Blijkbaar vindt men dat Duitsland en Nederland niet interessant genoeg zijn. Blijkbaar gelden enkel de cijfers uit de VS en Azië...quote:Op vrijdag 15 mei 2009 10:12 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik snap niet waarom we niet down gaan met zulke slechte cijfers uit Nederland en DUitsland.
Stel je voor om hier die zorgplicht ook maar af te schaffen? Lijkt me een goed plan voor de jongeren en gezonden in de samenleving, maar zodra je er een keer gebruik van moet maken, wordt het natuurlijk gewoon betalen of doodgaan.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 10:28 schreef henkway het volgende:
de splitsing turssen de groeilanden en de krimplanden begint nu duidelijk te worden.
Rusland met bijna gratis energie en goed opgeleide jonge bevolking die hard kunnen werken, waar het netto bijna gelijk is aan het bruto.
Waar geen zorgplicht inzake AOW, AWBZ, ZVW en WW bestaat
Rusland zit natuurlijk wel met een afnemende bevolkingquote:Op vrijdag 15 mei 2009 10:28 schreef henkway het volgende:
de splitsing turssen de groeilanden en de krimplanden begint nu duidelijk te worden.
Rusland met bijna gratis energie en goed opgeleide jonge bevolking die hard kunnen werken, waar het netto bijna gelijk is aan het bruto.
Is de maffia niet 1 van de grootste werkgevers daar?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 10:28 schreef henkway het volgende:
O juist up.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 11:08 schreef lammegiraf het volgende:
na expiratie zal er wel weer een dikke afstort volgen...short momentje!
Wat zei ik je nou...quote:Op vrijdag 15 mei 2009 10:12 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik snap niet waarom we niet down gaan met zulke slechte cijfers uit Nederland en DUitsland.
quote:Op vrijdag 15 mei 2009 09:39 schreef pberends het volgende:
[..]
"Markets bottom out on extremely bad news, and peak when the news is extremely positive... it you don't know that you shouldn't be an investor."
(c) Marc Faber
Het leuke van de UK is dat ze in tegenstelling tot de US hun handelstekort niet hebben zien afnemen. Zeer slecht teken voor de UK.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 11:03 schreef SeLang het volgende:
Het valt me trouwens op dat zo'n beetje de helft van de regelmatige posters hier in de UK woont.
Het walhalla van de credit crunch
Nederlanders in de UK hebben meer vrije tijd?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 11:03 schreef SeLang het volgende:
Het valt me trouwens op dat zo'n beetje de helft van de regelmatige posters hier in de UK woont.
Allemaal ruis, je kan et beter niet lezen.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 10:12 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
hehe exactlyquote:Op vrijdag 15 mei 2009 11:03 schreef SeLang het volgende:
Het walhalla van de credit crunch
De economie hier is inderdaad baggerquote:Op vrijdag 15 mei 2009 12:26 schreef pberends het volgende:
[..]
Het leuke van de UK is dat ze in tegenstelling tot de US hun handelstekort niet hebben zien afnemen. Zeer slecht teken voor de UK.
Betere opmerking dan, waarom blijven we zo in de plus, als de futs in de min staan? Is de AEX zelfstandig geworden of zo? Of doen de beleggers een experimentje "zelfstandig denken"?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 12:59 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Allemaal ruis, je kan et beter niet lezen.
MT, ING en akzo zijn de 3 grootste trekkers aan de AEX op dit moment om hem omhoog te stuwen. Overigens zie ik net dat Royal Dutch Shell niet meer de zwaarst wegende aandeel in de AEX isquote:Op vrijdag 15 mei 2009 13:04 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Betere opmerking dan, waarom blijven we zo in de plus, als de futs in de min staan? Is de AEX zelfstandig geworden of zo? Of doen de beleggers een experimentje "zelfstandig denken"?
Unilever is op dit moment de grootste jongen qua wegingquote:
A complete blow up!quote:Op vrijdag 15 mei 2009 13:04 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
De economie hier is inderdaad baggerEigen schuld ook wel een beetje, ze willen niks van europa aannemen en kopieren het systeem van amerika half om half.
Wacht maar totdat de rating agencies de ratings van de AAA bedrijven gaat verlagen naar BB, dan zul je pas zien wat een blow-up van de economie betekend.quote:
Om over de overheidsuitgaven nog maar te zwijgen :Squote:Op vrijdag 15 mei 2009 13:47 schreef shilizous_88 het volgende:
[..]
Wacht maar totdat de rating agencies de ratings van de AAA bedrijven gaat verlagen naar BB, dan zul je pas zien wat een blow-up van de economie betekend.
Schijnt, volgens de "experts", nog niet eens zo heel slecht te zijn in een recessie...quote:Op vrijdag 15 mei 2009 13:48 schreef edwinh het volgende:
[..]
Om over de overheidsuitgaven nog maar te zwijgen :S
vertel es wat meer over kbc dan, je hebt het er altijd over en er is vandaag toch niet zoveel te lezenquote:Op vrijdag 15 mei 2009 14:28 schreef Alistair het volgende:
KBC blijft keurig dalen. Heel goed. Ik blijf het aandeel zeker volgen
Eigenlijk heb ik het er pas de laatste paar dagen over. Wat wil je dat ik vertel?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 14:33 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
vertel es wat meer over kbc dan, je hebt het er altijd over en er is vandaag toch niet zoveel te lezen
Het betekend 'van de hand doen' dus jaquote:Op vrijdag 15 mei 2009 15:00 schreef Dave7 het volgende:
Is disposition het tegenovergestelde van Acquisition? Disposition betekent verkoop van aandelen?
Ik zie het idd bij koersinformatie. Maar wat is de kans dat het compleet wordt overgenomen?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 14:40 schreef Alistair het volgende:
[..]
Eigenlijk heb ik het er pas de laatste paar dagen over. Wat wil je dat ik vertel?
De Belgische overheid heeft weer moeten helpen, er was een enorm verlies in KW1 2009 puur door waardeverminderingen (3,6 miljard euro) en het aandeel is sinds dat nieuws meer dan 40% gedaald. Het kan nog verder dalen naar mijn mening en dan spring ik op de trein
Thanks, geen goed teken als dat bij insider transactions staat.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 15:16 schreef Alistair het volgende:
[..]
Het betekend 'van de hand doen' dus ja
Het Angelsaksische systeem zuigt ook hard en is zwaar onzinnig.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 13:04 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
De economie hier is inderdaad baggerEigen schuld ook wel een beetje, ze willen niks van europa aannemen en kopieren het systeem van amerika half om half.
Dat zie ik niet zo snel gebeuren (ik sluit niets uit though). De overheid staat (beetje vergelijkbaar met ING) nu garant voor het grootste deel waarvoor een premie betaald moet worden (net als bijv. bij Lloyds of RBS). Een regering zit er ook niet op te wachten een bank te nationaliseren. KBC doet het verder best aardigquote:Op vrijdag 15 mei 2009 15:20 schreef Oizno het volgende:
[..]
Ik zie het idd bij koersinformatie. Maar wat is de kans dat het compleet wordt overgenomen?
Ik zie dat ie ongeveer op 6 euro nog wat heeft gestaan begin maart. Bij onder de 10 stap je in? En wat wordt dat ongeveer je koersdoel?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 15:30 schreef Alistair het volgende:
[..]
Dat zie ik niet zo snel gebeuren (ik sluit niets uit though). De overheid staat (beetje vergelijkbaar met ING) nu garant voor het grootste deel waarvoor een premie betaald moet worden (net als bijv. bij Lloyds of RBS). Een regering zit er ook niet op te wachten een bank te nationaliseren. KBC doet het verder best aardig
Het koersdoel wordt dan voor mij 18 euroquote:Op vrijdag 15 mei 2009 15:33 schreef Oizno het volgende:
[..]
Ik zie dat ie ongeveer op 6 euro nog wat heeft gestaan begin maart. Bij onder de 10 stap je in? En wat wordt dat ongeveer je koersdoel?
De 90 van mei 2008?
Bedenk wel even dat KBC zwaar in de CDO's zit en dat deze (zeer) langlopende leningen echt niet zomaar uit de boeken verdwijnen, aangezien je ze aan de straatstenen niet kwijt kunt. Als KBC ze recentelijk herplaatst heeft naar 'held to maturity' en ze uit het tradingbook heeft laten verdwijnen, dan zal een eventuele toekomstige rating aanpassing van clienten een doodssteek zijn voor de kapitaal tier 1 ratio van KBC.....quote:Op vrijdag 15 mei 2009 15:36 schreef Alistair het volgende:
[..]
Het koersdoel wordt dan voor mij 18 euro
Uiteraard leg ik nooit al mijn eieren in een mand. Het is wel zo dat waar je de grootste risico's loopt je ook de grootste kansen heb op een flink rendement. Aangezien ik de afgelopen 2 maanden aardig heb gehandeld ben ik bereid om mijn winst van die periode in dit aandeel te steken. Daarnaast betalen ze (KBC) een premie voor een 90% waarborg op die CDO's wat ik heb begrepen.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 16:08 schreef shilizous_88 het volgende:
[..]
Bedenk wel even dat KBC zwaar in de CDO's zit en dat deze (zeer) langlopende leningen echt niet zomaar uit de boeken verdwijnen, aangezien je ze aan de straatstenen niet kwijt kunt. Als KBC ze recentelijk herplaatst heeft naar 'held to maturity' en ze uit het tradingbook heeft laten verdwijnen, dan zal een eventuele toekomstige rating aanpassing van clienten een doodssteek zijn voor de kapitaal tier 1 ratio van KBC.....
Ik zou er mee oppassen
http://www.tijd.be/nieuws(...)rijd.8182553-433.artquote:KBC-topman enkele weken buiten strijd
André Bergen, de gedelegeerd bestuurder van KBC-groep, is voor enkele weken buiten strijd na een heelkundige ingreep die hij gisteren onderging. Dat melden diverse websites en KBC bevestigt de informatie.
(tijd) - De 58-jarige Bergen voelde zich tijdens het weekend onwel, waarna een aantal routinetests werden uitgevoerd. 'Daaruit is gebleken dat een ingreep aangewezen was', zegt KBC-woordvoerster Viviane Huybrecht. De ingreep werd maandag uitgevoerd en is goed verlopen. KBC wil geen details kwijt maar heeft het over een routineoperatie die vele Belgen per dag ondergaan.
Hoelang Bergen precies buiten strijd zal zijn is nog onbekend, maar de financiële groep gaat ervan uit dat het herstel van Bergen enkele weken zal vergen.
KBC voorziet in dergelijke gevallen niet in de aanstelling van een CEO ad interim. De collega's van Bergen in het directiecomité van de groep, dat traditioneel collegiaal en solidair optreedt, nemen zijn taken over. Zo zal de nieuwe financieel directeur, Luc Philips, donderdag alleen de presentatie van de kwartaalcijfers van KBC voor zijn rekening nemen.
Of de verhoogde stress als gevolg van de financiële crisis aan de basis ligt van de ingreep, is niet bekend. Maar het is een feit dat al heel wat toplui van financiële instellingen de voorbije maanden gezondheidsproblemen kregen. Het aandeel van KBC stond intussen dinsdag zwaar onder druk. Het sloot 14,5 procent lager en zakte daardoor weer beneden de 20 euro, om uit te komen op 19,10 euro. Wereldwijd kregen bankaandelen klappen na de sterke rally van de voorbije weken.
BB
18:29 - 12/05/2009 Copyright © De Tijd
Was eigenlijk de bedoeling dat ik mijn short posities vandaag ook ga sluiten, maarja zit op werk. Kan niet hele tijd gaan volgen. De gegeven limiet vanochtend bleek te hoog.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 17:16 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ik niet heb mijn shortpositie op 247 al gesloten, al zijn er denk ik wel short kansen...
[ afbeelding ]
Het totaaloverzichtje:quote:Op vrijdag 15 mei 2009 13:08 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
MT, ING en akzo zijn de 3 grootste trekkers aan de AEX op dit moment om hem omhoog te stuwen. Overigens zie ik net dat Royal Dutch Shell niet meer de zwaarst wegende aandeel in de AEX is
AMG/Timmincoquote:A Toronto law firm has slapped Timminco Ltd.TIM-T with a $520-million lawsuit, alleging the metals firm and its executives made "materially false and misleading statements" about the company's ability to produce low-cost solar-grade silicon.
The class-action suit, filed in the Ontario Superior Court of Justice, claims Timminco, its chairman and chief executive officer Heinz Schimmelbusch and 11 other defendants "artificially inflated" the company's share price through a series of "misrepresentations."
Zoals je ziet zitten we jammer genoeg nog rond het zelfde patroon als een uur geleden : - (quote:Op vrijdag 15 mei 2009 18:58 schreef Alistair het volgende:
Hopelijk duikt WS nog verder in het rood
Dow 8,275.41 -55.91 (-0.67%)
S&P 500 883.34 -9.73 (-1.09%)
Nasdaq 1,684.57 -4.64 (-0.27%)
Wat zei je?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 14:33 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
Wordt een hele dikke plus vandaag:
Core CPI m/m Cijfer: 0.3% Verwachting: 0.1% Vorig Cijfer: 0.2%
CPI m/m Cijfer: 0.0% Verwachting: 0.0% Vorig Cijfer: -0.1%
Empire State Manufacturing Index Cijfer: -4.6 Verwachting: -12.1 Vorig Cijfer: -14.7
Yep. shorts stonden nog op verlies om half 6 dus ben blij dat ze mee zijn over het weekend, gezien de afstort in amerikaquote:
quote:Op vrijdag 15 mei 2009 22:19 schreef Dave7 het volgende:
Ik zit in alcatel lucent, dat was niet echt een slimme zet aan 2,11... -21.37%![]()
Mr. Obama directly intervening in the marketplace, it's like a dictator in a banana republic!quote:Op zaterdag 16 mei 2009 09:59 schreef pberends het volgende:
S&P kan terug naar de 780, aldus Faber. Daarna verder omhoog in de zomer.
Ik zou tussen de 750 en 800 wat dingen oppakken. S&P kan van de zomer naar de 1000 toe, dus dat is toch een plusje vanaf dat niveau van bijna 30%.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 11:07 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Mr. Obama directly intervening in the marketplace, it's like a dictator in a banana republic!Over de S&P kan terug naar 780, that is, if the november lows hold! (wordt weer zweten dus) Heel interessant trouwens!
Shit, waarom heb ik zo achter die koersen aan lopen rennen. Vooral Alcatel, dom dom dom.... Ga dat er toch misschien uitgooien, nog ff over denken.![]()
Wat nu dus listig wordt, is of we nieuwe lows op gaan zoeken of dat we gaan corrigeren.
En dat betekent dat als iedereen hier niet opnieuw de boot wil missen, je dus in zal moeten kopen op de weg naar beneden!
Dat is niet erg handig idd, ik ga pas long bij aex op 22x.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 11:07 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Mr. Obama directly intervening in the marketplace, it's like a dictator in a banana republic!Over de S&P kan terug naar 780, that is, if the november lows hold! (wordt weer zweten dus) Heel interessant trouwens!
Shit, waarom heb ik zo achter die koersen aan lopen rennen. Vooral Alcatel, dom dom dom.... Ga dat er toch misschien uitgooien, nog ff over denken.![]()
Wat nu dus listig wordt, is of we nieuwe lows op gaan zoeken of dat we gaan corrigeren.
En dat betekent dat als iedereen hier niet opnieuw de boot wil missen, je dus in zal moeten kopen op de weg naar beneden!
Waarom zou de Dow Jones zakken als de dollar waardeloos wordt? Ik heb liever 1/10.000.000ste (door aandelen) van Exxon dan waardeloze dollars.quote:Het officiële plan / protocol voor het faillissement van de VS werd al in 2001 door een medewerker van het Amerikaanse ministerie van Financiën naar buiten gebracht. De informatie in dat plan is mede afkomstig van het toenmalige hoofd van de Amerikaanse Rekenkamer (GAO), David Walker, die destijds beweerde, dat de VS na 2009 niet meer in staat zou zijn om haar schuld te blijven financieren.
Dit 'protocol voor economische ineenstorting in Amerika', ook wel aangeduid met de term 'serie 6900', ziet er puntsgewijs zo uit (namen aangepast aan de huidige situatie):
1. Het Amerikaanse ministerie van Financiën verklaart -na het sluiten van de Europese beurzen, dus rond 12.30 lokale tijd- een 'force majeure', oftewel 'overmacht', als gevolg van een 'onvoorziene situatie' of calamiteit (aanslag? epidemie?). Dit zal wereldwijd onmiddellijk worden opgevat als een feitelijke faillietverklaring, en als het besluit van de VS om haar schulden niet meer terug te betalen.
2. De Amerikanen zelf zullen het nauwelijks begrijpen, maar de markten wel. De Dow Jones Industrial Average zal de eerste dag zeker 20% verliezen. De echte impact komt pas de dag erna.
3. Bij het openen van de beurs in Tokyo ontstaat chaos. Iedereen wil verkopen. De Japanse regering sluit alle financiële markten. De Europese gaan op last van de Europese regeringen niet eens open.
4. Op de tweede dag verleist de Dow Jones 2/3 van zijn waarde.
5. Op de derde dag worden ook de Amerikaanse financiële markten gesloten. De FED besluit dat alle banken dicht moeten. Special Forces van het leger worden per parachute gedropt in de 12 steden waar de Federal Reserve districtsbanken zijn gevestigd, om daar alle goudreserves -of wat daar nog van over is- zeker te stellen.
6. President Obama kondigt de staat-van-beleg af. Alle financiële transacties worden bevroren. Het ministerie van Financiën demonetariseert de dollar. Kort gezegd: de dollar wordt waardeloos verklaard, en houdt op een wettig betaalmiddel te zijn.
7. Aan het einde van de derde dag zullen ALLE banken in de hele wereld gesloten zijn, en zullen ALLE munteenheden waardeloos zijn geworden. In veel meer landen wordt de staat van beleg afgekondigd. Gedurende een bepaalde periode (dagen, weken, maanden?) zal er geen enkele transactie meer kunnen plaatsvinden. De voedsel- en brandstofvoorziening komt tot stilstand.
8. Als er geen voedsel en brandstof vanaf centrale punten door de overheid aan de burgers zal worden verstrekt, zullen deze gaan plunderen. Om chaos te voorkomen, zal de politie en het leger het bevel krijgen op alle plunderaars met scherp te schieten. Ze krijgen tevens volmacht om naar eigen inzicht iedereen neer te schieten, die een potentiële bedreiging vormt.
9. Naast het leger en de politie zal er een civiele, gemilitariseerde macht worden ingezet, om de orde te handhaven (zie het eerdere artikel van vandaag!: Amerikaanse padvinders worden getraind tot Gestapo-achtige politiemacht. Let op, bovenstaand scenario dateert dus al van minstens 8 jaar geleden!)
Pas op de derde dag begint het tot de burgers door te dringen, dat het economische armageddon heeft plaatsgevonden. De medewerker van het Ministerie van Financiën schreef er in 2001 bij, dat hij geen suggesties had over hoe mensen zich hiertegen kunnen beschermen, omdat 'er heel weinig tegen te doen valt'. Zelfs het verzamelen van echt goud noemde hij zinloos.
Daarnaast noemde hij specifieke wettelijke maatregelen van de toenmalige regering Bush en FEMA, om te voorkomen dat mensen een eigen brandstof- en voedselvoorraad zouden aanleggen. Na het afkondigen van de staat van beleg is het namelijk de bedoeling, dat alle burgers totaal afhankelijk worden van de overheid, en in geen geval zelfvoorzienend mogen zijn.
Het groeicijfer klopt inderdaad niet, maar wel dat China nauwelijks goud heeft, althans dat is wat ik me herinner uit andere bronnen.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 15:47 schreef pberends het volgende:
Klopt weinig van, China's reserves groeien juist, hier staat dat ze niet gegroeid zijn.
http://en.wikipedia.org/wiki/Official_gold_reservesquote:Op zaterdag 16 mei 2009 16:23 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het groeicijfer klopt inderdaad niet, maar wel dat China nauwelijks goud heeft, althans dat is wat ik me herinner uit andere bronnen.
Verder is het vooral de VS die veel goud hebben en in Europa vooral Duitsland. Van NL dacht ik eigenlijk dat ze wat meer hadden, maar NL is ook een van de eersten geweest die is begonnen met goud te verkopen (begin jaren '90 al).
Daarom zijn ze er ook vanaf gestapt. De kluis begon leeg te stromen en het was duidelijk dat het op termijn niet vol te houden was.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 16:55 schreef pberends het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Official_gold_reserves
Duitsland verbaasd me niets ivm de hyperinflatie die ze in Weimar hebben gehad, maar ik vind het wel opvallend dat de VS zo enorm veel goudvoorraden hebben. Je zou denken dat bij een land dat de goudstandaard heeft afgeschaft dat ze goud constant aan het afbouwen zijn, maar daar is weinig van gebleken.
Is dit niet al maanden het geval, dat China zich in rap tempo uit de VS-markten terugtrekt?quote:Op zaterdag 16 mei 2009 17:06 schreef Boomfluisteraar het volgende:
http://news.yahoo.com/s/nm/20090514/pl_nm/us_obama_china_debt
Tactische uitspraken...
Zal dit de beurs maandag beïnvloeden? Kan me best voorstellen dat dit voor een verlies zorgt op de indices.
Oud nieuws.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 17:06 schreef Boomfluisteraar het volgende:
http://news.yahoo.com/s/nm/20090514/pl_nm/us_obama_china_debt
Tactische uitspraken...
Zal dit de beurs maandag beïnvloeden? Kan me best voorstellen dat dit voor een verlies zorgt op de indices.
Gezondheidszorg, hè. Niet de FED afschaffen en het congres geld laten printen (=geen rente hoeven betalen), niet de 1000-miljard-kostende Overseas Contingencies Operations stoppen (130 landen militaire bases? WTF?), nee, flink snijden in gezondheidszorg is zn antwoord. Amerika begint steeds meer op Chili/Argentinië te lijken. Eerder een depopulatie-politiek dan eentje vóór de populatie.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 17:20 schreef SeLang het volgende:
[..]
Oud nieuws.
Ik vraag me alleen af wat die Obama nou eigenlijk wil. Het ene doen en het andere zeggen
Als je een Trillion aan bailouts weggeeft dan moet je ergens anders een Trillion gaan bezuinigen. Dat zijn dan een hoop banen die dan onder de bijl gaan.
nou ja zeg... is die uptick rule er opeens door ofzo?quote:Op zaterdag 16 mei 2009 19:28 schreef sitting_elfling het volgende:
Btw, gebruikers van de bekendste engelse broker (CMC) die handelt in CFD producten ( soort van gelijk aan turbo/ssprinters ) heeft een mail gestuurd dat je in de volgende aandelen niet meer mag shorten vanaf komende maandag.
Ticker Instrument
C (US) Citigroup
RF (US) Regions Financial
STI (US) Suntrust Banks
KEY (US) Keycorp
BAC (US) Bank of America
FITB (US) Fifth Third Bancorp
MS (US) Morgan Stanley
PNC (US) PNC Financial Services
WFC (US) Wells Fargo
GM (US) General Motors
F (US) Ford Motor Company
quote:Op zaterdag 16 mei 2009 @ 13:08 schreef Vincitore het volgende:
als obama met z'n grote negerlul een pornofilm maakt en die te koop gaat aanbieden zijn ze zo van die staatschuld af.
Tja, wat Peter Schiff zegt klopt precies. Obama zegt het ene, maar doet altijd het andere. Het is echt crap.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 17:20 schreef SeLang het volgende:
[..]
Oud nieuws.
Ik vraag me alleen af wat die Obama nou eigenlijk wil. Het ene doen en het andere zeggen
Als je een Trillion aan bailouts weggeeft dan moet je ergens anders een Trillion gaan bezuinigen. Dat zijn dan een hoop banen die dan onder de bijl gaan.
Dat hoeft niet altijd zo te gaan wat betreft die onzinbanen, zie alleen al het voorbeeld van ten tijde van de jaren 30' in Amerika en Duitsland. Men ging vooral nieuwe infrastructuur en nieuwe mogelijkheden voor energie ( grote dam ) aanleggen. Dit creëerde gigantisch veel banen en stimuleerde de economie dusdanig in de short term dat er in de long term juist deze mensen fatsoenlijke banen werd aangeboden.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 17:44 schreef SeLang het volgende:
Ja er worden nu miljarden uitgegeven aan 'stimuleringsplannen' die onnodige onzinbanen creeren. Maar het gevolg is dat je in de toekomst nuttige banen moet gaan schrappen om dat te bekostigen.
Echt
ook leuk dat er een reeks linkjes naar eerdere 'meningen' van deze lulhannes onder staanquote:Op zondag 17 mei 2009 12:37 schreef pberends het volgende:
Gaat ook alle kanten op die Van den Akker:
ussentijds herstel tot 300-330 punten?
http://www.rtl.nl/(/finan(...)rstel_300_punten.xml
Mhaow de downturn tot maart en de rally daarna voorspelde hij aardig.quote:Op zondag 17 mei 2009 12:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ook leuk dat er een reeks linkjes naar eerdere 'meningen' van deze lulhannes onder staan
"Huidige rally is vroeg of laat voorbiji" is overigens mijn favoriete opmerking. Die mag in het rijtje bij "ik heb 'm zelf ook".
En vandaag deze:quote:Hedgefondsen voor 22 miljard euro het schip in met VW
Hedgefondsen hebben de afgelopen twee dagen in totaal meer dan 22 miljard euro verloren met speculaties op een koersdaling van aandelen in autofabrikant Volkswagen.
Dat berichtte de Britse omroep BBC woensdag.
Short squeeze
Investeerders hadden op grote schaal geleende aandelen verkocht in de veronderstelling dat het aandeel zou dalen. Maar toen Porsche zijn belang in VW fors uitbreidde, waren er op de beurs te weinig aandelen beschikbaar om terug te kopen.
Hedgefondsen stortten zich op de weinige beschikbare aandelen Volkswagen. Het aandeel werd daardoor in twee dagen tijd vier keer zo veel waard. Dinsdag was VW heel even het duurste beursgenoteerde bedrijf ter wereld.
Alles voor nietsquote:Volkswagen breekt fusiegesprekken met Porsche af
Autoproducent Volkswagen heeft de gesprekken met Porsche over een fusie afgebroken.
'Niet de juiste atmosfeer'
Dat heeft een woordvoerder van Volkswagen zondag gezegd. Eerder op de dag had voorzitter Bernd Osterloh van de ondernemingsraad van het concern uit Wolfsburg gezegd dat het bedrijf in de huidige situatie geen atmosfeer voor constructieve gesprekken met Porsche waarnam.
Eén concern
Maandag zouden beide partijen met elkaar om de tafel zitten, maar Volkswagen heeft afgezegd. De twee ondernemingen maakten begin mei bekend te willen 'integreren' in één concern. De in totaal tien automerken van beide bedrijven zouden in stand moeten blijven. Eerder had Porsche geprobeerd Volkswagen over te nemen, maar dat bleek financieel niet haalbaar
Nou ja, alles? Ze hadden toch iets van 7 miljard overgehouden aan die short squeeze? Daarmee hun recht uitgeoefend om tot een 51% stake te komen. Dat vind ik al heel wat.quote:
Nee, die hebben dat inderdaad briljant gespeeld!quote:Op zondag 17 mei 2009 15:42 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Nou ja, alles? Ze hadden toch iets van 7 miljard overgehouden aan die short squeeze? Daarmee hun recht uitgeoefend om tot een 51% stake te komen. Dat vind ik al heel wat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |