abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68674522
quote:
Op maandag 4 mei 2009 22:36 schreef Dave7 het volgende:

[..]

Niet leuk!!! Het lukt ze bijna........ en dan ga ik, en vervolgens -%%%%% Verschrikkelijk dit echt waar! Ben ik nou de enige met dit gevoel????
Nah, ik doe exact hetzelfde. Ik ga ook niet mee want toen ik het vroeger deed piste ik altijd naast de pot. De winsten die ik uit turbo's kan trekken is voor mij voldoende.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_68674756
quote:
Op maandag 4 mei 2009 22:36 schreef Bijsmaak het volgende:

[..]

Dan zet Helicopter Ben wel gewoon de geldpersen aan.
Ja dat zal iedereen dan denken, de soldaten in IRAK moeten toch betaald worden
pi_68674806
quote:
Op maandag 4 mei 2009 22:24 schreef pberends het volgende:

[..]

Er worden deze week alleen al 73 billion t-bonds in de uitverkoop gedaan. Ben benieuwd of ze die kwijtraken, en of de enige koper de Fed is.
Het ABP zal zeker niet meedoen., die is druk met de Nederlandse bonds te kopen
pi_68675859
quote:
Op maandag 4 mei 2009 22:36 schreef Dave7 het volgende:

[..]

Niet leuk!!! Het lukt ze bijna........ en dan ga ik, en vervolgens -%%%%% Verschrikkelijk dit echt waar! Ben ik nou de enige met dit gevoel????
Zoals je weet fluctueren de koersen van de financials nogal. Als je dan voorbeurs ziet in NL dat de koersen flink hoger staan en dat de koersen van de financials in de VS after hours flink hoger staan, zit je vrij veilig als je nog wat financials in de VS koopt. Ik heb dat dus vanmiddag gewoon gedaan en zie wat er bij BAC is gebeurd +19,31%. Nou mooi verdient dus op 1 dagje. Nu gelijk weer verkopen en binnen is je winst.

Je moet nu gewoon alleen instappen in fondsen waarbij je zowat zeker weet dat ze wel wat omhoog zullen gaan op korte termijn. Bij de andere fondsen moet je gewoon even wachten.
pi_68676288
quote:
Op maandag 4 mei 2009 23:27 schreef ruben3123 het volgende:

[..]

Zoals je weet fluctueren de koersen van de financials nogal. Als je dan voorbeurs ziet in NL dat de koersen flink hoger staan en dat de koersen van de financials in de VS after hours flink hoger staan, zit je vrij veilig als je nog wat financials in de VS koopt. Ik heb dat dus vanmiddag gewoon gedaan en zie wat er bij BAC is gebeurd +19,31%. Nou mooi verdient dus op 1 dagje. Nu gelijk weer verkopen en binnen is je winst.

Je moet nu gewoon alleen instappen in fondsen waarbij je zowat zeker weet dat ze wel wat omhoog zullen gaan op korte termijn. Bij de andere fondsen moet je gewoon even wachten.
Ja, ben ik het mee eens en doe dat ook op kleine schaal! Het vervelende is dat je dus nu wel veel voorzichtiger moet zijn en er veeel meer bovenop moet zitten. Achteraf is het allemaal makkelijk als je naar de grafiekjes kijkt, maar vooruit kijken en zeker op iets kortere termijn is best lastig.........
pi_68676384
quote:
Op maandag 4 mei 2009 22:59 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Nah, ik doe exact hetzelfde. Ik ga ook niet mee want toen ik het vroeger deed piste ik altijd naast de pot.
Ja, heb dat ook al vaker meegemaakt en wil dat dus wel zoveel mogelijk voorkomen. Turbo's ben ik minder goed in helaas, moet het echt van individuele aandelen hebben.
pi_68681684

Het risico van nu nog instappen is extreem groot, ook al zullen sommige beleggers die neiging hebben. Alhoewel er nog enige lucht is, is het aantal bulls met bijna 2/3 al uiterst hoog. En de markt doet meestal het tegenovergestelde van de grote meerderheid. You've been warned.
pi_68681714
quote:
Obama zoekt geld
Aansluitend op bovenstaand: de Amerikaanse overheid heeft vele honderden miljarden uitgegeven aan het overeind trachten te houden van de economie. Een deel van die miljarden wordt ingezet om achterstallig onderhoud aan te pakken. Met succes gezien de ‘onverwachte’ stijging van de bouwuitgaven, maar de rekening zal uiteindelijk wel moeten worden betaald. Kort gezegd: president Obama heeft geld nodig, veel geld. Een deel van de benodigde miljarden wil Obama daar halen waar het geld zit: bij de grote winstgevende multinationals. Hij wil een eind maken aan de praktijk waarbij de grote multinationals belastingparadijzen benutten om de effectieve belastingdruk te verlagen. Daarnaast zal er fors worden geschrapt in de aftrekposten van het bedrijfsleven. Slecht nieuws voor vooral de Proctor&Gambles en Caterpillar’s van deze wereld.
Eindelijk een goed besluit van Obama .
pi_68682423
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 08:50 schreef pberends het volgende:

[..]

Dat zal Microsoft en Google ook niet leuk vinden
Vraag me af of dat hem lukt.
Velen zullen zeggen, dan verplaatsen we het hoofdkantoor ala die meneer van ING

Lijkt me een knap gevecht te gaan worden
Valt me op dat veel regeringen problemen hebben met belasting heffen bij de rijke bedrijven
  dinsdag 5 mei 2009 @ 09:30:11 #85
78918 SeLang
Black swans matter
pi_68682492
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 08:50 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik hoop maar (en neem aan) dat je dit ironisch bedoelt...
Dit is een typisch voorbeeld van geld weghalen bij de 'competenten' om het uit te delen aan de 'incompetenten', oftewel een misallocatie van middelen. Ik werd er weer helemaal ziek van toen ik dit las.

Het klinkt allemaal wel weer lekker populistisch met 'belastingparadijzen' en rijke bedrijven die daar zogenaamd misbruik van maken, maar dit is dus wel geld dat bewezen competente bedrijven hadden kunnen investeren in nuttige economische middelen waar uiteindelijk de hele economie van profiteert. Op één of andere manier heb ik wat betreft nuttige allocatie van middelen toch wat meer vertrouwen in winstgevende bedrijven dan in populistische politici met record begrotingstekorten...
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_68682531
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 09:30 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dit is een typisch voorbeeld van geld weghalen bij de 'competenten' om het uit te delen aan de 'incompetenten', oftewel een misallocatie van middelen. Ik werd er weer helemaal ziek van toen ik dit las.

Het klinkt allemaal wel weer lekker populistisch met 'belastingparadijzen' en rijke bedrijven die daar zogenaamd misbruik van maken, maar dit is dus wel geld dat bewezen competente bedrijven hadden kunnen investeren in nuttige economische middelen waar uiteindelijk de hele economie van profiteert. Op één of andere manier heb ik wat betreft nuttige allocatie van middelen toch wat meer vertrouwen in winstgevende bedrijven dan in populistische politici met record begrotingstekorten...
Het zal voor die bedrijven een keus zijn, betalen of vertrekken
pi_68682588
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 09:30 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik kan je mening voorstellen, maar wie zegt dat alleen competente bedrijven hun geld onderbrengen in belastingparadijzen? Bovendien is het gewoon valse concurrentie. Als een bedrijf competent is kunnen ze juist makkelijk die normale belastingen opbrengen.

Bovendien is een financieel gezondere overheid ook niet slecht voor de economie op lange termijn. Maar idd, als het geld voor onzin gebruikt wordt is dat weer minder natuurlijk.
pi_68682613
Dat begin van de AEX, van 253 naar 250 in 10 minuten . De winst is stabiel hoor!
  dinsdag 5 mei 2009 @ 09:43:58 #89
78918 SeLang
Black swans matter
pi_68682781
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 09:31 schreef henkway het volgende:

[..]

Het zal voor die bedrijven een keus zijn, betalen of vertrekken
Wat is beter: miljarden aan gratis geld uitdelen aan slecht draaiende bedrijven of goed draaiende bedrijven een beetje matsen zodat ze in je land blijven?

Als je wilt dat je economie weer gaat draaien dan moet je juist de overheidsuitgaven terugschroeven en de belastingen voor bedrijven verlagen zodat je een gunstig vestigingsklimaat krijgt. Het beleid dat nu wordt gevoerd zorgt ervoor dat gezonde bedrijven weggaan en het brandhout achter blijft om staatssubisidies op te zuigen.
Mijn reisverslagen
  dinsdag 5 mei 2009 @ 09:48:26 #90
78918 SeLang
Black swans matter
pi_68682867
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 09:34 schreef pberends het volgende:
Ik kan je mening voorstellen, maar wie zegt dat alleen competente bedrijven hun geld onderbrengen in belastingparadijzen? Bovendien is het gewoon valse concurrentie. Als een bedrijf competent is kunnen ze juist makkelijk die normale belastingen opbrengen.
Competentie blijkt uit het feit dat ze winst maken, zo simpel is dat. Als je verliezen maakt kun je beter niet in een belastingparadijs zitten want dan kun je verliezen niet later verrekenen met eventuele winsten.
quote:
Bovendien is een financieel gezondere overheid ook niet slecht voor de economie op lange termijn. Maar idd, als het geld voor onzin gebruikt wordt is dat weer minder natuurlijk.
En precies welk geld is de laatste tijd niet uitgegeven aan onzin?
Mijn reisverslagen
pi_68682987
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 09:43 schreef SeLang het volgende:
Het beleid dat nu wordt gevoerd zorgt ervoor dat gezonde bedrijven weggaan en het brandhout achter blijft om staatssubisidies op te zuigen.
Maar Obama heeft heel veel geld nodig om ook de oorlogen verder af te bouwen en de autoindustrie af te bouwen

En bedrijven zullen niet zomaar de US verlaten. dan raken ze de thuismarkt kwijt
pi_68683026
Zijn er hier nog mensen die denken dat het nog flink naar beneden gaat de komende tijd?
  dinsdag 5 mei 2009 @ 10:02:06 #93
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_68683138
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 09:56 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Zijn er hier nog mensen die denken dat het nog flink naar beneden gaat de komende tijd?
Bepaalde aandelen zeker wel, maar ik begin steeds meer te geloven dat de AEX horizontaal gaat bewegen.
pi_68684416
quote:
Alleen als de USA failliet gaat volgende week, anders niet
pi_68684569
quote:
China Stocks ‘Bubble’ Is Ready to Burst, Galaxy Says

May 5 (Bloomberg) -- China is at risk of a stock market “bubble” that may burst as investor confidence in the nation’s economic recovery weakens and bank lending slows, according to China Galaxy Securities Co., the nation’s largest brokerage.

The Shanghai Composite Index has surged 50 percent since last year’s low on Nov. 4 amid signs the government’s stimulus measures are reviving growth in the world’s third-largest economy. The gains have driven valuations on the index to 27.2 times earnings, the highest in a year and Asia’s third most expensive. These levels are “signs of a bubble,” Galaxy Securities strategists led by Teng Tai wrote in a report.

“China’s economy has bottomed but the recovery may be weaker than forecast,” the analysts said today. “Bank lending will have to slow down. This will cap the growth in money supply and affect the supply of funds for the stock market.”

China’s manufacturing expanded in April for a second month, according to the Federation of Logistics and Purchasing. China’s new bank loans in April were about 400 billion yuan ($58.6 billion), Caijing magazine reported yesterday. That’s less than a quarter of the 1.89 trillion yuan banks lent in March, according to central bank data.

Investors have rushed to pile money into equities even as earnings decline. More than 480,000 new share trading accounts were opened in the week to Feb. 20, the fastest pace in 13 months and double the average in the past year. That figure dropped to 338,719 in the week to April 24, the most recent data.

“Be Defensive”

Net income at the 1,624 companies listed on the Shanghai and Shenzhen stock exchanges fell 26 percent compared with a year earlier, the Shanghai Securities News reported May 4.

“Investors should be defensive and cut equities exposure,” the analysts wrote. Galaxy Securities joins China Asset Management Co., the nation’s biggest fund company, in saying the country’s stocks are overvalued.

Wang Yawei, who chairs China Asset’s investment committee, pared his equity holdings in the first quarter and said last month the stock market was driven by “speculative trading.”

Valuations of shares traded on the index are double the 13.11 times reached at the trough in November 2007 and Asia’s third-most expensive after Taiwan and Japan.

Still, Chinese stocks fetched a record 48.7 times earnings when the gauge reached a peak of 6,092.06 in October 2007, two weeks before the MSCI World Index hit its high.

The Shanghai Composite advanced 0.3 percent to 2,567.34 at the 3 p.m. close today.

To contact the reporter on this story: Chua Kong Ho in Shanghai at kchua6@bloomberg.net
Last Updated: May 5, 2009 03:32 EDT
  dinsdag 5 mei 2009 @ 10:58:28 #96
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_68684603
quote:
Ik hoop het .
Nog 1 zwieper naar beneden en dan weer langzaam richting het oude niveau.
Maar ik denk vooral dat alle zgn. "beursgoeroes" volgas in de shorts zitten .
pi_68684895
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 10:58 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Ik hoop het .
Nog 1 zwieper naar beneden en dan weer langzaam richting het oude niveau.
Maar ik denk vooral dat alle zgn. "beursgoeroes" volgas in de shorts zitten .
Dan zou dit dus deze donderdag moeten gebeuren? Welk nieuws staat er nog op de agenda wat een zwiep (i.p.v. een dalende trend) naar onder kan veroorzaken?
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
  dinsdag 5 mei 2009 @ 11:29:46 #98
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_68685833
Uw portefeuille is leeg.

Lets go down.
Be water my friend
  dinsdag 5 mei 2009 @ 11:36:17 #99
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_68686124
Ik heb alleen nog Shell , SBM staan nu. Denk dat ik SBM maar eens ga dumpen op 10,- gekocht
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 11:42:06 #100
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_68686404
Ik ben ook aan het afbouwen .
Al is dat wel zo ongeveer de 3de keer dat ik dat voor niets heb gedaan .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')