YES!quote:KV adds Bell to Indy 500 line-up
By Matt Beer Thursday, May 7th 2009, 18:35 GMT
Townsend BellTownsend Bell has completed a deal to contest the Indianapolis 500 with KV Racing, in a third car alongside Mario Moraes and Paul Tracy.
The 34-year-old American finished 10th at Indy last year during a partial campaign with Dreyer & Reinbold Racing, but does not have a full-time IndyCar drive this season.
He said he was delighted to join the squad co-owned by his sometime Patrick Racing Champ Car team-mate Jimmy Vasser.
"Turning back the clock to 2001, Jimmy was my teammate in my first Champ Car event," said Bell. "Now I have the honour of racing for him and that is very special."
Vasser's co-owner Kevin Kalkhoven added: "Townsend is a proven talent who will provide valuable experience and knowledge to the team during the month of May."
Bell's deal only covers the second week of Indianapolis practice and qualifying, so he will not take part in this weekend's Pole Day and second qualifying sessions, which set the first 22 places on the 33-car grid.
quote:
Excuusquote:
Welke resolutie heb je je scherm staan?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 18:05 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Hier werkt de full screen mode zonder problemen.
Heeft iemand een url van de live timing?
1680x1050 hier.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 18:08 schreef vosss het volgende:
[..]
Welke resolutie heb je je scherm staan?
De mijne staat op 1920x1200. Geen idee of dat er iets mee te maken heeft?
Er was iig niemand anders bij betrokken, dus ik ga er van uit van wel.quote:
Toch weer een beslissend momentje...quote:Op zaterdag 9 mei 2009 15:26 schreef TagForce het volgende:
Zo, ook de T-car van Bobby ligt in puin.. Deze was iets harder dan die van gisteren.
'Pech' aldus zijn fansite.quote:Weer pech voor Robert
9 mei 2009 - Robert heeft de muur opnieuw geraakt tijdens de warm up voor de kwalificatie. Hij is ongedeerd. Hij zal de kwalificatie vandaag niet rijden.
Robert Doornbos, No. 06 Newman/Haas/Lanigan Racing Dallara/Honda/Firestone: `Ik heb geen idee wat er gebeurd is. Ik ben enorm teleurgesteld. De mannen heben fantastisch werk verricht om de wagen klaar te krijgen. We hadden een goede first outing. Alles voelde perfect. Ik was net op snelheid toen de achterkant me als het ware inhaalde. Ik weet niet wat er gebeurde. We zullen naar de gegevens moeten kijken. Het is echt super jammer, want ik wilde me vandaag kwalificeren.
Het is nog onbekend wanneer Robert zich gaat kwalificeren.
We houden u op de hoogte via deze website.
Weer valt het allemaal niet op z'n plaats...quote:Weekend voorbij voor Robert Doornbos
Robert Doornbos zal zich dit weekend nog niet voor de Indianapolis 500 kunnen kwalificeren vanwege de schade aan zowel zijn primaire als zijn reservewagen. Een woordvoerster van het team bevestigde tegenover Trackside Online dat beide wagens terug zijn gestuurd naar de Newman/Haas/Lanigan Racing workshop in Chicago voor uitvoerige reparaties.
Na Doornbos’ crash op vrijdag was zijn primaire wagen al op vrijdagavond terug naar Chicago gestuurd. De beschadigde reservewagen zou inmiddels ook al op weg zijn naar de workshop van het team. In de workshop heeft het team meer mogelijkheden voor het repareren van wagens dan op het circuit zelf.
De crashes van Doornbos hebben ook een groot effect op teamgenoot Graham Rahal. Het team had in Indianapolis slechts één reservewagen bij zich, die Doornbos en Rahal moesten delen. Een vierde wagen van het team staat in de workshop en is al volledig opgebouwd voor de race op de korte oval van Milwaukee. In het geval dat Rahal vandaag of morgen crasht, zal hij geen mogelijkheid hebben om over te stappen naar een reservewagen, omdat zijn racewagen de enige overgebleven NHLR wagen in Indianapolis is.
Voor Doornbos betekent dit nieuws dat hij zich pas in het tweede kwalificatieweekend zal kunnen kwalificeren. Hierdoor staat vast dat hij zich tussen positie 23 en 33 zal kwalificeren, mits hij er dan wel in slaagt om een snelle, probleemloze kwalificatierun te rijden.
Kan hij niet meer verder komen dan P23 ?quote:Op zaterdag 9 mei 2009 22:40 schreef Kleffe_Dop het volgende:
http://nl.justin.tv/pacecar/popout
code = mundanetv
god, wat zijn Amerikaanse commercials lame!![]()
[..]
Weer valt het allemaal niet op z'n plaats...
In qual ja.. In principe erg jammer, want winnaars komen bijna altijd van de eerste 10, dan wel zeker de eerste 20. In 1974 was de laatste winnaar die toen vanaf p25 kwam.. Niet dat ik had verwacht dat ie hem zou winnen, maar kans erop maken nog zou wel leuk zijn geweest voor het kijkplezierquote:Op zondag 10 mei 2009 13:34 schreef M.Melandri het volgende:
Kan hij niet meer verder komen dan P23 ?
Hij kan op bump day zelfs nog de pole pakken. Zal niet gebeuren, maar het kan wel.quote:Op zondag 10 mei 2009 13:34 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Kan hij niet meer verder komen dan P23 ?
Is dat bumpday van de laatste jaren ofzo? Ik heb de wiki net proberen te begrijpen, maar ik snap er eigenlijk nog steeds weinig van kennelijkquote:Op zondag 10 mei 2009 13:48 schreef Migue het volgende:
Hij kan op bump day zelfs nog de pole pakken. Zal niet gebeuren, maar het kan wel.
quote:Qualifying procedure
For more information, see Indianapolis 500 pole-sitters
Throughout the years the race has used a number of qualifying procedures. The current four-lap (ten-mile) qualifying distance was first introduced in 1920, and has been used each year since 1939.[3] For most of the post war era, each car, regardless of driver, was allotted three qualifying attempts to make the traditional field of 33.
Drivers line up by speed rank in the order of the day they qualified. Currently, four days of time trials are used: the Saturday & Sunday two weeks before the race, and the Saturday & Sunday one week before the race. The fastest qualifier on the first day of time trials (nicknamed "Pole day") wins the pole position. The polesitter at Indianapolis is held in high prestige and is normally determined 15 days before the race. Drivers who qualify on the second day of time trials line up behind the first-day qualifiers. Third day qualifiers line up behind the second day qualifiers, followed by the fourth day (nicknamed "Bump day") qualifiers. Once the field is filled to 33, the slowest car, regardless of the day it qualified, is "on the bubble." If another car qualifies faster, he/she will bump the slowest driver out of the field.
Since 2005, the four days of qualifying have been split up to generate bumping on all four days:
On pole day, positions 1-11 are open for qualifying
On the second day, positions 12-22 are open for qualifying
On the third day, positions 23-33 are open for qualifying
On bump day, bumping begins immediately once the field is filled to 33 cars.
Eerste stap voor Robert lijkt me de 500mijl afleggen zonder problemen en fuck-ups.quote:Op zondag 10 mei 2009 13:43 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Nouja, theoretisch heeft hij nog steeds kans natuurlijk..
Ook Wheldon en Philippe raakten de muur. Schijnt te komen door de harde wind in bocht 2. Er waren ook een aantal narrow escapes las ik op OpenWheelWorld.netquote:Op zaterdag 9 mei 2009 22:25 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Toch weer een beslissend momentje...
zonde hoor.
quote:* De harde windvlagen eisten hun tol vandaag in Bocht 2. Doordat de wind de wagens schuin van achteren raakten, kenden meerdere coureurs hachelijke momenten om hun wagens hier uit de muur te houden. Drie coureurs slaagden hier niet in; Robert Doornbos, Dan Wheldon en Nelson Philippe maakten hardhandig kennis met de muur van de beruchte Bocht 2.
Moeten er eerst meer dan 33 deelnemers zijn.quote:Op zondag 10 mei 2009 14:03 schreef Migue het volgende:
Het is ook heel ingewikkeld, dat nieuwe systeem. Ik snap het zelf ook niet helemaal, maar heb gisteren weer een en ander geleerd. Zo kan op bump day de pole gepakt worden wanneer er 33 rijders sneller zijn dan de polesitter. Dan moet de polesitter dus uit de race gebumpt worden. Erg ingewikkeld en zal ws nooit gebeuren.
Zie Openwheelworld.netquote:Volgens de laatste geruchten zouden twee van deze coureurs vrijwel rond zijn voor een stoeltje voor de tweede week in Indy. Servia zou deze hebben gevonden bij Rahal-Letterman Racing, terwijl Jaime Camara mogelijk terugkeert bij Conquest Racing als teamgenoot van Alex Tagliani. Jeff Simmons zou tevens werken aan een deal met AJ Foyt Racing, waar hij vorig jaar ook voor reed tijdens de Indy 500.
Kan me vergissen maar stond in het AD vanmorgen dat hij pas de 14e weer een auto beschikbaar heeftquote:Op maandag 11 mei 2009 11:37 schreef FriescheHengst het volgende:
Er is vanavond weer vrije training. Doet Robert daar wel aan mee? Ik bedoel, mag dat, mits hij een auto heeft?
Dat is ook wat ik gisteren op internet las.quote:Op maandag 11 mei 2009 11:41 schreef franklop het volgende:
[..]
Kan me vergissen maar stond in het AD vanmorgen dat hij pas de 14e weer een auto beschikbaar heeft
Donderdag en vrijdag testen en dan zaterdag kwalificeren.quote:Op maandag 11 mei 2009 11:41 schreef franklop het volgende:
[..]
Kan me vergissen maar stond in het AD vanmorgen dat hij pas de 14e weer een auto beschikbaar heeft
Dat kan omdat de 14e de eerstvolgende training is.quote:Op maandag 11 mei 2009 11:41 schreef franklop het volgende:
[..]
Kan me vergissen maar stond in het AD vanmorgen dat hij pas de 14e weer een auto beschikbaar heeft
quote:Doornbos met 360 km tegen een muur: 'Ik was te gretig'
Robert Doornbos (foto) draaide er na de eerste kwalificatieruns voor de Indy 500 niet omheen. “Ik was te gretig.” Doornbos reed in de trainingen twee keer een bolide plat tegen de betonnen muur van de oval van Indianapolis, waar op 24 mei de beroemde race van start gaat. Doornbos miste daardoor de eerste kwalificaties en mag nu pas deelnemen aan de laatste, die komend weekeinde zal plaats vinden. Het hoogst haalbare is nu een 23ste startpositie. Doornbos: “Het wordt heel moeilijk in de race, want het is nog al een verschil in rijgedrag, twee auto’s voor je of 22.”
Doornbos was goed onderweg in de trainingen en daardoor nam hij met het team te veel risico in de afstelling van de auto: minder neerwaartse kracht, hogere topsnelheid, maar ook nerveuzer in gedrag. Twee keer belandde hij met 360 kilometer per uur in de muur. “Ik baal ontzettend, want in de training liet ik zien snelheid genoeg te hebben. Ik had als rijder moeten ingrijpen, moeten wachten tot de kwalificatie, maar we wilden te veel. Ik heb een wijze les geleerd. Ik besefte niet dat er zoveel op het spel stond. Ik had genoeg snelheid om me bij de eerste elf te kwalificeren.
En later in de superbikes volgens mij (ducati of toch ook weer honda ?)quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:16 schreef Fir3fly het volgende:
Jazeker. Kampioen in.. 87 of 88, weet ik niet helemaal. Maar hij heeft z'n hele carrière op Honda gereden.
Inderdaad wereldkampioen in 1987. Na hem kwam Mick Doohan, die nog veel meer succes haalde. Dus Wayne is een beetje vergeten.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 15:55 schreef Atreidez het volgende:
En die Wayne, boekte die erna dan ook wel echt succes met die Honda ?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 | 1. Mario Moraes KV 40.4061s 222.739mph 2. Ryan Briscoe Penske 40.4666s 222.406mph 3. Helio Castroneves Penske 40.4685s 222.395mph 4. Scott Dixon Ganassi 40.4724s 222.374mph 5. Tony Kanaan Andretti Green 40.5607s 221.890mph 6. Dario Franchitti Ganassi 40.6292s 221.516mph 7. Oriol Servia Rahal Letterman 40.6591s 221.353mph 8. Graham Rahal Newman/Haas/Lanigan 40.6667s 221.311mph 9. Marco Andretti Andretti Green 40.6868s 221.202mph 10. Townsend Bell KV 40.7355s 220.938mph 11. Vitor Meira Foyt 40.8256s 220.450mph 12. Justin Wilson Coyne 40.8368s 220.389mph 13. Raphael Matos Luczo Dragon 40.8369s 220.389mph 14. Hideki Mutoh Andretti Green 40.8636s 220.245mph 15. Dan Wheldon Panther 40.8642s 220.242mph 16. EJ Viso HVM 40.8933s 220.085mph 17. Will Power Penske 40.9571s 219.742mph 18. Alex Lloyd Schmidt/Ganassi 40.9741s 219.651mph 19. Danica Patrick Andretti Green 41.0178s 219.417mph 20. Ed Carpenter Vision 41.0421s 219.287mph 21. Alex Tagliani Conquest 41.0985s 218.986mph 22. Davey Hamilton Dreyer & Reinbold 41.1002s 218.977mph 23. Sarah Fisher Fisher 41.1020s 218.967mph 24. Ryan Hunter-Reay Vision 41.1157s 218.894mph 25. John Andretti Petty/Dreyer & Reinbold 41.1483s 218.721mph 26. Robert Doornbos Newman/Haas/Lanigan 41.2035s 218.428mph 27. Stanton Barrett 3G 41.2659s 218.098mph 28. Milka Duno Dreyer & Reinbold 41.2965s 217.936mph 29. Buddy Lazier Hemelgarn 41.4734s 217.007mph 30. Nelson Philippe HVM 43.7493s 205.718mph |
Verkeerde setup, volgens Doornbos!quote:Op vrijdag 15 mei 2009 14:10 schreef Fir3fly het volgende:
Geen beste rondetijden, slechte condities? En Doornbos nu maar eens rustig aan.
Bump Day kan nog wel eens heel bizar worden, en als Stanton Barrett en Milka Duno zich niet kwalificeren hebben we toch een sterk veld.quote:Expect an official announcement from Conquest Racing tomorrow morning that they WILL field the #36 car.
And it’s a former Indy 500 pole winner you can expect to see in the ride. Bruno Junqueira, who earlier today, seemed pretty down about his prospects for a ride, has been tabbed for the seat, according to sources close to the team.
The #36 car will make 36 car and driver combinations.
Scheckter heeft de tweede auto van Dale Coyne (#19) voor de Indy500. Dus met de tweede Conquest erbij zitten we al op 36 deelnemers.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 12:59 schreef Migue het volgende:
[..]
Bump Day kan nog wel eens heel bizar worden, en als Stanton Barrett en Milka Duno zich niet kwalificeren hebben we toch een sterk veld.
Nu Buddy Rice nog, hij heeft nog zo'n 35 uur.
Ja, Roberto Doornbos kan het zich op dit moment absoluut niet permitteren om zijn enige inschrijving wederom in puin te rijden, dus schrijven ze twee auto's in. Natuurlijk hoeft hij er maar één te kwalificeren.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 16:16 schreef Coelho het volgende:
Waarom staat Robert 2x in de startvolgorde? Gaan ze proberen met een gewone wagen en een reservewagen te qualificeren zodat hij meer kans heeft?
Wist niet dat dat mocht. En dan per auto 1x 3 snelle rondes toch?quote:Op zaterdag 16 mei 2009 17:18 schreef Migue het volgende:
[..]
Ja, Roberto Doornbos kan het zich op dit moment absoluut niet permitteren om zijn enige inschrijving wederom in puin te rijden, dus schrijven ze twee auto's in. Natuurlijk hoeft hij er maar één te kwalificeren.
Haha, idd... Robert de snelste van de dag tot nu toe.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:55 schreef Migue het volgende:
[..]
Daar is ook een flinke mongolen chat aan de gang.
Hmm ja inderdaad als ik kijk naar de tijden van de anderen valt het wel mee. Maar Robert heeft eerder al makkelijk 223 gereden, de omstandigheden hebben echt zo veel invloed dus?quote:Op zaterdag 16 mei 2009 22:29 schreef Migue het volgende:
Stream werkt hier de hele dag al erg goed, en mijn connectie is in dit gedeelte van het huis niet al te best, dus aan de stream ligt het niet
221 is erg goed hoor, zeker voor een third day qualifyer. Vergeet niet dat de wagens dit jaar langzamer zijn geworden.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 | 1. Helio Castroneves Penske 224.864mph 2. Ryan Briscoe Penske 224.083mph 3. Dario Franchitti Ganassi 224.010mph 4. Graham Rahal Newman/Haas/Lanigan 223.954mph 5. Scott Dixon Ganassi 223.867mph 6. Tony Kanaan Andretti Green 223.612mph 7. Mario Moraes KV 223.331mph 8. Marco Andretti Andretti Green 223.114mph 9. Will Power Penske 223.028mph 10. Danica Patrick Andretti Green 222.882mph 11. Alex Lloyd Schmidt/Ganassi 222.622mph ----------------------------------------------------------- 12. Raphael Matos Luczo Dragon 223.429mph 13. Paul Tracy KV 223.111mph 14. Vitor Meira Foyt 223.054mph 15. Justin Wilson Coyne 222.903mph 16. Hideki Mutoh Andretti Green 222.805mph 17. Ed Carpenter Vision 222.780mph 18. Dan Wheldon Panther 222.777mph 19. AJ Foyt IV Foyt 222.586mph 20. Scott Sharp Panther 222.162mph 21. Sarah Fisher Fisher 222.082mph 22. Davey Hamilton Dreyer & Reinbold 221.956mph ----------------------------------------------------------- 23. Robert Doornbos Newman/Haas/Lanigan 221.692mph 24. Townsend Bell KV 221.195mph 25. Oriol Servia Rahal Letterman 220.984mph 26. Alex Tagliani Conquest 220.543mph 27. Tomas Scheckter Coyne 220.212mph 28. Mike Conway Dreyer & Reinbold 220.124mph 29. EJ Viso HVM 219.971mph 30. Ryan Hunter-Reay Vision 219.502mph 31. John Andretti Dreyer & Reinbold/Petty 219.442mph 32. Milka Duno Dreyer & Reinbold 218.040mph 33. Nelson Philippe HVM 218.032mph |
Ja maar als je op bumpday rijdt dan wordt je eerdere tijd toch geschrapt?quote:Op zondag 17 mei 2009 21:10 schreef Fir3fly het volgende:
Kan niet, zijn beste tijd staat als 217, terwijl hij gisteren 221 reed. Dit zijn dus gewoon alleen de tijden van deze dag, denk ik.
Verwacht jij dat Tagliani in de auto van Junqueira gaat rijden dan?quote:Op maandag 18 mei 2009 00:08 schreef Migue het volgende:
Arme arme Alex TaglianiBruno Junqueira en Stanton BarrettZo hard hun best doen, en het dan toch niet redden... Kan voor beiden wel eens lelukke gevolgen hebben voor de rest van het seizoen, vooral voor Stanton Barrett.
1 2 3 4 5 6 7 8 | 27. Mike Conway Dreyer & Reinbold 221.417mph 28. John Andretti Dreyer & Reinbold/Petty 221.316mph 29. EJ Viso HVM 221.164mph 30. Alex Tagliani* Conquest 221.115mph 31. Milka Duno Dreyer & Reinbold 221.106mph 32. Nelson Philippe HVM 220.754mph 33. Ryan Hunter-Reay Vision 220.597mph |
Dat is toch juist mooi met Fok! erbij tegenwoordig. De reclames zijn voor mij meestal de postmomentjesquote:Op vrijdag 22 mei 2009 12:26 schreef m1155 het volgende:
Nog twee nachtjes slapen. (ik neem de race overigens op en kijk een uur later zodat je de reclames door kan spoelen)
Als ik naar de kleding kijk lijkt het te horen bij een promotionele stunt van Boost Mobile / Motorola.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 18:05 schreef Migue het volgende:
Volgens mij is dat niet haar pitcrew hoor, ik heb ze iig nooit eerder gezien.
Die race is er alleen voor het geld. Je kan er makkelijk inhalen, lukt mij ook met GP4quote:Op zondag 24 mei 2009 16:49 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Met hopelijk meer actie dan afgelopen middag in Monaco.
quote:
+1quote:Op zondag 24 mei 2009 16:48 schreef Fir3fly het volgende:
Ik heb er heel veel zin in, tijdens de GP van Monaco zat ik constant al aan de Indy 500 te denken.
Ach dat Monaco vaak een optocht is kan ik wel accepteren.quote:
Ja ik las van wel.quote:Op zondag 24 mei 2009 17:44 schreef Schunckelstar het volgende:
stomme vraag, maar hoe laat begint het eigenlijk?![]()
ik zie dat de uitzending om 18:30 begint, is de start dan om 19:00 ?
ja eerst krijg je het volkslied van usa en 'volkslied' van Indiana en dat takkewijf watdie woorden gaat roepen en natuurlijk de bijbelquote:Op zondag 24 mei 2009 17:44 schreef Schunckelstar het volgende:
stomme vraag, maar hoe laat begint het eigenlijk?![]()
ik zie dat de uitzending om 18:30 begint, is de start dan om 19:00 ?
?????quote:Op zondag 24 mei 2009 18:14 schreef WEST het volgende:
[..]
ja eerst krijg je het volkslied van usa en 'volkslied' van Indiana en dat takkewijf watdie woorden gaat roepen en natuurlijk de bijbel
De groene vlag is volgens mij om 19.12u.quote:Op zondag 24 mei 2009 17:44 schreef Schunckelstar het volgende:
stomme vraag, maar hoe laat begint het eigenlijk?![]()
ik zie dat de uitzending om 18:30 begint, is de start dan om 19:00 ?
Ging mij omdat takkewijfquote:Op zondag 24 mei 2009 18:21 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Lady and gentlemen, start your engines!
De vrouw van de circuiteigenaar meen ik. In elk geval een Hulman.quote:Op zondag 24 mei 2009 18:48 schreef Slein83 het volgende:
[..]
Ging mij omdat takkewijfWie is dat takkewijf?
Een oud lijk iig...quote:Op zondag 24 mei 2009 18:48 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
De vrouw van de circuiteigenaar meen ik. In elk geval een Hulman.
Ah ok. Let nooit daar opquote:Op zondag 24 mei 2009 18:48 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
De vrouw van de circuiteigenaar meen ik. In elk geval een Hulman.
beetje cliché maar iedereen maakt kans. De muur is erg dichtbijquote:
Nee, niet echt. Ik ben allang blij als hij hem uitrijdt. Dat is het belangrijkste.quote:Op zondag 24 mei 2009 19:08 schreef FinancialBubble het volgende:
Maakt Doornbos kans om te winnen?
Zulke prutsers zijn het niet hoor. Als er eenmaal geel hangt, moeten ze wel uit de muur kunnen blijven. Snelheid is dan toch laag, en 't telt wel mee voor de 200 ronden.quote:Op zondag 24 mei 2009 19:14 schreef exile79 het volgende:
Als er elk rondje een tegen de muur knalt, gaan ze de 500 mijl niet halen. Zulke vlammen zie je in de f1 niet
Compleet rode auto, niet erg opvallend dus.quote:
sms VRAAG AAN: en vraag dan of ze die reclames niet effe kunnen skippenquote:
hoe wordt die auto dan eigenlijk gefinancierd?quote:Op zondag 24 mei 2009 19:17 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Compleet rode auto, niet erg opvallend dus.
Maar hij rijdt de enige bolide in het veld zonder sponsor op de bolide.
Nee, Mario Moraes, van plek 7 gestart. Kwam in aanraking met Andretti.quote:
Papa Doornbos wordt gezegd.quote:Op zondag 24 mei 2009 19:19 schreef The_Hives het volgende:
[..]
hoe wordt die auto dan eigenlijk gefinancierd?
We zijn net 10 rondjes bezigquote:Op zondag 24 mei 2009 19:34 schreef exile79 het volgende:
Nou, voor het inhalen hoef je niet te kijken...
20, maar ik kijk voor het eerst.quote:Op zondag 24 mei 2009 19:34 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
We zijn net 10 rondjes bezig.
En weer een caution!
Hoezo? Er ligt een auto aan het begin van de pitstraat en mensen zijn ermee aan het werk. Genoeg reden om even rustig aan te doen.quote:Op zondag 24 mei 2009 19:36 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Flauwekul al die cautions
Nog niet oordelen dan voordat je het allemaal hebt gezien. 10% van de rondjes is nauwelijks een goede steekproef te noemen of wel?quote:
Gele vlag op dat stuk circuit ok, maar om dan gelijk de hele race te neutraliseren.quote:Op zondag 24 mei 2009 19:39 schreef FinancialBubble het volgende:
[..]
Hoezo? Er ligt een auto aan het begin van de pitstraat en mensen zijn ermee aan het werk. Genoeg reden om even rustig aan te doen.
Ze doen ff rustig aan, dus aan van de coureurs zat ff aan zijn pik te sjorren. De zaadlozing veroorzaakt dan wat klodders op de helm en camera van de rijder erachter.quote:Op zondag 24 mei 2009 19:40 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Druppels...
Ja, en dat werkt dus niet op een oval. Ovals kennen geen lokale gele vlaggen, als er iets gebeurt gaat heel de baan in neutralisatiequote:Op zondag 24 mei 2009 19:41 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Gele vlag op dat stuk circuit ok, maar om dan gelijk de hele race te neutraliseren.
Weet ik, vind het ook zeker gaaf om naar te kijken.quote:Op zondag 24 mei 2009 19:41 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nog niet oordelen dan voordat je het allemaal hebt gezien. 10% van de rondjes is nauwelijks een goede steekproef te noemen of wel?
Niet alles wordt op ovals gereden. Ook op stratencircuits of "normale" circuits gebeurd het.quote:Op zondag 24 mei 2009 19:42 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Ja, en dat werkt dus niet op een oval. Ovals kennen geen lokale gele vlaggen, als er iets gebeurt gaat heel de baan in neutralisatie
Op normale circuits komen wel degelijk lokale yellows voor. Niet zo vaak, maar het gebeurt wel.quote:Op zondag 24 mei 2009 19:47 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Niet alles wordt op ovals gereden. Ook op stratencircuits of "normale" circuits gebeurd het.
Daar kent de Indycar ook gewoon lokale gele vlaggen hoor. Al moet ik wel zeggen dat ze in Amerika wel heel snel overgaan op een full course yellow. Een crash van bijvoorbeeld Vettel vanmiddag op Monaco zorgt in Amerika meteen voor een full course yellow.quote:Op zondag 24 mei 2009 19:47 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Niet alles wordt op ovals gereden. Ook op stratencircuits of "normale" circuits gebeurd het.
hmz, kan niet vinden hoe papa dan zoveel geld heeft. Wel dat hij 'meerdere bedrijven' heeft maar verder.....quote:
Dat wist ik niet, ben ik nog niet tegengekomen. Maar kan dan ook lang niet alles kijken, vandaarquote:Op zondag 24 mei 2009 19:50 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Op normale circuits komen wel degelijk lokale yellows voor. Niet zo vaak, maar het gebeurt wel.
Dat lijkt me ook vreemd. Wat ze juist doen, is die auto a-symmetrisch afstellen. Wielen scheef zetten, rechtenwielen met een andere omtrek, dat soort dingen. Daardoor wil hij juist makkelijker linksaf, en trekt hij ook op het rechte stuk naar links.quote:Op zondag 24 mei 2009 19:51 schreef FinancialBubble het volgende:
Ik hoor de commentator zeggen dat de auto zo afgesteld kan worden dat hij wat "moeilijker de bocht ingestuurd kan worden". Wat is het nut daarvan?
Pit stop strategie is niet zo belangrijk. Het is zaak om vooral in het spoor van de leiders te blijven. De leiders zullen elkaar vooral volgen in de strategie. Let maar op, als de leider binnengaat dan zal de rest ook binnenkomenquote:Op zondag 24 mei 2009 19:54 schreef FinancialBubble het volgende:
Hoe belangrijk is de pitstop strategie? Bij F1 kan dat het verschil zijn tussen winnen of tweede worden. Ik hoor er bij deze race weinig over.
Belangrijk is vooral het verschil tussen pitten onder geel en pitten onder groen. Lloyd, Duno en Viso hebben tijdens de eerste neutralisatie gepit en lopen dus out of sync met de rest. Dat kan in je voordeel werken, maar soms ook in je nadeel. Het is maar net hoe de gele vlaggen vallen.quote:Op zondag 24 mei 2009 19:54 schreef FinancialBubble het volgende:
Hoe belangrijk is de pitstop strategie? Bij F1 kan dat het verschil zijn tussen winnen of tweede worden. Ik hoor er bij deze race weinig over.
ik weet niet waar jij aan denkt als je naar autosport kijktquote:Op zondag 24 mei 2009 19:41 schreef FinancialBubble het volgende:
[..]
Ze doen ff rustig aan, dus aan van de coureurs zat ff aan zijn pik te sjorren. De zaadlozing veroorzaakt dan wat klodders op de helm en camera van de rijder erachter.
Denk eerder dat door crashes en pitstops komt.quote:Op zondag 24 mei 2009 19:57 schreef Fir3fly het volgende:
Doornbos 16e zag ik net, hij heeft dus wel al lui ingehaald.
ik vind eigenlijk dat kalff helemáál niks mag zeggenquote:Op zondag 24 mei 2009 20:04 schreef Kleffe_Dop het volgende:
"Doet knap zijn best!"
Kalff kan/durft of mag niets negatiefs zeggen over Doornbos.
Presteert tot nu toe nog helemaal niets....
quote:Op zondag 24 mei 2009 20:05 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ik vind eigenlijk dat kalff helemáál niks mag zeggen
quote:Op zondag 24 mei 2009 20:05 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ik vind eigenlijk dat kalff helemáál niks mag zeggen
eens, maar als commentator vind ik hem niet echt bekwaamquote:Op zondag 24 mei 2009 20:06 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Als pit reporter bij de F1 was hij best te doen.
Zoals ik al zei, dat boeit niets. Hij moet gewoon eens een keer een race uitrijden.quote:Op zondag 24 mei 2009 20:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Doornbos' rondetijden waren anders helemaal niet zo slecht hoor.
Ik reageerde op dat hij deze race nog niets zou presteren. Maar goed, hij staat nog steeds in de pits, dat gaat hem niet meer worden deze keer.quote:Op zondag 24 mei 2009 20:07 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, dat boeit niets. Hij moet gewoon eens een keer een race uitrijden.
Tja... in de trainingen voorafgaand aan de kwalificatie toen het om spek en bonen ging stond Doornbos ook in de top 5.quote:Op zondag 24 mei 2009 20:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Doornbos' rondetijden waren anders helemaal niet zo slecht hoor.
Aha. Nou ja 50 rondjes Indy zegt ook niets vind ik. Ik denk dat hij nu echt z'n zelfvertrouwen kwijt is qua ovals.quote:Op zondag 24 mei 2009 20:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik reageerde op dat hij deze race nog niets zou presteren. Maar goed, hij staat nog steeds in de pits, dat gaat hem niet meer worden deze keer.
Inderdaad. Hij maakt op dit moment veel te veel fouten op de ovals. Is op zich niet erg, maar dit was toch wel zeer beschamend.quote:Op zondag 24 mei 2009 20:20 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Bluh... baal d'r van dat er met Doornbos precies gebeurt waar ik al bang voor was.
Tja, het was inderdaad een klassieke beginnersfout. Jammer, volgende keer beter.quote:Op zondag 24 mei 2009 20:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Inderdaad. Hij maakt op dit moment veel te veel fouten op de ovals. Is op zich niet erg, maar dit was toch wel zeer beschamend.
Zou me niks verbazen als hij het eind van dit seizoen niet eens haalt. Zonder sponsoring en deze prestaties kun je het wel shaken...quote:Op zondag 24 mei 2009 20:10 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Tja... in de trainingen voorafgaand aan de kwalificatie toen het om spek en bonen ging stond Doornbos ook in de top 5.
Toen het er eenmaal bijna om ging stond hij tot tweemaal toe in de muur. En in Kansas ging het mis in de pits.
Ik snap dat het voor rookies wennen is, maar ik had ergens gehoopt dat Doornbos er minimaal een paar keer bij zou kunnen zitten.
Junior Strous FTWquote:Op zondag 24 mei 2009 20:29 schreef TargaFlorio het volgende:
Bovendien is Luyendijk Jr gewoon niet goed genoeg Allard
Inderdaadquote:Op zondag 24 mei 2009 20:27 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Zou me niks verbazen als hij het eind van dit seizoen niet eens haalt. Zonder sponsoring en deze prestaties kun je het wel shaken...
Muur geraaktquote:Op zondag 24 mei 2009 20:30 schreef WEST het volgende:
wat is er met Doornbos gebeurt?
Inderdaad, typisch gevalletje veel te danken aan de achternaam.quote:Op zondag 24 mei 2009 20:29 schreef TargaFlorio het volgende:
Bovendien is Luyendijk Jr gewoon niet goed genoeg Allard
Ja.quote:Op zondag 24 mei 2009 20:31 schreef Schunckelstar het volgende:
er zijn wel veel crashes zeg, is dat altijd zo?
Idd, ik denk ook dat ze gehoopt hadden een sponsor te regelen voor de rest van het seizoen. Maar dat gaa ze met deze tegenvallende prestaties niet lukken.quote:Op zondag 24 mei 2009 20:31 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Inderdaad
Ik heb nog steeds de indruk dat hij met eigen geld (of beter: geld van Daddy D) ingestapt is in hoop na een aantal races een sponsor aan de haak te slaan, echter de resultaten zijn niet echt indrukwekkend dus die sponsor zie ik niet komen.
Totaal kansloos natuurlijk... Gewoon weer een slechte race van emquote:
Mooi. Hoe meer ervaring hoe beter, en misschien komt ie nog wel een keer in beeld.quote:
Natuurlijk kansloos, maar dat was hij voor de start ook al. HIj moet nu gewoon rondje draaien en ervaring op doen.quote:Op zondag 24 mei 2009 20:46 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Totaal kansloos natuurlijk... Gewoon weer een slechte race van emVolgend jaar zit bourdais weer in die auto.
Als hij top 10 had gereden was het prima prestatie geweest. Nu gaat ie alweer de fout in...quote:Op zondag 24 mei 2009 20:49 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Natuurlijk kansloos, maar dat was hij voor de start ook al. HIj moet nu gewoon rondje draaien en ervaring op doen.
Dan ga je wat anders doen en ons er niet mee vermoeien.quote:
Die onderste twee smiliey's staan er niet voor niks!quote:Op zondag 24 mei 2009 20:53 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dan ga je wat anders doen en ons er niet mee vermoeien.
Schaatsfans neem je toch niet serieusquote:Op zondag 24 mei 2009 20:53 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dan ga je wat anders doen en ons er niet mee vermoeien.
Achja ben blij dat RTL het weer uitzend...quote:Op zondag 24 mei 2009 20:58 schreef TargaFlorio het volgende:
Reclame![]()
![]()
Indycar is populair bij de adverteerders
![]()
![]()
![]()
Ja.quote:Op zondag 24 mei 2009 20:59 schreef exile79 het volgende:
Tijdens de pit water op de brandstof klep spuiten om de alcohol af te breken? Zei allard dat nou echt?
Ik heb geen favoriet. Als Patrick maar niet wint.quote:Op zondag 24 mei 2009 21:04 schreef M.Melandri het volgende:
Van mij mag Tracy hem wel winnenWie zijn jullie favorieten?
Helio of Darioquote:Op zondag 24 mei 2009 21:04 schreef M.Melandri het volgende:
Van mij mag Tracy hem wel winnenWie zijn jullie favorieten?
Ervaring op doen.quote:Op zondag 24 mei 2009 21:09 schreef MirageF1 het volgende:
Doornbos doet weer mee! Lekker kansloos met 41 ronden achterstand.
Ik dacht de 2 in Canada, Toronto & Edmonton.quote:Op zondag 24 mei 2009 21:09 schreef M.Melandri het volgende:
Gaat tracy nog meer races rijden dit jaar ?
En vergeet niet dat iedereen punten krijgt. Een paar plaatsen winnen door weer te gaan rijden, kan goed zijn voor je kampioenschap.quote:
Helio of Matos.quote:Op zondag 24 mei 2009 21:04 schreef M.Melandri het volgende:
Van mij mag Tracy hem wel winnenWie zijn jullie favorieten?
En prijzengeld? In ieder geval dat is in NASCAR, naast de punten, ook een reden om weer de baan op te gaan.quote:Op zondag 24 mei 2009 21:13 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En vergeet niet dat iedereen punten krijgt. Een paar plaatsen winnen door weer te gaan rijden, kan goed zijn voor je kampioenschap.
Ik denk trouwens dat Franchitti of Dixon gaat winnen.
Dat weet ik zo niet, maar volgens mij krijg je dat ook tot en met plaats 33.quote:Op zondag 24 mei 2009 21:15 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
En prijzengeld? In ieder geval dat is in NASCAR, naast de punten, ook een reden om weer de baan op te gaan.
Hij heeft ook wel flink wat oval ervaring, en dat lijkt zich uit te betalen. Ik vind het knap.quote:Op zondag 24 mei 2009 21:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Matos doet het trouwens wel heel aardig. Vijfde en dat voor een rookie.
quote:Op zondag 24 mei 2009 21:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat weet ik zo niet, maar volgens mij krijg je dat ook tot en met plaats 33.
De Indy 500 is ook gewoon niet meer wat het vroeger was. Het chassis van de Indycar is gewoon niet goed gemaakt om mooie races te creëren. Als je de oude series bekijkt (CART in 1995quote:Op zondag 24 mei 2009 21:33 schreef Schunckelstar het volgende:
nee, ovalracing is toch echt niet aan mij besteed...er word meer onder geel gereden dan geracet dus ik haak ook af
quote:Op zondag 24 mei 2009 21:40 schreef Littlecreep het volgende:
De echte mooie ovalraces van tegenwoordig zijn gewoon de Daytona 500 en de Talladega 499. Dat is spektakel met vrijwel constant auto's drie wijd en vrijwel altijd een prachtige finish.
Inderdaad. Ze hadden ook niet door dat Doornbos alweer was uitgestapt... tot ze hem aan de telefoon kregen.quote:Op zondag 24 mei 2009 21:43 schreef Littlecreep het volgende:
Kalf en Winkelman die volledig voorbij gaan aan het feit dat Briscoe gestraft wordt voor het jumpen van de restart. Niks kapotte auto, gewoon een straf
En nu helemaal.quote:Op zondag 24 mei 2009 21:38 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
En tot zover de goede prestatie van Matos.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |