Aan één kant vind ik dat ook wel weer geruststellend. Zo'n aandeel dat 10% stijgt, moet je wel erg goed in de gaten houden, het stort ook weer in binnenkort. De AH's, KPN's en Nutreco's zijn toch wat realistischer bezig op de huidige markt.quote:Op maandag 4 mei 2009 14:39 schreef UncleSam het volgende:
Toch blijven Nutreco en KPN staan bij het rode stoplicht.
quote:AMSTERDAM (Dow Jones)--Wall Street zal maandag naar verwachting hoger openen. De focus bij beleggers ligt bij een belangrijk huizencijfer en hernieuwde zorgen over de bankensector.
De futures van de Amerikaanse beurzen geven een half uur voor opening aan dat de Dow Jones Industrial Average (DJIA) en de Nasdaq een hogere opening tegemoet gaan.
De S&P-500 futures staan 2,30 punten hoger op 878,40. Afgezet tegen de fair value, zal de DJIA omgerekend 40,01 punten hoger openen.
De Nasdaq 100 futures staan 5,50 punten hoger op 1.404,00. Afgezet tegen de fair value zal de Nasdaq 9,21 punten hoger openen ten opzichte van het slot van vrijdag.
De markt kijkt gespannen uit naar het cijfer over de verwachte huizenverkopen in maart, dat om 16.00 uur bekend wordt. Economen verwachten een toename van 1% van de verkopen.
Op hetzelfde tijdstip worden tevens de bouwuitgaven over maart naar buiten gebracht. Bij dit cijfer wordt een afname van 1,3% voorzien.
De banken zullen met speciale aandacht worden gevolgd maandag. Volgens de Financial Times werken Citigroup en Bank of America aan plannen om nieuw kapitaal aan te trekken. De banken zouden op basis van de voorlopige resultaten van de stresstests voor financiele instellingen elk meer dan $10 miljard dienen op te halen.
De resultaten van de stresstests van 19 banken zullen donderdag wereldkundig worden gemaakt. De Federal Reserve heeft al aangegeven dat de "meeste Amerikaanse bankorganisaties" genoeg kapitaal hebben.
Ook de automakers kunnen maandag in de belangstelling staan. Het Italiaanse Fiat bevestigde te onderzoeken of een fusie met General Motors Europe, waaronder de automerken Opel en Vauxhall vallen, mogelijk is.
Voorbeurs maakte Sprint Nextel bekend het nettoverlies in het eerste kwartaal van 2009 te hebben zien oplopen tot $594 miljoen, van $505 miljoen een jaar geleden. De op twee na grootste aanbieder van mobiele telefoniediensten in de VS rapporteerde een verlies over het afgelopen kwartaal van $0,21 per aandeel, vergeleken met een verlies van $0,18 per aandeel in het eerste kwartaal van 2008.
Daarnaast heeft The Estee Lauder Companies de nettowinst in het derde kwartaal van 2008/09 met 70% zien dalen, als gevolg van de lagere consumentenuitgaven en de sterkere Amerikaanse dollar. Het cosmeticaconcern rapporteerde maandag een nettowinst over het afgelopen fiscale kwartaal van $27,2 miljoen, vergeleken met $90,1 miljoen een jaar eerder.
Of zoals iemand het al mooi zei op de FP:quote:MARKET COMMENT: AEX stevig in de plus, 'gaat als een speer'
04-05-2009 11:05:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX stijgt maandagochtend ruim 3% en "gaat als een speer", aldus handelaar Peter Jurgens van Keijser Capital. "Particulieren stappen weer in en iedereen is bang de boot te missen", zegt Jurgens. De handelaar stelt dat het positieve sentiment vrij baan heeft gekregen, nu de zorgen om de Mexicaanse Griep lijken te verdwijnen. Het aandeel Air France-KLM, dat vorige week onder druk stond door de uitgebroken ziekte, wint 7,6%. ArcelorMittal is met een plus van bijna 10% de sterkste stijger in Amsterdam. Jurgens wijst op de plaatsing van converteerbare obligaties en nieuwe aandelen van ArcelorMittal vorige week en stelt dat er tevens sprake is van short-covering. Omstreeks 11.05 uur noteert de AEX 3,2 hoger op 248,47 punten. (EHI)
quote:Op maandag 4 mei 2009 @ 15:09 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
De boot missen of het schip in gaan
Vooral als er transactiekosten zijn...quote:Op maandag 4 mei 2009 15:04 schreef Neutrino het volgende:
Bah.. zijwaardse verplaatsingen zonder doorbraak ~2.85 - 3.05% AEX.
Hoe kan je daar nog op verdienen..
Hoezo ?quote:Op maandag 4 mei 2009 15:12 schreef pberends het volgende:
16.00 gaat tegenvallen denk ik, maar ik zou niet shorten.
Daar hou ik helemaal niet van. Die moet je gewoon niet mee rekenenquote:Op maandag 4 mei 2009 15:15 schreef pberends het volgende:
[..]
Vooral als er transactiekosten zijn....
overnightquote:Op maandag 4 mei 2009 15:04 schreef Neutrino het volgende:
Bah.. zijwaardse verplaatsingen zonder doorbraak ~2.85 - 3.05% AEX.
Hoe kan je daar nog op verdienen..
Viel erg mee, de bull is nu helemaal los.quote:Op maandag 4 mei 2009 15:12 schreef pberends het volgende:
Pending Home Sales m/m Cijfer: 3.2% Verwacht: 0.1% Vorig cijfer: 2.1%quote:Op maandag 4 mei 2009 15:12 schreef pberends het volgende:
Je bedoeld waarschijnlijk dat de cijfers positiever zijn dan deze in zeer lange tijd geweest zijn?quote:Op maandag 4 mei 2009 16:01 schreef pberends het volgende:
[..]
Viel erg mee, de bull is nu helemaal los.
Ik zit niet short, vanochtend alles verkochtquote:Op maandag 4 mei 2009 16:03 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Pending Home Sales m/m Cijfer: 3.2% Verwacht: 0.1% Vorig cijfer: 2.1%
Construction Spending m/m Cijfer: 0.3% Verwacht: -1.4% Vorig cijfer: -0.9%
Voor gij die short gegaan zijn:
Dat gaf je al aan in je post... Dus het was voor de restquote:Op maandag 4 mei 2009 16:05 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik zit niet short, vanochtend alles verkocht.
Je moet er gewoon op tijd uit zijnquote:Op maandag 4 mei 2009 16:23 schreef Blik het volgende:
Tja, zelfs Alan Greenspan verwacht dat de beurs nog wel een klap krijgt (afgelopen week bij een conference geweest waar hij ook was). Lijkt me dus nog niet het beste moment om in te stappen
RDS is nog relatief aantrekkelijk gewaardeerd.quote:Op maandag 4 mei 2009 16:29 schreef ASSpirine het volgende:
Lol, dan ga ik even op cash. Stijgt de AEX knetterhard.
Weet niet wat ik moet doen, wil wel even genieten van dit mooie ritje.
Maar je zal zien, als ik nu ga inkopen, zal het weer gaan dalen
Mss wat OCE kopen
Ze zijn in de ruimtevaart gegaan?quote:Op maandag 4 mei 2009 16:50 schreef Falco het volgende:
Ook echt wtf
En wederom: Arcelor Mittal, wat doe je!!!
Mitaal gaat naar 27+quote:Op maandag 4 mei 2009 16:50 schreef Falco het volgende:
Ook echt wtf
En wederom: Arcelor Mittal, wat doe je!!!
Voor lange termijn hoe je echt nog geen positities in te nemen. Op zijn vroegst dit najaar, en waarschijnlijk pas over een paar jaar.quote:Op maandag 4 mei 2009 17:06 schreef foetre het volgende:
WTF is er gebeurd .Zo gaat het zeker lang duren voordat ik nog meer positie inneem.
Wel leuke stijgingen als je aegon ing klm en arcelor hebt![]()
Zolang kan ik helemaal ni wachten.Wil wat aandelen hebben om het leuk te blijven volgen.quote:Op maandag 4 mei 2009 17:14 schreef pberends het volgende:
[..]
Voor lange termijn hoe je echt nog geen positities in te nemen. Op zijn vroegst dit najaar, en waarschijnlijk pas over een paar jaar.
Toch snap ik dat niet helemaal. Omdat je het 'leuk vindt om het te volgen', kun je toch op zijn minst een lange termijn-portefeuille aanhoudenquote:Op maandag 4 mei 2009 17:20 schreef foetre het volgende:
[..]
Zolang kan ik helemaal ni wachten.Wil wat aandelen hebben om het leuk te blijven volgen.
een spider is gewoon hetzelfde als een tracker alleen dan met een andere strik eromheenquote:Op maandag 4 mei 2009 16:25 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Je moet er gewoon op tijd uit zijn.
En dat blijft maar weer een gok. Ben er dit keer veels te vroeg uitgestapt.
Maar heb vanmiddag alle limieten op de MCSI en Ishare fondsen gezet.
Dus als de beurs nog ff een % of wat omhoog gaat, gaan die eruit en mag alles klappen.
Weet iemand trouwens wat Spiders zijn? Die had ik ook een paar.
Ja maar pberends zei dat je dan een paar jaar moet wachten voordat je uberhaubt nog wat koopt voor lange termijn en dan wilde ik niet.quote:Op maandag 4 mei 2009 17:25 schreef Falco het volgende:
[..]
Toch snap ik dat niet helemaal. Omdat je het 'leuk vindt om het te volgen', kun je toch op zijn minst een lange termijn-portefeuille aanhouden
Wat een economic girlie man.quote:AMSTERDAM VANDAAG: AEX sluit hoger, gesteund door cijfers VS
04-05-2009 17:53:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De Amsterdamse beurs is de week met winst van start gegaan en werd daarbij gesteund door beter dan verwachte macro-economische cijfers uit de Verenigde Staten en de koerswinst van zwaargewicht ArcelorMittal.
De AEX-index sloot maandag 4,5% hoger op 251,47 punten, de Midkap won 2,7% op 353,41 punten en de Smallcap eindigde 2,1% hoger op 343,98 punten.
"We zijn vandaag hoger gesloten waarbij de winst op het Damrak in de middag verder werd uitgebreid door meevalende cijfers over de Amerikaanse bouwuitgaven en aanstaande huizenverkopen", aldus handelaar Cees Smit van Today's Beheer.
De aanstaande huizenverkopen zijn in de VS in maart gestegen met 3,2% gestegen terwijl op een toename van 1% werd gerekend. De bouwuitgaven stegen in maart voor het eerst in zes maanden, met 0,3%. Er werd gerekend op een afname van 1,3%.
"Op Koninginnedag waren weinig handelaren actief op de beurs, op 1 mei was het Damrak gesloten, dus we zijn nu een inhaalslag aan het maken in navolging van de winst in de VS en in Azie", aldus Smit.
Een andere handelaar op het Damrak merkt op dat staalconcern ArcelorMittal (+12,6%) profiteert van de gedachte onder beleggers dat het dieptepunt van de crisis voorbij is en dat de basisindustrieen daar als eerste van profiteren.
Smit denkt dat we na de winst van maandag morgen een stapje terug zullen doen.
Staatsobligaties sloten verdeeld. De euro noteerde 0,7% hoger op $1,337.
Dit is geen normale recessie, ook al lijkt alles nu even een kleine opleving te laten zien. Het proces van deleveraging (het afbouwen van kredieten) gaat nog vele jaren duren, en dan kan maar 1 ding betekenen: krediet wordt schaarser en de beurs gaat nog veel lager.quote:Op maandag 4 mei 2009 17:36 schreef foetre het volgende:
[..]
Ja maar pberends zei dat je dan een paar jaar moet wachten voordat je uberhaubt nog wat koopt voor lange termijn en dan wilde ik niet.
Ik heb nu al een tijdje wat voor de lange termijn in me portefeuille maar wilde het eigenlijk nog wat uitbreiden.
Nu nog je bearmarktgrafiekje uit de jaren '30, je eigen gefabriceerde grafiekje voor de komende twee jaar (Sell in May!!) en een random quote van Peter Schiff en we hebben ook deze week weer kennis kunnen maken met al je oneliners uit je oeuvrequote:
quote:Op maandag 4 mei 2009 18:00 schreef Falco het volgende:
[..]
Nu nog je bearmarktgrafiekje uit de jaren '30, je eigen gefabriceerde grafiekje voor de komende twee jaar (Sell in May!!) en een random quote van Peter Schiff en we hebben ook deze week weer kennis kunnen maken met al je oneliners uit je oeuvre.
Ik bedoelde dat andere grafiekje! Dat zo lelijk schuin ingescand is!quote:Op maandag 4 mei 2009 18:05 schreef pberends het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
We hebben wel vaker oplevingen gezien in de Grote Depressie.
degenen die eind april 1931 het ravijn indondert bedoel jequote:Op maandag 4 mei 2009 18:06 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat andere grafiekje! Dat zo lelijk schuin ingescand is!
hehequote:Op maandag 4 mei 2009 18:11 schreef SeLang het volgende:
Uitgaande van de S&P500 stand op dit moment (896) was de waardering (Shiller P/E) sinds 1920 52% van de tijd LAGER dan ze nu is. Vanaf vandaag is de beurs dus officieel 'duur'
Zelfs gerekend vanaf 1970 was de beurs 43% van de tijd lager dan nu.
Over welke crisis heb je het?quote:Op maandag 4 mei 2009 18:11 schreef SeLang het volgende:
Uitgaande van de S&P500 stand op dit moment (896) was de waardering (Shiller P/E) sinds 1920 52% van de tijd LAGER dan ze nu is. Vanaf vandaag is de beurs dus officieel 'duur'
geen idee of het ingescand is, misschien was het wel een fotoquote:Op maandag 4 mei 2009 18:06 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat andere grafiekje! Dat zo lelijk schuin ingescand is!
Hoeveel was dat eigenlijk vanaf S&P op 666?quote:Op maandag 4 mei 2009 18:11 schreef SeLang het volgende:
S&P500 @666,79:quote:Op maandag 4 mei 2009 18:28 schreef pberends het volgende:
[..]
Hoeveel was dat eigenlijk vanaf S&P op 666?
Kamerquote:"We hadden een geldgeile wereld
Tot het bericht komt dat de US treasury in mei nauwelijks belastinggeld heeft ontvangen, en de USA dus failliet is, en alle banken dus ook die dag gaan sluitenquote:Op maandag 4 mei 2009 22:07 schreef Dave7 het volgende:
financials gaan spuiten morgen oeh.... hoe lang blijft dit doorgaan?
Er worden deze week alleen al 73 billion t-bonds in de uitverkoop gedaan. Ben benieuwd of ze die kwijtraken, en of de enige koper de Fed is.quote:Op maandag 4 mei 2009 22:09 schreef henkway het volgende:
[..]
Tot het bericht komt dat de US treasury in mei nauwelijks belastinggeld heeft ontvangen, en de USA dus failliet is
Suckersrally... ze proberen je erin te sucken... wink wink.quote:Op maandag 4 mei 2009 22:07 schreef Dave7 het volgende:
financials gaan spuiten morgen oeh.... hoe lang blijft dit doorgaan? Ik vind het niet echt leuk dit, ik durf er nu niet meer in............. Maar al die %%%%%% missen..... geen fijn gevoel..........
quote:Op maandag 4 mei 2009 22:25 schreef pberends het volgende:
[..]
Suckersrally... ze proberen je erin te sucken... wink wink.
Niet leuk!!!quote:Op maandag 4 mei 2009 22:25 schreef pberends het volgende:
[..]
Suckersrally... ze proberen je erin te sucken... wink wink.
quote:Op maandag 4 mei 2009 22:09 schreef henkway het volgende:
[..]
Tot het bericht komt dat de US treasury in mei nauwelijks belastinggeld heeft ontvangen, en de USA dus failliet is, en alle banken dus ook die dag gaan sluiten
Ik had nog aan je gedacht, sinds je een van de weinige was die relatief vel op de negatieve beurs sfeer in ging. En je nu leuke winsten hebt lopen draaienquote:Op maandag 4 mei 2009 22:50 schreef Alistair het volgende:
Wat mij betreft gaat het vooralsnog prima zo. Enorme winsten gepakt met onder meer ING, SNS, Randstad, Draka en BCS en ik heb nog altijd posities in Aegon, RBS, C, GE, Prologis, TomTom en AMG.
Morgen volg ik crox en sqnm en misschien ook wel EK
Het is wel degelijk waardig maar niet als je blind bent voor wat de markt doetquote:Op maandag 4 mei 2009 22:33 schreef pberends het volgende:
Ik zit alleen nog in Citipoup.
Verder doe ik niets, de risk/reward is imho niet waardig genoeg atm.
Inmiddels heb ik alweer aardig wat verkocht en opnieuw gekocht en het gaat vooralsnog prima al ben ik wel voorzichtiger aan het wordenquote:Op maandag 4 mei 2009 22:55 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik had nog aan je gedacht, sinds je een van de weinige was die relatief vel op de negatieve beurs sfeer in ging. En je nu leuke winsten hebt lopen draaien
Nah, ik doe exact hetzelfde. Ik ga ook niet mee want toen ik het vroeger deed piste ik altijd naast de pot. De winsten die ik uit turbo's kan trekken is voor mij voldoende.quote:Op maandag 4 mei 2009 22:36 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Niet leuk!!!Het lukt ze bijna........ en dan ga ik, en vervolgens -%%%%% Verschrikkelijk dit echt waar!
Ben ik nou de enige met dit gevoel????
Ja dat zal iedereen dan denken, de soldaten in IRAK moeten toch betaald wordenquote:Op maandag 4 mei 2009 22:36 schreef Bijsmaak het volgende:
[..]
Dan zet Helicopter Ben wel gewoon de geldpersen aan.
Het ABP zal zeker niet meedoen., die is druk met de Nederlandse bonds te kopenquote:Op maandag 4 mei 2009 22:24 schreef pberends het volgende:
[..]
Er worden deze week alleen al 73 billion t-bonds in de uitverkoop gedaan. Ben benieuwd of ze die kwijtraken, en of de enige koper de Fed is.
Zoals je weet fluctueren de koersen van de financials nogal. Als je dan voorbeurs ziet in NL dat de koersen flink hoger staan en dat de koersen van de financials in de VS after hours flink hoger staan, zit je vrij veilig als je nog wat financials in de VS koopt. Ik heb dat dus vanmiddag gewoon gedaan en zie wat er bij BAC is gebeurd +19,31%. Nou mooi verdient dus op 1 dagje. Nu gelijk weer verkopen en binnen is je winst.quote:Op maandag 4 mei 2009 22:36 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Niet leuk!!!Het lukt ze bijna........ en dan ga ik, en vervolgens -%%%%% Verschrikkelijk dit echt waar!
Ben ik nou de enige met dit gevoel????
Ja, ben ik het mee eens en doe dat ook op kleine schaal!quote:Op maandag 4 mei 2009 23:27 schreef ruben3123 het volgende:
[..]
Zoals je weet fluctueren de koersen van de financials nogal. Als je dan voorbeurs ziet in NL dat de koersen flink hoger staan en dat de koersen van de financials in de VS after hours flink hoger staan, zit je vrij veilig als je nog wat financials in de VS koopt. Ik heb dat dus vanmiddag gewoon gedaan en zie wat er bij BAC is gebeurd +19,31%. Nou mooi verdient dus op 1 dagje. Nu gelijk weer verkopen en binnen is je winst.
Je moet nu gewoon alleen instappen in fondsen waarbij je zowat zeker weet dat ze wel wat omhoog zullen gaan op korte termijn. Bij de andere fondsen moet je gewoon even wachten.
Ja, heb dat ook al vaker meegemaakt en wil dat dus wel zoveel mogelijk voorkomen. Turbo's ben ik minder goed in helaas, moet het echt van individuele aandelen hebben.quote:Op maandag 4 mei 2009 22:59 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Nah, ik doe exact hetzelfde. Ik ga ook niet mee want toen ik het vroeger deed piste ik altijd naast de pot.
Eindelijk een goed besluit van Obamaquote:Obama zoekt geld
Aansluitend op bovenstaand: de Amerikaanse overheid heeft vele honderden miljarden uitgegeven aan het overeind trachten te houden van de economie. Een deel van die miljarden wordt ingezet om achterstallig onderhoud aan te pakken. Met succes gezien de ‘onverwachte’ stijging van de bouwuitgaven, maar de rekening zal uiteindelijk wel moeten worden betaald. Kort gezegd: president Obama heeft geld nodig, veel geld. Een deel van de benodigde miljarden wil Obama daar halen waar het geld zit: bij de grote winstgevende multinationals. Hij wil een eind maken aan de praktijk waarbij de grote multinationals belastingparadijzen benutten om de effectieve belastingdruk te verlagen. Daarnaast zal er fors worden geschrapt in de aftrekposten van het bedrijfsleven. Slecht nieuws voor vooral de Proctor&Gambles en Caterpillar’s van deze wereld.
Dat zal Microsoft en Google ook niet leuk vindenquote:Op dinsdag 5 mei 2009 08:50 schreef pberends het volgende:
[..]
Eindelijk een goed besluit van Obama.
Ik hoop maar (en neem aan) dat je dit ironisch bedoelt...quote:Op dinsdag 5 mei 2009 08:50 schreef pberends het volgende:
[..]
Eindelijk een goed besluit van Obama.
Het zal voor die bedrijven een keus zijn, betalen of vertrekkenquote:Op dinsdag 5 mei 2009 09:30 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik hoop maar (en neem aan) dat je dit ironisch bedoelt...
Dit is een typisch voorbeeld van geld weghalen bij de 'competenten' om het uit te delen aan de 'incompetenten', oftewel een misallocatie van middelen. Ik werd er weer helemaal ziek van toen ik dit las.
Het klinkt allemaal wel weer lekker populistisch met 'belastingparadijzen' en rijke bedrijven die daar zogenaamd misbruik van maken, maar dit is dus wel geld dat bewezen competente bedrijven hadden kunnen investeren in nuttige economische middelen waar uiteindelijk de hele economie van profiteert. Op één of andere manier heb ik wat betreft nuttige allocatie van middelen toch wat meer vertrouwen in winstgevende bedrijven dan in populistische politici met record begrotingstekorten...
Ik kan je mening voorstellen, maar wie zegt dat alleen competente bedrijven hun geld onderbrengen in belastingparadijzen? Bovendien is het gewoon valse concurrentie. Als een bedrijf competent is kunnen ze juist makkelijk die normale belastingen opbrengen.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 09:30 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik hoop maar (en neem aan) dat je dit ironisch bedoelt...
Dit is een typisch voorbeeld van geld weghalen bij de 'competenten' om het uit te delen aan de 'incompetenten', oftewel een misallocatie van middelen. Ik werd er weer helemaal ziek van toen ik dit las.
Het klinkt allemaal wel weer lekker populistisch met 'belastingparadijzen' en rijke bedrijven die daar zogenaamd misbruik van maken, maar dit is dus wel geld dat bewezen competente bedrijven hadden kunnen investeren in nuttige economische middelen waar uiteindelijk de hele economie van profiteert. Op één of andere manier heb ik wat betreft nuttige allocatie van middelen toch wat meer vertrouwen in winstgevende bedrijven dan in populistische politici met record begrotingstekorten...
Wat is beter: miljarden aan gratis geld uitdelen aan slecht draaiende bedrijven of goed draaiende bedrijven een beetje matsen zodat ze in je land blijven?quote:Op dinsdag 5 mei 2009 09:31 schreef henkway het volgende:
[..]
Het zal voor die bedrijven een keus zijn, betalen of vertrekken
Competentie blijkt uit het feit dat ze winst maken, zo simpel is dat. Als je verliezen maakt kun je beter niet in een belastingparadijs zitten want dan kun je verliezen niet later verrekenen met eventuele winsten.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 09:34 schreef pberends het volgende:
Ik kan je mening voorstellen, maar wie zegt dat alleen competente bedrijven hun geld onderbrengen in belastingparadijzen? Bovendien is het gewoon valse concurrentie. Als een bedrijf competent is kunnen ze juist makkelijk die normale belastingen opbrengen.
En precies welk geld is de laatste tijd niet uitgegeven aan onzin?quote:Bovendien is een financieel gezondere overheid ook niet slecht voor de economie op lange termijn. Maar idd, als het geld voor onzin gebruikt wordt is dat weer minder natuurlijk.
Maar Obama heeft heel veel geld nodig om ook de oorlogen verder af te bouwen en de autoindustrie af te bouwenquote:Op dinsdag 5 mei 2009 09:43 schreef SeLang het volgende:
Het beleid dat nu wordt gevoerd zorgt ervoor dat gezonde bedrijven weggaan en het brandhout achter blijft om staatssubisidies op te zuigen.
Bepaalde aandelen zeker wel, maar ik begin steeds meer te geloven dat de AEX horizontaal gaat bewegen.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 09:56 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Zijn er hier nog mensen die denken dat het nog flink naar beneden gaat de komende tijd?
Alleen als de USA failliet gaat volgende week, anders nietquote:Op dinsdag 5 mei 2009 09:56 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Zijn er hier nog mensen die denken dat het nog flink naar beneden gaat de komende tijd?
quote:China Stocks ‘Bubble’ Is Ready to Burst, Galaxy Says
May 5 (Bloomberg) -- China is at risk of a stock market “bubble” that may burst as investor confidence in the nation’s economic recovery weakens and bank lending slows, according to China Galaxy Securities Co., the nation’s largest brokerage.
The Shanghai Composite Index has surged 50 percent since last year’s low on Nov. 4 amid signs the government’s stimulus measures are reviving growth in the world’s third-largest economy. The gains have driven valuations on the index to 27.2 times earnings, the highest in a year and Asia’s third most expensive. These levels are “signs of a bubble,” Galaxy Securities strategists led by Teng Tai wrote in a report.
“China’s economy has bottomed but the recovery may be weaker than forecast,” the analysts said today. “Bank lending will have to slow down. This will cap the growth in money supply and affect the supply of funds for the stock market.”
China’s manufacturing expanded in April for a second month, according to the Federation of Logistics and Purchasing. China’s new bank loans in April were about 400 billion yuan ($58.6 billion), Caijing magazine reported yesterday. That’s less than a quarter of the 1.89 trillion yuan banks lent in March, according to central bank data.
Investors have rushed to pile money into equities even as earnings decline. More than 480,000 new share trading accounts were opened in the week to Feb. 20, the fastest pace in 13 months and double the average in the past year. That figure dropped to 338,719 in the week to April 24, the most recent data.
“Be Defensive”
Net income at the 1,624 companies listed on the Shanghai and Shenzhen stock exchanges fell 26 percent compared with a year earlier, the Shanghai Securities News reported May 4.
“Investors should be defensive and cut equities exposure,” the analysts wrote. Galaxy Securities joins China Asset Management Co., the nation’s biggest fund company, in saying the country’s stocks are overvalued.
Wang Yawei, who chairs China Asset’s investment committee, pared his equity holdings in the first quarter and said last month the stock market was driven by “speculative trading.”
Valuations of shares traded on the index are double the 13.11 times reached at the trough in November 2007 and Asia’s third-most expensive after Taiwan and Japan.
Still, Chinese stocks fetched a record 48.7 times earnings when the gauge reached a peak of 6,092.06 in October 2007, two weeks before the MSCI World Index hit its high.
The Shanghai Composite advanced 0.3 percent to 2,567.34 at the 3 p.m. close today.
To contact the reporter on this story: Chua Kong Ho in Shanghai at kchua6@bloomberg.net
Last Updated: May 5, 2009 03:32 EDT
Ik hoop hetquote:Op dinsdag 5 mei 2009 09:56 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Dan zou dit dus deze donderdag moeten gebeuren? Welk nieuws staat er nog op de agenda wat een zwiep (i.p.v. een dalende trend) naar onder kan veroorzaken?quote:Op dinsdag 5 mei 2009 10:58 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik hoop het.
Nog 1 zwieper naar beneden en dan weer langzaam richting het oude niveau.
Maar ik denk vooral dat alle zgn. "beursgoeroes" volgas in de shorts zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |