abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 juni 2009 @ 21:52:55 #276
143848 huuphuup
Dorksided
pi_69987029
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 21:46 schreef debuurvrouw het volgende:
Mare ken ik wel als een reguliere naam zeg maar. De rest is wel heum, apart....
Haha dat dacht ik ook
Maar de 4 M-en zijn zusjes. Toen ik het zo las vond ik het wel een hoog kwik-kwek-kwak gehalte hebben. Ze lijken verder niet extreem op elkaar die namen maar het past wel heel erg enzo, wat mij betreft een beetje te.

Jagger vind k wel grappig, in dezelfde categorie als Lennon. Het is wel stoer. Mare vond ik altijd wel leuk ja. En Minte of Minthe (niet zo mijn ding) kende ik wel maar Mint klinkt eh... fris
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 12 juni 2009 @ 21:53:07 #277
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_69987039
Jagger en Muze vind ik nog wel wat hebben ergens...
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 12 juni 2009 @ 21:54:03 #278
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_69987075
Ik denk dat ik het -als het eenmaal zover is- met haar houd bij 'normale' namen. Op die vage zie-ons-creatief-zijn gadgetnamen heb ik het helemaal niet. Behalve dat het niet bij de naam van mij en m'n vriend staat, vinden we het ook gewoon níet mooi
(Un)masking for the greater good.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 21:54:33 #279
256130 Brooklynn
Brooooooklyn
pi_69987092
Denken jullie bij initialen NRD ook gelijk aan nerd?
Papa van ??
Mike Hartje Elynn
  vrijdag 12 juni 2009 @ 21:56:56 #280
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_69987170
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 21:52 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Haha dat dacht ik ook
Maar de 4 M-en zijn zusjes. Toen ik het zo las vond ik het wel een hoog kwik-kwek-kwak gehalte hebben. Ze lijken verder niet extreem op elkaar die namen maar het past wel heel erg enzo, wat mij betreft een beetje te.

Jagger vind k wel grappig, in dezelfde categorie als Lennon. Het is wel stoer. Mare vond ik altijd wel leuk ja. En Minte of Minthe (niet zo mijn ding) kende ik wel maar Mint klinkt eh... fris
Mint en Mella. Menthos en Fruitella? Beetje snoepig ofzo.
Muze en Jagger zijn idd wel leuk maar niet mijn kopje thee.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 21:57:48 #281
143848 huuphuup
Dorksided
pi_69987195
oh-oh ik vind de klank van Muze wel mooi ja maar het blijft voor mij nog gewoon een woord zeg maar. Het leest niet als naam op een of andere manier.

Brooklynn whaha ik niet direct maar de man van Estrys vast wel die dacht bij de naam Ot ook aan On topic
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 12 juni 2009 @ 22:12:35 #282
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_69987651
Ik zou Muze of Jagger ook nooit zelf kiezen maar bij een bepaald soort mensen passen zulke namen en vind ik ze dus ook wel leuk.
Jullie naam vind ik bv ook echt serieus helemaal het einde , maar niet voor een kind van mij
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 12 juni 2009 @ 23:10:00 #283
143848 huuphuup
Dorksided
pi_69989401
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 22:12 schreef oh-oh het volgende:
Ik zou Muze of Jagger ook nooit zelf kiezen maar bij een bepaald soort mensen passen zulke namen en vind ik ze dus ook wel leuk.
Jullie naam vind ik bv ook echt serieus helemaal het einde , maar niet voor een kind van mij

mja ik vind Jagger wel heel stoer en zo zijn er idd heel veel namen die ik best wel leuk vind, maar niet voor mijn eigen kind. Denk dat iedereen dat wel heeft
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_69989459
Wij zijn uit de namen Ik kreeg helaas mn zin niet met ''Ot' voor een jongen, maar de jongensnaam die we nu hebben is eigenlijk nog leuker. Ik zag net toen ik erop ging zoeken hier, dat Rocka hem ooit ook eens als mooi genoemd heeft
Meisjesnaam hebben we al jaaaaren.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_69991048
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 23:12 schreef Poppejans het volgende:
Wij zijn uit de namen Ik kreeg helaas mn zin niet met ''Ot' voor een jongen, maar de jongensnaam die we nu hebben is eigenlijk nog leuker. Ik zag net toen ik erop ging zoeken hier, dat Rocka hem ooit ook eens als mooi genoemd heeft
Meisjesnaam hebben we al jaaaaren.

je weet dat er nu mensen zijn die als een gek gaan terugzoeken naar alle jongensnamen die Rocka ooit als mooi genoemd heeft he?!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 15 juni 2009 @ 11:12:50 #286
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_70019570
Vraagje tussendoor: wat vinden jullie van Alex voor een meisje? Wij hebben een waslijst aan jongensnamen en meisjesnamen komen we bijna niet uit....
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_70020017
Ik vind het leuk! Net als Robin, Chris en Sam voor meisjes..
  † In Memoriam † maandag 15 juni 2009 @ 11:27:07 #288
43556 miss_dynastie
pi_70020022
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 21:55 schreef MamsX het volgende:
Dzejden Djenan!!
( roepnaam spreek je uit als jayden )

Klinkt als een 'Slavisch' iemand die een Engelse naam heeft verbasterd...
pi_70020190
Alex klinkt een beetje als afkorting van Alexandra of zo... Niet helemaal mijn ding, maar ik hou ook van erg meisjesachtige namen (als ze maar niet op ...je of ...ke eindigen).

Wij hebben juist precies het omgekeerde probleem. We hebben eigenlijk maar 1 serieuze kandidaat voor een jongensnaam en die staat nou net weer in de top 5. Dus als we dat doen dan krijgt hij nog minimaal 2 klasgenootjes met dezelfde naam ben ik bang...

@Brooklynn:
[. [__] .]
[+[__]◊]
  maandag 15 juni 2009 @ 11:51:53 #290
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_70020746
Fijn hè, alsof ze het er allemaal om doen!!!
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_70035952
quote:
Op maandag 15 juni 2009 11:27 schreef peterfan het volgende:
Ik vind het leuk! Net als Robin, Chris en Sam voor meisjes..
Grappig, wij hebben precies dezelfde meisjesnamen op ons lijstje staan!

Maar merkte van de week wel dat het best lastig kan zijn. Ik werk op een uitzendbureau en kreeg een CV van een Robin. Ik was er automatisch vanuit gegaan dat het een jongen was. Was toch even omschakelen aan de telefoon. Kan me voorstellen dat dat (vooral voor pupermeisjes) af en toe best lastig is.

Ons meisje krijgt nu een echte meisjesnaam.
pi_70038828
En hier weer wat opmerkelijke, en/of leuke of niet leuke namen uit de krant:

Jula (m), ik ken ook een Jule. Vind ik een leuke naam
Dior (m)
Genesis (m)
Rune (j)
Brune (m)
Doeke (j)
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 15 juni 2009 @ 21:01:11 #293
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_70039099
quote:
Op maandag 15 juni 2009 20:55 schreef snoopy het volgende:
En hier weer wat opmerkelijke, en/of leuke of niet leuke namen uit de krant:

Jula (m), ik ken ook een Jule. Vind ik een leuke naam
Dior (m)
Genesis (m)
Rune (j)
Brune (m)
Doeke (j)
Rune en Brune toch geen familie hoop ik!
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_70039139
nee, dat dan niet gelukkig
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_70043489
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 14:23 schreef Sjeen het volgende:
Ik vroeg me ineens iets af, ik ben gewend dat je de naam van je kind in volgorde van gebruik zet. Dus eerste de roepnaam en daarna de doopnamen/extra namen. Of in elk geval de naam waarvan je de roepnaam van je kind afleidt als eerste. Nu zie ik toch wel eens voorbij komen dat men twee namen geeft (of meer ) en dan de tweede naam als roepnaam gebruikt... Is dat puur omdat het beter klinkt? Of omdat de initialen anders iets ongewenst opleveren? Of zit er anders achter?
Tja, onze zoon heet dus Marien Kobus, en we noemen hem Kobus. Ik wilde dat eerst omgekeerd maar lief vond het zo mooier klinken en dat was ik plotseling met hem eens, zeker in combinatie met zijn achternaam.

Het is wel al moeilijk met instanties merk ik, maar we hebben wel een traditie voortgezet. Lief heeft hetzelfde met zijn naam.

Mag hij ook in het lijstje trouwens?
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_70044105
Oeke, ik vind Kobus zó'n leuke naam! echt prachtig, stoer ook. en Marien past er goed bij!
pi_70044327
dankjewel
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  maandag 15 juni 2009 @ 23:01:28 #298
35189 Troel
scherp en bot
pi_70044464
quote:
Op maandag 15 juni 2009 11:32 schreef CalamityJane het volgende:
Alex klinkt een beetje als afkorting van Alexandra of zo... Niet helemaal mijn ding, maar ik hou ook van erg meisjesachtige namen (als ze maar niet op ...je of ...ke eindigen).

Wij hebben juist precies het omgekeerde probleem. We hebben eigenlijk maar 1 serieuze kandidaat voor een jongensnaam en die staat nou net weer in de top 5. Dus als we dat doen dan krijgt hij nog minimaal 2 klasgenootjes met dezelfde naam ben ik bang...

@Brooklynn:
Daar zou ik me dus echt niet druk over maken.

Ruben zit op een kinderdagverblijf met 8 groepen en zijn naam stond ook in de top 10. OK, ze hebben nu uitgerekend alle drie de Rubens in 1 groep gestopt, maar verder zijn er dus geen Rubens. Kind of 20 per groep? Er zijn meer Zoe's, Meesjes en andere namen in totaal (En als ze een beetje gespreid hadden, dan hadden de Rubens dus niet bij elkaar gezeten, hetgeen voor de oudste twee Rubens best jammer zou zijn, want die twee zijn de grootste ondeugden vrienden.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 15 juni 2009 @ 23:49:19 #299
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_70046343
Onze gekozen namen vallen ook erg op, maar ja....we wouden graag west afrikaanse namen (mijn man komt er vandaan dus het past ook bij ze).

De oudste, Moussa, gaat meestal wel goed (op 1 kennis na die hem nog steeds mouw-saa noemt).

De tweede heet Dialo, wordt nogal eens Dylano van gemaakt (arghh) en laatst zelf Jarno (???).

Sewdou spreek je uit als zee-doe, uitspraak gaat dus wel maar het schrijven geeft nogal eens trammelant. (hij heeft nog een naam, Malal, als ie later ouder is en die mooier vindt doopt hij zichzelf maar om).
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
  dinsdag 16 juni 2009 @ 14:07:48 #300
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_70059221
In het zwembad hoorde ik vanmorgen Libbe, voor een meisje.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')