ik zie verschillende namen met die betekenis!quote:Op woensdag 20 mei 2009 19:14 schreef Kersjes het volgende:
Haha, jullie mogen de naam raden per PM, niet hier alsjeblieft!
Het is reuze simpel te vinden via Google als je weet dat de betekenis ervan is "God is goed"![]()
![]()
Jemig, heb ik dat???

Ik heb geen idee eigenlijk. Maar dat zien we dan wel (of niet)quote:Op donderdag 21 mei 2009 11:47 schreef tessie het volgende:
Ja in het engels zou het ongeveer zoals Ielai klinken.. vind ik zelf mooier dan Eelie.
En is het zo makkelijk om je naam te veranderen dan? Ik dacht altijd dat dat heel moeilijk en duur was?

same..quote:Op donderdag 21 mei 2009 15:51 schreef MamsX het volgende:
Hmmz ja je hebt ook een punt hoorMaar voor mij staat Eli echt alleen voor Ielai.
En als ik het lees dan lees ik ook standaard het op een engelse manier.
Maar dat kan natuurlijk ook komen doordat ik graag engelse boeken lees, en engelse sites bezoek

quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:09 schreef bixister het volgende:
je hoeft er ook niet meteen een hele toespraak over te houden hoor.

Chaevynn.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:15 schreef Jore het volgende:
Esther van Babyboom, misschien kennen jullie haar nog, heeft een zoon gekregen met de naam Chaevynn. Z'n zussen heten Dariënne, Yashyra en Naeyyssa. Vermoedelijk moet Chaevynn worden uitgesproken als Sjeevin (want Naeyyssa klinkt als Neejiessa geloof ik). Mja.

Ik ook!quote:Op donderdag 21 mei 2009 14:51 schreef huuphuup het volgende:
niet doen zo hier joh, s niet leuk voor Kers, ze heeft gevraagd of men in PM wilde raden en niet hier.
Eli in het NL's vind ik trouwens erg leuk

quote:Op donderdag 21 mei 2009 13:35 schreef Ynske het volgende:
Eli is leuk voor een ventjetis ook een heel leuk manneke

ik niet in elk gevalquote:Stiemie - vrijdag 22 mei 2009 @ 15:30
Letten jullie bij het kiezen van DE naam ook op de pestgevoeligheid? Bijvoorbeeld Rick (viezerik, rick met zijn kleine *** etc) en Deisree (heeft diarree, zit op de wc etc)? Wij hebben DE naam gevonden die pachtig is voor ons meisje maar die wel erg rijmgevoelig is en nu twijfel ik soms wel weer een beetje

ruth?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:30 schreef Stiemie het volgende:
Letten jullie bij het kiezen van DE naam ook op de pestgevoeligheid? Bijvoorbeeld Rick (viezerik, rick met zijn kleine *** etc) en Deisree (heeft diarree, zit op de wc etc)? Wij hebben DE naam gevonden die pachtig is voor ons meisje maar die wel erg rijmgevoelig is en nu twijfel ik soms wel weer een beetje

Wat leuk Davina, dat jullie een Eli hebben!quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:36 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Ik ook!
En we spreken het idd uit als EELIEE.
En voor ons is het enkel een vernoeming naar mijn moeder (tweede naam Elisabeth), en geen joodse betekenis. Daarvoor spellen we het ook anders (met de hebreeuwse letters, dan)

quote:Op vrijdag 22 mei 2009 18:18 schreef Vicky het volgende:
Op het forum waar ik schrijf is een Crystal Jean geboren.. CJ for short...
geen leuke naam...

CJ is gewoon niet zo mijn ding. Er is niets mis mee verder imho. Ik bedoelde het meer in de trant van ik zou het zelf niet uitkiezenquote:Op vrijdag 22 mei 2009 18:50 schreef bixister het volgende:
wat is er mis met CJ? ik geloof dat ik iets niet zie?

Maar ook de Boldquote:Op vrijdag 22 mei 2009 21:21 schreef Knutknuttsson het volgende:
Tjongejonge!
CJ Parker natuurlijk! Pamela Andersson in Baywatch.
Te weinig mannen posten hier......

Maar Douwe Egberts is toch ook gewoon douwe, de zoon van Egbert? (Egbertszoon) En de zoon van Douwe heet dan weer Egbert Douwes.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 09:13 schreef PM-girl het volgende:
Vanmorgen in de krant: Douwe. Niets mis mee, tot ik de doopnamen las!
Douwe Hendrik Jan Egbert!

ik noemde de desiree bij ons in de klas altijd DIAREETquote:Op vrijdag 22 mei 2009 17:21 schreef Stiemie het volgende:
Ja Desiree is ook niet mijn ding, maar het rijmt wel lekker makkelijk (snee, diarree, wc, plee etc) vandaar het voorbeeld.
Nou ja misschien moeten we maar gewoon voor onze naam gaan

Arm kindquote:Op zaterdag 23 mei 2009 23:21 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
ik noemde de desiree bij ons in de klas altijd DIAREET2 in 1 klap

Daar had ik nog niet aan gedacht, maar nu je het zegt!quote:

Bij Eva was haar werknaam "Chardella"quote:

Ik heb ooit een kind in de klas gehad en die heette Sarha. Dus ik vroeg al of ze verkeerd op de lijst stond. Maar nee, Pa had haar naam verkeerd gespeld toen hij aangifte ging doen. De bedoeling wás Sarah maar Pa wist het niet meer zo...quote:Op zaterdag 23 mei 2009 22:03 schreef lady-wrb het volgende:
er ligt hier aan de kade een boot met de naam deborha. iedere keer als ik er langs fiets vind ik het zo raar staan.

Uit 1 gezin?quote:

quote:Op dinsdag 2 juni 2009 15:41 schreef Vlindur het volgende:
Ik ken een Eelke, Eelko en Elke.. 2 jongens en een meisje. en broers en zusje van elkaar

ja uit een gezinquote:Op dinsdag 2 juni 2009 15:21 schreef peterfan het volgende:
[..]
Uit 1 gezin?![]()
Douwe vind ik nog wel leuk. Danthé ken ik als Dante, maar Date? Hoe spreek je dat uit?

hehe zou zo maar iemand kunnen zijn die ik "ken". Meisje dat bij mij op de basisschool heeft gezeten heeft twee dochters: jacelyn en janaya.quote:Op maandag 8 juni 2009 10:50 schreef Sjeen het volgende:
Gezien in Scheveningen... Jazzlin, ik vermoed een meisje.

Volgende wordt een Hanna inderdaadquote:Op vrijdag 5 juni 2009 15:31 schreef Brighteyes het volgende:
Ja volgens mij wel ja Bix. Dan is het anders.
Ik vind dit ook heel dicht bij elkaar idd.
Maar ze zijn zeer streng gereformeerd en ik vermoed dat bijv. bij de eerste dat daar zijn moeder vernoemd is en dan nu bij een 2e dochter haar moeder ofzo.

En Twitty Pop voor een meisjequote:Op maandag 8 juni 2009 10:55 schreef Pyttpytt het volgende:
Ken iemans wiens zoon als tweede naam Jazzy heeft, Roek Jazzy. Tweede kind heet straks Tjilp Rocky denk ik...

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |