abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 juni 2009 @ 22:35:09 #201
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_70181927
altijd auto-solve? Wat is daar leuk aan
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_70182257
Wat is er leuk an tientallen keren hetzelfde gevecht opnieuw en opnieuw doen. Ik koop de game voor de TBS en niet voor telkens weer dezelfde gevechten met de idiote battle AI.
pi_70183063
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 22:48 schreef ufopiloot het volgende:
Wat is er leuk an tientallen keren hetzelfde gevecht opnieuw en opnieuw doen. Ik koop de game voor de TBS en niet voor telkens weer dezelfde gevechten met de idiote battle AI.
En wat als je een battle heb waarin je sterker bent maar toch verliest. Dat lijkt me dan zwaar irritant
  vrijdag 19 juni 2009 @ 23:15:19 #204
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_70183226
Mij ook. Daarom speel ik ze allemaal zelf.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 23:16:38 #205
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_70183279
En als je het toch alleen voor de TBS doet, speel dan Civilization
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_70185630
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 23:10 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

En wat als je een battle heb waarin je sterker bent maar toch verliest. Dat lijkt me dan zwaar irritant
CTRL+S
  zondag 21 juni 2009 @ 08:11:45 #207
19840 Libris
Live from Singapore
pi_70227710
gigantisch veel zin in die patch, bedankt voor alle updates Janitor!

Het spel spelen voor alleen de TBS lijkt me zonde van het spel trouwens. maargoed, iedereen zn eigen pleziertje.

Ben erg benieuwd naar de nieuwe units en wat ze toevoegen, altijd maar line infantrie in een leger pleuren werd ook saai,, grenadiers voegen ook niet echt wat toe, te weinig units in 1 groep om bijzonder te zijn.
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
  zondag 21 juni 2009 @ 18:31:50 #209
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_70227769
Ik heb meestal vier line-infantrie, 3 kannonen, vier Uhlans. En soms nog vier ander soort sterke paardjes.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_70228342
quote:
Op zondag 21 juni 2009 18:29 schreef piekartz87 het volgende:
gigantisch veel zin in die patch, bedankt voor alle updates Janitor!

Het spel spelen voor alleen de TBS lijkt me zonde van het spel trouwens. maargoed, iedereen zn eigen pleziertje.

Ben erg benieuwd naar de nieuwe units en wat ze toevoegen, altijd maar line infantrie in een leger pleuren werd ook saai,, grenadiers voegen ook niet echt wat toe, te weinig units in 1 groep om bijzonder te zijn.
Geen probleem!
quote:
Hello everyone, today we would like to talk about some additional fixes for the upcoming 1.3 Update that were not covered in the Feature List posted on the blog here. We've covered these in the Daily Updates before, but just reposting them for those who were worried they had not made it into 1.3.

- Fix for battle AI that resulted in it walking units into melee too often.
- Fix for Grenzers and 18-lber Guard Horse Artillery not being recruitable in the campaign.
- Fix for majority of pauses/crashes on selecting fleets/ports in late part of campaign.
- Various improvements to the way the AI wages war and makes peace have been made.

Remember, Update 1.3 will be released on Monday 22nd of June.
  maandag 22 juni 2009 @ 11:08:51 #211
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_70246423
Vandaag de update Hoelaat is de update beschikbaar? Is dat bekend?
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_70262143
ze vragen ook echt geld voor de extra content

¤2,49

nja toe maar weer dan. vind het ergens wel een naaistreek maar het is niet veel geld gelukkig
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_70262281
er zitten ook "us marines" tussen.. wel raar dat Nederland die dan niet heeft aangezien het een Nederlandse uitvinding is.
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_70262549
quote:
Op maandag 22 juni 2009 18:55 schreef piekartz87 het volgende:
er zitten ook "us marines" tussen.. wel raar dat Nederland die dan niet heeft aangezien het een Nederlandse uitvinding is.
Dat weten ze waarschijnlijk nergens, moet je ze even mailen ;p
pi_70262741
quote:
Empire: Total War Update 1.3 Updates

This update includes the implementation of multi-threading in the game for multi-core processors and many optimizations that will also help increase performance on single core machines. Players will see huge benefits through increased frame rates particularly in land and naval battles.


Units


14 Free Units have been included in this patch, adding a large amount of diversity to the playable factions and the armies the player will face. These units replace 'generic' equivalents giving each faction a unique identity on the battlefield. Here is a description of each free unit available in the update:

* Prussian Grenadiers -Wearing a distinctive brass fronted mitre cap, the Prussian Grenadiers are an explosive force to be reckoned with on the battlefield.
* Spanish Guardias de infateria - These elite guard infantry are charged with protecting the monarch and are a potent force on the battlefield.
* Swedish lifeguard horse - This cavalry regiment forms part of the monarchs' household guard. Superbly drilled, they act as a shock force on the battlefield.
* Holland Horse Guard -Armed with heavy cavalry sabres, these disciplined cavalrymen represent the elite of the army.
* Prussian Garde Du Corp- The Prussian Garde Du Corp are a replacement for the Prussian standard Household cavalry. These heavy horse shock troops are best used to break enemy lines and overrun enemy positions. With a strong charge and fearsome attack, these riders make short work of those who would oppose a Prussian monarch.
* Prussian Life guard - The Prussian life guards are equipped similarly to line infantrymen. However their uniforms are altogether more splendid, marking them out as a superior force, in arrogance if nothing else. They do a good job as garrison troops and are dedicated to the crown.
* Russian Grenadiers - This new Russian unit is great for assaults and their grenades pack a mighty punch!
* Spanish Guardias De Corp -The Spanish Guardias De Corp replace household cavalry for Spain. With almost unbreakable morale, on the charge they are almost unstoppable.
* Spanish Grenadiers - These are a replacement for the standard Spanish Grenadiers with a distinctive bearskin hat to mark them out as exemplary on the battlefield.
* Swedish 'Lifeguards of foot' - These are a highly trained replacement for the standard Swedish guard. They are often used as a force in a system that defends a monarchy and can be relied upon for utter loyalty and deadly accuracy in the field. Their professionalism is reflected in their fearsome battle reputation.
* Holland Guard - The Holland Guards from the United Provinces are superior line infantry units. Carrying smoothbore muskets, they were traditionally chosen to protect the royal family and have an incredibly high morale, often making them the last troops to break in a fight.
* Scots - The Scots are a Highland ex-patriate infantry used by the United Provinces, renowned for their deadly charge.
* Swiss Infantry - Very disciplined infantry of the United Provinces with quick reload and excellent marksmanship.
* Mamelukes - Mamelukes are fearless light horsemen, deadly when deployed against a broken or unsupported enemy.


Additionally the Spanish nation has had a new uniform design to better reflect its historical look.


Audio


Sound loading has been made asynchronous, so heavy disc access is reduced to a minimum. This makes loading times faster and reduces any instances of 'stuttering.' Unit group sounds have also been improved, for more realistic group movement. The primary sound library (Miles DLL) has been updated to stop occasional clicking. And we've added more sound variation for unit deaths and musket fire.


Campaign

* Several crash bug fixes in saves, movement, agents and logic.
* Various optimizations have been made to AI and path systems to reduce the campaign map turn times.
* When the pirates are destroyed and re-emerge they now maintain a status of at war with all and are unable to enter into diplomatic negotiations.
* Added small ships on domestic trade routes from the trade nodes to home regions moving in the correct direction, i.e. with the flow of trade.
* The AI should now no longer repeatedly sign a diplomatic agreement and then break it the next turn. Treaties are more valuable and adhered to.
* We've fixed some border trade agreements allowing greater numbers of bordering factions to properly trade with one another.
* Movement arrows now reflect the range of the selected units, not the whole army/navy.
* AI will no longer counter-offer and ask for more money than the player has available.
* Fixed commerce raiding taking money from blockaded trade routes.
* Fixed navies getting stuck when forced to retreat from ports (tactical retreat).
* Fixed rare inability to attack certain ports.
* Fixed middle mouse button camera drag stopping working occasionally.
* Made emergent factions be at war with the faction they emerged against if that faction is human.
* Fixed various movement extent crashes.
* Changed background income for minor factions.
* Fixed diplomatic relations with emergent factions.
* Tactical withdrawal will now always leave armies on the landmass containing the settlement of a region.
* Changed war score system to make the AI more likely to accept peace.
* Fixed crash when embarking and disembarking armies at ports.
* Fixed trade ships not being correctly registered in trade nodes after splitting forces.
* Fixed government change diplomatic effect.
* Improved commerce raiding display on trade screen.
* Faction specific text is now used in diplomacy.
* Prevent players cancelling the movement of fleeing agents.


Balance changes

Units

* Charge bonus generally increased across the board for all units and melee defence reduced.
* Greater diversification of stats between different unit types designed to emphasise differences and improve balance.
* Redone costs for all units for multiplayer to improve game balance which better reflects the actual battlefield worth of each unit.
* Mob formation added in for Native American, irregular and some skirmisher units.
* Spot distance for light infantry, skirmishers, irregulars, light cavalry and missile cavalry increased allowing them to spot hidden units at longer distances.
* Russian line infantry stats have been boosted to allow them to compete more with other faction's line infantry.
* Movement speed of all unit types reduced by 10%.
* Ammo for light infantry increased to 20, line to 15.


Land battle morale

* Charge morale bonus reduced from 10 to 4.
* Recent casualties, extended casualties and total casualties morale penalties increased slightly for higher percentages.
* Rear and flank exposed morale penalties increased.


Fatigue

* Fatigue penalty for melee reduced from 18 per tick to 10.
* Running fatigue penalty for heavy and light cavalry reduced from -3/-2 to -2/-1.


Artillery Changes

* Calibration area for cannons and howitzers reduced. Accuracy of non-round shot shot types reduced to compensate.
* Muzzle velocity of round shot for cannons increased to make them fire lower and bounce more, accuracy also increased.
* Lethality of shrapnel pieces reduced to match canister shot, range also reduced to 350.
* Load time for special shot types for howitzers increased slightly, and range reduced to 350.
* Calibration area for mortars increased, accuracy of round shot increased to compensate. Reload time increased slightly.
* Accuracy of 18 lbr horse guard artillery restored to 65.
* Hit points of gun trains increased to 50, all guns and caissons to 25.
Zijn ze nou gratis of 2,50? :S
  maandag 22 juni 2009 @ 19:10:40 #216
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_70262989
update al klaar
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_70263044
US marines is gemaakt op November 10, 1775

en "onze" korps mariniers : "In het begin van de 17e eeuw werden in onze streken musketiers aangewezen voor de dienst op de vloot. Pas in 1665 werden de scheepssoldaten zodanig georganiseerd dat men kon spreken van een Korps Mariniers."

ietsie eerder dus
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_70264031
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 23:10 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

En wat als je een battle heb waarin je sterker bent maar toch verliest. Dat lijkt me dan zwaar irritant
Dat gebeurt altijd met de nieuwe patch. Ik moet nog een veldslag tegen komen die ik met autoresolve kan winnen. Moest daarnet nog een stad ontzetten omdat autoreselve het niet kan, nog wel met 2x zoveel troepen van dezelfde kwaliteit.

Schijtirritant.
pi_70265995
Ahh balen, tot nu toe werkte het vaak altijd, zelfs als ik een beetje in de minderheid was.
  maandag 22 juni 2009 @ 20:23:31 #220
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_70266423
Ik heb de nieuwe Pruissische eenheden al gezien. Kon ze nog niet maken, omdat ik nog geen Army Board heb in Berlijn. Maar ze stonden er wel tussen. Tevens hebben de grenadiers een ander jasje gekregen.

En ook gelijk weer in oorlog met Oostenrijk en Saxony had ook nog de oorlog verklaard, terwijl ik daar eerst gewoon een very friendy relatie mee had.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
  maandag 22 juni 2009 @ 21:50:50 #221
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_70270134
quote:
Op maandag 22 juni 2009 18:55 schreef piekartz87 het volgende:
er zitten ook "us marines" tussen.. wel raar dat Nederland die dan niet heeft aangezien het een Nederlandse uitvinding is.


Het Korps Mariniers is niet het oudste marinierskorps ter wereld, maar de 5e..

Na Spanje (1537), Portugal (1610), Frankrijk (1622) en Engeland (1664) richte ook de Republiek (1665) een regiment scheepssoldaten op.

En daarnaast, scheepssoldaten dateren nog uit de tijd van de Romeinen, en waarschijnlijk zelfs nog eerder...

In de mod The Rights Of Man zitten wél Nederlandse mariniers, maar dat terzijde.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  maandag 22 juni 2009 @ 22:49:36 #222
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_70272941
Ben er al achter hoe het zit met die gratis eenheden en die ¤ 2,49.

Bij de update/patch zitten 14 gratis eenheden. Daarnaast kan je ook nog de DLC "Elite Units of the West" kopen voor ¤ 2,49 er hierin zitten ook nog eens 14 eenheden.

Wellicht dat men hier zelf ook al achter was gekomen. Maar voor degene die et niet meer snapten.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_70273098
quote:
Op maandag 22 juni 2009 21:50 schreef Rave_NL het volgende:

[..]



Het Korps Mariniers is niet het oudste marinierskorps ter wereld, maar de 5e..

Na Spanje (1537), Portugal (1610), Frankrijk (1622) en Engeland (1664) richte ook de Republiek (1665) een regiment scheepssoldaten op.

En daarnaast, scheepssoldaten dateren nog uit de tijd van de Romeinen, en waarschijnlijk zelfs nog eerder...

In de mod The Rights Of Man zitten wél Nederlandse mariniers, maar dat terzijde.
klopt ik had het fout, mijn gedachten zaten alleen maar in het feit dat amerika dus bij lange na niet als eerste mariniers hadden.
Nederlandse mariniers waren in die tijd wel erg goed en gevreesd door vijanden. ook werden ze vaak succesvol ingezet.
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_70281792
quote:
Op maandag 22 juni 2009 22:49 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ben er al achter hoe het zit met die gratis eenheden en die ¤ 2,49.

Bij de update/patch zitten 14 gratis eenheden. Daarnaast kan je ook nog de DLC "Elite Units of the West" kopen voor ¤ 2,49 er hierin zitten ook nog eens 14 eenheden.

Wellicht dat men hier zelf ook al achter was gekomen. Maar voor degene die et niet meer snapten.
Ah okay, omdat ze ook zoveel op elkaar lijken met Ducht guards. Trouwens in die elite units of the west zitten vet veel dingen voor Pruisen of leek dat maar zo?
  dinsdag 23 juni 2009 @ 10:58:20 #225
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_70282930
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 10:19 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Ah okay, omdat ze ook zoveel op elkaar lijken met Ducht guards. Trouwens in die elite units of the west zitten vet veel dingen voor Pruisen of leek dat maar zo?
drie voor Pruisen, en bij die 14 gratis zaten volgens mij ook al twee of drie nieuwe Pruissiche eenheden. En laat ik nu net lekker met Pruisen spelen
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_70283167
ik vind anders dat er wel veel verandert is voor NL, als je de infanterie bekijkt zijn ze niet bepaalt slap in stats.

ik was trouwens een nieuwe campaign begonnen met NL, ik had een leger vol met conscripts en een paar line infanterie, 2 groupen paarden en 2x kanonnen.
Ik hield vlaanderen onder siege (er zat een bijna gelijkwaardig leger in) toen kwam ineens Frankrijk eraan en toen was het dus 2 tegen 1.

eenmaal op de battlemap begonnen de vijandelijke legers vlak bij me. voor me en achter me, en alles was zowat in de bossen. Ik heb helaas verloren omdat ik geen kant uitkon maar ik heb mijn generaal weten te redden en nog wat groepen infanterie. ik heb 2 generaals van hun gedood en ongeveer hetzelfde aantal dat ik ben verloren.

pittig.. worden dus wel sneller aangevallen dan met de vorige patch. maakt het alleen maar leuker
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_70286627
Damn, op zee is het spel heel wat moeilijker geworden. Trade posts veroveren in het begin van het spel en in handen houden wordt een vervelend karwei. Normaal had ik na een paar beurten alle trade posts op 2-3 na, maar dat is nu verleden tijd
pi_70286777
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 13:03 schreef ufopiloot het volgende:
Damn, op zee is het spel heel wat moeilijker geworden. Trade posts veroveren in het begin van het spel en in handen houden wordt een vervelend karwei. Normaal had ik na een paar beurten alle trade posts op 2-3 na, maar dat is nu verleden tijd
je word idd vaker aangevallen, gelukkig heeft NL de fluyt ter beschikking vanaf het begin, daarmee heb ik elk gevecht tot nu toe nog mee weten te winnen.

alleen een 1 op 1 gevecht verloren tegen een galjoen van spanje, mijn fluyt vatte vlam en dat schijnt niet echt goed te zijn voor het moraal, jammer aangezien ik aan het winnen was.
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
  woensdag 24 juni 2009 @ 16:26:11 #229
52471 Hansjoh
My hero..
pi_70328533
Heeft niemand problemen met de nieuwe patch (1.3)??

Ik heb gelijk een crash als ik het spel wil starten vanuit STEAM.. Als ik op het forum kijk zijn er nogal wat mensen die crashes hebben nu.. maar de meesten hebben het over vastlopen in het menuscherm, terwijl ik er niet eens kom..

Tot nu toe ging alles perfect.. verdorie..
pi_70329981
Ik ben lekker op dreef met Pruisen, heb alle provincies veroverd die ik moet, op eentje na. Alsace Loraine, ik maar slijmen bij dat hoeren Frankrijk, ik bied ze Nederland, fucking veel geld en technologie, maar geven ze het, NEE . Nu moet ik dus met geweld die provincie pakken
"De wetende is karig met zijn woorden; de woordenrijke is onwetend."
Lao-Tse
PSN(ps3): Appelknaller
pi_70332255
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 16:26 schreef Hansjoh het volgende:
Heeft niemand problemen met de nieuwe patch (1.3)??

Ik heb gelijk een crash als ik het spel wil starten vanuit STEAM.. Als ik op het forum kijk zijn er nogal wat mensen die crashes hebben nu.. maar de meesten hebben het over vastlopen in het menuscherm, terwijl ik er niet eens kom..

Tot nu toe ging alles perfect.. verdorie..
geen idee,,, ik heb wel iets raars trouwens, alle filmpjes lopen traag.. dus het introfilmpje, en de filmpjes die je krijgt als een gentlemen een duel aangaat. verder kan ik de game voluit soepel draaien dus dat is wel apart.
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_70338711
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 16:26 schreef Hansjoh het volgende:
Heeft niemand problemen met de nieuwe patch (1.3)??

Ik heb gelijk een crash als ik het spel wil starten vanuit STEAM.. Als ik op het forum kijk zijn er nogal wat mensen die crashes hebben nu.. maar de meesten hebben het over vastlopen in het menuscherm, terwijl ik er niet eens kom..

Tot nu toe ging alles perfect.. verdorie..
Probeer de Empire folder in C:\Users\...\AppData\Roaming\The Creative Assembly\ te wissen (minus de savegames). Je raakt de meeste instellingen kwijt, maar bij mij fixte het de crashes.
  donderdag 25 juni 2009 @ 05:53:48 #233
19840 Libris
Live from Singapore
pi_70347595
Hebben anderen ook een probleem met het met de rechtermuisknop slepen als je een unit wil verplaatsen op de land battle map? Bij mij is het haast onspeelbaar geworden.

* Libris uitkijkt naar HOI 3
pi_70348384
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 21:27 schreef Eklerion het volgende:

[..]

Probeer de Empire folder in C:\Users\...\AppData\Roaming\The Creative Assembly\ te wissen (minus de savegames). Je raakt de meeste instellingen kwijt, maar bij mij fixte het de crashes.
Klopt, had ik ook gedaan. Nu had ik hem vanochtend weer gestart (pc) en begon automatisch een schijfcontrole te doen met behoorlijk wat fouten.. Nu doet ie het wel..

Zo vaag...
  vrijdag 26 juni 2009 @ 09:48:24 #235
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_70386725
Zow! De irritatiegrens is wel bereikt nu. Na de laatste patch dacht ik, "Ik begin gewoon helemaal opnieuw, alle saved data gedelete gewoon omdat het kan. en een nieuwe campain met UP, maar grmbldegrmbl, wat zijn die piraten irritant agressief geworden!

Het kost me nu achterlijk veel moeite en geld om alleen al de tradingposts bij toenmalig Neerlands-Indië in handen te krijgen. Ook omdat de vloot van de piraten, vele malen sterker is dan het aantal bootjes doet vermoeden. Om enigsinds een kans te maken moet ik minstens een vloot hebben die 2 keer groter is, maar dat heb ik niet, dus moet ik bijbouwen....dat is allemaal niet lief.

Hoe de patch de game dus verder heeft beinvloed, weet ik niet, ben net weer begonnen en heb de piraten nog niet verslagen, maar als de game dit volhoud, dan wordt het echt een uitdaging, dus dat is in ieder geval een positief punt. Ik zal iig de zeeslagen zelf moeten gaan doen, om grote verliezen te voorkomen.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_70428316
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 09:48 schreef Semisane het volgende:
Zow! De irritatiegrens is wel bereikt nu. Na de laatste patch dacht ik, "Ik begin gewoon helemaal opnieuw, alle saved data gedelete gewoon omdat het kan. en een nieuwe campain met UP, maar grmbldegrmbl, wat zijn die piraten irritant agressief geworden!

Het kost me nu achterlijk veel moeite en geld om alleen al de tradingposts bij toenmalig Neerlands-Indië in handen te krijgen. Ook omdat de vloot van de piraten, vele malen sterker is dan het aantal bootjes doet vermoeden. Om enigsinds een kans te maken moet ik minstens een vloot hebben die 2 keer groter is, maar dat heb ik niet, dus moet ik bijbouwen....dat is allemaal niet lief.

Hoe de patch de game dus verder heeft beinvloed, weet ik niet, ben net weer begonnen en heb de piraten nog niet verslagen, maar als de game dit volhoud, dan wordt het echt een uitdaging, dus dat is in ieder geval een positief punt. Ik zal iig de zeeslagen zelf moeten gaan doen, om grote verliezen te voorkomen.
zeeslagen kun je beter zelf doen, automatisch klopt er geen kut van de uitslagen.
ik vind het altijd prachtig te zien trouwens die schepen in gevecht met elkaar. dus waar zou je dat niet doen?
je hebt wel eens pech dat je schip in de fik vliegt als een klein vijandelijk schipje ontploft maar dat hoort er allemaal bij.

vind het ook leuk om schepen naar bekenden te vernoemen e.d. laat nou laatst het schip dat naar mezelf vernoemt is vrij vroeg vlam hebben gevat (verder nog amper schade) en de vlammen verspreiden zich snel. vlak voor het eind van de slag zonk mijn schip
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_70428484
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 17:27 schreef piekartz87 het volgende:

[..]

zeeslagen kun je beter zelf doen, automatisch klopt er geen kut van de uitslagen.
ik vind het altijd prachtig te zien trouwens die schepen in gevecht met elkaar. dus waar zou je dat niet doen?
je hebt wel eens pech dat je schip in de fik vliegt als een klein vijandelijk schipje ontploft maar dat hoort er allemaal bij.

vind het ook leuk om schepen naar bekenden te vernoemen e.d. laat nou laatst het schip dat naar mezelf vernoemt is vrij vroeg vlam hebben gevat (verder nog amper schade) en de vlammen verspreiden zich snel. vlak voor het eind van de slag zonk mijn schip
Leef ik nog?
pi_70428804
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 17:32 schreef drumstickNL het volgende:

[..]

Leef ik nog?
ben een nieuwe campaign begonnen. maar in die vorige was het schip met jouw naam er nog wel ja

ik had inmiddels een piekartz de 3de ofzo
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_70429373
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 17:42 schreef piekartz87 het volgende:

[..]

ben een nieuwe campaign begonnen. maar in die vorige was het schip met jouw naam er nog wel ja

ik had inmiddels een piekartz de 3de ofzo
Zeker zo'n klein scheepje ofniet?
pi_70437670
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 18:01 schreef drumstickNL het volgende:

[..]

Zeker zo'n klein scheepje ofniet?
een roeiboot

nee kidding, third ship of the line
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
  zondag 28 juni 2009 @ 12:51:53 #241
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_70444670
Weet iemand hoe ik de Brandenburger Tor (gate) kan maken? Want die heb ik nodig om de 2nd Hussar te kunnen trainen.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
  maandag 29 juni 2009 @ 09:41:10 #242
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_70469558
quote:
Op zondag 28 juni 2009 12:51 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Weet iemand hoe ik de Brandenburger Tor (gate) kan maken? Want die heb ik nodig om de 2nd Hussar te kunnen trainen.
Voldoe je aan de juiste voorwaarden wbt de tech tree?

Even mijn ervaring wbt de nieuwe patch (inclusief de Darthmod mod ) tot nu toe. Wat me opvalt is dat ik veel meer CTD's krijg tijdens landbattles, maar dit kan aan de mod liggen, zal het vanaaf eens zonder mod een campagne starten.

Hoe dan ook, ik zie ook de grote verbeteringen, de game loopt beter, AI is agressiever en ik ben zelfs (als UP) het slachtoffer geworden van een invasie over zee, in dit geval werd ik Cylon uit getrapt door de Maharashtra. Dat kon omdat ik me eigenlijk volledig concentreerde op Europa, door een langduring conflict met Frankrijk en ik de verdediging van Cylon nogal had verwaarloost. Nou ja...als ik Frankrijk uit de weg heb, dan neem ik wel wraak op die gasten.

De Naval battles zijn ook leuker, maar waar dat precies aan ligt kan ik niet zeggen, wellicht omdat de besturing van de schepen wat realistischer aan doet.

Overigens heb ik nog niet veel gehad aan de nieuw toegevoegde troepen, maar ook dat ligt waarschijnlijk aan de Darth mod, maar die haal ik er vanavond even tussen uit, moet de Patch gewoon vanilla spelen...ondanks mijn verslaving aan de Darth mod. Met name omdat je dan veel grotere units heb...en dat staat stoer tijdens de landbattles.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  maandag 29 juni 2009 @ 11:35:05 #243
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_70472647
quote:
Op maandag 29 juni 2009 09:41 schreef Semisane het volgende:

[..]

Voldoe je aan de juiste voorwaarden wbt de tech tree?
uhm.. waarschijnlijk niet.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
  maandag 29 juni 2009 @ 11:39:45 #244
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_70472798
quote:
Op maandag 29 juni 2009 11:35 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

uhm.. waarschijnlijk niet.
Dan zou ik maar even snel de universiteits-banken in gaan als ik jou was.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  maandag 29 juni 2009 @ 13:12:26 #245
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_70475761
quote:
Op maandag 29 juni 2009 11:39 schreef Semisane het volgende:

[..]

Dan zou ik maar even snel de universiteits-banken in gaan als ik jou was.
Heb momenteel nog al last van rebellen die steeds mijn universiteiten slopen

Heb sinds kort ook weer last van Bavariaanse rebellen, terwijl ik daar jaren geen last van had.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
  maandag 29 juni 2009 @ 13:32:39 #246
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_70476445
quote:
Op maandag 29 juni 2009 13:12 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Heb momenteel nog al last van rebellen die steeds mijn universiteiten slopen

Heb sinds kort ook weer last van Bavariaanse rebellen, terwijl ik daar jaren geen last van had.
Wellicht je belastingen verlagen of zelfs de opstandige gebieden tijdelijk geen belasting laten betalen?

Wat ook help, heb ik gemerkt, is het stationeren van troepen in al die kleine plaatsjes ipv al je troepen in je hoofdstad, want soms kan het zijn dat zo'n opstand uit zo'n stadje komt en niet je hoofdstad, hoewel dit erg onduidelijk wordt aangegeven staat meestal in de berichten die je bij het begin van een nieuwe beurt krijgt Het plaatsen van troepen in die kleine plaatsen zorgt er voor dat iedereen een beetje rustig blijft.

Ook het keihard neerslaan (als in tot de laatste man uitroeien) van zo'n rebellenleger help, althans de keren dat ik dat deed, was het gebied de beurt daarna poeslief geworden.

Meestal als ik een gebied in neem, laat ik ze een 4 of 5 tal beurten geen belasting betalen en rekuteer ik lokale troepen, dat is meestal wel genoeg.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  dinsdag 30 juni 2009 @ 21:39:22 #247
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_70527114
quote:
Op maandag 29 juni 2009 13:12 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Heb momenteel nog al last van rebellen die steeds mijn universiteiten slopen

Heb sinds kort ook weer last van Bavariaanse rebellen, terwijl ik daar jaren geen last van had.
Waarschijnlijk heb je net verkiezingen gehad en zit je nu met een bagger regering die de bevolking niet langer onderdrukt, het verschil tussen een goede en slechte regering kan zo 10 punten schelen waneer het op onderdrukking aan komt.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  dinsdag 30 juni 2009 @ 21:57:37 #248
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_70527836
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 21:39 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Waarschijnlijk heb je net verkiezingen gehad en zit je nu met een bagger regering die de bevolking niet langer onderdrukt, het verschil tussen een goede en slechte regering kan zo 10 punten schelen waneer het op onderdrukking aan komt.
verkiezingen?

ik leef in een monarchie.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_70537743
ik probeer meestal zo snelmogelijk een revolutie uit te lokken waardoor ik een republiek word, mensen zijn dan een stuk gelukkiger
  woensdag 1 juli 2009 @ 09:45:10 #250
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_70538050
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 09:32 schreef Pimjai het volgende:
ik probeer meestal zo snelmogelijk een revolutie uit te lokken waardoor ik een republiek word, mensen zijn dan een stuk gelukkiger
Hoe lok je dat eigenlijk uit? Ik ben heb ook een spelletje gestart met de Pruisen, maar die wil ik ook wel eens een gelukzalige republiek laten ervaren. Hoewel ze best gelukkig nu zijn, ik win veel veldslagen, doe aan van die koetshuizen/hoerhuizen, opera's en heb uiteraard een belachelijk groot legen.

Voordeeltje aan zo'n monarchie is dat je je ministers lekker kan ontslaan, tot dat je overal ministers heb met minstens 5 sterren. Ik denk dat ik wel een goed absoluut monarch zou zijn.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')