En wat als je een battle heb waarin je sterker bent maar toch verliest. Dat lijkt me dan zwaar irritantquote:Op vrijdag 19 juni 2009 22:48 schreef ufopiloot het volgende:
Wat is er leuk an tientallen keren hetzelfde gevecht opnieuw en opnieuw doen. Ik koop de game voor de TBS en niet voor telkens weer dezelfde gevechten met de idiote battle AI.
CTRL+Squote:Op vrijdag 19 juni 2009 23:10 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
En wat als je een battle heb waarin je sterker bent maar toch verliest. Dat lijkt me dan zwaar irritant
Geen probleem!quote:Op zondag 21 juni 2009 18:29 schreef piekartz87 het volgende:
gigantisch veel zin in die patch, bedankt voor alle updates Janitor!
Het spel spelen voor alleen de TBS lijkt me zonde van het spel trouwens. maargoed, iedereen zn eigen pleziertje.
Ben erg benieuwd naar de nieuwe units en wat ze toevoegen, altijd maar line infantrie in een leger pleuren werd ook saai,, grenadiers voegen ook niet echt wat toe, te weinig units in 1 groep om bijzonder te zijn.
quote:Hello everyone, today we would like to talk about some additional fixes for the upcoming 1.3 Update that were not covered in the Feature List posted on the blog here. We've covered these in the Daily Updates before, but just reposting them for those who were worried they had not made it into 1.3.
- Fix for battle AI that resulted in it walking units into melee too often.
- Fix for Grenzers and 18-lber Guard Horse Artillery not being recruitable in the campaign.
- Fix for majority of pauses/crashes on selecting fleets/ports in late part of campaign.
- Various improvements to the way the AI wages war and makes peace have been made.
Remember, Update 1.3 will be released on Monday 22nd of June.
Dat weten ze waarschijnlijk nergens, moet je ze even mailen ;pquote:Op maandag 22 juni 2009 18:55 schreef piekartz87 het volgende:
er zitten ook "us marines" tussen.. wel raar dat Nederland die dan niet heeft aangezien het een Nederlandse uitvinding is.
Zijn ze nou gratis of 2,50? :Squote:Empire: Total War Update 1.3 Updates
This update includes the implementation of multi-threading in the game for multi-core processors and many optimizations that will also help increase performance on single core machines. Players will see huge benefits through increased frame rates particularly in land and naval battles.
Units
14 Free Units have been included in this patch, adding a large amount of diversity to the playable factions and the armies the player will face. These units replace 'generic' equivalents giving each faction a unique identity on the battlefield. Here is a description of each free unit available in the update:
* Prussian Grenadiers -Wearing a distinctive brass fronted mitre cap, the Prussian Grenadiers are an explosive force to be reckoned with on the battlefield.
* Spanish Guardias de infateria - These elite guard infantry are charged with protecting the monarch and are a potent force on the battlefield.
* Swedish lifeguard horse - This cavalry regiment forms part of the monarchs' household guard. Superbly drilled, they act as a shock force on the battlefield.
* Holland Horse Guard -Armed with heavy cavalry sabres, these disciplined cavalrymen represent the elite of the army.
* Prussian Garde Du Corp- The Prussian Garde Du Corp are a replacement for the Prussian standard Household cavalry. These heavy horse shock troops are best used to break enemy lines and overrun enemy positions. With a strong charge and fearsome attack, these riders make short work of those who would oppose a Prussian monarch.
* Prussian Life guard - The Prussian life guards are equipped similarly to line infantrymen. However their uniforms are altogether more splendid, marking them out as a superior force, in arrogance if nothing else. They do a good job as garrison troops and are dedicated to the crown.
* Russian Grenadiers - This new Russian unit is great for assaults and their grenades pack a mighty punch!
* Spanish Guardias De Corp -The Spanish Guardias De Corp replace household cavalry for Spain. With almost unbreakable morale, on the charge they are almost unstoppable.
* Spanish Grenadiers - These are a replacement for the standard Spanish Grenadiers with a distinctive bearskin hat to mark them out as exemplary on the battlefield.
* Swedish 'Lifeguards of foot' - These are a highly trained replacement for the standard Swedish guard. They are often used as a force in a system that defends a monarchy and can be relied upon for utter loyalty and deadly accuracy in the field. Their professionalism is reflected in their fearsome battle reputation.
* Holland Guard - The Holland Guards from the United Provinces are superior line infantry units. Carrying smoothbore muskets, they were traditionally chosen to protect the royal family and have an incredibly high morale, often making them the last troops to break in a fight.
* Scots - The Scots are a Highland ex-patriate infantry used by the United Provinces, renowned for their deadly charge.
* Swiss Infantry - Very disciplined infantry of the United Provinces with quick reload and excellent marksmanship.
* Mamelukes - Mamelukes are fearless light horsemen, deadly when deployed against a broken or unsupported enemy.
Additionally the Spanish nation has had a new uniform design to better reflect its historical look.
Audio
Sound loading has been made asynchronous, so heavy disc access is reduced to a minimum. This makes loading times faster and reduces any instances of 'stuttering.' Unit group sounds have also been improved, for more realistic group movement. The primary sound library (Miles DLL) has been updated to stop occasional clicking. And we've added more sound variation for unit deaths and musket fire.
Campaign
* Several crash bug fixes in saves, movement, agents and logic.
* Various optimizations have been made to AI and path systems to reduce the campaign map turn times.
* When the pirates are destroyed and re-emerge they now maintain a status of at war with all and are unable to enter into diplomatic negotiations.
* Added small ships on domestic trade routes from the trade nodes to home regions moving in the correct direction, i.e. with the flow of trade.
* The AI should now no longer repeatedly sign a diplomatic agreement and then break it the next turn. Treaties are more valuable and adhered to.
* We've fixed some border trade agreements allowing greater numbers of bordering factions to properly trade with one another.
* Movement arrows now reflect the range of the selected units, not the whole army/navy.
* AI will no longer counter-offer and ask for more money than the player has available.
* Fixed commerce raiding taking money from blockaded trade routes.
* Fixed navies getting stuck when forced to retreat from ports (tactical retreat).
* Fixed rare inability to attack certain ports.
* Fixed middle mouse button camera drag stopping working occasionally.
* Made emergent factions be at war with the faction they emerged against if that faction is human.
* Fixed various movement extent crashes.
* Changed background income for minor factions.
* Fixed diplomatic relations with emergent factions.
* Tactical withdrawal will now always leave armies on the landmass containing the settlement of a region.
* Changed war score system to make the AI more likely to accept peace.
* Fixed crash when embarking and disembarking armies at ports.
* Fixed trade ships not being correctly registered in trade nodes after splitting forces.
* Fixed government change diplomatic effect.
* Improved commerce raiding display on trade screen.
* Faction specific text is now used in diplomacy.
* Prevent players cancelling the movement of fleeing agents.
Balance changes
Units
* Charge bonus generally increased across the board for all units and melee defence reduced.
* Greater diversification of stats between different unit types designed to emphasise differences and improve balance.
* Redone costs for all units for multiplayer to improve game balance which better reflects the actual battlefield worth of each unit.
* Mob formation added in for Native American, irregular and some skirmisher units.
* Spot distance for light infantry, skirmishers, irregulars, light cavalry and missile cavalry increased allowing them to spot hidden units at longer distances.
* Russian line infantry stats have been boosted to allow them to compete more with other faction's line infantry.
* Movement speed of all unit types reduced by 10%.
* Ammo for light infantry increased to 20, line to 15.
Land battle morale
* Charge morale bonus reduced from 10 to 4.
* Recent casualties, extended casualties and total casualties morale penalties increased slightly for higher percentages.
* Rear and flank exposed morale penalties increased.
Fatigue
* Fatigue penalty for melee reduced from 18 per tick to 10.
* Running fatigue penalty for heavy and light cavalry reduced from -3/-2 to -2/-1.
Artillery Changes
* Calibration area for cannons and howitzers reduced. Accuracy of non-round shot shot types reduced to compensate.
* Muzzle velocity of round shot for cannons increased to make them fire lower and bounce more, accuracy also increased.
* Lethality of shrapnel pieces reduced to match canister shot, range also reduced to 350.
* Load time for special shot types for howitzers increased slightly, and range reduced to 350.
* Calibration area for mortars increased, accuracy of round shot increased to compensate. Reload time increased slightly.
* Accuracy of 18 lbr horse guard artillery restored to 65.
* Hit points of gun trains increased to 50, all guns and caissons to 25.
Dat gebeurt altijd met de nieuwe patch. Ik moet nog een veldslag tegen komen die ik met autoresolve kan winnen. Moest daarnet nog een stad ontzetten omdat autoreselve het niet kan, nog wel met 2x zoveel troepen van dezelfde kwaliteit.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 23:10 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
En wat als je een battle heb waarin je sterker bent maar toch verliest. Dat lijkt me dan zwaar irritant
quote:Op maandag 22 juni 2009 18:55 schreef piekartz87 het volgende:
er zitten ook "us marines" tussen.. wel raar dat Nederland die dan niet heeft aangezien het een Nederlandse uitvinding is.
klopt ik had het fout, mijn gedachten zaten alleen maar in het feit dat amerika dus bij lange na niet als eerste mariniers hadden.quote:Op maandag 22 juni 2009 21:50 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Het Korps Mariniers is niet het oudste marinierskorps ter wereld, maar de 5e..
Na Spanje (1537), Portugal (1610), Frankrijk (1622) en Engeland (1664) richte ook de Republiek (1665) een regiment scheepssoldaten op.
En daarnaast, scheepssoldaten dateren nog uit de tijd van de Romeinen, en waarschijnlijk zelfs nog eerder...
In de mod The Rights Of Man zitten wél Nederlandse mariniers, maar dat terzijde.
Ah okay, omdat ze ook zoveel op elkaar lijken met Ducht guards. Trouwens in die elite units of the west zitten vet veel dingen voor Pruisen of leek dat maar zo?quote:Op maandag 22 juni 2009 22:49 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ben er al achter hoe het zit met die gratis eenheden en die ¤ 2,49.
Bij de update/patch zitten 14 gratis eenheden. Daarnaast kan je ook nog de DLC "Elite Units of the West" kopen voor ¤ 2,49 er hierin zitten ook nog eens 14 eenheden.
Wellicht dat men hier zelf ook al achter was gekomen. Maar voor degene die et niet meer snapten.
drie voor Pruisen, en bij die 14 gratis zaten volgens mij ook al twee of drie nieuwe Pruissiche eenheden. En laat ik nu net lekker met Pruisen spelenquote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:19 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ah okay, omdat ze ook zoveel op elkaar lijken met Ducht guards. Trouwens in die elite units of the west zitten vet veel dingen voor Pruisen of leek dat maar zo?
je word idd vaker aangevallen, gelukkig heeft NL de fluyt ter beschikking vanaf het begin, daarmee heb ik elk gevecht tot nu toe nog mee weten te winnen.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:03 schreef ufopiloot het volgende:
Damn, op zee is het spel heel wat moeilijker geworden. Trade posts veroveren in het begin van het spel en in handen houden wordt een vervelend karwei. Normaal had ik na een paar beurten alle trade posts op 2-3 na, maar dat is nu verleden tijd
geen idee,,, ik heb wel iets raars trouwens, alle filmpjes lopen traag.. dus het introfilmpje, en de filmpjes die je krijgt als een gentlemen een duel aangaat. verder kan ik de game voluit soepel draaien dus dat is wel apart.quote:Op woensdag 24 juni 2009 16:26 schreef Hansjoh het volgende:
Heeft niemand problemen met de nieuwe patch (1.3)??
Ik heb gelijk een crash als ik het spel wil starten vanuit STEAM.. Als ik op het forum kijk zijn er nogal wat mensen die crashes hebben nu.. maar de meesten hebben het over vastlopen in het menuscherm, terwijl ik er niet eens kom..
Tot nu toe ging alles perfect.. verdorie..
Probeer de Empire folder in C:\Users\...\AppData\Roaming\The Creative Assembly\ te wissen (minus de savegames). Je raakt de meeste instellingen kwijt, maar bij mij fixte het de crashes.quote:Op woensdag 24 juni 2009 16:26 schreef Hansjoh het volgende:
Heeft niemand problemen met de nieuwe patch (1.3)??
Ik heb gelijk een crash als ik het spel wil starten vanuit STEAM.. Als ik op het forum kijk zijn er nogal wat mensen die crashes hebben nu.. maar de meesten hebben het over vastlopen in het menuscherm, terwijl ik er niet eens kom..
Tot nu toe ging alles perfect.. verdorie..
Klopt, had ik ook gedaan. Nu had ik hem vanochtend weer gestart (pc) en begon automatisch een schijfcontrole te doen met behoorlijk wat fouten.. Nu doet ie het wel..quote:Op woensdag 24 juni 2009 21:27 schreef Eklerion het volgende:
[..]
Probeer de Empire folder in C:\Users\...\AppData\Roaming\The Creative Assembly\ te wissen (minus de savegames). Je raakt de meeste instellingen kwijt, maar bij mij fixte het de crashes.
zeeslagen kun je beter zelf doen, automatisch klopt er geen kut van de uitslagen.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 09:48 schreef Semisane het volgende:
Zow! De irritatiegrens is wel bereikt nu. Na de laatste patch dacht ik, "Ik begin gewoon helemaal opnieuw, alle saved data gedelete gewoon omdat het kan.en een nieuwe campain met UP, maar grmbldegrmbl, wat zijn die piraten irritant agressief geworden!
Het kost me nu achterlijk veel moeite en geld om alleen al de tradingposts bij toenmalig Neerlands-Indië in handen te krijgen. Ook omdat de vloot van de piraten, vele malen sterker is dan het aantal bootjes doet vermoeden. Om enigsinds een kans te maken moet ik minstens een vloot hebben die 2 keer groter is, maar dat heb ik niet, dus moet ik bijbouwen....dat is allemaal niet lief.
Hoe de patch de game dus verder heeft beinvloed, weet ik niet, ben net weer begonnen en heb de piraten nog niet verslagen, maar als de game dit volhoud, dan wordt het echt een uitdaging, dus dat is in ieder geval een positief punt. Ik zal iig de zeeslagen zelf moeten gaan doen, om grote verliezen te voorkomen.
Leef ik nog?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 17:27 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
zeeslagen kun je beter zelf doen, automatisch klopt er geen kut van de uitslagen.
ik vind het altijd prachtig te zien trouwens die schepen in gevecht met elkaar. dus waar zou je dat niet doen?
je hebt wel eens pech dat je schip in de fik vliegt als een klein vijandelijk schipje ontploft maar dat hoort er allemaal bij.
vind het ook leuk om schepen naar bekenden te vernoemen e.d. laat nou laatst het schip dat naar mezelf vernoemt is vrij vroeg vlam hebben gevat (verder nog amper schade) en de vlammen verspreiden zich snel. vlak voor het eind van de slag zonk mijn schip
ben een nieuwe campaign begonnen. maar in die vorige was het schip met jouw naam er nog wel jaquote:
Zeker zo'n klein scheepje ofniet?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 17:42 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
ben een nieuwe campaign begonnen. maar in die vorige was het schip met jouw naam er nog wel ja
ik had inmiddels een piekartz de 3de ofzo
een roeibootquote:Op zaterdag 27 juni 2009 18:01 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Zeker zo'n klein scheepje ofniet?![]()
Voldoe je aan de juiste voorwaarden wbt de tech tree?quote:Op zondag 28 juni 2009 12:51 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Weet iemand hoe ik de Brandenburger Tor (gate) kan maken?Want die heb ik nodig om de 2nd Hussar te kunnen trainen.
uhm.. waarschijnlijk niet.quote:Op maandag 29 juni 2009 09:41 schreef Semisane het volgende:
[..]
Voldoe je aan de juiste voorwaarden wbt de tech tree?
Dan zou ik maar even snel de universiteits-banken in gaan als ik jou was.quote:
Heb momenteel nog al last van rebellen die steeds mijn universiteiten slopenquote:Op maandag 29 juni 2009 11:39 schreef Semisane het volgende:
[..]
Dan zou ik maar even snel de universiteits-banken in gaan als ik jou was.
Wellicht je belastingen verlagen of zelfs de opstandige gebieden tijdelijk geen belasting laten betalen?quote:Op maandag 29 juni 2009 13:12 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Heb momenteel nog al last van rebellen die steeds mijn universiteiten slopen![]()
Heb sinds kort ook weer last van Bavariaanse rebellen, terwijl ik daar jaren geen last van had.
Waarschijnlijk heb je net verkiezingen gehad en zit je nu met een bagger regering die de bevolking niet langer onderdrukt, het verschil tussen een goede en slechte regering kan zo 10 punten schelen waneer het op onderdrukking aan komt.quote:Op maandag 29 juni 2009 13:12 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Heb momenteel nog al last van rebellen die steeds mijn universiteiten slopen![]()
Heb sinds kort ook weer last van Bavariaanse rebellen, terwijl ik daar jaren geen last van had.
verkiezingen?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:39 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heb je net verkiezingen gehad en zit je nu met een bagger regering die de bevolking niet langer onderdrukt, het verschil tussen een goede en slechte regering kan zo 10 punten schelen waneer het op onderdrukking aan komt.
Hoe lok je dat eigenlijk uit? Ik ben heb ook een spelletje gestart met de Pruisen, maar die wil ik ook wel eens een gelukzalige republiek laten ervaren.quote:Op woensdag 1 juli 2009 09:32 schreef Pimjai het volgende:
ik probeer meestal zo snelmogelijk een revolutie uit te lokken waardoor ik een republiek word, mensen zijn dan een stuk gelukkiger
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |