koeman te dik voor AZ? Die discussie is al eerder gevoerd. Martin Jol werd indertijd door Jorien van den Herik als te dik en te ongeschoren aan de kant geschoven. Zo iemand kon nooit trainer van Feyenoord worden. Niet veel later stond, na het schrikbewind van fulltime dressboy Ruud Gullit, Erwin Koeman voor de groep.
Iemand die zijn clubkostuum het liefst omgekeerd draagt. Een man die zich thuis scheert met een oude schelp en nog steeds de onderbroek draagt die hij aanhad tijdens de wedstrijd KV Mechelen-Ajax. Ik denk dat een trainer juist dik moet zijn. Kortademig zelfs. Dat maakt indruk. Je selectie dertig keer in de week een bosloop laten doen en zelf, wachtend op een wipkip aan het eind van de route, een broodje worst naar binnen werken. Dat zou ik doen. Ze keihard het verschil laten voelen.
In de literaire wereld begrijpen ze dat heel goed. Ik heb beroepsschrijfster en -drinker Connie Palmen tijdens een lezing tergend langzaam een sigaret zien opsteken. Kijken wie er iets van ging zeggen. Ongenaakbaar gedrag, dat lijkt me alleen maar goed als je trainer bent. Jongens als René van der Gijp en Gertjan Verbeek gaan uit van het verkeerde idee. Verbeek wil nog steeds na iedere looptraining met beide armen juichend boven het hoofd als eerste binnenkomen. Fout. Een trainer die vanuit de kantine met een broodje bal in zijn hand de spelers met een draaiende beweging van zijn arm duidelijk maakt dat ze nog zes rondjes kunnen lopen, die dwingt pas respect af.
Ik geloof helemaal niet in passend uiterlijk en een passende muzieksmaak om bij een topclub te kunnen werken. Voor Ajax kan het momenteel niet verloederd genoeg zijn. In godsnaam niet iemand met een kostuum. Ajax heeft behoefte aan een slecht geklede, uit zijn bek stinkende, zwalkende en ruftende trainer. Maarten van Rossem, ga je maar warmlopen. Qua kleding graag een type Dr. Fadrhonc of Otto Rehhagel, mannen in te strakke trainingspakjes uit de jaren zestig.
Broeken waarin je van kilometers afstand kunt zien of ze links- of rechtsdragend zijn. Ajax heeft juist iemand nodig die zijn 65 kilo varkensbuik op een wagentje voor zich uit rijdt. Iemand voor wie ze doodsbang zijn. Ik wil bij Ajax een trainer die zich niet scheert. Dat wil ik zien, de verwende Urby Emanuelson naast een trainer met stukken ei in zijn baard. Een trainer die Sjaak Swart niet herkent en hem vraagt of hij even de kleedkamers wil schoonmaken.
Er wordt te hysterisch gedaan over trainers. Ze vertellen ook te veel. Dingen die je helemaal niet wilt weten. Ron Jans doet zich al jaren voor als de eenvoudige, getapte jongen, maar vindt het helemaal niet raar als er één keer per jaar een journalist over de vloer komt die hij dan uitlegt wat goede muziek is. Ron houdt namelijk van Muziek Met Ruige Gitaren en vindt zichzelf daarom, in de voetbalwereld, best een gekkie. Ron voelt zichzelf een beetje anders, omdat hij boeken met heel veel letters leest en niet naar Marco Borsato luistert.
Zoiets kan je ook in de weg gaan zitten. Frank Rijkaard, die ooit, een jaar of 25 geleden, in Paradiso werd gesignaleerd bij een concert van REM, moet daar nu nog steeds vragen over beantwoorden. Een voetballende neger die van gitaarmuziek houdt, het is blijkbaar ongehoord in de voetbalwereld.
Als ik Koeman was, zou ik het op een vreten zetten. Een kilootje of twintig aankomen. Niet meer naar de kapper. Elastiekje in het haar en lekker op de motor naar de training. Alleen trainers die helemaal niets meer hoeven te doen, behalve aanwezig zijn, zoals Josep Guardiola van Barcelona, kunnen het zich veroorloven eruit te zien als een Italiaanse loverboy.
Koeman, die aan het begin van het volgende seizoen zó'n dikke kop heeft dat hij de Johan Cruijff Schaal niet langs zijn oren kan tillen, daar verheug ik me op. En René van der Gijp die dat dan weer 'Hi-La-Risch' vindt.
Nico Dijkshoorn
quote:AZ knapt af op vraagprijs Strootman
De onderhandelingen van AZ over Kevin Strootman lijken af te ketsen. De Alkmaarders zijn teruggedeinsd van het prijskaartje wat Sparta om de nek van de middenvelder heeft gehangen.
"We hebben onze interesse bij Sparta kenbaar gemaakt", zegt technisch directeur van AZ Marcel Brands tegen Voetbal International. "Maar al vrij snel kregen we bedragen te horen die voor ons onbetaalbaar zijn. Dan houdt het voor ons op."
Strootman, die afgelopen seizoen zijn contract tot medio 2012 verlengde, gaf eerder te kennen een overstap naar AZ wel te zien zitten. Ook FC Groningen, FC Utrecht en FC Twente hebben hun interesse bij zijn zaakwaarnemer kenbaar gemaakt.
Ik had hem al in de preview staan en pakte een beller op, vandaar de time-out.....quote:Op woensdag 3 juni 2009 11:20 schreef BigKahuna het volgende:
[..]
Als je nou eens heel even 2 posts boven je kijkt voordatj e iets neerzet.
Sinouh sinouh, jalalalalalala Sinouh Sinouhquote:Sinouh moet alweer weg bij HSV
Uitgegeven: 3 juni 2009 18:36
Laatst gewijzigd: 3 juni 2009 18:36
HAMBURG - Khalid Sinouh moet op zoek naar een nieuwe club. De voormalige doelman van onder meer RKC Waalwijk en AZ krijgt geen nieuw contract aangeboden bij Hamburger SV.
De Marokkaanse sluitpost werd begin dit jaar door de toenmalige HSV-trainer Martin Jol naar Duitsland gehaald.
Sinouh (34) maakte in een half jaar geen speelminuten in het eerste elftal van HSV. De club uit Hamburg, die na het vertrek van Jol naar Ajax nog op zoek is naar een nieuwe trainer, neemt ook afscheid van de huurlingen Albert Streit, Michael Gravgaard en Marcel Ndjeng.
Das een topperquote:Praatgrage hoopt op contract bij AZ
DEN HAAG/GOUDA - Hij hoeft naar eigen zeggen nog maar een keuring te doorstaan en dan staat niets een profcontract bij voetbalclub en landskampioen AZ uit Alkmaar nog in de weg.
?,,Ik ben ambitieus,’’ verklaarde de 21-jarige H. B. uit Gouda gisteren voor de Haagse rechtbank.
Dat hij ook graag aan het woord is, ondervond de politierechter al snel. De man was de zittingszaal nog maar net binnen toen hij al het woord nam. ,,Ik weet niet waar dit allemaal over gaat.’’
Niet over voetbal, wat het Openbaar Ministerie betreft. Voor het OM is de Gouwenaar, die dit jaar enkele maanden in een psychiatrisch ziekenhuis doorbracht, geen onbekende. De Gouwenaar stond terecht voor het jarenlang stelselmatig mishandelen van zijn moeder. Zo zou hij haar op kerstavond met een bord tegen het hoofd hebben geslagen en haar meermalen met de dood hebben bedreigd. Door gebrek aan bewijs werd B. hiervan vrijgesproken. Alleen het jarenlang bedreigen van zijn moeder, waarbij hij soms flink door het lint ging, is hem juridisch aan te rekenen, mede dankzij een verklaring van zijn zus. Dat leverde hem een voorwaardelijke werkstraf van 60 uur op.
,,De verhouding met mijn ouders is al jaren slecht. Er is zoveel gebeurd, maar ik heb mijn moeder nooit mishandeld. Ik zou haar het liefst hier bij me hebben. Ik ben wel eens bedreigend overgekomen, maar dat heeft ze me vergeven. Mijn moeder heeft de afgelopen maanden ook al enkele aangiften ingetrokken. Helaas is de harmonie bij ons thuis ver te zoeken. We zijn vervreemd van elkaar. Mijn ouders hebben nooit een arm om me heen geslagen. Mijn broer is schizofreen en die heeft mij ook gek gemaakt. In de buurt ben ik aan de schandpaal genageld. Ik heb thuis niets meer te zoeken.’’ Dat gevoel is wederzijds. De familie wil de Gouwenaar uit huis hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |