Toch weer een beslissend momentje...quote:Op zaterdag 9 mei 2009 15:26 schreef TagForce het volgende:
Zo, ook de T-car van Bobby ligt in puin.. Deze was iets harder dan die van gisteren.
'Pech' aldus zijn fansite.quote:Weer pech voor Robert
9 mei 2009 - Robert heeft de muur opnieuw geraakt tijdens de warm up voor de kwalificatie. Hij is ongedeerd. Hij zal de kwalificatie vandaag niet rijden.
Robert Doornbos, No. 06 Newman/Haas/Lanigan Racing Dallara/Honda/Firestone: `Ik heb geen idee wat er gebeurd is. Ik ben enorm teleurgesteld. De mannen heben fantastisch werk verricht om de wagen klaar te krijgen. We hadden een goede first outing. Alles voelde perfect. Ik was net op snelheid toen de achterkant me als het ware inhaalde. Ik weet niet wat er gebeurde. We zullen naar de gegevens moeten kijken. Het is echt super jammer, want ik wilde me vandaag kwalificeren.
Het is nog onbekend wanneer Robert zich gaat kwalificeren.
We houden u op de hoogte via deze website.
Weer valt het allemaal niet op z'n plaats...quote:Weekend voorbij voor Robert Doornbos
Robert Doornbos zal zich dit weekend nog niet voor de Indianapolis 500 kunnen kwalificeren vanwege de schade aan zowel zijn primaire als zijn reservewagen. Een woordvoerster van het team bevestigde tegenover Trackside Online dat beide wagens terug zijn gestuurd naar de Newman/Haas/Lanigan Racing workshop in Chicago voor uitvoerige reparaties.
Na Doornbos’ crash op vrijdag was zijn primaire wagen al op vrijdagavond terug naar Chicago gestuurd. De beschadigde reservewagen zou inmiddels ook al op weg zijn naar de workshop van het team. In de workshop heeft het team meer mogelijkheden voor het repareren van wagens dan op het circuit zelf.
De crashes van Doornbos hebben ook een groot effect op teamgenoot Graham Rahal. Het team had in Indianapolis slechts één reservewagen bij zich, die Doornbos en Rahal moesten delen. Een vierde wagen van het team staat in de workshop en is al volledig opgebouwd voor de race op de korte oval van Milwaukee. In het geval dat Rahal vandaag of morgen crasht, zal hij geen mogelijkheid hebben om over te stappen naar een reservewagen, omdat zijn racewagen de enige overgebleven NHLR wagen in Indianapolis is.
Voor Doornbos betekent dit nieuws dat hij zich pas in het tweede kwalificatieweekend zal kunnen kwalificeren. Hierdoor staat vast dat hij zich tussen positie 23 en 33 zal kwalificeren, mits hij er dan wel in slaagt om een snelle, probleemloze kwalificatierun te rijden.
Kan hij niet meer verder komen dan P23 ?quote:Op zaterdag 9 mei 2009 22:40 schreef Kleffe_Dop het volgende:
http://nl.justin.tv/pacecar/popout
code = mundanetv
god, wat zijn Amerikaanse commercials lame!![]()
[..]
Weer valt het allemaal niet op z'n plaats...
In qual ja.. In principe erg jammer, want winnaars komen bijna altijd van de eerste 10, dan wel zeker de eerste 20. In 1974 was de laatste winnaar die toen vanaf p25 kwam.. Niet dat ik had verwacht dat ie hem zou winnen, maar kans erop maken nog zou wel leuk zijn geweest voor het kijkplezierquote:Op zondag 10 mei 2009 13:34 schreef M.Melandri het volgende:
Kan hij niet meer verder komen dan P23 ?
Hij kan op bump day zelfs nog de pole pakken. Zal niet gebeuren, maar het kan wel.quote:Op zondag 10 mei 2009 13:34 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Kan hij niet meer verder komen dan P23 ?
Is dat bumpday van de laatste jaren ofzo? Ik heb de wiki net proberen te begrijpen, maar ik snap er eigenlijk nog steeds weinig van kennelijkquote:Op zondag 10 mei 2009 13:48 schreef Migue het volgende:
Hij kan op bump day zelfs nog de pole pakken. Zal niet gebeuren, maar het kan wel.
quote:Qualifying procedure
For more information, see Indianapolis 500 pole-sitters
Throughout the years the race has used a number of qualifying procedures. The current four-lap (ten-mile) qualifying distance was first introduced in 1920, and has been used each year since 1939.[3] For most of the post war era, each car, regardless of driver, was allotted three qualifying attempts to make the traditional field of 33.
Drivers line up by speed rank in the order of the day they qualified. Currently, four days of time trials are used: the Saturday & Sunday two weeks before the race, and the Saturday & Sunday one week before the race. The fastest qualifier on the first day of time trials (nicknamed "Pole day") wins the pole position. The polesitter at Indianapolis is held in high prestige and is normally determined 15 days before the race. Drivers who qualify on the second day of time trials line up behind the first-day qualifiers. Third day qualifiers line up behind the second day qualifiers, followed by the fourth day (nicknamed "Bump day") qualifiers. Once the field is filled to 33, the slowest car, regardless of the day it qualified, is "on the bubble." If another car qualifies faster, he/she will bump the slowest driver out of the field.
Since 2005, the four days of qualifying have been split up to generate bumping on all four days:
On pole day, positions 1-11 are open for qualifying
On the second day, positions 12-22 are open for qualifying
On the third day, positions 23-33 are open for qualifying
On bump day, bumping begins immediately once the field is filled to 33 cars.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |