quote:Apologies for the delayed update, we had a migration of our code servers yesterday resulting in some time to get all the code moves sorted.
The multi-threading gains on naval and land battles are now very noticeable. Large scale naval battles have benefited by almost 50% in some cases and land battles are also seeing significant framerate increases, this is because the way the logic and frame drawing interact has been fundamentally changed to take place in parallel.
Another addition in the last day has been the ability for the AI to 'tactically withdraw' during a battle. Before the AI troops rout they are now able to pull back in stages to regroup and attack, rather than than fight to the death or flee once committed. This results in more realistic battles in the sense the AI 'stages' these attempts, so we're now in the process of balancing this. Just to repeat the AI 'melee attack bug' has also been fixed, meaning you no longer have all AI units committing to melee.
More tomorrow.
Kind regards,
Kieran
Had per ongeluk 5 of 6 groepen generals in een stadje met 2 spear groepjes tegen dikke overmacht. Wel heel veel van de tegenstander dood gemaakt die met twee groepen was maar toch nog verloren.quote:Op maandag 18 mei 2009 23:19 schreef DiviFilius het volgende:
Bij RTW was het af en toe nog wel te doen inderdaad. Gewoon al je (spear) units op het centrale plein gooien en je wist vaak nog te winnen. Dat is hier niet het geval echter.
quote:Hi guys,
We will shortly be releasing a number of free new units for Empire: Total War. Today I would like to reveal the first of these - Russian Grenadiers. This new Russian unit is great for assaults and their grenades pack a mighty punch!
The team is still working hard on the next update, and will be implementing many new fixes.
Thanks,
Mark O'Connell (aka SenseiTW)
quote:Hello everyone,
Yesterday we announced the first free unit. Today I would like to talk about them. The aim of the free units is to increase the graphical and unit variety of several factions rosters. We will also be using them to introduce more balance variety between factions as well. Some are new, some are replacement for existing units in some factions rosters. There will be 11 free units that have brand new models and textures, there are also several units that already exist in-game but are not used in the release version that are being added into rosters, and some factions will be gaining access to units they currently cannot get.
Some people have been asking why we are working on these free units whilst there are still fixes to be done. The work on the free units is not taking away time for fixes, the free units do not require any work from coders just work by artists and by a designer(me). So we can, and are working both on fixes, and on this extra free content for you all.
Hopelijk ook wat voor Nederland, we zijn de enige die maar 1 speciale eenheid heeftquote:
Er komen elf nieuwe eenheden, dus ik denk iedere Major faction minimaal één of zo...quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:28 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Hopelijk ook wat voor Nederland, we zijn de enige die maar 1 speciale eenheid heeftEn die wordt ook waardeloos naar verloop van tijd, alleen de eerste 25 jaar kan hij nuttig zijn ( de Fluyt )
Ik reken op niets voor NL eigenlijk en nog meer voor Frankrijk en Engelandquote:Op donderdag 21 mei 2009 22:25 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Er komen elf nieuwe eenheden, dus ik denk iedere Major faction minimaal één of zo...
Engeland heeft toch al iets van vier speciale?quote:Op donderdag 21 mei 2009 23:40 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ik reken op niets voor NL eigenlijk en nog meer voor Frankrijk en Engeland
Ja, dat is ook gelijk mijn punt, ik ben bang dat ze over Nederland heen kijken en zich focussen op Engeland (ze zijn zelf Engels) en de echt grote landen, zoals Frankrijk en Rusland, zoals ze eerder ook gedaan hebben.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 10:57 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Engeland heeft toch al iets van vier speciale?
Zou wel jammer zijn. Maar als ze het zoals ze zelf gezegd hebben d.m.v. die eenheden meer gebalanceerd willen maken, zullen ze, lijkt mij, toch wel elk land af moeten gaan.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 13:49 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ja, dat is ook gelijk mijn punt, ik ben bang dat ze over Nederland heen kijken en zich focussen op Engeland (ze zijn zelf Engels) en de echt grote landen, zoals Frankrijk en Rusland, zoals ze eerder ook gedaan hebben.
quote:We're currently experimenting with a new campaign AI technique called 'faction focus'. This causes the AI factions to assess certain nations as a threat at startup and then focus their efforts on eliminating or defending against that country. This makes the aggression process more streamlined and more 'proactive' on the part of the AI, in the sense that it makes a judgement on its national neighbours and others and focuses aggression based on that and subsequent world events.
This is in very early stages and is really a test tech at this stage, so we can't say with certainity whether it will make it into any forthcoming update.
We're now entering a British bank holiday weekend which means the next daily update will be posted on Tuesday 26 May. Naturally some of us will be working on fixes and issues over that time. We continue to focus the majority of our effort on addressing the remaining issues with Empire whilst increasing performance.
More details of the free units will appear shortly.
Enjoy your weekends!
Kind regards,
Kieran
probeer eerst steam gewoon goed te installeren en maak een account aan e.d.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 22:36 schreef boofer het volgende:
Eindelijk kon ik de verleiding niet weerstaan en heb ik het spel Empire total war gekocht. Groot fan van alle voorgaande series.... wil ie niet installeren! Elke keer als ik de cd opnieuw opstart dan wordt Steam geinstalleerd en wil het programma gaan updaten... krijg ik een schermpje: Cannot update, try later. Waarna dus de hele installatie ermee ophoud!
Ben nu al de hele dag bezig met proberen, elk keer hetzelfde resultaat. Weten jullie misschien hoe ik dit spel geinstalleerd krijg? Dus hoe ik voorbij deze error kom?
49e neerleggen voor een spel wat je niet eens kan installeren... wat een onzin
Gewoon even oefenen en wat proberen man. Is toch leuk om uit te vinden wat het allemaal doet in plaats van het allemaal voorgekauwd krijgen en je precies weet wat het beste werkt..quote:Op zondag 24 mei 2009 00:06 schreef ganzenherder het volgende:
Ben jarenlang verslaafd geweest aan Rome total war en vandaag heb ik eindelijk Empire geinstalleerd en geprobeerd. Damn wat is dit lastig vergeleken met Rome total warJe moet zoveel regelen nu, terwijl je vroeger alleen maar in de capitals wat hoefde aan te vinken. Ik raak ook snel het overzicht kwijt.
Ik vind de tutorials een beetje matig, al die basisdingen wist ik allang. Ik heb geen idee wat ik in godsnaam met naval units moet in een zeegevecht om te winnen. Laat staan dat ik weet hoe kolonieen werken en allemaal die andere dingen in de campaign stijl. Jammer dat ze niet wat meer tutorials hebben gemaakt voor zulke dingen
Ja ok, helemaal voorgekauwd hoeft ook weer niet. Maar bij voorgaande versies werd je toch een stuk beter op weg geholpen zonder dat de vreugde van het ontdekken er onder leed imo.quote:Op zondag 24 mei 2009 01:13 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Gewoon even oefenen en wat proberen man. Is toch leuk om uit te vinden wat het allemaal doet in plaats van het allemaal voorgekauwd krijgen en je precies weet wat het beste werkt..
Zo moeilijk is het toch allemaal niet /?quote:Op zondag 24 mei 2009 00:06 schreef ganzenherder het volgende:
Ben jarenlang verslaafd geweest aan Rome total war en vandaag heb ik eindelijk Empire geinstalleerd en geprobeerd. Damn wat is dit lastig vergeleken met Rome total warJe moet zoveel regelen nu, terwijl je vroeger alleen maar in de capitals wat hoefde aan te vinken. Ik raak ook snel het overzicht kwijt.
Ik vind de tutorials een beetje matig, al die basisdingen wist ik allang. Ik heb geen idee wat ik in godsnaam met naval units moet in een zeegevecht om te winnen. Laat staan dat ik weet hoe kolonieen werken en allemaal die andere dingen in de campaign stijl. Jammer dat ze niet wat meer tutorials hebben gemaakt voor zulke dingen
Ik heb het probleem al opgelost!!! Blijkbaar moet je in de Steam-directory ClientRegistry.blob veranderen in ClientRegistry.blob.bak. Hierna werkt het updaten en kan ik eindelijk total war installeren!quote:Op zaterdag 23 mei 2009 23:17 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
probeer eerst steam gewoon goed te installeren en maak een account aan e.d.
kijk dan nog een keer weer of hij het doen.
het ligt zo te horen aan het programma steam en niet aan empire total war
ik vind het ook geen mooie oplossing onder steam, ik werk al langer met steam. en laatst is mijn account nog gehacked geweest, ik ben er bang voor als ik zo'n duur spel koop en het gebeurt nog eens dat ik alles kwijt ben ofzo.quote:Op zondag 24 mei 2009 10:40 schreef boofer het volgende:
[..]
Ik heb het probleem al opgelost!!! Blijkbaar moet je in de Steam-directory ClientRegistry.blob veranderen in ClientRegistry.blob.bak. Hierna werkt het updaten en kan ik eindelijk total war installeren!
Vind het nog steeds onzin echter, ben niet bepaald van plan om het via internet te spelen :S
Nee, het valt wel mee inderdaad. Ik ben nu de Amerikaanse campaign aan het doen, dit is eigenlijk een veel betere tutorial imo.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |