Aaaniel jaquote:Op dinsdag 19 mei 2009 09:12 schreef tessie het volgende:
Aniel? Spreek je dat ook echt uit als Aniel?
herkenbaarquote:Op dinsdag 19 mei 2009 10:10 schreef Brighteyes het volgende:
Bluh... Ik wil de naam steeds zo graag overal hardop uitschreeuwen.Maar ik moet nog 13 weken wachten.
![]()
De naam van jullie kindje-op-komst is al algemeen bekend begrijp ik? Da's bijzonder, heb nog nooit meegemaakt dat iemand dat al zo openbaar maakte! Waarom hebben jullie dat gedaan als ik vragen mag? (en wat is de naam..???)quote:Op dinsdag 19 mei 2009 10:15 schreef tessie het volgende:
Ja ik dacht eerst ook dat het Aniël was, maar dat is ook net Daniël maar dan alsof ze de D gewoon vergeten zijn, dus ook wel raar....
Oh ik kan me voorstellen dat jullie de naam zo graat willen uitschreeuwen! Ik ben ook zo slecht met dat soort dingen geheim houden. Vandaar dat we dat maar niet gedaan hebben ook haha! Alleen mijn moeder vind dat nog steeds zo erg dat iedereen de naam al weet.
ghehe ik kan me ook maar heel erg moeilijk inhouden hoorquote:Op dinsdag 19 mei 2009 10:15 schreef tessie het volgende:
Ja ik dacht eerst ook dat het Aniël was, maar dat is ook net Daniël maar dan alsof ze de D gewoon vergeten zijn, dus ook wel raar....
Oh ik kan me voorstellen dat jullie de naam zo graat willen uitschreeuwen! Ik ben ook zo slecht met dat soort dingen geheim houden. Vandaar dat we dat maar niet gedaan hebben ook haha! Alleen mijn moeder vind dat nog steeds zo erg dat iedereen de naam al weet.
Effe gespiekt op je site ,dat stukje op je blog van je manquote:Op dinsdag 19 mei 2009 10:15 schreef tessie het volgende:
Ik wil het wel even voor je doen hoorquote:Op dinsdag 19 mei 2009 10:10 schreef Brighteyes het volgende:
Bluh... Ik wil de naam steeds zo graag overal hardop uitschreeuwen.Maar ik moet nog 13 weken wachten.
![]()
Ja, doe esquote:
Je had toen in ieder geval wel een tweede naam, maar dat zegt niet zo heel veel natuurlijkquote:Op dinsdag 19 mei 2009 14:15 schreef Brighteyes het volgende:
Jij kent de 2e naam volgens mij niet.
Dus doe maar niet. Je zou het nog eens fout kunnen hebben.![]()
Oh haha, ik dacht dat je hier op FOK bedoelde.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 14:18 schreef Troel het volgende:
[..]
Je had toen in ieder geval wel een tweede naam, maar dat zegt niet zo heel veel natuurlijkMaar sowieso schiet ik er niets mee op om namen hier rond te gaan roepen, niemand hier in de buurt die ene BE kent, ze zullen alleen denken dat ik gestoord ben
* Troel plaatst die naam weer hier op het lijstjequote:Op dinsdag 19 mei 2009 14:58 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Oh haha, ik dacht dat je hier op FOK bedoelde.
Niet dat er nou heel veel mensen zijn die het niet weten, maar toch.
En die 2e naam is inmiddels dus veranderd, dat wel.![]()
Innepin! Echt? Wat irritant lijkt me dat!
En je broer is gewoon stom!
Mijn moeder heeft ook mijn jongensnaam geraden, zonder dat ik ooit van m'n leven gezegd heb dat ik dat een leuke vond. Ze zei het ook echt zo tussen neus en lippen door. Heb het maar weggelachenquote:Op dinsdag 19 mei 2009 14:53 schreef innepin het volgende:
Ahh wat een vervelende familieleden weer. Lekker ruimdenkend allemaal![]()
Mijn moeder heeft m'n meisjesnaam geradenEcht, hoe krijgt ze het voor elkaar! ja okee ik had 'm wel genoemd tussen twintig andere opties, toen ie nog niet definitief was, maar toch
Kennelijk heb ik toen ik 16 was ofzo geroepen dat ik het zo'n mooie naam vond
En dat weet zij dus nog
Lekker lomp weerquote:Op dinsdag 19 mei 2009 14:53 schreef innepin het volgende:
Ahh wat een vervelende familieleden weer. Lekker ruimdenkend allemaal![]()
Mijn moeder heeft m'n meisjesnaam geradenEcht, hoe krijgt ze het voor elkaar! ja okee ik had 'm wel genoemd tussen twintig andere opties, toen ie nog niet definitief was, maar toch
Kennelijk heb ik toen ik 16 was ofzo geroepen dat ik het zo'n mooie naam vond
En dat weet zij dus nog
Oh en mijn broer gaat er naar eigen zeggen van uit dat wij met een - voor hem - compleet belachelijke naam op de proppen komen. Leuk joh, familie![]()
Een zus van mijn oma is getrouwd met iemand met die naam en die kregen een dochter in de oorlog.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 15:59 schreef oh-oh het volgende:
Ik las net een Erik Hans van Stigt Thans ....
quote:Op dinsdag 19 mei 2009 18:21 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Een zus van mijn oma is getrouwd met iemand met die naam en die kregen een dochter in de oorlog.
Toen mochten ze niet dat 'van stigt' voor de naam zetten van de duitsers en dus verzon haar vader een rits voornamen voor haar.
Ze heet M.X.X.V.A.N.S.T.I.G.T. Thans officieel (ik weet de XX-en even niet, maar ze heeft ook nog 2 normale doopnamen dus.
Is ze zelf ook echt heeeeeeeeeel blij mee.Staat ook zo leuk in je paspoort of op bankafschriften.
[..]
Een zus van mijn oma is getrouwd met iemand met die naam en die kregen een dochter in de oorlog.
Toen mochten ze niet dat 'van stigt' voor de naam zetten van de duitsers en dus verzon haar vader een rits voornamen voor haar.
Ze heet M.X.X.V.A.N.S.T.I.G.T. Thans officieel (ik weet de XX-en even niet, maar ze heeft ook nog 2 normale doopnamen dus.
Is ze zelf ook echt heeeeeeeeeel blij mee.Staat ook zo leuk in je paspoort of op bankafschriften.
Hockey? Oh das wel een goeie, moet ik nog doen...quote:Op dinsdag 19 mei 2009 18:42 schreef innepin het volgende:
[..]Oh my...!
Linda, ik heb heel eerlijk gereageerd, was een beetje overdonderdMaar ik vind het niet zo heel erg hoor. De jongensnaam weet ze niet, en ze weet ook niet dat als het een meisje wordt, we haar in de tweede naam gaan vernoemen
![]()
Huup, ja vréselijk wat een kaknaamHeb je d'r al aangemeld bij de hockey?
Precies. En jij maar zeuren over je Hema-rompertje, terwijl haar hele kledingkast natuurlijk gevuld zal zijn met Ralph Lauren en Burberry enzo.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 18:47 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Hockey? Oh das wel een goeie, moet ik nog doen...
k heb dr wel al aangemeld voor Polo en paardrijden. En een kinderdagverblijf in Amsterdam-Zuid. T is een eindje om maarja he, je moet wat voor je kind overhebben
Precies, ik heb er ook echt geen problemen mee. Als ze nou constant had zitten raden terwijl ik het per se geheim had willen houden ofzo, dan is het een ander verhaal. Zo is ze gelukkig nietquote:Op dinsdag 19 mei 2009 19:00 schreef Brighteyes het volgende:
Ach Innepin, als het nou idd zelf geraden is, mede omdat ze iets van jou van vroeger onthouden heeft is het eig. wel heel erg heel lief ergens.
[..]
Ik ook!quote:
Mijn schoonmoeder hielp ons zo destijds met namen verzinnen, aangezien we er bij de jongste 2 niet zo heel snel uit waren. Alleen heeft ze een erg andere smaak dan wij, vooral wat jongensnamen betreft. Mijn schoonzusjes hebben wel leuke namen, maar als het jongens waren geweest...quote:Op dinsdag 19 mei 2009 12:41 schreef Ca.ra het volgende:
Mijn schoonmoeder zat gisteren zo overduidelijk-niet-te-vissen naar de naam![]()
(..)
Maar t was echt grappig gisteren, ze wist het gesprek de hele tijd weer terug te sturen richting namen. 'Bij V twijfelde ik nog over die en die naam en als A een meisje was geweest dan had hij zus-en-zo geheten.' En dan van die verwachtingsvolle stiltes laten vallen...
Preciesquote:Op woensdag 20 mei 2009 18:12 schreef innepin het volgende:
Vlindur, lekker belangrijkHet is jóuw kind, dus jouw keuze!
wat zij zegtquote:Op woensdag 20 mei 2009 18:12 schreef innepin het volgende:
Vlindur, lekker belangrijkHet is jóuw kind, dus jouw keuze!
Haha, nee het klinkt voor geen holquote:Op woensdag 20 mei 2009 18:07 schreef innepin het volgende:
Kersjes, ik ben nieuwsgiiieerrriggg! Als je 'm graag uit wil schreeuwen -- mijn PM staat open hoor
Brooklynn, een naamvergadering?Da's toch niet goed voor de inspiratie
Maar ik moet zeggen, liever een naam te veel dan dat je er écht niet uitkomt hoor!
Vervelend zeg! Ik kan me het heel goed voorstellen hoor. Bij mij viel bijvoorbeeld de naam Amber af omdat het een stofje is die gewonnen wordt uit de maag van een potvis ofzoiets. Dan kan het nog zo'n prachtige naam zijn, maar het verpest het toch een beetjequote:Op woensdag 20 mei 2009 18:49 schreef Kersjes het volgende:
Grrr, trage computer!!![]()
De klank, de naam zelf... da's inderdaad belangrijker dan de betekenis. Maar een beetje jammer is het wel. Zo maar even overleggen met manlief als hij thuiskomt. Ik denk dat hij het een nog groter probleem gaat vinden dan ik!
Ik hoef het niet persé geheim te houden hoorquote:Op woensdag 20 mei 2009 18:40 schreef MamsX het volgende:
Echt heel leuk om jullie bezig te zien met namen bedenken, ik heb geen seconde ook maar enige twijfel gehad.
Het stond voor mij vast toen ze een meisje ging worden wat haar naam was.
En de papa had geen keus (al was hij het er voor 100% mee eens).
Maar aangezien hij jaren met die naam heeft gewoweden hij onder heleboel mensen bekend staat/stond onder die naam vond hij het natuurlijk wel leuk.
Brooklynn welke namen? Kersjes welke naam? Mijn PMbox heeft ook nog plek voor wat namen![]()
Ja, dat vonden wij ookquote:Op woensdag 20 mei 2009 19:20 schreef tessie het volgende:
Brooklynn, Tim en Robin vind ik leuke namen
En Kersjes, jammer dat de betekenis jullie zo tegen staat, want het is wel een hele mooie naam vind ik!
*googlet*quote:Op woensdag 20 mei 2009 19:14 schreef Kersjes het volgende:
Haha, jullie mogen de naam raden per PM, niet hier alsjeblieft!
Het is reuze simpel te vinden via Google als je weet dat de betekenis ervan is "God is goed"![]()
![]()
Jemig, heb ik dat???
M. zegt dat we hem maar flink veel naar onze CD's moeten laten luisteren i.p.v. naar Woezel en Pip. Ter compensatie![]()
En als ik M's Slayer shirts nou flink heet ga wassen.... dan kan de baby ze straks ook aan![]()
Mijn kat heet Nikkiequote:Op woensdag 20 mei 2009 19:52 schreef Brooklynn het volgende:
* ook googlen doet*
inderdaad een superleuke naam!
Heb ook voor onze namen gekeken:
Nicky: 'Overwinnende mensen'![]()
Tim: 'God trotsmakend'Dit past nou niet echt bij ons
Robin: 'Briljant, verlicht van faam'![]()
Luke: 'Uit Lucania'![]()
Ja, dat weten we en we hebben erover nagedacht. Zijn roepnaam zal waarschijnlijk toch meer Nick worden, maar wij vinden Nicky gewoon erg leuk. We zouden het ook geen enkel probleem vinden als hij later zijn naam zou willen veranderen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 19:58 schreef Pyttpytt het volgende:
Bedenk wel dat je kind straks op zijn 30 ook moet zeggen: hallo, ik ben Nicky. Ik ken iemand die zo heet en die heeft zijn naam terug veranderd naar Nick, omdat iedereen dacht dat hij 5 was... Je kunt m ook Nick noemen op papier, en 'm Nicky noemen in dagelijks gebruik. Verder erg leuke naam!
Denk niet dat veel mensen het daar me associeren, de meeste kennen de serie niet. En anders, wat dat nog? Het is toch een leuke naam?quote:Op woensdag 20 mei 2009 21:46 schreef lalie het volgende:
Ojeetje, daar moet het natuurlijk niet mee worden geassocieerd
Spreek je dat dan gewoon uit als eelie of zoals in het engels?quote:Op woensdag 20 mei 2009 21:10 schreef lalie het volgende:
Wat vinden jullie van de naam Eli voor een jongen?
In het engels is het iets van ielai toch?quote:Op woensdag 20 mei 2009 22:46 schreef tessie het volgende:
[..]
Spreek je dat dan gewoon uit als eelie of zoals in het engels?
@Brooklynn, dat wat iemand anders zei van Nicky vind ik ook, ik vind dat een super leuke naam voor een kindje, maar voor een volwassene vind ik Nick dan een stuk beter...
ik zie verschillende namen met die betekenis!quote:Op woensdag 20 mei 2009 19:14 schreef Kersjes het volgende:
Haha, jullie mogen de naam raden per PM, niet hier alsjeblieft!
Het is reuze simpel te vinden via Google als je weet dat de betekenis ervan is "God is goed"![]()
![]()
Jemig, heb ik dat???
Ik heb geen idee eigenlijk. Maar dat zien we dan wel (of niet)quote:Op donderdag 21 mei 2009 11:47 schreef tessie het volgende:
Ja in het engels zou het ongeveer zoals Ielai klinken.. vind ik zelf mooier dan Eelie.
En is het zo makkelijk om je naam te veranderen dan? Ik dacht altijd dat dat heel moeilijk en duur was?
same..quote:Op donderdag 21 mei 2009 15:51 schreef MamsX het volgende:
Hmmz ja je hebt ook een punt hoorMaar voor mij staat Eli echt alleen voor Ielai.
En als ik het lees dan lees ik ook standaard het op een engelse manier.
Maar dat kan natuurlijk ook komen doordat ik graag engelse boeken lees, en engelse sites bezoek
quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:09 schreef bixister het volgende:
je hoeft er ook niet meteen een hele toespraak over te houden hoor.
Chaevynn.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:15 schreef Jore het volgende:
Esther van Babyboom, misschien kennen jullie haar nog, heeft een zoon gekregen met de naam Chaevynn. Z'n zussen heten Dariënne, Yashyra en Naeyyssa. Vermoedelijk moet Chaevynn worden uitgesproken als Sjeevin (want Naeyyssa klinkt als Neejiessa geloof ik). Mja.
Ik ook!quote:Op donderdag 21 mei 2009 14:51 schreef huuphuup het volgende:
niet doen zo hier joh, s niet leuk voor Kers, ze heeft gevraagd of men in PM wilde raden en niet hier.
Eli in het NL's vind ik trouwens erg leuk
quote:Op donderdag 21 mei 2009 13:35 schreef Ynske het volgende:
Eli is leuk voor een ventjetis ook een heel leuk manneke
ik niet in elk gevalquote:Stiemie - vrijdag 22 mei 2009 @ 15:30
Letten jullie bij het kiezen van DE naam ook op de pestgevoeligheid? Bijvoorbeeld Rick (viezerik, rick met zijn kleine *** etc) en Deisree (heeft diarree, zit op de wc etc)? Wij hebben DE naam gevonden die pachtig is voor ons meisje maar die wel erg rijmgevoelig is en nu twijfel ik soms wel weer een beetje
ruth?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:30 schreef Stiemie het volgende:
Letten jullie bij het kiezen van DE naam ook op de pestgevoeligheid? Bijvoorbeeld Rick (viezerik, rick met zijn kleine *** etc) en Deisree (heeft diarree, zit op de wc etc)? Wij hebben DE naam gevonden die pachtig is voor ons meisje maar die wel erg rijmgevoelig is en nu twijfel ik soms wel weer een beetje
Wat leuk Davina, dat jullie een Eli hebben!quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:36 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Ik ook!
En we spreken het idd uit als EELIEE.
En voor ons is het enkel een vernoeming naar mijn moeder (tweede naam Elisabeth), en geen joodse betekenis. Daarvoor spellen we het ook anders (met de hebreeuwse letters, dan)
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 18:18 schreef Vicky het volgende:
Op het forum waar ik schrijf is een Crystal Jean geboren.. CJ for short...
geen leuke naam...
CJ is gewoon niet zo mijn ding. Er is niets mis mee verder imho. Ik bedoelde het meer in de trant van ik zou het zelf niet uitkiezenquote:Op vrijdag 22 mei 2009 18:50 schreef bixister het volgende:
wat is er mis met CJ? ik geloof dat ik iets niet zie?
Maar ook de Boldquote:Op vrijdag 22 mei 2009 21:21 schreef Knutknuttsson het volgende:
Tjongejonge!
CJ Parker natuurlijk! Pamela Andersson in Baywatch.
Te weinig mannen posten hier......
Maar Douwe Egberts is toch ook gewoon douwe, de zoon van Egbert? (Egbertszoon) En de zoon van Douwe heet dan weer Egbert Douwes.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 09:13 schreef PM-girl het volgende:
Vanmorgen in de krant: Douwe. Niets mis mee, tot ik de doopnamen las!
Douwe Hendrik Jan Egbert!
ik noemde de desiree bij ons in de klas altijd DIAREETquote:Op vrijdag 22 mei 2009 17:21 schreef Stiemie het volgende:
Ja Desiree is ook niet mijn ding, maar het rijmt wel lekker makkelijk (snee, diarree, wc, plee etc) vandaar het voorbeeld.
Nou ja misschien moeten we maar gewoon voor onze naam gaan
Arm kindquote:Op zaterdag 23 mei 2009 23:21 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
ik noemde de desiree bij ons in de klas altijd DIAREET2 in 1 klap
Daar had ik nog niet aan gedacht, maar nu je het zegt!quote:
Bij Eva was haar werknaam "Chardella"quote:
Ik heb ooit een kind in de klas gehad en die heette Sarha. Dus ik vroeg al of ze verkeerd op de lijst stond. Maar nee, Pa had haar naam verkeerd gespeld toen hij aangifte ging doen. De bedoeling wás Sarah maar Pa wist het niet meer zo...quote:Op zaterdag 23 mei 2009 22:03 schreef lady-wrb het volgende:
er ligt hier aan de kade een boot met de naam deborha. iedere keer als ik er langs fiets vind ik het zo raar staan.
Uit 1 gezin?quote:
quote:Op dinsdag 2 juni 2009 15:41 schreef Vlindur het volgende:
Ik ken een Eelke, Eelko en Elke.. 2 jongens en een meisje. en broers en zusje van elkaar
ja uit een gezinquote:Op dinsdag 2 juni 2009 15:21 schreef peterfan het volgende:
[..]
Uit 1 gezin?![]()
Douwe vind ik nog wel leuk. Danthé ken ik als Dante, maar Date? Hoe spreek je dat uit?
hehe zou zo maar iemand kunnen zijn die ik "ken". Meisje dat bij mij op de basisschool heeft gezeten heeft twee dochters: jacelyn en janaya.quote:Op maandag 8 juni 2009 10:50 schreef Sjeen het volgende:
Gezien in Scheveningen... Jazzlin, ik vermoed een meisje.
Volgende wordt een Hanna inderdaadquote:Op vrijdag 5 juni 2009 15:31 schreef Brighteyes het volgende:
Ja volgens mij wel ja Bix. Dan is het anders.
Ik vind dit ook heel dicht bij elkaar idd.
Maar ze zijn zeer streng gereformeerd en ik vermoed dat bijv. bij de eerste dat daar zijn moeder vernoemd is en dan nu bij een 2e dochter haar moeder ofzo.
En Twitty Pop voor een meisjequote:Op maandag 8 juni 2009 10:55 schreef Pyttpytt het volgende:
Ken iemans wiens zoon als tweede naam Jazzy heeft, Roek Jazzy. Tweede kind heet straks Tjilp Rocky denk ik...
quote:Op maandag 8 juni 2009 19:31 schreef Ssserpente het volgende:
Zoontje van een oud-collega het Enzo. Bijzonder.
Erna en Nadien voor twee zusjes ook trouwens...
quote:Op maandag 8 juni 2009 19:44 schreef tessie het volgende:
Haha dat werd idd wel eens tijd oh-oh. Ben wel benieuwd wat het dan uiteindelijk geworden is.
Ik ben benieuwd of de naam je kan bekoren:+quote:Op maandag 8 juni 2009 19:50 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Anders ik wel!
Echt heel benieuwd.
Ook naar het nog te bedenken kaartje.
Ze moeten ook nog even tussen nu en dat ie komt een nieuwe auto kopen want ze bedachten toch last minute dat drie kinderstoeltjes eg nie gaat passen.
Maar de bakfiets is wel al gekocht, die moet alleen nog even in elkaar gezet.
Ik bedacht nog dat Adam wel best leuk geweest was bij Luna en Nova en dat ie dan meteen als vernoeming naar Aad door kon. Maar het was al niet meer nodig.
Muhahahaha!!! *tong uitsteekt tegen Troel*quote:Op dinsdag 19 mei 2009 14:15 schreef Brighteyes het volgende:
Jij kent de 2e naam volgens mij niet.
Dus doe maar niet. Je zou het nog eens fout kunnen hebben.![]()
Nee!quote:
thanx!!quote:Op maandag 8 juni 2009 21:34 schreef Brighteyes het volgende:Vicky, tuttebel! Ga jij eens even lekker van je kind liggen genieten!
Ze staat erbij hoor!
Ha, jij hebt ook de NRC!quote:Op maandag 8 juni 2009 19:53 schreef cattie het volgende:
Roek is wel leuk.
Erna en Nadien, dat meen je toch niet?![]()
Ik las in de krant "Tiberius Emergo". Ouders zullen wel Romein- of Latijnofiel zijn. Maar om je kind nou "ik kom boven" te noemen...
Knofje & Kommertjequote:Op dinsdag 9 juni 2009 15:37 schreef fIoortje het volgende:
[..]
Ha, jij hebt ook de NRC!
Net als dat kindje die als 3e naam 'Kommertje' heeft gekregen...
Hihi, dat kan ook!quote:Op dinsdag 9 juni 2009 13:58 schreef bixister het volgende:
Deze Louwra werkt al bij de supermarkt, zie Lishes berichtje een stukkie terug. misschien bij Louwrus?
quote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:34 schreef RockabeIIa het volgende:
Nope, die van mij klinkt veel meer NL en die van mijn vriend neigt naar het engels.
Ik vind dat ik mag kiezen want de kleine gaat ook al zijn achternaam krijgen. Jullie vinden dat ook he?
Ja!quote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:34 schreef RockabeIIa het volgende:
Nope, die van mij klinkt veel meer NL en die van mijn vriend neigt naar het engels.
Ik vind dat ik mag kiezen want de kleine gaat ook al zijn achternaam krijgen. Jullie vinden dat ook he?
Wij hadden beiden keren het argument; als het een jongen wordt dan mocht hij kiezen en als het een meisje werd dan mocht ik kiezen.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:34 schreef RockabeIIa het volgende:
Vind ik raar. Stel je voor dat de ander echt een naam bedenkt die je helemaal niks vindt, zit je er wel aan vast. Een naam kies je toch samen? Met hier en daar misschien een klein beetje water bij de wijn doen.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:56 schreef lily het volgende:
[..]
Wij hadden beiden keren het argument; als het een jongen wordt dan mocht hij kiezen en als het een meisje werd dan mocht ik kiezen.
dus![]()
natuurlijk kies je samenquote:Op dinsdag 9 juni 2009 23:02 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Vind ik raar. Stel je voor dat de ander echt een naam bedenkt die je helemaal niks vindt, zit je er wel aan vast. Een naam kies je toch samen? Met hier en daar misschien een klein beetje water bij de wijn doen.
Rocka, dat is bij ons wel de reden dat mijn lief me bij de jongensnaam de eerste keuze heeft gegeven en het ok vind dat onze eventuele zoon een 1e naam krijgt die hij wel leuk, maar niet extreem bijzonder vind zeg maar. Als het aan hem lag zouden we verder zoeken, maar deze naam is speciaal voor mij en ja, nu ík eindelijk heb gezegd dat de baby zijn achternaam krijgt vind hij dit een goede dealquote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:34 schreef RockabeIIa het volgende:
Hehe, succes ermeequote:Op woensdag 10 juni 2009 09:59 schreef RockabeIIa het volgende:
Incantrix, ik vind dat ook een keigoeie deal!
Nu nog wat overtuigingskracht haha
Slim!quote:Op woensdag 10 juni 2009 10:44 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Hehe, succes ermeeHet scheelde bij mij denk ik wel dat ik 'voorwerk' had gedaan: al een paar jaar roep ik heel blij tegen hem dat onze eventuele kinderen later ábsoluut mijn naam zullen krijgen, sinds ík ze ook moet baren. Hij is dus allang blij dat ik heb toegegeven wat die achternaam betreft
Ik ben Spaanse en heb ook een samengestelde Maria naam. Maareh... Ik kende ook een Belen. En die werd Belein genoemd.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 14:50 schreef CalamityJane het volgende:
Ik heb in het verleden met Spaanstaligen gewerkt en daar is het normaal.
Persoonlijk ben ik ook erg gek van Maria Belen, met als roepnaam Belen (spreek uit: Belèn, met de klemtoon op de laatste lettergreep). Dit gaat er heleaas bij ons niet doorheen komen, want die uitspraak gaat hier in NL natuurlijk nooit goed.
Mace / Maceo hoor je in Amerika wel meer hoor.quote:Op woensdag 10 juni 2009 19:28 schreef snoopy het volgende:
Net in de krant: Mace (j)
Zou het een rare variant op Mees zijn?
Een achternaam volgens wikiquote:Op woensdag 10 juni 2009 19:42 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Mace / Maceo hoor je in Amerika wel meer hoor.
quote:http://en.wikipedia.org/wiki/Mace
Mace may refer to:
Mace (club), a weapon with a heavy head on a solid shaft used to bludgeon opponents
Mace (company), a construction firm in the UK
Mace (measurement), an English term for a traditional Chinese measurement of weight
Mace (spice), a cooking spice obtained from dried covering of the nutmeg fruit seed.
Mace (spray), a brand of tear gas, often used by police
Mace (store), a convenience store chain in the United Kingdom and Ireland
Mace (surname)
Zoals die rapper Macequote:Op woensdag 10 juni 2009 19:42 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Mace / Maceo hoor je in Amerika wel meer hoor.
quote:
WTF! Serieus?quote:Op woensdag 10 juni 2009 21:55 schreef MamsX het volgende:
Dzejden Djenan!!
( roepnaam spreek je uit als jayden )
![]()
hihi, voor als je echt stevige trek hebtquote:
Haha dat dacht ik ookquote:Op vrijdag 12 juni 2009 21:46 schreef debuurvrouw het volgende:
Mare ken ik wel als een reguliere naam zeg maar. De rest is wel heum, apart....
Mint en Mella. Menthos en Fruitella? Beetje snoepig ofzo.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 21:52 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Haha dat dacht ik ook
Maar de 4 M-en zijn zusjes. Toen ik het zo las vond ik het wel een hoog kwik-kwek-kwak gehalte hebben. Ze lijken verder niet extreem op elkaar die namen maar het past wel heel erg enzo, wat mij betreft een beetje te.
Jagger vind k wel grappig, in dezelfde categorie als Lennon. Het is wel stoer. Mare vond ik altijd wel leuk ja. En Minte of Minthe (niet zo mijn ding) kende ik wel maar Mint klinkt eh... fris
quote:Op vrijdag 12 juni 2009 22:12 schreef oh-oh het volgende:
Ik zou Muze of Jagger ook nooit zelf kiezen maar bij een bepaald soort mensen passen zulke namen en vind ik ze dus ook wel leuk.
Jullie naam vind ik bv ook echt serieus helemaal het einde, maar niet voor een kind van mij
quote:Op vrijdag 12 juni 2009 23:12 schreef Poppejans het volgende:
Wij zijn uit de namenIk kreeg helaas mn zin niet met ''Ot' voor een jongen, maar de jongensnaam die we nu hebben is eigenlijk nog leuker. Ik zag net toen ik erop ging zoeken hier, dat Rocka hem ooit ook eens als mooi genoemd heeft
![]()
Meisjesnaam hebben we al jaaaaren.
Klinkt als een 'Slavisch' iemand die een Engelse naam heeft verbasterd...quote:Op woensdag 10 juni 2009 21:55 schreef MamsX het volgende:
Dzejden Djenan!!
( roepnaam spreek je uit als jayden )
![]()
Grappig, wij hebben precies dezelfde meisjesnamen op ons lijstje staan!quote:Op maandag 15 juni 2009 11:27 schreef peterfan het volgende:
Ik vind het leuk! Net als Robin, Chris en Sam voor meisjes..
Rune en Brune toch geen familie hoop ik!quote:Op maandag 15 juni 2009 20:55 schreef snoopy het volgende:
En hier weer wat opmerkelijke, en/of leuke of niet leuke namen uit de krant:
Jula (m), ik ken ook een Jule. Vind ik een leuke naam
Dior (m)![]()
Genesis (m)
Rune (j)
Brune (m)![]()
Doeke (j)
Tja, onze zoon heet dus Marien Kobus, en we noemen hem Kobus. Ik wilde dat eerst omgekeerd maar lief vond het zo mooier klinken en dat was ik plotseling met hem eens, zeker in combinatie met zijn achternaam.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 14:23 schreef Sjeen het volgende:
Ik vroeg me ineens iets af, ik ben gewend dat je de naam van je kind in volgorde van gebruik zet. Dus eerste de roepnaam en daarna de doopnamen/extra namen. Of in elk geval de naam waarvan je de roepnaam van je kind afleidt als eerste. Nu zie ik toch wel eens voorbij komen dat men twee namen geeft (of meer) en dan de tweede naam als roepnaam gebruikt... Is dat puur omdat het beter klinkt? Of omdat de initialen anders iets ongewenst opleveren? Of zit er anders achter?
Daar zou ik me dus echt niet druk over maken.quote:Op maandag 15 juni 2009 11:32 schreef CalamityJane het volgende:
Alex klinkt een beetje als afkorting van Alexandra of zo... Niet helemaal mijn ding, maar ik hou ook van erg meisjesachtige namen (als ze maar niet op ...je of ...ke eindigen).
Wij hebben juist precies het omgekeerde probleem. We hebben eigenlijk maar 1 serieuze kandidaat voor een jongensnaam en die staat nou net weer in de top 5. Dus als we dat doen dan krijgt hij nog minimaal 2 klasgenootjes met dezelfde naam ben ik bang...![]()
@Brooklynn:
die ken ik wel als (friese) jongensnaam, en zelfs toen vond ik m discutabel.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 14:07 schreef PM-girl het volgende:
In het zwembad hoorde ik vanmorgen Libbe, voor een meisje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |