quote:Op donderdag 28 mei 2009 21:00 schreef Aventura het volgende:
Weer zo'n kutje met een klein therapeutisch baantje dat ze niet wil opgeven...huil huil...En koppig ook nog. Dit programma geeft ons vrouwen een slechte naam.

Kun je nu al terug kijken op RTLgemist.nlquote:Op donderdag 28 mei 2009 22:37 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Jammer dat ik het vandaag gemist heb.... Maar als het een troost is... die mannen zijn ook allemaal lamzakken hoor, jezus.

Dan moet je dat programma ook maar eens goed kijken, of jouw definitie van 'overmacht' is een tikkie anders dan de mijne. Naar mijn idee is er helemaal geen verschil, behalve dat 'uitstel van executie' een tikkie heftiger is qua problemen.quote:Op donderdag 28 mei 2009 21:26 schreef Michellee het volgende:
Sorry hoor, maar ik vind het onterecht dat deze mensen alles gratis krijgen. Toen met "Uitstel van Executie" vond ik het anders, daar waren mensen door overmacht in een situatie gekomen.

Als je je even flink wilt ergeren welquote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:56 schreef Ole het volgende:
Is deze aflevering de moeite om terug te kijken?

Ik zal als ik jou was kijken..quote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:56 schreef Ole het volgende:
Is deze aflevering de moeite om terug te kijken?

ik ken het hele programma 'uitstel van executie' niet maar dit overmacht noemen vind ik wel heer ver gaan.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:38 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dan moet je dat programma ook maar eens goed kijken, of jouw definitie van 'overmacht' is een tikkie anders dan de mijne. Naar mijn idee is er helemaal geen verschil, behalve dat 'uitstel van executie' een tikkie heftiger is qua problemen.

Ja zo kun je wel bekijken..ze worden wel goed in de gaten gehouden door budget of iets zei John. Anders word het erger als het nu is.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 17:37 schreef fespo het volgende:
[..]
maar daardoor verder de inkosten/uitgaven gelijk.

.
. . Huren ze voor 9k 5 jaar lang drie apparaten... man, met dat geld kan die dingen in tienvoud kopen.
. Huren ze voor 9k 5 jaar lang drie apparaten... man, met dat geld kan die dingen in tienvoud kopen.

quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:47 schreef Michellee het volgende:
[..]
Al staat de hele Intertoys bij haar dochter....

. K3-hagelslag... K3-tv
. K3-hagelslag... K3-tv  .
.

Waarom pint men nog geld? Pin dan direct. Wat heb je aan contant geld.quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:27 schreef MissX het volgende:
Ik vraag mij af hoelang deze mensen het volhouden minder te pinnen.

Ik denk dan inderdaad dat wij een verschillende opvatting hebben over wat overmacht is. Op een paar uitzonderingen na was bij Uitstel van Executie de oorzaak van de problemen overmacht, ziekte, scheiding, dubbele woonlasten ivm onverkoopbaar huis. Die mensen draaiden echt elk dubbeltje 2x om. Hadden geen consumptieve lasten, behalve een flinke hypotheekachterstand.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:38 schreef miss_dynastie het volgende:
[quote]Op vrijdag 29 mei 2009 13:38 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dan moet je dat programma ook maar eens goed kijken, of jouw definitie van 'overmacht' is een tikkie anders dan de mijne. Naar mijn idee is er helemaal geen verschil, behalve dat 'uitstel van executie' een tikkie heftiger is qua problemen.

Om maar even te kijken op rtlgemist, seizoen 1:quote:Op zaterdag 30 mei 2009 00:02 schreef Michellee het volgende:
Ik denk dan inderdaad dat wij een verschillende opvatting hebben over wat overmacht is. Op een paar uitzonderingen na was bij Uitstel van Executie de oorzaak van de problemen overmacht, ziekte, scheiding, dubbele woonlasten ivm onverkoopbaar huis. Die mensen draaiden echt elk dubbeltje 2x om. Hadden geen consumptieve lasten, behalve een flinke hypotheekachterstand.

"Ik wil m'n baan niet kwijt
 "Ik wil m'n baan niet kwijt  Dan maar hogere schulden
 Dan maar hogere schulden  ."
 ." 

Zo klein waren die kids niet meer, die gaan gewoon naar school, dan ben je dus al een heel eind met overblijven en misschien wat naschoolse opvang.quote:Op donderdag 28 mei 2009 21:13 schreef cinnamongirl het volgende:
Vraag me wel af hoe het met de opvang van de 3 kleine kinderen moet als zij fulltime werkt.
Volgens mij zeiden ze Zoetermeer-Delft/Den Haag, da's 15-20 km. Weet natuurlijk niet hoeveel bussen er nog rijden als hij nachtdiensten moet draaien..quote:Op donderdag 28 mei 2009 21:28 schreef fespo het volgende:
[..]
verschrikkelijk idd zo leren ze het nooit
ook echt een scooter
ik heb niet gevolgd hoever zijn werk is maar 10km kan je prima fietsen.
In die vaste lasten zat ook al aflossing van de schuld dacht ik (net als Ole al zei).quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:03 schreef fespo het volgende:
er klopt iets niet aan dit programma. (net als vorige keer!)
44.000 euro schuld waarvan 11.000 euro urgent.
de urgente schuld is aan het eind van de uitzending betaald door hun spullen te verkopen e.d.
per maand hadden ze 1000 euro tekort.
per maand tekort na bezuiniging (o.a. elektra, extra werk, auto weg en rente van lening) 0 euro.
schuld blijft dus 33.000 euro.
ze hebben 0 tot 100 (als ze geluk had met werk) euro over per maand.
en de schuld is na 4 jaar weg!
Die hebben ze misschien al gekocht toen zij haar goede baan nog had (voordat ze de uitdaging aanging, en ze in de problemen kwamen)quote:Op zaterdag 30 mei 2009 10:57 schreef BoerBert het volgende:
En wie koopt er nou weer 5 tv's als je de sport voor de kinderen niet eens kunt betalen?

Tja, dit soort reacties krijg je dan.quote:Op donderdag 14 mei 2009 21:42 schreef Michellee het volgende:
Alle 3 dus de schuld van die Mariska. Ze kan nog beter niet werken, geen auto nodig, geen kinderopvang nodig.
Dat het zoveel kostte terwijl ze zo weinig werkte snapte ik ook niet. Snapte sowieso niet dat ze zelf die oplossingen hadden bedacht, moeder voor de opvang van de kinderen en die abonnementen opzeggen!
En ik heb geen kinderen, maar wat moet je met 3 maxicosi's??!!

Scherp gezien, was me niet opgevallen.quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:26 schreef Sanne het volgende:
Uberhaupt raar dat die tv er nog staat.
De koelkast is toch ook teruggebracht? Die tv huurden ze ook.

Die highlights doen 't 'm!quote:Op donderdag 4 juni 2009 20:42 schreef Ole het volgende:
Pittig kapsel, dat wel

Haak ook net in, volgens mij kan het nog makkelijkquote:

Ja echt welquote:
 HIj weet wat er uit gaat aan rekeningen en wat het kost, zij weet helemaal niks wat er uit gaat aan rekeningen
 HIj weet wat er uit gaat aan rekeningen en wat het kost, zij weet helemaal niks wat er uit gaat aan rekeningen   !!
 !!

quote:Op donderdag 4 juni 2009 20:54 schreef MissX het volgende:
zag ik dat nou goed een inkomen van bijna 4900 euro
 het wordt steeds gekker.
 het wordt steeds gekker.

nee echt nietquote:Op donderdag 4 juni 2009 20:59 schreef Aventura het volgende:
Ik word hier onzeker van, al die mensen zijn zo te zien nogal simpel en dan verdienen ze toch zoveel. Hoe kan dat. Zijn het geen bruto bedragen

Ze tellen er alles bij op he. Ook de belastingteruggave als ze een eigen huis hebben. Geen enkele reden voor jou om je onzeker te voelen en zo'n slecht salaris heb je zelf toch ook niet?quote:Op donderdag 4 juni 2009 20:59 schreef Aventura het volgende:
Ik word hier onzeker van, al die mensen zijn zo te zien nogal simpel en dan verdienen ze toch zoveel. Hoe kan dat. Zijn het geen bruto bedragen

Snap ik ook niet.quote:Op donderdag 4 juni 2009 21:01 schreef Sanne het volgende:
Wat lult ze nou met huis laten taxeren omdat ze dan meer belastinggeld terugkrijgen? Gaat ze alle schuld in de hypotheek proppen dan? Je hebt toch aftrek over de rente die je betaald niet wat je huis waard is.

Nee oke. Heb het zelf ook goed, en ik maak een verkeerde vergelijking omdat ik een 1-persoons huishouden heb, en ik krijg een lage teruggaaf omdat ik een lage hypotheek heb. Als ik alles x2 zou doen dan kwam ik wel in de buurt van die bedragen. Verder vroeg me gewoon af wat de deelnemers aan dit programma voor baan hebben aangezien ik ze nogal simpel vind overkomenquote:Op donderdag 4 juni 2009 21:01 schreef Sanne het volgende:
[..]
Ze tellen er alles bij op he. Ook de belastingteruggave als ze een eigen huis hebben. Geen enkele reden voor jou om je onzeker te voelen en zo'n slecht salaris heb je zelf toch ook niet?

En wat leren ze vervolgens als ze deze schuld in hypotheekvorm gieten? Niet beter met geld omgaan.quote:Op donderdag 4 juni 2009 21:03 schreef Ole het volgende:
[..]
Snap ik ook niet.
Hooguit verbouwingen met terugwerkende kracht met hypotheek financieren. Maar of dat kan?

Same here.quote:Op donderdag 4 juni 2009 21:04 schreef Aventura het volgende:
[..]
Nee oke. Heb het zelf ook goed, en ik maak een verkeerde vergelijking omdat ik een 1-persoons huihouden heb, en ik krijg een lage teruggaaf omdat ik een lage hypotheek heb. Als ik alles x2 zou doen dan kwam ik wel in de buurt van die bedragen. Verder vroeg me gewoon af wat de deelnemers aan dit programma voor baan hebben aangezien ik ze nogal simpel vind overkomen

Ze gaan wel weg.quote:Op donderdag 4 juni 2009 21:14 schreef Ole het volgende:
Ze komen nu toch goed terecht? Of begrijp ik het verkeerd?

Kunnen ze geen nieuw leven leasen?quote:Op donderdag 4 juni 2009 21:20 schreef Sanne het volgende:
[..]
Ze gaan wel weg.
Alles leasen ze deze mensen, hadden ze met die paarden ook beter kunnen doen.
 .
.

Speedbootje erbij en een extra kindquote:Op donderdag 4 juni 2009 21:31 schreef Ole het volgende:
Hup, volgende week is de motor terug en de paarden ook!
 .
.

Ja ik snap er ook geen jota meer van.quote:Op donderdag 4 juni 2009 21:31 schreef Burdie het volgende:
Wacht, krijgen ze dat bedrag van de belastingdienst nou met terugwerkende kracht terug????

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |