The same here, in het donkerblauw overgenomen van mijn buurjongen in groep 6 voor als ik iedere zaterdag in m'n eentje naar de manege ging op zaterdag. Zo gevaarlijk die weg om alleen te fietsenquote:Op dinsdag 5 mei 2009 09:58 schreef Huppelmuts het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn eerste foon lijkt op de tweede van links maar dan een koelkastmodel zonder klepje.
Hmm... plaatje van de pc werkt helaas niet meer, kan ook geen nieuwe vinden.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:01 schreef Gitarist het volgende:
De eerste mobiele telefoon in het gezin was deze:
[ afbeelding ]
Nokia Ringo (NMT)
Zie ook mijn post in het topic "Wat was je eerste mobiele telefoon"
Ik kan geen plaatje vinden van onze eerste PC uit eind 1995, maar deze lijkt er heel erg op:
[ afbeelding ]
Packard Bell Legend
Wij hadden zelfde monitor (met "oor"speakers die je er zelf op moest schroeven), muis en toetsenbord. De desktop zelf was iets anders gevormd.
Bijzonder, een Commodore (zo schrijf je het!) 64 met een a en b floppydrive. Volgens mij had de Commodore 64 de beschikking over een casettedeck en een 5 1/4 floppydrive. Maar die heetten niet a en b. Tevens kan ik me niet herinneren dat er ooit een harde schijf voor de Commodore 64 geweest is.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 09:52 schreef Onnoman het volgende:
[..]
mijn vader had bijvoorbeeld een commedor 64 waar nog geen windows op draaide, met a en b floppydrive.. en een harddisk van maar liefst 32 hele EM BEES....
Er zijn wel harddisk controllers voor de C64, maar dat was niet zo'n suc6.quote:Op donderdag 20 mei 2010 16:12 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Bijzonder, een Commodore (zo schrijf je het!) 64 met een a en b floppydrive. Volgens mij had de Commodore 64 de beschikking over een casettedeck en een 5 1/4 floppydrive. Maar die heetten niet a en b. Tevens kan ik me niet herinneren dat er ooit een harde schijf voor de Commodore 64 geweest is.
Ik verwacht eerder dat je vader een Commodore PC 20 of Commodore PC 30 had, en voor de spelletjes een Commodore 64.
Er was overigens wel een 3,5" diskettestation voor de C64, maar die is zoooo zeldzaam. Geloof niet dat veel mensen die hadden.
Klopt, je kon er 4 aan elkaar hangen (daisy chainen) met id's 8, 9, 10 en 11. Achterop de diskdrive kun je met jumpers aangeven welk id hij moet krijgen.quote:Op zondag 30 mei 2010 20:38 schreef achterlijke_gladiool het volgende:
[..]
Er zijn wel harddisk controllers voor de C64, maar dat was niet zo'n suc6.
De a en b drive heette anders, de eerste was nummer 8 en de tweede drive was 9.
Denk maar aan de commando om de directory op te vragen:
load"$",8
Met die toetsenborden had je tenminste nog het idee dat je iets deed! Heerlijk metaal waar je iemand mee kon doodslaan als ze je PC zouden willen stelen (wie heeft er een honkbalknuppel nodigquote:Op donderdag 24 juni 2010 23:16 schreef Kasparovi het volgende:
Dat toetsenbord is nog steeds het beste wat er is.
He ik heb diezelfde ook nog ergens..incl dezelfde doos. binnenkort eens opzoeken... jeugdsentiment.quote:Op maandag 28 juni 2010 00:08 schreef der_Otto het volgende:
Mijn ouders waren klant bij ABN en dus was onze eerste spelcomputer thuis:
[ afbeelding ]
Dat ding speelde Pong en een aantal varianten, uren zoet mee geweest!
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |