Pruisen is wel leuk, en de Maratha Confederacyquote:Op dinsdag 5 mei 2009 17:02 schreef DiviFilius het volgende:
Ik ben inmiddels klaar met Nederland maar heb geen idee met wie ik nu wil beginnen.
Wat vinden jullie het leukste land om de campaign mee te spelen ?
Dat zal ik wel geweest zijnquote:Op dinsdag 5 mei 2009 10:26 schreef BlaZ het volgende:
Nieuwe patch hier + Darth mod 2.85. Weet niet wie de tip hier gaf maar wat speelt dat lekker, met eenheden van +/- 400 man
Pruisenquote:Op dinsdag 5 mei 2009 17:02 schreef DiviFilius het volgende:
Ik ben inmiddels klaar met Nederland maar heb geen idee met wie ik nu wil beginnen.
Wat vinden jullie het leukste land om de campaign mee te spelen ?
Bedankt dan nog, ineens stuk beter met grotere eenheden, ook wat realistischer.quote:
Haha over 20 jaar krijgen we echt realistische spellen met 200.000 units per gevechtquote:Op dinsdag 5 mei 2009 18:11 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Bedankt dan nog, ineens stuk beter met grotere eenheden, ook wat realistischer.
Dat idee heb ik ookquote:Op woensdag 6 mei 2009 11:02 schreef Frag_adder het volgende:
Een paar vraagjes sinds die nieuwe patch, ligt het nou aan mij of is het moeilijker geworden regions te behouden? Ik moet ineens veel vaker opstanden neerslaan, normaal was het 1 en daarna was alles over.
Alle Europese Spaanse gebieden veroveren. Zoals met elke Europse natie.quote:En wat is de defeat voor spanje? Bijvoorbeeld als je heel groot britannie + ierland inneemt is engeland verslagen ongeacht de overzeese gebieden, en als je frankrijk zijn 2 gebieden in europa inneemt krijg je quebec. Wat moet je doen om spanje te verslaan?
Spanje heeft overal gebieden. Maar Spanje heeft een gekke AI. Soms verklaren ze mij de oorlog en dan wil ik dezelffde turn gewoon weer vrede en dan eis ik een gebiedje op, altijd accepteren ze datquote:Op woensdag 6 mei 2009 11:02 schreef Frag_adder het volgende:
Een paar vraagjes sinds die nieuwe patch, ligt het nou aan mij of is het moeilijker geworden regions te behouden? Ik moet ineens veel vaker opstanden neerslaan, normaal was het 1 en daarna was alles over.
En wat is de defeat voor spanje? Bijvoorbeeld als je heel groot britannie + ierland inneemt is engeland verslagen ongeacht de overzeese gebieden, en als je frankrijk zijn 2 gebieden in europa inneemt krijg je quebec. Wat moet je doen om spanje te verslaan?
Wat doen Pruisen - Oostenrijk - Polen bij jou dan? En Zweden - Rusland? En Oostenrijk - Ottomaanse rijk ?quote:Op woensdag 6 mei 2009 15:53 schreef piekartz87 het volgende:
ik speel op het moment met de britten. maar het lijkt wel alsof ik de enige ben die andere facties aanvalt, ik heb nederland als allies, ook al zit het wel goed met hun economie, ze doen geen fuck.
dat vind ik wel jammer,
net wel een gigantische veldslag achter de rug in india,
dat kan ik allemaal niet echt goed bekijken, nadat ik in europa frankrijk, belgïe en spanje had hield ik me vooral bezig met de koloniën. ben net begonnen om vaste voet te krijgen in india ook.quote:Op woensdag 6 mei 2009 16:19 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Wat doen Pruisen - Oostenrijk - Polen bij jou dan? En Zweden - Rusland? En Oostenrijk - Ottomaanse rijk ?
Toevalquote:Op woensdag 6 mei 2009 16:36 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
dat kan ik allemaal niet echt goed bekijken, nadat ik in europa frankrijk, belgïe en spanje had hield ik me vooral bezig met de koloniën. ben net begonnen om vaste voet te krijgen in india ook.
Ik weet wel dat oostenrijk werd aangevallen. zweden was ook een beetje bezig maar in mijn vorige campaign met NL was er veel meer activiteit overal
in india gebeurde bij mij zowat vrijwel niets, ze vielen elkaars legers wel een beetje aan maar voor de rest geen actie, Ik ben nu in oorlog met de mughals en ik heb 2 regions ingenomen. nu moet ik even rustig aan doen daarquote:Op woensdag 6 mei 2009 16:51 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
ToevalBij mij hadden indianen 2 staten van Engeland verovert in Amerika. Gebeurd heel veel maar in mijn andere potjes weer minder. En de Mughals hebben Maratha verslagen
Zo goed als.
ik druk er ook regelmatig op, maar inderdaad bij mij geven ze zich ook nooit over.quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:12 schreef DiviFilius het volgende:
Heeft dat 'demand surrender' knopje bij het besiegen bij jullie overigens ooit weleens gewerkt ?
Ik duw er plichtsgetrouw altijd op, maar hoe enorm groot mijn overmacht ook is, ze geven zich nooit over.
Het schijnt te werken als je eerst een paar turns wacht en het dan nog een keer doet, de eerste turn doet hij het iig nooit. Bij mij heeft het ook nooit gewerkt maar ik heb het van een ander forum dat het wel werkt.quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:12 schreef DiviFilius het volgende:
Heeft dat 'demand surrender' knopje bij het besiegen bij jullie overigens ooit weleens gewerkt ?
Ik duw er plichtsgetrouw altijd op, maar hoe enorm groot mijn overmacht ook is, ze geven zich nooit over.
Goed nieuws, vooral de turn times zijn soms te lang voor mijn gevoel, 1 minuut. Sommige landen zijn erg traag zoals Zweden en de Mughals.quote:Hi Guys
We've worked on improving the multi-threading in the game for multi-core processors and made many optimisations that will also help out single core machines. You will see the benefits through increased frame rates particularly in land and naval battles.
SFX loading has been made asynchronous, so heavy disc access is reduced to a minimum. This was causing program execution blocking when multiple sounds were being requested at once across pack files.
Various optimisations have been made to reduce the campaign map turn times.
Windows error reporting included. This will help us greatly in eradicating any existing crashes after the release of this patch. It will require users to make sure crash report logs are sent to us via the windows dialog box.
Cheers
The Shogun
Ja, dat is idd. wel beter, soms val ik bijna in slaapquote:Op woensdag 6 mei 2009 23:04 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Goed nieuws, vooral de turn times zijn soms te lang voor mijn gevoel, 1 minuut. Sommige landen zijn erg traag zoals Zweden en de Mughals.
Dat kan je uitzetten he, zodat je hun movements niet ziet, alleen als ze iets op jouw grondgebied doen/kapotmaken.quote:Op woensdag 6 mei 2009 23:09 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ja, dat is idd. wel beter, soms val ik bijna in slaapen ik hoef ook echt niet te weten wat een land in Verwegistan uitvoert. Wel wil ik weten dat als een land zijn legers in mijn landsomgeving verplaatst, zodat ik daar op kan anticiperen, mocht dat nodig zijn i.p.v. dat ik overvalt wordt door een aanval
Maar kan je het dan ook zien als ze in je buurt van de grondgebied iets doen?quote:Op woensdag 6 mei 2009 23:11 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Dat kan je uitzetten he, zodat je hun movements niet ziet, alleen als ze iets op jouw grondgebied doen/kapotmaken.
Volgens mij alleen als ze een stadje raiden. Maar ik vind het wel goed werken, ik sta nooit voor verrassingen eigenlijk.quote:Op woensdag 6 mei 2009 23:16 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Maar kan je het dan ook zien als ze in je buurt van de grondgebied iets doen?
Misschien die optie dan maar eens aanzettenquote:Op woensdag 6 mei 2009 23:39 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Volgens mij alleen als ze een stadje raiden. Maar ik vind het wel goed werken, ik sta nooit voor verrassingen eigenlijk.
Ik niet, zal misschien wel leuker zijn maar niet 20 euro leuker die 6 unitsquote:Op donderdag 7 mei 2009 00:49 schreef piekartz87 het volgende:
heeft iemand hier eigenlijk de special forces editie? en heeft dit ook echt meerwaarde?
Heb ik. Het kaartje is wel leuk en die extra eenheden zijn ook wel chill.quote:Op donderdag 7 mei 2009 00:49 schreef piekartz87 het volgende:
heeft iemand hier eigenlijk de special forces editie? en heeft dit ook echt meerwaarde?
Bij mij kostte de special forces edition maar ¤50quote:Op donderdag 7 mei 2009 05:45 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ik niet, zal misschien wel leuker zijn maar niet 20 euro leuker die 6 units
Ja , ja .quote:Op donderdag 7 mei 2009 12:02 schreef TaaiTaai het volgende:
Ik heb een paar vraagjes:
- Moet je een nieuwe campaign game starten om de effecten van de nieuwe updates te merken?
- Als je Darthmod installeert, kan je dan nog wel gewoon de reguliere Empire updates via steam krijgen etc. Het lijkt me nml wel wat om met veel units op de map te vechten.
Alvast bedankt!
Maak dan een mooiequote:Op donderdag 7 mei 2009 12:16 schreef Roellie80 het volgende:
Zo'n geweldige game,
En dan zo'n niet-uitnodigende OP
schande zeg ik jullie!
Ik speel het (nog) niet.quote:
Topic #1 Had er wel eentje, maar ze zijn gewoon te lam om hem toe te voegen.quote:Op donderdag 7 mei 2009 12:16 schreef Roellie80 het volgende:
Zo'n geweldige game,
En dan zo'n niet-uitnodigende OP
schande zeg ik jullie!
Is het onze taak jou te overtuigen dan ?quote:Op donderdag 7 mei 2009 12:25 schreef Roellie80 het volgende:
ik ben nog steeds niet overtuigd om Empire te installeren ..
Maratha is ook wel leuk hoorquote:Op donderdag 7 mei 2009 16:43 schreef Unhuman het volgende:
TVP
Nu met de patch is het echt een veel betere game geworden. De tegenstand doet nu tenminste IETS (nog altijd beter dan NIETS). Ik ben na de patch een nieuwe campaign begonnen met Pruisen en die heb ik zojuist voltooid. Op naar de volgende. Nederland, Rusland, Pruisen heb ik nu gehad.. En de rest interesseert mij eigenlijk niet zo super veel. Lijkt me niet tof om te spelen.
Volgens mij is het zo dat bij alle Europese naties het zo is dat zodra alle Europese gebieden ingenomen zijn, deze factie verdwijntquote:Op donderdag 7 mei 2009 19:48 schreef Frag_adder het volgende:
Maar wat mijn vraag was, welke gebieden moet je innemen, om spanje te "vernietigen" zodat alle gebieden die hij niet heeft piraten of zo worden en de factie verdwijnt.
Bij engeland zijn dit bijvoorbeeld de 3 gebieden die deze heeft in europa
Veel werk dan bij spanje, aangezien deze erg verspreidde europese gebieden heeftquote:Op donderdag 7 mei 2009 20:31 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Volgens mij is het zo dat bij alle Europese naties het zo is dat zodra alle Europese gebieden ingenomen zijn, deze factie verdwijnt
Het moet ook niet te makkelijk wordenquote:Op donderdag 7 mei 2009 20:42 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Veel werk dan bij spanje, aangezien deze erg verspreidde europese gebieden heeft
Je moet gewoon Lombardije en Sadinie opeisen als je om vrede vraagt, bijna altijd geven ze ze weg. Dan begin je weer een oorlog, maak je wat troepen kapot en eis je zuid Italie. Dan hebben ze alleen Brussel en Spanje nogquote:Op donderdag 7 mei 2009 20:42 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Veel werk dan bij spanje, aangezien deze erg verspreidde europese gebieden heeft
maar das toch niet leuk ?quote:Op donderdag 7 mei 2009 22:45 schreef Unhuman het volgende:
Ja, als je de thuisbasis in Europa uitmoord, verdwijnen de koloniën ook. Met Spanje is dat dus een ramp aangezien ze in Madrid, Gibraltar, Brussel en Italië zitten. Als je makkelijk de Spaanse koloniën wilt afpakken moet je in het begin snel legers maken en naar Florida/Zuid-Amerika sturen.
Zodra de protectorate New Spain compleet wordt overgenomen door Spanje, verdwijnen alle legers van New Spain uit de steden en kan je met een paar compacte legers in een paar beurten alles innemen.
quote:Dear all,
The new multi-threading support was made more stable today, resulting in proper four core utilisation in large naval battles. This has yielded some great performance boosts. We've also edited the way farm structures are handled for land battle loading, shaving a few seconds off of loading times for battles using these objects.
The graphics team are also working on restructuring the underlying code framework that handles unit variation, resulting in a possible move from 8 varities to up to 64 on ultra settings.
All of these things we hope to feature in the next patch, or the one beyond that making Empire more stable, more rich and more fun.
Kind regards,
Kieran
quote:For the first part of this update I would like to clarify an issue that seems to be causing confusing and talk a bit about the AI.
Technical v game play patches
Some people seem to have got the impression that we are going to do a cycle of game play patch then technical patch then game play patch etc. So as 1.2 was a game play patch 1.3 won't have any game play improvements in it. This is not true. All patches will include bug fixes and game play/balance improvements. Hot fixes of course are done for specific issues we feel need to be addressed more quickly. So there is no wait for a long time between balance improvements or for bug fixes, patches will include both.
Patch 3/1.3/Patch 4
There has also been confusion about the naming/numbering of patches, which really stems from the disconnect between our internal branch names and the version number you see in game.
1.2, the large that came out on the 29th of April was referred to as Patch 3 on the forums for a while before being called 1.2. Now the next patch has been referred to as Patch 4 in some places leading some people to think we are talking about 1.4. Patch 3 and Patch 4 are simply the internal project branch names for what was patch 1.2 and what will be patch 1.3. Of course this has caused confusion and is merely a result of devs referring to internal branch names instead of using the version numbers that will be used for the patches on public release.
AI
One of the hot topics on the forums lately have been discussions about several battle and campaign AI issues, and people have been asking whether we are going to address them or make any further improvements to the AI. I would like to repeat something I said in the first Daily Update I posted (exactly one month ago in fact). There will be continual work and improvements done to the AI with each patch.
The big topic of discussion in relation to battle AI is a new problem people have spotted where the AI units constantly try to move out of the way of each other resulting in them just walking into the player's line and engaging in melee instead of sensibly standing at range and shooting. This has occurred as a result of a change we made to try and prevent the AI from blobbing its units together presenting a nice easy target for the player. Obviously it has not worked as well as we would like, but rest assured improvements are being made so this problem will not exist in 1.3.
We do not want to put out a hot fix for this as we want to do thorough testing of this issue; both internally and with the beta testers so as to make sure there have been improvements. Battle AI will have a bigger testing focus amongst the beta testers for the next patch.
For the campaign AI, the big issues are AI factions making peace with each other and naval invasions still as whilst they do now occur, they are rare as we said they would be pre-patch. There have been improvements to both of these made for the next patch, and as said earlier the campaign AI is constantly being worked on.
Balancing Changes
The second part of this update is about the balance changes for land battles that will be in the next patch.
I know there were some discussions amongst the multiplayer community who wondered why some changes were made when balance was already decent in the release version of Empire and they felt that only slight changes were perhaps needed.
It is precisely because the balance was decent, and not good or great that balancing changes are continuing to be made, as Empire can and will be better balanced.
So, what is changing?
This patch pretty much covers every aspect of land battles to improve game play and balancing. Summed up, the changes are as following:
- Slight slowdown in unit movement speed.
- Increased differences between unit types.
- Balancing improvements made to morale system to improve battles.
- Big changes to projectiles to provide more diversity between shot types and to make more shot types viable.
- Better survivability for guns and carriages in artillery units.
- Better balancing and costs for units.
- Addition of mob formation for native infantry, skirmishers and some irregulars and light infantry.
So as you can see quite a lot is changing.
Unit Diversification
A big part of the balance changes have been more about trying to give clearer differences between unit types through both stats and other changes.
For an example of a change, light infantry, skirmishers, irregulars, light cavalry and missile cavalry can now spot hidden units at longer distances making them more useful for scouting on the battlefield.
I will be posting threads in the multiplayer forums here, at TWC, CSS and at .org for more detailed discussion of these changes as there are a lot and I don't want to bog this post down with statistics.
Shot Types and Artillery
Currently, some shot types are very useful and some are not very useful at all. Artillery is also very vulnerable and it is too easy to knock out guns. Round shot for foot and horse artillery has been improved to make it more useful, range of shrapnel has been decreased, howitzer range has been decreased. Mortars have also had the accuracy of their more exotic shot types reduced.
All the changes are aimed at making all shots have their use and to encourage the use of different shots within a battle. And to make sure artillery is no longer very easy to take out; their survivability has been increased a lot.
Morale
At the moment it is very difficult to break most units unless they have taken a very large amount of casualties, resulting in some melees lasting too long and decisive rear/flanks charges not having the impact they should. No I'm not saying long melees shouldn't happen, and that combat should be over really quickly, just at the moment it is a bit too long. So some morale factors have been tweaked to improve the flow and feel of combat.
This is just a brief summary of the changes that have been made, as said earlier I will be posting threads in the multiplayer forums here, at TWC, CSS and at .org for more detailed discussion of these changes as there are a lot and I don't want to bog this post down with statistics.
quote:For today's update, Paul on the campaign team has kindly shared the following information on one of the issues we've just got fixed:
Kind regards,
Kieran
---
As many of you will be aware there is currently an issue causing consistent CTDs when selecting certain navies on the campaign map. This is due to a problem with the calculation of the movement extents. Many people are also experiencing substantial pauses when selecing armies and navies on the campaign map. For patch 1.3 substantial parts of the movement extents algorithm have been redesigned and rewritten. This should eliminate the majority of pauses and crashes when selecting armies and navies on the campaign map.
We have started running automated testing on these changes - overnight a script teleported a british brig (joint-highest movement points in the game) to over 270 000 random positions on the campaign map, calculating the movement extents for each point. This was done with all tech researched so the movement extents were as large and as complicated as possible and no crashes were found. Such testing will continue for a while yet - forum reports have focused on first rate ships of the line. Our understanding is that the issue should be slightly worse with brigs than first rates, but we'll be repeating the automated tests with first rates just to be certain.
Just to give a bit of technical information and explain why this issue has taken so long to resolve, Empire as you know uses a completely different movement system to earlier Total War games. Rome and Medieval II used a grid-based campaign system, meaning that every piece occupied exactly one grid square and in one turn could move to one of upto a few hundred other grid squares. Empire is completely free-form. A piece in Empire has on average a couple of hundred trillion (ten to the power of twelve) unique possible destinations it can reach in a turn. As you can imagine, this requires a completely different approach and required us to design and implement a brand new system from scratch with no prior knowledge of where it may be suceptible to failure. We thought we'd addressed all the issues by launch but there's nothing quite like having a few hundred thousand people hammering your systems to highlight the weak spots. So sorry it's taken so long to address but hopefully by patch 1.3 all your fleet selection problems will be solved.
quote:For todays second update, just a quick note that I have posted a detailed thread about the next patch land battle balance changes in the multiplayer forums here and at TWC, CSS and .org. Head on over to the multiplayer forums to check them out and to provide feedback.
Jack Lusted
Zeg spuit 11...quote:Op dinsdag 12 mei 2009 14:57 schreef Unhuman het volgende:
Lijkt wel voor de hand liggend dat het aan Windows 7 ligt..
waarom draai je dan ook windows 7 betaquote:Op dinsdag 12 mei 2009 20:03 schreef witte_fantasie het volgende:
[..]
Zeg spuit 11...![]()
Iemand een oplossing, idee of suggestie om dit probleem op te lossen?
oeh interessantquote:Op dinsdag 12 mei 2009 21:21 schreef Aeterna het volgende:
Het zal waarschijnlijk Windows 7 Release Candidate zijn.
Overigens heb ik geen enkel probleem met mijn Empire draaien op W7 RC 64, kan je dus niet helpen.
Ben nu zelf al een poos met een campaigne Georgia bezig en heb in 1755 nu 13regio's en ben druk bezig met Austria en Poland-Lithuania terug te dringen.
Ik moet overigens zeggen dat ik niet terug naar "Vanilla" zou willen, mods voegen echt veel toe.
Gebruik nu Imperial Splendour + Irregularization/Artillery submods en Blood Sound Music mod + een drum'n'fife mod. Voor mensen die graag wat extra moeilijkheid zoeken; probeer Imperial Splendour eens.
En of je ze weer kan uitzetten als je zonder mods wil spelen?quote:Op woensdag 13 mei 2009 10:52 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
oeh interessantzou je kunnen uitleggen wat die mods doen?
quote:Over the last few days I've been playing the game and tweaking economics values. In essence, I've slightly reduced the administration cost and made the economic game a little bit easier on "normal" and "easy" difficulty levels. Also, I've tweaked the AI's economic bonuses so that they will have a more money to spend on an army.
Also, I've tweaked the effects of technology: Some technologies were reducing the upkeep cost of units a little bit too much.
Additionally the diplomatic effect of the faction leader's qualities has increased a little bit.
Thamis
ff Sparen voor een paar computer upgrade's en dan kunnen we een zeeslag tegen elkaar doen.quote:Op donderdag 14 mei 2009 10:44 schreef piekartz87 het volgende:
imperial splendour lijkt me niet zo veel aan, ieder zijn ding natuurlijk, maar qua stats laat ik het liever iets "vanilla"
drum'n'fife en blood sound & smoke zou ik nog wel gaan proberenIk vind dat het spel de veldslaggeluiden veel te zacht heeft staan. ik wil musketten horen
een paar computer upgrades ?quote:Op donderdag 14 mei 2009 11:41 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
ff Sparen voor een paar computer upgrade's en dan kunnen we een zeeslag tegen elkaar doen.![]()
't is het allemaal net niet dus heb niet zo heel veel upgrades nodig. Kan de demo wel spelen namelijk.quote:Op donderdag 14 mei 2009 12:15 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
een paar computer upgrades ?
mobo , cpu en videokaart.
waarschijnlijk ook een andere voeding.
succes met sparen
En je moet er toch een keer aan geloven, dus waarom niet nu, kan je dit brute spel eindelijk spelenquote:Op donderdag 14 mei 2009 15:31 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
't is het allemaal net niet dus heb niet zo heel veel upgrades nodig. Kan de demo wel spelen namelijk.
quote:We've tweaked the economic situation of minor nations so that you won't see Westphalia parking four 20-stacks in its region anymore. Essentially, minor nations are getting less base income to reflect their actual power.
The problem before was that they got the same base income as other factions, but due to their small size they ran out of buildings to construct and spent all their money on army recruitment. Now they won't be able to do this to ridiculous extents anymore (even though at higher difficulty levels you'll still find them fielding sizeable, but not so ridiculous) armies.
I've just finished a play-through and I have to say the improvement is definitely there.
Jan
quote:Just a short note today on some fixes that have gone in recently for the next patch.
- Various fixes for incorrect audio and for sound problems in general.
- Fix for rotate right and left hot keys not working.
- Fix for battle autoresolving if player exists battle after clicking continue battle.
- Improvements to AI use of fleets and naval invasions.
quote:Hello everyone. For todays update I just want to clarify some things and talk again about some fixes that will be in the next patch.
I have noticed in many forum threads that some people have not picked up on some of the fixes and improvements we have mentioned in previous Daily Updates. This really relates to the following 3 points:
- Fix for majority of pauses/crashes on selecting fleets/ports in late part of campaign.
- Fix for battle AI ending up in melee too often.
- Improvements to how the AI uses naval invasions and wages wars.
I am bringing these fixes up as people may have missed them in the longer previous Daily Updates they were in.
And I would also like to say that the battle AI and campaign AI issues listed above are not the only work we have done on those for the next patch. We are making and will continue to make improvements in all areas of both. We also have a lot of other fixes that will be in the next patch.
Heb je de special forces editie gekocht?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 18:39 schreef piekartz87 het volgende:
goed nieuws dat ze zo bezig zijn met fixen
ik wacht nog tot mijn officiële versie binnenkomt. zal aankomende week wel zo zijn.
ja ik heb het dus illegaal gespeeld
maar dat doe ik altijd om een nieuwe game te proberen.
voor de patches/ multiplayer (lan) en de battle replays (die onder het kopje multiplayer staat waar je alleen bij kan met steam) ben je het origineel ook nodig dus
nopequote:Op vrijdag 15 mei 2009 18:44 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Heb je de special forces editie gekocht?
Ja de AI is soms te aggressief.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:13 schreef DiviFilius het volgende:
Bij mijn spel is de AI allesbehalve passief. Speel met Pruissen en ben aangevallen door zowat iedereen om me heen ( Frankrijk, Polen, Zweden, Oostenrijk, Nederland en zelfs Courtland ) op een moment in het spel. Tot nu toe het leukste potje wat ik gespeeld heb.
-edit- En met aangevallen bedoel ik ook daadwerkelijk legers in m'n landen en steden van mij die veroverd werden. Ik heb zelfs 2 of 3 'naval invasions' gezien, hoewel die nog redelijk nutteloos waren ( Frankrijk die een naval invasion uitvoert op Brussel etc. )
Oh dus daaaarom heb je nog geen flatline gekocht..quote:Op vrijdag 15 mei 2009 18:39 schreef piekartz87 het volgende:
goed nieuws dat ze zo bezig zijn met fixen
ik wacht nog tot mijn officiële versie binnenkomt. zal aankomende week wel zo zijn.
ja ik heb het dus illegaal gespeeld
maar dat doe ik altijd om een nieuwe game te proberen.
voor de patches/ multiplayer (lan) en de battle replays (die onder het kopje multiplayer staat waar je alleen bij kan met steam) ben je het origineel ook nodig dus
Dat is inderdaad enorm vervelend. Vooral met Bavaria en Courtland heb ik regelmatig dat probleem. Ze grenzen dan niet eens aan je, je hebt al 25 jaar niet met ze gevochten en je geeft er geld bij en nog willen ze geen vrede. Terwijl grotere landen inderdaad geneigd zijn 'te snel' vrede te tekenen terwijl daar geen reden toe is, nogal opmerkelijk.quote:Ik vind het persoonlijk irritant dat vooral kleine landjes nooit vrede met je willen sluiten. Ook landen waar je nooit tegen vecht, alleen door alliances oorlog mee hebt, en je dan al vrede gesloten hebt met de anderen, zelfs die willen dan geen vrede sluiten.
Ik weet wel waar het mee te maken heeft. Grote landen hebben vaak provincies die onverdedigd zijn omdat er niet genoeg geld beschikbaar is. Die mini landjes hebben 1 provincie waar ze 3 stacks in hebben staan, waardoor ze het idee hebben van wij zijn krachtig want al onze provincies zijn goed verdedigd, dus hebben we geen vrede nodig.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 23:24 schreef DiviFilius het volgende:
[..]
Dat is inderdaad enorm vervelend. Vooral met Bavaria en Courtland heb ik regelmatig dat probleem. Ze grenzen dan niet eens aan je, je hebt al 25 jaar niet met ze gevochten en je geeft er geld bij en nog willen ze geen vrede. Terwijl grotere landen inderdaad geneigd zijn 'te snel' vrede te tekenen terwijl daar geen reden toe is, nogal opmerkelijk.
Raiding parties. Gruwelijk irritant.quote:Op zondag 17 mei 2009 12:25 schreef Unhuman het volgende:
Ik vraag me af hoeveel ze de AI nog kunnen verbeteren. Het zou echt vet zijn als er eindelijk eens gevochten gaat worden in Amerika en India door Europese naties. Dat mis ik nu enorm. Vooral als je met Nederland of Engeland speelt waar je eigenlijk geen last hebt van andere landen in Europa.
En ja, soms is de AI wel agressief, maar dat is vaak ook gewoon vervelend op very hard. Ik ben bijvoorbeeld met Oostenrijk bezig, heb enorm goede relaties met de Ottoman Empire en met Polen, en toch verklaren ze mij zomaar de oorlog. Ook Venetië stond helemaal in het groen, ook zij verklaren mij zomaar te oorlog.
Ik kreeg zelfs als Oostenrijk een oorlogsverklaring van New SpainNu ben ik bijna met alle omliggende landen in oorlog. Pruisen is het enige land wat mij elke beurt wilt aanvallen. Er is maar een klein stukje land waar ze mijn land door kunnen binnendringen, dus daar heb ik mijn leger neergezet. En nu sturen ze ELKE beurt 4-5 legers van 2 units op mij af, één voor één.
herkenbaar,, als ze 1 of 2 groepen sturen is het gewoon te saai om op de map in realtime te gaan spelenquote:Op zondag 17 mei 2009 15:56 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Raiding parties. Gruwelijk irritant.Elke keer 4x solve automatically doen
Probleem is alleen dat als je dat doet je het leger maar half sloopt en het de volgende beurt weer moet aanvallen.quote:Op maandag 18 mei 2009 00:24 schreef piekartz87 het volgende:
herkenbaar,, als ze 1 of 2 groepen sturen is het gewoon te saai om op de map in realtime te gaan spelen
LOLquote:Op maandag 18 mei 2009 14:12 schreef Unhuman het volgende:
Doe ik inderdaad ook altijd. 1 militia naar één van hun dorpen sturen, vervolgens sturen ze de hele stack uit hun capital er op af en kan ik makkelijk de stad innemen. Wel flauw, maar anders word je echt helemaal gek van die raids van 1 unit.
Sowieso heb ik nog nooit een battle real time gespeeld, haha. Ik heb Pruisen, Rusland, Zweden, en 2x Nederland allemaal uitgespeeld, en ben nu met Ottomanen bezig, en nog nooit realtime een gevecht gedaan. Altijd auto-resolve.
Het is soms wel duur, maar ik speel Total War eigenlijk alleen maar voor de TBS. Veel toffer
als het hopeloos is dan speel ik het juist wel, redden wat er te redden valtquote:Op maandag 18 mei 2009 15:39 schreef DiviFilius het volgende:
Ik speel alleen de battles waar het echt om gaat, 50-50 of 40-60 verhoudingen.
Battles die kansloos zijn of die ik bij voorbaat al heb gewonnen speel ik zelf niet, deels omdat het teveel tijd kost en deels ook omdat ik, net als Unhuman, meer geef om de campaign map dan om de battles zelf.
Ja, heb ook een keer met rome total war met een legertje van een groep hoplites een leger van 10 groepen verslagen door ze elke keer onder de kokende olie te laten lopen. Ik had op het eind wel gewonnen maar er waren nog maar 7 hoplites over ofzo en dat schijnt te weinig te zijn om nog een groep te vormen. Dus was de stad verlaten en namen rebels hem over omdat de bevolking boos werd.quote:Op maandag 18 mei 2009 16:22 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
als het hopeloos is dan speel ik het juist wel, redden wat er te redden valt
maar dat is een tik van rome total war waar je met 2 tot 4 groepen cavalerie nog aardig wat infanterie aankon
quote:Apologies for the delayed update, we had a migration of our code servers yesterday resulting in some time to get all the code moves sorted.
The multi-threading gains on naval and land battles are now very noticeable. Large scale naval battles have benefited by almost 50% in some cases and land battles are also seeing significant framerate increases, this is because the way the logic and frame drawing interact has been fundamentally changed to take place in parallel.
Another addition in the last day has been the ability for the AI to 'tactically withdraw' during a battle. Before the AI troops rout they are now able to pull back in stages to regroup and attack, rather than than fight to the death or flee once committed. This results in more realistic battles in the sense the AI 'stages' these attempts, so we're now in the process of balancing this. Just to repeat the AI 'melee attack bug' has also been fixed, meaning you no longer have all AI units committing to melee.
More tomorrow.
Kind regards,
Kieran
Had per ongeluk 5 of 6 groepen generals in een stadje met 2 spear groepjes tegen dikke overmacht. Wel heel veel van de tegenstander dood gemaakt die met twee groepen was maar toch nog verloren.quote:Op maandag 18 mei 2009 23:19 schreef DiviFilius het volgende:
Bij RTW was het af en toe nog wel te doen inderdaad. Gewoon al je (spear) units op het centrale plein gooien en je wist vaak nog te winnen. Dat is hier niet het geval echter.
quote:Hi guys,
We will shortly be releasing a number of free new units for Empire: Total War. Today I would like to reveal the first of these - Russian Grenadiers. This new Russian unit is great for assaults and their grenades pack a mighty punch!
The team is still working hard on the next update, and will be implementing many new fixes.
Thanks,
Mark O'Connell (aka SenseiTW)
quote:Hello everyone,
Yesterday we announced the first free unit. Today I would like to talk about them. The aim of the free units is to increase the graphical and unit variety of several factions rosters. We will also be using them to introduce more balance variety between factions as well. Some are new, some are replacement for existing units in some factions rosters. There will be 11 free units that have brand new models and textures, there are also several units that already exist in-game but are not used in the release version that are being added into rosters, and some factions will be gaining access to units they currently cannot get.
Some people have been asking why we are working on these free units whilst there are still fixes to be done. The work on the free units is not taking away time for fixes, the free units do not require any work from coders just work by artists and by a designer(me). So we can, and are working both on fixes, and on this extra free content for you all.
Hopelijk ook wat voor Nederland, we zijn de enige die maar 1 speciale eenheid heeftquote:
Er komen elf nieuwe eenheden, dus ik denk iedere Major faction minimaal één of zo...quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:28 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Hopelijk ook wat voor Nederland, we zijn de enige die maar 1 speciale eenheid heeftEn die wordt ook waardeloos naar verloop van tijd, alleen de eerste 25 jaar kan hij nuttig zijn ( de Fluyt )
Ik reken op niets voor NL eigenlijk en nog meer voor Frankrijk en Engelandquote:Op donderdag 21 mei 2009 22:25 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Er komen elf nieuwe eenheden, dus ik denk iedere Major faction minimaal één of zo...
Engeland heeft toch al iets van vier speciale?quote:Op donderdag 21 mei 2009 23:40 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ik reken op niets voor NL eigenlijk en nog meer voor Frankrijk en Engeland
Ja, dat is ook gelijk mijn punt, ik ben bang dat ze over Nederland heen kijken en zich focussen op Engeland (ze zijn zelf Engels) en de echt grote landen, zoals Frankrijk en Rusland, zoals ze eerder ook gedaan hebben.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 10:57 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Engeland heeft toch al iets van vier speciale?
Zou wel jammer zijn. Maar als ze het zoals ze zelf gezegd hebben d.m.v. die eenheden meer gebalanceerd willen maken, zullen ze, lijkt mij, toch wel elk land af moeten gaan.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 13:49 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ja, dat is ook gelijk mijn punt, ik ben bang dat ze over Nederland heen kijken en zich focussen op Engeland (ze zijn zelf Engels) en de echt grote landen, zoals Frankrijk en Rusland, zoals ze eerder ook gedaan hebben.
quote:We're currently experimenting with a new campaign AI technique called 'faction focus'. This causes the AI factions to assess certain nations as a threat at startup and then focus their efforts on eliminating or defending against that country. This makes the aggression process more streamlined and more 'proactive' on the part of the AI, in the sense that it makes a judgement on its national neighbours and others and focuses aggression based on that and subsequent world events.
This is in very early stages and is really a test tech at this stage, so we can't say with certainity whether it will make it into any forthcoming update.
We're now entering a British bank holiday weekend which means the next daily update will be posted on Tuesday 26 May. Naturally some of us will be working on fixes and issues over that time. We continue to focus the majority of our effort on addressing the remaining issues with Empire whilst increasing performance.
More details of the free units will appear shortly.
Enjoy your weekends!
Kind regards,
Kieran
probeer eerst steam gewoon goed te installeren en maak een account aan e.d.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 22:36 schreef boofer het volgende:
Eindelijk kon ik de verleiding niet weerstaan en heb ik het spel Empire total war gekocht. Groot fan van alle voorgaande series.... wil ie niet installeren! Elke keer als ik de cd opnieuw opstart dan wordt Steam geinstalleerd en wil het programma gaan updaten... krijg ik een schermpje: Cannot update, try later. Waarna dus de hele installatie ermee ophoud!
Ben nu al de hele dag bezig met proberen, elk keer hetzelfde resultaat. Weten jullie misschien hoe ik dit spel geinstalleerd krijg? Dus hoe ik voorbij deze error kom?
49e neerleggen voor een spel wat je niet eens kan installeren... wat een onzin
Gewoon even oefenen en wat proberen man. Is toch leuk om uit te vinden wat het allemaal doet in plaats van het allemaal voorgekauwd krijgen en je precies weet wat het beste werkt..quote:Op zondag 24 mei 2009 00:06 schreef ganzenherder het volgende:
Ben jarenlang verslaafd geweest aan Rome total war en vandaag heb ik eindelijk Empire geinstalleerd en geprobeerd. Damn wat is dit lastig vergeleken met Rome total warJe moet zoveel regelen nu, terwijl je vroeger alleen maar in de capitals wat hoefde aan te vinken. Ik raak ook snel het overzicht kwijt.
Ik vind de tutorials een beetje matig, al die basisdingen wist ik allang. Ik heb geen idee wat ik in godsnaam met naval units moet in een zeegevecht om te winnen. Laat staan dat ik weet hoe kolonieen werken en allemaal die andere dingen in de campaign stijl. Jammer dat ze niet wat meer tutorials hebben gemaakt voor zulke dingen
Ja ok, helemaal voorgekauwd hoeft ook weer niet. Maar bij voorgaande versies werd je toch een stuk beter op weg geholpen zonder dat de vreugde van het ontdekken er onder leed imo.quote:Op zondag 24 mei 2009 01:13 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Gewoon even oefenen en wat proberen man. Is toch leuk om uit te vinden wat het allemaal doet in plaats van het allemaal voorgekauwd krijgen en je precies weet wat het beste werkt..
Zo moeilijk is het toch allemaal niet /?quote:Op zondag 24 mei 2009 00:06 schreef ganzenherder het volgende:
Ben jarenlang verslaafd geweest aan Rome total war en vandaag heb ik eindelijk Empire geinstalleerd en geprobeerd. Damn wat is dit lastig vergeleken met Rome total warJe moet zoveel regelen nu, terwijl je vroeger alleen maar in de capitals wat hoefde aan te vinken. Ik raak ook snel het overzicht kwijt.
Ik vind de tutorials een beetje matig, al die basisdingen wist ik allang. Ik heb geen idee wat ik in godsnaam met naval units moet in een zeegevecht om te winnen. Laat staan dat ik weet hoe kolonieen werken en allemaal die andere dingen in de campaign stijl. Jammer dat ze niet wat meer tutorials hebben gemaakt voor zulke dingen
Ik heb het probleem al opgelost!!! Blijkbaar moet je in de Steam-directory ClientRegistry.blob veranderen in ClientRegistry.blob.bak. Hierna werkt het updaten en kan ik eindelijk total war installeren!quote:Op zaterdag 23 mei 2009 23:17 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
probeer eerst steam gewoon goed te installeren en maak een account aan e.d.
kijk dan nog een keer weer of hij het doen.
het ligt zo te horen aan het programma steam en niet aan empire total war
ik vind het ook geen mooie oplossing onder steam, ik werk al langer met steam. en laatst is mijn account nog gehacked geweest, ik ben er bang voor als ik zo'n duur spel koop en het gebeurt nog eens dat ik alles kwijt ben ofzo.quote:Op zondag 24 mei 2009 10:40 schreef boofer het volgende:
[..]
Ik heb het probleem al opgelost!!! Blijkbaar moet je in de Steam-directory ClientRegistry.blob veranderen in ClientRegistry.blob.bak. Hierna werkt het updaten en kan ik eindelijk total war installeren!
Vind het nog steeds onzin echter, ben niet bepaald van plan om het via internet te spelen :S
Nee, het valt wel mee inderdaad. Ik ben nu de Amerikaanse campaign aan het doen, dit is eigenlijk een veel betere tutorial imo.quote:
quote:Several smaller fixes today including:
1. Battle - Routing units will now no longer seek to garrison structures if they have utterly shattered. This was caused by conflicting priorities.
2. Campaign diplomacy - Repeated make deal/break deal actions by the AI have been eliminated. This was caused by a similair logic issue as the repeated region attempts issue.
3. Campaign diplomacy - Added weight/potency to the 'backstabbing' variable. When AI/player makes an alliance and breaks it shortly afterwards this now has a more significant effect.
4. Campaign map - Trade route bug where small ships indicating trade animations 'jumped' across theatres has now been fixed.
Hope you all had a good weekend.
Kind regards,
Kieran
quote:Today's fixes include:
1. Campaign AI - The campaign AI now properly garrisons towns after capturing them, reducing the likelihood of the captured region immediately falling into rebellion. Thereby increasing expand and hold tactics from the AI. This issue was originally caused by improper balancing of future unrest values.
2. Audio - Updated the miles dll in order to fix an issue causing 'popping' sounds on the low pass filter.
3. Audio - Group movement and unit melee sounds fixed so that noticeable phasing is reduced.
4. Campaign AI - Crash bug on AI turn identified and fixed.
There's also a point to be made on AI peace making. It can appear at current that the AI isn't making peace with neighbours. The AI does in fact make peace with other nations, but the player is not notified directly of these events. The status of relationships between AI nations can be found in the diplomatic screens, and AI nations are in fact making peace as well as declaring war. However there is no 'event message' for this.
The balance at which AI nations do this is also being examined, in line with previous updates about 'backstabbing traits' and the like.
Kind regards,
Kieran
quote:Two bigger fixes today:
1. Campaign AI - Turn time resolution has been sped up. We found a logic block in the AI's use of land bridges and removed it. This has resulted in faster end turn times during the AI move calculation phase.
2. Campaign AI - We solved a start state issue where one smaller state started attempting an alliance with another state that didn't recognise it. This resulted in incorect behaviour between the two nations at startup, which has now been fixed.
Naturally this is all inline with everything else being done. We also hope to be able to reveal more details about the upcoming free units shorty.
Kind regards,
Kieran
Inderdaad, hopelijk maken ze de AI wat slimmer, en fixen ze de laadtijden in de campaignmap en de vloot laadtijden als je ze selecteert..en de crash fixes. Dan ga ik ook weer spelen.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 04:18 schreef Unhuman het volgende:
Nice, blijf maar komen met die AI fixesDan wordt het misschien nog spannend in de nieuwe wereld
quote:- Some signficant work on multiplayer campaign beta code today, with some synching issues fixed and UI/game options being 'wired in'. Allowing players to select turn time properly.
- Further additions include new game unit art being integrated into the latest build for the new free units. The replacement units will now override default units for their given faction, giving different nations more variety.
We're also working to get you further details of the free units which will all be released shortly via Steam, they will be worth the wait.
Kind regards,
Kieran
quote:In other news, the latest version of Update 1.3 has gone into internal testing today.
Thanks,
Mark O'Connell
(aka SenseiTW)
al gedaan maar volgens de mods daar mag ik geen game account verkopenquote:
Zal ik een topic openen?quote:Op woensdag 3 juni 2009 13:36 schreef piekartz87 het volgende:
ja maar jij bent geen moden ik heb het al gevraagd in dat feedback topic daar.
ik kreeg eerst doodleuk geen reactie en toen ik het nog een keer vroeg kreeg ik als antwoord:
het blijft nee
lastig volk. terwijl mensen al interesse toonden.
volgens mij snap je het niet helemaalquote:
Dat zoek ik ook, ik merk dat de troepen bij Pruisen goedkoper zijn volgens mij...quote:Op woensdag 3 juni 2009 20:11 schreef ufopiloot het volgende:
Staan er ergens op een site alle bonussen op een rijtje? Ik speel namelijk met verschillende facties en merk eigenlijk dat elke factie totaal anders is terwijl ik er niks over terug kan vinden.
Als de United Kingdom heb ik nooit last van industrialisatie, bij Nederland heb je bijna geen last van reform, bij de ene factie is de trade veel hoger etc. Allemaal erg onduidelijk bij elkaar. Behalve dat de verschillende regeringstypen al voor veel onderlinge verschillen zorgen.
quote:There's currently a bug in the economic information that's causing a client to desynch with host in the multiplayer campaign but we're close to getting it fixed.
Seperately, Sensei and I managed to play a multi campaign today where we fought together as France and Spain (He Spain, me France) quite succesfully. We had strong early success by ganging up on Portugal, whilst being constantly harassed by the Barbary States and the Pirates.
I dispatched a land army to Spain from Paris to assist in his storming of Lisbon and we lay siege to the city together. Sadly, Morocco took the opportunity to invade from the south and we ended up storming Lisbon, taking casualties in order to free up for the defence of southern Spain.
At this moment the United Provinces declared war on me in Europe, I asked for his assistance and he duly agreed. The meagre forces I had left in Paris rushed to defend Brusells but it was lost to the maruading Dutch.
By clever building I'd managed to access one of the new free units who I pulled into a grand armee and threw at the Dutch, just to hold them from the gates of Paris.
At this stage Sensei deigned to inform me he'd almost lost control of Portugal to rebellion thanks to fleeing to Madrid to see off the Moroccans. Britain inadvertantly assited us by landing an army in Northern Africa and invading Tripoli, halting the Barbary aggression for a while.
But with the United Provinces at the gates of Paris, The Moroccans within spitting distance of Madrid and a turbulant Porutgal we're in for a heavy fight tomorrow. We tested out the save/load facility and will hopefully get a chance to resume our campaign on Friday.
Tomorrows update will be more technical in nature, we just wanted to share a story for this one.
Kind regards,
Kieran
http://shoguntotalwar.yuku.com/topic/39476quote:Op woensdag 3 juni 2009 22:14 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Dat zoek ik ook, ik merk dat de troepen bij Pruisen goedkoper zijn volgens mij...
quote:Hello everyone, today we would like to give you an update on how the next patch beta test is going.
The beta testers have reported much improved battle AI as we have fixed the problem that was resulting in it getting into melee too much in 1.2.
On the campaign AI side they have reported AI getting into less wars, making peace more, keeping allies and when it does wage war doing so more sensibly. This confirms various improvements we have made since 1.2 in our continued effort to improve the AI.
Big performance improvements have been reported thanks to the new performance improvements that are in the next patch.
They've also been enjoying the various free goodies that are going to be in the next patch.
Hope you all have enjoyed this update and have a good weekend.
Waarschijnlijk omdat ze chargen, dan verlies je ook wat paarden maar de tegenstander verliest veel meer. Wat jij beschrijft heb ik eigenlijk nooit.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 02:12 schreef piekartz87 het volgende:
ben benieuwd naar die patch dan, vooral ook het performance gedeelte, ik draai het spel al aardig hoog maar misschien kan ik hem dan helemaal los gooien, het gaat toch ook om het grafische spectacel met die grote veldslagen.
de paarden mogen trouwens ook wel iets gevoeliger zijn voor kogels en niet allemaal dood gaan als ik gewoon routing units aanval.
val ik een routing groepje aan van 5 units oid.. vallen er iets van 4 paarden gewoon neer. wtf slaat dat op?
Ja dat kan je saven en een andere keer afmaken. Gaat gewoon zoals het normaal ook gaat, alleen moet je soms wat langer wachten, omdat mensen langzamer zijn dan computers.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 02:27 schreef piekartz87 het volgende:
ja hoe gaat dan in zijn werk dan met die campaing via lan? echt een hele campaign met zn 2en, ik neem aan dat je die kan saven dan?
Expansion telt alleen bij landen waar je je hoofdregio mee deelt. Dus als je de Maratha Conf speelt dan maakt niemand het wat uit wat jij doet in Europa. Daarom zijn die ook het makkelijkst om te spelen. 1 voor 1 roei je ze uit en iedereen is very friendly met jequote:Op zaterdag 6 juni 2009 12:02 schreef ufopiloot het volgende:
Die AI klinkt veel beter. Ik was met Engeland bezig (ook mijn eerste World Domination campaign die ik speelde), en had alle Americas in bezit. En toen viel Nederland mij opeens aan, terwijl ze very friendly tegenover mij waren en ik nooit problemen heb gehad. Toen heb ik ze van de kaart geveegd in de Americas (toen had ik gelijk 46/50 gebieden) en een vrede afgedwongen. Daarna heb ik Noorwegen, Zweden en Finland ingenomen en als laatst nog IJsland en toen had ik alle 50 benodigde regio's.
En nu speel ik met Nederland, waar ik me eerst richt op de handel (ik heb alle routes in de indies, alle routes in madagascar, alle routes op 1 na in brazilië, en alle routes op 1 na in West-Afrika, zonder 1 gevecht te doen). Nu ben ik trade ships aan het sturen naar deze trade posts, en toen viel Spanje mij aan. Op zich wel te begrijpen, want we hebben niet echt een goede relatie met de Spanjaarden.
Toen heb ik Vlaanderen ingenomen, en vrede gemaakt met de Spanjaarden. Eén beurt later verklaren de Fransen mij de oorlog. Toen heb ik hun Antillen overgenomen en vrede gemaakt. En weer een beurt later verklaren ze mij weer de oorlog, terwijl ik de vorige beurt vrede heb gekregen met ze. Ik sloeg de aanvallen af en wilde weer vrede, dat lukte ook weer. En de volgende beurt wilden ze wéér oorlog
En daarna verklaarde uit het niets Pruisen mij de oorlog en blokkeerde de haven van Rotterdam met een enorme vloot, waar ik niks tegen kon doenNa een paar beurten gingen ze weer weg maar ik was ondertussen bankroet
Ik vind het ook heel erg dom dat territorial expansion zo zwaar telt voor alle facties. Als ik in Amerika een Indianenstam uitroei, worden facties in Europa daar minder blij mee. Sowieso vind ik dat het heel erg zwaar telt. Als je 4-5 regio's hebt veroverd heeft iedereen al een hekel aan je.
En bij de ene factie telt het weer niet mee, en bij de ander weer wel.
Ben zo bang dat weer alle groten landen de units krijgen en niets voor UP.quote:Hi guys,
The third free unit that we will shortly be releasing is the Spanish Guardias de corps. The cavalry unit is only available in a monarchy system and are very strong at charge and melee. This unit will replace the standard household cavalry to add a more unique flavour to the faction.
Thanks,
Mark O'Connell
(aka SenseiTW)
Zweden had ook al watquote:Hi guys,
The latest free unit we'd like to reveal for the upcoming free unit pack is the Swedish 'Lifeguards of foot'
These are a highly trained replacement for the standard Swedish guard. They are often used as a force in a system that defends a monarchy and can be relied upon for utter loyalty and deadly accuracy in the field. Their professionalism is reflected in their fearsome battle reputation.
More units will be detailed soon.
Thanks,
Mark O'Connell
(aka SenseiTW)
het zijn gratis eenheden. Dus neem aan dat je er niet voor hoeft te dokken. Maar ik ga er van uit dat ze er via een Steam update inkomen.quote:Op woensdag 10 juni 2009 10:53 schreef piekartz87 het volgende:
hoe komen we nu aan die units?
komen die er vanzelf in of moet je dokken?
De eerste heb ik eerder in dit topic gepost, is een unit voor Rusland, ik weet niet welke de 2de is, even zoeken.quote:Op woensdag 10 juni 2009 10:34 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Heb ik de eerste twee gratis eenheden gemist?![]()
quote:Dear All,
Today's update concerns the Campaign AI. The next patch naturally contains fixes and upgrades to the AI but there will be further work to do. Naval invasions will be slightly more frequent for the new patch and we will continue to make them more likely. The AI campaign diplomacy is also being examined, in order to make it better 'fit' with the recent changes to the game's economical model and relative values.
The 'counter offer' system is also being relaxed, meaning it will be more likely the AI will return an offer with amended terms as opposed to simply refusing.
We're also moving some of the hard coded AI values for diplomacy into the data space to allow them to be modified by modders.
Kind regards,
Kieran
quote:Hi guys,
Today's slightly late update reveals another forthcoming free unit. The Prussian Garde Du Corp are a replacement for the Prussian standard Household cavalry. These heavy horse shock troops are best used to break enemy lines and overrun enemy positions. With a strong charge and fearsome attack, these riders make short work of those who would oppose a Prussian monarch.
Thanks,
Mark O'Connell
(aka SenseiTW)
Daar moet je een trade schip inzetten, dan krijg je vanzelf geld per turn. Als je het goed gedaan hebt zie je zo'n trade lijntje lopen en als je dan je muis daarop houdt dan zie je hoeveel je krijgt per turn.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 15:04 schreef ganzenherder het volgende:
Iemand een idee hoe die trading posts werken? Ik snap het nog steeds niet
Hmm vaag, ik zou zeggen dat je die trade ship dan ook terug moest laten varen naar je eigen land. Maar dat hoeft dus niet...quote:Op zaterdag 13 juni 2009 17:04 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Daar moet je een trade schip inzetten, dan krijg je vanzelf geld per turn. Als je het goed gedaan hebt zie je zo'n trade lijntje lopen en als je dan je muis daarop houdt dan zie je hoeveel je krijgt per turn.
quote:Hi guys,
Today we introduce the Spanish Grenadiers. They are a replacement for the standard Spanish Grenadiers with a distinctive bearskin hat to mark them out as exemplary on the battlefield.
Thanks and have a great weekend!
Mark O'Connell
(aka SenseiTW)
quote:Hi guys,
Today's update features a forthcoming free Prussian unit. The Prussian life guards are equipped similarly to line infantrymen. However their uniforms are altogether more splendid, marking them out as a superior force, in arrogance if nothing else. They do a good job as garrison troops and are dedicated to the crown.
Thanks,
Mark O'Connell
(aka SenseiTW)
Nee komen bij de volgende update. Hopelijk snelquote:Op dinsdag 16 juni 2009 13:23 schreef piekartz87 het volgende:
kun je deze units al een keer terugvinden in het spel?
quote:Due to popular demand today's update will be more technical in nature.
1. We made fixes to campaign map data reprocessing.
2. SimpleUniString bug fixes, we corrected some string values so they were default constructed.
3. We changed rebel data storage to store data in regions as well as armies for code sourcing purposes.
4. Reduced the prestige bonus for obtaining technology first, as a rebalance.
5. Unit group speed matching changes implemented. Unit group formations match speed more coherently.
For those of you hoping for new unit details, this will follow shortly.
Kind regards,
Kieran
2 voor Pruisen dus weer, helaasquote:Hi guys,
For the second part of today's daily update, we introduce another free unit - the Prussian Grenadiers. Wearing a distinctive brass fronted mitre cap, the Prussian Grenadiers are an explosive force to be reckoned with on the battlefield.
Thanks,
Mark O'Connell
(aka SenseiTW)
Patch komt dus bijna!quote:Today's update concerns the campaign difficulty levels and current balancing. Looking beyond the changes made to the upcoming patch we're continuing to test different campaign scenarios with various difficulties.
We've increased the likelihood of rebellions on the harder settings now.
The patch has also made it into final testing. This means it's frozen, no more changes made and it now needs final approval, providing we find no issues all will be well.
Kind regards,
Kieran
die vrije eenheden komen ook in deze patch erbij? En zitten ze er dan gelijk bij je huidige spel? Of was als je een neiuw spel start?quote:
Ja, en ik denk dat ze gelijk inzitten jaquote:Op donderdag 18 juni 2009 10:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
die vrije eenheden komen ook in deze patch erbij? En zitten ze er dan gelijk bij je huidige spel? Of was als je een neiuw spel start?
Dat zou wel beter zijn aangezien ik nog steeds met Pruisen bezig ben.quote:Op donderdag 18 juni 2009 10:35 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ja, en ik denk dat ze gelijk inzitten ja
4 nieuwe eenheden voor Nederlandquote:Hi guys,
Update 1.3 will be released for Empire: Total War on 22nd June 2009. Ahead of its release, here are the major features coming to the update:
We’ve worked on implementing the multi-threading in the game for multi-core processors and made many optimisations that will also help increase performance on single core machines.
Players will see huge benefits through increased frame rates particularly in land and naval battles.
14 Free Units have been included in this patch, adding a large amount of diversity to the playable factions and the armies the player will face. These units replace ‘generic’ equivalents giving each faction a unique identity on the battlefield. Here is a description of each free unit available in the update:
Prussian Grenadiers
Wearing a distinctive brass fronted mitre cap, the Prussian Grenadiers are an explosive force to be reckoned with on the battlefield.
Spanish Guardias de infateria
These elite guard infantry are charged with protecting the monarch and are a potent force on the battlefield.
Swedish lifeguard horse
This cavalry regiment forms part of the monarchs’ household guard. Superbly drilled, they act as a shock force on the battlefield.
Holland Horse Guard
Armed with heavy cavalry sabres, these disciplined cavalrymen represent the elite of the army.
Prussian Garde Du Corp
The Prussian Garde Du Corp are a replacement for the Prussian standard Household cavalry. These heavy horse shock troops are best used to break enemy lines and overrun enemy positions. With a strong charge and fearsome attack, these riders make short work of those who would oppose a Prussian monarch.
Prussian Life guard
The Prussian life guards are equipped similarly to line infantrymen. However their uniforms are altogether more splendid, marking them out as a superior force, in arrogance if nothing else. They do a good job as garrison troops and are dedicated to the crown.
Russian Grenadiers
This new Russian unit is great for assaults and their grenades pack a mighty punch!
Spanish Guardias De Corp
The Spanish Guardias De Corp replace household cavalry for Spain. With almost unbreakable morale, on the charge they are almost unstoppable.
Spanish Grenadiers
These are a replacement for the standard Spanish Grenadiers with a distinctive bearskin hat to mark them out as exemplary on the battlefield.
Swedish ‘Lifeguards of foot’
These are a highly trained replacement for the standard Swedish guard. They are often used as a force in a system that defends a monarchy and can be relied upon for utter loyalty and deadly accuracy in the field. Their professionalism is reflected in their fearsome battle reputation.
Holland Guard
The Holland Guards from the United Provinces are superior line infantry units. Carrying smoothbore muskets, they were traditionally chosen to protect the royal family and have an incredibly high morale, often making them the last troops to break in a fight.
Scots
The Scots are a Highland ex-patriate infantry used by the United Provinces, renowned for their deadly charge.
Swiss Infantry
Very disciplined infantry of the United Provinces with quick reload and excellent marksmanship.
Mamelukes
Mamelukes are fearless light horsemen, deadly when deployed against a broken or unsupported enemy.
Additionally the Spanish nation has had a new uniform design to better reflect its historical look.
Audio:
Sound loading has been made asynchronous, so heavy disc access is reduced to a minimum. This makes loading times faster and reduces any instances of ’stuttering’. Unit group sounds have also been improved, for more realistic group movement. The primary sound library (Miles DLL) has been updated to stop occasional clicking. And we’ve added more sound variation for unit deaths and musket fire.
Campaign:
- Several crash bug fixes in saves, movement, agents and logic.
- Various optimisations have been made to AI and path systems to reduce the campaign map turn times.
- When the pirates are destroyed and re-emerge they now maintain a status of at war with all and are unable to enter into diplomatic negotiations.
- Added small ships on domestic trade routes from the trade nodes to home regions moving in the correct direction, i.e. with the flow of trade.
- The AI should now no longer repeatedly sign a diplomatic agreement and then break it the next turn. Treaties are more valuable and adhered to.
- We’ve fixed some border trade agreements allowing greater numbers of bordering factions to properly trade with one another.
- Movement arrows now reflect the range of the selected units, not the whole army/navy.
- AI will no longer counter-offer and ask for more money than the player has available.
- Fixed commerce raiding taking money from blockaded trade routes.
- Fixed navies getting stuck when forced to retreat from ports (tactial retreat).
- Fixed rare inability to attack certain ports.
- Fixed middle mouse button camera drag stopping working occasionally.
- Made emergent factions be at war with the faction they emerged against if that faction is human.
- Fixed various movement extent crashes.
- Changed background income for minor factions.
- Fixed diplomatic relations with emergent factions.
- Tactical withdrawal will now always leave armies on the landmass containing the settlement of a region.
- Changed war score system to make the AI more likely to accept peace.
- Fixed crash when embarking and disembarking armies at ports.
- Fixed trade ships not being correctly registered in trade nodes after splitting forces.
- Fixed government change diplomatic effect.
- Improved commerce raiding display on trade screen.
- Faction specific text is now used in diplomacy.
- Prevent players cancelling the movement of fleeing agents.
Balance changes
Units
- Charge bonus generally increased across the board for all units and melee defence reduced.
- Greater diversification of stats between different unit types designed to emphasise differences and improve balance.
- Redone costs for all units for multiplayer to improve game balance which better reflects the actual battlefield worth of each unit.
- Mob formation added in for Native American, irregular and some skirmisher units.
- Spot distance for light infantry, skirmishers, irregulars, light cavalry and missile cavalry increased allowing them to spot hidden units at longer distances.
- Russian line infantry stats have been boosted to allow them to compete more with other faction’s line infantry.
- Movement speed of all unit types reduced by 10%.
- Ammo for light infantry increased to 20, line to 15.
Land battle morale
- Charge morale bonus reduced from 10 to 4.
- Recent casualties, extended casualties and total casualties morale penalties increased slightly for higher percentages.
- Rear and flank exposed morale penalties increased.
Fatigue
- Fatigue penalty for melee reduced from 18 per tick to 10.
- Running fatigue penalty for heavy and light cavalry reduced from -3/-2 to -2/-1.
Artillery Changes
- Calibration area for cannons and howitzers reduced. Accuracy of non-round shot shot types reduced to compensate.
- Muzzle velocity of round shot for cannons increased to make them fire lower and bounce more, accuracy also increased.
- Lethality of shrapnel pieces reduced to match canister shot, range also reduced to 350.
- Load time for special shot types for howitzers increased slightly, and range reduced to 350.
- Calibration area for mortars increased, accuracy of round shot increased to compensate. Reload time increased slightly.
- Accuracy of 18 lbr horse guard artillery restored to 65.
Hit points of gun trains increased to 50, all guns and caissons to 25.
Thanks,
Mark O’Connell
Wel jammer ja maar zullen ze echt niet doen om je te pesten ofzo hahahaquote:Op vrijdag 19 juni 2009 16:10 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Waarom pas na het weekend?
Maar wel lekker veel nieuwe eenheden
nee, daar ga ik ook niet van uit.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 16:29 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Wel jammer ja maar zullen ze echt niet doen om je te pesten ofzo hahaha
quote:Speciaal om Luctor te pesten, komt de update na het weekend
Hahahahahaquote:Op vrijdag 19 juni 2009 18:32 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
nee, daar ga ik ook niet van uit.Zou wel humor zijn.
![]()
[..]
En wat als je een battle heb waarin je sterker bent maar toch verliest. Dat lijkt me dan zwaar irritantquote:Op vrijdag 19 juni 2009 22:48 schreef ufopiloot het volgende:
Wat is er leuk an tientallen keren hetzelfde gevecht opnieuw en opnieuw doen. Ik koop de game voor de TBS en niet voor telkens weer dezelfde gevechten met de idiote battle AI.
CTRL+Squote:Op vrijdag 19 juni 2009 23:10 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
En wat als je een battle heb waarin je sterker bent maar toch verliest. Dat lijkt me dan zwaar irritant
Geen probleem!quote:Op zondag 21 juni 2009 18:29 schreef piekartz87 het volgende:
gigantisch veel zin in die patch, bedankt voor alle updates Janitor!
Het spel spelen voor alleen de TBS lijkt me zonde van het spel trouwens. maargoed, iedereen zn eigen pleziertje.
Ben erg benieuwd naar de nieuwe units en wat ze toevoegen, altijd maar line infantrie in een leger pleuren werd ook saai,, grenadiers voegen ook niet echt wat toe, te weinig units in 1 groep om bijzonder te zijn.
quote:Hello everyone, today we would like to talk about some additional fixes for the upcoming 1.3 Update that were not covered in the Feature List posted on the blog here. We've covered these in the Daily Updates before, but just reposting them for those who were worried they had not made it into 1.3.
- Fix for battle AI that resulted in it walking units into melee too often.
- Fix for Grenzers and 18-lber Guard Horse Artillery not being recruitable in the campaign.
- Fix for majority of pauses/crashes on selecting fleets/ports in late part of campaign.
- Various improvements to the way the AI wages war and makes peace have been made.
Remember, Update 1.3 will be released on Monday 22nd of June.
Dat weten ze waarschijnlijk nergens, moet je ze even mailen ;pquote:Op maandag 22 juni 2009 18:55 schreef piekartz87 het volgende:
er zitten ook "us marines" tussen.. wel raar dat Nederland die dan niet heeft aangezien het een Nederlandse uitvinding is.
Zijn ze nou gratis of 2,50? :Squote:Empire: Total War Update 1.3 Updates
This update includes the implementation of multi-threading in the game for multi-core processors and many optimizations that will also help increase performance on single core machines. Players will see huge benefits through increased frame rates particularly in land and naval battles.
Units
14 Free Units have been included in this patch, adding a large amount of diversity to the playable factions and the armies the player will face. These units replace 'generic' equivalents giving each faction a unique identity on the battlefield. Here is a description of each free unit available in the update:
* Prussian Grenadiers -Wearing a distinctive brass fronted mitre cap, the Prussian Grenadiers are an explosive force to be reckoned with on the battlefield.
* Spanish Guardias de infateria - These elite guard infantry are charged with protecting the monarch and are a potent force on the battlefield.
* Swedish lifeguard horse - This cavalry regiment forms part of the monarchs' household guard. Superbly drilled, they act as a shock force on the battlefield.
* Holland Horse Guard -Armed with heavy cavalry sabres, these disciplined cavalrymen represent the elite of the army.
* Prussian Garde Du Corp- The Prussian Garde Du Corp are a replacement for the Prussian standard Household cavalry. These heavy horse shock troops are best used to break enemy lines and overrun enemy positions. With a strong charge and fearsome attack, these riders make short work of those who would oppose a Prussian monarch.
* Prussian Life guard - The Prussian life guards are equipped similarly to line infantrymen. However their uniforms are altogether more splendid, marking them out as a superior force, in arrogance if nothing else. They do a good job as garrison troops and are dedicated to the crown.
* Russian Grenadiers - This new Russian unit is great for assaults and their grenades pack a mighty punch!
* Spanish Guardias De Corp -The Spanish Guardias De Corp replace household cavalry for Spain. With almost unbreakable morale, on the charge they are almost unstoppable.
* Spanish Grenadiers - These are a replacement for the standard Spanish Grenadiers with a distinctive bearskin hat to mark them out as exemplary on the battlefield.
* Swedish 'Lifeguards of foot' - These are a highly trained replacement for the standard Swedish guard. They are often used as a force in a system that defends a monarchy and can be relied upon for utter loyalty and deadly accuracy in the field. Their professionalism is reflected in their fearsome battle reputation.
* Holland Guard - The Holland Guards from the United Provinces are superior line infantry units. Carrying smoothbore muskets, they were traditionally chosen to protect the royal family and have an incredibly high morale, often making them the last troops to break in a fight.
* Scots - The Scots are a Highland ex-patriate infantry used by the United Provinces, renowned for their deadly charge.
* Swiss Infantry - Very disciplined infantry of the United Provinces with quick reload and excellent marksmanship.
* Mamelukes - Mamelukes are fearless light horsemen, deadly when deployed against a broken or unsupported enemy.
Additionally the Spanish nation has had a new uniform design to better reflect its historical look.
Audio
Sound loading has been made asynchronous, so heavy disc access is reduced to a minimum. This makes loading times faster and reduces any instances of 'stuttering.' Unit group sounds have also been improved, for more realistic group movement. The primary sound library (Miles DLL) has been updated to stop occasional clicking. And we've added more sound variation for unit deaths and musket fire.
Campaign
* Several crash bug fixes in saves, movement, agents and logic.
* Various optimizations have been made to AI and path systems to reduce the campaign map turn times.
* When the pirates are destroyed and re-emerge they now maintain a status of at war with all and are unable to enter into diplomatic negotiations.
* Added small ships on domestic trade routes from the trade nodes to home regions moving in the correct direction, i.e. with the flow of trade.
* The AI should now no longer repeatedly sign a diplomatic agreement and then break it the next turn. Treaties are more valuable and adhered to.
* We've fixed some border trade agreements allowing greater numbers of bordering factions to properly trade with one another.
* Movement arrows now reflect the range of the selected units, not the whole army/navy.
* AI will no longer counter-offer and ask for more money than the player has available.
* Fixed commerce raiding taking money from blockaded trade routes.
* Fixed navies getting stuck when forced to retreat from ports (tactical retreat).
* Fixed rare inability to attack certain ports.
* Fixed middle mouse button camera drag stopping working occasionally.
* Made emergent factions be at war with the faction they emerged against if that faction is human.
* Fixed various movement extent crashes.
* Changed background income for minor factions.
* Fixed diplomatic relations with emergent factions.
* Tactical withdrawal will now always leave armies on the landmass containing the settlement of a region.
* Changed war score system to make the AI more likely to accept peace.
* Fixed crash when embarking and disembarking armies at ports.
* Fixed trade ships not being correctly registered in trade nodes after splitting forces.
* Fixed government change diplomatic effect.
* Improved commerce raiding display on trade screen.
* Faction specific text is now used in diplomacy.
* Prevent players cancelling the movement of fleeing agents.
Balance changes
Units
* Charge bonus generally increased across the board for all units and melee defence reduced.
* Greater diversification of stats between different unit types designed to emphasise differences and improve balance.
* Redone costs for all units for multiplayer to improve game balance which better reflects the actual battlefield worth of each unit.
* Mob formation added in for Native American, irregular and some skirmisher units.
* Spot distance for light infantry, skirmishers, irregulars, light cavalry and missile cavalry increased allowing them to spot hidden units at longer distances.
* Russian line infantry stats have been boosted to allow them to compete more with other faction's line infantry.
* Movement speed of all unit types reduced by 10%.
* Ammo for light infantry increased to 20, line to 15.
Land battle morale
* Charge morale bonus reduced from 10 to 4.
* Recent casualties, extended casualties and total casualties morale penalties increased slightly for higher percentages.
* Rear and flank exposed morale penalties increased.
Fatigue
* Fatigue penalty for melee reduced from 18 per tick to 10.
* Running fatigue penalty for heavy and light cavalry reduced from -3/-2 to -2/-1.
Artillery Changes
* Calibration area for cannons and howitzers reduced. Accuracy of non-round shot shot types reduced to compensate.
* Muzzle velocity of round shot for cannons increased to make them fire lower and bounce more, accuracy also increased.
* Lethality of shrapnel pieces reduced to match canister shot, range also reduced to 350.
* Load time for special shot types for howitzers increased slightly, and range reduced to 350.
* Calibration area for mortars increased, accuracy of round shot increased to compensate. Reload time increased slightly.
* Accuracy of 18 lbr horse guard artillery restored to 65.
* Hit points of gun trains increased to 50, all guns and caissons to 25.
Dat gebeurt altijd met de nieuwe patch. Ik moet nog een veldslag tegen komen die ik met autoresolve kan winnen. Moest daarnet nog een stad ontzetten omdat autoreselve het niet kan, nog wel met 2x zoveel troepen van dezelfde kwaliteit.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 23:10 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
En wat als je een battle heb waarin je sterker bent maar toch verliest. Dat lijkt me dan zwaar irritant
quote:Op maandag 22 juni 2009 18:55 schreef piekartz87 het volgende:
er zitten ook "us marines" tussen.. wel raar dat Nederland die dan niet heeft aangezien het een Nederlandse uitvinding is.
klopt ik had het fout, mijn gedachten zaten alleen maar in het feit dat amerika dus bij lange na niet als eerste mariniers hadden.quote:Op maandag 22 juni 2009 21:50 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Het Korps Mariniers is niet het oudste marinierskorps ter wereld, maar de 5e..
Na Spanje (1537), Portugal (1610), Frankrijk (1622) en Engeland (1664) richte ook de Republiek (1665) een regiment scheepssoldaten op.
En daarnaast, scheepssoldaten dateren nog uit de tijd van de Romeinen, en waarschijnlijk zelfs nog eerder...
In de mod The Rights Of Man zitten wél Nederlandse mariniers, maar dat terzijde.
Ah okay, omdat ze ook zoveel op elkaar lijken met Ducht guards. Trouwens in die elite units of the west zitten vet veel dingen voor Pruisen of leek dat maar zo?quote:Op maandag 22 juni 2009 22:49 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ben er al achter hoe het zit met die gratis eenheden en die ¤ 2,49.
Bij de update/patch zitten 14 gratis eenheden. Daarnaast kan je ook nog de DLC "Elite Units of the West" kopen voor ¤ 2,49 er hierin zitten ook nog eens 14 eenheden.
Wellicht dat men hier zelf ook al achter was gekomen. Maar voor degene die et niet meer snapten.
drie voor Pruisen, en bij die 14 gratis zaten volgens mij ook al twee of drie nieuwe Pruissiche eenheden. En laat ik nu net lekker met Pruisen spelenquote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:19 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ah okay, omdat ze ook zoveel op elkaar lijken met Ducht guards. Trouwens in die elite units of the west zitten vet veel dingen voor Pruisen of leek dat maar zo?
je word idd vaker aangevallen, gelukkig heeft NL de fluyt ter beschikking vanaf het begin, daarmee heb ik elk gevecht tot nu toe nog mee weten te winnen.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:03 schreef ufopiloot het volgende:
Damn, op zee is het spel heel wat moeilijker geworden. Trade posts veroveren in het begin van het spel en in handen houden wordt een vervelend karwei. Normaal had ik na een paar beurten alle trade posts op 2-3 na, maar dat is nu verleden tijd
geen idee,,, ik heb wel iets raars trouwens, alle filmpjes lopen traag.. dus het introfilmpje, en de filmpjes die je krijgt als een gentlemen een duel aangaat. verder kan ik de game voluit soepel draaien dus dat is wel apart.quote:Op woensdag 24 juni 2009 16:26 schreef Hansjoh het volgende:
Heeft niemand problemen met de nieuwe patch (1.3)??
Ik heb gelijk een crash als ik het spel wil starten vanuit STEAM.. Als ik op het forum kijk zijn er nogal wat mensen die crashes hebben nu.. maar de meesten hebben het over vastlopen in het menuscherm, terwijl ik er niet eens kom..
Tot nu toe ging alles perfect.. verdorie..
Probeer de Empire folder in C:\Users\...\AppData\Roaming\The Creative Assembly\ te wissen (minus de savegames). Je raakt de meeste instellingen kwijt, maar bij mij fixte het de crashes.quote:Op woensdag 24 juni 2009 16:26 schreef Hansjoh het volgende:
Heeft niemand problemen met de nieuwe patch (1.3)??
Ik heb gelijk een crash als ik het spel wil starten vanuit STEAM.. Als ik op het forum kijk zijn er nogal wat mensen die crashes hebben nu.. maar de meesten hebben het over vastlopen in het menuscherm, terwijl ik er niet eens kom..
Tot nu toe ging alles perfect.. verdorie..
Klopt, had ik ook gedaan. Nu had ik hem vanochtend weer gestart (pc) en begon automatisch een schijfcontrole te doen met behoorlijk wat fouten.. Nu doet ie het wel..quote:Op woensdag 24 juni 2009 21:27 schreef Eklerion het volgende:
[..]
Probeer de Empire folder in C:\Users\...\AppData\Roaming\The Creative Assembly\ te wissen (minus de savegames). Je raakt de meeste instellingen kwijt, maar bij mij fixte het de crashes.
zeeslagen kun je beter zelf doen, automatisch klopt er geen kut van de uitslagen.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 09:48 schreef Semisane het volgende:
Zow! De irritatiegrens is wel bereikt nu. Na de laatste patch dacht ik, "Ik begin gewoon helemaal opnieuw, alle saved data gedelete gewoon omdat het kan.en een nieuwe campain met UP, maar grmbldegrmbl, wat zijn die piraten irritant agressief geworden!
Het kost me nu achterlijk veel moeite en geld om alleen al de tradingposts bij toenmalig Neerlands-Indië in handen te krijgen. Ook omdat de vloot van de piraten, vele malen sterker is dan het aantal bootjes doet vermoeden. Om enigsinds een kans te maken moet ik minstens een vloot hebben die 2 keer groter is, maar dat heb ik niet, dus moet ik bijbouwen....dat is allemaal niet lief.
Hoe de patch de game dus verder heeft beinvloed, weet ik niet, ben net weer begonnen en heb de piraten nog niet verslagen, maar als de game dit volhoud, dan wordt het echt een uitdaging, dus dat is in ieder geval een positief punt. Ik zal iig de zeeslagen zelf moeten gaan doen, om grote verliezen te voorkomen.
Leef ik nog?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 17:27 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
zeeslagen kun je beter zelf doen, automatisch klopt er geen kut van de uitslagen.
ik vind het altijd prachtig te zien trouwens die schepen in gevecht met elkaar. dus waar zou je dat niet doen?
je hebt wel eens pech dat je schip in de fik vliegt als een klein vijandelijk schipje ontploft maar dat hoort er allemaal bij.
vind het ook leuk om schepen naar bekenden te vernoemen e.d. laat nou laatst het schip dat naar mezelf vernoemt is vrij vroeg vlam hebben gevat (verder nog amper schade) en de vlammen verspreiden zich snel. vlak voor het eind van de slag zonk mijn schip
ben een nieuwe campaign begonnen. maar in die vorige was het schip met jouw naam er nog wel jaquote:
Zeker zo'n klein scheepje ofniet?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 17:42 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
ben een nieuwe campaign begonnen. maar in die vorige was het schip met jouw naam er nog wel ja
ik had inmiddels een piekartz de 3de ofzo
een roeibootquote:Op zaterdag 27 juni 2009 18:01 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Zeker zo'n klein scheepje ofniet?![]()
Voldoe je aan de juiste voorwaarden wbt de tech tree?quote:Op zondag 28 juni 2009 12:51 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Weet iemand hoe ik de Brandenburger Tor (gate) kan maken?Want die heb ik nodig om de 2nd Hussar te kunnen trainen.
uhm.. waarschijnlijk niet.quote:Op maandag 29 juni 2009 09:41 schreef Semisane het volgende:
[..]
Voldoe je aan de juiste voorwaarden wbt de tech tree?
Dan zou ik maar even snel de universiteits-banken in gaan als ik jou was.quote:
Heb momenteel nog al last van rebellen die steeds mijn universiteiten slopenquote:Op maandag 29 juni 2009 11:39 schreef Semisane het volgende:
[..]
Dan zou ik maar even snel de universiteits-banken in gaan als ik jou was.
Wellicht je belastingen verlagen of zelfs de opstandige gebieden tijdelijk geen belasting laten betalen?quote:Op maandag 29 juni 2009 13:12 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Heb momenteel nog al last van rebellen die steeds mijn universiteiten slopen![]()
Heb sinds kort ook weer last van Bavariaanse rebellen, terwijl ik daar jaren geen last van had.
Waarschijnlijk heb je net verkiezingen gehad en zit je nu met een bagger regering die de bevolking niet langer onderdrukt, het verschil tussen een goede en slechte regering kan zo 10 punten schelen waneer het op onderdrukking aan komt.quote:Op maandag 29 juni 2009 13:12 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Heb momenteel nog al last van rebellen die steeds mijn universiteiten slopen![]()
Heb sinds kort ook weer last van Bavariaanse rebellen, terwijl ik daar jaren geen last van had.
verkiezingen?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:39 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heb je net verkiezingen gehad en zit je nu met een bagger regering die de bevolking niet langer onderdrukt, het verschil tussen een goede en slechte regering kan zo 10 punten schelen waneer het op onderdrukking aan komt.
Hoe lok je dat eigenlijk uit? Ik ben heb ook een spelletje gestart met de Pruisen, maar die wil ik ook wel eens een gelukzalige republiek laten ervaren.quote:Op woensdag 1 juli 2009 09:32 schreef Pimjai het volgende:
ik probeer meestal zo snelmogelijk een revolutie uit te lokken waardoor ik een republiek word, mensen zijn dan een stuk gelukkiger
Net met Frankrijk nog binnen 3 beurten een republiek geworden...quote:Op woensdag 1 juli 2009 09:45 schreef Semisane het volgende:
[..]
Hoe lok je dat eigenlijk uit? Ik ben heb ook een spelletje gestart met de Pruisen, maar die wil ik ook wel eens een gelukzalige republiek laten ervaren.Hoewel ze best gelukkig nu zijn, ik win veel veldslagen, doe aan van die koetshuizen/hoerhuizen, opera's en heb uiteraard een belachelijk groot legen.
quote:Technical fixes are ongoing today, and we're looking at the list of priorities for the next patch. It looks like it will be a big one, but more on that as it develops.
Today I'd like to share a short story about the multiplayer campaign Sensei and I are currently fighting.
We started as Prussia and the United Provinces, with Sensei playing the Dutch, world power.
We initially built a strong network of trade and alliances, however this soon dragged the Dutch into trouble. Several of their allies declared war on one another and bitter recriminations at lost agreements ensued. As the tiny state of Prussia I was intent on building good relations with my neighbours and focussing on a strong economy in order to build the mighty Prussian war machine to its zenith, before unleashing it into Europe.
A combination of pirates and Barbary raids soon began to take their toll on Sensei's Dutch fleets and we were left with little in the way of Naval power. In this weakened position the Swedish, who had conquered much of what was Danish territory undertook a daring raid against Senseis remaining fleets. Sinking a small contingent of trade ships bound for the indies was a declaration of war.
Pulled into a fight with an enemy so close, I provided Pruissian military might whilst the Dutch fleets efectively blockaded the Swedes channel and disrupted their trade income. After a combination of a swift land grab and such income destruction the Swedes sued for peace and the first co-operative war for us was over.
Our economioes began to grow and neighbouring nations eyed us with greed.
Bearly two years later the Austrians declared war on Prussia and moved a massive army to the outskirts of Brandenburg. I managed to hold the Austrians off, but was left with little more than a garrison force in my capital region. Sensei dilligently signed an access agreement with money I sent him and marched an army via Saxony into Austrian territory.
As I surged forth to beat back the Austrians side by side with the Dutch forces, we rode out onto the battleifeld against their cities together. A glorious day as Dutch cannons pounded the walls of the Austrian defences and Prussian troops flooded the gap to engage the Austrians in brutal hand to hand combat, their most beloved method of fighting.
Fresh from our victory over the Austrian city, we felt a chance of demanding peace. Our war effort was overstretched and economies suffering badly.
In a heartbeat Courland invaded from my north east and sent a massive force into Eastern Prussia.
Stretched thin in the south against the Austrians, Great Britain broke its alliance and trade agreements with both the Dutch and my own, Prussian, forces. Within moments it had begun sinking the remaining Dutch fleets and blockading Amsterdams port.
With Eatern Prussia in reach of aggressive Courland, Great Britain at war with the Dutch at sea and a resurgent Austria on our southern doorstep our campaign is in a very fragile place...
For those of you who will find such a tale interesting but not of merit for a daily update, we located and fixed a CTD on startup as a result of this and made improvements to the battle loading handling and have also identified an issue with battles causing de-synching, so the storytelling serves a purpose!
Kind regards,
Kieran
quote:Dear all,
Todays update concerns the 'fast forward' problem that several people have reported. Hopefully this information will give you some background as to whats occuring and why.
With the introduction of multi-threading in battles the game logic and the display of the game now updated simultaneously. This has had an effect on the time speed up. Previously on 4x speed the game logic would do 4 logic updates before the display would render a single frame, meaning movement of the camera and animation became jerky.
With multi-threading this logic speed up occurs whilst the display is still rendering, the advantage of this is that the camera moves smoothly, so you can survey the battlefield whilst the game is running faster, the downside is that the logic must sync with the display every update, meaning that your display frame rate effects the amount of speed-up and that running with 4x speed-up with multi-threading on may result in a battle lasting longer than with multi-threading turned off, even though your frame rate may be (significantly) higher.
You're still in fast forward, but it's tied to a different maximum meaning in some cases this may appear or actually be slightly slower.
Hope this sheds some light on the issue.
Kind regards,
Kieran
quote:Empire introduced real-time naval battles to the Total War series for the first time. The reaction to them on the forum has generally been very positive, and we are very proud of our first foray into naval warfare.
However as they are our first effort, naturally we feel we could do more. Therefore one of the things we're focussing on in update 1.4 is naval battle balancing.
Whilst on the land you have quite clear lines between different unit types, naval battles at releasing were mostly lacking in that area, there was no rock, paper, scissor balance. Whilst there were differences, they were not really big enough to encourage mixed fleets.
So for update 1.4 there has been a rebalancing of ships to create greater diversity between different ship types along with improving the overall game play of the battles.
The balance that now exists for naval battles is like this:
Ships of the Line beat Frigates who beat Small Ships who beat Ships of the Line who beat Ships of the Line
Now of course this is not the complete extent of it. Ships of the Line are still the best at taking on other Ships of the Line. Special ships such as rocket ships, bomb ketches and galleys fill special niches on the battlefield.
This new balance has been achieved by adjusting the hull strength, marksmanship (accuracy), reload rate, ranges, morale and damage of various ships.
The ship types now work like this:
Ships of the Line
Pros:
- Best morale
- Strongest hulls
- Best firepower
Cons:
- Slow speed
- Large turning circle
- Low accuracy and slow reload time
- Shorter range guns
Frigates
Pros:
- Good accuracy and reload speed
- Long range guns
- Good speed and turning rate
Cons
- Relatively weak hulls
- Not much firepower
Small Ships (sloops and brings)
Pros:
- Fastest ships
- Very manoeuvrable
- Best accuracy and reload time
- Long range guns like frigates
Cons:
- Very weak hulls
- Lowest amount of firepower
Now of course there is variance within each ship type, and especially within Ships of the Line there are now more noticeable differences in firepower and other stats between ships such as 4th rates and 3rd rates.
And with the above changes, you can see how the new balance dynamic works. Ships of the Line are very strong and have large amounts of firepower, but low accuracy, slow turn speed and lower range compared to frigates and small ships makes them vulnerable to fast small ships like sloops. Frigates are also a threat, but being bigger targets than small ships means they are vulnerable if they wander into the Ships of the Line range.
Small ships, being very fast and manoeuvrable can keep at range of Ships of the Line and hit them with their longer guns whilst out-turning them. As chain shot has received a boost in damage, even with their low amount of fire power ships such as sloops can be a threat to even the biggest Ships of the Line. It may take a few of them or a long time, but they can wear them down.
Frigates sit in between the other two types. Still fast and nimble, they have long range guns like the small ships. But because they are bigger in size, they are more vulnerable against Ships of the Line if they wander into their gun range. They have good accuracy and quite quick reload rate, and this combined with their nimble nature allows them to take on the even fast sloops and brigs.
All ships have been adjusted to have overall more accurate gun types, and the sterns of all ships have been weakened a lot in order to make raking shots more damaging. Various modifiers have tweaked to reduce the amount of random ship sinking whilst the health bars only showed little damage. Now it is pretty much always clear when a ship is likely to sink.
The turn rate whilst stopped has also been reduced for most ships to prevent them from turning quickly on the spot and acting like turrets.
Rocket ships have also had some changes made to their rockets to make them less powerful.
----
All these changes combined add a new dynamic to naval battles. The best fleet will still be mostly Ships of the Line with a few frigates in support, but now there is the possibility of a wider range of tactics.
So with 1.4 you will be getting a new gameplay experience for naval battles which adds a new dynamic and rock, paper, scissors element to them.
quote:Total War brengt een legende tot leven
Stap in de schoenen van de legendarische Franse generaal, Napoleon Bonaparte, in het nieuwe hoofdstuk van de wereldwijd geprezen en immens populaire Total War-reeks.
In Napoleon: Total War krijgen aanstormende generaals de kans om als de legendarische Franse generaal Napoleon Bonaparte of één van zijn rivalen te spelen.
De turn-based campagne is verdeeld over drie hoofdstukken en volgt de opkomst en de val van Napoleon; van zijn Italiaanse en Egyptische campagnes tot zijn beroemde confrontatie met de Hertog van Wellington bij de Slag om Waterloo.
Napoleon: Total War borduurt verder op de succesvolle Total War-reeks door alle functies van voorgaande games erbij te betrekken als de 3D land- en zeegevechten, de gedetailleerde campagnekaart en een uitgebreid diplomatiesysteem die allemaal een treetje hoger worden getild.
Nee absoluut niet. Denk dat je niet eens op het menu komt zonder dat je pc het begeeft..quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 11:07 schreef CheeseFrog het volgende:
eh, ik denk van niet. Tis een vrij zwaar spel
Maar misschien met alles op low?
epic... koop in vredesnaam een nieuwe pcquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 20:46 schreef Washington het volgende:
Hallo, ik heb een vraag: Werkt het spel op 2 GHz P4, 2 GB RAM en ATi 2600 pro?
Ik zei het je toch. Echt epic.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:23 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
epic... koop in vredesnaam een nieuwe pc
voor 400 euro heb je al wat fatsoenlijks (mits je gewoon losse onderdelen besteld)
Het is een nieuw deel. Lees het net in de PC gameplay. Moet volgend jaar februari uitkomen volgens mij.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 18:46 schreef Ered het volgende:
Gewoon een add-on in de trend van Kingdoms hoor.
Om heel eerlijk te zijn vind ik die special forces nou niet echt zo'n toegevoegde waarde hebbenquote:Op donderdag 27 augustus 2009 09:41 schreef mschol het volgende:
iemand die weet waar Empire Total War - Special Forces Limited Edition tegen een redelijke prijs nog te krijgen is? 60 euro bij bol.com vind ik wat prijzig....
ik wil em alleen hebben als hij of enorm goedkoop (<30 euro) is (in het geval van steam aankoop)quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 23:53 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Om heel eerlijk te zijn vind ik die special forces nou niet echt zo'n toegevoegde waarde hebben
quote:As promised last month, The Creative Assembly is continuing to update and expand on their recent historical strategy game Empire: Total War even as they work on their next game Napoleon: Total War. This week they revealed the details for their next major patch for the game which will include some new content.
The 1.4 patch will have a ton of bug fixes and improvements (including an increase in the rate of naval invasions) along with some balance changes. It will also contain two new historical missions (Battle of Rossbach and Battle of Fontenoy) that will be made available for both single player and multiplayer. The patch is expected to be released late in September. bron
Ik vind het er wel vet uit zien, er komt bij mij iig een rookwalm uit die langzaam vervliegt zegmaar.quote:Op zaterdag 12 september 2009 13:51 schreef drumstickNL het volgende:
Nogmaals: Als je een kanon/geweer laat afschieten komt er zo'n bolletje uit ipv zo'n stoere rookwolk/explosie animatie die ze in MTWII ook hadden. Ligt dit aan de instellingen?
valt mij vooral tegen dat deze hele upgrade NIETS toe voegt aan de grand campaignquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 06:35 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Warpath is beschikbaar.
Jammer dat de Native Americans niet beschikbaar zijn in de Grand Campaign.
Dat is inderdaad beetje erg matig.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 16:31 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
valt mij vooral tegen dat deze hele upgrade NIETS toe voegt aan de grand campaign. Ik had verwacht dat de gebieden in noord amerika gedetailleerder zouden worden ( die lege stukken slaan op zult) en zwitserland zou er ook wel in mogen van mij.
De hele singleplayer van Empire is ronduit matigquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 18:59 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dat is inderdaad beetje erg matig.![]()
Ben wel al volop met de Cherokee bezig. Het speelt wel lekker verder.
valt wel mee.. hier is de install size ~14GBquote:Op zaterdag 28 november 2009 16:47 schreef Silv het volgende:
Ready to play in approximately: 4 hours 30 minutes
Hij zit op steam maar met 250 kb/s te downloaden. Normaal gaat dat 4 keer zo snelquote:Op zaterdag 28 november 2009 16:57 schreef mschol het volgende:
[..]
valt wel mee.. hier is de install size ~14GB(15091MB) dus dan issie best snel binnen
Waar doe je datquote:Op zaterdag 28 november 2009 17:45 schreef drumstickNL het volgende:
Moet je even location veranderen.
Dat heb ik ook, maar dan met de Maratha confederacy, dat is volgens mij gewoon een bug in het spel. Het begon overigens dat de beurten van de Maratha confederacy gewoon wat langer duurde dan de rest, maar ja ze hadden een groot rijk, dus ik dacht: "Dat ligt daaraan", want ook het Ottomaanse Rijk had hier last van en zij waren ook groot, maar na een 10tal meer turns, zat het ottomaanse rijk nog steeds op iets langer, maar toch redelijk, maar de beurt van de Maratha confederacy duurde nu maar liefst 10 minuten...2 beurten later was het gedaan...ik heb het voor de gein een uurtje laten doorlopen, terwijl ik wat anders ging doen, maar het had totaal geen zin meer, het spel loopt gewoon weg vast en ik zal dan zelfs mijn PC moeten herstarten.quote:Op dinsdag 1 december 2009 16:52 schreef TheThirdMark het volgende:
Die klojo's hebben gewoon 2uur per turn nodig om hun zet te doenmaakt het spel niet veel leuker trouwens.
erg vreemd.. zelfs met zwaar misbruik van trainers krijg ik geen CtD's... (denk aan een ongelimiteerde loopafstand van een leger; dit is een ENORM zware bewerking van het geheugen wat redelijk gevoelig is voor foutenquote:Op vrijdag 4 december 2009 16:42 schreef TheThirdMark het volgende:
Godver, het is weer 1866 hoor.
Engeland verpulverd, Rusland verpulverd, Zweden heeft enkel nog Finland in bezit en Nederland heb ik net 5 landen van afgenomen.
Alleen Frankrijk en Spanje zijn erg lastig binnen te vallen, maar heb/had er 6 volle legers staan om langzaamaan verder te lopen.
Ik klik op ''next turn'' en het hele spel loopt weer vast.
Dit is al de 3e keer dat ik bij de endturn van 1866 een CtD krijg. (en telkens na een nieuwe installatie).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |