quote:Op donderdag 14 mei 2009 21:14 schreef zomaareennaam het volgende:
Het echte dubbeltje bestaat niet meer - dus ik kijk uit principe niet - ben bang dat ik vreselijk heimwee naar die tijd krijg.
Dat ze zich niet meteen voor de trein gooit - maar dat kan ze natuurlijk ook weer niet beslissen denk ik....quote:
bugger, de meeste levens verzekeringen keren niet uit bij zelfmoord, heb je geen drol anquote:Op donderdag 14 mei 2009 21:24 schreef zomaareennaam het volgende:
[..]
Dat ze zich niet meteen voor de trein gooit - maar dat kan ze natuurlijk ook weer niet beslissen denk ik....
Dat moet ze even laten bezinken!!quote:Op donderdag 14 mei 2009 21:24 schreef zomaareennaam het volgende:
[..]
Dat ze zich niet meteen voor de trein gooit - maar dat kan ze natuurlijk ook weer niet beslissen denk ik....
deels wel... kinderopvang, auto, werk van die vrouw.quote:Op donderdag 14 mei 2009 21:27 schreef Michellee het volgende:
Echt, ze zijn echt onnozel! Wat ze niet in kaart hebben gebracht, of niet achter zijn gekomen, is hoe die schulden zijn ontstaan. Je maakt mij niet wijs dat die schuld is gekomen doordat ze één maand hypotheek hebben gemist.
Alle 3 dus de schuld van die Mariska. Ze kan nog beter niet werken, geen auto nodig, geen kinderopvang nodig.quote:Op donderdag 14 mei 2009 21:34 schreef Blaat-Schaap het volgende:
[..]
deels wel... kinderopvang, auto, werk van die vrouw.
wat ik niet snap: haar kinder opvang kost 600e/maand volgensmij had ze 2 kids, dus dat is 300e per kind per maand. volgensmij kost kinderopvang een euro of 3/uur (na belasting aftrek) daar kun je een kind dus 100 uur voor naar de kinder opvang sturen. terwijl ze maar 45uur/maand werkt...
Omdat het niet de slimsten zijn?quote:
Ik wist niet eens dat het konquote:Op donderdag 21 mei 2009 20:58 schreef fespo het volgende:
[..]
wacht even, ze huren echt?
ik dacht kopen of afbetalen maar dat is zelfs nog minder erg
Ik heb het begin gemist, heeft zij ook een baan, of brengt hij dat in zijn eentje binnen?quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:04 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Met een netto inkomen van 3500,- ?!??
Ja dat is me ook niet duidelijk. Ik bedoel hij kan geen 2 en 2 bij elkaar optellen dus kan me NIET voorstellen dat hij ruim 2 keer modaal verdient. Maar het lijkt me zelfs al verrassend als hij 1 keer modaal verdient. En zij lijkt me nu ook niet de meest nozele.quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:06 schreef Sanne het volgende:
[..]
Ik heb het begin gemist, heeft zij ook een baan, of brengt hij dat in zijn eentje binnen?
Of heel hard werken?quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:08 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja dat is me ook niet duidelijk. Ik bedoel hij kan geen 2 en 2 bij elkaar optellen dus kan me NIET voorstellen dat hij ruim 2 keer modaal verdient. Maar het lijkt me zelfs al verrassend als hij 1 keer modaal verdient. En zij lijkt me nu ook niet de meest nozele.
Zou die 3500 niet gewoon bruto zijn vraag ik me af....
Ik vind 3500 netto voor hun 2en ook abnormaal veel, maar ze zetten het af tegen netto uitgaven...dus ik denk ook netto inkomen?quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:08 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja dat is me ook niet duidelijk. Ik bedoel hij kan geen 2 en 2 bij elkaar optellen dus kan me NIET voorstellen dat hij ruim 2 keer modaal verdient. Maar het lijkt me zelfs al verrassend als hij 1 keer modaal verdient. En zij lijkt me nu ook niet de meest nozele.
Zou die 3500 niet gewoon bruto zijn vraag ik me af....
Ja daarom. Maar ik heb het ook niet helemaal gevolgd. Heeft zij een baan? Fulltime?quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:11 schreef Michellee het volgende:
[..]
Ik vind 3500 netto voor hun 2en ook abnormaal veel, maar ze zetten het af tegen netto uitgaven...dus ik denk ook netto inkomen?
Daar hebben ze het niet over gehad....quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:12 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja daarom. Maar ik heb het ook niet helemaal gevolgd. Heeft zij een baan? Fulltime?
Nu ben ik ook benieuwd naar die overige inkomsten.quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:13 schreef MissX het volgende:
Aan het begin stond er
Salaris 1900
Overige Inkomsten 1600
Ik vroeg mij toen al af wat die overige inkomsten inhielden, helaas werd dat niet gezegd.
Fooi?quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:13 schreef MissX het volgende:
Aan het begin stond er
Salaris 1900
Overige Inkomsten 1600
Ik vroeg mij toen al af wat die overige inkomsten inhielden, helaas werd dat niet gezegd.
Biereco?quote:
Kan me niet voorstellen dat hij een eigen bedrijf heeft en privé nog niet eens zijn bankafschriften bekijkt!quote:
zwart geld?quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:16 schreef Ole het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat hij een eigen bedrijf heeft en privé nog niet eens zijn bankafschriften bekijkt!
Ik kan me sowieso dit inkomen al niet voorstellen bij deze mensenquote:Op donderdag 21 mei 2009 21:16 schreef Ole het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat hij een eigen bedrijf heeft en privé nog niet eens zijn bankafschriften bekijkt!
Nee, in de war na een miskraam....quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:19 schreef Ole het volgende:
Ze heeft problemen...
Zou ze gokverslaafd zijn?
Zouden ze dan samen die 1900 verdienen?quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:20 schreef MissX het volgende:
Ik dacht al aan een gewonnen loterij, erfenis ofzo die maandelijks wordt uitbetaald.
Ze heeft wel werk dus....
zag er wat louche uit zo op een bovenkamerquote:Op donderdag 21 mei 2009 21:21 schreef Ambrosius het volgende:
Wat is dat voor bedrijf, wat een pand.
Gaat de deuren af om geld op te halen.quote:
Dat lijkt me passender. Hij iets van 1400 netto en zij 500 netto parttime ofzo.quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:21 schreef Sanne het volgende:
[..]
Zouden ze dan samen die 1900 verdienen?
Gezien het niveau van deze mensen is dat niet onwaarschijnlijk en zij lijkt mij niet iemand die met 2 kinderen full time werkt.quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:21 schreef Sanne het volgende:
[..]
Zouden ze dan samen die 1900 verdienen?
Maar als je dan vrolijk 1100 per maand pint, dan ben je toch niet een van de snuggersten he?quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat lijkt me passender. Hij iets van 1400 netto en zij 500 netto parttime ofzo.
Uit naastenliefde?quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:24 schreef Michellee het volgende:
Waarom zou je mensen helpen die het aan zichzelf te danken hebben??!!
Nee, maar DIE conslusie hadden we al getrokken. Sowieso als je met ruim 2 keer modaal niet kan rondkomen ben je niet erg snugger.quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:24 schreef Sanne het volgende:
[..]
Maar als je dan vrolijk 1100 per maand pint, dan ben je toch niet een van de snuggersten he?
Uberhaupt raar dat die tv er nog staat.quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:25 schreef Karina het volgende:
Die wilden natuurlijk gewoon alles hebben wat de buren hebben, buren plasma tv, wij een plasma tv.
Wel raar dat als de tv er bij komt dat ze opeens alle abonnementen zomaar kunnen opzeggen, moet jij een keertje proberen.
En minder afhaal eten bestellen.quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:27 schreef MissX het volgende:
Ik vraag mij af hoelang deze mensen het volhouden minder te pinnen.
Als ik buren zou hebben die constant afhalen, hun 5 jarig kind een tv geven en zich omgeven met ik weet niet wat voor luxe...quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:24 schreef Sanne het volgende:
[..]
Uit naastenliefde?
Medelijden met de kinderen?
Ik hoop dat ze met twee maanden even terug gaan om te kijken.quote:
Ik ben toch bang dat deze mensen enigszins zwakbegaafd zijn, en omgaan met geld niet van huis hebben meegekregen.quote:
Het kan toch ook kinderbijslag zijn dat bij de inkomsten wordt opgeteld? En zorgtoeslag? En voorlopige teruggaaf? Dat heeft iedereen die een hypotheek heeft.quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:20 schreef MissX het volgende:
Ik dacht al aan een gewonnen loterij, erfenis ofzo die maandelijks wordt uitbetaald.
Ze heeft wel werk dus....
1600 euro per maand????quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:40 schreef Aventura het volgende:
[..]
Het kan toch ook kinderbijslag zijn dat bij de inkomsten wordt opgeteld? En zorgtoeslag? En voorlopige teruggaaf? Dat heeft iedereen die een hypotheek heeft.
Ik vraag mij ook af hoe je schuld elke maand kan stijgen als je al op de bodem zit....? Krediet is toch op een gegeven moment op?quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:38 schreef Aventura het volgende:
Vorige week was er ook al een stel dat geen idee had wat hun inkomsten en uitgaven waren. Dat je het niet exact weet, oke! Maar je zal toch wel een idee hebben?!
Je moet het een beetje spreiden, dan kom je een heel eind.quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:43 schreef Michellee het volgende:
[..]
Ik vraag mij ook af hoe je schuld elke maand kan stijgen als je al op de bodem zit....? Krediet is toch op een gegeven moment op?
Wacht! En op gegeven moment wilde niemand meer op afbetaling leveren en toen zijn ze gaan huren!!!quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:44 schreef Sanne het volgende:
[..]
Je moet het een beetje spreiden, dan kom je een heel eind.
Waren er niet 19 schuldeisers?
Al staat de hele Intertoys bij haar dochter....quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:46 schreef Aventura het volgende:
Maar bizar blijft 't, niet kunnen rondkomen met ¤ 3600 per maand.
Oke, ze zijn met 4 personen maar zo te zien wonen ze ook niet al te duur, hebben ze geen extreme kostenposten of wat dan ook.
Wij zijn met z'n 5'en hebben netto behoorlijk minder en ik heb nog een vakantiehuisje. Natuurlijk moet je met gemak rond kunnen komen van 3600 nettoquote:Op donderdag 21 mei 2009 21:46 schreef Aventura het volgende:
Maar bizar blijft 't, niet kunnen rondkomen met ¤ 3600 per maand.
Oke, ze zijn met 4 personen maar zo te zien wonen ze ook niet al te duur, hebben ze geen extreme kostenposten of wat dan ook.
Volgens mij (hoop ik) zijn die bedragen bruto. Zo nee dan moet ik ergens toch iets verkeerd hebben gedaan ondanks dat ik hoog opgeleid ben en daarmee tot nu toe op een (licht)bovenmodaal salaris zit. Ik bedoel als zelfs zulke nitwits al zoveel binnenhalen!?quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wij zijn met z'n 5'en hebben netto behoorlijk minder en ik heb nog een vakantiehuisje. Natuurlijk moet je met gemak rond kunnen komen van 3600 netto
Dat geldt dan voor bijna heel Nederland gezien de bijsluiter die tegenwoordig met de reclames wordt meegezonden: "Lenen kost geld"quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:36 schreef Ole het volgende:
[..]
Ik ben toch bang dat deze mensen enigszins zwakbegaafd zijn, en omgaan met geld niet van huis hebben meegekregen.
De vraag is dus wat die 'overige inkomsten' van 1600,- zijn.quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:52 schreef Aventura het volgende:
[..]
Volgens mij (hoop ik) zijn die bedragen bruto. Zo nee dan moet ik ergens toch iets verkeerd hebben gedaan ondanks dat ik hoog opgeleid ben en daarmee tot nu toe op een (licht)bovenmodaal salaris zit. Ik bedoel als zelfs zulke nitwits al zoveel binnenhalen!?
Het zit in hem in de "overige" inkomsten... hun inkomen is normaal...quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:52 schreef Aventura het volgende:
[..]
Volgens mij (hoop ik) zijn die bedragen bruto. Zo nee dan moet ik ergens toch iets verkeerd hebben gedaan ondanks dat ik hoog opgeleid ben en daarmee tot nu toe op een (licht)bovenmodaal salaris zit. Ik bedoel als zelfs zulke nitwits al zoveel binnenhalen!?
Ach, in de VS was het heel normaal om op je 20ste al 15 creditcards te hebben, en daar zoveel mogelijk rood te staanquote:Op donderdag 21 mei 2009 21:54 schreef sooty het volgende:
[..]
Dat geldt dan voor bijna heel Nederland gezien de bijsluiter die tegenwoordig met de reclames wordt meegezonden: "Lenen kost geld"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |