Haha dat dacht ik ookquote:Op vrijdag 12 juni 2009 21:46 schreef debuurvrouw het volgende:
Mare ken ik wel als een reguliere naam zeg maar. De rest is wel heum, apart....
Mint en Mella. Menthos en Fruitella? Beetje snoepig ofzo.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 21:52 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Haha dat dacht ik ook
Maar de 4 M-en zijn zusjes. Toen ik het zo las vond ik het wel een hoog kwik-kwek-kwak gehalte hebben. Ze lijken verder niet extreem op elkaar die namen maar het past wel heel erg enzo, wat mij betreft een beetje te.
Jagger vind k wel grappig, in dezelfde categorie als Lennon. Het is wel stoer. Mare vond ik altijd wel leuk ja. En Minte of Minthe (niet zo mijn ding) kende ik wel maar Mint klinkt eh... fris
quote:Op vrijdag 12 juni 2009 22:12 schreef oh-oh het volgende:
Ik zou Muze of Jagger ook nooit zelf kiezen maar bij een bepaald soort mensen passen zulke namen en vind ik ze dus ook wel leuk.
Jullie naam vind ik bv ook echt serieus helemaal het einde, maar niet voor een kind van mij
quote:Op vrijdag 12 juni 2009 23:12 schreef Poppejans het volgende:
Wij zijn uit de namenIk kreeg helaas mn zin niet met ''Ot' voor een jongen, maar de jongensnaam die we nu hebben is eigenlijk nog leuker. Ik zag net toen ik erop ging zoeken hier, dat Rocka hem ooit ook eens als mooi genoemd heeft
![]()
Meisjesnaam hebben we al jaaaaren.
Klinkt als een 'Slavisch' iemand die een Engelse naam heeft verbasterd...quote:Op woensdag 10 juni 2009 21:55 schreef MamsX het volgende:
Dzejden Djenan!!
( roepnaam spreek je uit als jayden )
![]()
Grappig, wij hebben precies dezelfde meisjesnamen op ons lijstje staan!quote:Op maandag 15 juni 2009 11:27 schreef peterfan het volgende:
Ik vind het leuk! Net als Robin, Chris en Sam voor meisjes..
Rune en Brune toch geen familie hoop ik!quote:Op maandag 15 juni 2009 20:55 schreef snoopy het volgende:
En hier weer wat opmerkelijke, en/of leuke of niet leuke namen uit de krant:
Jula (m), ik ken ook een Jule. Vind ik een leuke naam
Dior (m)![]()
Genesis (m)
Rune (j)
Brune (m)![]()
Doeke (j)
Tja, onze zoon heet dus Marien Kobus, en we noemen hem Kobus. Ik wilde dat eerst omgekeerd maar lief vond het zo mooier klinken en dat was ik plotseling met hem eens, zeker in combinatie met zijn achternaam.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 14:23 schreef Sjeen het volgende:
Ik vroeg me ineens iets af, ik ben gewend dat je de naam van je kind in volgorde van gebruik zet. Dus eerste de roepnaam en daarna de doopnamen/extra namen. Of in elk geval de naam waarvan je de roepnaam van je kind afleidt als eerste. Nu zie ik toch wel eens voorbij komen dat men twee namen geeft (of meer) en dan de tweede naam als roepnaam gebruikt... Is dat puur omdat het beter klinkt? Of omdat de initialen anders iets ongewenst opleveren? Of zit er anders achter?
Daar zou ik me dus echt niet druk over maken.quote:Op maandag 15 juni 2009 11:32 schreef CalamityJane het volgende:
Alex klinkt een beetje als afkorting van Alexandra of zo... Niet helemaal mijn ding, maar ik hou ook van erg meisjesachtige namen (als ze maar niet op ...je of ...ke eindigen).
Wij hebben juist precies het omgekeerde probleem. We hebben eigenlijk maar 1 serieuze kandidaat voor een jongensnaam en die staat nou net weer in de top 5. Dus als we dat doen dan krijgt hij nog minimaal 2 klasgenootjes met dezelfde naam ben ik bang...![]()
@Brooklynn:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |