quote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:34 schreef RockabeIIa het volgende:
Nope, die van mij klinkt veel meer NL en die van mijn vriend neigt naar het engels.
Ik vind dat ik mag kiezen want de kleine gaat ook al zijn achternaam krijgen. Jullie vinden dat ook he?
Ja!quote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:34 schreef RockabeIIa het volgende:
Nope, die van mij klinkt veel meer NL en die van mijn vriend neigt naar het engels.
Ik vind dat ik mag kiezen want de kleine gaat ook al zijn achternaam krijgen. Jullie vinden dat ook he?
Wij hadden beiden keren het argument; als het een jongen wordt dan mocht hij kiezen en als het een meisje werd dan mocht ik kiezen.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:34 schreef RockabeIIa het volgende:
Vind ik raar. Stel je voor dat de ander echt een naam bedenkt die je helemaal niks vindt, zit je er wel aan vast. Een naam kies je toch samen? Met hier en daar misschien een klein beetje water bij de wijn doen.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:56 schreef lily het volgende:
[..]
Wij hadden beiden keren het argument; als het een jongen wordt dan mocht hij kiezen en als het een meisje werd dan mocht ik kiezen.
dus![]()
natuurlijk kies je samenquote:Op dinsdag 9 juni 2009 23:02 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Vind ik raar. Stel je voor dat de ander echt een naam bedenkt die je helemaal niks vindt, zit je er wel aan vast. Een naam kies je toch samen? Met hier en daar misschien een klein beetje water bij de wijn doen.
Rocka, dat is bij ons wel de reden dat mijn lief me bij de jongensnaam de eerste keuze heeft gegeven en het ok vind dat onze eventuele zoon een 1e naam krijgt die hij wel leuk, maar niet extreem bijzonder vind zeg maar. Als het aan hem lag zouden we verder zoeken, maar deze naam is speciaal voor mij en ja, nu ík eindelijk heb gezegd dat de baby zijn achternaam krijgt vind hij dit een goede dealquote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:34 schreef RockabeIIa het volgende:
Hehe, succes ermeequote:Op woensdag 10 juni 2009 09:59 schreef RockabeIIa het volgende:
Incantrix, ik vind dat ook een keigoeie deal!
Nu nog wat overtuigingskracht haha
Slim!quote:Op woensdag 10 juni 2009 10:44 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Hehe, succes ermeeHet scheelde bij mij denk ik wel dat ik 'voorwerk' had gedaan: al een paar jaar roep ik heel blij tegen hem dat onze eventuele kinderen later ábsoluut mijn naam zullen krijgen, sinds ík ze ook moet baren. Hij is dus allang blij dat ik heb toegegeven wat die achternaam betreft
Ik ben Spaanse en heb ook een samengestelde Maria naam. Maareh... Ik kende ook een Belen. En die werd Belein genoemd.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 14:50 schreef CalamityJane het volgende:
Ik heb in het verleden met Spaanstaligen gewerkt en daar is het normaal.
Persoonlijk ben ik ook erg gek van Maria Belen, met als roepnaam Belen (spreek uit: Belèn, met de klemtoon op de laatste lettergreep). Dit gaat er heleaas bij ons niet doorheen komen, want die uitspraak gaat hier in NL natuurlijk nooit goed.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |