abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70557316
als republiek kan je 1 mminister per beurt ontslaan.

een revolutie kan je op verschillende manieren uitlokken:

als je een absolute monarchy bent:

zorg dat er in je hoofdstad wat glamour for reform is. vervolgens moet je de belasting voor 1 van de 2 groepen hoog zetten:

zet je ze voor de edele mensen hoog, en de revolutie komt, dan word je een constituonele monarchie

zet je de belasting hoog voor de armoedzaaiers, dan word je een republiek


als je een constituonele monarchy bent:

zorg dat er in je hoofdstad wat glamour for reform is. vervolgens moet je de belasting voor 1 van de 2 groepen hoog zetten:

zet je hem hoog voor de edelen, dan weet ik niet wat er gebeurt, maar ik neem aan dat je dan weer een absolute monarchy word.

zet je hem oog voor de arme stakkertjes, dan word je een republiek.


als je een republiek bent:


zorg dat er in je hoofdstad wat glamour for reform is. vervolgens moet je de belasting voor 1 van de 2 groepen hoog zetten:

zet je hem hoog voor de rijke stinkerts, dan word je een constituonele monarchie

zet je hem hoog voor de arme varkens, dan blijf je gewoon een republiek


P.S. als je de belasting hoog heb gezet, moet je 3 beurten wachten voor er een revolutie uitbreekt>>

P.P.S. kijk wel uit dat er door de hoge belasting geen rellen in andere steden uitbreken, als dit het geval is, moet je die steden even vrijstellen van belasting.

P.P.P.S. als de revolutie uitbreekt, kan je kiezen of je bij de rebellen gaat horen of bij de regering, als je voor de rebellen kiest, dan beging je met een klein leger buiten de hoofdstad en moet je de hoofdstad innemen, je verliest de controle over de rest van je rijk, tot je de hoofdstad in hebt genomen

als je voor de regering kiest beging je met een leger in de stad, en moet je proberen de rebellen te verslaan, je verliest de controle over de rest va je rijk tot dit je gelukt is. je regeringsvorm verandert natuurlijk alleen als je voor de kant van de rebellen kiest.

P.P.P.P.S. als je van plan bent voor de rebellent e kiezen, zorg dan dat je de legers uit je hoofdstad haalt voor de revolutie uitbreekt, deze legers horen anders namelijk bij de regering.


ik hoop dat dit genoeg info is
  woensdag 1 juli 2009 @ 20:04:38 #252
182073 invine
blablabla etc.
pi_70557805
En als je dan de rebellen kiest en dan de hoofdstad weer inneemt, kan je dan je eigen land creëren?
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_70558017
als je met de rebellen je hoofdstad in hebt genomen, heb je weer de controle over de rest van je rijk
  woensdag 1 juli 2009 @ 22:25:41 #254
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_70563097
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 09:45 schreef Semisane het volgende:

[..]

Hoe lok je dat eigenlijk uit? Ik ben heb ook een spelletje gestart met de Pruisen, maar die wil ik ook wel eens een gelukzalige republiek laten ervaren. Hoewel ze best gelukkig nu zijn, ik win veel veldslagen, doe aan van die koetshuizen/hoerhuizen, opera's en heb uiteraard een belachelijk groot legen.
Net met Frankrijk nog binnen 3 beurten een republiek geworden...

Eerst alle belastingen op max zetten in Europa, en dan die kleine provincie geen belasting laten betalen om het bij het rijk te houden, en de kolonies in amerika ook tevreden houden door de belasting daar iets te verlagen.
Daarna al je legers uit de hoofdstad halen, en dan heb ik ze naar Savoy gestuurd om dat alvast in te lijven.

Na je eerste beurt krijg je een letter of demands

Tweede beurt, Savoy innemen, en ook hier de belasting uit zetten.

Na je tweede beurt krijg je nogmaals een letter of demands.

Bij de derde beurt is er een revolutie, en kies je voor de rebellen, hierdoor komt er een klein legertje nabij Parijs tevoorschijn, en aangezien je geen leger daar meer hebt is het makkelijk in te nemen, en na de hoofdstad ingenomen te hebben zijn al je provincies deel geworden van de republiek

Have fun

*edit: er is alweer een pagina 6

[ Bericht 3% gewijzigd door Rave_NL op 01-07-2009 22:34:12 ]
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  donderdag 2 juli 2009 @ 08:26:51 #255
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_70570440
Cool, bedankt voor alle info Pimjai & Rave_NL . Handig om te weten dit, kan ik wel gebruiken in Pruisen denk ik over een tijdje.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  donderdag 2 juli 2009 @ 09:19:58 #256
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_70571396
Nice info over republiek zo

Dat is wel zo handig.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_70579721
even een screenshotje van mijn campaign met spanje op h/m



ik heb een beetje veel oorlog, en het gekke is dat ik bij geen enkele oorlog de aggressor ben geweest, de AI is overdreven aggressief.
net even istanbul en het huidige turkije veroverd, en mijn legers uit amerika wat ik net volledig heb onderworpen zijn ook in europa aangekomen. nu ben ik van plan om met een paar vloten elke poolse haven te blokkeren, zodat ze niet steeds meer mijn handelsroutes kunnen aanvallen. en verder een grote landoorlog te voeren tegen de mughal empire. in istanbul blijf ik denk ik verder verdedigen.

een paar screens van mijn grootste vijanden:

Rusland:


Polen:


Mughal Empire



alledrie deze vijanden zijn Power: terriffying en wealth: spectaculair. ze hebben een groot land, en ze storen mij heel erg. alleen rusland stoort me niet zo erg, dat komt denk ik omdat ik niet echt aan ze grens

[ Bericht 31% gewijzigd door Pimjai op 02-07-2009 14:33:17 ]
pi_70868214
quote:
Technical fixes are ongoing today, and we're looking at the list of priorities for the next patch. It looks like it will be a big one, but more on that as it develops.

Today I'd like to share a short story about the multiplayer campaign Sensei and I are currently fighting.

We started as Prussia and the United Provinces, with Sensei playing the Dutch, world power.

We initially built a strong network of trade and alliances, however this soon dragged the Dutch into trouble. Several of their allies declared war on one another and bitter recriminations at lost agreements ensued. As the tiny state of Prussia I was intent on building good relations with my neighbours and focussing on a strong economy in order to build the mighty Prussian war machine to its zenith, before unleashing it into Europe.

A combination of pirates and Barbary raids soon began to take their toll on Sensei's Dutch fleets and we were left with little in the way of Naval power. In this weakened position the Swedish, who had conquered much of what was Danish territory undertook a daring raid against Senseis remaining fleets. Sinking a small contingent of trade ships bound for the indies was a declaration of war.

Pulled into a fight with an enemy so close, I provided Pruissian military might whilst the Dutch fleets efectively blockaded the Swedes channel and disrupted their trade income. After a combination of a swift land grab and such income destruction the Swedes sued for peace and the first co-operative war for us was over.

Our economioes began to grow and neighbouring nations eyed us with greed.

Bearly two years later the Austrians declared war on Prussia and moved a massive army to the outskirts of Brandenburg. I managed to hold the Austrians off, but was left with little more than a garrison force in my capital region. Sensei dilligently signed an access agreement with money I sent him and marched an army via Saxony into Austrian territory.

As I surged forth to beat back the Austrians side by side with the Dutch forces, we rode out onto the battleifeld against their cities together. A glorious day as Dutch cannons pounded the walls of the Austrian defences and Prussian troops flooded the gap to engage the Austrians in brutal hand to hand combat, their most beloved method of fighting.

Fresh from our victory over the Austrian city, we felt a chance of demanding peace. Our war effort was overstretched and economies suffering badly.
In a heartbeat Courland invaded from my north east and sent a massive force into Eastern Prussia.

Stretched thin in the south against the Austrians, Great Britain broke its alliance and trade agreements with both the Dutch and my own, Prussian, forces. Within moments it had begun sinking the remaining Dutch fleets and blockading Amsterdams port.

With Eatern Prussia in reach of aggressive Courland, Great Britain at war with the Dutch at sea and a resurgent Austria on our southern doorstep our campaign is in a very fragile place...

For those of you who will find such a tale interesting but not of merit for a daily update, we located and fixed a CTD on startup as a result of this and made improvements to the battle loading handling and have also identified an issue with battles causing de-synching, so the storytelling serves a purpose!

Kind regards,
Kieran
quote:
Dear all,

Todays update concerns the 'fast forward' problem that several people have reported. Hopefully this information will give you some background as to whats occuring and why.

With the introduction of multi-threading in battles the game logic and the display of the game now updated simultaneously. This has had an effect on the time speed up. Previously on 4x speed the game logic would do 4 logic updates before the display would render a single frame, meaning movement of the camera and animation became jerky.

With multi-threading this logic speed up occurs whilst the display is still rendering, the advantage of this is that the camera moves smoothly, so you can survey the battlefield whilst the game is running faster, the downside is that the logic must sync with the display every update, meaning that your display frame rate effects the amount of speed-up and that running with 4x speed-up with multi-threading on may result in a battle lasting longer than with multi-threading turned off, even though your frame rate may be (significantly) higher.

You're still in fast forward, but it's tied to a different maximum meaning in some cases this may appear or actually be slightly slower.

Hope this sheds some light on the issue.

Kind regards,
Kieran
quote:
Empire introduced real-time naval battles to the Total War series for the first time. The reaction to them on the forum has generally been very positive, and we are very proud of our first foray into naval warfare.

However as they are our first effort, naturally we feel we could do more. Therefore one of the things we're focussing on in update 1.4 is naval battle balancing.

Whilst on the land you have quite clear lines between different unit types, naval battles at releasing were mostly lacking in that area, there was no rock, paper, scissor balance. Whilst there were differences, they were not really big enough to encourage mixed fleets.

So for update 1.4 there has been a rebalancing of ships to create greater diversity between different ship types along with improving the overall game play of the battles.

The balance that now exists for naval battles is like this:

Ships of the Line beat Frigates who beat Small Ships who beat Ships of the Line who beat Ships of the Line

Now of course this is not the complete extent of it. Ships of the Line are still the best at taking on other Ships of the Line. Special ships such as rocket ships, bomb ketches and galleys fill special niches on the battlefield.

This new balance has been achieved by adjusting the hull strength, marksmanship (accuracy), reload rate, ranges, morale and damage of various ships.

The ship types now work like this:

Ships of the Line
Pros:
- Best morale
- Strongest hulls
- Best firepower

Cons:
- Slow speed
- Large turning circle
- Low accuracy and slow reload time
- Shorter range guns

Frigates
Pros:
- Good accuracy and reload speed
- Long range guns
- Good speed and turning rate

Cons
- Relatively weak hulls
- Not much firepower

Small Ships (sloops and brings)
Pros:
- Fastest ships
- Very manoeuvrable
- Best accuracy and reload time
- Long range guns like frigates

Cons:
- Very weak hulls
- Lowest amount of firepower

Now of course there is variance within each ship type, and especially within Ships of the Line there are now more noticeable differences in firepower and other stats between ships such as 4th rates and 3rd rates.

And with the above changes, you can see how the new balance dynamic works. Ships of the Line are very strong and have large amounts of firepower, but low accuracy, slow turn speed and lower range compared to frigates and small ships makes them vulnerable to fast small ships like sloops. Frigates are also a threat, but being bigger targets than small ships means they are vulnerable if they wander into the Ships of the Line range.

Small ships, being very fast and manoeuvrable can keep at range of Ships of the Line and hit them with their longer guns whilst out-turning them. As chain shot has received a boost in damage, even with their low amount of fire power ships such as sloops can be a threat to even the biggest Ships of the Line. It may take a few of them or a long time, but they can wear them down.

Frigates sit in between the other two types. Still fast and nimble, they have long range guns like the small ships. But because they are bigger in size, they are more vulnerable against Ships of the Line if they wander into their gun range. They have good accuracy and quite quick reload rate, and this combined with their nimble nature allows them to take on the even fast sloops and brigs.

All ships have been adjusted to have overall more accurate gun types, and the sterns of all ships have been weakened a lot in order to make raking shots more damaging. Various modifiers have tweaked to reduce the amount of random ship sinking whilst the health bars only showed little damage. Now it is pretty much always clear when a ship is likely to sink.

The turn rate whilst stopped has also been reduced for most ships to prevent them from turning quickly on the spot and acting like turrets.

Rocket ships have also had some changes made to their rockets to make them less powerful.

----


All these changes combined add a new dynamic to naval battles. The best fleet will still be mostly Ships of the Line with a few frigates in support, but now there is the possibility of a wider range of tactics.

So with 1.4 you will be getting a new gameplay experience for naval battles which adds a new dynamic and rock, paper, scissors element to them.
pi_71534775
Ik zoek patch 1.2. Ik weet dat er nieuwere zijn, maar ik moet 1.2 hebben. Ik krijg die toch niet gevonden op het internet. Kan iemand me helpen?

Edit. Heb hem gevonden. Dat viel nog tegen zeg.

[ Bericht 17% gewijzigd door valek op 04-08-2009 09:43:49 ]
History became legend, legend became myth.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 22:25:30 #260
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_72023707
in februari komt Napoleon: Total War
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 06:23:05 #261
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_72029950
Yep, maar is het nu een uitbreiding of een nieuw deel (wat mij onwaarschijnlijk lijkt maar er word geen woord gerept over een add-on...)
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  donderdag 20 augustus 2009 @ 18:45:14 #262
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_72048662
volgens mij is het een losstaand nieuw deel. Als ik zo de tekst er om heen lees die in de mail stond.
quote:
Total War brengt een legende tot leven

Stap in de schoenen van de legendarische Franse generaal, Napoleon Bonaparte, in het nieuwe hoofdstuk van de wereldwijd geprezen en immens populaire Total War-reeks.

In Napoleon: Total War krijgen aanstormende generaals de kans om als de legendarische Franse generaal Napoleon Bonaparte of één van zijn rivalen te spelen.

De turn-based campagne is verdeeld over drie hoofdstukken en volgt de opkomst en de val van Napoleon; van zijn Italiaanse en Egyptische campagnes tot zijn beroemde confrontatie met de Hertog van Wellington bij de Slag om Waterloo.

Napoleon: Total War borduurt verder op de succesvolle Total War-reeks door alle functies van voorgaande games erbij te betrekken als de 3D land- en zeegevechten, de gedetailleerde campagnekaart en een uitgebreid diplomatiesysteem die allemaal een treetje hoger worden getild.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_72048695
Gewoon een add-on in de trend van Kingdoms hoor.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 18:50:33 #264
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_72048834
Ik vond het ook al raar dat er zo vlak na Empire alweer een nieuw spel in de reeks zou komen.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_72049034
Heb op mijn broer zijn computer een tijdje empiretw gespeeld maar vond nogal wat minpuntjes waarvan ik niet zeker weet of ze aan het spel liggen of aan de instellingen.
-Je ziet niet zoals in medieval II total war de rook van kannonen & geweren.
-Je kunt niet s'nachts vechten dus ook geen gave scheepsverlichting.
-Je kunt niet in steden, dorpen vechten.
pi_72062013
Is er ondertussen al een Total Realism mod of iets dergelijks uit. Mijn ervaring met de total war games is dat ze redelijk hard zuigen tot de mod community flink wat werk verricht.
RTR heb ik wel zoveel gedaan.
pi_72065357
Die rebellen zijn wel redelijk stom trouwens , werd mijn fort gister aangevallen door wat rebelse militia. Ik had ongeveer net zoveel units, maar die van mij waren line infantry dus dat was een redelijk ongelijke strijd. Na mijn overwinning trekken die rebellen zich terug, om mij in de volgende beurt meteen weer aan te vallen! Met een verzwakt leger dus Ik was toen 2 man ofzo kwijt
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 20:46:12 #268
259495 Washington
live vanuit Fryslân
pi_72080764
Hallo, ik heb een vraag: Werkt het spel op 2 GHz P4, 2 GB RAM en ATi 2600 pro?
pi_72088027
eh, ik denk van niet. Tis een vrij zwaar spel
Maar misschien met alles op low?
pi_72088361
Minimum System Requirements
OS: Windows XP/Vista
Processor: Pentium 4 @ 2.4 GHz
Memory: 1 GB
Hard Drive: 15 GB Free
Video Memory: 256 MB (Shader Model 2.0)
Sound Card: DirectX Compatible
DirectX: 9.0c
Keyboard & Mouse
DVD Rom Drive

Nope
pi_72088564
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 11:07 schreef CheeseFrog het volgende:
eh, ik denk van niet. Tis een vrij zwaar spel
Maar misschien met alles op low?
Nee absoluut niet. Denk dat je niet eens op het menu komt zonder dat je pc het begeeft..

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2009 11:36:14 ]
pi_72192857
iemand die weet waar Empire Total War - Special Forces Limited Edition tegen een redelijke prijs nog te krijgen is? 60 euro bij bol.com vind ik wat prijzig....
pi_72200454
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 20:46 schreef Washington het volgende:
Hallo, ik heb een vraag: Werkt het spel op 2 GHz P4, 2 GB RAM en ATi 2600 pro?
epic... koop in vredesnaam een nieuwe pc

voor 400 euro heb je al wat fatsoenlijks (mits je gewoon losse onderdelen besteld)
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_72204514
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 14:23 schreef piekartz87 het volgende:

[..]

epic... koop in vredesnaam een nieuwe pc

voor 400 euro heb je al wat fatsoenlijks (mits je gewoon losse onderdelen besteld)
Ik zei het je toch. Echt epic.
pi_72247306
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 18:46 schreef Ered het volgende:
Gewoon een add-on in de trend van Kingdoms hoor.
Het is een nieuw deel. Lees het net in de PC gameplay. Moet volgend jaar februari uitkomen volgens mij.
History became legend, legend became myth.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 23:53:42 #276
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_72248203
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 09:41 schreef mschol het volgende:
iemand die weet waar Empire Total War - Special Forces Limited Edition tegen een redelijke prijs nog te krijgen is? 60 euro bij bol.com vind ik wat prijzig....
Om heel eerlijk te zijn vind ik die special forces nou niet echt zo'n toegevoegde waarde hebben
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_72252108
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 23:53 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Om heel eerlijk te zijn vind ik die special forces nou niet echt zo'n toegevoegde waarde hebben
ik wil em alleen hebben als hij of enorm goedkoop (<30 euro) is (in het geval van steam aankoop)
of goedkoop (40 euro of minder) is (in het geval van een retail koop)
  zaterdag 12 september 2009 @ 13:47:02 #278
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_72671824
quote:
As promised last month, The Creative Assembly is continuing to update and expand on their recent historical strategy game Empire: Total War even as they work on their next game Napoleon: Total War. This week they revealed the details for their next major patch for the game which will include some new content.

The 1.4 patch will have a ton of bug fixes and improvements (including an increase in the rate of naval invasions) along with some balance changes. It will also contain two new historical missions (Battle of Rossbach and Battle of Fontenoy) that will be made available for both single player and multiplayer. The patch is expected to be released late in September. bron
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_72671936
Nogmaals: Als je een kanon/geweer laat afschieten komt er zo'n bolletje uit ipv zo'n stoere rookwolk/explosie animatie die ze in MTWII ook hadden. Ligt dit aan de instellingen?
pi_73000750
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 13:51 schreef drumstickNL het volgende:
Nogmaals: Als je een kanon/geweer laat afschieten komt er zo'n bolletje uit ipv zo'n stoere rookwolk/explosie animatie die ze in MTWII ook hadden. Ligt dit aan de instellingen?
Ik vind het er wel vet uit zien, er komt bij mij iig een rookwalm uit die langzaam vervliegt zegmaar.

Also: Indiaantje spelen met Empire: Total War add-on

Een nieuwe patch en DLC Nu nog maar ff snel de rest van de wereld veroveren voor ik indiaantje ga spelen
  woensdag 30 september 2009 @ 19:37:18 #281
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_73252585
Wanneer komt de DLC nou eigenlijk beschikbaar? Want ik vind oktober nogal een ruim begrip. Komt ie morgen of pas aan het einde van de volgende maand.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 06:35:44 #282
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_73414690
Warpath is beschikbaar.
Jammer dat de Native Americans niet beschikbaar zijn in de Grand Campaign.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 16:31:39 #283
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_73523989
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 06:35 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Warpath is beschikbaar.
Jammer dat de Native Americans niet beschikbaar zijn in de Grand Campaign.
valt mij vooral tegen dat deze hele upgrade NIETS toe voegt aan de grand campaign . Ik had verwacht dat de gebieden in noord amerika gedetailleerder zouden worden ( die lege stukken slaan op zult) en zwitserland zou er ook wel in mogen van mij.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 18:59:28 #284
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_73527840
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 16:31 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

valt mij vooral tegen dat deze hele upgrade NIETS toe voegt aan de grand campaign . Ik had verwacht dat de gebieden in noord amerika gedetailleerder zouden worden ( die lege stukken slaan op zult) en zwitserland zou er ook wel in mogen van mij.
Dat is inderdaad beetje erg matig.

Ben wel al volop met de Cherokee bezig. Het speelt wel lekker verder.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_73541778
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 18:59 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Dat is inderdaad beetje erg matig.

Ben wel al volop met de Cherokee bezig. Het speelt wel lekker verder.
De hele singleplayer van Empire is ronduit matig
pi_75083670
Dit spel ook eindelijk maar eens gekocht. Nu nog wachten op t mailtje van Steam met mn account details die k vergeten was.
No resentment ever evened out a weaker hand
pi_75087288
Ready to play in approximately: 4 hours 30 minutes

No resentment ever evened out a weaker hand
pi_75087534
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:47 schreef Silv het volgende:
Ready to play in approximately: 4 hours 30 minutes

valt wel mee.. hier is de install size ~14GB (15091MB) dus dan issie best snel binnen
pi_75088572
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:57 schreef mschol het volgende:

[..]

valt wel mee.. hier is de install size ~14GB (15091MB) dus dan issie best snel binnen
Hij zit op steam maar met 250 kb/s te downloaden. Normaal gaat dat 4 keer zo snel
Zo kan ik vandaag niet meer spelen.
No resentment ever evened out a weaker hand
pi_75088767
Moet je even location veranderen.
pi_75089274
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 17:45 schreef drumstickNL het volgende:
Moet je even location veranderen.
Waar doe je dat ?
No resentment ever evened out a weaker hand
pi_75089294
Laatmaar. Gevonden
No resentment ever evened out a weaker hand
  dinsdag 1 december 2009 @ 16:52:37 #293
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_75187166
''We schrijven 1865 en de strijd gaat nog vol door.''

Amerika, Trade routes van Z-Amerika, Trade routes van Afrika, IJsland, Ierland, Schotland, Engeland en Frankrijk zijn in mijn bezit nu

Heb 8 legers nu in Frankrijk staan om in groepen van 2 Europa in bezit te nemen. Tevens 2 legers in India om daar landjepik te spelen. Heb van bijna niemand meer concurrentie, behalve van het Ottomaanse Rijk. Die klojo's hebben gewoon 2uur per turn nodig om hun zet te doen maakt het spel niet veel leuker trouwens.
  woensdag 2 december 2009 @ 00:12:05 #294
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_75198123
Het Ottomaanse Rijk heeft bij deze de beslissing gemaakt om mij in real life aan te vallen.
Alle save-games zijn corrupt, na meervoudige de-installaties en her-installaties verdomd het spel op te starten etc etc. Heb Sega maar alvast een mail gestuurd met mijn bankgegevens zodat ze het geld van de aanschaf kunnen overmaken om de kosten die gemaakt zijn te vergoeden.

Echt wel zonde aangezien het een tof spel is. Helaas is er géén feedback vanuit Steam of Sega en zorgen updates voor meer problemen dan dat ze oplossen.
  donderdag 3 december 2009 @ 09:35:45 #295
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_75238004
Nog even een TVP
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
  donderdag 3 december 2009 @ 09:42:43 #296
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_75238143
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 16:52 schreef TheThirdMark het volgende:
Die klojo's hebben gewoon 2uur per turn nodig om hun zet te doen maakt het spel niet veel leuker trouwens.
Dat heb ik ook, maar dan met de Maratha confederacy, dat is volgens mij gewoon een bug in het spel. Het begon overigens dat de beurten van de Maratha confederacy gewoon wat langer duurde dan de rest, maar ja ze hadden een groot rijk, dus ik dacht: "Dat ligt daaraan", want ook het Ottomaanse Rijk had hier last van en zij waren ook groot, maar na een 10tal meer turns, zat het ottomaanse rijk nog steeds op iets langer, maar toch redelijk, maar de beurt van de Maratha confederacy duurde nu maar liefst 10 minuten...2 beurten later was het gedaan...ik heb het voor de gein een uurtje laten doorlopen, terwijl ik wat anders ging doen, maar het had totaal geen zin meer, het spel loopt gewoon weg vast en ik zal dan zelfs mijn PC moeten herstarten.

Sinds dien ben ik maar weer begonnen met Total War: Medieval II met de Stainless Steel mod. Empire laat ik nu maar links liggen, ik ben de bugs en de rest van die onzin zat. De volgende uitbereidingen laat ik ook maar liggen en de volgende versie van het spel ook, in ieder geval tot er op fora te lezen is dat het speelbaar is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Semisane op 03-12-2009 09:58:13 ]
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  donderdag 3 december 2009 @ 21:26:57 #297
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_75261453
Ik heb alles er vanaf gehaald en een illegale copy gedownload. Die werkt wel En aangezien ik het origineel hier heb liggen voel ik mij er niet schuldig om
Nog wel steeds dat 1 of 2 naties erg lang nodig hebben om hun moves te maken (het spel ''freezed'' hier dan, vlaggen vallen stil etc etc.)

Maar zit alweer in 1858. Heb het gehele Amerikaanse grondgebied, India, Noordelijk-Afrika, groot gedeelte van Rusland en ben nu bezig om via Spanje en Griekenland een stuk van Europa te claimen.
Tevens 2 vloten 1rate schepen met 2 volle legers op weg naar Engeland om dat addergebroed uit te roeien.

Engeland, Nederland, Rusland en Zweden zijn de enige landen die meer grondgebied hebben dan 1 stuk. Engeland 4--> Uk, Ierland, Schotland en IJsland.
Rusland nog een stuk of 8 (wel allemaal in Rusland + Zweden dus per 2 turns pak ik daar minimaal 1 extra land)
Nederland nog een stuk of 10 (heeft zowat heel Europa op Frankrijk en Spanje na)
Zweden heeft alleen Finland en Noorwegen alleen dan zonder Zweden. Wel apart

Het mooiste is dat ik 8 volle legers heb met allemaal 4streeps units. 1500 van mijn manschappen maken 7000 van de tegenstander zonder problemen en noemenswaardige verliezen af
Vooral die Shrapnel ladingen bij je kanonnen werken asociaal heftig (2 tot 3 keer schieten en een vijandige unit rent met de staart tussen de benen weg, en ik heb 6 kanon units per leger).

Engeland blijft irritant btw aangezien die elke 5 turns wel een aanval doen op mijn VS.. Tevens het enige land wat effectief units deployed met hun Navy. Spanje en Mexico zijn er niet zo heel fanatiek mee.

En natuurlijk trots op Nederland (ok, dat klinkt fout). Toen het 1805 was had ik mijn doelstelling al gehaald (7 verplichte landen innemen en 22 in totaal) en heb toen een erg actief handelsnetwerk opgezet met Nederland. In 1810 had zo goed als alle onderzoeken gekocht voor bedragen tussen de 18k en de 25k en in 1825 had ik alles binnen.

Begin nu langzamerhand steeds meer van het spel te snappen dus wanneer het spel stabiel verklaard wordt dan ga ik het spel voor de gein eens rushen. Ik weet zeker dat ik voor 1860 heel de wereld in bezit kan hebben.
  vrijdag 4 december 2009 @ 16:42:29 #298
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_75288197
Godver, het is weer 1866 hoor.
Engeland verpulverd, Rusland verpulverd, Zweden heeft enkel nog Finland in bezit en Nederland heb ik net 5 landen van afgenomen.
Alleen Frankrijk en Spanje zijn erg lastig binnen te vallen, maar heb/had er 6 volle legers staan om langzaamaan verder te lopen.

Ik klik op ''next turn'' en het hele spel loopt weer vast.
Dit is al de 3e keer dat ik bij de endturn van 1866 een CtD krijg. (en telkens na een nieuwe installatie).
pi_75300872
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:42 schreef TheThirdMark het volgende:
Godver, het is weer 1866 hoor.
Engeland verpulverd, Rusland verpulverd, Zweden heeft enkel nog Finland in bezit en Nederland heb ik net 5 landen van afgenomen.
Alleen Frankrijk en Spanje zijn erg lastig binnen te vallen, maar heb/had er 6 volle legers staan om langzaamaan verder te lopen.

Ik klik op ''next turn'' en het hele spel loopt weer vast.
Dit is al de 3e keer dat ik bij de endturn van 1866 een CtD krijg. (en telkens na een nieuwe installatie).
erg vreemd.. zelfs met zwaar misbruik van trainers krijg ik geen CtD's... (denk aan een ongelimiteerde loopafstand van een leger; dit is een ENORM zware bewerking van het geheugen wat redelijk gevoelig is voor fouten )
  vrijdag 4 december 2009 @ 22:55:19 #300
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_75301642
Ik denk dat ik ergens de fout al gevonden heb. Voorheen het Ottomaanse leger en op dit moment het Nederlandse leger hebben bijna al hun Units in een apart leger zitten. Zo kom je dus bij een stad die ipv 1 of 2 volle legers, 15 1unit legers heeft.

En aangezien Nederland (en het Ottomaanse rijk hiervoor) nog iets van 20 landjes heeft, vermenigvuldigd met 15 units kom je al op 300 legers waar de AI de movements voor moet bedenken. Merk namelijk dat bij elk land dat ik inneem van Nederland (en in dit tempo zijn dat er 1 tot 3 per Turn) het laden net iets sneller gebeurd.

Op dit moment moet ik nog 3 eilanden groepjes in de VS pakken, IJsland. 2 landen van Zweden en dan de laatste bolgroep van Nederland. Zal vanavond wel niet meer lukken, maar morgen is de totale wereld van mij .
Zit nu in 1874 en ben benieuwd of het me lukt vóór 1899. (vast wel , met gemiddeld 5 landen in totaal per ronde die ik afneem).

Maar werken die trainers een beetje? Of maakt de ''vijand'' daar ook drastisch misbruik van?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')