was deze echt van jezelf? of was die van je ouders..quote:Op dinsdag 5 mei 2009 09:43 schreef Bootje84 het volgende:
Mijn eerste pc was een Amiga van Commador (?) incl. 3,5" floppydrive![]()
En mijn eerste telefoon was sagem triumpf (?) Met een klepje en uitschuifantenne..
Mn ouders. Ik was toen nog lief klein en onschuldigquote:Op dinsdag 5 mei 2009 09:52 schreef Onnoman het volgende:
[..]
was deze echt van jezelf? of was die van je ouders..
mijn vader had bijvoorbeeld een commedor 64 waar nog geen windows op draaide, met a en b floppydrive.. en een harddisk van maar liefst 32 hele EM BEES....
Niet weg te denken de legendary spellentjes als: airborn ranger,operation wolf,california dreams/games,street rot,snoopy etc en het eerste dat ik gespeeld heb was block 3d.. een soort tetris..
Die was heel populair toentertijd, ik weet nog dat bijna iedereen die had en dan kwam ik eraan gelopen met mijn motorkoelkast die echt 2x zo groot was.quote:
whaha.. is dat niet een soort Buzzer? waar je een textbericht op kon ontvangen?quote:Op dinsdag 5 mei 2009 10:01 schreef NiGhTsPiRiT666 het volgende:
Ik bedacht me net wel iets anders, nog voor ik een telefoon had....
]
kloptquote:Op dinsdag 5 mei 2009 10:02 schreef Onnoman het volgende:
[..]
whaha.. is dat niet een soort Buzzer? waar je een textbericht op kon ontvangen?
quote:Op dinsdag 5 mei 2009 10:02 schreef DaBuzzzzz het volgende:
afbeelding ] in een melkpak van pak & bel van Telfort
whehehehe, ik was destijds ook helemaal baas met dat ding, vond met name de beltoon zo vet in tegenstelling tot die schrille piepjes van motorola's en nokia's. De term 'koelkast' kwam al snel en Telfort was wat masten vergeten neer te zetten.....vandaar diequote:Op dinsdag 5 mei 2009 10:05 schreef Onnoman het volgende:
[..]
DUDE
je raakt me met die opmerking.. MELKPAK hoe kon ik het vergeten.. die had ik ook.. en ik vond het een geweldig appartaat.. niet te groot.. en nog goed genoeg om de dag vandaag te gebruiken!
het was een prepaid telefoon, opwaarderen met van die kraskaartjes.. geweldig...
ja goed man.. je zat toen echt bij de geboorte van de mobiele generatie... boerderijstreken waar je nog geen verbinding had.. en buiten binnen de bebouwde kom altijd goedkoper.. haha..quote:Op dinsdag 5 mei 2009 10:11 schreef DaBuzzzzz het volgende:
[..]
whehehehe, ik was destijds ook helemaal baas met dat ding, vond met name de beltoon zo vet in tegenstelling tot die schrille piepjes van motorola's en nokia's. De term 'koelkast' kwam al snel en Telfort was wat masten vergeten neer te zetten.....vandaar diewant wat was het slecht buiten de Amsterdamse gemeentegrenzen......
marktplaats?quote:Op dinsdag 5 mei 2009 10:16 schreef Onnoman het volgende:
[..]
ja goed man.. je zat toen echt bij de geboorte van de mobiele generatie... boerderijstreken waar je nog geen verbinding had.. en buiten binnen de bebouwde kom altijd goedkoper.. haha..
van mij is deze gestolen.. maar zou er zo 50 - 100 euro voor over hebben om hem weer te kopen.. alleen al als het gaat om emotionele herrinneringen.. zou dat nog kunnen ergens?
Die zijn inderdaad heel populair geweest, de meeste mensen die ik toen kenden hadden er ook zo een. Grappig is dat hoe snel er zoveel keuze aan telefoons gekomen is enzo, eerder had je twee/drie keuzes en dat was het.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 10:00 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Die was heel populair toentertijd, ik weet nog dat bijna iedereen die had en dan kwam ik eraan gelopen met mijn motorkoelkast die echt 2x zo groot was.
Precies die had ik ookquote:Op dinsdag 5 mei 2009 10:57 schreef Armageddon het volgende:
Deze:
[ afbeelding ]
en deze:
[ afbeelding ]
Een kennis van mijn zoon had de 3210 een jaar geleden nog. Zijn ouders zijn nogal zuinig en deze foon had zijn pa nog liggen dus die moest hij maar gebruiken.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 10:33 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Die zijn inderdaad heel populair geweest, de meeste mensen die ik toen kenden hadden er ook zo een. Grappig is dat hoe snel er zoveel keuze aan telefoons gekomen is enzo, eerder had je twee/drie keuzes en dat was het.
Balen is dat als je dan nog zo'n koelkast had! Omdat m'n vader via z'n werk altijd nieuwe toestelletjes gratis kreeg had ik toevallig een telefoon die een slag kleiner was dan dat model, smaller en wat compacter maar nog met klepje van Vodafone. Ik weet gewoon nog precies hoe die eruit zag!En daarna kwam de Nokia 3210 oid die ik nog steeds heb voor op vakantie (oerdegelijk die dingen!
)
die had k ooit eens gewonnen op internetquote:
Die gebruikt mijn vader nog steedsquote:
Het was op zich ook geen slecht toestel hoor. Alleen na een tijdje deed hij het gewoon niet meer. Smsjes kwamen vaak niet aan, en ik kreeg soms geen verbinding meer met bellen. Accu was ook niet alles meer.quote:
Die van mijn vader doet het nogquote:Op dinsdag 5 mei 2009 13:30 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Het was op zich ook geen slecht toestel hoor. Alleen na een tijdje deed hij het gewoon niet meer. Smsjes kwamen vaak niet aan, en ik kreeg soms geen verbinding meer met bellen. Accu was ook niet alles meer.
Die 2e van links was mijn eerste phonequote:Op dinsdag 5 mei 2009 09:58 schreef Huppelmuts het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn eerste foon lijkt op de tweede van links maar dan een koelkastmodel zonder klepje.
Hee, die motorola was mijn eerste. Mét klepjequote:Op dinsdag 5 mei 2009 09:58 schreef Huppelmuts het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn eerste foon lijkt op de tweede van links maar dan een koelkastmodel zonder klepje.
Mijn eerste pc had een schijf van welgeteld 8 gigkan er helaas geen foto van vinden
Ik zie hier wel gsm's voorbij komen die voor mij 2e of 3e generatie warenquote:Op dinsdag 5 mei 2009 15:12 schreef Walter81 het volgende:
Volgens mij kan je ook aan de afbeeldingen die men post vrij nauwkeurigde leeftijd van de poster inschatten. Dat geeft ook aan hoe snel alles per jaar verandert.
Nostalgie ten top:quote:Op dinsdag 5 mei 2009 15:56 schreef Sapstengel het volgende:
Van m'n telefoon kan ik geen plaatje vinden, het was een Pocketline Gripz.
Ik had dus de Swing... de versie voor deze!quote:
Jesus die dingen zijn zo belachelijk lomp en groot als je ze nu in je handen hebt he :pquote:Op dinsdag 5 mei 2009 11:25 schreef Volpez het volgende:
Pocketline Swing
Alleen had ik dan de gele uitvoering.
Gekocht op 11 augustus 1999. Er was die dag een zonsverduistering in NL...
[ afbeelding ]
Computer weet ik echt niet meer.
Waah die had ik ookquote:Op dinsdag 5 mei 2009 17:23 schreef joers1 het volgende:
[ afbeelding ]
Die heb ik ook gehad...m'n eerste Dutchtone telefoon van Sagem. Ik moest er eerst mee van thuis naar de snelweg rijden (10 minuutjes|) want thuis had ik geen bereik. Sms'en was er toen nog niet bij.
Ik kocht de gsm bij de V&DF, vergeet het nooit meer. Was in 1998
quote:Op dinsdag 5 mei 2009 09:58 schreef Huppelmuts het volgende:
[ afbeelding ]
Ooooohja die had ik ook! Dát was dat Postbank ding! Dan was die Ericsson van de Fortis/VSB.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 18:27 schreef Ted_de_Braak het volgende:
Mijn eerste mobiel was zo'n Postbank ding, een Siemens M35, toen ik hem een half jaar had is hij gejat in het zwembad
[ afbeelding ]
Niet m'n eerste, maar ik deel je mening! Hier kan eigenlijk geen telefoon tegenop. Jammer dat ie stuk isquote:
Philips Digaquote:Op dinsdag 5 mei 2009 19:17 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Eerste PC:
[ afbeelding ]
Eerste telefoon:
[ afbeelding ]
Wist geeneens dat je er mee kon sms'en. Ik had hem vrij snel toen Libertel voor het eerst een prepaid pakket invoerde: Izi. Was ook de eerste van de middelbare school met een telefoon. Veel reacties gekregen van "wat moet je daar nou mee?"quote:
Dat was mijn tweede! Heerlijk telefoontje. Na een tijdje brak de antenne af, dat was minder.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 18:52 schreef Klopkoek het volgende:
[ afbeelding ]
Ericcson T18
Goed ding was dat.
quote:Op dinsdag 5 mei 2009 19:10 schreef patatmetfriet het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Deze zeker? Was destijds een zeer scherpe aanbieding.Ik baalde flink dat ik deze voor mijn verjaardag kreeg, inplaats van een Nokia 5110.
Ik zag er eergisteren iemand mee in het ziekenhuis...quote:
Daar ben ik ook mee begonnen (al was die van mijn broer). Mijn eerste eigen computer was een Commodore 64, in '85 ofzo gekocht.quote:Op zondag 17 mei 2009 10:19 schreef vosss het volgende:
Eerste "PC" was een Sinclair ZX81 met maar liefst de maximale geheugenuitbreiding van 16KB in totaal
[ afbeelding ]
Ik na die ZX81 ook een C64, 2 stuks versleten en daarna nog 2 stuks van de nieuwe generatie zegmaar.quote:Op zondag 17 mei 2009 11:06 schreef Berkery het volgende:
[..]
Daar ben ik ook mee begonnen (al was die van mijn broer). Mijn eerste eigen computer was een Commodore 64, in '85 ofzo gekocht.
Mijn eerste mobiel was een Nokia 3310 geloof ik, afdankertje van mijn zwager, in 2005 gekregen
Wat ik aan de huidige pc's mis, is de 'turbo-knop'. Om hem op dubbele kloksnelheid te laten draaien.quote:Op woensdag 20 mei 2009 14:43 schreef Hammar het volgende:
eerste computer: commodore 64
Eerste p.c.: 12Mhz 386 processor met 64Mb geheugen en 40 Mb harde schijf.
Eerste mobieltje: Sony CMD CD5
[ afbeelding ]
Ja marketingtechnisch was het een turbo knop, maar eigenlijk was het bedoelt om de snelheid lager te laten draaien zodat ibm-pc programmatuur goed draaide.quote:Op woensdag 20 mei 2009 14:59 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Wat ik aan de huidige pc's mis, is de 'turbo-knop'. Om hem op dubbele kloksnelheid te laten draaien.
Of te halveren...het is maar hoe je het bekijkt.
dat middelste ding heb k ook nog gehadquote:
Wat een tijd was dat! Alle gesprekken mee te luisteren op de scanner!quote:Op woensdag 27 mei 2009 09:35 schreef Osramp het volgende:
En eerste telefoon was een lelijke NMT in 1995. Als student met een mobieltje! Gewoon ondenkbaar bijna, maar omdat ik op zaterdag post bezorgde hadden we een goedkope aanbieding gekregen. Goedkoper dan telefoon op mijn studentenkamer! Althans met aansluitkosten erbij gerekend dan.
[ afbeelding ]
Heejj, nooit gewetenquote:Op woensdag 27 mei 2009 21:58 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
Wat een tijd was dat! Alle gesprekken mee te luisteren op de scanner!
De bovenstaande quote heb ik opgeduikeld uit een oud topic van Insomaniac ...quote:Op maandag 17 januari 2005 00:07 schreef Tokay het volgende:
Mijn eerste GSM uit 1997!
De Motorola D160, die ik tot hilariteit (en soms ergernis) van anderen tot vorig jaar zomer gebruikt heb.
Sindsdien heb ik eindelijk een andere.
Die trilt, en bromt!
Wel een prettig telefoontje, de Swing 620. Ik ben er wel blij mee.
He. volgens mij heb ik ook nog zo'n pc gehad. En zo'n soort scherm (was mijn eerste kleurenscherm (1994), met die 3 draaiknopjes)quote:
Net ter wereld gebracht zekerquote:
quote:Op woensdag 3 juni 2009 23:29 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Fijn telefoontje die C25 van Siemens. Enige gemist vond ik het ontbreken van een klokje...
Toen die uit het borstzakje van mijn overhemd op de straat viel was die stuque.quote:Op woensdag 3 juni 2009 23:34 schreef Ludootje het volgende:
[..]
Dat ding kon van drie hoog vallen en dan nog deed hij het prima!
quote:Op woensdag 3 juni 2009 23:38 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
Toen die uit het borstzakje van mijn overhemd op de straat viel was die stuque.
een Amstradquote:Op woensdag 3 juni 2009 23:26 schreef Ludootje het volgende:
Eerste PC die ons gezin had (eigenlijk van mijn vader, maar soit, ik speelde er al spelletjes op):
[ afbeelding ]
En mijn eerste telefoon, van DutchTone:
[ afbeelding ]
Een ex-collega van mij gebruikte dat ding zelfs als flesopener... dat ding kon echt alles hebben, niet kapot te krijgen...quote:Op woensdag 3 juni 2009 02:29 schreef FCZwolleZuid het volgende:
Nokia 3330, wat er ook mee gebeurde hij deed het altijd.
Yeah, held! Je hebt hetzelfde traject doorlopen als ikquote:Op maandag 18 mei 2009 20:22 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik na die ZX81 ook een C64,
Daarna overgestapt op de Amiga500![]()
wij hadden een 800quote:Op zondag 28 juni 2009 03:10 schreef Tijn het volgende:
Mijn eerste computer:
[ afbeelding ]
Een Sharp MZ-700 met geïntegreerd cassettedeck en mini plotter
Powered door een 3.5 MHz Z80A en 64KB RAMResolutie van 80x50 karakters in 8 kleuren
Helaas had ik niet zo'n sjiek kleurenscherm, maar alleen zwart en groen
quote:Op donderdag 16 juli 2009 07:16 schreef Matty___ het volgende:
8086, 640kb ram en 20mb hd en 2(!!) 5 1/4 diskdrives..
kan helaas geen foto van vinden
quote:Op dinsdag 27 april 2010 22:18 schreef joers1 het volgende:
Ik had als eerste computer een Acorn Electron....ergens medio 1985/1986
[ afbeelding ]
Later een Commodore 64 en wéér later een Commodore Amiga
De Pocketline Swing... ook wel bekend als Pokkeding Swing.quote:Op dinsdag 27 april 2010 18:43 schreef ApenkoppieNED het volgende:
Ik heb die Swing ook, moet nog ff wachten op me HD2, maar wat een waardeloos @!@!# apparaat!
Hij trilt nauwelijks, maar het geluid erbij is alsof een boom wordt doorgezaagd, je kunt geen woorden toevoegen, na 10 smsjes is je berichtenlijst vol wat een ellende.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het zal 1999 of 2000 geweest zijn.
Was dat een V-tech Laser mét Turbo?quote:Op zondag 2 mei 2010 08:48 schreef joers1 het volgende:
Ik had rond die tijd inderdaad ook een ATX 286 met 40 mb-harddiskWindows 3.1 (of was het 3.11?)
Windows 3.1 is pas in 1992 op de markt gekomen en 3.11 eind '93. In 1991 zat je nog met Windows 3.0, als je uberhaupt Windows gebruikte in die tijd. Ik zat zelf alleen maar in MS-DOS, want er waren toch nauwelijks games voor Windows en daar ging het me omquote:Op zondag 2 mei 2010 08:48 schreef joers1 het volgende:
Ik had rond die tijd inderdaad ook een ATX 286 met 40 mb-harddiskWindows 3.1 (of was het 3.11?)
Patser!quote:Op zondag 2 mei 2010 13:03 schreef Gummibeer79 het volgende:
[..]
Was dat een V-tech Laser mét Turbo?
Ik heb 'm toen nog helemaal volgestopt met geheugen: 1 mb erbij voor fl 160,-
Waren 4 losse chips meen ik.
Had ik wel 2 mb!
Ik had die tweede van links precies wel!!!quote:Op dinsdag 5 mei 2009 09:58 schreef Huppelmuts het volgende:
Mijn eerste pc had een schijf van welgeteld 8 gigkan er helaas geen foto van vinden
die Schneider pc's ownde veel pc'squote:Op donderdag 9 juli 2009 19:46 schreef kL0j00h het volgende:
Geweldig. Helemaal blij met onderstaande. Geen HDD, alleen 5 1/4 disk station![]()
[ afbeelding ]
Die IBM shitdingenquote:
Hier een opname uit de oude doos:quote:Op donderdag 28 mei 2009 17:29 schreef Osramp het volgende:
[..]
Heejj, nooit gewetenMaar bereik was toch om te huilen
met NMT. Geen melding of je voicemail had en accu was na 1 dag wel flink leeg.
quote:
The same here, in het donkerblauw overgenomen van mijn buurjongen in groep 6 voor als ik iedere zaterdag in m'n eentje naar de manege ging op zaterdag. Zo gevaarlijk die weg om alleen te fietsenquote:Op dinsdag 5 mei 2009 09:58 schreef Huppelmuts het volgende:
[ afbeelding ]
Hmm... plaatje van de pc werkt helaas niet meer, kan ook geen nieuwe vinden.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:01 schreef Gitarist het volgende:
De eerste mobiele telefoon in het gezin was deze:
[ afbeelding ]
Nokia Ringo (NMT)
Zie ook mijn post in het topic "Wat was je eerste mobiele telefoon"
Ik kan geen plaatje vinden van onze eerste PC uit eind 1995, maar deze lijkt er heel erg op:
[ afbeelding ]
Packard Bell Legend
Wij hadden zelfde monitor (met "oor"speakers die je er zelf op moest schroeven), muis en toetsenbord. De desktop zelf was iets anders gevormd.
Bijzonder, een Commodore (zo schrijf je het!) 64 met een a en b floppydrive. Volgens mij had de Commodore 64 de beschikking over een casettedeck en een 5 1/4 floppydrive. Maar die heetten niet a en b. Tevens kan ik me niet herinneren dat er ooit een harde schijf voor de Commodore 64 geweest is.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 09:52 schreef Onnoman het volgende:
[..]
mijn vader had bijvoorbeeld een commedor 64 waar nog geen windows op draaide, met a en b floppydrive.. en een harddisk van maar liefst 32 hele EM BEES....
Er zijn wel harddisk controllers voor de C64, maar dat was niet zo'n suc6.quote:Op donderdag 20 mei 2010 16:12 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Bijzonder, een Commodore (zo schrijf je het!) 64 met een a en b floppydrive. Volgens mij had de Commodore 64 de beschikking over een casettedeck en een 5 1/4 floppydrive. Maar die heetten niet a en b. Tevens kan ik me niet herinneren dat er ooit een harde schijf voor de Commodore 64 geweest is.
Ik verwacht eerder dat je vader een Commodore PC 20 of Commodore PC 30 had, en voor de spelletjes een Commodore 64.
Er was overigens wel een 3,5" diskettestation voor de C64, maar die is zoooo zeldzaam. Geloof niet dat veel mensen die hadden.
Klopt, je kon er 4 aan elkaar hangen (daisy chainen) met id's 8, 9, 10 en 11. Achterop de diskdrive kun je met jumpers aangeven welk id hij moet krijgen.quote:Op zondag 30 mei 2010 20:38 schreef achterlijke_gladiool het volgende:
[..]
Er zijn wel harddisk controllers voor de C64, maar dat was niet zo'n suc6.
De a en b drive heette anders, de eerste was nummer 8 en de tweede drive was 9.
Denk maar aan de commando om de directory op te vragen:
load"$",8
Met die toetsenborden had je tenminste nog het idee dat je iets deed! Heerlijk metaal waar je iemand mee kon doodslaan als ze je PC zouden willen stelen (wie heeft er een honkbalknuppel nodigquote:Op donderdag 24 juni 2010 23:16 schreef Kasparovi het volgende:
Dat toetsenbord is nog steeds het beste wat er is.
He ik heb diezelfde ook nog ergens..incl dezelfde doos. binnenkort eens opzoeken... jeugdsentiment.quote:Op maandag 28 juni 2010 00:08 schreef der_Otto het volgende:
Mijn ouders waren klant bij ABN en dus was onze eerste spelcomputer thuis:
[ afbeelding ]
Dat ding speelde Pong en een aantal varianten, uren zoet mee geweest!
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |